Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Csontvázak a hűtőszekrényből MMCLXXVIII.

Pannonhalmi Apátsági Pincészet Rajnai Rizling 2004

2009.06.01. 05:53 - Műtannin

Nagy ígéretnek indult, mint Duró József, aztán az is maradt. Vagy talán hízelgőbb lenne, ha azt írnánk, hogy a magyar rajnaiforradalom előfutára volt. 2005-ben, amikor berobbant, még jóval kevesebb emlékezetes tétel volt a piacon a fajtából, 2006 után jöttek az igazán jelentős borok: Légli, Szentesi, Bott és a többiek. Volt egy kartonnyi tartalékom ebből a 2004-esből, frissen tényleg remek kis bor volt, olcsó is. Már évekkel ezelőtt konstatáltam, hogy leszállóágban van, egyetlen palackot aszaltam már csak a borhűtőben, hátha jó lesz valamilyen kóstolóhoz. De csak nem jött a megfelelő alkalom, úgyhogy a minap kivettem, adjuk meg neki a végtisztességet.

Már a mélysárga színből és az illatból érződött, hogy itt túl nagy élményekben nem lesz részünk, haldokló bor ez már. Az illat: Hugyos Józsi beleesett a puskaporos hordóba - kovás, vizeletes, punnyadt. Az oxidáció lovasszobra. Érdekes, hogy ez az illat nem egyértelműen visszataszító, de a legkevésbé sem vonzó vonzó. Olyan gyanús. Az íz pont olyan, amilyet az illat ígér: minden össze-vissza, minden kiáll, a sav behorpadt, a test petrolba oldódik. Struktúráról, harmóniáról beszélni már fölösleges.

Egyébként viszonylag szép halál. Mert annyira nem esett szét, hogy teljesen ihatatlan legyen, csak annyira, hogy ne legyen élvezetes. A 3 és 2 pont között billeg.

Címkék: 2004 kétpontos hárompontos rajnai rizling pannonhalmi apátsági pince

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr811141779

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Benikuty 2009.06.01. 11:05:31

Ebbe beleborzongtam. Bár ilyen fos időben, házba bezárva hajlamos azember hasonló postot, és commentet elkövetni.
Komám, igyál inkább 2008-s Gedeon rajnait!:)

Octopus 2009.06.01. 12:40:07

Érdekelne, hogy miért fejlődnek/halnak ilyen gyorsan a magyar fehérek, pláne rajnaik. Oké, hogy egy német rizling akár savasabb is, de korosan sem lesznek túlérett aromái, megőriz valamit a frissességéből is.

Benikuty 2009.06.01. 12:56:22

@Octopus:
Valóban izgalmas kérdés, miért is tiszavirág életűek a hazai fehérek, még inkább a rozék.
Javaslom, agyalás helyett ugorj be hozzánk, most pukkantottam ki egy 2009-s Gedeon rozét. Szép darab, és a cimkén nem rose, nem rosé, nem roze,egyszerűen ROZÉ van írva. Egyszerűen;)

Benikuty 2009.06.01. 13:07:23

...no, 2008-s, bocs elütés.

lackó 2009.06.01. 13:30:10

@Benikuty: vigyázz, ez már kezd kotyogó-effektussá válni.

@Octopus: talán azért, mert sem a rozét, sem a reduktív fehéret nem 4-5 évesen kell fogyasztani...itt egy lassan 5 éves borról van szó, ahol az lett volna a csoda, ha megmarad a friss állapotában...

Benikuty 2009.06.01. 14:07:00

@lackó: igazad van, nincs itt semmi keresnivalóm, aztán beszélgess önmagaddal. Rám nagy hatással voltak a Gedeon borok, egri létemre.
Viszlát!

lackó 2009.06.01. 14:10:44

@Benikuty: na,na, na :D nem kell rögtön harapni :))) Micsoda sértődékenység, ne vedd már ennyire magadra, én is szeretem a Gedeon borokat, régi nagy felfedezésem, csak épp elmaradt a :). Nyugi, nyugi, nyugi!

És éljen a csavarzár!

kádkongató 2009.06.01. 15:49:51

áhhh. nemhiszem el. hogy ilyeneket is lehet még itt mostanság olvasni.
"Nagy ígéretnek indult, mint Duró József, aztán az is maradt." -Beszarás mekkora szöveg.
"Az illat: Hugyos Józsi belesett a puskaporos hordóba - kovás, vizeletes, punnyadt." - hát ezen sírtam.
Nemtudok mást mondani csak azt, hogy sokkal többször kéne ide írnod kedves Műtannin.

hárslevelű 2009.06.01. 19:35:08

Hogy valami pozitívumot is halljunk:
kb 1 hónapja bontottunk meg egy 2005-ös Tricollist, és nem mondtam volna meg, hogy nem 2007-es...
Szép, éa kellemes bor volt.

nick: 2009.06.02. 00:24:31

@hárslevelű:
ez számomra jó hír, én itt őrizgetek több évjáratot is belőlük a hűtőben, és még reméltem, hogy nem tettem ezzel tönkre őket teljesen :-)


nem mellesleg tudja vki, hol kapható még 2006-os Infusio?
mindenki tagadja, hogy lenne még neki... :-(

sajnos balgán megittam a jóbarátommal az utolsó palackot, mikro még azt hittem, vehetek belőle mésikat - és most a párom néha szemrehányóan néz rám, ha eszébe jut, mert vele ígértem volna elkölteni... :-(

Octopus 2009.06.02. 10:09:10

@lackó: rozét nyilván nem, ilyet nem is mondtam ;) fehérben viszont nem csak reduktivra gondoltam

@Benikuty: köszi az invitálást, gyanitom a bor időközben elfogyott :) (egyébként nem vagyok egy nagy rozés, bár a Dúzsi tetszett, amit múltkor mutattál)

lackó 2009.06.02. 10:36:14

@Octopus: bár tény, 5-6 éves rozékat Kaló biztos tud mutatni...talán az lehet a probléma, hogy a nagy fehéreket ugye megpróbálják sokáig kint hagyni, a bor hamar érni fog, viszont így a savak eléghetnek (talán, csak ötlet), a biológiai érettség szép, szép, de talán épp visszájára fordul...nem tudom. Tény, Légli 2006-os Sauvignon blancját jó fél éve imádtunk, nagyon sokat mutatott, 2 hónapja meg úgy tűnt, atomjaira hullik. Ha pedig abba gondolok bele, hogy milyen szép 1-2 Györgykovács jó néhány éves tétele, az előbbi tételem látszik igazolódni.

Octopus 2009.06.02. 12:28:35

@lackó: hajszálpontosan Léglire gondoltam :) (elsőre legalábbis) Biztos sok remek bora van, valszeg időtállóak is (nem célom fikázni), de SB és rajnaijával már jártam igy, piacra kerüléskor gyönyörűek voltak, aztán fél-egy év alatt mintha 6-ot öredegedtek volna.
süti beállítások módosítása