Címkék

Utolsó kommentek

  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • tiboz: A Frittmann pincészet 2015-ben az Év pincészete díjat is kiérdemelte. Sőt még a Wall Street Journa... (2015.10.30. 08:37) Frittmann a tilón
  • tiboz: A cikkben a Château Beau-Séjour Bécot pincészet 2011-es évjáratáról esett szó. Most találtam egy c... (2015.10.22. 12:48) Bordeaux en primeur, Budapest
  • martykis: Cikk a 2013-as évjáratról. Ígéretesnek hangzik: vinoport.hu/aktualis/2013-fordulatot-hozott/2406 (2015.09.28. 19:49) A Somlói Apátsági Pince naplója
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Ki csóvál kit?

2006.02.11. 08:14 - alföldi merlot

Egy dekoratív törpekenguru stilizált grafikája és egy furcsa név elég volt ahhoz, hogy egy kis családi vállalkozás átlagos minőségű boraival meghódítsa az amerikai piacot. És mindezt egy cent reklámköltség nélkül. Némi tanulság, döbbenetes növekedési pálya.

A 90-es évek második felében rés nyilt az amerikai borpiacon. Sam bácsi gyermekei beleszerettek a barrik-vaníliába, amit köztudottan nem adnak ingyen. Az új hordók és az érlelés költségeivel fölszorzott vörösök árküszöbe átlépte a bűvös 10 dollárt. Így az olcsó, "demizsonos" és az olcsó barrikolt borok között, úgy 6-7 dollár tájékán, kielégítetlen kereslet támadt.

Közben a világfalu egy távoli fertályában egy apró családi borászat felfogadott egy dörzsölt piacelemző és puhító szakembert, és közösen megszülték a "Yellow Tail"-t (Sárga Farok). A Sárgalábú hegyi törpekenguru (Petrogale xanthopus) aboriginális grafikájával díszített, enyhén barrikolt chardonnay-t, ill. shirazt kimondottan Amerikának szánták, Ausztráliában nem is került forgalomba. Az első évre (2001) 25.000 láda értékesítését tervezték, de 200.000 lett a vége. 2002-ben pedig tizenegyszeresére nőtt a forgalom, azaz 2.200.000 láda Yellow Tail kelt el. A jól kitalált márka és a méltányos áron kínált minőség telibe trafálta a piaci rést. De ami talán a legmeghökkentőbb: 2004-ig, és ekkor a Yellow Tail Shiraz már Amerika legkeresettebb vörösbora volt, sem a Casella, sem az importőr (W. J. Deutsch) nem költött egyetlen fillért sem reklámozásra.

A dolog úgy kezdődött, hogy Filippo Casella az ötvenes évek végén a csontszegény Szicíliából Ausztráliába költözött. 1965-ben vásárolt egy honvágy-enyhítő szőlőbirtokot, és három évvel később már eladásra is futotta a termésből. "Részben azért kezdtünk el bort készíteni, mert beszállítóként állandóan futhattunk a pénzünk után" – meséli a borász végzettségű fiú, a cég jelenlegi vezérigazgatója. De 1993-ban még mindig csak ketten dolgoztak a cégnél: apa és fia. Aztán az ezredforduló környékén kipattant az isteni szikra John Casella fejéből, amit profi brand-építés követett, és a Casella Wines 2001-ben dobta piacra a kezdő borfogyasztók igényeihez szabott Yellow Tail borokat. Alig két év alatt a sajátos színezetű törpekenguru és a "Sárga Farok" név fogalommá vált az amerikai borfogyasztók és a marketing tankönyvírók körében. Ma a Casella 500 főt alkalmaz, és övék Amerika legnépszerűbb bormárkája.

A Yellow Tail rengeteg új hívet szerzett a borfogyasztásnak. "Nem a Yellow Tail volt az első, de egyértelműen ez a legsikeresebb képviselője az iparágat felforgató nem-hagyományos borok új hullámának", mondja az egyik borpiaci elemző. "Simulékony, kerek, gyümölcsös, könnyen fogyasztható borok a hagyományostól eltérő csomagolásban." Az összetéveszthetetlen ábra és a szokatlan tipográfiájú, kapcsos zárójelbe tett név persze csak az első palack megvásárlásában játszik döntő szerepet, a másodikat már a bornak kell eladnia. És a jelek szerint a vevők nagyon is elégedettek a palackok tartalmával. A kezdeti egy fehér, egy vörös választék mára kiterjedt családdá bővült, de a legtöbb elismerést továbbra is a Shiraz kapja, amely az egyébként fanyalgó kritikusok szerint is a piac legjobb ár/érték arányú borai közé tartozik.

Az első év váratlan és viharos sikere nyomán óriási kapacitásnövelésre és struktúra átalakításra volt szükség. Ma már a borászat a legmodernebb eszközökkel dolgozik, de Casella papa és mama még most is ott lakik a borászat közepén álló házukban. A feldolgozott szőlőnek mindössze 30%-a saját termés, a többit 11 termelőtől vásárolják. "Ausztráliában most igazán jó idők járnak arra, aki szőlőt akar fölvásárolni" – mondja John Casella. "De én továbbra is jó árat fizetek a termelőknek. Szeretném őket hosszútávon megtartani. Nem felejtettem el, hogy apám azért hozta létre a borászatot, mert mások rajta nyerészkedtek. Az üzlet most jól megy. A cég nem szorul rá arra, hogy a semmilyen más bevételi forrással nem rendelkező termelőkön spóroljon."

Források: San Francisco Chronicle: The Wallaby that Conquered America
Vincent Grimaldi: Yellow Tail leaps off the shelf

Címkék: szemleszerű

36 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr712899

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sommelier 2006.02.11. 13:18:00

Akinek van vér a hímtagjában, az kapja is meg am neki jár

samu 2006.02.11. 17:36:26

Profik. Barrik-vanilia, gyümölcsös, kerek -- az amerikai szájba ez kell. Eleganciáról szó sincs, ez itt a BB tiz-tizenkét évvel ezelőtt tömegesen vedelt félédes Nagyburgundijának a megfelelője. De lehet igy is gondolkozni bormarketing-ügyben. Nem a kastélyelegancia vonalat nyomatni. Mit iszik a csóró egyetemista? Mi az, ami úgy is cool, hogy közbe olcsó? A közértben a cimkedizájn / ár tényezők vezetnek.

Lilo 2006.02.11. 18:06:38

kegyetlen rossz mind a feher mind a voros. Egy-egy uveget vettem mind a kettobol, tobbet sose. (A voros felet ki is ontottem) Pancsolt fejfajos bor, kis mennyisegben a Rubophen bevetelere hasznalhatgo. Ajandekba veszik vacsorameghivashoz, mert nem tre az uveg annyira/exotikus, hagyjuk az izt dicsero dumat, az nincs neki.

thuke 2006.02.11. 18:23:01

Ezekről az amikról mindig bebizonyosodik, hogy nincs izlésük./Gyorséttermek, stb/Nekiok egy álom kell, ait a sárga farok testesít meg......

Sanyóka 2006.02.11. 18:52:07

Az amiknak valóban nincs vmi kifinomult ízlésük, de ez semmit nem von le a Casella família zsenialitásából, hiszen ki tudták ezt használni. Azért ha ízlésről van szó, kis hazánkban is vannak olyan borok(szándékosan nem akarok neveket és borokat mondani nehogy megsértsek vkit) amelyek divatosak, nem is olcsók, de miután megkóstoltam azt mondtam hogy kár volt a pénzért és nem cserélném el akár a szomszédom pincéjéből akár az enyémből egy palackra...

Macska Jancsi 2006.02.11. 18:56:36

Valóban igy van, nagyon jó borokról van szó. Ár - érték arány tökéletes. Tavaly volt szerencsém 1 hónapot az USA - ban eltölteni. Szeretem a bort ezért ott is vásároltam.Természetesen én is beleakadtam a Yellow Tail - be. Tényleg jó, tényleg finom és nem pancs mint ahogy Lilo kollega állítja. Szerintem ő nem is ivott belőle... Szóval a lényeg : Mi magyarok hajlamosak vagyunk azt hinni hogy csak a mi boraink a legjobbak, aztán amikor nincs magyar bor a top 100 ban akkor meg jár a pofánk. Miért ? Mert itthon ülünk, okoskodunk és hülyeségeket szólunk hozzá. Tehát tessék felkelni és körúlnézni a világban, hátha van rajtunk kívül más egyéb is.....

shiraz 2006.02.11. 19:32:33

"De ami talán a legmeghökkentőbb: 2004-ig, és ekkor a Yellow Tail Shiraz már Amerika legkeresettebb vörösbora volt, sem a Casella, sem az importőr (W. J. Deutsch) nem költött egyetlen fillért sem reklámozásra." ez természetesen nem igaz, a márka szépen, okosan lett felépítve. az érdekes az volt benne, hogy nem egy multicég csinálta meg. szép történet, de inkább az ausztrál szőlőtúltermelésről és vonzatairól szól plusz a marketingötletről. ez megérne egy külön cikket kedves AM. de ne hagyatkozz mindig csaka fordításra! persze már minden komoly szereplő lemásolta az állatkás cimke plusz occsó aussie bor ötletet (thirsty lizzard, black swan, little penguin) az esetet példakánt használják marketingkönyvekben. Gugli: Blue Ocean Strategy. De a bor szempontjából ez ipari termelés jól megcélzott fogyasztó számára.

IrgumBurgundi 2006.02.11. 19:43:47

Nekem is csak a régi vicc jut eszembe, amikor még az átkosban Khon azzal dicsekszik Grünnek a Ferihegyi reptéren, hogy már nekünk is van kávéautomatánk. Mire Grün bedob egy 50 fillérest megnyomja a gombot és kijön a kávé, de nem jön pohár. Mire Grün: Ügyes! Aztán egy újabb 50 filléressel próbálkozik. Ekkor kijön a pohár, de nem jön a kávé. Mire Grün: Nagyon ügyes!

Mégaztmondják 2006.02.11. 20:00:54

Részemről Macska Jancsit támogatom Én 10 dollár alatt nem igazán láttam bort. (maximum valami akcióban, tehát az USA-ban érdemes kereskedni) Ezért adjatok el legalább 25000 palack azonos évjáratú és fajtájú magyar bort az USA-ban (én ha látom mindig fogok belőle venni) Valamint próbáljatok ki legalább 5 palackkal a top 100 ból (legalább törekedjetek rá). Egyébként meg csak próbálkozzatok és néha örüljetek de általában csalatkozzatok, mert kedves magyar piac mikor jutsz el oda, hogy árhoz érték is tartozik és miért nem száműzöd a szélhámosokat. Különben meg igyatok jó borokat és legyen egy jó napotok.

Lilo 2006.02.11. 21:41:23

Megkostoltam, kulonben minek szolnek hozza. En nem az amerikaik izlesebe kotnek bele, egeszen mas piac, 300 millio ember, itt 200 ezer lada nem nagy mennyiseg, az alkoholistak hazaviszik azt egy nap. Itt valoban van egy szakertoi reteg, amelyik 100 dollaros borokat kostol es megveszi az 500 dollarost is, ha megeri, de nem az ar a lenyeg persze! tudatlanul bargyu dolog ismet az amerikai fikazas

lacibor 2006.02.11. 22:17:17

Na most, ki kivel van?

Mégaztmondják-nak 2006.02.11. 22:29:30

2005-ben több olyan magyar bor is volt aminek egy évjáratából eladtak 25e palackot az USÁban. tájékozódj.

AnnaBanana 2006.02.11. 22:36:45

Dallas, TX - A helyi organikus-globális-rongyrázó szupermarket borszekciójában a következő magyar borok képviseltetik magukat: Egervin Egri Bikavér (9 dollár) és Disznókő '99 Aszú 6 puttonyos (63 dollár). Ennyi. Valahogy hiányéerzetem van... főleg, hogy mindez 3 sor ausztrál bor, a szokásos amerikai/francia/olasz/délamerikai cucc és hozzá kb 8-10 féle görög/grúz stb palack után az alsó polcon figyel... Na mindegy, a lényeg, hogy le a kalappal a Yellowtail marketingfogás előtt, tényleg sokan viszik ajándékba, telibe találták az olcsó-de-kellemes-és-dizájnos, azaz bárcsak-én-is-menő-yuppie-lehetnék-és-egy-kicsit-értenék-a-jazz-zenéhez-meg-a-borhoz jellegű piaci keresletet. Ezek után talán már csak nekem hiányzik egy jó villányi...

Húgó 2006.02.11. 23:13:15

Mint a Fanta: lágy és édes.

Helios 2006.02.12. 01:50:50

Magam is erdeklodve figyelem a szamokat, amik itt repkednek... Hogy koznyelven beszeljek, a 25E igen csak lo@#@$sz... az azt jelenti, hogy atlag 1 uveg bor volt minden italkereskedesben, mert abbol van boven... En is megfigyeltem, hogy magyar borokat nem talalni a piacon. Mostanaban tokajit sem latok, regebben meg volt. Meg Bull Blood... de mar ket bort latok a polcokon. Mindeketto Kosher for Passover, es megkostolas utan meg az elso kortyot lenyeltem, tisztelegve anyaorszagom elott, de a masodik nem megy! Szornyu.

strike-force 2006.02.12. 05:05:25

karacsony elott ittam Yellow Tail Chardonnay-t egy open-house party-n az USA-ban. 1.5 literes uvegben, semmi cicoma, hasonlo cimke, mint a shiraz-on. kb. megutotte az ihato szintet. gyakorlatilag az itthoni kannasbor megfeleloje. olcso (talan 8-9 dollar), nagy, hagy' igya a sok maki.

strike-force 2006.02.12. 05:07:57

holnap elmegyek es eskuszom veszek egy ilyen shiraz-t. vagy valamelyik vereset, osztan meglassuk, hogy mi lesz....

elemes 2006.02.12. 07:38:41

Ja, szóval a másfél litert adják 8-9 dollárért :-)

Reka 2006.02.12. 14:26:18

Boston kornyeken az Egri Bikaver a legolcsobb bor kategoriajaba tartozik, de evek ota mindig kaphato (meg egy elelmiszer uzlet feleben is, amit Trader Joe-nak hivnak), az ara 3.99 $. Ezenkivul neha a Tokai Aszut lattam meg, de ha jol emlekszem 20$ korul volt az ara. Ami a Yellow Tail borokat illeti, tenyleg ismert es veszik, de mint mindenutt, itt is az ar egy nagyon fontos tenyezo es ezek bizony olcso borok. Ami a minoseget illeti, azon lehet vitatkozni, de nem erdemes, mert ugye izlesek es pofonok kulonbozok... Bar lenne tobb magyar bor itt, mert szerintem vannak nagyon is jok, de meg idaig akirol hallottam,h. be akarta hozni, senkinek se sikerult. Oriasi a valasztek es nehez betorni egy olyan piacra, amit gondosan oriznek.

Lilo 2006.02.12. 14:42:01

En ehhez a magyar bor behozatalhoz annyit tennek hozza, hogy egy idoben csak magyar bort akartam venni, bejartam Boston minden nagyobb italboltjat. A valasztek erthetetlen es siralmas volt, kedvencem a Duna nevu bor volt, ami Balatonboglarrol szarmazott, a Soproni tuztorony kepe volt a cimken, es valami borzadaly rizlinget rejtett. Megkerdeztem par italboltost, hogy tudjak-e, hogy milyen finomak a magyar borok es miert nincs tobb. Erre az volt a valasz, hogy ok rendszeresen rendelnek, probalkoznak, de tok megbizhatatlanul jonnek a szallitmanyok, es az importor panaszkodik, hogy a magyarokkal nem lehet uzletelni. Hasonlo koroket futottam kivacsisagbol a Pick szalamival is, mert Amerikaban nincs finom szalami, es ugyanerre a rejtelyre jutottam. Valamiert a Rubik kockan kivul mas nem tud betorni, en laikuskent senkit nem tudok okolni, de miert van tobb fajta Szloven bor itt mint magyar????

Sammy 2006.02.12. 18:31:14

Tök korrekt bor a sárgafarkú kengurus, Vancouverben rendszeresen lehet kapni 9.99 CAD-ért a 0.7 literes kiszerelést. A múltkor vettem egy hatos karton ilyet és egy hatos karton Egervin Egri Bikavért (szintén 0.7-es üvegben, üvegje 10.99 CAD), a borokat üvegkancsóba öntöttem és a partyn úgy szolgáltam fel. A meghívottak (egy pár kivételével óhazai magyarok, akik itt tanulnak, dolgoznak, tehát nem kivándoroltak!) két óra alatt megitták az egész ausztrál bort, az egriből alig-alig fogyott. Az, hogy nekem is jobban ízlett a sárgafarkú, foghatjátok arra a 15 évre, amit a "fertőző" újvilági légkörben töltöttem. De miért ízlett jobban kivétel nélkül mindenkinek az ausztrál, mint az egri?! És megintcsak kiemelem, hogy senki nem tudta, melyik bor micsoda...

beela 2006.02.12. 18:41:16

Sziasztok New Jersey ,Linden, itt Soproni Kékfrankos van meg Gála Pezsgő Törley Száraz :), neha bikavér,tokaji,meg kosher cucc....ennyi. Neha NYC ben találok magyar bort de az vagy bika vagy tokaji. Hol a többi? Udv

IrgigumBurgundi 2006.02.12. 21:17:55

Miért hasonlítjátok mindig a legszarabb magyar borokhoz ezt az ausztrált. Ilyen árban magyar borban is van jó, csak azt nem exportáljuk az amcsiknak!

Farkas Endre 2006.02.13. 04:09:34

A Yellow Tail Shiraz a jo borokhoz szokott vasarlo szamara erdektelen. Viszont a magyar borok tobbsegevel osszehasonlitva (igazan csak a Monarchia borai jelenenek kivetelt) nagyon is kellemes es ihato bor. A szornyuseges Egerwin, Kunsagi Voros es Marika sorozatu borok, meg a Hilltop Craftsman neven forgalmazott borai a lefolyoba valok es csak szegyent hoznak Magyarorszagra. De meggfeleloen alacsony aron minden szines vizre, plane ha tuzes is, van vevo.

bortermelő 2006.02.13. 12:54:14

A Yellow Tail sikere a következőn alapul. Az emberek jobban szeretik az édesített borokat a "csontszáraznál", viszont ezt nem szívesen vallják be. A siker kulcsa az, hogy 10-11 grammig beédesítik a borokat, ami egy átlagos borfogyasztónak még nem tűnik fel, azaz az nem jelentkezik feltűnően édes íz. A címkén viszont nem jelölik meg, hogy félszáraz a bor, mivel ez sem az USA-ban sem az EU-ban (így ma már Magyarországon sem) nem kötelező, a megjelölés nélküli borokról pedig mindenki azt gondolja, hogy száraz. Szerintem a módszer egyszerű és zseniális: a sznob borfogyasztó azt hiszi, hogy száraz bort iszik (mert a félszáraz már ciki lenne), viszont azt kapja, amit szeret, a félszárazat. Az enyhe barikolás meg arra jó, hogy minimális hozzáértéssel fel lehet ismerni, aki egyszer kóstolt már barrique bort, az mindig fel fogja ismerni, ellenben Sauvignon Blanc-t nagyon sokszor kell kóstolni ahhoz, hogy az ember vakon rájöjjön, hogy mit iszik. Szerintem a YT egy ügyes termék, nem lenne rossz, ha én találtam volna ki.

bortermelő 2006.02.13. 12:55:13

samu | 2006.02.11. 17:36 Abszolut egyetértek.

tf1 2006.02.13. 14:58:25

"A címkén viszont nem jelölik meg, hogy félszáraz a bor, mivel ez sem az USA-ban sem az EU-ban (így ma már Magyarországon sem) nem kötelező, " .....Erről nem tudok, lehet hogy nem vagyok naprakész. Forrás?

bortermelő 2006.02.13. 15:37:10

tf1 | 2006.02.13. 14:58: Jelenleg 3 jogszabálycsoport szabályozza a borászati tevékenységet Magyarországon: EK-rendeletek; a magyar "bortörvény", ami az EU-csatlakozás óta már csak egy kerettörvény; miniszteri rendeletek. Tételesen egyik törvény sem mondja ki, hogy fel kell tűntetni az édességi fokot. De menj el egy hiperbe és nézd meg a külföldi borokat, találsz jónéhányat, amin nincs eredetmegjelölés. Nem vagyok jogász, úgyhogy lehet, hogy nem tökéletesen fejeztem ki magam. Egyébként a borhoz értők, borászok is jobban szeretik az "édesebb" borokat. A múltkor tartottunk vakkóstolást, amin több gyakorló borász is részt vett de voltak laikus borértők is, az egyik körben három azonos bor volt elrejtve (az egyik 0 g, a másik 5 g, a harmadik 10 g cukrot tartalmazott), egyértelműen a 10 grammos volt a nyerő, egyik borász sem szavazott a csontszáraz borra, többségüknek az 5 grammos ízlett jobban. 4-6 g cukor nagyon jót tesz a bornak és 7 gramm/literig a tiszta vízből sem lehet kikóstolni, hogy cukrot tartalmaz (pedig a víz savakat sem tartalmaz).

lacibor 2006.02.14. 15:49:10

Valóban nem kötelező a cukortartalom feltüntetése, de a 99./2004. FVM 13.§-a által előírt módon lehet. A fogyasztónak is jó. Ha már egyszer az "édesszájúak" vannak többen.

Zotyika 2006.02.14. 19:54:05

Sammy-nek: Lehet, hogy nem férsz máshoz hozzá, mint az említett egervin-hez, de ez rossz összehasonlítás! Kb olyan , mintha egy tizenöt éves Lada Szamara és egy Opel Vectra között rendeznél gyorsulási bajnokságot! Próbálj meg egy villányi portugisert / lehet bármelyik "nagy " pincészeté azok ára valahol 5-6$ lehet ( Mo-n 1200 Ft) Akkor talán az ízek is összevethetők ! Egyébként nem kell messzire menni. Az Unióban ahova elméletileg szabadon szálíthatunk egy értelmes nagykerben sem találni érdeni magyar borválasztékot, egy két elaggott agyoncicomázott palackos nagygazdasági szörnyűségen kívül. Bár a borászoknak talán igy kényelmes. Miért vacakoljon az exporttal, hiszen itthon drágábban és biztosan el tudja adni a termést. Az általam ismert borászok egyike sem tud néhány évjáratnál régebbi bort felmutatni , sőt előfordult az , hogy egy neves borász tőlem kért vissza a 2001-es és a 2002-es borából két-két palackot , mert az neki már elfogyott! Eszerint nincs értékesítési problémánk. Pedig az árak magukért beszélnek. itthon 2500-3000 Ft a közepes árkategória , ugyanakkor Ausztriában 10€-ért ugyanilyen korrekt borokat kóstoltam. Tehát nem az árak az olcsók! Bár az is tapasztalatom , hogy akár a beutazó németajkú vendégek többsége, akár a hazalátogató " amerikás " magyarok csak a kifejezetten olcsó sőt az ÉDES vörösborokat keresik. :-(((

bortermelő 2006.02.16. 10:43:55

Zotyika | 2006.02.14. 19:54 A borászok nagyon szívesen "vacakolnának" az exporttal, csak nagyon rosszak a magyar adottságok. Magyarország sosem lesz nagy borexportőr, mivel a borvidéki szerkezet, a fajtaösszetétel és a tulajdoni viszonyok nagy mértékben tagoltak. Egyszerűen a Kékfrankoson és az Olaszrizlingen kívül nincs még egy fajta, amit jelentős, nemzetközi méretekben is szignifikáns mennyiségben elő tudnánk állítani. Ezen kívül összesen 5-6 borászat van Magyarországon, amely elegendően nagy exporttételeket össze tudna állítani (a Henkell-Törley-György-villa-BB, a Varga Pincészet, az Egervin, a Gyöngyös-Danubiana, a Hilltop meg még egy páran).

Lilo 2006.02.18. 23:23:27

en ezt nem ertem, akarmekkora tetelben is, tudok egy-ket bort, ami otthon 1200 Ft, de Amerikaban 20 dollarert is el lehetne adni, az a kategoria. Ha mindenki hasznat leveszem, akkor is erdemesebb exportalni, mint otthon eladni. Persze keves ilyen bor, de arra azert buszkek lennenk, ha jo magyar bort is lehetne kapni az U.S.A.-ban

bortemelő 2006.02.20. 16:16:16

Lilo | 2006.02.18. 23:23 Lehet, hogy el lehetne adni, csak abba gondolj bele, hogy egy amerikai vásárló miért venne magyar bort? Ha azt mondod Hungary legjobb esetben is az ugrik be, hogy Tokaji. Tegyük fel, hogy a kazahok kiváló bortermelők. Ha bemész a Texoba és nem tudod, hogy Kazahsztánban jó, vagy jó ár/érték arányú borokat készítenek, vennél kazah bort? Kb. így állnak a legtöbb magyar borhoz a távoli országokban.

FT 2006.03.01. 03:29:47

2004-es Yellow Tail CS: szinte már szörp. Esetleg likőr.

2006.03.09. 18:04:05

Most akkor hirdetni kell, hogy a jó bornak kell a cégér..,vagy nem? De azt azért nem hihetjük el, hogy amerikában csak úgy népszerű lett e bor. Bár tény hogy ott nem kérnek milliókat a belistázásokért nyitottabbak az emberek, de csodák azért nincsenek,bár a szerencse .....