Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Támogasson Ön is Master of Wine-t!

Bevesszük a sasfészket

2009.05.05. 14:38 - alföldi merlot

Az Institute of Masters of Wine örömmel adta hírül, hogy 2009-ben a Wines of Hungary lesz a fő támogatójuk. A gyémánt fokozathoz 5 millát kellett a perselybe dobni (szerencsére nem fontban), és ezt a pénzt az intézet a MW szakdolgozatok angolra fordítására fogja fölhasználni (mondjuk nehéz elképzelni, hogy hogyan jut el a záróvizsgáig az, aki nem tudja angolul megírni a dolgozatát). Ez a támogatás, folytatódik a kommüniké, a Wines of Hungary és az Institute of Masters of Wine azon közös törekvését tükrözi, hogy előmozdítsák a legmagasabb szintű boroktatás ügyét. A Magyar Bormarketing Kht tájékoztatása aztán árnyalja a hírt, és világossá válik, hogy a szamaritánus buzgalmon túl mi motiválta a döntést.

"A támogatás kiváló lehetőséget teremt arra, hogy közelebbi kapcsolatot teremtsünk a nemzetközi borpiac meghatározó szereplőivel, valamint borainkat olyan fórumokon is bemutassuk majd, amelyre az eddigiekben nem nyílt lehetőségünk." Úgy legyen! (A legendásan nehéz MW-vizsgáról itt olvashatnak.) [A képen Romsics László, aki 2004 óta a Master of Wine diploma várományosa. A kép forrása: http://bor.szentignac.hu/?p=23]

Címkék: híradó mw bormarketing kht institute of masters of wine

38 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr661104256

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Labancz 2009.05.05. 18:49:38

Brávó! Remek módja a pénzkidobásnak! Majd pont az a 10-15 MW-várományos fog nagyot lendíteni a magyar bor helyzetén? Londonban már biztos pakolják fel magasra a magyar borokat az alsó polcokról, nehogy a sok MW derékfájást kapjon a hajolgatástól...

lackó 2009.05.05. 19:24:45

Romsics László azóta a diplomájára vár? Mos' mé' nem lehet elküldeni neki?

Tisztelem és becsülöm ezt az MW dolgot, de hogy nem értem, az százas?

Azt pedig ne mondja nékem senki, hogy egy borról, amit nem ismerek, meg lehet állapítani az évjáratot...merthogy fajta, az még ok, a termőhellyel már vannak gondok, hisz jó néhány vidék tud hasonló karaktert...de hogy még az évjáratot is? Ha megy, le a kalappal...

Ez az 5 milla nem nagy pénz egy ilyen ágazatban, de biztos, hogy célba ér? Biztos, hogy ez az kevés pénzecske és az a néhány MW jelenti azt a bizonyos fórumot?

Amúgy meg mi az a Wájnsz of hángeri? Csak én vagyok ilyen tapló, hogy nem, tudom?

Szegeden azt hiszem, jó pár borértőt kineveltek az évek, papír nélkül...tényleg az a fontos?

Lehet, nem fanyalognom kéne, hanem örülnöm, de mégsem érzem azt, hogy egy diplomától jobban értenék a borhoz...vagy ne adj' Isten a borkóstoláshoz...

Benikuty 2009.05.05. 20:48:42

@lackó:
Ez a MW egy sznob f@szság, és nem csak Szegedről nézve.
Nincs valami érdemi dolog, amiről írni lehetne ítten?:))

borpancsoló 2009.05.05. 21:11:21

A papír fontos, de nem az olyan, ami csak a sznobizmust fejezi ki.

Vannak kivételek, de azért nagy általánosságban nem árt, ha az ember kapott némi oktatást is a szakmájából, főként ha másokat etet és itat aztán a munkája gyümölcsével.

Erröl a wine of hungary-ról én se hallottam, bár nem ez lenne az első olyan, hogy csak én vagyok tudatlan.

Az MW? Nem tudom milyen lehet, tekintve hogy sosem érdekelt igazán és így csak azt tudom amit hallottam, de az alapján olyan, mint azok a két három napos alapszintű kóstolói tanfolyamok, amiken 40-60 ezrekért vehet részt a delikvens és utána semmit sem tanítanak meg neki csak egy állítólagosan szuperhelyes pohárfogást (ami pont szar) és olyan kóstolással kapcsolatos dolgokat, amik csak a sznobizmust teljesítik ki, nem a később kóstolt borok élvezetét.

borpancsoló 2009.05.05. 21:12:43

Természetesen tiszt. a kivételnek, láttam már baromi jót is az ilyen tanfolyamokból, de a legtöbb, amiről hallottam inkább gáz volt.

lackó 2009.05.05. 21:20:44

@hegyaljai: köszi, csak átszaladtam rajta, bár nem tudom, pontosan miért is :) noés, hogy mihez kell hozzászoknom...összefoglalnád?

Szegediszomelijé 2009.05.05. 21:35:52

@borpancsoló >>: Ha nem tudod, milyen lehet, akkor minek fikázod? És honnan hallottál olyat, ami alapján 2-3 napos kóstoló tanfolyamhoz hasonlítod? Mi lenne, ha az alapján értékelnék mások a borodat, hogy meg sem kóstolták, sőt semmit sem tudnak róla? Romsics Laci munkaadójának nyilván fontos a papír. Gondolom, marketingelne vele a borai mellett külföldön, talán itthon is. Biztosan jelentős a marketing értéke, és egy sok millió palackot piacra dobó cégnek ez nagyon fontos lehet. RL ettől persze nem valószínű nem fog jobban szőlészkedni -borászkodni. De lehet, hogy az ő címe más vonatkozásban is hasznos lenne a magyar borászatnak.

borpancsoló 2009.05.05. 21:37:04

@hegyaljai: Basszus ez milyen kiadvány? A képek 80%-a a "Erre inni kell - egy kupa Badacsony" című 2002-es könyvből vannak, ahol egy bizonyos Szabó Zoltán van feltűntetve fotográfusként, de ebben az anyagban ezt sehol nem láttam, pedig úgy tudom az kötelező.

Az is vicces, hogy a 13. oldalon lévő nagy kép, meg az utána jövő ködös-szőlős képek nekem úgy jöttek le, mint tokaji illusztrációk, pedighát azok szintén mind ebben az elvileg tisztán badacsonyt bemutató könyvben vannak.

Amúgy nagyon szép kiadvány, csakhát így ez egy kicsit furcsa dolog.

(ja amúgy ajánlom mindenkinek az említett "képeskönyvet", valami gyönyörű, hogy milyen képek vannak benne.)

dalton1 2009.05.05. 22:29:31

Ez kb. olyan mint ha az ügyvédek csinálnának egy diplomát amit azok kapnak akik a világ összes országának törvénykezéseit betéve tudják.
Szerintem lehetetlen hogy valaki minden ország minden szőlőfajtájából minden borvidékén készített borának minden évjáratához értsen, ismerje vagy felismerje.

Már egy országot, szőlőfajtát vagy évjáratot is nehéz alaposan megismerni...

subsidium 2009.05.05. 22:49:17

Azt gondolom nagyon is jó helyre megy ez az 5 MIO HUF. Egyrészt az anyagok más nyelvekre való lefordításáról van szó (lehet, hogy magyarra?), másrészt ha MW-k és leendő MW-k ezáltal több hazai bort kóstolnak (és ezzel elérjük, hogy Magyarország is a fejükbe kerüljön, ami ugye most nincs így), akkor már megérte, arról már nem is beszélve, hogy ennél lényegesen több pénz lett ez idáig elköltve a semmire. Ezek az emberek komoly hatással vannak a világ borfogyasztására és igen, lehet, hogy ők vezetik vissza a hazai borokat a nemzetközi véráramba. Volt lehetősegm elég sok MW-től tanulni, nem kell mindennel egyet érteni, amit mondanak, de némelyik tudása félelmetes.
A hazai WSET képzésről nem tudok nyilatkozni, mert nem itthon végzem pillanatnyilag a Level 4 WSET Diploma szintet ami ugye elvileg az MW előszobája, de azt ki merem jelenteni, hogy alapos, komoly és széles látókört tesz lehetővé. Talán több hazai véleményalkotónak kellene részt vennie hasonló képzésen.

lackó 2009.05.05. 23:01:14

Maradok a saját ízlésemnél és véleményemnél :D

hegyaljai 2009.05.05. 23:11:42

@borpancsoló >>: Én csak annyit mondtam, hogy hozzá fogunk szokni. Nem mondtam, hogy ez nem "magyar narancs".

hegyaljai 2009.05.05. 23:18:52

@subsidium: Szerintem a románok és a szlovákok már lefordították angolra a borral kapcsolatos anyagaikat, mert ők tudják, hogy ami nem elérhető angolul a világhálón, az nem is létezik. Az, hogy van egy magyar MW jelölt, az előny, de nem old meg semmit az elvégzendő munkából helyettünk. Az pedig, hogy öt milkába kerül, és, hogy ki fizesse, az egyáltalán nem érdekel. Labancot pedig végképp nem értem. Szerinte ne is legyen angolul semmi a magyar borról?

075 2009.05.06. 08:06:43

Ha jól tudom ezek a MW-k elég széleskörű tapasztalattal rendelkeznek, mert magán a képzésen kívül még járkálnak rendesen a világban mint tanácsadók. Na ha ez így van akkor 5-10 év alatt azért lehet egy gyenge tapasztalati, és tudásanyagot összesezedni, így lehet valós tudásanyaguk.
De ha valaki elvégzi és otthon ül hát az vajmi kevés lehet.
Ez a szép színes kiadvány meg inkább jó egy társasági lap monjuk Nők lapja mellékletének, mint magyarország borimázs megteremtésének in the U.K.
Ennél komolyabb kell meg összefogotabb
Ezért kellene má végre valami jó fazont találni hogy összefogja ezt a szanaszét húzó magyar borágazatot mint egy kombinátot oszt jól megküldi az angoloknál az USA ban meg mondjuk ruszkiknál.
És tartana egy rakás közösségi kostolót, hogy tudják meg hogs vannak olcsó jól fogyasztható borok, meg drága nagyon kiráj borok is.
De ez még igen messze van..

napoletano 2009.05.06. 08:21:54

En beken hagynam szegeny Romsicsot, akit evek ota azzal piszkalnak, hogy varomanyos... dehogy, csak dolgozik erte, es kozben remenykedik. Es majd megkapja, hat persze, ha majd atmegy a zarovizsgan. Amin a kiserletezok kb. 80%-a, az osszes elozetes tanulmanyt sikerrel abszolvalva - nem megy at... Ne tegyuk neki ezt az egeszet meg nehezebbe, meg a vegen kivandorol, ha nem sikerul a vizsga... De ha sikerul, akkor sem hiszem, hogy az alkoholizalo tomeg a vallan viszi majd Ferihegyrol a Belvarosig...

Valahogy helyere kellene tenni ezt a MW dolgot. Erre sem a kuruc lelkesedes (ez egy hulye nyugati maszlag, ami nekunk nem kell, anelkul is tudjuk mi, mi a jo!) sem az elajulas (huuu, ez biztos azt is meg tudja mondani, hogy sutott-e a nap, amikor palackoztak...) nem alkalmas. Aki a MW vizsgan atmegy, az azert ert a borokhoz, megpedig igencsak. Ez persze jo izlest nem garantal... de nem is ezt igeri a tanfolyam.

A reklamakcio - nem en felelek erte, a fontos, hogy legyen valami ismerve a sikernek, es hogy valaki feleljen erte (vagy arassa le a siker gyumolcset, ha ettol nagyon feljon a magyar borok brit exportja...). De kisse hm... nem partatlansagra utal a Wine Education Trust reszerol, hogy a szem-elott-levest "meg lehet venni". De a magyar bort illeto kulfoldi marketingtevekenysegen jelenleg akarmivel is csak javitani lehet... rontani mar aligha.

A forditasrol - itt valami santit, ui. a MW tanfolyamot tudtommal csak angolul lehet teljesiteni, szakdolgozatot sem lehet mas nyelven irni. Ha meg magyar borokrol anyagot kell biztositani, azert bizony nem fog egy vasat fizetni az Inst. MW - azt mindig is a termelo allta. Kerdezzek csak meg akarmelyik magyar termelot, ki is fizetett neki az ismertetoje angolra/nemetra/stb. forditasanal?

lackó 2009.05.06. 08:23:43

@075: Sose gondoltam volna, de megértettem végre, hogy mit írsz és mit akarsz mondani és végre nagyon nagyon egyetértünk!!! Már régóta mondogatom itt és máshol is, hogy példát kellene venni Sopronból...ez a borvidéki tagoltság nem tesz jót, bár ez az én magánvéleményem.

Kérdem én, egy WSET mit tud kezdeni mondjuk itthon ülve?

napoletano 2009.05.06. 08:24:18

Bocs, nem WET, hanem Institute of Masters of Wine, ahol szem elott levest lehet venni...

lackó 2009.05.06. 08:31:47

@napoletano: ez az angolra fordítás nekem is sántít...mit szeretnénk az MW-s Jedik számára lefordítani tulajdonképp? Merthogy subsidium írt angolról magyarra fordításról, de ennek meg mi értelme lenne?

075 2009.05.06. 12:39:16

@lackó: Sopron túl közel van a labancokhoz, oszt átjön a közösségi érzés, mag van ott egy jó fej srác aki összesezdte Őket.( Most nem jut eszembe a nava..)

lackó 2009.05.06. 12:55:13

@075: Rigler Zsolt. De nem nava, hanem neve :)

075 2009.05.06. 13:52:30

@lackó: Igen ő az fiatal inteligens, és menedjer szemléletű, Őt például alkalmasnak tartanaám hogy állami szinten felkérjék egy közösségi vezetőnek, mert Ő már bizonyította hogy jól csinálja.
Egy kis csapatot mellé akik támogatják meg a kezei alá szervezik a programokat oszt hadd szóljon.
Biztos van még 2-3 erre alkalmas fiatal vezető cxsak meg kéne Őket találni.
A wset meg nem hiszem hogy olyan tudást ad amivel kimagasolhat az ember az avarból, kb olyan lehet mint a borok házás borbíráló, csak nagyobb szélességben de felületesn.
De hát már ez is valami
De aki jedi akar lenni meszire kell annk menni

lackó 2009.05.06. 14:11:42

@075: Sopronban nagyon ragaszkodnak hozzá és viszont. Már felvetettem neki ezt az ötletet, én most itt a poros Alföldön munkálkodnék ezen, ha találnék hozzá jelentkezőket...

Menedjereket :)

Hajrá boryodagok!

borpancsoló 2009.05.06. 20:51:07

@ironman: Bocs, de félreértettél :)

1, "azért nagy általánosságban nem árt, ha az ember kapott némi oktatást is a szakmájából, főként ha másokat etet és itat "

2, " nem ez lenne az első olyan, hogy csak én vagyok tudatlan."

3, "Az MW? Nem tudom milyen lehet, (...) így csak azt tudom amit hallottam, de az alapján olyan, mint..."


Én nem fikázni akartam valamit és azt hittem, ezek a forrókása kerülgető mondatok erre rá is világítanak.
A lényeg tehát.

Eddig azt hallottam róla, hogy nem jó, saját véleményem pedig nincs, mivel nem érdekel.

Sajnálom, ha sértő volt a kommentem, legközelebb igyekszem tisztábban fogalmazni.

borpancsoló 2009.05.06. 20:53:16

@075: "De aki jedi akar lenni meszire kell annk menni"

:))))))

075 2009.05.07. 08:16:13

Egyébkélnt nagyon jó hogy sokan elvégeznek ilyen tanfolyamokat, és utána vitázunk, meg véleményezünk borokat, egy re több ilyen kellene, sőt keéne vagy minden borvidékről 1 jedi is csak hát erre kinek van ideje?
De ne felejtsük el hogy a tapasztalatnál semmi sem ér többet, tanulhat az ember ...

nick: 2009.05.08. 00:08:17

@borpancsoló:

ha most szemét akarnék lenni, akkor párhuzamot vonnék a nicked és a széleskörű tájékozottságod közt :-P :-D
...de persze nem vagyok az, így nem is teszem ;-)

csak annyit jegyzek meg halkan, hogyha vki a valódi _B_orász világban akar élni és mozogni, nem pedig a "csinájjunk borot, me' azé' pízt adnak" módszertant követi, akkor illik hallani olyanokról, hogy magyar bormarketing, meg az amúgy vitathatóan kreatív "Wines of Hungary"... :-)

...pl. a boros portálok és újságok a barátaink ebben
(a gugli már kevésbé, mert le akarja fényképezni, hogy hol parkolok, azt meg utálnám, de ez most más téma)

borpancsoló 2009.05.10. 17:47:21

@nick:: Kedves nick!

Túl sok volt talán a reggeli kávé, vagy pontosan mi az okod arra, hogy így személyeskedj?

Baromi elegáns lenne ám, ha a kioktatást úgy osztanád, hogy van valami látható mögöttes érték, mert - már ne is haragudj - érthetetlen, hogy milyen jogon vonod kétségbe a szakmaiságomat. Tudod, én nem csak a "valódi _B_orász világban" akarok élni és mozogni, hanem kábé abban is élek, míg ha nem is mozgok talán olyan körökben, ahonnan ismerhetnél.

Nem kell mesélned arról, hogy mit illik és mit nem, édesmindegy ugyanis, hogy illik-e hallani valamiről, inkább számít az, hogy mit tesz valaki a saját szakmája hírnevének öregbítéséért és én azt gondolom, a saját lehetőségeimen bellül teszek is azért, hogy egy hozzám látogató külfüldi, ha az én boraimat kóstolja, azzal a szájízzel távozzon, hogy legközelebb is szivessen iszik majd magyar bort.

Nem tudom, hogy a hsz-ed rosszindulatból született, vagy csak egyszerűen lusta voltál esetleg a linken utánanézni az oktatás előtt, hogy ki, mi vagyok, mindenesetre nem hiszem, hogy a Te tiszted lenne eldönteni a szakmai hozzáállásom mikéntjét.

Üdvözlettel Istvándi Tamás

nick: 2009.05.11. 19:08:35

@borpancsoló:

nem rosszindulatból született a hozzászólásom, elhiheted - láthatod a smiley-kból is
építő jellegű kritika miatt meg nem megsértődni kéne (még ha vitriolos is a stílus)

a írásának oka pedig az, amiket feljebb írtál:
ha ilyeneket írsz, nem kellene csodálkoznod, hogy ilyen választ kapsz rá...

(az meg, hogy emellé milyen nick-et választottál, elég erősen magas labda :-P)


de a lényeg, ha eddig nem volt világos:

azt írtad:
"Erröl a wine of hungary-ról én se hallottam"
meg azt is, hogy:
"Tudod, én nem csak a "valódi _B_orász világban" akarok élni és mozogni, hanem kábé abban is élek"
...azért gondolom érzed az ellentétet a kettő közt, nem?


de persze ez még semmi, mert ez is ott volt:
"Az MW? Nem tudom milyen lehet, tekintve hogy sosem érdekelt igazán és így csak azt tudom amit hallottam, de az alapján olyan, mint azok a két három napos alapszintű kóstolói tanfolyamok, amiken 40-60 ezrekért vehet részt a delikvens és utána semmit sem tanítanak meg neki csak egy állítólagosan szuperhelyes pohárfogást (ami pont szar) és olyan kóstolással kapcsolatos dolgokat, amik csak a sznobizmust teljesítik ki, nem a később kóstolt borok élvezetét."
és ezek után azt írod, hogy:
"nem hiszem, hogy a Te tiszted lenne eldönteni a szakmai hozzáállásom mikéntjét."
...amiben egyet is tudok érteni, merthogy immár semmi szükség nem lenne rá, leírtál mindent magad is :-P
(megaLOL, bocs... :-D)


ettől függetlenül természetesen simán el tudom képzelni, hogy nagyszerű borokat készítesz, és minden

de ne haragudj meg azért, mert nem hagytam szó nélkül ilyen butaságokat
ha lesz időm, máskor sem fogom
(és örömmel veszem, ha más az én butaságaimat javítja ki)

lackó 2009.05.11. 20:01:48

@nick:: fura itt ez a személyeskedés, nem megszokott, remélem, nem is lesz az. Engem csupán egy dolog érdekel: mivanmivanmivan?

Azaz: mit is szeretnél mondani?

borpancsoló 2009.05.11. 21:15:04

@nick::

Kedves Nick!


"
azt írtad:
"Erröl a wine of hungary-ról én se hallottam"
meg azt is, hogy:
"Tudod, én nem csak a "valódi _B_orász világban" akarok élni és mozogni, hanem kábé abban is élek"
...azért gondolom érzed az ellentétet a kettő közt, nem?
"

Nem, nem igazán. Lehet tényleg tök sík vagyok, de eddig azt gondoltam, hogy borász attól lesz az ember, hogy szereti és tiszteli a szakmáját és jó borokat készít, nem pedig attól, hogy beleássa-e magát a százhuszonharmadik hamvában holt ötletelésbe is.

Be kell valjam, nem azokhoz a borászokhoz tartozom, akikről itt is szoktak társalogni, bár ismerek és jóban vagyok közűlük néhánnyal. Én egy kicsi, de szépen fejlődő borászatot csinálok és megpróbálom a környező borászatok életét is könnyebbé tenni a technológiai szolgáltatásaimmal.

A smiley-kat pedig észrevettem, és töbek közt ezért nem is vettem vér komolyra az írásod, de azt légyszives vedd észre, iszonyat bunkóság ismeretlenül olyanokra célozgatni, hogy én csak a "csinájjunk borot, me' azé' pízt adnak" módszertant követem. Ez a duma inkább téged minősít, mint engem.

Még annyit szeretnék hozzáfűzni, és aztán részemről lezártnak tekintem a dolgot, hogy nem Te vagy az első ember, akivel kölcsönössen nem értettünk egyet és kiigazítást vagy magyarázatot kértünk a másiktól egy egy kommentje után, de eddig Te vagy az első, aki az ilyen kis "vitriolos" üzijét nem privátban a mail-címre küldi, hanem egyből a kommentek közé.(ezért is válaszoltam a kommentek közt én is)

nick: 2009.05.11. 21:20:13

@lackó:

ne legyen már személyeskedés az, amikor nem a személlyel van bajom, hanem azzal a butasággal, amit mond
borpancsolóval nincs semmi bajom
ahogy mással sem
a butasággal, azzal van
akkor is ha más mondja, akkor is ha én magam

azt meg nem értem, hogy mit nem értettél:
ilyen megjegyzéseket tenni tájékozatlanságból a MW-ra gáz
a Wines of Hungary-t nem ismerni nem gáz, csak meglepő, főleg borszeretőtől

borpancsoló 2009.05.11. 21:21:06

@lackó: Számomra is fura volt, és ezúton elnézést mindenki mástól, hogy aztán még itt nyilvánosan OFFoltam, az előző komment végén leírtam miért.

Ezzel részemről vége annak a témának, a továbbiakban igyekszem On-topic hsz-eket írni. :)

nick: 2009.05.11. 21:36:18

@borpancsoló:

olvass is léci, mielőtt írsz, ne csak rutinból vagdalkozz - látnivaló, hogy nincs miért

elég egyértelmű, hogy nem arra céloztam, hogy a "csinájjunk borot, me' azé' pízt adnak" módszertant követed, hanem arra, ha vki igényes magyar borász (szemben a fenti módszertant követő "vegyészekkel"), akkor illik tudnia a magyar bormarketingről - amellett, hogy még saját magának is hasznos lehet

ennyi

ebben bunkóságot találni több, mint erőltetett

igenis, hogy a magyar borászoknak alapvető kötelességük a magyar borok marketingje is:
a sajátjuké is, és úgy általában a magyar boroké is

amikor egy külföldi megkóstol egy magyar bort, az neki elsősorban egy magyar bor lesz, és csak másodsorban lesz az adott borász műve

tudom, hogy a nagyobb és a nehezebb rész a bor elkészítése
de ott még közel sem áll meg a világ

ezért is kóstoltatnak sokan, tartanak borvacsorákat, járnak kiállításokra, stb-stb.

a magyar bormarketing meg olyan, amilyen (bár sztem pl. egyre jobb, főleg az adott kereteik között), meg olyan, amilyenné a magyar borászok és borkedvelők teszik

tenni viszont csak úgy lehet, ha ismerjük


a másik téma a Master of Wine
ők elsősorban nem borászok (bár biztos van néhány köztük, aki borászkodásra adta a fejét), hanem borismerők
nekik ez a dolguk
és nem szabad ezt lebecsülni, mert nagyon komoly tudás és munka van egy-egy ilyen cím mögött

ezt összekeverni vmi 40-60 ezres kóstolói tanfolyammal durván túlzó leegyszerűsítés

és ha vki ilyeneket terjeszt, ne csodálkozzon, ha szóvá teszik...


ha pedig a stílusomat a smiley-k ellenére sem bírtad megfelelően értelmezni, akkor sajnálom - de ezt már írtam, ez van

lackó 2009.05.11. 21:43:17

@nick:: ugyan nem vagyok topicgazda, sem bloggazda, de kérlek, folytassátok személyesen, akár e-mailen, akár egy pohár bor mellett, sok mindent megold.

A Wines of Hungaryt pedig én sem ismerem, mégsem hiszem, hogy kevesebb lennék ettől.

lackó 2009.05.11. 23:29:45

@nick:: ja, jó, így már tiszta...régi és bárhol fellelhető anyag, amihez bárki hozzáférhet és ez alapján ítélhet...
süti beállítások módosítása