Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Ad notam Most jó lenni oportónak

Harmadik csütörtököt mondott Beaujolais

2007.11.15. 15:35 - Weér Yvo

Ahogy az már lenni szokott, abból is sikerült divatot csinálni, ami egykor kényszermegoldás volt, a beaujolais nouveau ma világméretű üzlet: Franciaországban mintegy 50 millió palack beaujolais-t zártak dugó mögé, és mától ezek a dugók kipattanhatnak világszerte.

Volt csinnadratta, ének, Japánban tán még sorban állás is – elvégre a felkelő nap országában köszöntött be először a csütörtök, ezért ott kezdték a palackok árusítását a legkorábban. Állítólag a franciák is lazábbra vették a figurát, olyat tettek, ami nálunk évek óta gyakorlat: készítettek rozé újbort is.

A magyar borászok (és kereskedők) szintén felkészültek a nagy eseményre, van kereskedés, ahol majd húsz újborból választhatunk: fehéret, rozét és vöröset, közte több oportót meg ötletes nevűt (kedvencem a Fürtike és a Novembor).

Aki szereti a friss, még szinte élesztős illatú és ízvilágú borokat, a málnás portugiesereket, kékfrankosokat, most tobzódhat; soha nem látott mennyiségben igyekeznek eladni neki újborokat, minden eddiginél magasabb áron: hiába, a divatért fizetni kell.

Címkék: híradó beaujolais kékfrankos újbor portugieser novembor fürtike

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr98229666

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dalton1 2007.11.15. 15:45:30

Semmi kifogásom az újborozás ellen de hogy majdnem kétezer forintba kerüljön egyik-másik az enyhén szólva is túlzás...

Shyr Kahn 2007.11.15. 15:46:03

Én már megvettem a magam újborát. Ajánlom mindenkinek: Maranon Bonarda 2006, Mendoza, Argentina. Eddig azt hittem, hogy éreztem már borban feket szedert. Most már tudom :) A fóti Cora-ban megkapható. 1000 HUF körüli az ára.

py 2007.11.15. 15:54:57

Szerintem a Heimann Idei is ütős a maga egyszerűségében, a legjobban bejártava és "megideologizálva" viszont a Légli 333 van. A belbecs már kevésbé győzött meg tavaly, idén pedig még csak a Novemborhoz volt szerencsém, de finoman szólva elment mellettem. Azért egy próbát a St. Andival még teszek, már csak a címke miatt is (ld. még H. Johnson-post és a címkeivók :)

py 2007.11.15. 15:57:53

Bocs, ez félreérthető lehet, a belbecs nem a 333-ra vonatkozik, hanem úgy általában. A Légli-újbort régebben ittam, a fehérek valahogy mindig meggyőzőbbek, ráadásul pár hónappal később kóstolva még szebb lett (almahegyek, jó értelemben). És persze "bejáratva"...

gl 2007.11.15. 20:47:43

Akkor kezdjük ott ahol az oportóknál abbahagytam. Novemberben már a tavalyi oportó nem jó. Milyenek az ideiek? Kezdjük a leggyengébbel:
Bock Szent Márton Bora - Vilányi Portugeiser 2007
Első benyomásra egy agyongyötört bor, aminek valószínűleg a kellemetlen lecsengését kellett egy erős kávéízzel elvenni. Még a művelt alkoholisták kedvéért sem akarom mégegyszer megkóstolni. A pontozás nem az én dolgom! A tesztemben ez a legdrágább és legsilányabb bor.
Sokkal jobb, de nem az igazi Tiffan Imre Újbor Portugeiserje ( 2007 ). Lágy és egysíkú kevés a karakter és a szenvedély. Késöbb még jó lehet! Hasonló a hejzet Günzer Tamás Portugeiser 2007-esével is. Ez nem tipikusan újbor, csak Márton napra lepalackozták.Mindketőnél a fekete tea íze dominál.
Az idei sima Portugeiserek között messze a legjobb a Máyer Márton-é. Lágy, bársonyos, gyümölcsös. Minden megtalálható benne, amitől szeretem az Oportót! Bátran ajánlom! ( a 2004-es Kopárja sem semmi!! )
Lépjünk vissza a klasszikus "Beaujolais"-hoz. Mert nálunk is ismert ez a technológia, de a Portugeisert használják hozzá. Nem tudom eldönteni hogy a Vylyan tipikusan bozsolés "Bogyólé"-je vagy a Wunderlich tökéletes harmóniát megtaláló "Márton Napi Portugeiser"-je a jobb. A Bogyólé gyümölcsösebb a Lojzié bársonyosabb. Talán a 13%-ot sokallom. Mindenesetre aki hozzá tud jutni döntse el hogy Neki a Mayer, a Vylyan vagy a Wunderlich újbora ízlik jobban. Nálam holtverseny. Egyikkel kezdem, a másikkal folytatom és már a harmadikat kóstolom:)) Csak a májam bírja!
Idei Rosék:
Sok a nagyon gyenge! A prímet a Gere Rosé viszi. Ez a leggyengébb. A közteseket most nem sorolom. Az egyik legjobb itt a Bock Rose, de talán még erre is rátesz egy pontot Tiffan Imre Újbor Roséja.

gl 2007.11.15. 20:52:25

.a helyesírási hibákat ( helyzet, mindkettőnél, stb ) is a bor diktálja? Vagy lehet hogy ennyire hüjje vagyok? :))

darker_ 2007.11.15. 21:55:04

Húha, nálam bizony pihen holnap estig egy Vylyan Bogyólé (Portugieser), elcsábultam, bevallom.

Majd elárulja magáról, megérte-e engedni a marketingnyomásnak :).

zoranka · http://www.pecsiborozo.hu 2007.11.16. 07:47:55

A Vylyan Bogyólét Márton napját teszteltem, nekem sokkal jobban bejött mint a tavalyi, akkor még nem Bogyólé néven futó Vylyan-újbor. Sok gyümölcs, sok málna, fűszerezve. Nem nagyon kedvelem az újborokat, de ez határozottan kellemes élménynek bizonyult. Nekem a Tiffán Imre Újbor Rozéja picit visszafogottabban tetszett, de amikor hagytam kicsit levetkőznie frisspalackozottságát, mutatott szép vonásokat is.

Benikuty 2007.11.16. 09:29:12

Nekem az újbor,a Polgáréknál ivott 2007-s rozé volt,szégyen,de nem emlékszem milyen szőlőből készült.Biztos sokáig emlegetni fogom szűzies báját,játékos szépségét.
Bár engem a hozzáadott co2 mennyisége vitára indítana.
A Kati meg egy aranyos csaj,de mélre ő sem szeret válaszolni.

Steff 2007.11.16. 09:50:41

A Bogyólét én is Mártonkor ittam, nagyon rendben van. A St. Andrea tavaly jól szerepelt, szerintem most is meg lehet bízni benne.

szarospalacsinta 2007.11.16. 17:48:15

Nekem megvolt a Szt Andrea Újbora, nos egyszerű kis szénsavval megtréfált üdítő olyan kis dilis, de ebben a nagy magyar kora délutáni sötétedésben nem hozott elég fényt a kis"drága".

Benikuty 2007.11.17. 11:50:23

A Polgár rozé cimkéjén hiába kerestem,milyen szőlőből készült.
A tegnap esti Dúzsi 2006-os rozé cimkéjén sem találtam erre utaló infomációkat.
Találtam viszont verset,meg hogy mihez igyam.
Nos,majd én eldöntöm,verset meg könyvből olvasnék.Olvasok.
Albert,örülök,hogy megkerültél.

borcsa2 2007.11.20. 01:15:45

Valóban igaz,hogy a Portugieser nem egy hosszutávfutó fajta,viszon a villányi pincék mélyén még, ha nem is túl sok, de szép "Oportókat" lehet a korábbi jobb évjáratokból találni.

borcsa2 2007.11.20. 01:32:42

A Polgár rozét én is kóstoltam és nekem is ugyancsak ízlett.Az pedig nem véletlen,hogy nem emlékszel a fajtákra,mert nincs is rajta a cimkén.A bor ugyanis nem eredetvédet.Csak az eredetvédet villányi borokon szabad felsorolni a bor fajtaösszetételét./ Ezt állítólag a villányi eredetvédelmi törvényben határozták meg./AZt hiszem,hogy a Magyar Kikerics hiánya a cimkéről,nem fog eltántorítani a rozé rendszeres kóstolgatásától.

Benikuty 2007.11.20. 09:48:48

Borcsa2,ezt értem,viszont eddigi rozéivó pályafutásom során nem kis mennyiség gurult be,és mindegyiken feltüntették pl:merlot roé,kékfrankos rosé...hagy ne soroljam.Igaz Polgárral és Dúzsival először találkoztam.Az eddigiek talán nem rendelkeznek megfelelő pedigrével.:)
süti beállítások módosítása