Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Budavári Borfeszt 2010

2010.09.09. 06:00 - alföldi merlot

Tegnap délután elkezdődött a Budavári Borfesztivál. A több mint kétszáz kiállító között könnyű elveszni, ezért idén is készítettem egy A4-es bédekkert, talán lesz olyan olvasónk, aki örömmel fogadja. A célközönség az érdeklődő, de nem diehard borrajongó (a keménymag nyilván nem szorul tanácsra). Az cél az, hogy az ajánlások alapján derekas, ám nem nyakatlan költekezés árán a legjobbakból kóstoljunk, és közben a fősodorban és a mellékáramlatokban is megmártózzunk. Tavaly sikerült egy útvonalra fölfűzni az ajánlásaimat, idén ebbe beletörött a bicskám. Most két alaptábort jelöltem ki, amelynek 50 méteres körzetében 8-8 bort emeltem ki. Egyik ajánlott pince sem "egyboros csoda", azaz ha valahol különösen tetszett az ajánlott bor, és a máj meg a pénztárca bírja, akkor érdemes a felderítést folytatni. A térkép innen letölthető.

I. Oroszlános-udvar:

I/1 Bazaltbor Laposa Rizling2 2008 (203-as stand) - nyitánynak egy friss, de egyáltalán nem súlytalan bort szántam Badacsonyból. A rajnai adja a dinamikát és az olaszrizling a testet. Nem lehengerlő bor, de precíz, friss és elegáns. 
I/2 Bott Frigyes Zöldveltelini 2009 (189-es stand) - idén a Borfesztivál díszvendégei a Kárpát-medencei Magyar borászatok. A felvidéki Bott Frigyes borai mindig zamatosak, tiszták, technológiailag hibátlanok. Ebben a zöldvelteliniben az őszibarackos, ananászos aromákhoz, fehérborsos, zellerszáras pikánsabb jegyek társulnak. (Érdemes a Hárslevelűt is megnézni.)
I/3 Szentesi József "A" Cuvée 2009 (205-ös stand) - Szentesi József, a magyar borászat "őrült professzora" (bár ő inkább suszternek szereti hívni magát), aki felbecsülhetetlen értékű munkát végez az elfeledett magyar fajták megmentéséért. Az "A" Cuvée zengő, zöldveltelini, rajnai rizling és ezerjó házasítása, és a pince alapboraként is meg tudja mutatni, hogy milyen a jó kézműves bor.
I/4 Orsolya Kékfrankos 2008 (205-ös stand) - egy nagyon finom, halvány, törékeny bor rengeteg gyümölccsel az egyik legrokonszenvesebb egri kispincétől (egyébként megszólalásig hasonlít egy kadarkára).
I/5 Heimann Baranya-völgyi Kékfrankos 2008 (180-as stand) - ebben az öreg-tőkés kékfrankosban egyszerre van meg a tisztaság, a kellem, a frissesség és a gyümölcsök. A "barátságos kékfrankos" stílus új etalonja.
I/6 Nem akarok egyet kiemelni, ezért csak annyit írok ide, hogy jó néhány kitűnő szekszárdi kékfrankos zsúfolódott össze egyetlen utcába, én ezekből választanék: Szeleshát, Takler, Pálos Miklós, Mészáros.
I/7 Weninger Cabernet (165-ös stand) - a "Sopron" sikere után itt a második Weninger "alapbor". Színtiszta cabernet sauvignon. Vakon egy nagyon szép bordeaux-i cru bourgeois-nak gondolnám.
I/8 Ráspi Kopár 2007 (204-es stand) - tekintélyt sugárzó, egyedi bor rengeteg árnyalattal és komoly mélységgel kevesebb mint kétezer forintért. (Ha győzik jeggyel, próbálják meg a 2007-es Zweigelt Válogatást ("Electus") - a magyar bortörténelem egyik mérföldköve.)

II. A Nemzeti Galéria-bejárat környéke

II/1 Szászi Szent György-hegyi Olaszrizling 2008 (117-es stand) - számomra az olaszrizling az igaz magyar fehérbor, és a fajta talán legnagyobb mestere a balaton-felvidéki Szászi Endre. 
II/2 Kerkaborum Vörcsöki Hárslevelű 2008 (117-es stand) - a Kerkaborum Bussay László, Heimann Zoltán és Sz. Kis László közös vállalkozása, ahol a borászati munkát Bussay László viszi. Ez egy testes, illatos, elbűvölő hárslevelű.
II/3 Szepsy Furmint  2007 (117-es stand) - szerintem ez a száraz furmint nem tartozik Szepsy István alapművei közé, de ha van alkalom Szepsyt kóstolni, akkor kóstolni kell.
II/4 Szent Ilona Syrah Rozé 2009 (112-es stand) - évek óta ez volt az első rozé, amit komolyan tudtam venni. Van eleje, közepe, vége, és nem a szabvány tutti-fruttis, málnacukros ízek uralják (somlói syrah-ból készült). (Aki a hagyományosabb stílusú rozét kedveli, az válassza Dúzsi Tamásét. Aki viszont inkább a fehérekhez tenne hozzá még egyet, az a Kreinbacher Öreg Tőkéket nézze meg.)
II/5 St. Andrea Magyalos Kadarka 2008 (116-os stand) - a finom átmenet a rózsaszínből a vörösbe. Alig kis test, ám annál elbűvölőbb, intenzív aromák. Az erőborok antitézise. 
II/6 Heimann Birtokbor 2007 (117-es stand) - talán az eddigi legjobb bordói-jellegű házasítás a Heimann Birtoktól. Egy mély és árnyalatokban gazdag bor, amelyben sikerült megőrizni a szekszárdias élénkséget és fűszerességet. Az ára is jól esik.
II/7 Sauska Cuvée 11 2007 (130-as stand) - a Sauska Pincészet Villány új reménysége. Hatalmas beruházás, csúcstechnológia, kaliforniai ízlés és magabiztosság. Aki szereti a csokoládés, sötét gyümölcsű, testes borokat, de nem szereti, ha a bort összetévesztik a szederszörppel, az itt kopogtasson.   
II/8 Malatinszky Noblesse Cabernet Franc 2007 (123-as stand) - Malatinszky Csaba Kúria Cabernet Franc-ja évek óta fogalom, és persze az ára sem szerény. Most egy árkategóriával lejjebb is megmutatja, hogy miért tekintik a fajta mesterének. 

Függelékként három olyan bor, amit nem tudtam a sorba illeszteni, de a szívemhez nagyon közel állnak: Somlói Apátsági Pincészet Juhfark 2008 (17-es stand), Patricius 5 puttonyos aszú 2002 (4-es stand), N.A.G. "Hanna" Cserepesi Sárgamuskotály 2008 (106-os stand)  

Végül megkértem a MA három szerzőjét, hogy írjanak 3-3 olyan bort, amire ők is kíváncsiak és feltétlenül szeretnék megkóstolni:
Dagadtos: Luka Enikő Szívhez közel 2008, Günzer Tamás Pinot Noir Válogatás 2008, Felton Road Pinot Noir 2006 
Palack: Kreinbacher Öreg Tőkék 2007, St. Andrea Magyalos Kadarka 2008, Balassa furmintok
Octopus: Lisicza Cirfandli 2009, Szeleshát Nomád 2007, Nimród NJK 2006

Kérjük Olvasóinkat, hogy hozzászólásként gépeljék be saját tippjeiket, illetve felfedezéseiket. Előre is köszönjük.

Címkék: borfesztivál 2010 budavari borfesztivál

57 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr752282007

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Borfesztivál 2010/útmutató (2 felvonásban) 2010.09.10. 10:17:11

Ha lenne rá időm, és nem lennék megfázva, illetve minden kóstolás ingyen lenne, én ezeket a standokat biztosan meglátogatnám az idei borfesztiválon: FEHÉR-szakasz (alsó oldal): (84) Törley pezsgők (indításnak stílusosan egy kis hazai pezsgő, miért ne.…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fugu 2010.09.09. 07:55:50

Kezdem azzal. hogy ma feltétlenül kóstolok Szentesit. Érdekel a Ráspi Zweigelt is.
A Szepsy Birtok Furminttal kapcsolatban udvariasan fogalmaztál. Nekem tegnap az jutott eszembe, hogy barátságtalan. Csalódás.
Amit ajánlok:
Lelovits Shiraz sokat fejlődött a Bországgyűlés óta. Izgalmas, jó áron a fajta kedvelőinek.
Etyeki Kúria Pinot Noir, az egyik kedvencem.
Újra! Szőke Mátyás Peresi 2007. A nagy sikerő 2003-as után volt még egyszer Peresi 2004-ben, vagy 2005-ben, de az felejthető volt.
Mára tervezem:
Tűzkő Domb, Errazuriz Sirah, Heimann Merlot, Baranyavölgyi Kkfr. és újra kóstolnék Strekov kékfrankost, mert egyszer már lenyűgözött a nyár elején.
Esőmentes napokat Nekünk!

_ck_ 2010.09.09. 08:53:20

N.A.G. még nem tudta kihozni a Sauvignon Blanct (2007-es már nincs), ellenben van Syrah, frissen palavkozva. Kicsit eleven még, de nekem úgy tűnt, igen jó lesz ez pár hónap múlva. A Hannára nem találtam megfelelő szavakat: igazi élmény. Egyébként az egész sort érdemes végigkóstolni.
Esernyővel egész kezelhető volt a tegnap este...

alföldimerlot 2010.09.09. 08:56:24

@_ck_: Köszönöm. Kivettem a SB-t.

Angel009 2010.09.09. 11:13:52

Tavaly én a móri Maurus standnál ittam nagyon finomakat, érdemes megpróbálni.
www.maurus.hu/

Quentin vagyok, Montargis-ból 2010.09.09. 12:12:24

A Tornai (Somló) nem pecsétes nyakú borait mindenképp javaslom megkóstolni, ég és föld a különbség a pecsétes nyakúakhoz képest (aki ivott már olyat).
Nem is értem, hogy ha ilyet is tudnak, miért égetik magukat ezekkel a pecsétes nyakú palackban kapható - hát, ha nem is förmedvényekkel, de erősen közepes, jellegtelen akármikkel.

A másik, amit ajánlani tudok, a Mészáros pincészet (Szexárd), és az ifjabb generáció, Mészáros Péter szívesen mesél is a borokról, és állít össze egy kóstolósort (mindenből pár korty, egészen tisztességes végső áron).

De a Merfelsz pincét is javaslom kipróbálni.

Tegnap nagyon kimentem volna este, de az eső végül elrettentett.

muskotály küvé 2010.09.09. 12:14:50

Van jelentősége, hogy a Heimann Birtokbor a Bortársaságnál, a Kékfrankos pedig a termelő standján lett megkóstolva?

varázsceruza 2010.09.09. 12:21:04

www.boresmuveszet.hu

Kétnapos fiesta valahol Budán túl. Még nem voltam, de talán érdemes egy kicsit kiruccanni. Legalább nem a városban lesz, le lehet lécelni a zöldbe.

Myta · http://www.stylebyme.blog.hu 2010.09.09. 12:25:03

Engem a Dúzsi fékfrankos rosé érdekelne?
Kiállít ez a pincészet?

cabernet's son 2010.09.09. 12:38:22

Jó borokat kívánok mindenkinek, aki el tud látogatni a Budavári Borfesztiválra! Én sajnos nem, de a nyálam az csorog nagyon...

Borkandúr · http://www.magyarborkulturaert.hu/ 2010.09.09. 13:35:09

@Myta: Hát hogy a viharban nem lenne kint a Rozé kiirály őfensége?:) Természetesen van Dúzsis stand!

Borkandúr · http://www.magyarborkulturaert.hu/ 2010.09.09. 13:37:16

@Quentin vagyok, Montargis-ból: Tornaiék Mineraux-ját kóstoltad? Az a bor talán még a pecsétesek is alá van poziciónálva - de mégis kellemesen ropogós minerális Zéta...

Borkandúr · http://www.magyarborkulturaert.hu/ 2010.09.09. 13:38:59

és ne legyen eső!
és igyunk egy kis Lenkey Géza (Tokaj -Mád) Holdvölgy 2007-est.
A kilátás a Lenkey standnál:
http://www.facebook.com/pages/Az-ihatobb-Magyarorszagert/328480501538?ref=sgm#!/photo.php?pid=7009992&fbid=471220751538&id=328480501538

hegyaljai 2010.09.09. 14:13:36

Mindenesetre a Heimann pincét kétszer is ajánlottad!
Gratulálok!

Quentin vagyok, Montargis-ból 2010.09.09. 14:21:00

@Borkandúr:
Hát úgy, hogy sokan nincsenek kint, mivel elképesztő helypénzt (500 ezer Ft) kérnek.
Meg a kóstolójegy-bevétel 20%-át még pluszban.

Nem kis biznisz ez a szervezőknek.

LuPuS 2010.09.09. 15:01:26

Nos innen is szép kis listát lehet összeállítani egy 3 napos túra kell megint, ha az ember mindent szeretne.

S én mindent szeretnék.

A fogyasztó 2010.09.09. 15:07:43

@Quentin vagyok, Montargis-ból:
Valószínűleg ez az oka, hogy a kint kapható borok ára 20%-kal a bolti ár felett mozog. Ez nekem szomorú, de a szervezőknek biztosan jó business. Persze ettől függetlenül idén is kimegyek és otthagyok biztosan egy kalap pénzt. :-(

Ha valakinek lesz olyan isteni szerencséje és szembe jön vele egy kis Szentesi csóka (ne adj Isten előbukkan a pult alól), akkor azt a világért ne hagyja ki ! Hatalmas bor !

Quentin vagyok, Montargis-ból 2010.09.09. 15:10:23

@LuPuS:
Fölösleges, egy kiadósabb pincénél is nagyon be lehet rúgni, ha igyekszik az ember. :-)

Ha jól tudom, most már a 2 kóstolójegy sincs a belépő árában. Nem mintha bármire is elég lett volna.

pupa pupánszky 2010.09.09. 15:33:04

oké, én értem a szokásos finnyogásokat, de mondjuk Dúzsi KF rozét azért kábé minden közértben lehet kapni. kifejezetten ezért én sem zarándékolnék fel a várba. a Tornai Top Selection sem egy elérhetetlen kegytárgy. budaörsi TESCO pl.

LuPuS 2010.09.09. 15:39:32

@Quentin vagyok, Montargis-ból:

Az nincs ,de ha viszed a kis könyvedet kapsz egy drop-stopot (mennyivel jobban jársz)

Igen ezzel én is tisztábban vagyok. :)

Egy hétvégi pince bejárás Tokajban , Villányban szállással és minden más kiegészítőkkel is, gazdaságosabb is.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.09.09. 15:59:05

@egri Fehér: Tudnál mondani pontosabb adatokat?

loading 2010.09.09. 16:24:20

@BZoltan: Bár nem nekem szólt :)
Én a 20%-t többektől hallottam. Illetve 350-400eFt (persze lehet ez nettó ár).
Hogy a szervezőknek nagy biznisz-e? Őket kell megkérdezni.
Az én vesszőparipám, hogy ezt marketingköltségnek kellene tekintenie a borászoknak és nem a költségek azonnali "kitermelésére".
Illetve jobban kedvelem/kedveltem az egyszeri beléptidíjas rendezvényeket.

Pepe135 2010.09.09. 16:40:30

Feindl Zenit!

kb 91-es stand

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.09.09. 18:45:07

@loading: Én úgy gondolom, hogy egy ilyen megafesztivált marketing eseménynek csak igazán nagy cégek és erősen tehetős termelők engedhetnek meg maguknak és igazán kihasználni is ők tudják.

Sőt, odáig megyek, hogy szerintem abból az összegből amibe egy ilyen esemény belekerül egy kisebb termelő lényegesen hatékonyabb és célzottabb marketingmunkát tud folytatni.

Két-háromszázezer forintból évente 6-8 alkalommal el lehet menni egy egy borklubba, borkereskedésbe közönségtalálkozókra ahol csak az adott termelő borait mutathatja be a gazda olyan fogyasztóknak akik tényleg érdeklődnek. Sokkal érdemesebb 10 igazi fogyasztónak megmutatni egy bort, mint 10 ezernek a poharába tölteni a huszonharmicadik legurítandó egydecit.

De félreértés ne essék, jó bulinak tartom ezt a fesztivált és megvan a maga szerepe az ilyen eseményeknek, de szerintem egy kisebb termelőnek szinte alig van esély kiemelkedni a nagyok tengeréből.

Kicsiként önállóan megjelenni komoly anyagi tehervállalás és a kényszeres kocsmáltatás nélkül csak úgy lehet, ha egy gáláns partner (esetünkben a Zwack borkereskedés) nem feltétlenül üzleti alapon vendégként meghívja az embert.

2010.09.09. 19:19:46

@BZoltan: tök jó ám, hogy ilyen elejtett félmondatból derül ki, h talán kint voltatok/lesztek a borfesztiválon... :)

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.09.09. 19:42:11

@Parci: Megtisztelő a feltételezés, de idén nem leszek a fesztiválon, bár idén is kaptunk meghívást a Zwack standra. A Juhfark és a Hilla boraink természetesen ott vannak és kóstolhatóak. Az sem kizárt, hogy Szentesi József visz ki Hárslevelűt.

Sanyika40 2010.09.09. 19:56:54

Kedves Művelt Alkoholista!

Nehogy véletlenül más borokat is megkóstoljatok, csakis a nektek jól fizetett, esetleg baráti körötökbe tartozó pincészeteket látogassatok meg! És terjeszétek mégjobban egymás között a negatív igét, a rosszakat mégjobban utáljátok ki. Maradjon mindig a két kezemen megszámolható pincék a királyok királya! Ne támogassuk egymást, utálkozzunk, mert azzal nagyon messze fogunk jutni.....

Ha lehet javasolnom akkor a 200 borászatból húzzatok ki 5-t, és tőlük kóstoljatok legalább 3 bort! Így talán visszaszerzem a hitemet!

2010.09.09. 21:26:42

@BZoltan: akkor majd legközelebb találkozunk. úgy is érik egy somlói kanyar valamikor novemberben... :)

szulfit 2010.09.09. 22:31:12

@BZoltan: Én pár éve először a Borfesztiválon kóstoltam a boraitokat, tavaly személyesen is megismerhettelek a fesztiválon, és azóta legalább százezer forintot költöttem a boraitokra. Szóval az esetemben működött a dolog. Szerintem a fesztivál a legjobb marketingbefektetés minden borász számára, főleg ha az első két nap megy ki, amikor a komolyabb érdeklődök vannak kint ...

európai 2010.09.09. 23:02:26

Octopus jól eltalálta a Nomád-ot.

Az én jegyzetem:

SZELESHÁT NOMÁD 2007

Na végre, igy kell ezt csinálni. Válogatás, 100% Merlot. Fantasztikus, fajtajellegű illatvilág. Koncentráció, test és karakter nagyszerű gyümölcsösséggel. Kiváló magyar Merlot. 8 pont.

Palchy 2010.09.09. 23:20:07

@loading: Csak zárójelben jegyzem meg, hogy jóval barátibb áron is hozzá lehet jutni egy kisebb standhoz, és nem kell mindjárt félmilliókról beszélgetni, ha az ember fesztiválozni akar egy pincészettel a Budai Várban. A vesszőparipád pedig elég gyenge lábakon áll abban az esetben ha van az évben legalább féltucat olyan fesztivál ahol érdemes részt venni a borásznak, és mindenhol csak 300.000 Ft-ot kell kifizetni, és a borokról nem is beszéltem... Szerinted mindenki kivág a mellényzsebből 2 milliót csak erre, mint "marketingköltség". Ez nem az az ország és keret, amire Te gondolsz.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.09.10. 02:45:04

@szulfit: A te példádból is látszik, hogy nem fekete-fehér a dolog.

Való igaz, hogy az első két nap és főleg a korai órák azok amikor a komolyabb érdeklődőkkel lehet összefutni. Olyankor még van idő és nyugisabb a hangulat.

De az a tempó és az a látogatószám amitől az első két nap jó neked és nekem az nem tartaná el a fesztivált, abból nem lehetne kigazdálkodni a fesztiválrészvétel sokszázezres költségét.

Fontos szerintem, hogy a fogyasztók lássák a minőségi termelők és azok közül is a kisebbek helyzetét. Nagyon nem úgy állnak a legtöbben, hogy százezreket költhessenek marketingre. Egyszerűen a legtöbb gazdának erre nincsen pénze. Ha pedig mégis elmennek ilyen fesztiválokra, akkor azt úgy próbálják marketing célokra használni, hogy közben azért vért izzadnak, hogy részben behozzák a költségeiket. Vagyis 99%-ban borkimérés és 1%-ban marketing.

Százból 99 olyan fesztiválvendég poharába kell beletölteni az egy decit és elkérni tőle a jegyet akik két lépéssel később már azt sem tudják, hogy mit vettek és 1 olyan aki csak kóstolómennyiséget kér és tényleg érdeklődik is a bor iránt. Az előbbi néha rád is szól, hogy hagyd a rizsát és csak tőcsd tele rendesen a poharát, az utóbbitól pedig nem is igen van kedve elkérni az embernek a jegyet.

Ezzel együtt én élveztem minden alkalmat amikor kinn voltam a fesztiválon és jól éreztem magam. De bevallom, hogy erősen elgondolkoztam azon, hogy nincs-e más módja annak, hogy azt a százból egy egy komoly érdeklődőt elérjük.

szulfit 2010.09.10. 08:01:21

@Sanyika40: A Borfesztiválon évek óta jön a papírforma: vannak a tutti helyek, ahol megbízhatóan jó borokat lehet kóstolni, és aztán minden egyéb próbálkozás csalódás sajnos. A Kézműves Borok Háza,a Tokaj Bormívelők, a Ráspi, a Weninger, a Heimann, a Bortársaság és részben a Zwack számomra a biztos pontok. Tavaly is, idén is, mindennap megpróbáltam felfedezni 2-3 új borászatot, egy-egy gyöngyszem akad (pl. idén a Válibor ), de nagyon sok a középszerű bor, és ha az ember nem tud napi 60 tételt megkóstolni, akkor szűrni kell valami alapján, az pedig nem lehet más, mint a múltbéli tapasztalat.

Szóval engem sokkal jobban érdekel, hogy milyen lesz a Weninger Sopron új évjárata, mint hogy Tóth bácsinak milyen a 2005-ös olaszrizlingje. Ha 100 torkom lenne vagy 2 hónapig tartana a fesztivál, nyilván azt is megkóstolnám, de akinek limitáltak a lehetőségei, az menjen csak szépen a jól bevált helyekre.

Egyébként a Ráspi Electus volt számomra a fesztivál meghatározó élménye, tetszettek az Orsolya borok, a Weninger Cabernet Sauvignon, a Heimann KF, a Kikelet 09-es tételei stb.

A kalandvágyók nézzék meg a Válibor standját, igyanak egy kéknyelűt és látogassanak el a Drop Shophoz, ahol fantasztikus külföldi kínálat van.

lackó 2010.09.10. 09:41:34

@BZoltan: nekem van ötletem :).

@szulfit: látod, én pont nem így gondolom. Nekem az ilyen fesztiválok (már ahova eljutok), általában az új felfedezések örömét jelentik, persze, az ember szívesen találkozik, beszélget és kóstol régi ismerősöket is. Szóval nekem ilyen felfedezés volt a lovasi Levendula pince épp az utóbbi napokban.

loading 2010.09.10. 09:46:18

@BZoltan: A megjelenés mindenkinek a saját döntése: hol, mikor, stb. És ez mennyire éri meg, azt is magának kell kiszámolnia, eldönteni.
Tévedés nem essék nincs bajom a rendezvénnyel. Csak már nem tudom értékelni, mint boros, inkább mint turisztikai. Ha külföldi ismerősök, barátok jönnek, akkor megyek velük, de magamtól már nem. Ha csak az anyagi vonzatát nézem, akkor az ott elköltött pénzből 2-3 borklub, stb. eseményre tudok elmenni: jobb körülmények, pontosabban felmérhető borok, stb.

@Palchy: Én három különböző borásszal beszéltem erről a témáról ebben az évben, ilyen-olyan eseményeken. Mindannyian az általam írt értékeket mondták. Ha van olcsóbb megoldás, akkor vagy nem tudnak róla. Vagy nem megfelelő számukra.
Szerintem nem áll gyenge lábakon. Ez egy marketing költség. Ha nem tudod megfizetni a 6 megjelenést, akkor ne menj el mindre. Vagy old meg másként. Ez gazdasági racionalitás.
És ez az az ország, csak az eszünket is használni kellene gyakrabban.

lackó 2010.09.10. 10:16:34

@loading: igen, ez érdekes dolog. Ha elvetődök valahova, ismeretlen helyre, ahol borfesztivál van, lehetőség van koncentráltan találkozni ismeretlenekkel, kíváncsiságból kimegyek, de alapvetően nem célzom meg, persze, ha munka van, az más :). Először úgy gondoltam, hogy felmegyek a Várba is, aztán utánaszámoltam és máshogy döntöttem. Ez a magyar valóság.

borut 2010.09.10. 10:20:25

@Quentin vagyok, Montargis-ból: mindig elgondolkodom, hogy a téves információ milyen hatásosan tudja gerjeszteni a közönséget. Először is honnan veszed, hogy minden stand 5száezerbe kerül, honnan veszed, hogy 20%-ot kell visszaadni?? Van fogalmad arról hogy egy ilyen rendezvénynek mekkora költségei lehetnek? Mindazonáltal én is azt mondom, hogy manapság minden, értsd minden, valamire való borfesztiválon való megjelenés nagyon nagy anyagi teher a pincészetnek. Nyilván minél kisebb, minél ismeretlenebb annál inkább! Irreálisan magas járulékos költséget jelent amellett az elvárt, elsősorban imázs erősítő haszon mellett, amit egy egy fesztiváltól várunk. Csak egy példa a költségekre: helypénz (190-600ezer+áfa),utazási költség+szálláskölts+étkezésikt+munkabér/sajáterő(?) kb.napi 50-60ezer, áruérték+fuvar kb 3-4százezer,jutalék a szervezőknek itt 15%, ugye lassan már a millióhoz érünk!!!! Mégis azt kell mondani, hogy aki nincs jelen a közönség előtt soha nem is meri meg a fogyasztó. Bocs de hülye példa azt mondani, hogy egyik vagy másik itt a fesztiválon relatíve drágán adott bort a nagy üzletláncokba "bagóért" meg lehet venni. Hát persze!!! Csak annak is más az üzenete és egy fesztiválnak is más az üzenete! Szerintem két kulcsszó körül forog ez az egész profit/non profit orientált katyvasz: CÉL és BIZALOM.Ha azt a CÉLt, hogy a jó magyar bort és a jó magyar bort előállító pincészeteket meg szeretnénk ismertetni a fogyasztó közönséggel, akkor támogassuk ezt a célt. A borászok forgalombahozatali járulékának ilyen célú felhasználása minden bizonnyal közérzetjavító lenne! Ha azt akarjuk, hogy a termék, az azt előállító borász iránt erősödjön a BIZALOM, akkor közösségi szinten adjunk meg minden lehetőséget!
Még mielőtt valaki arra gondolna, hogy szerintem az ilyen és ehhez hasonló nagyon magas szinvonalú rendezvényeket a szervezőknek szerelemből kellene csinálni, megelőzöm, és azt mondom, hogy mindenki aki dolgozik kapja meg a munkájáért járó díjazást. A borászok a munkájukért befizetik a forgalombahozatali járulékot, amit bormarketingre kell fordítani. Nem lehetne itt valami közös nevezőt találni??
Egyébként egy jó hír, kicsik és újak is található a borfeszten!! nagyon kellemes meglepetés borok és nagyon ésszerű árak vannak a 81-es standon. Azt hiszem ez a tipusú kiállító, most egyedüli. Duna Borrégió Borút Egyesület

lackó 2010.09.10. 10:26:32

@borut: elvileg 1 milliárd folyt be eddig a forgalomba hozataliból. Ebből lehetne mindkét oldalra csöppenteni (borászoknak olcsóbb helypénz, fogyasztóknak olcsóbb belépő). A borásznak drága mulatság, a fogyasztónak alsó hangon egy nap 6-7000 Ft, ha valaki mondjuk távolabbról jönne, arról nem is beszélve. Még mindig azt mondom, hogy a hazai fogyasztásnak kell a pilléreket adni, ilyen költségek mellett nehéz lesz.

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2010.09.10. 10:27:19

@Sanyika40: Ne sopánkodj, ajánlgass,
tudod, mások is ezt teszik.

Ez a blog lényege. A szerzők a posztba írnak, az olvasók meg a kommentekbe, és a tartalmat a kettő együtt teszi ki. Szerintem. Mert így lehet egy csomó mindennel kiegészíteni a posztot.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.09.10. 11:25:25

@borut: Az én tapasztalatom szerint a fesztivállátogatók töredéke megy ki azért, hogy új termelőket, új borokat fedezzen fel. A többség azért megy ki, hogy jól érezze magát, borozzon egy jót és megnézze élőben a borvilág hírességeit.

Freddi Sirocco 2010.09.10. 12:05:41

@lackó: Engem is inkább a felfedezés izgat, és minden évben van számomra emlékezetes új borász ahonnan az évben bort vásárolok. 3-4 éve a Varsányi pincészet, tavaly Dr Achs. Idén a Dániel borászat egész szortimentje bűvölt el, különösen a Merlot-juk.

Sootaanaa 2010.09.10. 13:27:28

Weninger tudtommal Cabernet Franc-t készít... A Savignont házasítja...

Quentin vagyok, Montargis-ból 2010.09.10. 14:26:05

Javaslom megkóstolni a Tokaj Classic cég 1999-es furmintját és aszútörkölyét.

(Az Oroszlános udvarban a középső sorban vannak középtájon.)

De tényleg sok jó bor van kint.

@borut:
@egri Fehér:
Egy borász mondta, akivel múlt hétvégén beszélgettem, és aki tavaly még kint volt, idén meg már nem, pont az árak miatt.
És nem kis név.
Szóval első kézből származó információ.
Hogy milyen költségei vannak egy ilyen fesztivál megszervezésének?
A bevételek mellett eltörpülőek. A cég több száz milliós nyereséggel zár már évek óta.
(Ha eltöröd a poharad, 800 Ft-ért adnak újat, és ez a pohár boltban kb. 300-ba kerül. Ez eddig ingyen cserés volt.)

@szulfit:
A Zwacknak szerintem pocsék borai vannak. Kb. Varga borászat szint, még a környékét is kerülöm.
Persze ez csak az én véleményem.

alföldimerlot 2010.09.10. 14:38:37

@Sanyika40: Kedves Sanyika, nyilván abból tudok ajánlani, amit ismerek (és kint van a fesztiválon), és azt ajánlom, amit szeretek azon a koncepción belül, amit a bevezetésben fölvázoltam. Sajnálom, hogy a poszt ezt a reakciót váltotta ki belőled. De hidd el, hogy mindenki jobban jár, ha te is inkább ajánlasz olyan borokat, amelyeknek a minőségében hiszel, és bízol benne, hogy másoknak is örömet szerezhet.

alföldimerlot 2010.09.10. 14:40:44

@Sootaanaa: Most már nem. Érdemes lesz utánajárnod, remek bor.

alföldimerlot 2010.09.10. 14:44:09

@Quentin vagyok, Montargis-ból: Lehet, hogy te valami másra gondoltál, de a Zwackborok egy borkereskedés igencsak erős kínálattal: www.zwackborok.hu

lackó 2010.09.10. 14:46:06

@Quentin vagyok, Montargis-ból: tényleg, milyen Zwack borokra gondolsz?

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.09.10. 15:13:53

@Quentin vagyok, Montargis-ból: Szerintem el vagy tájolva. Szigorúan véve Dobogó Pincészet borai tekintendőek Zwack boroknak. A Dobogó Pincészetből kikerülő borok szerintem igen komoly minőségi színvonalat képviselnek.

Más tekintetben a Zwack tényleg mint kis és nagykereskedés forgalmaz borokat. Bár nagyon nem az én tisztem megítélni, hogy jó avagy kevésbé jó borokat vesznek fel a listájukra (értelemszerűen jónak tartom a kínálatukat, :) de én érthetően elfogult vagyok). Viszont a vargaborokhoz való hasonlítást még így a legkomolyabban kikérem helyettük is.

nick: 2010.09.10. 15:45:11

...nagyon esik, érdemes azért kimenni? :-(

warren büfé 2010.09.10. 15:47:08

Etyek-fílingem van az időjárással kapcsolatban... de ezt valahogy most nem bánom annyira, mint tavasszal...

demisec · http://thepit.blog.hu 2010.09.10. 19:39:25

@alföldimerlot: kössz a tarckbacket!! :D
(A megfázásom mellé) ma még bőrig is lehetett ázni. Nincs szerencséjük a boárszoknak, és ezúttal tényleg talán a kis boárszatok buknak a legnagyobbat (van, aki ki se nyitott ma du.). A vendég határontúliak helyzetébe inkább bele se gondolok.... Azért aki kimegy, az a jól bevált hazai kedvencek mellett szerintem kóstoljon meg akár egy szép Balla Kadarkát, akár egy jó Bott Frigyes fehéret vagy vöröset, érdemes!!

sebnyalogato 2010.09.10. 20:35:30

@demisec: Ballánál még mindig a fura-szőke hölgyemény van, aki nudlit sem ért a borokhoz, de azért biztos jó? Miért nem tisztelik meg a fogyasztót a borászok azzal, hogy értő embert állítanak oda?

fugu 2010.09.11. 10:13:29

@sebnyalogato: Jogos a kérdés!
A Dél-Afrikai boroknál detto.
Nem értem. Ha már elköltenek egy csomó pénzt arra, hogy megjelennek, akkor miért nem áll a pult mögött egy kompetens ember?
Óriási hiba.

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2010.09.11. 11:11:13

@nick:: Szerintem ilyenkor érdemes igazán! Melegen kell öltözni, meg vinni kell egy esernyőt. Az esőkabát nekem mindig kevés, idővel szétázik a gatyám.

DE tiszta a levegő, még füstöt sem éreztem most, nem sütnek szabad tűzön sem.
ÉS sokkal kisebb a tömeg, nagyon élhető a buli.

Értelemszerűen nem egy nyári parti hangulat van, de oda se neki...

csorsza 2010.12.30. 19:18:45

Orsolya 2008-as kékfrankos nyitottunk tegnap - hát... nem fogyott el a palack bor. Édeskés, testetlen, savtalan szörp az a bor. Legalábbis, a mi üvegün kben az volt.

csesztella 2011.02.24. 16:20:04

Lemaradtam tavaly erről sajnos, pont nem tartózkodtam itthon, de idén mindenképpen pótolni szeretném.
Olvastam valahol, hogy a Budai Vár oldalát szőlővel akarják beborítani. Persze, nem szüretelés céljából, hanem, mert illik a tájhoz, az ottani hangulathoz.
Érdekesen hangzik, de szerintem jól nézne ki.
süti beállítások módosítása