Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Orsolya Kadarka 2009

2011.04.26. 06:00 - Octopus

Kevés olyan fajta akad, amely esetében gondolkozás nélkül meg tudom nevezni a kedvenc boromat. Talán az egyetlen, amiben egészen biztos vagyok, az a kadarka: a görbesorosi tételnél jobban még semmi nem fogott meg. A Buttler számomra egy talány, két hasonló karakterű évjárattal még nem találkoztam; a Magyalos nagyon tetszik évről-évre, mégsem bűvölt el ennyire; az egyéb kadarkák pedig, amelyekhez szerencsém volt, ritkán tettek rám kellően mély benyomást. Orsolyáék 2007-ese váratlanul ért anno; épp egy Bordeaux-lázas korszakban futottam bele, amikor is kénytelen voltam szembesülni a ténnyel, hogy egy kadarka is lehet olyan jó, mint egy nem is akármilyen cabernet – persze egészen más fronton domborodnak ki az erényei, de összességében lehet kellően gazdag és izgalmas. Ezt mások is így találták akkor, sőt, a friss évjárat kapcsán is, amelyet némi lemaradással nekem is sikerült pohárvégre kapni. Az eredmény: kedvenc státusz megerősítve.

Szent István Korona Szekszárdi Kadarka 2007

Felvezetés az Orsolya elé, egy széles körben kapható olcsó kadarka. Mélységet ne keressünk benne, viszont kivételesen borszerű és remekül iható. Színe meglepően sötét, már a fajtához mérten persze. Illata visszafogott, meggyes, fűszeres, feltűnő karakter nélkül. Szájban is meggyes, arányos, az alacsony alkohol és remek savak eredményképpen jóivású, élénk, visszafogottan testes. Mégsem az a tipikus könnyed kadarka, a csereknek hála határozottan vörösboros hatást kelt. Kellemes bor a mindennapokra, egy spagetti mellé, vagy akár magában. Eléri a 4 pontot. (800 Ft körül kapható hiperekben)

Orsolya Kadarka 2009

Kifejezetten világos színt produkál, már így kétévesen enyhe barnás beütéssel. Pohárból kiugró, intenzív illat, tele ribizlivel, cseresznyével, virágokkal, fűszerekkel. Elődjéhez hasonlóan kapros, koviubis zöldesség motoszkál a háttérben, mint oly sok egri bornál; ezzel együtt is igen vonzó, és meglehetősen összetett. Sokadik szimatolásra is komplexnek tűnik, idővel egy fahéjasan fűszeres vonal látszik hangsúlyosabbá válni a nem kevés komponens közül. Amilyen könnyed szájban, épp olyan ízgazdag. Nincs íve a kortynak, azonnal robban, betölti a szájat, és így is marad a lecsengésig. Ribizli és ribizli, kiváló savak, kiváló lendület, szinte vibrál. Tannin sehol, viszont mégis van benne valami tömörség, mintha nagyon komoly extraktja lenne. Félelmetesen itatja magát, közben még izgalmas és sokrétű is. Erős hetes, csakúgy, mint odaát. Ellenben egy ilyen kvalitású, egyedi borért egyáltalán nem sokallom a 4000 forint körüli összeget (kezmuvesborok.hu, Bortársaság).

Címkék: szekszárd kadarka négypontos eger orsolya hétpontos st istván korona

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr42853057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

felvetés 2011.04.26. 07:05:59

Orsolyáék ezen kadarkája (7,5 pont) a kedvencem a fajtából, a hétvégén azonban talán megelőzte a 2009-es St. Andrea Magyalosa. Igazán örülök, hogy egyre szebb kadarkákat is talál az ember a sokszor lekváros borok mellett.

Gremin 2011.04.26. 09:47:15

Az egyik fedvenc fajtám, a borászok azonban -a sok vesződség okán - általában nem osztják a véleményt...De itt, a Kárpát-medencében ezt kár lenne kihagyni. Érdekes, hogy én is mindig e kettőnék szoktam leragadni, bár két teljesen eltérő karakter. Én inkább a Magyalos mellett vagyok, de szorosan követi az Orsolya, s néha egy-egy szekszárdi.

lackó 2011.04.26. 10:12:42

Akkor én leszek az első, akinek ez a bor nem tetszik? Nem tudom megfogalmazni, de nekem pont az a gazdagság hiányzik belőle, amiről mindenki áradozik...sokkal inkább tetszett viszont Maurer Oszkár 2009-es Hajdújárásija. Aki ezt a halványabb, de mégis elképesztően ízgazdag stílust keresi, kóstolja meg.

demisec · http://thepit.blog.hu 2011.04.26. 10:38:04

@lackó: A Maurer tényleg kiváló, de hat egy 1880ban telepített ültetvény...az megint más szféra

kifli 2011.04.26. 15:43:53

Maurer a kedvencem

Félédes Zweigelt 2011.04.26. 16:16:26

Ne menjünk el homokba dugott fejjel a fontos fejlemény mellett, hogy a Szent István Korona ezek szerint vörösből is tud 4 pontosat ezer alatt.

Ez szerintem legalább olyan fontos hír a magyar bor jövője szempontjából, mint az, hogy van hétpontos kadarka.

Dűlőszelektált 2011.04.27. 10:10:34

Heimannék kadarkáját is szívesen ajánlom. Jó ívású és alul árazott bor.

fugu 2011.04.27. 13:00:01

Véletlenül (!) volt otthon egy palack, kibontottam hát! Valóban a ribizli uralkodik rajta, nekem korábban mindig a csipkebogyó ugrott be. Szerintem kér egy kis levegőztetést, megéri várni.

muskotály küvé 2011.04.27. 14:37:04

Nekem is a kedvencem. A 2007-es mintha árnyalatnyival jobban tetszett volna, de lehet, hogy csak jobban meglepett.

2011.04.27. 16:00:38

@alföldimerlot: álamfő? államfő..? állam fő...? általában sokáig gondolkodik palibácsi. :)

Sárfehér 2011.04.27. 18:22:50

Az Orsolya kadarkát kb. egy hónapja megvettem a Decanterben (BZoltán teljes sorozatával együtt - kirúgtam a hámból). Valahol egy Magyalos Kadarka is megbújik a polcon, el kell mennünk kadarkakedvelő ismerőseinket meglátogatni. Bodriék kadarkája pedig állandó kedvenc, sok lecsúszott már a torkomon, bár a 2009-est talán még nem kóstoltam. Gratulálok nekik.

Pinonoir_777 rég nem járt erre, gondolom, mással van elfoglalva - csak rendeződik a helyzet. Viszont a kadarkaültetvénye termőre fordulását nagyon várom.

fugu 2011.04.27. 19:14:25

@Sárfehér: Nekem is pont az jutott eszembe, hogy össze kellene kóstolni Orsolyát Magyalossal. Van egy apró bibi: nem kapok már Magyalost. Szerintem az Orsi sem marad sokáig a polcokon.

Sárfehér 2011.04.27. 19:51:43

@fugu: Ugye, nekem is mindig ilyenek jutnak az eszembe, hogy finom, drága borokat kéne kóstolni. Nagy ritkán meg is spendírozom. :)

venison 2011.04.28. 08:57:42

Hali mindenkinek!

A kommentekből úgy látom hogy még senki se kóstolta Halmosi József 2007-es kadarka válogatását Szekszárdról.Ha sikerül megkóstolni átfogjátok értékelni Orsolyát is(Orsolyát is nagyon szeretem).

pupa pupánszky 2011.04.28. 11:00:52

@alföldimerlot: érdemes megnézni a (tegnapi híradóban adták), hogy fogta a poharat...
süti beállítások módosítása