Címkék

Utolsó kommentek

  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • tiboz: A Frittmann pincészet 2015-ben az Év pincészete díjat is kiérdemelte. Sőt még a Wall Street Journa... (2015.10.30. 08:37) Frittmann a tilón
  • tiboz: A cikkben a Château Beau-Séjour Bécot pincészet 2011-es évjáratáról esett szó. Most találtam egy c... (2015.10.22. 12:48) Bordeaux en primeur, Budapest
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

  • Hibás feed URL.

Alkoholista a Facebookon

Fedezd fel a tokaji furmintot!

Óriásplakát és honlap - de kinek és miért?

2009.07.13. 08:30 - vörös és fehér

fedezd felPár hete jött először szembe velem egy óriásplakát, amiről azt tudtam leolvasni, hogy Tokaj közel van (mondjuk Sopronból Wachau közelebb), s a tokaji furmintot érdemes felfedezni. Bevallom, az óriásplakátok (és általában a reklámok) viszonylag csekély hatással vannak rám, így ez a hirdetést sem tett rám nagy hatást – annyit leszűrtem, hogy valószínűleg nem én lehetek a célközönség, lévén folyamatosan igyekszem a tokaji borokat megismerni amúgy is. (A blognak különösen szívügye a fajta, jelen pillanatban 81 cikk szól róla, nincs még egy olyan fajta, amiről ennyit írtunk volna.)

Aztán rátaláltam a plakátok mögött álló honlapra és igencsak dühös lettem – ugyanis azt látom, hogy itt megint pénzt költenek el egy alapvetően jó célra, de teljesen dilettáns módon.

Tipikusan semmitmondó, céltalan, és ötlettelen oldalt találtam a www.tokajifurmint.hu címen. Tüzetes tanulmányozás után sem jöttem rá, vajon kinek is szól ez? Egy biztos: kizárólag magyarul tudóknak, lévén az oldal egynyelvű. Ha valaki még csak ismerkedik a borokkal, az vajon ez alapján vágyni fog-e egy pohár tokaji furmintra? Nem hinném. Aki már ismeri a fajtát, hallott is a borvidékről, az sem kap semmilyen praktikus tanácsot.

Olvashat azonban olyan bornírt, se füle, se farka mondatokat, miszerint Tokaj-hegyalja (szerintem amúgy helyesen Tokaj-Hegyalja, esetleg Tokaj-hegyaljai borvidék) sok szempontból különleges, például "A borvidék korát megelőző, szigorú szabályozási rendszer". De értelmezési versenyre csábít ez a kijelentés is: "A tokaji borok létezése egy megismerhetetlenül sikeres véletlen: a talajt, a klímát és a borászati tudást jelképező három kockán egyaránt dobott a Sorsa."

A furmint kapcsán megtudhatjuk, hogy "A borvidék több szereplője intenzíven foglalkozik a magas minőségű ún. „nagy tokaji száraz bor” előállításával" – csak remélni tudom, hogy az egyszeri borturista pont ilyen szereplővel fog találkozni, ha leutazik a borvidékre, neveket véletlenül sem említ meg a honlap.

A Nagy Furmint Teszt fülön már eluralkodnak a Nagybetűs Szavak, megtudhatjuk, hogy tavaly májusban a Tokaj Vinum Hungaricum Egyesület 41 borászat 56 borának felvonultatásával megszervezte az első Nagy Furmint Tesztet. A bíráló bizottság tagjai a nevező borászokból kerültek ki (nevek persze továbbra sincsenek), s ők meg is alkották a Nagy Száraz Tokaji Furmint archetípusát, mindezt a honlap aromagrammal is szemlélteti. Eszerint a borásztársadalom egy, a gyümölcsösséget magán hordó, testes, érlelt bort vár el – a statisztika azt sugallja, hogy ezt kései szürettel, 15 évesnél nem idősebb tőkékkel, és hektáronkénti 5 tonna (sic!) termésátlaggal lehet elérni. Megtudjuk még, hogy a 2008-as budapesti Borfesztiválon a „Tokaji Borvidék” egy reprezentatív felmérést is készített a fogyasztói szokásokról – ennek tanulságait a honlap már nem közli.

A honlapot és az óriásplakátokat, ha jól értelmezem, akkor a Bormarketing Kht. által nyert pályázat révén a Tokaj Reneszánsz, Tokaj-hegyaljai Borút Egyesület, a Hegyközség és a Tokaj Vinum Hungaricum Egyesület koordinálja. (Utóbbit a honlap szakmai konzorcium részében történetesen következetesen Tokajvinum-ként írják, de kicsire már nem adunk).

Kedves Olvasók, remélem ti látjátok a koncepciót, és a pozitívumokat a megvalósítás mögött! Ha így van, nosza, osszátok meg velünk is ezeket!

Címkék: híradó esszéjellegű tokaj furmint bormarketing

66 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr301242424

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

elzee 2009.07.13. 08:38:41

nem sok értelmét látom...

Noir taster 2009.07.13. 09:01:56

Szerintem is itt kezdődnek a problémák. Kidobott pénz. Pedig Tokaj nekem is szívügyem. A száraz furmint szintén.

lackó 2009.07.13. 09:31:03

Nemtom, miről szól...nekem úgy tűnik, hogy a pályázaton költött pénzt el kellett költeni valamire, nyilván lesz még konferencia.

Mely borászatok, mely borai voltak? Az összes borból vontak egy átlagot? Akkor valaki megcsinálja az átlagbor és az tökéletes lesz?

Amúgy látványos a honlap, szó se róla, de se füle, se farka...

bodorján 2009.07.13. 09:31:06

furmintferi.blog.hu/

Odabasz.

"Képzeljétek, ma kisvonatozni voltam! Ilyet sem csinál minden nap egy aszúszem!"

"Hirtelen egy szatyorba kerültem jópár sorstársammal együtt. Innen egy marékba, s már láttam, hogy a présnél is lehet rosszabb: egy nagy száj bukkant fel előttem, óriási fogakkal. Ekkor már nem bírtam tovább, éreztem, ordítanom kell: NE EGYÉL MEG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"

pecz 2009.07.13. 09:34:50

A Tarcal 10 az külön fajta? Azt hittem a furmint egyik változata.

lackó 2009.07.13. 09:38:12

Amúgy sokszor beszéltünk már a furmint-dologról...a kezdő borisszáknak nem biztos, hogy olyan rohadt jó dolog, nem egy könnyen érthető fajta, ami jó, azt meg nem fogják lekapni a polcról. Mindamellett, hogy imádom és nemzetközi piacra nagyon alkalmas bornak tartom, fenntartásaim vannak...lehet, hogy inkább a hárslevelűvel kéne próbálkozni alapszinten.

BOB 2009.07.13. 09:38:35

@bodorján: Aztakurva, ez tényleg üt.

Hogy tovább mélyítsük az információs káoszt, a domaint a Tokaj Kerház jegyeztette be alig egy hónapja.

BOB 2009.07.13. 09:42:06

furmintferi.blog.hu

"Tavaly ősszel ugyanis még egy kövér szőlőfürtön éltem a mindennapjaim a tokaji Vécsey-dűlőben, a Szelemi Pincesor végén." - Tokaj nagy ismerője lehetett a szerző... Szelemi pincesor...

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2009.07.13. 09:43:39

Tényleg van olyan hülye ember ebben az országban aki elhiszi, hogy a magyar bornak és azon belül a tokaji bornak a legnagyobb problémája az ilyen kommunikáció hiánya?

Amikor az ostobaság szorgalommal és tenni vágyással párosul az mindig veszélyes... amikor ehhez pénz is van az már félelmetes és amikor ez a pénz a mi pénzünk, vagyis közpénz akkor már idegesítő.

Shyr Kahn 2009.07.13. 11:11:44

Szerintem az igyekezet mindenképpen értékelendő... ezt ne felejtsük el. Valamint azt sem, hogy információ hiányában nem tudjuk mennyit is költöttek erre a site-ra (az eddigi tendencia alapján persze nem valószínű, hogy keveset, de akkor sem tudjuk... vagy tudjuk?). A magyar emberek nagy többségének, akik nem ismerik csak a Tokaji Aszút és Szamorodni-t, kedvcsinálónak nem rossz az oldal. Ha az autósok közül csak 1% megnézi, akkor már is lehet reménykedni abban, hogy néhány ezer ember kipróbálja a száraz Furmintokat... a többi pár ezer, aki megnézte, meg elfelejti gondolom. Ez eddig is így volt. Persze lehetett volna jobbat is csinálni, de szerintem próbáljuk meg félig telinek látni azt a bizonyos poharat. Ha sok pénzből készítették, akkor meg mondjuk negyedéig telinek... Nyilván lenne ezernyi ötletünk, hogy mit is kellene csinálni, hogyan kellene reklámozni, de addig nem fognak igazán az emberre figyelni, amíg csak kritizál. Válaszokat, ötleteket kellene adni (vagy legalább megpróbálni adni, hiszen a másik féltől nyilván nem biztos a befogadás - nem szabad feladni), éppen ezért ötletesnek tartanék egy cikket, amiben az MA írói megosztják velünk olvasókkal (és így talán a jövendőbeli reklámalkotókkal is), hogy szerintük hogyan is kellene reklámozni a MO-i borokat. Ezt a cikket gondolatébresztőnek jónak tartom, de mostanában hiányolom a posztokból a kérdések és kritikák melletti konstruktív hozzáállást és ötleteket. Peace.

lackó 2009.07.13. 11:17:11

@Shyr Kahn: például az is irányadó lenne, hogy mi volt a verseny eredménye? Bár tény, már Bodrogot és Tiszát lehet velük rekeszteni, de pl. én nem találtam meg. Ha valaki felkeresi a honlapot és megemlítik, hogy mi volt, akkor érdemes lenne talán az eredményeket is közölni.

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.07.13. 11:28:44

@BZoltan: Az EU pályázatokon elnyert pénzek felhasználásánál igazolni kell (a legújabb rendelkezések szerint), hogy miként növeli a hatékonyságot, mert csak akkor folyósítható. Egészen biztos vagyok abban, hogy ennek a kampánynak is megvannak az objektív mérési módszerei, amelyeket a pályáztató árgus szemekkel figyel! Már alig várom az erről szóló statisztikák megjelenését, amelyek csattanós választ adnak a kétkedőknek! :DDD

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.07.13. 11:38:09

@Shyr Kahn: Konstruktív ötletként javaslom, hogy vezessék be újra a standolási rendeletet, és valaki ellenőrizze már legyen szíves a szőlő és borszármazási bizonyítványokon megjelenő mennyiségeket (gyakorlatban: kisöpörnénk az alsópolcos lőréket, csigeréket, kiskocsmákban mért borzalmakat.

Vezessük be, hogy akinek borhamisítás miatt bezárják a pincéjét, az elsőre a forgalomba hozott (hozni kívánt) termék eladási árának megfelelő, másodjára annak háromszorosára rúgó bírságot fizessen, harmadjára pedig legyen eltiltva minden szeszesitallal foglalkozó termelési-kereskedelmi tevékenységtől.

Ha ezzel megvagyunk akkor kezdjünk el brandeket marketingelni, amikor a vevő már csak bort vehet. Igen, drágábban, de azon a jövedéki adó is több.

Szerintem.

lackó 2009.07.13. 11:59:18

@RAMBO: szerintem köztéren minden nap itassunk a csigerből vele 1 litert. Óránként.

075 2009.07.13. 12:14:21

Király a Poszt!
Véger valaki észrevette!!!!
A liter/8 forintból állítólag huszon pár millió forint jutott tokaji felhazsnálásra.
Na ebből írtak egy PIACKUTATÁST!!!!!!!!!,
és a másik részéből jött ez a szerelmetes honlap meg a baszott jó plakátok.
ugye kerház, és tokajvinum egyensúlyban vana többi egyesülettel.
Kérdem én mia pi... piacot kutatni X milkáért, mikor mindenki nagyon jól tudja hogy hol a piac? Mért nem juttatjuk el a borokat a piacra ebből az összegből?
Nagy furmint kerház meg tokajvinum? Meg nem öregebb mint 15-ös tőkék? És vajon mért nincs eredmény? És mért nem tud erről senki?
Tokajban soha nem lesz semmi ha így haladnak, azok a komoly szakemberek...

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2009.07.13. 12:37:49

@075: minden a bizniszről szól, nem?
Miközben olvasom az írást, itt villódzik felette ez az Oetker shake-por reklám.
Broáf.

benchmade 2009.07.13. 13:50:09

Tokajban szétaprózzák az erőforrásokat. Van 8 különutas szervezet (Tokaj Reneszánsz - Tokaji Nagy Borok Egyesülete, a Tokajvinum Hungaricum Egyesület, a Tokaji Bormívelők Társasága, a Mádi Kör Eredetvédelmi Egyesület, a Tokaji Borbarátnők Társasága, a Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsa és a Tokaj-hegyaljai Borút Egyesület), mi a fasznak. Egy kellene, de az komoly legyen. Ez most egy ménes, amelyik nyolc fele húz.

valópapa 2009.07.13. 14:26:09

@benchmade: Egyetértek, de bele kell (lehet?) nyugodni ebbe a magyar, determinált széthúzásba. Mindenhol ez van ahol magyarok vannak; most már nyíltan látjuk, hogy a határokon túl is. A magyar politikai "élet"ről nem is beszélve, de azt már megszoktuk.

balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2009.07.13. 14:29:15

Nekem is feltünt a plakát, én is mögénéztem, ugyanúgy zavar a dolog, örülök, hogy post lett belőle.

HElyesírás: érdekes kérdés ez a földrajzi név kérdés, mert a lényeg ugye, hogy a "hegyalja" tuajdonnév-e, vagy sem. Történelmileg megalapozott lehet, mivel "Hegyalja" létezett, mint tulajdonnév, ám kérdés, hogy a mai név ebből, vagy egyszerű földrajzi képzésből keletkezett-e.

De szerintem igazad van.

valópapa 2009.07.13. 14:59:50

@vörös és fehér: Ez egy jún. 15.-i kiadvány. Azthiszem nemsokkal ezután Alkonyi (Tokaji Bormívelők T.) és Szepsy(Mádi Kör) urak megszakították a kapcsolatot a kibékíthetetlen ellentétek miatt. No comment... ez csak egy a sok közül. És tényleg nem érdekel kinek lehet igaza.

vörös és fehér 2009.07.13. 15:32:38

no igen, annak a vitának a fényében vannak kétségeim nekem is. De akkor már hadd linkeljem is be a vitáról szóló Alkonyi levelet, előzményestül.

www.eszenciamagazin.hu/cikk.php?content_id=136&tipus=2

Ugyanott a főoldalon Bormarketing vs borászok vita is, egy cseh rendezvény miatt, kézzel írt levél, elmaradt dió (tényleg, szakmai borkóstolón talákozott már valaki dióval és sajttal? szerintem mindkettő pont a borok élvezetét nehezíti meg - a kenyér hiánya viszont tényleg furcsa).

zoli 2009.07.13. 15:39:58

Valószínűleg egyedül maradok a véleményemmel, de én látok rációt a dologban. Az óriásplakát milyensége végett olyasvkiket szólít meg, akik pl. éppen Budaörsre mennek nagybevásárolni. Arra, hogy egyáltalán felmerüljön a lehetőség, hogy Balcsi vagy más bejáratottabb turisztikai célpontok mellett van egy olyan alternatíva is, miszerint borturizmus, nagyjából meg is felel ez a plakát. Amit sugall, az is kellőképpen világos - ez fontos. Ezzel szemben a honlap valóban kusza és nehéz kibogarászni, ki is a célközönség.

Viszont rögtön a winferes affér után az MA meg olyasvmit sugallhat, hogy nekik semmi se tetszik, nomeg mindent jobban tudnak. Vagy legalábbis azt, hogy érzékenyebbek a negatívumok észrevételére és kiemelésére. Én a Bormarketing Kht. helyében megbíznám vmivel a blog szerzőit, hogy bizonyíthassanak e téren, majd állják a sarat.

A helyesírás kérdése sztem már nem aktuális, mert tudtommal simán "Tokaji" lett a borvidék újabb elnevezése.

A Tarcal 10 nem klón, hanem egy fajta (hárslevelű x bouvier) és szintén idejétmúlt, mert elfogadott neve a kabar lett.

staropramen 2009.07.13. 15:42:58

Mi legyen a 15 évesnél idősebb Furmint ültetvényekkel?
Maaargit!

drumlin · http://szinhaz.blog.hu 2009.07.13. 15:44:17

került akármennyibe is a site, belenyomnán a fejét egy lavór koccintós küvébe, aki ilyen full flash-oldalt készít/jóváhagy 2009-ben.

egyébként pedig az oldal információtartalma (hasznos, érdekes, fotó esetleg) a nullához konvergál.

egri Fehér 2009.07.13. 15:47:35

@balafánt: tk. tökmindegy, hogy írják, mert a borvidék nevében nincs benne a szó...

@Noir taster: sajnos itt tart jelenleg a magyar borászok teljes és reprezentatív közösségének gondolkodása :(

drumlin · http://szinhaz.blog.hu 2009.07.13. 15:52:55

ja igen: egyébként szvsz a plakát vonzó, érdekes és korrektül össze van rakva - ránézek és alig várom, hogy a pince előtt üldögélve, lemenő napnál a bornyitóért nyúljak :)

075 2009.07.13. 15:53:47

@benchmade: ez a aprózás azért van mert ennyire különböznek a borászok, mind hozzáálást mind tudást, mind pedig kommunikációt tekintve.Ebből soha nem lesz egység mert komoly érdekellentétek vannak. Az old skúlosok azt szeretnék ha 140 mázsa lenne meg sürci a profi minőségi borosok meg hogy a minőség legyen a döntő, és az ár ne 500 perpalacknál induljon egy ihatatlan borral.
A mádi kör meg a bormivelők ugyan azt akarják, és teszik is nagyon komoly minőségi borokat készítenek.

staropramen 2009.07.13. 15:57:12

@075:
Tudod a Sümegi-ügy óta nekem borászok ne táncolják el minőség ügyében a hattyú halálát, mert röhögnöm kell.

valópapa 2009.07.13. 15:59:26

@075: Meg elolvashatnád @vörös és fehér belinkelt cikkét. Biztos az elveik ugyanazok, csak másik oldalon.

tárhejj · http://atarhely.hu 2009.07.13. 16:02:44

Nem látom értelmét. Pénzkidobás.

lackó 2009.07.13. 16:11:02

@staropramen: ugyan, barátom, fejtsd már ki ezt, mert nem értem az összefüggést ebben a kontextusban. Lehet, hogy nincs is, csak olyan jó tudatlanul általánosítani?

Szerintem a Tesco gazdaságos sör szar. Ebből az következik, hogy minden sör szar?

egri Fehér 2009.07.13. 16:16:07

@staropramen: az érintettek nevében is kikérem magamnak általánosítást.
ez egy nagyon gonosz és csúsztató hozzáállás... :(

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.07.13. 16:31:13

@staropramen: neked tényleg mindegy, melyik üveget veszed le a polcról.

veny 2009.07.13. 16:37:18

Nem a tartalomról szólna a dolog, próbálnak az urak jól csengő "márkanevet" vagy mit csinálni abból, hogy tokaji furmint.

Ez önmagában dicséretes, csak hát csatlakoznom kell némely előttem szólókhoz: momentán nem az a szitu, hogy itt a nyakunkon a sok jobbnál jobb (meg alsó-középkategóriás, de határozottan iható) furmint, amiknek a marketing a gyenge pontja, hanem épp fordítva: Tokajnak még mindig sokkal jobb a neve, mint amit jelenleg nyújt. :(

forumuser 2009.07.13. 16:41:37

A plakát tetszik.
A honlap... nos, a kedvencem ez az "öt mondatnyi információtartalom, de azt flashben".
A meglévő designból kiindulva lehetne portálosítani kellő mennyiségű részletes és jól strukturált információval. Akkor lenne értelme.

tanninvadász · http://www.csaladivideo.hu 2009.07.13. 16:59:15

még csak nem is túl szép az a weblap, ráadásul valóban eléggé haszontalan (nincs info, flash)

az elgondolás az volna, hogy Tokajnak kell egy jó kis száraz bor, amit lehet inni minden nap, ne az aszúkból álljon a borvidék a köznép szemében

elgondolás jeles, megvalósítás egyes, de még van lehetőség pótvizsgára

"Tokaj a tőkekirá-áály"

veny 2009.07.13. 17:35:11

Megyek is haza, oszt iszom furmintot.
Mondjuk somlói lesz, be kell valljam...

hegyaljai 2009.07.13. 17:39:27

A célkitűzés helyes, a tokaji nem csak aszúból áll, és mivel a közönség jelentős része számára az drága, be kell mutatni, hogy van más is. Ami a minőséget illeti, van fejlődés, és még nagyobb a potenciál. Lényegében a termelők többsége nem az alacsony cukortartalom, vagy a nagy termésátlag miatt produkál gyenge minőséget, hanem túlpréseli, túlkénezi, hagyja eloxidálódni. Így valóban nem lehet egységes stílusról beszélni.
A plakát jó, a honlap gyenge a furmintferi.blog.hu/ egy perverzitás. Gondolom a szerzője egy barátjának, rokonának sem meri felolvasni. Nem is egy trendi csajozós duma, amivel ágyba lehet csalni valakit. Szóval az osztályzatom rá egyes alá!!
Amit az itt hozzászólók sem értenek, hogy melyik szervezetnek mi is a szerepe ebben a konzorciumban, azt talán a honlapon tisztázni lehetne.
Összességében a borvidéki közösségi reklám újdonságnak számit, a 8 (illetve 5 és 10) Forintok felhasználásának egyik kívánatos iránya. Sokaknak meglepetés a műfaj, hiszen ilyen óriásplakátos megjelenés eddig csak Eger esetében volt.

dzsuzsu 2009.07.13. 19:10:36

Hát senki nem veszi észre, hogy a furmintferi.blog.hu egy gyerekeknek szóló blog? Az én gyerekeim pl. nagyon élvezik, egy igazán újszerű ötlet a gyerekes szülők megszólítására.
Hegyalja lehet, hogy azért szól hozzá blogokhoz, mert csajozni vagy ágyba bújni akar valakivel /szövegértelmezés: ha nem csajozós a szöveg, egyes alá :-) /- nekem tetszik a furmintferi, s szerintem egyértelmű a képekből is, hogy nem a felnőtteknek szól.
Egyébként a blogon nem találom, hogy ez is bormarketing pénzből menne!

BeneC · http://www.pokerstrategy.com/u0ZFQ2 2009.07.13. 19:20:37

Szomorú, hogy így bánunk a magyar borokkal... Nem értek hozzá, de a honlap elkészítése drága mulatság lehetett, tartalmilag pedig egy nagy nulla.
A Tokaji borok közül jobban kedvelem a Furmintot, mint az aszút, igaz, inkább nagyivó vagyok, mint alkalmi, de azért vendéglátós létemre nem engedném, hogy ilyen szinten lejárassák a borainkat...
Magával a plakáttal pedig nem lenne baj, én is amikor először megláttam, örültem, hogy na végre, talán elkezdődik valami a bormarketing világában.
Csak eddig nem jártam utána a honlapnak...

hegyaljai 2009.07.13. 19:36:04

@dzsuzsu: A perverzióra vonatkozó állításom fenntartom, megengedve, illetve elismerve, hogy ez a blog a gyerekeknek szól. Hát pont ez a perverzió! A bor eladást nem a gyerekeken keresztül kell nyomatni!
A bor felnőtteknek szól, akik ismerik az alkoholos italok kockázatát.

B-GEO 2009.07.13. 20:30:54

A plakát szép és jó.
De az a web siralmas,infók szempontjából,
Néhány furmintos boros címkén több van.

Fűrészpor 2009.07.13. 20:33:43

A nagy furkó = 6,5 sav alatt és 15 éves tőkék alatti életkor? Srácok valaki megfordította a relációs jeleket:)

lackó 2009.07.13. 20:50:35

Na ja...6,5 év alatti ültetvény-kor és 15-ös sav lesz a megoldás :)

Amúgy persze rohadt kevés esélye van a frankó furmintnak ezek szerint Tokajban...

tanninvadász · http://www.csaladivideo.hu 2009.07.13. 21:16:29

@lackó: dehogynincs esélye. Csudaszép furmintokat "főznek" arrafelé.

Inkább szerintem az a baj, hogy van egy nagy űr az aszúk és a szamorodnik előtt, amit be kellene tölteni.
Manapság cukorbetegeket be sem engednek a borvidékre, annyira csak az édes megy.
Majd ha lesznek jó kis fröccsborok Tokajból amit ládaszám veszünk nyaranta, akkor érte el a célját ez a furmintosdi.

Tom Taylor 2009.07.13. 21:19:34

"A honlapot és az óriásplakátokat, ha jól értelmezem, akkor a Bormarketing Kht. által nyert pályázat révén a Tokaj Reneszánsz, Tokaj-hegyaljai Borút Egyesület, a Hegyközség és a Tokaj Vinum Hungaricum Egyesület koordinálja."

Itt ez a lényeg!!! Pályázati pénz! Lehet, hogy kaptak rá 10 millát, megcsinálták 2-ből, a maradék 8 milla a nyereség! Számlákkal lefedezve, természetesen. Valamit persze "villantani" kellett, azaz dokumnetálni. Ez a honlap meg a plakát az. Szánalmas, siralmas! Szégyelje magát aki ezt csinálta!

vörös és fehér 2009.07.13. 21:33:35

@tanninvadász: hát, sok mindenre jó a furmint, szerintem, de fröccsnek pont alkalmatlan. Viszont az édes bor piaca meg annyira kicsi, hogy abból nagy tételszámban gazdaságosan piacra termelni jó minőséget - nem lehet. Ha belegondolsz a saját fogyasztásodba (vagy az enyémbe), kifejezeten édes bort leginkább családi eseményekkor, ünnepnapon iszunk. Mármint jót, gyengét meg minek igyunk. A félszáraz, félédes jó boroknak lehetne terepe, de abból is vadászni kell a tényleg jókat. (A jövőben tervezünk mi is ilyen kóstolókat tartani, mert a maradékcukor szerintem nem bűn, ha attól még harmónia marad a borban - de a félédes szónak van egy lejáratott bája, sajnos.)

lackó 2009.07.13. 22:28:43

@tanninvadász: tudom én, hogy csodaszép furmintokat csinálnak arra, természetesen. Arra reflektáltam, hogy kevés 6,5-es savú, 15 éves ültetvény alatti furmint van, pedig elvileg az a tuti.

A furmint fröccsnek szerintem totál alkalmatlan, már ha erre gondoltál. Ellenben abban igazad van, meg kellene próbálni a hétköznapi fogyasztásra alkalmas, valóban jó minőségű (nem totyakos palackos ó-furmintot) bort kínálni. A Degenfeld szerintem erre jó példa, kellene belőle még jó néhány. Egyébként, ha tisztességes fröccsbor, és fajta, akkor Sauvignon blanc, muscat is akár...van a fajtára példa amúgy is.

lackó 2009.07.13. 22:30:51

@vörös és fehér: így van, Szlovéniában pl. hihetetlen szép félédes borok vannak, baromi jó arányokkal. Homokon pedig főleg érdemes ebben gondolkodni, pl. Csongrádon Ungerbauerről írtam, eltekintve a hibás utaktól, nagyon szép félédes muskotálya van, pedig nagyon idegenkedem a fajtától és a szótól én magam is.

tanninvadász · http://www.csaladivideo.hu 2009.07.14. 09:29:56

@lackó:
@vörös és fehér:
persze, nem a furmintot szánom én fröccsnek, vannak arra alkalmasabb fajták is
A többi részben pedig természetesen egyetértünk, Tokajnak ma nincs meg a mindennapok bora. Aszút, szamorodnit csak néha-néha iszik az ember, és jó esetben iszik, nem pedig a szekrény tetejére kerül évekre.

A félédes/félszáraz borokról a hiperek alsó polca jut az eszembe, szóval a szó hallatán is hazáig futok. Ez is egy nagy űr, valóban. Pedig pl. Figulánál (RIP) volt szerencsém pár éve 05-ös félszáraz Zenithez ami kellemes meglepetés volt.

staropramen 2009.07.14. 09:40:54

@ Laczkó, egri Fehér, RAMBÓ
ne ítéljetek a nicknévből.
A KE-n végeztem a 70-es évek közepén ,szőlész szakon.Tanáraim közt volt Csepregi Pál, Zilai János.Ez nem érdem csak a tájékoztatás okából közlöm.Közel 20 évig fordultam elő a szőlőtermesztésben, később a cégvezetés néhány szintjén. Ezt csak azért tartottam fontosnak, hogy lássátok, men a nézőtérről ordítok be a pályára.
Szerencsére ma már kellő távol vagyok ettől és így hosszú idő alatt kialakult véleményem már kellően leülepedett.
Nem érzitek a már-már nevetséges túltolást a Száraz tokaji Furmint archetípusa kifejezésben, meg az aromagrammban?
Nem emlékeztet Bryen életére, a Júdea felszabadítási Frontra és ellenlábas szervezeteire a sok-sok tokaji borbrancs?Valaki le is írta, hogy ez csak a pénzlenyúlás egy eszköze.
Szavakban mindenki a tiszta natur, természetes, ilyen-olyan ízeiben harmonizáló (ez is megérne egy misét)borokról beszél eközben sztárborászok pincéjében véletlenül beleborul a cukor a mustba.Mit is keresett az ott?
Tokaj és vidéke máig nem tud kitörni a hasonló nagyvonalúsággal előállított édes borok által okozott piacvesztésből.
Miért van az, hogy a fogyasztók döntő többsége furcsán néz ,amikor megtudja, hogy az igazi Sárga Muskotály nem egy muskotály ízű sárga cukros lé?
A pincék mélyén ma is fura dolgok történnek,és a zászlósborok mellett mindenkinek megvan a '"tömegbora".
Szóval Uraim:nem kell a másikat lenézni mert sörös nicket hord.
Másrészt még ma is nagy igazság az, hogy a szőlőért felelősséget vállalni csak a fogadógaratig lehet.
Egri Fehér kollégától csak azt kérdezném, hogy milyen érintettek nevében milyen általánosítást kérsz ki magadnak?

lackó 2009.07.14. 09:50:54

@staropramen: amit a hozzászólásod első felében írsz, azzal mindenki teljesen egyetért, ezt senki nem vitatta, sőt, erről is írtunk.

Amiért szerintem többen is kiakadtunk, az az egy mondatos Sümegis-beköpés volt, az általánosítás is erről szólt.

Így, bővebben kifejtve már korrekt a hozzászólás. A borvilág pedig változik, pozitív irányba.

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2009.07.14. 09:58:33

@vörös és fehér: azért egy disznókő dry nem rossz fröccsnek sem...
és ez a baj, hogy a komoly borisszák sem nagyon isznak édesbort...
pedig Demeter Zoli 2008 BirtokÉdese vagy mondjuk egy Királyudvar Lapis Furmint a maga 7,5 dl-es űrméretével és 3k körüli árával abszólút alkalmas arra, hogy akár minden este egy pohárkával vagy egy 7végi ebéd alkalmával az asztalra kerüljön!!!de ide tartozi Németh Attila Diósija is szerintem!!!!

lackó 2009.07.14. 10:09:20

@ringsider: ezek mint baromi jó borok, teljesen igazad van, csak szerintem ez ízlés kérdése. Én képtelen vagyok sűrűn édes bort kortyolgatni. Ez lehet, hogy hiba, nem tudom.

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2009.07.14. 10:10:56

@lackó: nyílván meg kell tanulnunk ezt is, ahogy a száraz borok fogyasztását!
édes-száraz-édes...lehet ez a fejlődés folyamata? ;-)

lackó 2009.07.14. 10:21:33

@ringsider: hogy aztán újra a száraz jöjjön :)

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.07.14. 14:17:11

@staropramen: Te teljesen félreértettél engem. Szó nincs arról, hogy a sörös nicked miatt "néznélek le".

Ami miatt felháborított a kommented, az az, hogy mindenkit egy kalap alá vettél a hozzászólásoddal. Két posttal korábban levezettem, hogy az általad hivatkozott cikkben említett borok egyike csak csigere, lőre lehet. Szerintem is ultragáz a dolog.

De eszembe se jutna ebből azt a következtetést levonni, hogy minden borász használ répacukrot. Még a tömegboraik esetén sem.

vörös és fehér 2009.07.14. 14:25:47

@hegyaljai: persze, alapvetően a bor a felnőtteknek szól, ettől még a koncepció szerintem jó, mármint az, hogy magyarázzuk el a gyereknek, hogyan is készül a bor. mondjuk a kidolgozás nekem nem tetszik, de ez már ízlés dolga. viszont nálunk is tudja a hároméves, hogy mi az a bor, hordó, valamelyest képes kezelni a dugóhúzót, együtt szagoljuk a borokat, és legutóbb Légli Gézánál ő is köpött (meggyszörpöt) a kiöntőbe, persze előtte levegőt szürcsölt a kortyra, és meg is "rágta" azt.

hegyaljai 2009.07.14. 20:00:28

@vörös és fehér:
Én szoktam írni a borról. Mindig megmutatom a feleségemnek, az anyósomnak, a nyugdíjjas borász barátomnak. Kinek mutatta meg ez a perverz állat a furmintferi.blog.hu/ szerzője a irodalmi termékét??
Az ismert német mondás szerint: "Es kommt nie wider Besser!" Tehát sose jön jobb.
Kedves vörös és fehér, a hozzáállásod korekt, de a furmintferi.blog szerzőjének szellemi teljesítménye védhetetlen.

AG 2.0 · http://albertgazda.blog.hu 2009.07.14. 20:41:05

@hegyaljai: ajjaj. nem tudom, ki csinálja furmintferit, azt sem, mire akarja kifuttatni, de az biztos, hogy a szerzőnek van egy kis íráskészsége, és nagyon rendben vannak a gyermekrajzok is. hogy valamibe, ami ilyen végtelenül szelíd, hogy lehet ilyen vehemenciával belerúgni, azt viszont nem nagyon értem.

Grafter · http://grafter.blog.hu 2009.07.15. 10:27:33

Ezt a plakátot én az M7 mentén láttam, hát ott azért hasonlóan fennakadtam a történeten. De annak legalább örülök, h ha nem is túl hatékonyan, de igyekeznek népszerűsíteni a tokaji bort.

Egyébként hasonlóan meglepő volt, ahogy az Unicum Next beindult: grafter.blog.hu/2009/07/15/edes_iz_tele_izgalommal_unicum_next

borzalmacska 2009.07.15. 10:47:53

Sziasztok!

Új vagyok a blogon, de ezt nem hagyhattam szó nélkül. Nemhogy koncepció nincs a kampány mögött, de még az óriásplakát is nyilvánvaló lenyúlás. A spanyol Navarra borvidék reklámozta magát hasonló plakáttal, csak ott az üzenetnek volt értelme: "A táj lelke", vagyis csak erre a borvidékre jellemző ízek. Ebből írtam a szakdolgozatomat, tehát még csak nem is egy ismeretlen képről van szó.

kisrizling · http://www.szentdonat.hu 2009.07.15. 12:39:05

Én a plakáttal először Szegeden találkoztam és a kommentekből úgy tűnik, hogy a kampány az egész országot lefedi. A grafikai anyaggból egyből sejtettem, hogy a Bormarketing kht áll mögötte, mert a dizájn ugyanaz, mint a fröccskampányé volt (www.egyjofroccs.hu). A plakát ízléses a honlap az már egy más tészta. Elsőre nekem úgy tűnik, hogy a webes felület félkész állapotú. Nem tudom mennyit költhettek rá, de mostani állapotában magára a honlapra 500 ezernél többet nem hiszem. A kommentek között megy itt a vita, hogy kinek szól a honlap, meg, hogy minek marketing amíg nincsenek jó borok (ez egy tyúk tojás probléma). Szerintem a kampány legalább annyira szól a termelőknek, mint a fogyasztóknak. A termelőnek ad egy képletet arra, hogy milyen borokat fed le a kampány, a fogyasztónak pedig felhívja a figyelmét a tojai szárazakra. Szerintem a magyar borok helyzetét egy permanens marketing tevékenység javítaná, mely párhuzamosan szólítaná meg mind a termelőt és a fogyasztót.

vörös és fehér 2009.07.15. 12:52:20

@kisrizling: Szia!
A félreértések elkerülése végett: a Bormarketing Kht annyiban van mögötte, hogy a fent említett szakmai konzorcium pályázott a Nemzeti Bormarketing Program ún. Regionális Alap forrásaira. Ide minden borvidék pályázhat a saját keretére, amelyet az adott borvidék termőterületének nagysága határoz meg.
A tavalyi évben elnyert páyázatban erre a médiakapmányra 10 mill Ft-ot kértek, kaptak.

szkitia 2009.07.17. 02:15:41

Sziasztok!

Pár észrevétel, bár lehet hogy szerintetek hülyeséget fogok írni.

Először is a plakát tényleg jó, az ember szeme ráragad (szerintem). Bár én nem emeltem volna ki szőlőfajtát. Weblapot nem néztem, és nem is fogom nézni.

Mindig írogatjátok, hogy az édes borokat "szinte el kellene felejteni". Ami szerintem hülyeség, mert ha csak aszút meg száraz bort készítenének, az az 1-2-3 ezer ember aki magát borszakértőnek/kedvelőnek tartja egész évben ihatná az száraz tokajit, akkor sem fogyna el az éves termés. Max a többi borvidékkel lenne kiszúrva.

Amikor baráti társaságba megyek, és tudom hogy lesz lány/nő is ott, akkor mindig veszek egy palack késői szüretelésűt és ezzel mindig nagy sikert lehet aratni, mert ha az elején húzzák is a szájukat, utána már egy palackot is el tudnának nyalogatni fejenként. És sopánkodnak hogy miért csak ennyi van.

A tokaji édes borokkal pont a mai fiatalokat, elsősorban a lányokat lehetne/kellene áttéríteni, bevezetni a borok világába. Én 4-5 éve iszok borokat még csak (édessel kezdtem én is), de ezalatt rengeteg ismerősömnek nyitottam fel a szemét hogy bor és bor között is van különbség, ezzel nagyon sokan nincsenek tisztában. Sajnos nagyon sok szórakozóhelyen a borok kínálata hagy némi kívánnivalót maga után, ellenben 10 féle pálinkát, whiskyt és 20 féle sört lehet kapni. Ezeken is lehetne változtatni, akár olyan kóstoltatásokkal is mint pl a boltokban hétvégente szoktak. Vagy akár pesten a 10-20 legfelkapotabb szórakozóhellyel is leegyeztetni hogy melyik hétvégén melyik bort lehessen kapni akciósan, vagy a drágább tételeket pohárban is.

Na persze lehet hogy hülyeség az egész, de én ilyesmire gondolnék elsősorban.