Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Bordeaux Cru Bourgeois 2005

Karnyújtásnyira az évszázad évjárata

2008.02.27. 04:40 - alföldi merlot

Bordeaux-ban 2000 óta már háromszor volt az éppen aktuális évszázadnak évjárata, de az egyenlők között is egyenlőbb 2005, amely nem mellesleg minden korábbi árcsúcsot bedöntött. A csúcsok valóban szédítőek, de a polgári tagozat továbbra is a földön jár. A Wine Spectator az évjáratot en bloc 99 pontra értékelte, Parker óvatosabb, de nem sokkal. És most kezemben a brit Decanter március száma, amelyben 156 cru bourgeois-t tesztelnek. Az eredmény: 6 Decanter-díj és harmincszor négy csillag. A zsüri csak üggyel-bajjal tudott összecsipegetni egy-két kritikai észrevételt, egyébként arcuk csupa derű. Stephen Brook szerint ezek a borok "nagyon megérik az árukat... jól strukturáltak, érettek, finomak - hosszú életűek lesznek, és a pénztárcát is kímélik." Sebastian Payne MW: "Üzenem a világnak, hogy ez egy pompás évjárat."

Én saját bőrömön tapasztaltam, hogy aki nem veti meg a magyar "presztízs küvét", annak bűn volna kihagyni a harmad-, fél-, ne adj' isten ugyanolyan árú bordeaux-iakat. A projektált új beszerzéshez
kigyűjtöttem a Decanter négy- és ötcsillagosai közül azokat, amelyek Németországban/ból online beszerezhetőek, és belinkeltem a forrásokat. 12 eurót csak megér egy Decanter-díjas bordói az évszázad évjáratából! (Végszóra megérkezett az örömhír: 2009-től újra él a cru bourgeois klasszifikáció!)

5* Decanter-díj:
Château Haut-Marbuzet 37,50 euro
Château Brillette 15.50 euro
Château Le Boscq 22 euro
Château d´Arsac 15 euro
Château Andron Blanquet 11,70 euro

4*:
Château Lilian-Ladouys 11 euro
Château Labegorce-Zédé 22 euro
Château Cambon La Pelouse 15.80 euro
Château Clement-Pichon 13,75 euro
Château Clauzet 16,25 euro
Château Moulin Rouge 18,44 euro
Château Senejac 19 euro
Château Deyrem Valentin 14,67 euro
Château Monbrison 21,00 euro
Château Rollan de By 15,50 euro

Címkék: bordeaux decanter cru bourgeois

18 komment · 3 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr44353784

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: how do sonars work 2018.08.24. 01:36:30

cdms - Amox clav pot 875 mg expiration

Trackback: best fish finder brand 2018.04.20. 00:07:38

Így nyaralt Kádár és Castro a Balatonon - I love Balaton

Trackback: best rated fish finder 2018.04.03. 14:55:22

Ama - Japan’s mysterious diving fisherwomen - jokuti

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Octopus 2008.02.27. 08:29:07

Az angol nyelvű Decantert lehet itt valahol Bp-n kapni?
2005-öt mindenhol mindenki isteniti, valami csak lehet benne :)

Octopus 2008.02.27. 08:38:18

De kivételek azért vannak. pl a 2005-ös Mouton Cadet 9 Euros árához képest is elég gyenge.

shiraz 2008.02.27. 11:00:49

egy észrevétel az árakkal kapcsolatban: a szállítási költségeket a fenti árak nem tartalmazzák. ahogy az egyik honlapon néztem pl 6 palack 26,50 euro Mo-ra küldve.
egy észrevétel az évjárattal kapcsolatban
nagy évjárat mindig akkor születik egy "kiemelten" kezelt (értsd nagy piaci hatású) borvidéken, ha az ottani trade vezetői azt íratják meg a nemzetközi borsajtó nagy részével. (tisztelet mindig a független kivételnek) vhogy a kevésbé nagy ismertségű borvidékeken nem foglalkoznak annyit azzal hogy mi a nagy évjárat.
én azt javaslom bízzunk meg a független hírforrásokban és a saját szánkban. esetleg a megbízható borbeszerzési forrásunkban :)))

alföldi merlot 2008.02.27. 11:20:01

Kedves Shiraz, mi most kaptunk választ a c-und-d-től, és mivel többen összefogtunk, így a szállítási költség 2 euro per palack lesz. Szerintem ennyi még belefér, és az arányokon döntően nem változtat.
A borsajtó működésével kapcsolatos aggályaidat értem, de érdekelne, hogy konkrétan 2005-tel kapcsolatban mi indokolja a kétkedésedet? A bordeaux-iak lefizették a három említett magazint (illetve az összes többit is), hogy a valójában tizenkettő egy tucat 2005-öt ajnározzák?

shiraz 2008.02.27. 11:49:20

Csak azt gondoltam javasolni, hogy ha internetes árakat linkeltek be, érdemes felhívni a figyelmet a plusz költségekre. Mindegy hogy 2 vagy 4 euro palackonként. A tájékoztatás jó ha pontos.
Én egy szóval sem kételkedtem a 2005-ös bordeaux-i évjáratban. Nem tudom hol olvastad ezt. Szerintem azt te is tudod, hogyan működnek a nagy példányszámú,hirdetésből élő bormagazinok. Csak ennyi. Btw az egyszerű lefizetésnél azért szofisztikáltabb a a rendszer.

Shyr Kahn 2008.02.27. 12:53:55

Nem is rosszak az árak... még a szállítási költséggel együtt sem.

szulfit 2008.02.27. 14:26:13

Persze én is szívesebben veszek bort magyar kereskedésből és a szállítást is szeretem hűtött kamionos profikra bízni :)

De azért ez a szürkeimport valószínűleg így is olcsóbb, mint a magyar első- vagy akár másodvonalbeli pincék 2006-os csúcsborai pinceáron lesznek. És ha véletlenül még jobbak is a borok ...

egri Fehér 2008.02.27. 15:21:29

szulfit: lehet, hogy olcsóbb, mint a magyar első- és másodvonal, de ne feledd: ez a bordói x-edvonal. Értsd: milliós tételek stb. Persze a bor attól még lehet jó, sőt jobb is :)

VPR 2008.02.27. 21:50:23

x-ed vonal...:-) azé' ez az x-ed vonal valszeg messze veri a világ legtöbb első osztályú ligáját. és ezeken az árakon... már szervezem is a nagy beszállítási akciót:-)

friccs 2008.02.27. 22:36:52

Shyr Kahn!
Mi az, hogy nem rosszak az árak? Egyenesen fantasztikusak! Remélem a Te poharadba is jut ezekből a nedűkből sok! Jó kóstolást!

Decanter 2008.02.27. 22:47:40

Vpr!

Szervezd meg,én benne vagyok!
De tényleg,kéne csinálni egy nagy M.A. Bordeaux-i kóstolót! : )

Octopus 2008.02.28. 08:37:25

Ja, amúgy köszi a tippeket és az elérhetőségeket!

Borboszi 2008.02.28. 18:32:19

... ehy, a múltkor volt 3 választásom, hogy hová menjek a helyi borászokkal tanulmányútra éprilisban... Mosel, Bordeaux, Burgundia... Burgundiát választottam... jó cikk volt ez ;-)))... most kicsit verem a fejem a falba... az amúgy is élénk kiváncsiságom hatalmasra nőtt... kicsinykét sajnálom most...

Shyr Kahn 2008.02.28. 22:42:30

Én nem lennék elkeseredve Burgundia miatt, igaz te nem én vagy. Legalábbis úgy rémlik... Valahogy úgy kezdtem valamikor a Pinot-val, hogy nagyon nem értettük meg egymást. Mostanra az egyik legérdekesebb fajtává nőtte ki magát a szememben és én pl. egy jó burgonyi bornak legalább annyira örülnék, mint egy jó bordóinak... főleg, ha a jóság foka kb. egy szinten áll :) E nélkül persze győzne a jobbik (senkit ne tévesszen meg: nem vagyok se jobbik, se balik, szóval a politikától kíméljetek és mással is csak csínján ;)).

dagadtos 2008.02.29. 21:36:40

Sajnos a c-und-d-nél az itteni borok nagy részét csak 12-es kartonnal lehet rendelni, egy-két palackokat nem. Ami még szembetűnő, hogy épp olyan borok végeztek itt elöl, amiket általában a WS vagy Parker nem pontozott túl jól a saját árkategóriájában sem. Teljesen elveszik az ember a mindenféle pontszámokban a végére:(

tomlaker 2008.03.17. 21:46:45

innen kiszerkesztették a hozzászólásomat? na még ilyet

alföldi merlot 2008.03.18. 05:12:15

Kedves Tom Laker, ha nem találod a hozzászólásodat, akkor abban csak a technika ördöge lehet ludas. Légy szíves, véssed be újra! Köszönöm.

tomlaker 2008.03.20. 22:02:47

csak meglepődtem, mert emilben kaptam rá választ meg hozzászólást:)
nem volt az olyan fontos:)
süti beállítások módosítása