Címkék

Utolsó kommentek

  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • tiboz: A Frittmann pincészet 2015-ben az Év pincészete díjat is kiérdemelte. Sőt még a Wall Street Journa... (2015.10.30. 08:37) Frittmann a tilón
  • tiboz: A cikkben a Château Beau-Séjour Bécot pincészet 2011-es évjáratáról esett szó. Most találtam egy c... (2015.10.22. 12:48) Bordeaux en primeur, Budapest
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

  • Hibás feed URL.

Alkoholista a Facebookon

Német borhírek

Rekordszüret és alászállás a hiperbe

2007.09.04. 17:12 - alföldi merlot

A Német Borász Szövetség elnöke, Norbert Weber szerint a korai szüret és a bőséges termés alapján megjósolható, hogy 2007 a német bor nagy éve lesz. A szüret hivatalosan múlt csütörtökön, azaz augusztus 30-án kezdődött. A mainzi székhelyű Német Borintézet (DWI) 10 millió hektoliteres össztermésre számít, amely a tavalyinál 13, az elmúlt 10 év átlagánál pedig 5 százalékkal magasabb.

2006-hoz képest a szüret 10-14 nappal kezdődik korábban, és a bogyókból kinyerhető lé mennyisége is jóval nagyobb. Az előző két év alacsonyabb termésátlaga és a német bor iránti kereslet növekedése miatt a pincék üresek, így pénzügyileg is jó év elé néznek a német gazdák. 2006. július és 2007. június között a német borexport volumene 18, árbevétele 24 százalékkal emelkedett.

Egy másik német vonatkozású hír szerint a mindenütt jelenlévő Aldi üzletlánc megállapodást kötött két nagy tekintélyű német borászattal. Az egyezség értelmében a hipermarketek minőségi borokat fognak reklámáron forgalmazni. A hírfigyelők erősen megosztottak az egyezség megítélését illetően. Tekintettel a német bor nemzetközi presztízsének látványos emelkedésére, meglepőnek tűnik, hogy a két sztárborász, Raimond Prüm és Fritz Keller éppen most paktál le az alacsony árairól híres üzletlánccal. Az Aldié az a kétes dicsőség, hogy az általuk forgalmazott borok átlagárát a 2001-es valamivel 2 euró fölötti szintről mára sikerült 1,73 euróra leküzdeni.

Fritz Keller vagy ezer helyi termelővel együttműködve hét-nyolc eurós pinot blanc-t és pinot noirt fog palackozni. Raimund Prüm, akinek egyes rizlingjei több száz euróért kelnek el, 300 ezer és félmillió közötti palack beszállítását vállalta 6-8 eurós áron. Ehhez a környékbeli termelőktől is fog szőlőt vásárolni, persze szigorú minőségi feltételeket támasztva. Prüm arra számít, hogy a borokat pillanatok alatt elkapkodják, és az Aldi kiterjedt terjesztői hálózatának köszönhetően széles tömegek ismerhetik meg a moseli borok rendkívüli minőségét. A vásárlókon túl állítólag az egész ágazat jól jár, hiszen így a bizniszbe bevont kistermelők is jobb feltételek mellett tudják a szőlőjüket eladni.

Becslések szerint Németországban a borértékesítés 70 százaléka a szupermarketeken keresztül történik, és ebből 30 százalék az Aldié. A borszaküzletek ezzel szemben mindössze 3-5 százalékos piaci részesedéssel rendelkeznek.

Címkék: híradó borok a hiperből szüret aldi keller prüm

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr30156950

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.