Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Nyolc forinton vitatkoznak a borászok

Ki döntsön a marketingpénzek elköltéséről?

2007.11.22. 17:48 - Albert gazda

Pénz nincs, vita már van – arról, ki kerüljön a majdani százmilliók elköltéséről dönteni hivatott testületbe. Van, aki azt mondja, független, hozzáértő marketingszakemberek. És van, aki azt, hogy borászok. Is. Éppen kialakulófélben van a véleményünk, de a magunkét most nem erőltetnénk. Inkább olvassák el a polémiáról Index anyánkban megjelent, elég alaposnak tűnő újságcikket, és mondják meg önök, kié az igazság.

Címkék: híradó szemleszerű bormarketing

73 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr74238495

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

karcsai · http://www.garammenti.net 2007.11.22. 18:05:18

A baj azzal van, hogy az "is" nem létezik. Azt akarják, hogy "csak" borászok kerüljenek be, esetleg dísznek egy marketingest is beengedve a társaságba. Persze az átlagéletkor legyen 50 fölött, mert hát kell a tapasztalat...

karcsai · http://www.garammenti.net 2007.11.22. 18:07:28

nocsak, mégis létezik egy "is" :)

zoranka · http://www.pecsiborozo.hu 2007.11.22. 18:21:50

Ha már bormarketing, akkor talán borhoz, borkeresekedelemhez, borpiacokhoz nem csak konyító, de azt jók ismerő marketingesekre van szükség, akik nincsenek lekötezve. De minálunk nem az a szokás, hogy valóban független szakértők üljenek bármilyen döntéshozó testületben... És így vágjuk magunk alatt a fát, csoda hogy még van alattunk valamennyi...

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2007.11.22. 18:50:44

Kíváncsi lennék, hogy az amúgy is ismert nagyokon, max. 100 emberen kívül jut-e bárkinek ebből a keretből. Hajlandó vagyok épeszű összegben lefogadni, hogy nem. És azt is, hogy pl. a Balaton partján továbbra sem lesznek minden faluban értelmes borokat kínáló kocsmák.

Borboszi 2007.11.22. 19:10:40

... hát, ebben a témában nagyon nem vagyok kompetens, de azt gondolom, hogy ez egy nagyon fontos kérdés. Szerinem szükség van mind a 3 szakma képviselőire a szervezetben. Én úgy csinálnám, hgy 2 borász, 2 marketinges, 2 pénzügyi szakember. Ezek ugyanis képesek lesznek a saját szakterületükön belül homlokegyeneset más véleményt megformálni, így amikor összekapnak, akkor el kell nekik mondani, hogy mi a fő cél. Akkor együtt fognak ismét dolgozni és kialakulhat valamiféle olyan dolog, hogy a kiosztásra kerülő pénzek a megfelelő helyekre kerüljenek.
Attól nem kell tartani, hogy mutyizás lesz. Biztos lesz. Én nagyon kevés olyan szervezetet ismerek, ahol nincs mutyizás. Ez ilyen valamiért. Az csak álom, hogy azt kívánjuk, hogy ne legyen.
Elég sok marhaságot hordtam most itt össze? Jól van, köszönöm. Mindenesetre remélem, hogy ez könnyebben fog megoldódni és működöképesebb lesz, mint a legtöbb magyarországi szervezet.

t f 1 (törölt) 2007.11.22. 19:20:52

Hát nem is tudom.....
Kicsit szkeptikus vagyok. Nálunk ez a "nagykalapba befizetés-onnan kiosztás" valahogy soha nem akart működni. Szerintem most se fog, lám itt a példa, jóformán még be se indult a dolog, de már megy a marakodás. Nem lekötelezett marketinges? Ugyan....
Mindenesetre a 8 forintok rámeső részét befizetem, de nem önként és (pláne) nem szívesen. Érzésem szerint az lesz itt is mint a nagypolitikában. Egyik oldalról a szemérmetlen sarc, a másik oldalról a gátlástalan pazarlás. De ne legyen igazam.....

karcsai · http://www.garammenti.net 2007.11.22. 19:27:48

bocs, de a 8 forintot korábban is be kellett fizetni, csak akkor jövedéki adónak hívták. Ez azért értelmesebb cél lenne.

egri Fehér 2007.11.22. 19:28:35

Szerintem meg bormarketingesek legyenek benne.

vargabor 2007.11.22. 20:27:11

A kényszerű, kötelező jelleg miatt az összeg legalább 50 %-nak a felhasználásáról a befizetés arányában regionális célok megjelölésével a borvidékeknek kell dönteni, hogy legalább részben lássuk értelmét a teherviselésünknek. Szerintem, ha fizetni tudunk, majd a megfelelő szakembert is ki tudjuk választani. Kölcsönösen előnyös megállapodás mellett mindenki
javaslatát várjuk a balatoni borok minél hatékonyabb népszerűsítése érdekében.

egri Fehér 2007.11.22. 20:37:12

zoranka: Olyan ember kell ebbe a bizottságba (amit egyébként az MBM Kht. EU-s notifikációjával meg is lehetne szűntetni...), aki a borhoz és a marketinghez is ért. Bormarketinges, ahogy írtam. De ilyenből kevés van (egyébként nekem van vmiféle bormarketinges papírom [ráadásul francia, úgyhogy iszonyat okos vagyok], ajánlom magamat, név és cím a szerkesztőségben... :)))

Sőt, közösségi bormarketinges kéne, mert a vállalati marketing jelentősen különbözik a közösségitől. Tök más logika alapján működik a kettő. A vállalatinál az van, amit a tulajdonos mond. A közösséginél nem ilyen egyszerű a helyzet, itt bizony konszenzusra van szükség.

Egyébként csak egy kérdés: ha aggályos borászok betétele a bizottságba (merthogy mutyiznának), miért rakjunk be oda borkereskedőket?

De mondom, az egész vita kva felesleges, EU-s notifikációt a Magyar Bormarketing Kht-nak! Akkor nem kell bormarketing bizottság.


ui: Nekem az MBM Kht. ügyvezetője által tartott előadásokból az maradt meg, hogy a pénzt a következő formában fogják elosztani (belinkelném a honlapot, de most elérhetetlenek a letölthető doksik):
-50% országos közösségi bormarketingre (35 belföldre, 15 külföldre),
-50% regionális közösségi bormarketingre.

A regionális közösségi marketingre fordítandó összegeket pedig területalapon osztják el az egyes borrégiók (vagy borvidékek, nem emlékszem már pontosan) között.

franki 2007.11.22. 20:42:53

A 8 Ft + ÁFÁ-t a fogyasztók fizetik meg, beépül az árba.

ekkerjoz 2007.11.22. 20:43:21

Hirtelen elképzeltem, ahogy a marketingzsenik leveszik a polcról Kotler összes műveit, és frissen nyálazott pergő ujjakkal keresgélik benne, hogyan lehet a bort promontálni, költséghatékonyan. Egyeztetnek a kreatív szakemberekkel, és a tévés valóságshow mellett maradnak, ahol esemessel be- és kiszavazott leendő ex-sztárok egy hermetikusan lezárt pincében, kamerák előtt kólával isszák a vörösbort, redbullal a fehéret, rozéval mosnak fogat.

Az agrármarketingcentrum is eszembe jutott, nem volt annyira régen, mikor a libériás személyzet szarvasgombával gombfocizott a Petrof zongorán, hirtelen csak erre emlékszem.

Nem azon kéne aggódni, hogy ki ossza el a közös kalapba fizetett forintokat, hanem ott kellene hagyni a pénzt a borásznál, vagy a hegyközségben, és oldják meg maguk marketinget, ahogy többé-kevésbé eddig is sikerült.

Üdv:EJ

karcsai · http://www.garammenti.net 2007.11.22. 20:52:31

EgriFehér: igazad van, de addig, míg a notifikáció nincs meg, megoldást kell találni. És ki tudja, mikor lesz meg az a notification.

A vállalati marketingnek nem az a lényege, hogy az van, amit a tulaj mond. Értelmes tulaj azt kérdezi a marketingestől, hogy hogyan lehetne ezt meg azt a célt elérni, és aztán figyeli az eredményeket, de nem pofázik bele feleslegesen a megvalósításba.

Itt is ez kellene: a tulajdonosi kör (azaz a "borászok") jelöljék ki a célokat, aztán a marketingesek dolgozzák ki a stratégiát, eszközöket, módszereket stb.

Igazad van, hogy kell a bizottságba olyan, aki foglalkozott már bormarketinggel, de az a tapasztalatom, hogy nagyon is jó, ha kívülről is jön valaki, akár olyan, aki egész más termék marketingjét csinálta azelőtt. Nem kötik a borász-körökben élő hiedelmek, dogmák, tévhitek.

karcsai · http://www.garammenti.net 2007.11.22. 20:56:09

ekkerjoz: szép volna ez, ha a legnagyobb magyar borászat legalább tizede lenne egy sörgyárnak, és más országokban nem létezne egyetlen bormarketing szervezet sem. Csakhogy léteznek, dolgoznak és lehagynak bennünket.

ekkerjoz 2007.11.22. 21:02:45

Nem a bormarketingről, mint speciális szakmáról írtam, csak beborultam kicsit, mert ha beszednek tőlem akár egy forintot, csak legyen már beleszólásom.

Bormarketinget csak borértő szakember tud, a többi csak ihatja, vagy ugathatja a bort.

Bocs, itt fejeztem be.
Sváb vagyok, még megüt a guta.

Üdv:EJ

karcsai · http://www.garammenti.net 2007.11.22. 21:11:00

Ki is az a "borértő szakember"? Definiálhatnád, akkor rögtön megtudjuk, ki is a jó bormarketinges...

ekkerjoz 2007.11.22. 21:22:28

Leírtam, nagyjából, mi a véleményem a marketingesekről, tessék újraolvasni.

Borértó szőlésznél, borásznál, a boruknál nem kell jobb promóter.

A bormarketinget szerintem nem tanítják külön, ahogy a sajtmarketinget sem.

Ne kérdezzen többet.

karcsai · http://www.garammenti.net 2007.11.22. 21:31:39

De a marketinget igen. Merthogy ez is egy szakma. Úgy látszik, ezt csak Magyarországon nem képesek felfogni a borászok.

Bocsánat a tegezésért.

vargabor 2007.11.22. 22:05:08

Borászként felfogom és tudom, hogy a marketing is egy szakma ! Lássuk a "karsai" referenciákat - hozzászólásod alapján remélem nyilvános !

karcsai · http://www.garammenti.net 2007.11.22. 22:33:02

vargabor: mire gondolsz? nem értem pontosan a felszólítást.

Egyébként finomítanom/pontosítanom kell korábbi kijelentésemet, ami elsősorban ekkerjoz véleményére volt - kissé indulatos - válasz. Úgy gondolom, a magyar borászok nagy része nincs tisztában azzal, hogy mi az a marketing, és nem hajlandóak elismerni azt szakmaként. Ami elég nagy gond, mert így versenyhátrányban maradnak azokkal szemben, akik viszont igen. A marketingnek és a borászatnak kéz a kézben kellene haladnia. A piac felmérését és megdolgozását a marketingesre kellene bízni, a bor elkészítését pedig a borászra. Ilyen egyszerű. Persze nem árt, ha konzultálnak is egymással, mert a két dolgot össze kell hangolni.

Értem én a helyzetet, a családi pincészeteknek meg kellett oldaniuk a szőlészkedést, borászkodást, eladást, marketinget, mindent egyszerre. Van, aki tanult is valamennyit hozzá, de általában inkább az ösztön, szerencse, kapcsolatok segítettek. Így is mehet egy ideig - sokáig is - a dolog. De ez nagyon veszélyes út. Nemzetközi szinten profikkal állunk szemben. Lassan belföldön is, ha így folytatódik az import növekedése.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2007.11.22. 22:37:21

Kedves Vargabor!

Mondd, kit tudnátok magatok közül kiválasztani pl. a balatoni régióból?

Olyasvalakit, aki a 14 cukorfokos rizlinget vásárolta össze Dörgicséről kb. egy hónappal az érés előtt?

Vagy Jásdit, aki kb. háromhavonta ír arról, hogy milyen fontos a vendéglátás, valami borász-szövetség elnöke is, de nincs egy folyamatosan üzemelő kocsmája (kóstoltató helyisége) legalább nyáron, az északi part fővárosában, "csúcsborászként"?

Sikerült a vertikális integrációban kialakítanotok egy nyomorult bolthálózatot, ahol minden neves borász letesz pár kartonnal bizományba, ahol van sommelier, és iparág lett a borok megismertetése minden városban a parton? Van bármi ilyen értékesítési szövetkezet?

Mit neveznél balatoni Oktoberfest-enk? A nyomorúságos Füredi borhetet, a zsúfoltságával, és számtalan lőréjével? Hány neves borásznak NEM derogál lemenni oda?

Hányan voltatok az északi part legnagyobb rendezvényén, Kapolcson? Melyik is volt a borfalu?

Sikerült legalább EGY olyan rendezvényt összehozni, ahol annyi neves borász megjelent, mint Rókusfalvynak a (bocs) nevetséges etyeki borvidéken? Másképpen kérdezek: ugye te is ismertsz olyan balatoni borászokat, akik ot voltak Etyeken?

Tényleg rátok kell ezt bízni?

A beírásodból nem más derül ki (t.i. a régiók között szerinted befizetésarányosan KELL szétosztani a pénzt), minthogy a nyolc forintból négyet magatokra költhettek.

vargabor 2007.11.22. 23:02:58

A magyar borászok eggyes feladatok elvégzésére jelenleg is megbíznak kiváló marketing szakembereknek.

Az általunk befizetett öszzeg felhasználásál a "célokat" nekünk kell meghatározni, mivel mi tudjuk, hogy mit teljesíthetünk, de az "eszköz" kiválasztásához marketing szakember kell.

Az általánositásod miatt gondoltam, hogy az eddigi borral kapcsolatos munkáid során rossz tapasztalattal rendelkezel, s ezért ismerném meg szívesen a munkáidat.

egri Fehér 2007.11.22. 23:34:18

karcsai: Az akartam írni, hogy a vállalati marketingnél végső soron az van, amit a tulaj mond, és úgy értettem, hogy viszonylag egyszerű a helyzet, ha a tulaj úgy érzi, hogy vmi el lett cseszve, akkor könnyen vált, nyilván nem azért tart marketingest, hogy belepofázzon a munkájába. Szóval jogos volt a kritika, de nagyjából egyre gondolunk.

Ellenben nagyon nem tetszik ez a közfelháborodás. Az első hozzászólók mind azt szajkózták, hogy a borászok kvázi hülyék a marketinghez. Nos, szerintem egy igazán sikeres borász nem hülye a marketinghez. Ahogy anno a marketingtanárom mondta: "90% of marketing is common sense". A többi tízre meg ott vannak a tanácsadók. De a tanácsadó nem egyenlő döntéshozó.

egri Fehér 2007.11.22. 23:36:48

karcsai: azt írod, hogy nincs "is", és csak egy díszmarketingest akarnak a borászok. Hadd idézzek a cikkből: "Én is azt mondom, ne csak borászok legyenek a testületben, de nem szabad azt sem elvárni, hogy csak marketingesek legyenek" ...khm...

Szerintem a legtöbben erősen előítéletesen közelítik meg a témát, mint ahogy azt már írtam...

karcsai · http://www.garammenti.net 2007.11.22. 23:41:24

Nagyjából egyetértünk. De a célok kiválasztásába is érdemes bevonni marketingest, ahogy a végrehajtásba is a borászt.

Az általánosítást, mint látod feljebb, visszavontam. Azért buggyant ki belőlem az, ami, mert túl sok hasonló véleménnyel találkozom borász körökben. És mert az MBM Kht.-t is sajnálom. Fény volt az alagútban, de ahogy most látom, beomlik, mielőtt átérnénk rajta. Talán kell egy glikol-botrányhoz hasonló összeomlás ahhoz, hogy végre rádöbbenjen a szakma a való világra.

vargabor 2007.11.22. 23:55:43

Tisztelt Rambo!

Megtisztelő az érdeklödésed a Balatoni Borrégió iránt.

Szerencsére több kiváló marketing és borász szakember vett részt Badacsonyban 2007. november 15.-én egy megbeszélésen, akik közül többet is választahatunk a térségünk képviseletére.

Vertikális integrációnak talán megfelel a Balatonfüredi Balatoni Borok Háza ahol elég régóta 24 termelő több mint 200 féle bora található és váltott csoportokban kóstlható.Kár, hogy még nem voltál itt!
A borházat sommelier vezeti.

Nincs borvidéki borász akinek derogálna résztvenni a balatonfüredi borhéten és egyáltalán nem nyomoruságos, egyszer Te is eljöhetnél !

A piackutató marketing szakember megkérdezéses módszerrel történő felmérése szerint a fogyasztók a borok minőségét jónak tartották. Ezek szerint véletlenül nem kerültél bele a mintába.

A Kapolcs, Borfalú, Etyek listát nézd át mégegyszer és fogsz találni balatoni
bortermelőt, holnapután a Gerbaud-ban is.

Rád kéne bízni a pénzünk felhasználását, aki borzasztóan pontatlan vagy ?

Légy precíz és hihetőbb leszel !

karcsai · http://www.garammenti.net 2007.11.23. 00:01:38

Egrifehér: Nálam ez a rész a legsokatmondóbb a cikkből:

"A testületben a marketingszakma biztonságát is próbáljuk garantálni, részben azzal, hogy nagyon sok feladatot az MBM Kht. körében hagyunk meg, részben azzal, hogy a Bormarketing Kht. ügyvezetőjét tanácskozási jogkörrel meghívják a bizottság üléseire. Így ha abban a testületben nem lesz annyi marketingszakember, akkor őt meg lehet kérdezni – mondta Gál."

Az első rész egy kötelező politikusi "próbáljuk", a második a valódi szándék. Tehát feltételezi, hogy a testületben nem lesz igazán marketinges, ezért meghívják az MBM Kht. igazgatóját, hogy tanácsot adjon. De a döntés azért csak a Bizottság kezében van. De könyörgöm, ezt a bizottságot úgy fogják hívni, hogy BORMARKETING BIZOTTSÁG. E név alatt egy marketinghez csak szőrmentén értő (magyarul félművelt) társaság fog százmilliós nagyságrendű döntéseket hozni. Erre mondom, hogy kell nekik egy kirakatember, akit majd mutogathatnak, hogy na ő a marketinges.

egri Fehér 2007.11.23. 00:05:50

Ne temesd ilyen hamar az MBM Kht-t!

Egyébként ez a szervezet az ágazatnak egy sor problémáját nem tudja megoldani, és nem is ő hivatott erre. Nem csak a közösségi marketinghez kell ám marketinges. Elkéne jó sok helyre. Nézd meg az eredetvédelmi rendeleteket! A kidolgozó borászok, szegények erősen magyarázgatják a bizonyítványt, mert ők nem ilyet akartak, pl. 135 q/ha-os helyett max. 70-80 q/ha-t. De azt nem lehetett volna átvinni a hegyközségeken, mert nagyon sok rövidlátó ember van a szektorban, aki nem érti meg, hogy ha nem változtat, akkor éhen fog halni. És egyre nehezebb lesz váltani. És miért is fontos ez? Azért, mert jó termék nélkül nincs jó marketing. Még maga Őszentsége (Kotler :)) sem tudna eladni 180+ÁFÁ-ért többmillió palack lőrét egy év alatt.

egri Fehér 2007.11.23. 00:08:40

És ki is jelöli ki a bormarketing bizottság tagjainak nagy részét?

Az MBM Kht...

egri Fehér 2007.11.23. 00:11:50



Szerintem meg ez az igazi szándék.

egri Fehér 2007.11.23. 00:12:45

"Aki azt reméli, hogy előbb-utóbb nem lesz szükség erre a bizottságra, mert ha a Bormarketing Kht. elismerteti magát szakmaközi szervezetnek az EU-ban, saját maga dönthet a bormarketingpénzekről; "ez a végső cél""

Mármint ez. Úgy néz ki, tudtom nélkül weblapot programoztam.

karcsai · http://www.garammenti.net 2007.11.23. 00:16:52

Nem mondunk mást.

Egyébként egy ideje azon gondolkodom, hogy miért emlegeti minden borász Kotlert? Ez olyan, mintha azt hajtogatná valaki, hogy ezekre az ágazati gondokra (EU reform, elöregedett ültetvények stb.) még a nagy Mathiász sem tudott volna megoldást találni.

egri Fehér 2007.11.23. 00:22:57

Én úgy érzem, mégis más a kicsengése a szavainknak. Mintha te úgy gondolnád, hogy a borászok magukévá akarnák tenni az irányítást, bármi lesz is. Én meg úgy, hogy a MBM Kht-t akarják helyzetbe hozni.

egri Fehér 2007.11.23. 00:24:01

:)
Mert Kotler a leghíresebb, és tök sok helyen idézik. Főleg a könyvek elején, gondolom... :)

vargabor 2007.11.23. 00:26:39

A borász szakma számára az AMC helyett egy saját marketing szervezetet felépiteni úgy, hogy a hatalomnak is megfeleljen nem egyszerű történet, lehet, hogy egy-két kanyart be kell iktatni.

karcsai · http://www.garammenti.net 2007.11.23. 00:28:26

"És ki is jelöli ki a bormarketing bizottság tagjainak nagy részét? Az MBM Kht..."

Az ördög a részletekben van. A BM-ot az MBM Kht. tulajdonosi köre akarja kijelölni. Amiben benne van ugyan ezer kisebb-nagyobb szervezet, de mégsem a szakma egésze. Többek között erről beszélt Rigler Zsolt is. Emlékszem, többen azért maradtak ki, mert úgy gondolták, összeférhetetlenség egyszerre tulajdonosként bent maradni, és pályázni is a bormarketing pénzekre. Naivak voltak, most a vita lényege tképpen az, hogy kinek lesz majd a bizottságban többsége, ki lobbizhat ki több pénzt az alapból.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2007.11.23. 00:41:55

Kedves Vargabor!

Elfogadom, hogy pontatlan vagyok, de kérlek egyezzünk ki abban, hogy neked alapvető szövegértési problémáid vannak:

1. Kapolcson többször voltam, nem találtam olyan borfalut, amely bemutatta volna a balatoni régió borait. Légyszíves a fesztivál falvai közül nevezd meg azt, ahol borfalut alakítottatok ki!

2. A "Borfalu" nem a Balatonnál van, hanem Budapesten.

3. Etyek sem a Balatonnál van, hanem Etyeken. Azt próbáltam elmagyarázni, hogy míg Etyekre elmennek a balatoni borászok, addig a Balaton parton nincs ilyen rendezvény - mert bénák vagytok hozzá.

4. A vertikális integrációhoz nektek ennyi közötök van: "a Balatoni
Borok Háza üzemeltetõje a 90 %-ban önkormányzati tulajdonú kft." Amúgy a beruházás Eu és Kormány támogatásból épült. Ennyit az értékesítési szövetkezetről.

5. Csak halkan kérdezem: ha eddig nem hallottam a Balatoni Borok Házáról, akkor annak milyen a marketingje?

6. Többször voltam Füreden (majdnem minden évben), iszonyat gáz volt a Borfesztivál (és egyre rosszabb). Persze biztos van olyan fogyasztói réteg, akinek a kólaautomatából csapolt bor is megteszi.

7. Fogalmam sincs, honann veszed, hogy én szeretnék ennek a testületnek a tagja lenni. Eszem ágában sincs ilyesmi. Az sem érdekel, ha ti költitek el, csak jeleztem, hogy a saját érdeketekben gondoljátok ezt át mégegyszer, mert az eddigi tevékenységetek alapján alkalmatlanok vagytok rá.

8. Ez NEM a ti pénzetek, mert a nyolc forintokat MI fizetjük ki.

egri Fehér 2007.11.23. 00:44:24

A MBM Kht. meglátásom szerint egy, a francia szakmaközi szervezetek mintájára alakult cég. Mégis, ki legyen a tulajdonosa, ha nem az összes borász?

Ráadásul, mivel közösségi marketingről van szó, egyes borászati vállalkozások közvetlenül nemigen profitálhatnak a támogatásból.
Emellett a források borvidékek közti allokációja is kötött, tehát egyes borvidékek sem nyomulhatnak mások kárára.
Az országimázsra költendő pénzekből meg ugye nem lehet kifejezetten egy-egy borvidéket promotáló projektre költeni.

Mindenesetre jó éjszakát, én már nem bírom a tempót.

karcsai · http://www.garammenti.net 2007.11.23. 00:59:58

Csakhogy nem az "összes" borász a tulajdonosa.

Másik téma: Te is tudod, hogy nem így van, a borászok általában több szervezetben, egyesületben, borrendben, rendezvények szervezésében stb. benne vannak. A borvidéki pénzek ezekhez fognak eljutni. Így a saját szervezeteikért, rendezvényeikért tudnak majd lobbizni a bizottsági tagok. Az országos promócióknál hasonló a helyzet. A jelöltek között több olyan van, aki 3-4 különböző országosnak mondható szervezet irányításában is részt vesz.

Ennyi. Jó éjszakát.

vargabor 2007.11.23. 01:35:55

Kedves Rambo!

Nézzük a szövegértési problémáimat :

1.A kérdés nem a falú, hanem a részvétel volt ! Ott voltunk!

2.A borfalut, tényleg félre értettem, de a Budapestin is ott voltunk.

3.Az előző kérdésed ez volt: " Másképpen kérdezek: ugye te is ismertsz olyan balatoni borászokat, akik ot voltak Etyeken?" melyre igennel válaszoltam.

Különben időtartamban, látogatók számában lényegesen többen voltak a Balaton körüli boros rendezvényeken, gondolom különösen ezt nem kell bizonygatnom.
Balatonboglár, Balatonfüred, Badacsony, Csopak, Balatonalmádi, Zánka, Keszthely, Héviz,stb

4.Az értékesitésnél miért fontos Neked, hogy szövetkezet legyen?

5.Szerintem is javítani kell a Balatoni Borok Háza marketingjén, de azt nem lehet mondani, hogy nincs ilyen.

6,Ez nem fesztivál, hanem csak egyszerűen: borhetek.Ebben az évben is voltál Balatonfüreden, vagy csak hallottál róla ?
Nem volt kólaautomatából csapolt bor.

7.Igyekszünk egyre alkalmasabbak lenni saját ügyeink vitelére, főleg ha sok pénzt kell fizetnünk kötelező jelleggel.

8.Nekünk 2007.december 15.-ig fizetnünk kell, lehet hogy ezt a 8 Ft/liter összeget még nem fizetted ?
Légyszíves becsüld meg, hogy augusztus 1-től mennyi liter bort vásároltál tőlünk magyar bortermelőktől, mert ezután fizetjük nem önként és nem dalolva a 8 Ft-ot literenként.

Várom megtisztelő hozzászólásodat, mivel, ha kényszerből is, de egy hajóban vagyunk.

ekkerjoz 2007.11.23. 07:02:05

karcsai 2007.11.23. 00:16:52

"Egyébként egy ideje azon gondolkodom, hogy miért emlegeti minden borász Kotlert?"

Azért kedves, mert a mai modern marketing egyenlő Philip Kotler tudásával.
Minden, hangsúlyozom, minden marketinges Kotler szaktudására támaszkodik. Kotler olyan a marketing tudományban, mint Marx a dialektikus materializmusban. Nem véletlen a párhuzam.

Kérdezzen nyugodtan a borról is.

Üdv:EJ

csite 2007.11.23. 07:54:19

első években a borok minőségének ellenőrzésére kéne fordítani az összeget, az lenne a leghatékonyabb marketing ...

benchmade 2007.11.23. 08:29:01

Hát szerintem a bormarketing igenis szakma, amit tanítanak és specializálódni kell rá. Egy Coca Colás átigazolt marketingessel szerintetek mire mennénk, főleg a multinacionális háttér (erőforrások) nélkül.

Csitének igaza van, első lépésként a minőség ellenőrzésére kell fordítani.
Nyilvántartásba kell venni a fordított ozmózis gépeket, meglepetésszerűen ellenőrizni a pincéket és bele nézni a vegyszeres üvegekbe, zsákokba, a címkén kötelezően feltűntetni az adalékokat, aromákat, borvidékenként minilabort fölállítani, ellenőrizni a kereskedelemben kapható tételeket. Egyszóval BETARTATNI A TÖRVÉNYT!

karcsai · http://www.garammenti.net 2007.11.23. 08:58:23

ekkerjoz: most akkor kérdezhetek vagy nem? :))

Ez egyébként olyan állítás volt, mintha azt mondanám, hogy a mai modern borászat egyenlő Kállay Miklós tudásával (előre is elnézést kérve a prof. úrtól, hogy idekevertem a nevét). A marxi összehasonlítás pedig egy marhaság. Borról pedig nem érdemes kérdeznem Öntől semmit, mert ha arra is ilyen nagyokos válaszokat kapok, nem biztos, hogy egy lépést is jutok előre. Amúgy meg honnan tudja, hogy jobban ért hozzá, mint én?

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2007.11.23. 09:23:55

Kedves Vargabor!

0. A legfontosabb félreértés: a ti alatt nem a Varga Pincészetet értem, hanem a balatoni borászok halmazát. Azt a csoportot, akinek szerinted ezt a pénzt szét kellene osztania.

1. Ismételten kérdezem: hol voltatok "ott" a Művészetek Völgyében? Melyik faluban álltak egymás mellett a standjaitok, mint pl. a Borfaluban (Pesten) vagy a Várban? Hol? (Tehát nem a Varga pincészetnek, hanem a Jásdi, Tamás, Figula, Szeremlei, Laposa, stb.)

3. Ez volt a kérdés, idemásolom: "Sikerült legalább EGY olyan rendezvényt összehozni, ahol annyi neves borász megjelent, mint Rókusfalvynak a (bocs) nevetséges etyeki borvidéken?"

A kvantitatív érved, hogy többen voltak a Balaton parti heteken, mint az etyeki néhány napon, nevetséges. Ennyi erővel azt is írhattad volna, hogy többen fürödtek a Balatonban, mint Egyeken. A kérdés ebben az esetben: vajon a borkultúra elterjesztését szolgálták azok a rendezvények, kultúrálisan megfogták a jelenlévőket (értsd: helyi önképző kör esetlenül népitáncol, lokálpatrióta dalárda bordalt énekel)? Volt olyan színvonalú program pl. Zánkán, mint mondjuk a Várban?

4. Az értékesítésnél azért lenne fontos a szövetkezet, mert az azt jelentené, hogy ti is tesztek magatokért valamit. Ez így nem más, mint az állami (EU) emlőn való csüngés. Minden tiszteletem azé, aki helyettetek megcsinálta.

6. Idénre betelt a pohár, tavaly voltam utoljára, és egy ideig bizotosan nem megyek. Tavaly még volt automatából csapolt bor, láttam, ezen nem vitatkozom. 8-10 helyen vetten bort, azt hiszem 2 kóstolónyit ittam meg, a többit kiöntöttem, annyira rossz volt. Az nem érdekel, hogy ennek ellenére mit mond a közvéleménykutatás.

8. Az ÁFÁT is fizetnetek kell, de végső soron azt is a fogyasztó fizeti meg (mint a 8 forintot), ugye nem hiszed azt, hogy az is a ti pénzetek? Veszek bort folyamatosan, nem sajnálnék még 80 forintot se erre a célra (ha értelmesen lenne elköltve). De nem én vagyok a fő befizető, lévén a szemét borokat adják el a legnagyobb tömegben.

ekkerjoz 2007.11.23. 09:26:00

karcsai:

kegyednek marketinghez sok köze nem lehet, mert akkor hallott volna Kotlerről, és tudná, miért emlegetik a borászok.

Borász megint nem lehet, ez kiderül a kommentjeiből, ha kegyednek is kéne közös kalapba súlyos pénzeket fizetni, máshogy beszélne.

Az első kommentem a posthoz szólt, abba tetszett beleaggatni a körmét, mindig akad ilyen fogatlan prókátor, megszoktam, mert lusták elolvasni amit írok, sokszor nem is értik, nem baj.

Most a blog harmóniája miatt békét ajánlok: ne kommentálja a bejegyzéseimet, így hetven fölött nem igénylem én ezt, unatkozzon máshol.

Ég Önnel.

karcsai · http://www.garammenti.net 2007.11.23. 09:34:22

Igaza van, felesleges vitatkoznunk.

hegyaljai 2007.11.23. 09:54:45

Kedves Csite!
A 8 Ft 40 %-át az OBI jogutód Mezőgazdasági SzakigazgatásiHivatal fogja megkapni. Ez hasonló nagyságrendű mint az OBI korábbi költségvetése. Sajnos az a baj, hogy semmi garancia nincs arra, hogy ezt a pénzt az intézmény fenntartásra, vagy az ellenőrzések növelésére fogják fordítani.

Jenyei 2007.11.23. 10:12:57

Kedves csite,

a termelők kapnak egy OBI-engedélyt adott mennyiségű bor forgalombahozatalára. A kiadás előtt megvizsgálják a bort. A minőség TOVÁBBI ellenőrzésen mit értesz? - egy gyakorlati módszer érdekelne. Mert mi tudom, hogy nem csalunk, és érdekünk, hogy a csalókat elkapják.

vargabalint_VBA 2007.11.23. 10:33:47

Csak a félreértések elkerülése miatt a "vargabor" nevű felhasználó NEM a Varga Pincészet nevében ír, jó néhány ponton el is tér a véleményünk.

Kedves "vargabor" neved némi félreértésekre adhat okot, mivel a vargaborként a Varga Pincészet került be a köztudatba és az elnevezést le is védettük. Nem tudnád legalább egy honlapmegjelöléssel vagy valamivel megkülönböztetni magad? Előre is köszi!

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2007.11.23. 11:02:12

Elnézést, tévesen azonosítottam én is.

EGO 2007.11.23. 11:18:58

Kedves Jenyei!

Engedd meg, hogy Csite barátunk mellett esetleg én is ajánljak gyakorlati módszert!
Piaci utóellenőrzés. Magyarul: polcról levesz, majd megvizsgál, télleg ugyanaz a bor lett eladva, mint amit engedélyeztek, vagy seme?
Tudtommal ez feladata is lenne az OBInak, csak épp kapacitása nincs jelenleg.
Jómagam éveken keresztül voltam "szűrő" egy boros helyen, és legnagyobb megrökönyödésemre gyakran kaptunk (nagynak mondott nevektől is!) a később árusított készletbe olyan borokat, amik köszönő viszonyban sem voltak az eredetileg kiválasztottal.
Na, ezen kellene változtatni, de sürgősen, azt hiszem, nem kell megokolnom, miért is...
Amúgy végigrágtam a számos kommentet és a személyes sértettségeket kiradírozva asszem egész jó vita kerekedett ki az egészből.
Sajnálom, hogy a valódi döntéseknél százaléknyi ehhez hasonló különvélemény sem lesz maghallgatva - ne legyen igazam!
Üdv.

py 2007.11.23. 11:40:15

A vargabor(?) kontra RAMBO ügyhöz:

A füredi Balatoni Borok Házát jó kezdeményezésnek tartom, valóban hozzáértő személyzettel. Azonban a teljes régiót tekintve nem reprezentatív, hiszen csak a Füred-csopaki borvidék borászai vannak (a koncepcióból adódóan: lehetnek) jelen, másrészt a szűkebb borvidéket tekintve sem, mert bizonyos okokból helyi "nagy" nevek sincsenek ott, pl. Figula, Jásdi és Tamásék, gondolom, különböző okokból.

A füredi borhét szerintem más tészta, inkább a "nagyközönségnek" szól, így kissé(?) vircsaft jellegű. Persze nem volna rossz a nagyközönség ízlését is minél jobb borokkal formálni... De Figula mindig ott van, idén Jásdi is volt; a vájtínyűek megtalálják a magukét, főként ha nem este mennek le, amikor tömeg és kolbásszag van. De az is jogos, hogy egy nagy reprezentatív, igényes (össz)balatoni boros rendezvény egyáltalán nem ártana, sőt!

Összességében sok fontos felvetés van abban, ami RAMBO (kissé indulatosan) megfogalmazott. Kapolcs pl. jogos kérdés. Egyben azonban nem értek egyet, az Etyekkel való összehasonlításban. Az, hogy Rókusfalvy Etyekre hív egy csomó jó borászt, az nem feltétlenül az etyeki bornak kedvez elsősorban, hanem általában Etyeknek, ahová amúgy kevesen mennének el, s ez jobb esetben visszahat az etyeki borra. (Ki iszik döntően etyeki borokat a Pincefesztiválon? Én így kezdtem, de hamar elcsábultam...) A Balatonnál viszont amúgy is nagy a vendégjárás, őket kellene helyi(!) és jó(!) borokkal megfogni.

vargabalint_VBA 2007.11.23. 12:09:55

A Művészetek völgyével mi tavaly próbálkoztunk, de igazából nincs nagyon olyan hely, ahol egész nap van forgalom, az egész rendezvény a nagy távolságok és a sok helyszín miatt eléggé széteső képet mutat, így képtelenség úgy elhelyezni a standot, hogy folyamatosan legyen forgalom. Idén is megnéztünk egy-két bérelhető helyet, de nem találtunk megfelelőt. A Badacsonyi Borhét és a tavalyi EFOTT viszont jól sikerült.

Jenyei 2007.11.23. 13:05:40

Kedves EGO,

jó amit írsz, hasonlók járnak az én fejemben is, mint lehetséges ellenőrzés. De ismerve az ügyvédi dörzsöltség hihetetlen fokait, kételyeim vannak, hogy pl. egy ilyen utóellenőrzés után egy nyilvánvaló hamisítás elkövetője lakolhatna. A mennyiségileg kimutatható jellemzők esetén egy jogszabályi háttér kellene, amelyik pontosan megadná, hogy mondjuk hány % eltérés lehetne az engedélyezett mintától. De már itt probléma lehet, hiszen a bor azért -úgy gondolom- évek alatt elég sokat változhat.
A 'megváltozott' szubjektív jellemzőket -íz, szín, illat- illető OBI-kifogásokat meg aztán végképp lesöpörné egy dörzsöltebb ügyvéd. Nagyon szkeptikus vagyok.

csite 2007.11.23. 13:10:16

vissza lehetne tenni a borokra a "Minőségét megőrzi:" rubrikát!!
az utóellenőrzés meg sajnos utópia :(
vagy csak én futok bele a sok rosszba kóstoláskor?

KF 2007.11.23. 13:17:40

www.weinausoesterreich.at/

Daten & Fakten

Jahresbericht 2006

Ezt meg kell nézni, el kell olvasni, meg kell érteni, és utánuk csinálni.

Mert ha valahol jól működik a marketing, akkor itt igen. (darab borász nincs a szervezet közelében, profi marketingesek, és egy borásztól nem hallod, hogy ezek nem csinálnak mást, csak lenyúlják a lét.)

Az ellenőrzés meg nem a marketing feladata. A törvények betartatására vannak intézmények, azokon kell számon kérni, ha nem működik valami, és nem egy ellenőrző szervezetet ellenőrző szervezetet kell felállítani.

hegyaljai 2007.11.23. 13:39:08

Kedves Csite!
Ez a "minőségét megőrzi" egy baromság.
Aki azt hiszi, hogy ez a felirat bármit is javíthatna a jelenlegi borellenőrzésen, az naív. Egyébként is inkább ártana. Képzeld el, hogy mit irjanak egy Tokaji Aszúeszenciára határidőnek.

EGO 2007.11.23. 14:52:18

Drága emberek!
Az utóellenőrzést támadhatatlanná teszi egy, a leadott palackokból mondjuk egy évre letárolt ellenminta.
Ezt sem én találtam ki, fordítva máshol már működik...
Azért mondok csak egy évet, mert ehhez még el tudok képzelni emberi léptékű tárolóteret.
Mivel a bornak vannak állandó, a fejlődés alatt sem változó, később viszont nehezen reprodukálható értékei, ennek alapján az azonosság mérhető. Ráadásul, ha működne egy ilyen rendszer, a legtöbb kutymárolót ennyi idő alatt ki lehetne szűrni.
Lehet, hogy nincs igazam, de a legtöbb nekem már elég is lenne.
Üdv.

vargabor 2007.11.23. 21:19:05

Tisztelt vargabalint!

Olyan nevet választottak, amelyet én már elég régóta használtam, ezt bárki könnyen ellenőrizheti.

Szerintem ezt névválasztásuk idején pontosan tudták, ha máshonnét nem akkor
vargabor@matavnet, vargabor@axelero e-mail cimekből.

Az elmult két hónapban 7 db e-mail-t kaptam Önöktől vargabor névre.

Akkor, hogy is van ez?

vargabalint_VBA 2007.11.23. 22:07:43

Egy kis OFF
Hát én nem tudom, hogy miért néztük meg volna, hogy létezik-e vargabor@matavnet.hu, az e-mail címjeink a vargabor.hu domain alatt vannak. Sztem tökmindegy, hogy ki használta előbb és mire. A "vargabor" kifejezést azután kezdtük el használni, hogy ránk ragadt, intézményesült, a borfogyasztók kezdték el így emlegetni a borainkat (még Albert Gazda is így fogalmaz "A jó Varga-bor tehát megvan."), ezért regisztráltuk a vargabor.hu és a vargabor.com-ot kb. 99-ben és a Vargabor nevet le is védettük. Engem egyáltalán nem zavarna, hogy Ön/Te így nevezi magát/magadat, csak ez itt félrevezető, a hozzászólások alapján többen azt hitték, hogy Ön/Te a mi nevünkben ír/írsz ide, ami tudtommal nem így van (de ha munkatársak vagyunk, kérlek jelezze/jelezd), ezért kértem, hogy ha lehet valahogy jelezd, hogy nem hozzánk tartozik/tartozol. Nem értem, hogy Önnek/Neked miért jó, ha összekeverik a Varga Pincészettel. Az lesz a legviccesebb, ha egyszer egy ON-témában elkezdünk vitatkozni, a többi hozzászóló meg majd kapkodja a fejét. :-)

Na, éljen a bormarketing, sztem folytassuk privátban, ha ide ( www.vargabor.hu/web/email.php ) ír/írsz az hozzám jön. Itt jelezheti/jelezheted azt is, hogy kitől kapta/kaptad a heted-hét levelet és miért.
ON

vargabor 2007.11.23. 22:36:04

Szerintem nem mindegy, hogy ki használta előbb.

Nem tartozom Önökhöz.

A heted-hét levelet majd csak sikerül kinyomozni a cégük levelező listájából.

Kicsit több tisztelet sem ártana.

élvezetesélet 2007.11.24. 20:07:21

Nem különösebben kenyerem a hozzászólás, de itt és most sajnos nem elég a kommentek közti kuncogó mazsolázás saját örömömre, ahhoz túl komoly a téma.

1. Rémísztő, hogy alig van hozzászólás az igazi témához, pár kommentelő személyeskedése nem méltó sem az ügyhöz, sem a blog (remélhető) céljához.
2. Tetszik, nem teszik, marketingre (piacra jutást segítő tudatformálásra (szándékos, nehogy belekössetek), figyelem felhívásra) a magyar borászoknak is szükségük van.
3. Eddig erre (főleg nemzetközi téren) nem sok erőfeszítés történt, ennek megfelelő is a magyar borok (igen általánosságban) ismertsége és elismertsége.
4. A Bormarketing Kht. pont ezt van hivatva megváltoztatni, mind a minőség, mind annak tudatosítása terén, a kezdeményezés több, mint üdvözlendő.
5. Bárki is kerül a döntéshozó testületbe, kéretik végre megérteni, a közösségi bormarketing feladata, hogy a magyar boroknak olyan (lehetőleg vagy inkább főleg külpiaci) elismertséget szerezzen, amely az egyes termelőknek legalábbis nehéz, ha nem egyenesen lehetetlen.
6. Ez egy kicsit olyan, mint az országimázs (rossz emlékü felhangok nélkül), abban is súlyos lemaradással küzdünk, Franciaországtól, Portugálián át az egyes amerikai államokig, vagy akárcsak Csehországig. Itt is, ott is jó bornak is kell a cégér.
7. Azt csak remélni lehet, hogy a pénzből jut majd a szépemlékű kiadvány készítésen, szakmai konferenciákon, vásárokon való részvétel mellett józanabb, a tényleges fogyasztót megcélzó (persze, hogy nem direct marketing)akciókra is.
8. Tudomásul kell vanni, hogy a jó borokat komoly, tudatos vásárlók veszik, akik nem szakmai lapokból, nem 10 másodperces tv spotokból, nem kiállításokból és versenyekről (főleg nem olyanokról, ahol mindenki nyer valamit)értesülnek pl. a kiváló magyar borokról, hanem az életvitelüknek megfelelő csatornákon keresztül. S ha őket (a véleményformáló célcsoport )meggyőztük, a szájhagyomány többet segít, mind 100 versenyen való részvétel (persze az is fontos), de először őket kell meggyőzni, hogy ismerje, kóstolja, keresse a magyar borokat ( a kereskedő készségesen fogja beszerezni, higgyétek el!)és előítéletek nélkül merjen aztán vásárolni.
Sajnos, ez pénzbe kerül, de ennél költséghatékonyabb dolgot az ilyen típusú termékeknél még nem igazán találtak ki.
9. Ha valaki nem értené, miről beszélek, az lapozgasson bármilyen színvonalasabb külföldi magazint, igényesebb weboldalt; a vidéki harsonával és a helyi gagyi kertv-vel lehet akciós téligumit és intimbetétet eladni, de minőséget nehezen, márpedig ez lenne a cél, ugye?
A jó bornak kell a cégér, a kanáásnak nem.

vmate 2007.11.25. 02:14:28

Akinek van egy perce, hogy kitöltse a következő kérdőívet (Tokaj, Villány), az sokat segítene: lifestylebudapest.com/kerdoiv/index.php?sid=2

Londonisommelier 2007.11.27. 03:06:24

Üdv az "Alkoholistáknak" !!

Szóval pénz....
Számos "csúcsborászunk" már halálra kereste magát mindenféle pályázatokon. Becsületükre legyen mondva: a kapott pénzből hordó, meg pince, meg ültetvény lett, nem úgy, mint sok más ágazatban. De:
Csúcsborászainknak nincsenek eladási gondjai!!!! Akár gyengébb évjáratokban is versenyeznek az emberek, hogy hozzájussanak egy-egy tételhez. Áraik az egekben, (helyzetemből adódva látok itt Londonban sok, világszerte elismert borászatot), hogy hol vannak az árak és milyen minőséggel. Itt Londonban q...va nehéz eladni magyar bort. Mert: nem a minőséggel van baj, hanem az árral és a marketing háttérrel. Mert minek is nyomna marketingbe pénzt az, akinek lábon el van adva otthon a szőlője-bora? A bajuk a tömegtermelőknek van (meg talán Tokajnak, ami a magyar fizetéshez drága, a világ meg egyre kevesebb édeset iszik).
A tömegtermelők meg nem tudják hozni a nemzetközi nagy tömegtermelők minőségét és árait (mert nem képesek anyagilag elviselni nagy marketing kiadást és veszteséget rövid távon).
Ébredjünk fel!
Otthon kell eladni, amit termelünk!
Hazai marketing (olcsóbb), borkultúra meghonosítása, ihatóbb borok 800Ff-ért a tömegtermelőktől meg egy sor dolog. Borvidéki-bortermelő táji összefogás kell. Mi a fenének hirdet külön tegyük fel Szeremley és a Boglári Állami Gazdaságból átalakult tömegtermelő? Milliókért?!?!!!
Itt olyan reklámot látsz: Drink Bordeaux! Akinek van rávaló, az majd a nagy satókat veszi, akinek nincs, majd valami AC-t.
Addig is, amíg a magyar
a kisember nem jut el Chilébe, de egyszer már végre ÉLNI AKAR!!!, és megvásárolhatja az életérzést, hogy most Chileit iszik 1200-ért, és azt tapasztalja, hogy sokkal jobb, mint 1000-ért valami magyar nevenincs (ez legalább Chilei vazzzee...), mégha Hamburgban palackozták is tartályból..Ezen változtatni azonban nem elég egy marketinges vagy egy borász csapat. Szakmai összefogás, nem mutyizás (azt hiszem itt tud nálunk a dolog megdőlni , mert MO-on vagyunk...)
Vicces, itt Londonban, mikor magyar bort ajánlok, minden második vendégem megkérdezi:
És Mo-on termelnek bort? WELL, I have never heard about it...
Szóval ennyit a világhírről... Nincs országimázs, amiben lehetne építeni a gasztronómiára, a borra, a természeti és kulturális értékekre (nem politikailag, de.... amit a Viktorék csináltak Országimázs címen, az egyszerűen közpénzek lenyúlása volt, semmi több. Na de azóta ez a kifejezés még csak el sem hangzott újból...És ez baj. Baj a gyógyfürdőknek, a szaláminak, a bornak, a mit tudom én minek. De most ez van.

Uff, én beszéltem, és nem kell egyetérteni. Ez nem az a párt, ahol egy Vezér van( MSZMP, Fidesz, MSZP meg a többiek.)

shiraz 2007.11.27. 14:53:16

Kedves londoni,
érdemes utánanézni, mielőtt felháborodsz. a marketing keret 80%-a belföldre fog irányulni, és egy-egy birtok nem is kaphat támogatást (az EU nem engedi), csak borvidéki vagy országszintű projektek pályázhatnak.
üdv
PS1 Tokajban nem csak édesbor van
PS2 a politika itt elég OFF

Londonisommelier 2007.11.29. 02:37:51

OK!
Shiraz kolléga, gyere ki és próbáld meg a Furmintot, pláne Hárslevelűt elmagyarázni.
Politika meg van mindenütt. Főképp, hogy általam munkájuk alapján tisztelt borászaink azért éléggé átpolitizáltak.
Nem a mostani 8 forint, meg EU nem engedi, hanem tisztelt termelőink évek óta mellékvágányon vannak marketing ügyben (meg némelyiknek jól elszállt a feje a bevételek láttán- Te is tudod vesztek tőlük).

MARIBOR 2007.11.29. 11:52:05

Londonisommelier 27-i hozzászolásához: mintha a gondolataimat olvastam volna. Sajnos szerintem minden ugy igaz ahogy leirta. Mi kicsit nagyon el vagyunk telve magunkkal, legjobbak, legokosabbak stb. pedig... Múlt nyáron Szlovéniában volt módom borászatoknál látni ezt-azt. Nem panaszkodtak, nem fikázták egymást, hanem tették a dolgukat. Nagyon szinpatikus volt az egész. Mi meg: egyrészt háborgunk, hogy ki, mit mikor akar lenyúlni, másrészt meg alig várjuk, hogy mikor milyen előnyökhöz juthatunk a többi rovásására. Végül is a 8 Ft-ról: az un. csúcsborászok palackonként 3000-10000,- Ft-os árából ez bakfitty, de a 300-500,- Ft-os árból (ez a bolti ár, aminek cirka 50-70 %-át kapja meg a termelő, akinek a 8 Ft-ot fizetni kell) kifizetni, azért nem kicsit aránytalan, hanem nagyon.... Hogy ne legyen félreérthető: a 8 Ft/lt összeg egyformán lt után fizetendő az olcsó tömegbor és a magas minőségű, jónevű borász által termelt drága bor után is.
Szerintem ez borzolja a kedélyeket leginkább.

shiraz 2007.11.30. 10:51:18

Kedves londonisommelier,
Köszönöm invitálásod, szorgalmasan magyarázom sok helyen a furmintot és hárslevelűt.
Utolsó mondatoddal egyetértek, de a "Te is tudod vesztek tőlük" részt nem tudom értelmezni.
üdv

egri Fehér 2007.11.30. 11:40:45

A 8 Ft egységességére vonatkozó érv valós, de felvetnék egy másik szempontot is: jó nevű borász drága bora inkább erősíti a magyar bor imidzsét, mintsem a közösségi marketing elényőit élvezné. Ellenben az olcsó bor sokszor azért is olcsó, mert nehezen lehet eladni. Tehát inkább az utóbbinak van szüksége közösségi marketingre. A jónevű borász meg el tudja adni a borát anélkül is - már ha igazán jónevű.

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2009.11.18. 07:22:49

Én úgy gondolom, hogy egyelőre egészséges formában megy a vita - sajnos minden önkormányzatiság, önszerveződés, demokrácia, satöbbi alapja az, hogy meg tudjuk beszélni egymással, hogy mit is akarunk. Ha ennyit nem tud összehozni a magyar borszakma rendezett keretek közé, akkor megis érdemli magát.

Azért ez még egy szakmai közösség, nem egy tolvaj politikusok által működtetett nagyüzem, ahol mások pénzét sikkasztják. Itt a sajátjuk elköltéséről kell viszonylag kisszámú (egymást ismerő) szakmabelinek megállapodni. Ami lehet nehéz, de legyen már ez a közéleti minimum.

Igen, olyan, mint a társasházi közgyűlés, egyszerűbb lenne tenni az egészre, de akkor úgy is fogunk kinézni, ahogy... .

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2009.11.18. 07:24:21

Albert Gazda ismét ír az alkeszra?
Vagy ez csak egy kis közéleti vendégszöveg?
süti beállítások módosítása