Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Rózsaszín világ

Országos rozé kóstoló Egerben

2008.04.10. 09:00 - vörös és fehér

Országos rozékóstolót tartott az Egri Borvidékért Alapítvány. 44 palackot és 18 ítészt osztottak két bizottságba. Az egyik bizottság tagjaként a véletlenszerűen sorba tett tételek közül a páratlan számmal bírókat értékeltem én is, 100 pontos rendszerben. Ugyanis a délelőtti előválogatást szakújságírók, sommelierek, neves borászok és magamfajta borkedvelők végezték el, hogy az esti megmérettetésen csak 16 bor vegyen részt. A végső sorrendet az Egri Hozam Klub Borgasztronómiai szekciójának tagjai állították fel oly módon, hogy újrakóstolták a kiválasztott tételeket. Tények és tapasztalatok lapozás után.

Tények

A legjobb nyolc:

1. Varsányi Lajos Kékfrankos- Cabernet Sauvignon Rozé 2007 (Dorottya)
2. Hagymási József Egri Rozé 2007
3. Konyári Dániel Cabernet-Merlot Rozé 2007
4. Lővér Pincészet Kékfrankos Rozé 2007
5. Ostoros- Novaj Bor Merlot-Pinot Noir Rozé 2007
5. Iváncsics Merlot Rozé 2007
7. Hangácsi és Fia Kékfrankos Rozé 2007 barrique
8. Takler Kékfrankos-Kadarka Rozé

Az esti döntőbe jutott rajtuk kívül még:

Egri Korona Borház Kékfrankos Rozé 2007
Günzer Tamás Kékfrankos Rozé 2007
Sebestyén Csaba Rozé Cuvée 2007
Juhász Testvérek Pincészete Paptag Rozé 2007
St. Andrea Rozé 2007
Varga Pince Pinot Noir Rozé 2007
Dúzsi Kékfrankos Rozé 2007
Dúzsi Kékmedoc Rozé 2007

Tapasztalatok

A 22 rozé megkóstolása után vegyes érzelmekkel álltam fel a székemből. A borok egy része igyekezett a szénsav mögé bújni, mások parfümös, már-már természetellenes illatokkal operáltak. Volt olyan tétel is, aminél önkéntelenül is kiszaladt valamelyik bíráló száján: szagos radír. A tőlünk döntőbe jutott borok egy részét (ötöt) én is oda juttattam volna, nálam a Lővér pincészet bora emelkedett ki a mezőnyből, hasonlóképpen szerettem Juhászék üde rozéját is. A sorban utolsóként kóstolt, de végül első helyen befutott Varsányi tétel kissé túlhűtve landolt a poharamban, így teljes szépségében nem élvezhettem, viszont említésre méltó a pincészet pinot-ból szűrt rózsaszín bora, nálam döntős helyen végzett az is (végül 2 tized ponton múlott, hogy nem került oda). Bolyki kékfrankos rozéját is szívesen ittam. Nem értettem azonban, hogy Kaló 2001-es, talán még mindig tartályban pihenő bora mit keresett a versenyen, rozéként nem tudtuk értékelni, sőt nekem most borként sem tetszett. A bor megosztotta a bírálókat: kapott 44 és 80 pontot is.

Ha van kedvük, meleg nyári napokon kóstolják meg a győztes borokat.

Címkék: kóstolás híradó helyszíni szemle rozé bormustra

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr1419055

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lackó 2008.04.10. 10:16:02

Isten hozott nálam bébi, ez a Kaló Világ :)

Persze, hogy tartályban, de hát Imre hány bora van palackban? ;)

dalton1 2008.04.10. 11:18:06

Én mostanában sokadjára nekifutottam egy pár rozénak. A vegyes érzelmek maradtak, de értek meglepetések.

Lisicza '06-osa és külföldiek terén a Torres ('07) és a Chateau du Rouet ('06) rozék ízlettek. Szerintem a rozéknak nem árt ha palackozás után néhány hónapot pihennek. Egyik-másikban viszont annyi a szénsav mint ha pezsgő lenne...
Igazán a rozét étel mellett lehet értékelni.

lackó 2008.04.10. 11:40:02

A Torres 2006 egy tavalyi tesztünkön a legszebb rozé volt.

Étellel-étel nélkül :)

2007-es rozékból nekem eddig Frittmann, Balla Géza, Konyári"ak".

A barrique rozékkal pedig nem tudok mit kezedni, mint ahogy a villányiakkal sem.

tunderninja 2008.04.10. 11:48:20

Biztos vannak köztük jók,majd jön a nap a meleg,és a rozé ivás:)A lővér az tényleg jó,már a tavalyi is nagyon ott volt,a juhászék pedig szerintem ár-értékarányban az egyik legjobb magyar rozé.Azt az egyett sajnálom,hogy a Szekszárdi merfelsz féle rozé nem került elbírálásra.Az utóbbi évek rozéi között ez a bor egy gyöngyszem,érdemes kóstolni ajánlom mindenkinek.

dalton1 2008.04.10. 12:27:28

Én kóstoltam a Merfelsz rozét, illatban, ízben nagyon jó, de szerintem sok a CO2...

A barrique rozé egy talány...

lackó 2008.04.10. 12:37:36

Nagy nagy talány...ugye...mi is a rozé? Ki alakítja a stílust?

vörös és fehér 2008.04.10. 12:38:24

Bár nem kóstoltam, de ebből a 8 kiemeltből legjobb ár-értékűnek az Ostoros tűnik, olyan 4-500 forint körül van palackja. Egy tavalyi komment alapján stabilan jól szereplő bor, akkor épp a decanter tesztjével kapcsolatban merült fel alkoholista.blog.hu/2007/06/05/nyari_ejek_asszonya

Octopus 2008.04.10. 12:44:34

44 pont? Ez milyen 100 pontos rendszer?

vörös és fehér 2008.04.10. 13:00:54

44 volt a kiosztható minimum, a "klasszikus" szempontokhoz (szín, illat, zamat, összbenyomás) előre definiált pontok, öt(kiemelkedőtől a gyengéig) oszlopban.

tunderninja 2008.04.10. 13:03:26

Az ostoros ilyen olcsó?Na akkor tényleg jobb árban,mint a Juhász.A merfelsz ha sok benne a Co2 akkor is nagyon jó,bár szerintem nem több,mint más ilyesmi tipusúban.Az ételekhez melyeket nyáron fogyasztok 2igazi nagyon jó ivású és ételhez kitünő bort találtam amiket hidegen fogyasztok mindig hozzájuk,az egyik ez a merfelsz rozé a másik a Gál Lajos féle Siller volt.Mert egy nyári bográcsban készült lecsóhoz nagyon jók ők,próbáljátok ki!:)

shiraz 2008.04.10. 13:11:58

Imre 2001-es rozéja palackozott tétel.
A svéd szagértők, akik a Vinordicra válogatták a magyar borokat (lásd az előző MA cikket) lefosták a bokájukat a bortól. Nem tudták belőni mit is kaptak a poharukba, de az egyikük azt mondta felér a legkomolyabb német fehér spatlese borokkal. Persze mikor megtudták hogy 2001-es rozét ittak, volt nagy mosolygás. Open your mind.

vörös és fehér 2008.04.10. 13:25:04

shiraz, teljesen rendben van Imre 2001-es rozéja (illetve, mint írtam, nekem most volt benne egy zavaró keserű íz benne), de egy rozé sorban nincs hová nyitni az agyat: abban a műfajban, szerintem, ez a bor nem értékelhető. Mondhatom rá hogy egyedi, hogy nagy bor, de nem mondhatom rá, hogy rozé. Ezért nem is értettem miért nevezte Imre? Persze mindenki felismerte, hogy Kaló bort iszunk, és volt is pusmogás, hogy akkor ezzel most mit kezdjünk pontszámilag. Az a bor olyan, amit nem pontozólappal a kézben kell inni.

Octopus 2008.04.10. 13:30:31

Ez valami házi rendszer? Nem kötekedni akarok :), ennek itt most nincs is semmi jelentősége, mivel nincsenek pontok megadva...

vörös és fehér 2008.04.10. 13:36:49

nem tudom, nekem fel sem tűnt, mert a szempontrendszer a megszokott volt (tisztaság, szín, intenzitás, stb...), a kiosztható pontokat meg menet közben nem adtam össze oszloponként. de mondjuk az egész táblázatban egy 44 pontot látok, a többi 50 felett van; szóval simán el tudom képzelni, hogy 50 volt a minimum, csak valaki rosszul adta össze a lapját. más meg nem korrigált.

shiraz 2008.04.10. 14:03:45

Kedves V&F, nem is neked szólt a hsz-em. :)

Octopus 2008.04.10. 14:04:27

hasonlóval én is találkoztam már, de nem igazán csipem őket, ami zavar, hogy sztem nincs hozzáigazitva a világban legtöbbször használt 100-as rendszerhez. Pl a 80 pont abban nem biztos, hogy az a minőség, mint egy WS 80 pont takar...

hegyaljai 2008.04.10. 22:43:31

Ez az egész egy értékelhetetlen valaminek tűnik. Ki volt ennek az úgynevezett "kóstolónak" a szakmai szervezője? Most akkor kóstoló volt besorolással, vagy borverseny pontszámokkal? Mi az hogy nem adták össze a pontokat? Így lehet elrontani egy jó kezdeményezést. Ettől még a Varsányi rozé borai jók szoktak lenni, de valódi pontszámok nélkül mit lehet arra mondani, hogy a "rozékirály"-nak hívott Dúzsi a vert mezőnyben szerepelt. Hány ponttal volt jobb a Takler? Szóval inkább ne is írtatok volna róla.

kádkongató 2008.04.11. 01:41:43

Vitatkoztok itt pontokon, tegyétek nyugodtan. Mégis azt mondom, hogy ez semmi, ahhoz képest ha látnátok a szerdai villlányi borverseny eredményeit...
Azis 100-as rendeszer.
Nahát ott aztán mentek a pont szórások meg oportó nagyaranyozás meg miegymás...meg kopár bronzérem:))
Szóval nem tudom a lista neten elérhető lesz e, nekem van belőle egy példányom..
Katasztrófális(nak tűnik, na.)Persze a borokat nem kóstoltam végig. De gyanítom nem is fogom...

lackó 2008.04.11. 07:12:08

Az nem feltétlen baj, ha a Kopár bronzos és az oportó nagyaranyas...rmeélem hamarosan én is megkapom a listát, konkrét eredményeket még nem tudok.

Amúgy a 2007-es oportók mind egy szálig gyönyörűek, legalábbis, amiket én kóstoltam. Nincs ezzel semmi gond, mint ahogy Dúzsi meter vert mezőnyével sem, őszintén szólva, bármennyire is szeretem, 2005 óta nem győztek meg rozéi.

vörös és fehér 2008.04.11. 07:56:52

utoljára a pontokról :"normál" pontozólap volt. mindenki pontozott, összeadta a saját maga adott pontszámokat. 100 pontos rendszer volt, a 44 pont, gondolom, elszámolás, nekem sem tűnt fel a cikk írásakor, hogy 50 alatti pont szerepel, ezért elnézést kérek. a végeredményt pontszámok nélkül kaptam meg, a délelőtti előminősítésnél a Lővér rozé lett az első nálunk, 86 pontos átlaggal, a végső győztes Varsányi akkor 83 pontot kapott (tőlem 74-et). a másik bizottság első helyen Dúzsi kékfrankos rozéját juttatta továb, 87.43-as átlaggal

bloeger (törölt) 2008.04.11. 10:25:36

Hogy érthető legyen a hegyaljaik számára is.A borhirek.blog.hu -n
átlátható módon értelmezve van ez
a rendhagyó,de pozitív kezdeményezés.
Kicsit elviszi a hangsúlyt az olcsó bor
kategória irányából,ami érthető is ha figyelembe vesszük a rozék előállítási,technológiai költségét.
Egyébként a borban otthonosan mozgók számára/és persze elfogultnak sem szabad lenni a termelő irányába/nem meglepő,hogy a név nélküli szereplések alkalmával meglepetések születnek.
Itt is jellemző,vissza kell nézni,a
legjobbakról egyszer esett szó/illetve csak egyszer egyről/az többiről viszont
több hozzászólás is született.??

PM 2008.04.11. 10:26:57

Az ostorosi 2007 Merlot-Pinot noir rozé az Intersparban és a Sparban kapható 899 Ft/palack Fogyasztói áron ami szerintem is jó ár-érték arányú bor. A 2008-as Vinitalyn Gran Menzione díjat kapott.

muskotály küvé 2008.04.11. 16:25:32

A rozé számomra tipikusan az a borfajta, ahol nem érdekel, milyen plecsnik vannak rajta, legyen tiszta ízű, egyszerű, és max 1000 Ft / üveg.
A villányiak is tudnak jók lenni, 1-2 éve a Bock-é nagyon jó volt, csak 1600 Ft körüli árával nekem kilóg a kategóriából.
Mostanában Frittmann, vagy még inkább Font Sándor rozéja tetszik.
Azóta nem iszok Varga féle bort, amióta (mivel én nem szeretem a túl hideg italt) kb. 15 fokos állapotában kóstoltam a rozéját... Szerintem 10 fok felett könnyen vált ki kilökődési reakciót...

newpest 2008.04.11. 17:11:00

Hol lehet kapni a Varsányi Kékfrankos-Cabernet rozét?
Mert amiket a hiperekben lehet kapni az a "sima" kékfrankos rozé... és az kerül olyan 5-600 Ft körül.

friccs 2008.04.11. 22:33:36

A 2001-es Kaló roséval az lehetett a baj, hogy túl fiatalon került a zsűri elé! Aki megkóstólta, az "liliomtiprást" követett el! Szerintem még legalább 5 év kellet volna neki a hordóban, s csak aztán lett volna szabad palackozni! Tehát ha jól számolok, palackozás 2013-ban, aztán persze rendeződnie is kell egy kicsit... Háááát, olyan 2019-ben -akkor lesz igazán kirobbanó formában- lett volna szabad először versenyre nevezni!

Farkas Gedeon - Varsanyi Pinceszet Kft 2008.06.03. 08:30:15

Kedves newpest!
A CAbernet-Kékfrankos rosét Pesten a Wine4U vinotékában illetve nálunk lenn a pincészetnél lehet kapni. Pincei ára 900 Ft.
Ezen kívül fenn leszünk a hétvégén a bországgyűlés kiállításon, és ott meg lehet kóstolni, illetve lehet venni a borokból.
Tisztelttttel: Farkas Gedeon
süti beállítások módosítása