Címkék

Utolsó kommentek

  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • tiboz: A Frittmann pincészet 2015-ben az Év pincészete díjat is kiérdemelte. Sőt még a Wall Street Journa... (2015.10.30. 08:37) Frittmann a tilón
  • tiboz: A cikkben a Château Beau-Séjour Bécot pincészet 2011-es évjáratáról esett szó. Most találtam egy c... (2015.10.22. 12:48) Bordeaux en primeur, Budapest
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

  • Hibás feed URL.

Alkoholista a Facebookon

Főszerepben a Tokaji

Dean Spanley 2008

2009.01.28. 09:28 - Az Alkoholisták

Fontos szerepet kapott a tokaji a december végén megjelent Dean Spanley című filmben - tudtuk meg a filmtémában is kiválóan tájékozott angol Decanter magazin drótos verziójából.

A Dean Spanley az Edward-korabeli Londonban játszódik és egy apa kapcsolatának történetét meséli el fiával. Az apát a neves ír színész, Peter O'Toole játsza, a fiú és narrátor szerepében Jeremy Northam-et üdvözölhetjük. A parádés szereposztásban a címszerepet, Dean Spanleyt Sam Neill kapta.

A történet szerint Henslowe találkozik egy hóbortos lelkésszel - Dean Spanleyvel -, akiről kiderül, hogy akárhányszor megiszik egy pohár tokajit, módosult tudatállapotba kerül tőle (ez mi is tapasztaljuk egyébként, de csak a második-harmadik palack után). Henslowe ezért tokajival tuningolt szeánszokra hívja a lelkészt azzal a céllal, hogy kapcsolatba kerüljön a tőle érzelmileg meglehetősen eltávolodott édesapjával. A figyelmes borbuzik e résznél figyelhetik meg egy Kleverheld-Manschliess névre címkézett tokajis palack felbukkanását.

Simon Berry, a produkció egyik tanácsadójának (Berry Bros & Rudd) képviselője elmondta, hogy a Tokaji Esszenciának szinte misztikus híre volt a történet idején, főként igen ritka mivolta okán: "Ezt a bort főként a szőlőket birtokló földesurak fogyasztották a nyelvtörő nevű Szepesváralján, illetve Tállya-Hegyalján."

A 30-as években a Berry Bros az első olyan kiskereskedő volt, aki Berry nagyapjának Magyarországi látogatása után a tengerentúlon forgalmazni kezdte a tokajit.

"Abban az időben nagyon régi évjáratok is elérhetőek voltak, nagyapám például 1811-est is forgalmazott" - mondta el Berry, majd hozzátette: ebből az évjáratból már nem maradt nekik, de a mai napig vannak készleteik egészen az 1834-es évjáratig visszamenőleg.

A film Dunsany 18. bárójának, Edward Plunkettnek My Talks with Dean Spanley című könyvén alapul.

Címkék: bulvár híradó tokaj tokaji jeremy northam sam neill peter o toole dean spanley

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr63907735

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

borpancsoló 2009.01.28. 16:24:52

Ez marha jó! A régi borokról jut eszembe, a bormúzeum kihagyhatatlan élmény akinek vannak égi összeköttetései, feltétlenül nézze meg egyszer!

Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol) 2009.01.28. 18:10:54

Jó kérdés, hogyha az 'ostoba' amerikaiaknál a Sideways képes volt a pinot-eladásokat mérhetően megdobni,akkor mi tudunk-e majd profitálni ebből. Reméljük a film tudatosítja a nézőben, hogy TOKAJI és Hungary (hungry?bukarest?)

Ferraiolo 2009.01.29. 11:40:43

Nem is tudtam, hogy vannak rossz fej WSET advanced-ok is. Ez olyan, mint a jediknél Anakin?:)
Azt gondolom, a Journey into Wine most hétfőn indult új szériája a Travel Chanellen sokkal nagyobb ismeretterjesztő hatással lesz a nemzetközi borfogyasztókra, mint a Dean Spanley film, bár az is lehet, hogy a film Tokaj-Hegyaljára fordítja a nemzetközi szakma és a fogyasztók figyelmét. Sose mond, hogy soha...Hmm.
Isabelle Legeron és a műsor látogatása a Királyudvarnál szerintem sokkal nagyobb hatással lehet a fogyasztókra mint egy szép mese a moziban.

lackó 2009.01.29. 14:57:05

TALÁN még jó is lehet az Legeron-sorozat, bár nekem már az első adás is kicsit felületesnek tűnt. Kapkodó volt az egész, kicsit amolyan fércmunka...bár tény, nehéz lehetett belesűríteni ennyibe. De honnan is kapta a látogatott pincék ötletét?

Szemenyei 2009.01.29. 18:01:25

Számomra nehezen hihető, hogy Berry Bros nagyapja tokajival kereskedett volna. Ugyanis Berry Bros, mint személy, nem létezik.
T.i. a Bros rövidítés annyit tesz, mint brothers, vagyis (fiú)testvérek, jelen esetben unokatestvérek, kuzinok, hogy úgymondjam... Szóval legalább ketten vannak.
Ennek egyébként a cikkben linkelt bbr honlapon is illett volna utána nézni, hamár egyszer.
Na ez a felületesség.

godbacchus 2009.01.30. 03:53:50

@Szemenyei: Feluletesseg????? Itt mar megint azzal foglalkozunk hogy ki mondta es nem azzal hogy mit modott?( vagy hogy mi lathato????)

szerintem minden reklam reklam es bizony jo bornak is kell a ceger! kit erdekel hogy ki mondta es hogy hiheto e?

godbacchus 2009.01.30. 03:57:58

Feluletesseg?? Mar megint azzal foglalkozunk ki mondta es nem azzal hogy mit mondott?
minden reklam reklam es jo bornak is kell a ceger!

Fűrészpor 2009.01.30. 11:34:06

@godbacchus: Hát ha engem kérdezel sokszor az jobban számít ki mondta. Legyen erre példa a mai miniszterelnök...Jogos Szemenyei commentje.

akov · http://borrajongo.blog.hu 2009.01.30. 12:59:53

Jaj, ezt a miert eppen oda ment I. Legeron (IL), ahova ment, hagyjuk. Ezekrol keshegyig meno vitak voltak ilyen-olyan forumokon. IL az erdekes terroir borokra, oshonos szolofajtakbol keszult borokra, stb. volt kivancsi, nem az unalmas vilagfajtakra, amikbol raadasul nem tudunk tul sokat kihozni, akarhogy is vesszuk...

Ugyan magam nem lattam, de en is azt hallottam, hogy feluletes volt a musor... sebaj, tessek orulni, mert ekkora marketinget nem fogunk kapni megegyeszer a kovetkezo 10 evben. A Travel Channelt 10 milliok nezik az egesz vilagon. Mostmar csak a borvidekeket kellene turizmusra felkesziteni, tenni kellene melle gasztronomiat is.

BOB 2009.01.30. 19:24:41

@Szemenyei: Bocs, ez valoban egy forditasi/szerkesztesi hiba, termeszetesen az egy bekezdessel feljebb emlitett Simon Berryrol van szo. Javitom.