Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Jásdi Ranolder 2008

2010.12.22. 07:30 - dagadtos

Ha az ember megírja a rosszat, vagy amit annak érzett, legalább írja meg a jót is, az a minimum. Amikor megláttam az e-mail fiókomban Jásdi István levelét, miután felébredtem, inkább kimentem még egy kávéért. Biztos voltam benne, hogy a borjouros posztom után most jön a nemulass, és szükségem lesz minden éberségemre, össze kell gyűjtenem az összes adrenalint és tesztoszteront a konyhában, amit csak találok.

A levélben egy meghívás állt, szelíden, elegánsan. Dobhattam a hormonokat a fenébe. Így utólag visszanézve már biztos vagyok benne, hogy a Borjouron a mostoha körülmények, a frusztráció, hogy nem tudjuk teljesíteni, amiért odamentünk, mindkettőnkből a legrosszabbat hozta ki. Sajnos Csopakra mostanában eljutnom lehetetlen, egy rövid, virtuális utazásra azonban volt időm, és újjáéledő kíváncsiságom egy 2008-as Ranolderrel igyekeztem kielégíteni.

Hogy a bor jó, az ilyen bevezető után nem lehet kérdés – ha rossz lenne, nyilván hallgatnék inkább. A név egyébként Ranolder János veszprémi püspökre utal, aki modern csopaki szőlőbirtokán folytatott kísérleteivel, kutatásaival úttörőnek számított a tizenkilencedik században. Az akkori borgazdaság felújított központja a mai Jásdi Pince, a kötődés tehát egyértelmű; saját bornak pedig 2002-től örvendhet a néhai főpap. Ahogyan a korábbi évjáratok, úgy ez is házasítás: a Siralomvágó Olaszrizlinget 60%-nyi furmint kövéríti.
Világos arany. Májusban, a Bortavaszon azt írtam fel magamnak, hogy ha a Siralomvágó olyan, mint egy (fás) Chablis, akkor ez egy Pouilly-Fuissé: melegebbnek, édesebbnek, egzotikusabbnak tűnik annál, és úgy látszik, az azóta eltelt több mint fél év keveset alakított rajta is, rajtam is, mert az illatot most is mindenféle déli gyümölcs vezeti, leginkább mandarin és narancs, kevés ananásszal. Ahogy melegszik, úgy erősödik a hordó, és füstös, csokoládés jegyekkel egészíti ki a gyümölcsöket. Narancsos étcsokoládé. Kóstolva is kényeztet, kifejezetten finom, édes aromákkal, olajosan hömpölyög a szájban, de van az egész borban valami visszafogottság, valami elegancia, ami megmenti a gejltől vagy az unalomtól – dacára az épphogy csak elegendő savnak és a kissé magas alkoholnak. Kicsit kevesebb fával (sajnos még bele-belekeserít a kortyba, de ha úgy érik, mint a régebbi Ranolderek, majd kinövi idővel), kicsit kevesebb alkohollal még a nyolcas is meglehetne, a hetest így is behúzza azért. Legyünk konzervatívak, és ne engedjük 14 fok fölé, egyelőre hidegen érzi igazán jól magát. (Bortársaság, 3990 Ft)
 

Címkék: olaszrizling jásdi csopak furmint ranolder

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr492531645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

invino 2010.12.22. 09:40:45

elismerve a tartalom szépségét, azért építő kritikaként meg kell jegyezni, hogy a címke citrom díjas: kaotikus, egyszerűen ronda és sehogy sem kapcsolódik az eddigi Jásdi megjelenésekhez...

ASHGAE 2010.12.22. 11:08:45

@invino: igazad van, valóban nem kapcsolódik többi Jásdi megjelenéshez, de pl nekem kifejezetten tetszik, sőt Jásdi úrat ismervén még azon sem lepődnék meg, ha az etikett a a történelmi Ranolder házasítás Cimkéjét idézné...

Boldog karácsonyt kívánok, Szesztársak!

csikos 2010.12.22. 11:21:30

A cimke a XIX. századi Ranolder Püspöki Pincészet cimkéjének a felevenítése.
Szerintem az ilyen cimke is szép, ha van mögötte múlt.
Franciaországban a 300 éves pincék általában hasonlóan jelennek meg a cimkék terén.

invino 2010.12.22. 19:29:29

@csikos: @ASHGAE: ez nem egy dizájn blog, ezért rövidre fogom. Értem a Ranolder vonatkozást, olvastam a "Szerenád a Szőlőben" Jásdi könyvet is (ez itt a reklám helye?), amelyben az író részletesen taglalja a Ranolder érát... Ettől függetlenül tisztábban és olvashatóbban is meg lehett volna jeleníteni mindezt... A belbecs a lényeg.

európai 2010.12.22. 20:43:30

Kedves dagadtos,
A bort nem kóstoltam, de szeretném itt megjegyezni, hogy írásaidban egyre több a személyes, érzelmi töltet és bevallom, ez nekem nagyon tetszik.
Csak így tovább.

metszo_ollo · http://hozamkorlat.blog.hu/ 2010.12.22. 21:35:21

Pár hete kóstoltam én is a fenti bort, engem is meglepett, hogy mennyire tetszett, a hetest én sem sajnálom tőle. és örülök, hogy ilyen jól sikerült bejegyzést kapott! :)

kifli 2010.12.23. 19:52:53

azért hívott meg Jásdi, mert kritizáltad egy írásodban? majd ezek után elfogadod a meghívást. idáig még nem aggályos...

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2010.12.23. 22:22:40

Én ezt kóstoltam a nyáron Füreden, és nagyon bejött, bár hetesre nem értékeltem volna, talán elsiklottam fölötte a tömegben.

dagadtos 2010.12.24. 03:08:20

@kifli: Sajnos - ahogyan legtöbb hozzászólásodnál - fogalmam sincs, mit szerettél volna megosztani velünk, de neked is boldog karácsonyt!

kifli 2010.12.24. 13:18:06

semmit. boldog karácsonyt!
süti beállítások módosítása