Címkék

Utolsó kommentek

  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • tiboz: A Frittmann pincészet 2015-ben az Év pincészete díjat is kiérdemelte. Sőt még a Wall Street Journa... (2015.10.30. 08:37) Frittmann a tilón
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Kinek kéne a borászok pénze?

2006.01.25. 12:10 - Az Alkoholisták

Heimann Zoltán kiakadt. Ez a Világgazdaságból derül ki, a részletekkel együtt: a lap szerint a termelői marketingbefizetéseket az FVM-apparátus a korábbi miniszteri ígéretek ellenére sem a kimondottan ezért létrehozott Bormarketing Kht.-nek, hanem az e vonalon többszörösen leszerepelt AMC-nek osztaná vissza. A Pannon Bormíves Céh jeles társelnöke, akit most éppen a szakma teljes egésze támogat – hiszen a kht.-ben lényegében mindenki benne van –, visszafogottan azt mondja: a pénz a borászoké, és az FVM meg az AMC bürokratáinak semmi közük hozzá. A VG nemcsak hírt ad, állást is foglal, nagy tekintetű szerzőnk, Albert gazda jóvoltából.

Címkék: híradó

43 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr1512913

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tf1 2006.01.25. 13:33:13

Érdekes. Kíváncsi vagyok arra, hogy mivel már megint egy közös nagy kalapba megy a befizetett pénz, ki fogja eldönteni hogy kit, hol, és hogyan fognak reklámozni és kit nem, ha nem, milyen alapon szelektálnak? Tartok tőle hogy a reklámok zöme a presztizsborokra/borászokra/borvidékekre fog korlátozódni, a befizető többség pedig kimarad, és akkor még a mindenhol jelen lévő korrupciót nem is kalkuláltam bele. Aztán ki dönti el hogy kit fognak ellenőrizni? Heimann mesternek igaza van abban, hogy regionális laboratóriumok bevonásával kell(ene) hatékonyabbá tenni az ellenőrzést, csakhogy az OBI-nak most gyakorlatilag korlátlan hatalma van az egész magyar borágazat felett és erről a hatalomról nem hiszem hogy könnyedén lemondanának annak ellenére, hogy már most is alig győzik a munkát.

Zorro 2006.01.25. 13:48:25

Ja az OBI a korlátlan hatalmával vissza is él rendesen! Felháborító és gátlástalan amit csinálnak, mégsem történik semmi!

tf1 2006.01.25. 13:57:14

Hát visszaélésről én még konkrétan nem hallottam, te igen?

Somlói Galuska 2006.01.25. 14:10:02

Kedves tf1 Gyenge minőségű borokkal nem lehet marketingelni (az új-világ erre specializálodik) , így csakis a presztizs borok jöhetnek számításba külföldön. Magyarország egyetlen esélye az ha nem a tömeg felé pozícionáljuk magunkat. Vegyük Villány példáját, a borturizmusból nem csak a legjobb borászatok élnek hanem mellette azok a kis pincék is akiknek a neve kevésbé ismert. Továbbá a másodvonalbéli borászoknak esetleg nem is lett volna lehetőségük feljönni, ha nem teremtették volna meg Villány hirnevét az NB-1-esek. Mindenesetre az biztos, hogy a Céh sokkal jobb marketinget tudna csinálni, mint bárki más, hisz a saját bőrükre - borukra - megy a játék.

tf1 2006.01.25. 14:24:16

Somlói Galuska | 2006.01.25. 14:10 "Gyenge minőségű borokkal nem lehet marketingelni " ezt hol írtam? A probléma ott van hogy MENNYISÉGI alapú a befizetés és ebből nem azok fognak profitálni akik befizetik a pénzt! Vagyis a csendes többségnek a fizetés jut, az elitnek pedig a haszon!

tf1 2006.01.25. 14:28:11

Nem lehetne úgy reklámozni külföldön hogy "magyar bor"? Szerintem(Heimann után szabadon) nemcsak az ellenőrzést kéne regionálisan végezni, hanem a marketing nagyobb részét is

Somlói Galuska 2006.01.25. 15:08:14

Kedves tf1, Éppen erről írtam a "csendes többség" az elit mellett profitálhat, hiszen a magyar bor presztizse emelkedhet egy esetleges jó marketing után. Amihez az a néhány tucat bor kell ami megteremtheti a magyar bor ázsióját. Sajnos, bizonyos termelők borai nem eladhatóak külföldön - néha még itthon sem - még akkor sem ha 150ha termelnek és a lepalackozott borok után irgalmatlan összeget fizetnek be, ezért nem érdemes ezt kilóra mérni. Másrészt itt un. közösségi marketingről lenne szó, ezért mindenki részesülné belőle!! Lehet magyar borként réklámozni, ha a lőre nem kerülhetne ki mert itthon azt már kiszűrnék.

2006.01.25. 16:07:53

csak a ténylegesen csúcsborok emelhetik föl az egyszerűbb borokat is!!!!

bbor 2006.01.25. 16:07:57

Felháborító és gusztustalan, hogy egy miniszter -aki tegyük hozzá, hogy hosszú idő óta az első szimpatikus politikusnak tűnt az agrártárca élén- megengedheti magának a folyamatos hazudozást. Ezek a mocskos komcsik megint leosztják egymás között a pénzt. A jó öreg elvtársaknak megint jut valami a zsebükbe... Kedves Budapest, Bem tér 2, örüljetek, de azért nyugodtak ne legyetek... Nem sokáig romboljátok már a magyar bor hírnevét... A kedves borászoknak pedig végre össze kéne fogni, és nem fizetni egy fillért sem... Sem az OBI-nak, sem az AMC-nek...

Bem apó 2006.01.25. 16:10:19

A Bem tér 2. alatt nincs Földművelésügyi Minisztérium. Ehelyett a Kossuth téren található meg. Csak a pontosság miatt. Bár szerintem téged úgyis kimoderálnak a mocskos komcsizás miatt. Pedig amúgy igazad lenne...

bbor 2006.01.25. 16:35:51

A Bem tér 2. alatt az OBI található... Lehet, hogy picit radikálisra sikeredett a hozzászólás, de ez a lényegi részén nem változtat... Nehéz egy olyan országban élni, ahol már a szavahihetőség és szakmaiság látszatát sem akarják egyesek fenntartani...

Bem apó 2006.01.25. 17:14:38

Tényleg, csak félreérthető volt, igaz, nekem nem kell oda küldözgetnem semmit. Szerencsére csak iszom, amit ti csináltok. Viszont ha jól értem a VG-cikkeket, akkor nekem az jön le, hogy a miniszter háta megett kavar az apparátus.

bbor 2006.01.25. 17:29:44

A minisztérium csak statisztál, az igazi károkat az OBI okozza, leginkább azzal, hogy legitimálja a hamis borokat. És mi még ezeknek fizessünk... Jó vicc... Arról meg, hogy egy minisztériumban ne az történjen, amit a miniszter mond...

DÜHÖNGŐ 2006.01.25. 17:31:30

A regionális ellenőrzés egy baromság, regionális/megyei/hegyközségi/borvidéki/stb. szinten meg lehet venni mindenket, ahogy a VPOP-t és a hegybírókat lefizetik egyes "borvidékeken", úgy a regionális laborok vezetőit is megvesztegetnék. Egy központosított szervezetet nehezebb befolyásolni (szerintem). A baj nem az OBI-val mint szervezettel, hanem a mintaszolgáltatással van. A mintákat a kereskedelemből kell venni, a jelenlegi mintabekérés helyett, mert így nem lehetne preparálni a bevizsgált borokat. Az AMC meg egy kalap szar, úgy ahogy van meg kellene szűntetni, jelenlegi műdödés néhány szóban: elaprózott projektek, lenyúlt pénzek és szakmai hozzá nem értés. A marketingbefizetésekből befolyó pénzt akkor öntsük inkább a Dunába vagy a Trévi kútba vagy mittudomén. Hű de dühös vagyok.

MEGNYUGSZIK A BETEG 2006.01.25. 17:40:32

Vásárló 2006.01.25. 17:45:30

Mindenkit meg lehet venni, csak akarni kő!

bbor 2006.01.25. 17:50:47

Mindenhol, mindenkit meg lehet venni... Egyébként meg teljesen igazad van a kereskedeli mintavétellel, csak azt nem értem, hogy ez miért nem jut eszébe a döntéshozóknak... Az AMC-vel kapcsolatban is csak csatlakozni tudok..

Magyar Narancs 2006.01.25. 18:49:08

A legnagyobb probléma az, hogy az úri becsület szó már nem ér semmit. Nem lehet hosszútávra tervezni semmilyen ágazatban, mert a diletáns politika bele böfög. A legjobb kezdeményezések csirájában halnak el és maradnak az egyéni akciók, kis sikerek. Ország presztizse meg a távolba, valaminek az ülepe alatt.

lacibor 2006.01.25. 19:40:58

tf1 A nagykalapos befizetés elkerülhetetlen, mert ugye a jövedéki adó megszűnt. Az elosztást nyilván az alapítók fogják - remélem - felelősen eldönteni. Abban viszont, hogy a legnagyobb befizetők mit kapnak majd vissza, hát Tamás vagyok. A farkába harapó kígyó jut eszembe, hogy az egyszerű (érts: nem hamisítvány, nem csinálmány!)borok felemelkedhetnek a csúcsborok hírnevén, kvázi saját pénzükből. Nem kéne otthagyni ezt a pár forintot? A dolog jelen állapotában, mivel sokan sundám-bundám dolgot sejtenek, csak megosztja a borszakmát. Pedig csak világosan érthetően kellett volna tájékoztatni. OBI; én sem abban látom a bajt, hogy az intézet nem mér pontosan vagy részrehajló lenne. A mintázás(?!) esetenként katasztrófa.

falatka 2006.01.25. 23:13:46

A minisztérium minden civil szervezet megjelenését a saját identitásának megtámadásának tekinti. Az Eu-ba lépésünk után az apparátus felét a francba kellett volna küldeni, mert előtte is és utána is magyar mezőgazdaságnak a legnagyobb kárt okozó "szervező" szevezete. Most a feleslegesen sok azzal van elfoglalva, hogy a "HÍVATAL" kitalálja magát és a semmiből minéltöbb papírt gyártsanak. Hasonlóan a bormarketing Kht-hoz, csípi a szemüket a Hegyközségi Szerevezet létezése, gondolom nem véletlenül, mert van némi köze a két szervezetnek és nem tudnák ellenőrizni az AMC-hez hasonló formában az odaáramló pénzeket. Volt már rá példa, hogy amit nem akartak megcsinálni, arra nem létező úniós jogszabályt emlegettek. Ezzel húzták az időt. A befizetett összeggel csak az a baj, hogy nem a csúcs borok termelik meg a befizetések nagy részét, de a felhasználás az fordítottan arányos lenne. És ez nem nagyon passzol a csúcsborászatok által bezsebelt extraprofit arányokkal. A nem nagy nevű borokat előállító gazdák költségét tekintve nagyobb megterhelést jelent a 8 Ft, mint a nagy nevűekében. Az OBI-ra a foggal körömmel ragaszkodás a hatalomhoz ugyanúgy jellemző. Szerintem minden borvidéken van akkreditált labor, ami átvehetné a belföldi ellenőrzést. Ez utóbbi amúgyis csak porhintés, mert kevesen küldenek a mintázócsapról tétel mintát.

tf1 2006.01.26. 09:01:18

DÜHÖNGŐ a regionális ellenőrzés nem egy baromság, mert most pontosan az a baj hogy egy(1), azaz EGY labor van az egész ország borainak ellenőrzésére, a regionális ellenőrzésnél ahány régió, annyiszor x ellenőr. Szerinted melyik esetben könnyebb megvenni az ellenőröket(ha már itt tartunk). Névtelennek: a ténylegesen csúcsborok csak akkor emelik fel az egyszerűbb borokat ha úgy reklámozzák őket hogy "magyar bor", és nem név szerint mint pl. Gere Kopár. Tartom a véleményemet hogy az ellenőrzést regionális szinten kéne végezni és a laborok az egész ország területén végezhessenek ellenőrzést

2006.01.26. 12:05:21

ja de mondjuk egy nemzetközi kóstolón nem a középszerű borokat kellene bemutatni hanem a valóban kiemelkedőket. Amíg erről nincs konszenzus, mármint hogy mi a valóban kiemelkedő (szvsz NEM a Gere Kopár), addig úgysincs értelme semmi közösségi marketingnek!

lacibor 2006.01.26. 14:51:42

Ez szentigaz! A piaci bemutatón mindíg a legjobb formát kell hozni! Ettől azonban egy decivel sem fog több a középszerűből piacra kerülni. Az asztaliról ne is beszéljünk.(ismétlem:nem hamisítvány, nem csinálmány!) Mert azt úgy is elfogyasztja a hazai "piramis" alja. Ezt tudja megfizetni. A termelő meg lapátolja a nagykalapba a belevalót. A regionális ellenőrzés nem új téma. Én már 8-10 éve hallom. Csak mindíg kisiklik. Pedig több előnye is lenne; OBI tehermentesítése, előszűrés, takarékosság idővel, pénzzel. Az OBI-nál mindenki kliens, de helyben árgus szemmel figyelnék a mintákat. Jobb a hely és tárgyismeret. Van benne ráció. Az önellenőrzés, önszabályozás egyik lehetősége. Önként és énekelve, nem pedig ezt érezve, hogy "mindenki ellenem van".

MP 2006.01.27. 04:42:53

Övön aluli állami ütés a borászok számára az obiztatott tétel 8.- Ft/lit előrefizetése. Nem biztos, hogy a tételt sikerül eladni, de a pénz elúszott. Bármilyen központi felhasználás a jelenlegi brókerbotrányos világban hiteltelen, állami piramisjátéknak tekinthető

lacibor 2006.01.27. 10:24:13

Szerintem nem itt van a bibi. Mert aki el akar adni az igenis OBIztasson, vállalva a kockázatát. Én már láttam olyat is, hogy lejárt engedély miatt újrázni kellett. Tehát mindenki egyszer biztosan megfizeti a vizsgálati díjat. Másodszor már nem akarja.(40%) Vissza fog esni a bevizsgáltatott tételek mennyisége - legalábbis sokaknak megfordult az agyában -nincs 8 forint befizetés sem. Csakhogy a 8 forint költségvetési tétel, tehát be kell fizetni. Itt van a kutya elásva. Tehát ez hiába nem adó úgy érzem mégis valami olyasfajta.

b 2006.01.27. 16:33:38

Maradjukk abban ,hogy ez a pénz is el fog tunni és nemsokára már ez is kevés lesz mert....... mint tudjuk a sok zsebbe sok kell ,és ha az AMC-ből tudtak lopni választási célra akkor innen mért nem lehetne ???

b 2006.01.27. 16:38:55

Ja és még egy : az általunk nagyra becsült és választott politikusok hozták ezt a döntést, nekünk mint szenvedőknek muszáj ebben részt venni? Mért kötelező ez ?? Ha kötelező akkor ez nem adó véletlenül ??

Ágica 2006.01.27. 21:38:37

Szerintem, ha az OBI hasznossá szeretne vállni, akkor nemcsak a forgalomba kerülés előtt kellene bevizsgálni a borokat, amiket eléjük tesznek, hanem üzeletek polcairól kellene összegyűjteni őket, (amihez meg kellene mozdulni) megvizsgálni, hogy mi is került ki forgalomba. (Én sokat csalódtam olyan borok esetében, amikről ódákat zengtek már akkor, amikor még forgalomba se került.) Ha az eredmények nagyon eltérnének a bevizsgált tételekétől, akkor az OBI elszégyelhetné magát, hogy rosszul dolgozott korábban, vagy átverték, mint minket fogyasztókat is, vagy valami más.... Ebből az következik, hogy a rosszat meg kell bűntetni. Na ez az a pénz, amit nem sajnálnék az OBI-tól! De ezért tenni is kéne valamit! És mi van ha lebukik a Cimbi?....

Ágicának 2006.01.27. 21:43:50

Az OBI nem akar hasznos, esetleg még hatékony is lenni. Saját magát pedig nem fogja felülbírálni.

Ágica 2006.01.27. 21:47:49

Ez is igaz. Akkor pedig szűnjön meg!!!

tf1 2006.01.28. 10:23:00

Nana. Azért ne essünk túlzásokba. Az OBI-nál is emberek dolgoznak, akik tévedhetnek és amennyi munkájuk van tévedhetnek is, de ilyenkor (egyeztetés után) bizony felülbírálják a tévedésüket és korrigálják a hibát. Személyes a pozitív tapasztalat.

Nemecsek 2006.01.28. 12:05:18

Az OBI-nak meg kell szünnie! Az ilyen hivatalokba menekültek a III/III? III/IV..................-es ügynökök. A régiók akreditált laborjai simán elvégeznék a szakmai munkát !

lacibor 2006.01.28. 15:10:56

E témában szerintem csak azok véleménye megalapozott aki telepítettek legalább egy hektár szőlőt, vagy fizetettek hegyközségi járulékot, vagy vezettek pincekönyvet, vagy elvégeztek száz borvizsgálatot, vagy beszereztek öt OBI-engedélyt. ;-) Különben ;-)>

falatka 2006.01.28. 23:02:18

Igaz lehet, amit lacibor írt, de hiába foglalnak állást olyanok, akik midezeket megtették, mert a nagyságos minisztérum a mi véleményünkre nem is kíváncsi. Egyszer egy osztrák borásznak elsírtuk a bánatunkat, aki elképedve hallgatta és a következő mondat tört ki belőle: Ja, kérem mi oyan politikusokat választunk magunknak, akik a választások után is a mi érdekeinket szolgálják. Ez a hozzáállás hiányzik. Itt, valami nem látható édekből inkább megakasztani akarnak minden fejlődést a miniszter hátamögé húzódó bürokraták. Sokszor azon gondolkodom, hogy ez már nem nemzetárulás?

lacibor 2006.01.28. 23:24:40

Még jó, hogy ki nem kacagott... Láttátok a ma esti hírműsort? :_-(((

kívülálló 2006.02.01. 16:22:10

Ennek az egész hercehurcának röviden össze lehet foglalni a lényegét: 1.,A 8 forint jelentősebb részét az Alföld fizeti, de a bormarketingből nem fog érezni semmit.Azt kapják a "neves" borvidékek. Egyébként is bormarketing???? Szerintem mindenkinek megvan a saját piaca. Ja és a médiának köszönhetően az alföld fogja érezni a fokozott ellenőrzéseket is. 2.,Előre megfizetni???? Nevetséges! 3.,A lényeg, már megint nagyon-nagyon jól járnak valakik! Lásd ez Magyarország ma. Egyébként volt piac bőségesen, csak ugye az az átkozott politika a 90'-es években és elb.....tunk mindent. Most kezdhetjük előről építgetni.

Maribor 2006.02.02. 11:14:29

Lacibor, kivülálló, nagyon igazatok van a 8 ft-al kapcsolatban. Néhány adat, ami alátámasztja a mondottakat: van Magyarországon termő szőlőterület kb. 80.000 ha, ebből a alföldön 26.000 ha, van 4200 db "adóraktár" (bortárolóhely-pince jövedéki törvény-nyelven) ebből 3500 db az alföldön van. Minden bizonnyal a jövedéki adó 1,5 milliárdjának is hasonló arányú része származik az Alföldről. Ehhez mér hozzáteszem azt is, hogy az alföldi borok jellegüknél, termőhely, stb. alacsony árszinvonalon vannak a kereskedelemben, de a 8 ft/liter "adó" az fizetendő. Ugyancsak 8 Ft/lit a dija azoknak a boroknak is, amelyeket palackonként több ezer Ft-ért tudnak eladni. Sőt még egy számitáson is érdemes elgondolkodni, hogy az 1.5 milliárd Ft cirka 2 millió hl bor után folyik be, kb. fél millió hl az export, akkor hol van még cirka 1 millió hl adója? Vagy az a "fejadagból" (adómentesen megtermelt fejenként 250 lt) ből tevődik ki?

jólinformált 2006.02.02. 16:45:35

(Modortalan) Módos úr gyengét alakított a hir tv-ben.

2006.02.02. 16:47:45

Demagóg volt nulla szakmaisággal, nulla EU-s és hazai jogismerettel.

lacibor 2006.02.02. 20:46:01

lásd még http://index.hu/gazdasag/magyar/borasz060201/

xy 2006.02.03. 09:17:53

A Bormarkenting Kht-ben ülőknek igen kevés közük van a magyar bor megtermelőkhöz. A Magyar Borutak Országos Szövetsége, a HNT budapesti irodája és dolgozói, vagy Magyar Borakadémia egy liter bort sem termel mégis rendelkezni akark évente kb 1 milliárd felett. Joggal érzi egy soltvadkerti temelő, hogy lenyúlják pénzét és a pl. Magyar Borok Házának fenntartására költik. Ismert valaki bormarketing szakértőt a HNT-ben? Vagy tudja valaki, hogy a szintén Bormarketing Kht tag "Első Magyar Bortermelők és Kereskedők Egyesülete" honnan jöttek, kik ők egyáltalán? No-name szervezetek osztják majd a pénzt.....

2006.04.27. 15:04:21

bammeg!!!!!! :-)
süti beállítások módosítása