Címkék

Utolsó kommentek

  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • tiboz: A Frittmann pincészet 2015-ben az Év pincészete díjat is kiérdemelte. Sőt még a Wall Street Journa... (2015.10.30. 08:37) Frittmann a tilón
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

  • Hibás feed URL.

Alkoholista a Facebookon

Hol a lé?

2006.03.09. 18:58 - Az Alkoholisták

Úgy fest, kedvenc kezdeményezésünknek is nagyobb volt a füstje, pedig lelkesedtünk érte erősen. Egyelőre legalábbis nem látszik esély arra, hogy tényleg komolyabb összegek kerüljenek a magyar bormarketingbe. Írtunk már erről, azaz főként a Világgazdaságra hivatkoztunk, hogy tudniillik eltörölték a nyolc forint per literes jövedéki adót, és cserébe bevezették a marketing-hozzájárulást. A szakma akarta ezt, ráadásul egészen kivételesen mindenki, hegyközségestül, kisborászatostul, nagycégestül, tán még a borbarát hölgyek sem vacakoltak. És megalakították a Magyar Bormarketing Kht.-t, hogy legyen, aki kezelje a milliárdos mértékűnek remélt zsozsót (ez egy vicces szó, kár, hogy kiment a divatból). Persze, ahogy lenni szokott, a pénzt végül nem kapták meg.

A törvényt nem sikerült úgy megcsinálni, hogy működjön is. Először is, a befizetéseket az OBI-engedélyeztetési eljáráshoz, és nem az áruforgalomhoz kötötték, vagyis a borászoknak előre kellene leperkálniuk a forintokat, jóval azelőtt, hogy bevételeikhez hozzájutnának. (Tehát, ha valaki OBI-engedélyt kap X hektoliter bor forgalombahozatalára, akkor X hektó után csengetnie kell, pedig simán lehet, hogy X-et nem is tud eladni, vagy esetleg csak évekkel később.) Másodszor is, a gubát (ez is jó szó) simán átjátszanák az Agrár Marketing Centrumnak, hivatalosan azért, mert az Európai Uniónak elfelejtettek szólni, hogy inkább a Bormarketing Kht. lenne a kifizetőhely. (Nem hivatalosan meg ki tudja, min spekulál mindig az úgynevezett apparátus.) Ez olvasatunkban azt jelenti, hogy a pénz megy a költségvetésbe, bele a közösbe. Közbevetőleg: az AMC már sokszor bizonyította alkalmatlanságát bármire, ami borral kapcsolatos. A borászok ezt panaszolják. Persze, Gráf József (agrárminiszter) már hetekkel ezelőtt bejelentette – élő egyenesben, Jásdi István (elnök, Magyar Független Bortermelők Szövetsége) és egy tévériporter társaságában –, megvan a megoldás, az AMC-n villámgyorsan átfolyik a pénz, s áramlik egyenest az érdekeltekhez. Ám az érdekeltek most is azt mondják, szó nincs megoldásról, és amíg nem tiszta a helyzet, addig nincs is minek örvendezni.

A borászok most tiltakoznak és követelnek, nyílt levelet is írtak – ezt itt el lehet olvasni teljes egészében –, és ragaszkodnak hozzá, hogy módosítsák a törvényt, üstöllést. Na, ez az, ami nem fog menni. Majd a választások után, valamikor, nyilván. Addig meg nézzük, hogyan zöldell a szomszéd szőleje.

Címkék: híradó

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr4812872

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hegyaljai 2006.03.09. 19:30:30

ezzel a levéllel van egy kis baj. Vannak még más levelek, amelyeket az FVM nem készül kitenni a dicsőségtáblájára. Várjuk meg, hogy valaki csak nyilvánosságra hozza azokat is.

hukk 2006.03.09. 20:11:44

nem tudok hozzászólni, izé...

Geci 2006.03.09. 20:28:48

Fejétöl büdös hal, a magyar bor meg a politikától. A politikusnak mindig a káosz az érdek. Prospero már megírta, csak akarat kérdése volna rendet tenni.

dry 2006.03.09. 22:31:36

Hol a lé? Hát nem ott, ahol lennie kéne....

lacibor 2006.03.10. 00:07:31

Ejnye-bejnye csúnya FVM. http://www.azeste.hu/este/cikk/4776 A fáziskésés kiigazítására.

egy borász 2006.03.10. 08:17:08

Lapid úr, saját fáziskésése ledolgozása érdekében kérem, olvassa el még egyszer ezt a cikket!

kisokos 2006.03.10. 08:41:31

A riportban nagyon "tetszett", hogy két "megváltó" beszélt a semmiről, az egyik leszarja azegészet,/ mint az események bizonyították/ a másik meg a lopott pénzéből felépített borászatát akarja "menedzselni". Jólenne tudni ezek az emberek tuld. mit is képviselnek?

lopott pénz 2006.03.10. 11:22:39

nevemet szádra ne vedd, mert szólók Gyárfásnak azt lelövet.

well-informed 2006.03.10. 11:36:44

Tekintettel az EU-s és a magyar jogszabályokra, amelyeket itt alkalmazni kell - különös tekintettel a nemzeti támogatások tilalmára, a notifikációra, a közbeszerzésre és költségvetési törvényre -, akkor a Bormarketing Kht legjobb, ha feloszlatja önmagát. mivel pénze így nem lesz. főleg a kocsmai stílusával. Mi közös az alföldi termelőkben, akik a 8 Ft/l kb. 35 %-át befizették volna és a magyar borkereskedelem 60%-át adó cégekben? Mindketten ugyanazt a kérdést fogalmazzák meg: KI AZ A MÓDOS PÉTER ÉS KI AZ A BORMARKETING KHT???

nem jólinformált 2006.03.10. 11:51:45

Kik azok?

well-informed 2006.03.10. 12:05:57

akik megpróbálják lenyúlni lenyúlhatót.

well-informed 2006.03.10. 12:06:02

akik megpróbálják lenyúlni lenyúlhatót.

jólinformáltnak 2006.03.10. 12:37:33

Kik azok akik megengedik, hogy hamis, félhamis, de mindenképpen SILÁNY borok exportra kerülhessenek, ezzel végleg megpecsételve a magyar bor sorsát? Az occsóborüzletben úgyis lenyomnak minket a hamisítás meg bűncselekmény. Az occsó-noname bornak leáldozott, legalábbis Európában. Ja, meg mellesleg a jó bor az egséz turizmusunkat föllendíthetné...

Sarolta 2006.03.10. 16:47:24

"Show me the many" story

Falatka 2006.03.10. 23:37:40

Kedves Magyar Borászok! Az eddig olvasott leveleitek tipikus példák a megosztottságunkra. Egyszer már jó lenne oda felnőni, hogy sikereink érdekében egy zászló alá kellene állni, mert amit most "képviselünk", azt nagyon könnyen használja a politika az oszd meg és uralkodj elvek szerint. Jásdy őszi hegybírós kirohanása idején nekem is nyíladozott a bicska a zsebemben, de abban most talán igaza lehet, hogy nem lesz rend, amíg magunk szigorú rendet nem teremtünk magunk körül. Amíg ez várat magára, addig könnyű játékszerei leszünk a politikusoknak és a minisztériumi apparátusnak is, akik már a minisztertől sem félnek. Az Uniós csatlakozáskor legalább felére le kellett volna a papírgyártó állományt csökkenteni és "áldásos nagyhatalmú" tevékenységüket a mezőgazdasági civil szféra felé irányítani. Ugyanez a görcs vonatkozik a hegyközségi rendszerrel szemben tanúsitott évekóta tartó ellehetetlenítő hadjáratukra is. Well-informed-nek: Vannak akik tudják, ki az a Módos Péter. Csupán csak egy zászlót emelt fel. Lehet vele, velük nem egyetérteni. Azt hiszem örök talány marad, hogy hogyan állt fel a Bormarketing Kht.. Számomra is teljesen érthetetlen, hogy az ország legnagyobb termőtája hogyan maradhatott szinte képviselet nélkül, de ezen már dühöngéssel nem lehet változtatni. Nagyobb a tét! A szakmát ki kell valahogyan vonni a politikai protektorátus alól. A megmaradásunk érdekében. Mert az is téved, aki azt hiszi, hogy a no-name boroknak leáldozott. Lehet, hogy a százfelé húzó európainak igen, de vajon mit főz ki a globalista világ olcsó bor konyhája a megkötött EU-Usa kereskedelmi szerődés leple alatt?

lacibor 2006.03.11. 14:30:51

Az alábbi idézetet talán be lehetett volna linkelni a cikkbe. Idézet kezdődik:"Persze Gráf József(agrárminiszter) már hetekkel ezelőtt bejelentette - élő egyenesben, Jásdi István(elnök, Magyar Független Bortermelők Szövetsége) és egy tévériporter társaságában -, megvan a megoldás..."Idézet vége. Belinkelni, úgy mint a dátum és aláírás nélküli nyílt levelet melyben a még be sem folyt forgalombahozatali járulék(leánykori neve:kötelező önkéntes marketing hozzájárulás) sorsáról nyújtanak be ultimátumot. Jólértesültek szerint: veszett fejsze nyele, bár úgy érzékelem többen is kapkodnak utánna.

Nabu 2006.03.13. 08:12:35

A well-informed fedőnév alatti személy totális analfabéta(ami a szőlészetet és borászatot -valamint a borkereskedelmet illeti), javaslatom: "Aki nem tud arabusul, ne beszéljen arabusul.

Drosophyla 2006.03.13. 11:23:15

Néhány információ, ahhoz hogy well-informed is well legyen. A forgalonbahozatali járulék ebben a formájában egy új adónem és az ebből való marketing célú kifizetés egy új támogatás (függetlenül attól, hogy AMC vagy MBM kht. Ilyeneket a csatlakozásunk óta csak Brüsszellel valo notifikálást követően illik bevezetni. Az importőrök az új adó miatt biztonyosan feljelentik Magyarországot ha belekezd a végrehajtásba. Gráf úr az egyetlen ésszerű dolgot teszi rossz törvényhez nem ad rossz végrehajtási rendeletet. Előbb ki kell javítani a törvény hibáit és sajnos csak utána lehet "csepegtetni a lét". A Magyar Bor Marketing Kht. alapítói: Pannon Bormíves Céh, Magyar Szőlő és Bortermelők Szövetsége, Magyar Bor Akadémia - elnök: Módos Péter - Hegyközségek Nemzeti Tanácsa. Az alapítói kör 2005. novembereében kibővült az Egri Borért Egyesület, a Duna Borrégió Egyesület, az Első Magyar Bortermelők és Kereskedők Egyesülete, a Tokaj Renaissance, a Tokaj Vinum Hungaricum, Magyar Független Szőlő és Bortermelők Országos Egyesülete, Magyarországi Borrendek Országos Szövetsége, Magyar Borutak Országos Szövetsége, Magyar Bortelepülések Országos Szövetsége szervezetekkel.

maribor 2006.03.22. 09:27:41

"kötelező önkéntes marketing hozzájárulás" ellentmondás a névben, hogy lehet igy deffiniálni? A "forgalombahozatali járulék" jobb szó, csak ugy rossz az egész ahogy van. Ez adó. Csak azt nem tudom megérteni, hogy ennyi okos ember megint egy szörnyszülött szabályzatot hozott létre. Ezt régen úgy mondták, hogy nem sz... a kutba, csak a kávájára és belepiszkáljuk. Szerintem a Well-informed jofelé kapisgál, itt arról van szó, ki tudja lenyulni a zsozsót....