Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Blogszél a marketing-vitorlában

2006.01.26. 05:41 - alföldi merlot

A dél-afrikai Stormhoek pincészet 100 palack ingyenbor befektetéssel megduplázta eladásait az Egyesült Királyságban. Az idők szavára figyelő Stormhoek vezetés a méregdrága hirdetések helyett a blogolvasó-közönséget célozta meg, és talált.

Ez úgy kezdődött, hogy: a bloggereknek (távolról sem mind bor-, vagy ételközpontú) drótpostán fölajánlottak egy-egy palack Stormhoek Shirazt, ill. Sauvignon Blanc-t, azzal a kéréssel, hogy írják meg róla a véleményüket, ha van. A kb. 2.500 forintos borokból végül összesen mintegy 100 palackot küldtek szét. A terítést a szintén blogger, Hugh Macleod (www.gapingvoid.com) végezte 2005 májusában. A kampány ezúttal Európára korlátozódott.

Aki kért és kapott mutatvány példányt, annak egy levelet is mellékeltek a palackhoz, amely arról biztosított, hogy ez valójában nem marketing, hanem éppen ellenkezőleg: kísérlet a marketing gerincének megroppantására egy mém elindításával. (Mi a mém ? Egy lehetséges válasz: „Fertőző információ-minta, mely úgy replikálódik, hogy élősdien emberi elméket fertőz meg, és úgy módosítja azok viselkedését, hogy népszerűsítteti velük az adott információ-mintát.” (Grant, 1990))

Az alulról-felülről-oldalról építkező mém-játék eredményeként a Stormhoeknek 19%-os részesedést sikerült kihasítania az £5 feletti dél-afrikai borok piacán. Vagyis amíg 2004-ben 50.000 láda Stormhoek kelt el Nagy-Britanniában, addig tavaly már 100.000.

A megnövekedett keresletet érzékelve egész sor áruházlánc vette fel kínálatába a Stormhoek borokat (Sainsburys, Asda, Oddbins, Majestic, Waitrose és Somerfield), így nyilván a 2006-os kilátások is rózsásak.

A sikeres kampány – elnézést, anarcho-tudományos mém-kísérlet – februártól az amerikai bloggereket és borfogyasztókat célozza meg.

(Ilyet szerintem mi is tudnánk.)

Címkék: híradó

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr2612912

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

beles 2006.01.26. 08:14:15

...ezt egy markeinges szakember sem gondolhatja komolyan...egy 100 darabos terítés egyéb eszközök használata nélkül 50000 db-os eladási növekedést okozhat... Nem mondom, az ötlet jó, én is megkóstolnék így borokat, de más, borokkal foglalkozó, direkt marketinget is igénybevevő, szakosított vállalkozások, több száz helyen kóstoltatnak meg borokat és próbálnak eladni egy-egy ládát belőlük. Ez az számsor azt ülteti az olvasó agyába, hogy 1 üveg bor marketingcélú felhasználása 500 palack vásárlását indukálta egy év alatt. Blöff... Április 1-én ez jó hír lenne... kérem nem kibontva trezorba helyezni addig! :)

balkánlakó 2006.01.26. 08:21:06

Magyarországon ez úgy működne, hogy kb. 20.000 kérnének Bock syraht, aztán jót röhögve meginnák a potya piát és szarnának írni róla. Úgyse perel senki 1 palack bor miatt, ráadásul 20 oldalas szerződés sem köttetik. Ehhez még hiányzik a kultúra.

tf1 2006.01.26. 08:47:35

balkánlakó | 2006.01.26. 08:21 Így van

XXXL 2006.01.26. 08:48:42

Bármilyen furcsán hangzik Szepsyvel és Árvayval pár hónapja éppen arról beszélgettünk, hogy a Tokaji csúcsboroknak hogyan lehetne a nagy média monstrumok mellett "elhajózva" elérni az Eu és USA borfogyasztó elitet. Gondoljatok csak Alder blogján a Takler CF értékelésre. Szívesen venném erről a véleményeteket.

lajafix 2006.01.26. 10:07:24

Balkánlakó: Magyarországon nem is így kell csinálni. Nálunk annyira kevés a jó ár/értékű bor, hogy ez a blog is épp elég, hogy felhívja a figyelmet egy-egy jobb és megfizethető termelőre. pl Mészáros Pál szekszárdi vöröseire. Karácsony előtt vettem a Corában egy palackot tőle(azt hiszem kékfrankost, már nem emlékszem), ízlett. Most szombaton hiába kerestem egy palackkal is, bár a szekszárdi vörösökkel tömve volt a polc de pont csak az ő 2 borából nem volt egy palack sem. A többi szekszárdi meg ismeretlenül nem érdekelt, rizlinges vagyok. lehet persze véletlen is.

Pumalyos 2006.01.26. 10:31:59

Balkánlakó! Nem ott lenne a bibi, ahol te gondolod, nyugaton sem csalknak-lopnak kevesebbet. Lásd pl. a német élelmiszer botrányokat. A kérdés, hogy ki hisz/hinne a blogok íróinak? Az adott szösszenet objektivitásának. Itt is felmerült, a ki fizeti a révészt kérdése.

extralarge 2006.01.26. 10:41:16

Múltkor a Maligánnal, előtte a Zwackkal, most a Bortársasággal hozzátok hírbe a MA-t. Akkor most hogy is van ez ?

népfia 2006.01.26. 11:22:03

Szerintem pedig igenis működhet egy ilyen gerilla marketing a borfogyasztók körében, hiszen azok az ángílusok akik megkapták a repi borokat ,pontosan ugyanolyanok voltak, mint mi. Szerelmesek a borba és minden velejárójába. Naponta min. 2X fellátogatnak a kedvenc blogjukra, néha még hozzá is böfögnek valamit. (Én pl. egy hónapja olvastam itt egy VINO2 nevű dekanter/katalizátorról, összesen három sort. Egy hete pedig már megvettem Bécsben. Így működik a fogyasztói agy.:)) Ami miatt mi ugyanezt nem tudjuk megugrani az az tíz százalékos részvétel, amivel ez a pincészet már jelen volt a piacon. Valamit csak akkor lehet fejleszteni, ha már létezik...

marketinges picsa 2006.01.26. 11:26:10

beles: Milyen alapon minősítesz te blöffnek egy hírt? Amely egyébként már fél éves, és körbejárta az egész online sajtót. Ja, hogy te biztosan jobban tudod szakmailag. Lehetne hosszan sorolni azokat az ötletes online marketingakciókat, amelyek nevetséges pénzért elképesztő piaci sikereket hoztak, és amilyenek a nagyeszű, direkt marketinggel (és direktmarketinggel) foglalkozó cégeknek a büdös életben eszükbe nem jutott volna. (Például van egy Google nevű vállalat, talán halottál már róla. Na, ez a vállalat például soha egyetlen dollárcentet sem költött marketingre. A világ ötven legértékesebb brandjének egyike.) A Stormhoek promóciós trükkje bravúros volt, amit a "marketinges szakemberek" bután néznek, és kóstoltatnak továbbra is, mindefele, kurva nagy pénzekre lenyúlva a megrendelőiket, teljesen fölsölegesen.

népfia 2006.01.26. 11:34:10

...és még egy személyes élmény a britektől. Karácsonykor két hétig az ottani borokat ittam. (Kivéve azt a négy palackot, amit kijamesbondoztam magammal.) Magyarból csak Hilltop, alsópolcon, porosan. Viszont már a Tescoban olyan kínálat chilei, argentin, dél-afrikai, ausztrál, kaliforniai és ó-világbeli borokból, hogy a szemem (azután pedig a szám) káprázott. Itthon nem merem megvenni a háromezer forint alatti külföldi borokat, mert félek, hogy a szálítási és raktározási költségek előtt, az még egy asztalinak számított odakint. Nem így Angliában, ahol már kétezer forint környékén tisztességes élményt kaptam. Rossz hír, hogy tényleg tör előre a csavarzár (függetlenül a minőségtől, komoly 30 fontos borokat is zártak így le), és "idáig süllyedtem" érzésem volt mikor eltekertem a nyakát neki.

2006.01.26. 12:02:27

a blogok elvileg demokratizálják az információáramlást. Józan ész nélkül persze itt sem megy.

beles 2006.01.26. 13:03:50

Kedves kritizáló...marketinges .... ! :) Te biztosan tudod, hogy csak ez a blogos marketingfogás lendítette fel az eladást a duplájára? Ha igen, számodra több is ismert a marketing akció hátteréből, mint a cikkből számomra kiolvasható. S az, hogy én nem tudom, hogy ez a cikk fél éves?.... hmmm.... hiányosság nálam, beismerem de.. ( belém bújt az ördög! :) ) ha ez féléves cikk, akkor a cikkből kiolvasva a 2005-ös eladások mondjuk csak júliusig vannak benne... ergo... lehet, hogy évvégére 200000 ládával adtak el belőle? Nem érzitek a sántítást?! Bocsánat és elnézést mindenkitől, akit megsértettem a piackutatás és marketing területén, de szerintem, nem a 100 üveg bor miatt veszik meg a nedűt, bármennyire is jó, hanem az ilyen ügyes PR cikkek miatt, mint ez is volt, amiről a vita kezdődött. Hivatkozunk valahova, valakikre, ellenőrizhetetlenül és a fogyasztó csordaösztönére alapozva hintsük el a világban a hihetetlen mesét...mint a lánclevelek... hihetetlen ezért igaz.. vegyünk belőle... :) Még egy kérdés? Melyik a jobb a kettőből? a Shiraz, vagy a Sauvignon Blanc? Mert így a hír még érdékesebb, hogy nem tudjuk mi jó... vagy minden és minden évjáratban kitűnő volt?

balkánlakó 2006.01.26. 14:43:01

Azért az furcsa, hogy a világ egyik legnagyobb borpiacán csak 50 ember élt az ingyen pia lehetőségével. Nagyobb lélekszám, fejlettebb internetes kultúra stb. Ráadásul nem hiszem, hogy mindegyik írt róla, és ha írt mind pozitív vélemény lett volna. Sok a homály szvsz. Sokan viszolyognak az ingyen minta véleményezésétől, mert nem akarnak prostituálódni. Mondjuk Magyarországon ez nem akadály, de emiatt a hitelesség megkérdőjelezhető.

Blogger 2006.01.26. 17:39:26

Nehéz volna tagadni, hogy az internetes blogok mekkora jelentőséggel kezdenek bírni az interneten (is) mozgó ember véleményalkotásában, már csak személyes jellegük miatt is. Nézd meg, mit találsz, ha egy magyar borra rákeresel a Guglin: többnyire borkereskedések oldalait, ahol a hátcímkeszöveg lemásolásán kívül nincs információ a borról. Ehhez képest egy blog, ahol egy számodra ismeretlen (vagy éppen ismert) emberke leírja saját személyes véleményét, valóságos információözönnek tekinthető, ráadásul legtöbbször az elfogultság látszata nélkül. Én inkább azon csodálkozom, hogy a marketingesek a blogok szerepét idáig csak a vállalati blogokban látták, nem pedig az ilyen jellegű termékmintaküldésben. A MA-t pedig már valóban sokan összehoztátok a Maligánnal, a Bortásasággal, de ugyanígy írnak például Monarchiás borokról is, és szerintem rendben van ez így. A jó bor az attól függetlenül jó, hogy ki forgalmazza.

pörkölt 2006.01.26. 17:44:51

persze fontos a 100 ember kiválasztása. hálózat elemzés értelemben 100 központi helyzetű jolly joker, vagy éppen 100 olyan ember kiválasztása (kísérletezők, expertek stb.), akik nem éppen központi figurák, de a jolly jokerek borügyekben kikérik a véleményüket nagy felfordulást tudnak kelteni. de pusztán mennyiségileg is beindulhat a dolog. ha nem tekintjük a mátrix egyetlen pontját sem kitüntetettnek:minden üveg bort mondjuk átlagban 3 személy fogyasztott el egy vacsora keretében, a bor ízlett, a szigeten a borivás divatja új keletű, minden bornak egyenlő esélye van bekerülni a top of mindba, ezt még segíti a bor csodás útja a házigazda asztaláig (értékelésre kérték fel a házigazdát, ne felejtsük), legközelebb a vendégek vendégeiknek ilyen bort szeretnének már csak a történek folytatása miatt is… nem szabad lebecsülni a hálózatok erejét. :-)

pörkölt 2006.01.26. 17:47:19

és persze a blogok ereje a virtuális térben, ahogy olvassák az értékeléseket, megsokszorozza a valós interakciókban bevont személyek számát.

balkánlakó 2006.01.26. 20:20:22

100 palack bor. 1-1 shyraz meg s. blanc/fő. Az nem 50 hapi?
süti beállítások módosítása