Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Pannonhalmi Apátsági Hemina 2006

Tegnap ittam

2009.05.06. 05:57 - palack

Múlt kedden vettem a Tricollis-szal együtt, áprilisi akcióban kétezer alatt. Úgy nézem már nem is kapható, csak a következő évjárat. Ezt 60% chardonnay, 30% pinot blanc és 10% olaszrizling alkotja, kétharmada barrikban, egyharmada nagyobb hordóban erjedt és érlelődött. Mivel azt mondták, most van a csúcsán, nem tartogattam sokáig, felbontottam. Szép borostyánsárga, tükrös, tiszta, gyűrűje vastag. Illata közepesen intenzív, először csak pörkölt jegyek érezhetők, aztán nyílik valamelyest. Pörkölt mogyoró, mogyoróvaj, vajas kalács és kevés körtelé. Stabil, nem sokat változik az első húsz perc után. Kóstolva testes, vastag, cseres, mégsem mondanám rusztikusnak. Szép struktúrája van, fegyelmezetten kitölti a száj megfelelő szegleteit, eljut minden tervezett pontra. Nem a savaival hódít, de annyi azért van benne, amennyi a megfelelő tartáshoz szükséges. Ízben viszont meglehetősen egysíkú, izgalommentes. Az újhordó és a finomseprő dominálnak, a gyümölcsösség szerényen elbújik. Az olaszrizling hoz némi grépfrútos üdeséget, ami a korty vége felé egyre markánsabb lesz. Lecsengése hosszú, elegáns, az utolsó pillanatokban jólesőn befűt az alakohol. Olyan, mint egy intelligens, jólöltözött, ápolt hölgy, aki azonban szépnek nem mondható. Vonzó azért még lehet. 5 pont.

Címkék: 2006 kóstolás fehér ötpontos pannonhalmi apátsági pince pannonhalma pannonhalmi apátsági pincészet tegnap ittam

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr631101110

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kabócás 2009.05.06. 08:31:13

Jómagam is a múlt hét végén kóstoltam és tetszett. Tény, hogy nem volt túl izgalmas. Illatban többet ígért, nekem a lecsengése lehetett volna tartalmasabb, de így is bőven jó ár/érték tekintetben.

lackó 2009.05.06. 08:43:03

@Kabócás: egyetértek :)

Illatban nagyon jók az apátsági borok. Érdemes szerintem odafigyelni, vörösben nagyot tud Zsolt...

drbarta · http://borrajongo.blog.hu 2009.05.06. 15:00:14

Minő véletlen! Én is épp múlt héten néztem. Az értékeléssel pontosan egyetértek, ugyanígy szerepelt nálam is. Gazdag, nagytestű bor, kicsit sokaltam a fát és kicsit keveseltem a savakat. Jó ár-értékarányú,fogyasztásra ösztökélő bor, újszerű izgalmak nélkül.

A legfőbb hibája az volt hogy ugyanezen estén néztünk egy Huet Vouvray Clos du Bourg Sec-et és az szenzációs volt.(nyilván nem indokolt a két bor összehasonlítása semmilyen érdemi szempont alapján)

lackó 2009.05.06. 15:01:55

@drbarta: kérlek, keress meg, ha a jövő félévi kurzus érdekel.
süti beállítások módosítása