Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Sebestyén Icze 2007

Tegnap ittam

2009.10.17. 07:57 - vörös és fehér

Egy beismerő vallomás az elejére kívánkozik: nekem még nem igazán volt szerencsém Sebestyén Csaba szekszárdi boraival. Igaz, nagyon nem nyüstöltem őket, de egyszer a bikavére, másszor a kékfrankosa kényszerített enyhe fejcsóválásra. Többször kérdeztem már itt is, hogy vajon a kedves olvasó ilyen élmények után mit tesz: próbálkozik-e még a pincével, vagy még véletlenül sem vesz a kezébe többet tőle bort? Nos, egyelőre magasabbra pozícionált (és árazott) bort még én sem vettem Sebestyénéktől, de gondoltam, egy ezrest beáldozok a mostani Bortársaság akció keretében, így beruháztam egy Iczébe. Nem bántam meg.

Mindig bajban vagyok, ha egyszerű, hétköznapi vörösbort szeretnék bontani. Egyrészt ritkán iszom csak úgy, mostanában leginkább komolyabb vacsorák mellé bontok bort. Másrészt a tárolómban jellemzően nehezebben hozzáférhető, esetleg szimplán drágább tételek fekszenek, amiket sajnálok csak úgy, minden apropó nélkül kidugózni. Keresem hát elszántan azokat a palackokat, amiket bátran bonthatok, nem fogják megkövetelni a teljes figyelmem, de jól fognak esni. Kereséseim során arra jutottam, hogy alapvetően a pincészetek úgynevezett alapboraitól várnék ilyen élményt, de megmondom őszintén, kevés ilyen bort tudnék felsorolni kapásból. Hármat azért fel tudok: Pinceátlag, Campus és Indián nyár. Illetve most már négyet.

A Sebestyén Icze házasításba sok minden került 2007-ben – nem túrom fel a netet a korábbi évjáratok összetételéért, így nem tudom, ez-e a sztenderd. Ebben mindenesetre van kékfrankos, merlot (ketten együtt 60%-ot ki is tesznek), zweigelt, cabernet franc, kadarka és cabernet sauvignon is. Illatában pedig van sok gyümölcs, párolt, már-már kompótos állapotban, de alapvetően friss hatást keltőn. Van benne egy kis fűszer is, leginkább köménymag, ami határozottan jól áll neki. Ízben a gyümölcsösség, fűszeresség folytatódik. A korty kerek, egész, nem lóg ki belőle semmi sem. Az alkohol fűt – noha az évjárathoz és a termőhelyhez képest visszafogott, 13%-os, a savak kellő lendületet adnak, az érezhető tannin pedig keretbe foglalja mindezt. Nagyon kritikus szemmel egy leheletnyi zöldességet tudok felróni hibának, de ilyenkor nem a hibákat kerestem, hanem a péntek esti ivóbort. Annak pedig tökéletesen megfelelt ez a tétel. Öt pont, és ezen az akciós áron egy best buy matrica a jutalma.

Címkék: szekszárd ötpontos best buy cuvée sebestyén

20 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr931455017

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fumar sharif (törölt) 2009.10.17. 08:42:20

pontosan ez a véleményem róla nekem is bár azt hiszem érdemes lenne mostmár a 2006 bikavért újra elővenni... egyébként hamarosan jön tőle egy különlegesség(nemrég egy kóstolón volt alkalmam kipróbálni) na az meg aztán hibátlan.

josqui 2009.10.17. 10:22:59

Én a héten megkóstoltam az Iván-völgyi kadarkát. Ötven tőke, 2 év hordós érlelés. Óriási várakozás, óriási csalódás. Ez az igazi nagy kadarka ? Ne vicceljünk már.

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2009.10.17. 10:44:34

Be kell valljam, hogy amennyire szimpatikus fickó Sebestyén Csaba, annyira nem értem a borait. Nekem is az Icze az abszolút kedvenc.

A magasabbra pozicionált tételeire kíváncsi leszek palackéretten, remélem változtat a képemen némileg.

@v&f: úgy emlékszem, hogy az Icze mindig sokféle szőlőből állt össze,
ez a gondolata.

Nekem ez is tetszett - valahogy ebben a műfajban nehezen találtam igazán jól sikerült tételeket, de egyre több jön szembe.

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.10.17. 10:56:20

Ha egyszerű-fogfájás nélkül megvehető bor, akkor Mirtill Cuvée. 1000-1500 között, hibátlan.

Bruno 2009.10.17. 11:14:33

Csatlakozom az előttem szólóhoz az Mirtill tényleg egy tipikusan alkalmasköznapi darab. (az az egyetlen amit hiperben szoktam megvenni, mert ott a legolcsóbb)

vargánya 2009.10.17. 11:42:26

Kóstoljátok meg a "carpe diem" sorozatban palackozott házasítását (kf, cab.). A SPAR-ban kapható 1190-ért, legalábbis Szegeden. Itt a 2006-os és 2007-es egyaránt beszerezhető.

vargánya 2009.10.17. 11:43:26

Bocs: lemaradt, hogy Takler bor.

szellemkor 2009.10.17. 11:46:20

Én is tegnap ittam Iczét. :-) És pont így voltam a Sebestyén pincészettel, ugyanis pont az Iczéje, de a komolyabb borai is nagyon megszenvedték az ezerszer elátkozott 2004-2005-ös évet.
Bárki bármit mond, abban a két évben nem lehetett normális vörösbort készíteni, aki mást mond az hazudik, vagy vegyészkedtek a borral. Én egy idő (vagyis számtalan keserű felismerésbe oltott tapasztalat után) kategorikusan kerültem azt a két évjáratot, egyszerűen semmit nem vettem le a polcról ami abban a két évben termett.

És most hogy itt vannak a 06-osok, 07-esek, végre megint a régi formában vannak a Sebestyén ivós borai, bár még a Grádusba nem ugrottam bele újra, a régi (talán kettes, hármas?) szép, komoly bor volt.

Nem olvastam végig a korábbi posztokat de kezdem megérteni a Vincze rejtély mozgatórugóit (ez nem azt jelenti hogy elfogadom amit művelt, bár démonizálni sem szeretném)

Átok reád 2004-2005!

Unicumra Quarelin 2009.10.17. 11:47:48

Én mostanában fedeztem fel egy jó kis bort, Feind pincészet, 2007-es Zweigelt. Itatja magát, és az ára is rendben van.

ilCapitano 2009.10.17. 12:02:26

A Grádust kell megkóstolni, az jóféle :)

WOWBAGGER 2009.10.17. 12:51:30

Ár-érték arány?...Ráspi borok.( részemről)

GargleBlaster · http://autostat.hu/hasznos 2009.10.17. 12:57:04

ezresért tényleg az egyik legjobb bor! nagyon ritka az ilyen. amúgy szerintem eredeti áron is megéri hétköznap estékre!

Fokoló 2009.10.18. 10:58:20

@josqui: Kinek milyen :)? A hátcímkén az áll hogy Ő így gondolja,szerinte ilyen.Neked milyen lenne?

Niterider · http://sportpalyafutas.blog.hu/ 2009.10.18. 14:15:23

@vargánya egyetértek az a Takler Carpe Diem egy nagggyon jó bor!

spajder 2009.10.18. 21:18:09

Az természetes, hogy húzósabb tételeket nem pontja ki akirkinek az meber, de szerintem vörösben nehéz 2000 alatt hazai jót és nem ár-értékarányabn jót, hanem ténylegesen jó bort találni. Míg franciahonban járva 3-4 euróért kihozzák a ház borát és az is baromi jó, addig nálunk ezene a szinten - ellentétben a fehérekkel - szerintem nincsenek csodák.

Tegnap Szeleshát Pinot Noirt ittam valamivel 2000 felett és nagyon jó bor.

Sárfehér 2009.10.19. 12:14:11

Sebestyéntől eddig csak a kadarkáját kóstoltam, a 2006-osat és a 7-eset, a 8-asat pénteken vettem meg a bortársaságnál. Ha nem is a legjobb kadarka (szekszárdi kötődés ellenére el kell ismernem, a Polgár és a Buttler kadarka jobb - az utóbbi egyenesen elképesztő), mégis, azt hiszem, a Sebestyén stílusában a szekszárdi kadarka etalonja. Az ICE elkerülte a figyelmem, de asszem, sebesen beszerzendő.

Gabin 2009.10.19. 15:31:29

1000 Ft körül a legjobb általam kóstolt borok az Ikon pince 2007-esei, főleg a Cabernet-Merlot. Néha akciósan már 800 Ft körül is kapható volt.

drszj73 2009.10.19. 15:48:56

ha igazán jó szekszárdi bikavért szeretnék inni akkor az Eszterbauer 2007 Tüke fantázianevű borát nyitogatnám,-

véleményem szerint ilyenforma az igazi bikának vére

Szegediszomelijé 2009.10.19. 20:12:11

Örülök az írásnak, eddig csak a gondolattal játszottam, kogy meg kéne kóstolni. Amúgy ezresért a Carpe Diem valóban, ill, Demeter JEL küvé 2002 -ből kiváló.
@szellemkor: vegyészkedés nélkül: Simon Kékfrankos 2004, Gőzmalmos Portugizer 2005, Orsolya Kékfrankos 2004, Zweigelt, Merlot, Kékfrankos és CF -mármint külön -külön 2005 (az utóbbi mostanában lesz elérhető a pincénél), Bock Feketehegy CF 2004, Ermitage 2005, GERE CF Válogatás 2005, Tóth István Carpe Diem 2004, Merlot 2004, csak így hirtelen. Ja, és ezek normális vörösborok, sőt! De amúgy tényleg nagyon nehéz évek voltak vörösben, kevesebb palackos jelent meg és még így is sok csalódással.
süti beállítások módosítása