Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Keserű magában

Balatonfőkajári Feind shirazok

2008.04.28. 12:00 - vörös és fehér

A Balatonnál töltöttem pár napot, és a hotelben elfogyasztott Feind Cabernet franc-okon felbuzdulva hazafelé beugrottam Balatonfőkajárra, a pincészet vinotékájába. Sajnos a keresett borból már az utolsó palackokat kínálták eladásra, nem túl baráti áron, így a kuriózumként tartott fajta borait vásároltam meg. Két kiadásban. Most, hogy közeleg a nyár, és mindenki a könnyű rozékat, kövidinkákat kezdi el behűteni kartonszám, én bizony shirazokat bontottam.

Villa Quaiar Shiraz Rosé 2007

Az első meghökkenés: hófehér, tömör műanyagdugó (Neocork 1887). Ez is kuriózum, legalábbis ilyen dugóval én még nem találkoztam. Ahogy shirazból szűrt rozéval sem - a Lesence borászatnak láttam hasonló próbálkozását itthon. (Valaki tegyen egyszer rendet a rózsaszín bor helyesírásával kapcsolatban. Nekem az immár elterjedt rosé írásmód felettébb idegenül hat.) Nos, a rozékról alkotott világképemet nem rendítette meg ez a tétel sem. Technológia bor; a fajtajegyeket nem tudom bemutatni rajta. Hagymahéj szín, áradó eper. Sőt, leginkább egy epres tusfürdő vagy krémszappan jut róla az eszembe - kissé mesterséges ez az illat. Próbáltam szétszálazni, hátha ott bujkál benne némi fűszer is, de nem. Ízében bontás után a tömény szénsav a meghatározó, aztán ez idővel elpang. Marad egy kissé kesernyés, de alapvetően üdítő íz, mindenféle izgalom nélkül. Szódával elmegy. Másnap már azzal sem. 4 pont, 1500 forint.

Villa Quaiar Shiraz 2006

Mély, bordó szín. A címke lilás árnyalatokat is ígért, ha komolyabb mennyiséget töltünk a pohárba, akkor meg is leljük ezeket. Szép csíkokat hagy a bor pohár falán, igaz, elég gyorsan lecsorog. Illatolásnál vigyázzunk: komoly mennyiségben tartalmaz borsot ugyanis. Mellette ázsiai fűszerek jönnek, kardamomos, masala keverékes benyomások értek. Megkóstolva keserű csalódás ér: mintha egy Quarelint kéne elszopogatnom. Félre is rakom a poharat, hogy fél óra múlva újabb kortykísérletet tegyek. Aztán még egy óra eltelik. Majd eljön a másnap is. A csoda azonban elmarad: megmarad a gyógyszeríz. Hol haloványabb kicsit, hol megint felerősödik. Hűtöm, melegítem a bort, de nem segít. Jobb pillanataiban felmutat egy izgalmasabb, feketeborsos, étcsokoládés ízvilágot. De ez kevés, hiányzik belőle az átütő komplexitás. Közepesen hosszú csak a lecsengés is, legvégén a zöldség is megjelenik: mintha levesben főtt zellert adtak volna hozzá a borhoz. Jóindulatúan pontozva is csak egy négyes alá jön ki. 3600 forintért, pannon bormustra plecsnivel - csalódás.

Címkék: balaton 2006 kóstolás shiraz négypontos feind borház 2007 feind

9 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr28444356

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Decanter 2008.04.28. 14:15:13

Nekem van a pincében kb. 10 palack 2003-as Fend Cab. franc, múlt héten bontottam egyet egyszerűen fantasztikus még mindig!
Úgy másfél éve fedeztem fel és bespejzoltam belőle. 3000 volt, most már 7500 az ára.
Szerintem hazai csúcsborok között kóstólva sem lógna ki a sorból.

kuf 2008.04.28. 14:15:17

Az én személyes kedvencem Feindéktől a Balatonaligai Zenit, helyben 1100 egy palack, multikban 1300-1400ft körül mérik. Édes, illatos, zamatos bor, ennyiért szerintem bestbuy.

valuka · http://www.borkem.hu 2008.04.28. 17:28:23

Kedves Decanter!

Nálam is van 1 üveggel az általad említett tételből, nekem sikerül kb 2 hónapja 3600 Huf-ért hozzájutni egy helyi kisboltban, örültem is neki nagyon. Ugyanakkor szereztem be egy hasonló címkéjű ( csak nem piros, hanem kék ) Villa Quaiar Merlot-t is 2400! Ft-ért, az is bestbuy volt, aki még tud beszerezni belőle az mindenképp tegye meg.
A kuf által említett Zenit is nagy kedvenc annyi pénzért meg pláne.

kuf 2008.04.28. 20:17:08

2 hét múlva megyek le főkajárra, ha van még Cab. Franc, azthiszem bekóstolom énis!

Decanter 2008.04.28. 21:51:39

Kedves Valuka!

A Merlotból is vettem hatot amikor a másikat, viszont az nekem nem tetszett.. De most felcsigáztál megfogom kóstolni mégegyszer, hátha csak rossz passzban voltam akkor.
3600-ért a Cab. franc orbitális bestbuy!!
Én a Wineworld-nél láttam mostanában ott 7500.

[Sqll]Gab 2008.04.29. 09:22:08

Hosszú idő után végre sikerült eljutnom Balatonfőkajárra, hogy vehessek mind a két Shiraz-ból.
Kicsit drágának tartottam, de nagyon meg voltam elégedve velük. Ami pedig szerintem mindenképp megér 1000-1200 Ft-ot az a '05-ös, '06-os Cabernet Sauvignon.

jozanparaszt 2008.04.29. 13:30:17

Szeretem a Shiraz-borokat, de sajnos még egy olyan magyar Shiraz-zal sem találkoztam, ami egy közepes árú ausztrállal versenyezni tudott volna.
Biztos, hogy erőltetni kell itthon ezt a fajtát?

kuf 2008.04.30. 08:28:15

A 2001-es kései olaszrizlingjüket kóstolta valaki?

Tobyas 2008.04.30. 11:32:13

Igen, kicsit öregecske már, úgy alapból is savszegény lehetett. (bár a korához képest így is meglepően jól tartja magát). A késői Zanit sokkal jobb.
süti beállítások módosítása