Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Borbizniszkilátások

Aki a passzátszelet fújja: Signor LoCascio

2007.05.29. 15:19 - alföldi merlot

Az amerikai olasz borértékesítés nagy öregje és csúcsragadozója, Leonardo LoCascio (Winebow) egy amerikai konferencián felvázolta a borországok középtávú kilátásait. A 2007-es borcsúcson (Executive Wine Summit) elhangzott véleménye nem szentírás, de 27 év tapasztalattal a háta mögött bizonyára nem beszél a levegőbe. Közvetve nekünk is jut egy kézlegyintés/nyakleves. Lássuk, mit mutat a kristálygömb a következő tíz évre.

Portugália és Spanyolország: A borászok kísérleteznek és képzett önológus tanácsadókat vonnak be a munkájukba, hogy szép borokat készítsenek. A fehérborok meggyőzőek, és a Barcelonától északra eső területek vöröseire egyre növekvő kereslet mutatkozik.

Kelet-európai országok: Az éghajlat kedvezőtlen, a csomagolás nagyon silány, nincs elegendő szőlészeti és borászati tapasztalat.

Chile: Az ágazat kettészakadt: van néhány nagy termelő, illetve törnek fel a kis újak. A pinot noirra és a sauvignon blanc-ra érdemes figyelni.

Argentína: A vörösek és a fehérek egyaránt hatalmas esélyeket rejtenek egy olyan borvilágban, amely ki van éhezve a fehér alternatívákra.

Új-Zéland: A sauvignon blanc meggyőző, a pinot noir viszont kérdéses.

Ausztrália: Az olcsó borokban nagyok, de a drágább vörösök tartós sikere még mindig kétséges.

Franciaország: A francia borok Amerikában további piacvesztésre számíthatnak, egyrészt a dollár gyengesége, másrészt a magasabb szőlőfelvásárlási árak miatt. Az amerikai fogyasztók számára a bordeaux-i és a burgundiai bor nem számít jó vételnek.

Olaszország: Ugyanazok a költségproblémák jelentkeznek, mint Franciaország esetében. A 150 dolláros olasz bor piaca nagyon szűk. A toszkán borok ára nem emelkedett olyan sokat, a nagy dolgok most Közép-Olaszországban történnek.

Görögország: A görög éttermek népszerűségének növekedésével egyre többen kíváncsiak a boraikra.

Címkék: szemleszerű locascio borjövő

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr5488559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dalton1 2007.05.29. 16:09:48

Mit ért kelet-európai országok alatt?

RAMBO · http://szolo.blog.hu 2007.05.29. 16:31:37

Szerintem nem USA az elsődleges piacunk. Egyelőre európában kellene nevet szereznünk.

csehga 2007.05.29. 16:49:33

... és főleg itthon, Magyarországon kellene a becsületünk alapjait újra lerakni ill. a töltéseket megerősíteni. Mert higgyétek el, a magyar bor-kérdés itthon dől el!

talbot 2007.05.29. 17:52:56

szerintem meg pont nekünk keleteurópai pakiknak van esélyünk valami érdekeset valami szineset belevinni ebbe az uniformizálódó borvilágba. Nagyon fontos a hazai piac csatlakozom, tényleg először itthon legyen végre rend.

dalton1 2007.05.29. 19:58:14

Ez így van, de Kelet-Európa alatt minket vagy az ukránokat vagy Szlovéniát, Montenegrót vagy Bulgáriát, Macedóniát (igaz az már dél, viszont akkor nem értem miért maradt ki a Balkán ha nem szímít Kelet-Európának) érti?

Zetek 2007.05.30. 08:17:00

Hát ha ez a megfellebbezhetetlen főtitán azt mondja, akkor oszlassuk föl az egész próbálkozást, szántsuk fel a hazai szőlőket és vessük be sóval! Egyáltalán miért erőlködünk még? Importáljuk ezt is.

pancsi 2007.05.30. 08:26:29

Már megint egy jenki nagyokos jól megmondja mit, hogyan, merre és miért (megmondja most a PIÉRT). Szerintem meg jobban tenné, ha visszatérne a Bud Light iváshoz és azt kommentálná (bár sok különbség a sauvignon blanc és a BL között nincs).
Egyébként meg addig jó nekünk, ameddig nem vagyunk világhírűek és nem kattan ránk a világ, mert akkor rögvest elk@vulunk.

egri Fehér 2007.05.30. 09:03:48

Ha jól értelmezem a guru szavait, akkor itt mind a természeti, mind az emberi, mind pedig a marketing tényezőkkel baj van. Hát, erre azt tudnám mondani, hogy az csak őt minősíti, hogy nem ismer minket. Úgy kompletten erre a régióra (ideértve a románokat és a bolgárokat - bár ez a kettő már nagyrészt a Balkán) azt mondani, hogy szar az éghajlat komoly szakmai hiányosságokra utal. És ez a véleményét is erősen relativizálja.
Az, hogy nem ismer minket, kelet-európaiakat kicsit minket is minősít, hiszen még nem tudtunk előállni olyasmivel, ami átlépné az ingerküszöbét. És a marketing valóban szar. De próbáljon már meg bármelyik nagyokos pénz nélkül marketinget csinálni!!!

snail1982 2007.05.30. 10:17:13

Most komolyan egy amerikai mondja meg hogy nem elég idős a borkúltúránk? Gondolom erről anno a rómaiaknak nem szóltak... Na mindegy. De ha neki az a jó akkor csak igyák a testetlen, túlnemesített vízizű boraikat. Nekünk csak jó lesz a Tokaji és Villányi valahogy.

Midnight Run 2007.05.30. 11:03:38

A magyar borral az a helyzet, hogy kis mennyiségben tudunk csak belőle szállítani a világpiacra, mert tájegységenként eltérőek az adottságok és az is szét van szabdalva rengeteg termelő között. Ezért nem is lesz sose jegyezve igazán a magyar bor. Egyszer Londonban volt alkalmam beszélni egy borkereskedővel, aki kifejtette, hogy legalább 10 ezer palackra lenne szükség azonos minőségben, hogy kereskedelmi mennyiségről beszéljünk. Az ennél kisebb tételek a nem jegyzett kategóriába tartoznak, és jelentős diszkonttal forognak. A magyar bor akkor érhet el sikert, ha nem McDonalds akar lenni a nemzetközi borpiacon, hanem egyedi különlegesség, mert a nagy termelőkkel nem tudunk sem mennyiségben, sem árakban versenyezni (chilei és dél-afrikai munkaerő költség szemben a magyarral).

shiraz 2007.05.30. 11:27:43

Bocs Cabernet, de az utolsó mondatod pont ellentmond az előtte leírtaknak. Melyiket gondolod inkább?

Jenyei 2007.05.30. 16:25:54

Tízezer palack az 75 hektó. Azért az nem akkora irdatlan mennyiség, hogy mindjárt USA meg Ausztrália méreteiben kezdjünk gondolkodni és azonnal az egyedi arc elvesztésén kezdjünk lamentálni.
Én nem érzem az ellentmondást a leírt mondatok között.

shiraz 2007.05.30. 16:29:12

elfogadom az álláspontod, mégha nem is értek egyet veled.
PS: szolgálati közlemény baráti kérésre:
Kifli kérdezi, mikor vonjátok vissza az MA-ról történő kitiltását?

Batmonkey 2007.05.30. 18:24:50

Az nem jut eszetekbe, hogy esetleg igaza van?

dalton1 2007.05.30. 19:19:13

Kinek van igaza?

"Kelet-európai országok: Az éghajlat kedvezőtlen, a csomagolás nagyon silány, nincs elegendő szőlészeti és borászati tapasztalat."

Nem...nekem valóban nem jut eszembe hogy igaza van...ha az egészet vesszük úgy mint kelet-európai borászat, még abban sincs igaza hogy a csomagolás silány, mert az egészre nem igaz. Ráadásul amikor valaki 2-3 mondatokban a világ bortermelését mindössze kilenc régióra felosztva megmondja (legyen akármilyen szakember) hogy melyik szar és melyik jó, melyik fejlődőképes és melyik fog eltűnni a sűllyesztőbe annak nem lehet igaza. Ez az egész elég nevetséges...ami amerikában az európai kultúránál idősebb lehetne (nem csak a szőlőtermesztés) azt már mindet szépen kiirtották...nincs tapasztalat...ez a legjobb...amerikában bezzeg van...acéltartály belső falán tölgylécek meg fűrészporos filter...

dalton1 2007.05.30. 19:20:55

Amerikát mármint az USA-t kihagyta...pedig talán ahhoz értene a legjobban...

dalton1 2007.05.30. 19:21:25

Amerikát mármint az USA-t kihagyta...pedig talán ahhoz értene a legjobban...

Borboszi 2007.05.30. 20:59:45

Imádom, amikor az emberek leülnek, megnéznek egy csomó statisztikát, értékelnek papírok és eredmények fölött, majd közlik a jövőt... hát, ehhez én is értek... még papírom is van róla...
Attól függetlenül azt gondolom, hogy a jövő - akár a borágazatoké különböző országokban - pontosan attól függ, hogy a jelenben mit cselekszünk és milyen irányba. Mindazonáltal ha kilép az utcára és a fejére esik egy 50 tonnás veréb, akkor lehet, hogy a jövő is megváltozik, mert az utódja másképpen fog statisztikát elemezni :-)

Mellesleg kihúztam tarot kártyán, hogy mit lesz a magyar borágazattal 10 év múlva :-)...

nah... most kellőképpen rosszmájú és cinikus voltam. Mint mindig, ha az ilyen távoli jövőt firtatják... pedig az a mától függ.

Kotyogó 2007.05.30. 21:14:16

Igazad van Dalton! A csomagolás időként kifejezetten szép. Lásd Benza borok. Szépcsomagolás jó áron! Aztán meg van nagyon silány, lásd feind. Igazán jó borok rettenetes csomagolásban. Trendi akar lenni, hogy levegyék a nagy bavásárlóközpontok polcairól, közben egy jobb ízlésű étteremes hiába tudja milyen minőség van benne, legszívesebben ki sem rakná a polcra. Ezek különböző irányzatok. Más. A Tescóba - tudomásom szerint - 30 ezer palack alatt nem állnak szóba borásszal. Tehát akár külföldre is mehetnénk, mert sokan vannak ott a Tescóban, sokan termelnek 10 ezer palcknál többen egy fajtából. A gond inkább az állam marketing. Még mindig zsbre rakja az állam a pénzt, a helyett, hogy a bormarketingre költene.

dalton1 2007.05.30. 21:28:38

Neked is igazad van Kotyogó!

Fekete Leányka 2007.06.01. 18:46:20

Esetleg elgondolkozhatnánk azon, hogy javítsunk a megjegyzett hiányosságokon. Elég önhittnek tűnünk, persze itthon világhírűek a boraink.
Bangladesben kedvező az éghajlat, akárcsak Indiában.

Tudja valaki, milyen ott a csomagolás, vagy melyek a jó borászatok, vagy akárcsak mi a főváros?

Lehet hogy több szakértelem, jobb csomagolás és valóban jobb marketing kellene.

dalton1 2007.06.01. 19:07:58

Az éghajlaton vagy a szőlészeti múlton kellene javítanunk?


Benikuty 2007.06.01. 19:45:07

Nekem Garamvári Vencel jut eszenbe...
Nem szakértő ez,hanem egy interkontinentális ballisztikus barom,aki amit nem ismer azt jónak látja leganyálniMert az nem trendi,hogy ..." fingom nincs róla"..
Lehet,hogy a Dúzsi 2003-s merlotjának pl. a nagy vallásalapítónak véleménye szerint gagyi a cimkéje,de nekem egy palack után igen bejön.
Vesszen a sovinizmus!Egészségetekre...!

Benikuty 2007.06.01. 19:57:03

dalton 1,én a jánoshalmai sonkán javítok,illetve rövidítek,Kutyahegyi zweigelt kiséretében, ez a műfütyi meg egyen hamburgert,amiről azt hiszi,hogy az újvilágban találták fel.
Elvégre ott fingják a passat-szelet.

dalton1 2007.06.01. 21:19:13

Benikuty a véletlen egybeesések kedvéért, most végeztem a vacsorával ami hogy hogy nem egy kis sonka volt igaz nem jánoshalmai hanem battai de így is elég jó. Kutyahegyi helyett egy szlovén cabernet-shirazzal öblítettem le de e tekintetben irigyellek bár ez a szlovén is igen tartalmas bor volt! :)

dalton1 2007.06.01. 21:22:09

Régen úgy 10-15 éve Debrecenben voltak igazán jó hamburgerek...

Más: Utánnaolvastam itt a MA-n és csak utánna nyitottam meg egy üveg Bussay Esküvét a 2005-ös évjáratból de nyomát sem találtam a kénnek amire itt hangsúlyosan kitértek. Nagyon szép olajos kerek bor. Nem kiemelkedő de szép!

Benikuty 2007.06.02. 06:35:23

dalton 1,a Kutyahegyiből mindössze 1 decinyit dozíroztam,mert ugye nem nyakalásra termett.Írjál mán valamit arról a battai sonkáról!Nyálam összefut!

dalton1 2007.06.02. 07:44:07

Gondolom hogy a jánoshalmai sem marad el tőle nagyon...:)
Na de röviden. A disznót nem mi vágjuk hanem egy ideje mindig egy ismerősünk hozza kora reggel frissen. A sonkát nagyanyám szakértelmére bízzuk, ő is szokta pácolni. A pácolás a pincében történik a borok közvetlen szomszédságában. Sós, paprikás páclé temérdek mennyiségű fokhagymával. Egy bő hónapot áll ebben a lében és nagyapám minden nap megforgatja. Majd felkerül a füstölőre ahol magam sem tudom meddig szoktuk hagyni.
Az eredmény: idén a méret is elég nagyra sikeredett, szépen át lett füstölve, színre barna és nem rózsaszín mint a bolti és a pláne hogy nem csillog szivárványszínben rajta nátrium-nitrit (E325)...illata és íze leírhatatlan...
És nálatok hogy készül?

Rippes 2007.06.11. 17:58:40

Eddig csak olvastalak Titeket, de a sonkához hozzá kell szólnom... :)

Nálunk 8 hétig áll a pácban, fokhagyma, só, bors es egy kis varázslat, amit én sem tudok, mert csak az öregek tudják mindig.

2napig van füstön, aztán adj Neki. :)

Mi pedig a saját füredi rizlingünkkel isszuk. Azzal is júl csúszik. :)

Benikuty 2007.06.11. 20:29:56

E hét végén találkozom a jánoshalmai zsenivel,igérem,pontos technológiával fogok szolgálni.Nem titok semmi részlet.
süti beállítások módosítása