Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Egy szép hagyomány feltámasztása II.

A tanninok támadása, avagy Bock József diadala

2007.03.20. 16:39 - Albert gazda

Önvakításunk első részében legalább összefutottunk két igen jó borral. Vörösben azonban kevésbé szép élményekkel voltunk kénytelenek szembesülni. Végső soron nagyon is megleptük egymást. Csak éppen azzal, hogy amit előzetesen izgalmasnak vártunk, középszerűnek vagy rettentő gyengének bizonyult. Még szerencse, hogy egy-két – egy vagy két – kivétel akadt. Alföldi Merlot kollégával párban kekeckedünk.

Bock József Bock Cuvée 1999

Szerintem: tompa szín, animalitás, sok hordó. Komoly test, száraz karakter, van benne élet és dinamizmus. Később gyümölcsök is felütik a fejüket szerényen. Szép száraz, koncentrált, de nem annyira komplex. Összességében nem rossz. Korához képest pláne nem. AM szerint: málna, cassis, fa, gyanta, animalitás, avar. Magas alkohol, cseresznye és mag, fanyarság. Nem ül le, nem lyukas, viszont nem is komplex. Tetemes, de még elviselhető tannin. Inkább olasznak gondoltam, mint magyarnak. Rusztikus, de szőlőből készült, becsületes bor, nekem tetszett, és tetszene most is, három rongy alatt. 5 pont és 6 pont.

Bock József Bock Syrah 2004

Én: tintás-lilás szín, elképesztően intenzív illat. Köménymagos, fűszeres, cseresznyés, meggyes, orvosságos, syrah-szerű. Ízben komplexebb, mint az első versenyző, kicsit édeskés, inkább érdekes, mint jó, de azért elég jó is. Lecsengésében nyersesség. Szinte biztosan villányi. Utólagos észrevétel: toronymagasan nyert. Nálam. AM: lila szín, köménymagos illat. 2004-es magyar syrah! (Bock, esetleg Vylyan.) Citrus, ázott kenyérhéj, erdei gyümölcs. Mintha az éretlen szőlő sminkelésére mindent bevetettek volna. Ezerféle dolog találkozik benne, de ezt nem komplexitásnak, hanem káosznak érzem. Erős hordóhatás, gyümölcsök, mineralitás és furcsa tannin. 6 pont és 5 pont.

Tinhorn Creek Cabernet Franc 2003

Vörösbor Kanadából, az Okanagan Valleyből, Zsoltizmo tudósító hathatós közreműködésével. Én: gránátvörös barna széllel, sok hordó, kevés gyümölcs, tejesség. Ízében több az élénkség, mint az illatában, de még több a tannin. A kellemesnél sokkal több. Egyszerre édes és kőkemény, ami legalábbis vicces egy amúgy újvilági karakterű bortól. AM: tej, karamella, lekvár, később rothadt karalábé. Selymes, édes, egysíkú, de nem bántóan rossz bor, jó tanninnal. 4 pont és 5 pont.

Sumac Ridge Black Sage CF 2004

Még egy cabernet franc az Okanagan Valleyből, kösz, Zsolt. Én: jobb minőségű hordó, mint az előbb, és mineralitás is mocorog benne. Édes, elsimított, túlgömbölyített újvilági, de tartalmaz anyagot azért. Vastag, jól iható egyenbor. AM: soproni minerális reminiszcenciák, fa, mogyoró, égett gyufa, vérnarancs. A gyümölcsöt elfedi a fa, elég vaskos, magas az alkohol, komoly tannin, húz. Nem tudtam hová tenni, azt reméltem, visszakóstoláskor nagyot robbant, de nem. Érdekesből diszharmonikussá minősítettem vissza. 5 pont és 4 pont. (Érdekesség gyanánt: a két kanadai maradékát két héttel később ittam meg, élt mind a kettő, mint a pinty, sokkal jobbak voltak, mint a kóstoló estéjén.)

Concha Y Toro Marques Casa Concha CS 2004

Válogatott cabernet sauvignon a chilei óriástól. A Wine Spectatortól 90 pontot kapott. Én: jó a színe, sűrű az illata. Sok minden van benne, leginkább nagy test, édesség és szárító tannin. Diszharmonikus, marja a szájat. AM: lila szín, illatban cassis és menta. Feketeribiszkés gyümölcsjoghurt, édesség, más semmi. Vastag és szirupos, valami adaléksavat adhattak hozzá. Kemény tannin támad hátba a lecsengésben. A maga műfajában nem rossz, de nem szeretem ezt a műfajt. 4 pont és 4 pont.

Conterno Fantino Barolo Parussi 2000

A végére jutott a slusszpoén. Csak másképpen, mint reméltük. A Conterno Fantino 2001-esének 8 pontot adtam anno, és azt írtam, messze még a harmónia. Hát a 2000-es még kevésbé került közel hozzá. Én: barna szín, zárt illat. Mire elkezdene kibontakozni, a csersav már elvisz mindent. Úgy elintézi, hogy semmi nem marad utána. El sem tudtam képzelni, hogy ilyen kőkemény tannin egyáltalán létezhet. Más feljegyzésem vagy emlékképem nincs. AM: lakkos, fenyőgyantás, tejes, mint egy elkurvult toszkán. Selymes, édes, csinált bor, semmi gerinc, érdektelen, gyümölcstelen, vastag és üres. Húz, mint állat, ilyen sunyi tanninnal még nem találkoztam. A semmiből bukkan föl és iszonyúan szárít. Nem szeretnék belőle többet inni. 3 pont és 3 pont.

Címkék: chile kóstolás 2003 négypontos hatpontos 2004 ötpontos 2000 hárompontos villány cabernet franc kanada cabernet sauvignon barolo 1999 bock tinhorn creek syrah sumac ridge conterno fantino concha y toro

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr8346581

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása