Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Betenné a parizer mellé?

Villányi portugieserek: Herold és Jekl

2007.08.12. 16:03 - alföldi merlot

Valamikor azt hittem, az oportó lehet a magyar agiorgitiko, friss, gyümölcsös, ártatlan, olcsó élvezet. Ez az elképzelés azonban inkább irigységen, mint tényleges érdemen alapult, és az elmúlt évek esetleges mintavételezése semmivel sem juttatott közelebb ahhoz, hogy cáfoljam vagy igazoljam. Most megpróbáltam a felvásárolt szőlővel – ne adj’ isten borral – operáló opportunistákat kerülni, és a kevésbé koptatott nevű oportistáktól vásárolni. A legendás budget borhűtőreklám szlogenjét kölcsönvéve azt mondanám, a parizer mellé fektetésnél mindkettő jobb sorsra érdemes, de a gyakorlatban aligha velük tölteném föl azt a huszonkilenc incifinci helyet.

Herold Pince Villányi Portugieser 2006

Albert gazda már kóstolt Herold-bort, és segélykérését meghallgatva többen is felvilágosítással szolgáltak a háromcsaládi pincészet múltjáról és jelenéről. A jövő valószínűleg fényesebb.

Az egyébként pofás és egyedi címke a pincelíra egyik gyöngyszemével támad arcba: Minden stresszet felold / egy jó pohár Herold! / Mert a legjobb nyugtató / A villányi Oportó! / Bölcsek az ivást / Nem hagyják abba, / Amíg bort kínál / a boros gazda!

Plecsnit is kapott a következő körbélyegzővel: A villányi borvidék aranyérmes bora. Oportónak tényleg szép. Nyitás után az istállóduft nem terít le, sőt, néhány perc alatt elpárolog. Ami marad, az felhőtlen élvezet, sőt komplex: alapvetően gyümölcsös, meggyes, szilvás, egy kis avar- és grafitstichhel. Jó ivású, szilvás-meggyes aromatikájú, közepes testű, élénk bor. Oportó létére extraktban és tanninban is egészen combos. A lecsengés közepesen hosszú szilvabefőttel és földes jegyekkel. Soha rosszabbat!
4 pont (kb. 1300 Ft)

Jekl Pince Villányi Portugieser 2006

Jekl Béla Heroldéknál ismertebb, de azért ő sem egy médiaartista. Ha nagy ritkán kóstoltam borát, általában szerettem – legutóbb egy 2000-es Tercett lepett meg (érett, harmonikus, komplex küvé 7 pont környékén).

Ronda címke. A pohárba öntve egészen sötét szín és illat. Törökméz, meggy, nugát és tinta. Kóstolva testes, tanninos, a szokásos egynyári oportónál jóval fajsúlyosabb. Gary Vaynechuk stílusában: dobos torta enyhén erjedt meggylével. Szinte harapható. Az érett gyümölcsöt, a jelentős alkoholt és a hordótuningot kerek savak cipelik. A lecsengésben kissé csíp az alkohol. A két KO közül ez a felnőttebb, a Herold az "oportósabb".
(erős) 4 pont (kb. 1200 Ft)

Címkék: 2006 kóstolás vörös négypontos villány portugieser herold jekl

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr32137945

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dalton1 2007.08.13. 01:33:23

Az egyik "felhőtlen élvezet" a másik szinte tiszta bírálat...és mind kettő 4 pont...???

Valaki kóstolta ezeket a nyolc éves Polgár portugiesereket?

chipart.addel.hu/products.php?prcategory=12796&PHPSESSID=f3c23a885a0c9f3aff41291e15cb3a4d

nemjo 2007.08.13. 01:47:18

Béla boraira lapvetően jellemző a magasabb alkohol , néha ez még egy lehelletnyi alkoholos-édességgel is párosul ... bírom a pasast, egyenes, őszinte jellem

Norbi15 2007.08.13. 10:15:00

há ja, mi készteti kedves Polgárékat hogy egy portugieser-t elrakjanak 1999-ből? vagy nem sikerült eladni és hangatosan eladják polgár selection névvel? Hát nem tudom...nekem van otthon egy 1993-as Polgár Caberne-m, úgy kaptam valami céges karácsonyi ajándékként, de biztos, hogy megdöglött már, én ki nem nyitom csak pár értetlen emberkének el lehet sütni, hogy "van ám egy 1993-as polgárom!!"...egyébként nem vagyok nagy híve a pincének annak ellenére, hogy itt van a szomszédban...

Kadarnet 2007.08.13. 12:44:48

Kóstoltam azt az opit,nem is volt rossz,de inkább emlékeztet egy érett kabernére,mint oportóra..;)

Mondjuk,arra kíváncsi lennék,ha Norbi15 kérdését megválaszolnák...

pelotepincsi 2007.08.13. 15:42:28

A Herold beszerezhető valahol a pincészeten kívül? Valamelyik borkereskedésben? Kiváncsi lennék rá. A Jekl tétellel én elégedett voltam. Eddig két palackot fogyasztottam belőle.

nemjo 2007.08.13. 22:51:57

Polgáréktól egy 93-as Elixírt ittam, nem ültem seggre tőle!
Korrekt - de semmi extra kategóriájú borokat készít Zoli Bátyánk.
A 99-es oportó szerintem már ihatatlan lehet.....

A Jekl Tercettet(2000) a Metró 4.000,- Ft alatt árulja

Norbi15 2007.08.14. 15:46:10

hello pelotepincsi, herold termékek beszerezhetőek nagyon jutányos áron a következő linken:

chipart.addel.hu/products.php?prcategory=13559&PHPSESSID=f3c23a885a0c9f3aff41291e15cb3a4d

szerintem az egyik legjobb ár-érték arányú Villányi "kis" pince, bátran ajánlom mindenkinek érdemes személyesen is...3500 HUF-ért olyan borkostolót és vacsorát adtak (6 bor kostolás ezek után 3-ból korlátlan fogyasztás), hogy az egyik legjobb Villányi élményem volt

Norbi15 2007.08.14. 15:52:46

helyesbítek, a borkostolóra rosszul emlékeztem ez a Maul pincénél történt meg velünk, de ettől függetlenül a herold pince termékeit a linken megtaláljátok...

balu1 2007.08.15. 15:06:20

Nem hinném hogy bármi baj lenne azzal hogy valaki félrerak egy 99-es portugiesert.
Ha egy borász kíváncsi arra hogy optimális körülmények között tárolt portugiesere hogy érik talán inkább szakmai elhivatottság mint a "nem tudja eladni" kategória.
A 93-as Cabernetre nem tudok mit mondani meg kell próbálni, de nem hinnem hogy az országban még túl sok igazán szép 14 éves Cabi lenne bárkitöl is.

Norbi15 2007.08.15. 15:18:42

Balu1: azzal nincs semmi baj ha valaki elhivatott, szerintem mindegyik pincészet próbálkozik a tételek elrakásával de az mégis jelent valamit, hogy portugieser-ből mindenki kiadja a friss termést. Egy helyen nem találkoztam olyannal aki várt volna 4-5 évet egy könnyű vörössel piacra dobás előtt...ezt annak tudom be, hogy az frissen jó, vagy ha nem akkor az egész Villányi bagázs nem ért hozzá...

Kadarnet 2007.08.17. 10:31:05

Talán meg kéne újra kóstolni ezt a 99-est..

Arra esetleg tudja vki a választ,hogy milyen erjesztésben/érlelésben készült?

esszencia 2007.08.21. 15:37:54

Sziasztok!
99-es polgár Portugiser: Szoktunk Debrecenben tartani kóstolókat és az egyik ilyen eseményen lépett fel idén ősszel az említett bor. Sajnos egyéb elfoglaltságom miatt nem tudtam jelen lenni, de kérdésemre a résztvevők egyöntetűen jó borként emlékeztek a 8 éves oportóra. A 10 boros kóstoló középmezőnyében végzett. Én régebben (1 éve) a pincében kóstoltam és meglepően szépnek tartottam, ezért is került fel a palettánkra.
A Herold borok valóban nagyon szép, kiegyensúlyozott borok, most talán a Merlot-juk a legszebb, de a Debreceni Borkarneválon az egész szortiment szép sikert aratott. Bátran ajánlom mindenkinek.
Üdv!
Gergő
süti beállítások módosítása