Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Valami bűzlik

2011.04.06. 12:32 - Az Alkoholisták

Az MTI által kiadott közlemény szerint a tavaly decemberben fölállt és eredetileg 13 fős Bormarketing Bizottság létszáma 7 főre apadt azt követően, hogy Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter négy tagot menesztett, köztük Geönczeöl Attila elnököt. Szepsy István még januárban, Marozsán Judit pedig a múlt hónapban távozott a bizottságból. Az Agromonitor.hu-nak nyilatkozó Geönczeöl Attila szerint az Agrármarketing Centrum "minden eszközzel igyekezett ráerőszakolni saját akaratát" a bizottságra a bormarketing programok kidolgozásakor, márpedig az AMC-nek csak a végrehajtásban kellett volna közreműködnie.  "Csathó Pállal és két jogásszal néhány hete javaslatot tettünk a független, közvetlenül minisztériumhoz tartozó bormarketing központ létrehozására, de érdemi választ nem kaptunk, hacsak a megbízatások visszavonása nem tekinthető annak" – fogalmazott Göenczöel Attila.

Címkék: híradó bormarketing

32 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr302804221

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hegyaljai 2011.04.06. 17:28:20

A politikai felelősség nyilvánvalóan az országgyűlés szőlészeti-borászati albizottságáé, amelyik nem tudja kikényszeríteni az AMC-ből a pénzzel való elszámolást, a pézt úgy költik, hogy a decemberben megigért "akciótervről" sem lehet hallani, nemhogy lenne elfogadott bormarketing stratégia. :(

godbacchus 2011.04.06. 17:32:03

En ugy gondolom semmi keresnivaloja boraszatban kicsit is erdekelt szemely(ek)nek ebben a bizottsagban. Amig ez igy lesz buzleni is fog de rendesen!

Tóth Ferenc · http://www.veltelini.eoldal.hu/ 2011.04.06. 19:01:23

Csak 1 kérdés: Hol a pénzünk? A marketing alapba befolyó pénz oroszlánrészét az alföldi borászatok adják, de nem látok sehol alföldi bor reklámot.

fiatalborivo 2011.04.06. 19:33:47

@Tóth Ferenc: mivel nem borvidékeket reklámoznak hanem a magyar bort és borkulturát próbálják erősíteni(próbálnák ha lenne stratégia), nem is fogsz. A közös büdzsének pont az a lényege hogy nem aprózodik el a pénz 100 felé. Ha szeretnétek reklámozni az alföldi borokat össze kell beszélni és további 2-3 forintból már lehet egy alföldi marketingkampányt összerakni.

Tóth Ferenc · http://www.veltelini.eoldal.hu/ 2011.04.06. 19:50:39

@fiatalborivo: Nem, nem és nem. Nem kell fizetni további forintokat(fizetünk így is eleget), hanem a mostaniból tessék arra fordítani, aki fizeti. Volt néhány honlap, ami mára eltűnt, valamint megy a tv-ben az a borkultusz nevű műsor, amiben egy sopron környéki törpebirtokot ajnároznak, ezzel szemben Frittmannal forgatott alig 5 perces interjú közben legalább 3x hangzott el konkrétan a hamisítás, vagy utalás a hamisításra. NEM EZÉRT FIZETÜNK!! A pénzünk az kell, de ha szolgáltatni kéne valamit érte, az már nem akaródzik? Úgy gondolom, hogy teljesen jogos az igény, ha már a pénz garmada innen kerül a közös kalapba, akkor a híradások java része is erről a borvidékről szóljon.(persze így is van, de csak akkor ha a hír negatív, pozitívumokról meg valahogy soha nem hallani/olvasni)

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2011.04.06. 20:05:08

@Tóth Ferenc: Ugyanezt, Feri elmondhatná minden borvidék.

Egyetértek fiatal borivó olvtársunkkal. Ha regionális marketinget akartok akkor azt regionálisan érdemes megszervezni.

Belcsuj 2011.04.06. 20:10:35

Az biztos nagyon hasznos lesz, ha az okosságos miniszter még nagyobb szerepet szán az Agrármarketing Centrumnak, annak ellenére, hogy már eddig is tiltakoztak ellene a borászok. Ép ésszel egyszerűen nem lehet felfogni, hogy miért gondolja a minisztérium, hogy borászattal kapcsolatos kérdésben neki mindenképpen a borásztársadalom véleményével szembe kell mennie?! Mikor fordulhat már elő kis hazánkban végre, hogy egy adott dolgot az ahhoz értők csinálhatnak és nem dilettánsok.

Az AMC igazgatóját, Simon Pétert személyesen ugyan nem ismerem, de levélváltáshoz volt "szerencsém", és hát annak alapján bizony erre az emberre nem az AMC-t, de maximum egy kis közértet bíznék, abban a stílusban, ahogy ő kommunikál, az a legjobb, ha minél kevesebb emberrel érintkezik.

Tóth Ferenc · http://www.veltelini.eoldal.hu/ 2011.04.06. 20:12:53

Nem mondhatja el. Az alföld már a mérete miatt is egyedül annyit, ha nem többet fizet be, mint a többi borvidék. A híradásoknak is minimum ilyen arányúnak kel(ene) lennie

vigbor.hu 2011.04.06. 21:14:14

Modja meg nekem egy hozzáértő, hogy 1.000 forintos palack árat számolva, hány palack bort lehetne megvásárolni a borászoktól a befizetett pénzből. Miért nem adjuk oda a hozzánk látogató külföldieknek egy kisebb kiszerelésű egység csomagban?

Sárfehér 2011.04.06. 21:17:54

@vigbor.hu: A baj ott kezdődik, amikor a bort kiszerelik, én nem palackozzák... :)

pecz 2011.04.06. 21:52:21

Miniszter urat nem értem. Miért kér fel valaki tanácsadókat, ha aztán nem kér a tanácsaikból?

Az Alföldi borokat a Magyar Konyhában reklámozza rendszeresen a Weinhaus.

gaellic 2011.04.06. 23:40:50

Marketing es reklamszakemberek kellenek ide! Csak igy mukodik.

Balatoni Futár 2011.04.07. 00:27:24

Eddig egy Bormarketing Kft becsődölt, egy hasonló Kft ellehetetlenült, most meg egy bizottság félig kiürült. Ez az utóbbi kb 3 év termése. Mindezen negatív "sikerekhez" az AMC jelentősen hozzájárult. Egyszerűen tudomásul kellene venni, hogy ez így nem megy, a borászok, borforgalmazók,borértők nem akarnak az AMC-vel együttműködni, az AMC-nek pedig nem sikerül a szakmával együttműködnie, olyat tennie amit a borásztársadalom elfogad. Ideje lenne végre saját kézbe venni a borosoknak ezt a dolgot. Az ellenállás egyik módja lehetne, hogy a bizottságba, ha újra meghirdetik, hogy X vagy Y borszakma közeli embert beválasztanának, akkor senki ne vállalja el ezt a feladatot. Magyarul a szakma bojkottálja a bizottságot. Talán ezzel elő lehetne segíteni, hogy valaki értelmes ember végre rájönne, hogy ebbe az AMC nem kell.

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.04.07. 03:04:10

éppen most olvasom az elemzéseket, mi minden nem változott Magyarországon az elmúlt egy évben. ez sem.

a különbség csak annyi, hogy - ha jól tudom - egy borász is ül a parlamentben. ekkora naivitás volt ettől a ténytől azt várni, hogy végre normális emberek, értelmesen foglalkoznak hosszútávú borászati stratégiával és nem kádertemetőben megőszülő hivatalnokok mutathatják sokadszorra meg, miként tudnak lobbizni meg aktát tologatni más pénzén???

ha a válasz igen, akkor a helyzet - sajnos - csaknem reménytelen...

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.04.07. 03:19:53

@Tóth Ferenc:

még ha igazad is van (amit nem tudok eldönteni, bár a felvetésed jogosnak tűnik...) nem az az igazi probléma, amit írsz. pillanatnyilag ugyanis nemcsak az Alföldet szívatják, hanem mindenkit. az meg, hogy kitől loptak el több pénzt, a dolog szempontjából lényegtelen.

Falatka 2011.04.07. 05:37:42

Végigolvasva a kommenteket azokból az igazság nagyjából összerakható, de belülről nézve a helyzet sokkal, elkeserítően sokkal rosszabb. A magyar szőlő bornak semmi más nem kellene, mint tiszta döntési vonalak, egyenes beszéd, pontos elszámolás és autonóm, pragmatikus szakmai irányítás. Ahol jól működik a világon, ott mindenütt ezt követik.

Belcsuj 2011.04.07. 10:03:18

@szenvedély S.: egyetértek, az egyetlen változás, hogy vörösből narancssárgába öltözött az ország, de a hivatalokban és a döntési pozíciókban ezután is a gömbölyűt viszik, a kockát meg gurítják.

@Falatka: ezzel is egyetértek, de ez az, ami ebben az országban nem lesz soha, egyenes beszéd, pontos elszámolás és pragmatikus szakmai irányítás.
Viccelsz? Akkor, ha nem vigyáznak még a végén működne valami.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.04.07. 11:32:40

@Belcsuj: leértékeled Pártjaink és Kormányaink elképesztő szakértelmét és hazafiasssss elkötelezettségéttttt...

muskotály küvé 2011.04.07. 11:54:08

@Sárfehér: ez egyáltalán nem biztos...
Sok bor jól illene 3 literes csomagolásba.

hegyaljai 2011.04.07. 13:00:03

@vigbor.hu: Mert egyenlőre terrorveszély miatt nem lehet felvinni kézipoggyászban a repülőre 100 mililiternél több folyadékto!!!

Sárfehér 2011.04.07. 13:41:40

@muskotály küvé: Az a bizonyos 136 literes lignin csomagolás sem megvetendő...

@Mindenki:
Bocs a mellékért, de ha már bormarketing, akkor le kéne szokni a bükkfanyelvről. A bort ne előállítsuk, ne kiszereljük és ne értékesítsük, hanem erjesszük, érleljük, palackozzuk és kínáljuk. A szóhasználat nagyon fontos része a marketingnek. :)

muskotály küvé 2011.04.07. 14:08:53

@Sárfehér: kivételesen nem vicceltem.
Rettentően és egyre jobban zavar, hogy rengeteg üveget kell kidobni a kukába. Egy borásznak szerintem illene odafigyelnie a környezet védelmére, meg hasonlókra; nagyon sok bor elbírna imázsilag egy ízléses baginboxot, amibe viszont nem lehet palackozni...

muskotály küvé 2011.04.07. 14:09:57

@Sárfehér: egyébként meg szerintem bikkfa (pont azért, mert nem bükk- :) )

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.04.07. 14:49:32

@muskotály küvé:

ugyan Tóth Ferenc esetével szemben pontosan tudom, hogy teljesen igazad van, de bárcsak ott tartanánk már, hogy ez lenne a legnagyobb gond!!!

@Falatka:

Orbánék legnagyobb problémája, hogy semmiféle lényeges erkölcsi vagy egyéb változás nem látszik az országon uralmuk első évének végén (csakúgy, mint az előző kormányok esetében!)

azokat a kérdéseket, amikre a választási győzelem (ami gyakorlatilag 2-3 éve biztos, vagyis volt idejük felkészülni!!!) után VÁLASZT KELLETT VOLNA ADNIUK, MÉG CSAK MOST TESZIK FEL, ami súlyos hiba, minden területen!

mindezzel nem az a baj, hogy rosszul történnek a dolgot, hanem, hogy a folytatásra még rosszabbat ígér, például megint sok-sok elvesztegetett évet. tényleg elkeserítő!

az, meg hogy egy borász parlamenti képviselő ilyen szinten szó nélkül hagyja azt a tényt, hogy a szakma gyakorlatilag szóhoz sem jut egy milliárdos kérdésben, ahol a saját életéről van szó, egyszerűen nonszensz. mi a (elnézést!) francot keres ott akkor??? ilyen erővel cipész is lehetne, mert azokért sem tesz semmit. (itt nem akarok azzal foglalkozni, hogy lehet, hogy sokat tesz, csak nem látszik az eredménye, mert az EREDMÉNY SZEMPONTJÁBÓL EZ UGYANAZ!).

és akkor még egy szót sem szóltam régi vesszőparipámról, hogy minek feltalálni a meleg vizet, amikor tőlünk 250 kilométerre, Ausztriában már TUDJÁK ÉS JÓL CSINÁLJÁK!

miért nem lehet átvenni az ottani szabályozásokat? még az útkereséssel járó időveszteségeket is megspórolnánk...

bocs, hogy belelovaltam magam, de mindig felbosszant, hogy mi mindent kúrnak el ebben az országban, majd azt hiszik, hogy politikai kommunikációval el lehet feledtetni ennek hatásait az emberekkel, mert hülyék...

Sárfehér 2011.04.07. 15:18:33

@muskotály küvé:

Bükköt írtam?
Nem figyeltem. :)

Engem is zavar, amikor viszem kidobni a palackokat. Több visszaváltható palack, és több folyóbor kéne - akár a BT-nál is. :(

@szenvedély S.:

A Fidesznek az a baja, hogy túlsásogan széles gyűjtőpárt lett, és túl sokféle, erős lobbival rendelkező érdek jelenik meg a párton belül. Sajnos, úgy látszik, ez a borászat vetületében is igaz. Az a kérdés, hogy a kormány tud-e ilyen feltételek mellett egy konzekvens utat érvényesíteni, vagy nem. Én optimista vagyok, és remélem, hogy tud, csak kérdés, mikor.

vigbor 2011.04.07. 18:05:39

@Sárfehér:
A Magyar Borkönyv előírásai
(borászati termékek jelölése és kiszerelése).
Ennyit a kiszerelésrő.

hegyaljai 2011.04.07. 19:23:27

@Sárfehér: Az lehet, hogy a FIDESz egy gyűjtőpárt, ahol eggyesek képviselik az asztali borkat, mások a minőségi borokat, az alföldieket, a hegyvidékieket, megint mások a családi vállalkozásokat, a csúcs borászokat, az "Év Bortermelőit", és gondolom a pezsgőgyártóknak, és a melléketermék lepárlóknak is vannak politikai kapcsolatai. Itt viszont most arról van szó, hogy ezek az érdekcsoportok mind szívnak, mert nem az őket képviselők határozzák meg a nemzeti bormarketinget, hanem az AMC ügyvezetője. Róla egyébként annyit lehet tudni, hogy valakinek a rokona.
Tehát sürgősen össze kellene hívni az Országgyűlés Mezőgazdasági Bizottság, Szőlészeti-Borászati Albizottságát, és ki kellene nyilvánítani, hogy mi a kormánypártok politikája a bormarketinggel kapcsolatban. Az AMC igazgatója ugyanis közalkalmazott, közszolga, de most nem úgy viselkedik.
süti beállítások módosítása