Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Repülősó

A Cono Sur chardonnay-jától Szent István koronájáig

2007.05.30. 10:01 - Albert gazda

Megfigyeltem, ahhoz, hogy ne majrézzak a repülőn leszálláskor, fél liter borra van szükségem. Sem többre, sem kevesebbre. Legutóbb, amikor Moszkvából jöttem hazafelé, előbb a reptéren ittam meg egy 0,1875-ös Cono Sur-chardonnay-t, majd a fedélzeten folytattam két pohár Hungarovin-fehérrel. Kifelé a vöröset is kipróbáltam, kár volt.

A Cono Sur 2006-os chardonnay-járól visszafogottan nyilatkoznék, nem tanulmányoztam elég tüzetesen a palackot, arra sem emlékszem, a cég melyik labeljéből volt való a bor. A Cono Sur az óriás Concha y Toro tulajdonát képezi, és sokfélét készít. Biztos, hogy a seremetyevói tranzit kávézójában nem a legkézművesebb darabjaikat kínálják – minipalackonként és forintban uszkve kétezerért –, bár az is fix, hogy ezt a bort kitűnőnek találtam. Fiatalos, zöldessárga színnel, egyvonalú, ám gazdag illattal, középnagy testtel, zamatos zamatokkal szórakoztat. Nem bonyolult, de hibátlan. Körző-vonalzó, de stresszoldáskor ez nem számít. 5 pont, minimum.

A Malév mostanában Hungarovint – vagy ha úgy tetszik, Törley Pezsgőpincészetet – tart, legalábbis a moszkvai járat turistaosztályán. Ezzel a világon semmi baj sincs, bolondok lennének, ha Kopárt vagy Oremus-aszút kínálnának 11 ezer méter magasban. Az ilyeneket, mint a Szent István koronája sorozat, pont arra találták ki, hogy enyhet nyújtsanak és kedvet adjanak, amikor az ember arra áhítozik. Ehhez persze ihatónak kell lenniük.

A 2006-os etyeki sauvignon blanc simán hozza, amit ép ésszel elvárhatunk tőle. Egreses-füves illat, karcsú test, élénk ízek, savanykás lecsengés. Ahogy melegszik, javul. Felbukkan benne csipetnyi minerális sósság és valami exotic is, ami kifejezetten kellemessé teszi. Ahhoz képest, hogy hiperben öt-hatszáz forintot kérnek érte, a vastag 3 pont, úgy érzem, dicséretnek számít.

Amit a szintén St. Stephan-féle 2004-es szekszárdi merlot egyáltalán nem érdemel meg. Megint igazolódni látszik a tétel, miszerint fehérben sokkal könnyebb olcsón ihatóhoz jutni, mint vörösben. Halvány, érdektelen szín, szúrós, paprikás illat, keskeny szerkezet, savasság, ízetlenség. Meg lehet inni – ha muszáj. Ahogy mondtam, az odafelé elfogyasztott egy fehér, egy vörös után vissza inkább két fehéret vettem magamhoz. Jól tettem. A vörösnek vékony 2 pontot adok csupán, azt is határtalan jóindulattal.

Címkék: 2006 chile kóstolás 2004 ötpontos kétpontos chardonnay hárompontos ezer alatt etyek cono sur hungarovin

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr5488786

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Borboszi 2007.05.30. 21:09:39

... azt lenne jó tudni, hogy más országok repülőjáratain milyen minőségű borokat kínálnak milyen áron. Akkor lenne összehasonlítási alap, és lehet, hogy nem szomorkodnék annyira, hogy nem nyújtunk a magyar borral még csak középszerű élményt sem egy járaton ...

dalton1 2007.05.30. 21:43:06

Én Dél-Afrikába utaztam ki 2005-ben, egyszer Lufthansa-val Frankfurt-ig és onnan South-African Airways-el Johannesburg-ig, másik alkalommal pedig Párizson keresztül végig Air France-szal. Minden járaton a túristaosztályon utaztam és ami bort kaptam az benne volt a repjegyben tehát nem kellett külön fizetnem érte.

A Lufthansa-n nem adtak bort. A South African-en bizonyos Cloof-Dusty Road márkájú Pinotage-t és egy cuvée-t (CS, Pinotage, Shiraz).
Az Air-France minden járatán adtak bort. Bp-Párizs-JHB. Felsorolásszerűen:
Caves Saint-Pierre Cotes du Rhone
Castel Viognier /Blanquefort?/
Chateau tour de Videau /Bordeaux, cuvée/
Luis Eschenauer CS /Languedoc/

Természetesen alapból egy bor jár és én kértem még majdnem mindig plusz egyet amit készségesen adtak is nem volt semmi rosszallás bennük. Szerintem ez nekik természetes volt mert egyszer kora reggel jött haza a gép Párizsból és míg a magyarok kólát szürcsöltek addig a franciák rendszerint kikérték a második bort is.
Nem emlékszem milyenek voltak a borok csak hogy meg voltam elégedve, a dél-afrikaiak nagyon is tetszettek bár ez lehet elfogultság is persze...

dalton1 2007.05.30. 21:45:05

Ja a dél-afrikaiak Fokváros mellőli borok voltak bizonyos Dassenberg-i lejtőkön termett szőlőből.

dév 2007.05.31. 08:34:44

Tavaly nyáron a Moszka-Budapest vonalon a Malév még Egervin bikavért osztott, ingyen, korlátlan mennyiségben. Ezt felütve a duty free-s 8 eurós röviditallal, mi sem paráztunk a landoláskor.

pelotepincsi 2007.05.31. 09:21:23

A Lufthansa Catania - Frankfurt járatán visszafelé rendesen feltankoltak egy helyi 2005 - ös barrique chardonnay - ből, ami nagyon korrekt volt. Igaz azúttal a business class - on volt szerencsém utazni...

Norbi15 2007.06.01. 15:34:11

Én egy Budapest-Milánó (Alitalia) úton találkoztam egy kellemes meglepetéssel. Egy olasz Chianti-t sikerült szervírozni 2004-ből (sajnos a pontos borászatra nem emlékszem)ami üde színfoltja volt annak a kb 45 percnek:-) visszafele nem kellett gondolkodnom, hogy mit válasszak:-)

Sákif za morro? 2012.11.01. 17:40:49

Én már a duty free-ben veszek egy üveg töményet, amit beveszek. :-D Nem vagyok alkesz, csak amikor repülnöm kell, a berlini főnökömhöz megyek, akivel együtt szoktunk bulizni. Azt hiszem ki is rúgna, ha józanul érkeznék a heti meetingre.
süti beállítások módosítása