Már-már direktbe drága olvasóinknak írt slágert a népszerű hiphop együttes, miszerint a Bëlga. A Boros című dalban minimum hat ismert alkotó munkásságának állítanak verbális emléket – Németh Attilától Frittmannékon, a százpontos Áts Károlyon, Bock Valéron és Gere Zsolton át Figuláékig –, továbbá elhangzik kedvenc kifejezéseink zöme. Vérengzésre hajlamos barátunk és kollégánk – akinek kilétét nem fedjük fel – arra biztatott bennünket, hogy intézzünk kirohanást a zeneszám ellen, mert olyan, mintha a Magyar Bormarketing Kht. rendelte volna meg. Tényleg olyan, de nekünk tetszik, úgyhogy nem rohanunk ki. Hanem inkább felrakjuk a dalt ide, hogy minden érdeklődő bármikor meghallgathassa, amikor csak szeretné. Letölteni nem tudják, mert attól a szigorú kiadó, az 1Grecords szomorú lenne. Tessenek az alant látható izére kattintani. Kellemes rakenrollozást kívánunk.
Legalizáld, gargalizáld
Együtt nevetünk két üveg után (Bëlga: Boros)
2007.10.16. 06:44 - Albert gazda
A bejegyzés trackback címe:
https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr45196672
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Bëlga: Boros - szövegértelmezés 2014.11.06. 08:55:42
> Rántsuk le a puccleplet a borozás témaköréről! A Palack jóvoltából mostantól minden héten borszerda, hogy könnyed és közvetlen stílusban a laikusokkal is megismertessük a jó borokat, és hasznos gyakorlati tudást adjunk a kezükbe. Ugye mindenki...
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
zoranka · http://www.pecsiborozo.hu 2007.10.16. 07:57:50
Hát ha ilyen lenne a magyar bormarketing, akkor sokkal többen kóstolnák meg a magyar bort :)
KritiQs · http://kultur.blog.hu 2007.10.16. 08:28:34
Zoranka: igen,igazad van!
muskotály küvé 2007.10.16. 08:55:40
Épp akartam kérdezni, valaki hallotta-e...
Szerintem nagyon eltalált szám, az erőltetettsége humor akar lenni, számomra az is.
Szeretlek, Dominika...
Szerintem nagyon eltalált szám, az erőltetettsége humor akar lenni, számomra az is.
Szeretlek, Dominika...
Ferraiolo 2007.10.16. 09:35:31
Hol van az "alant látható izé" amire rá kell kattintani a nóta meghallgatásához?
koccintós 2007.10.16. 09:46:12
Ferraiolo: az a barnás csík, aminek az eleján egy fehér kis háromszög van, na oda klick.
Végre foglalkozik vele a MŰVA, a kirohanás pedig teljesen baromság lett volna, mert tényleg jópofa. Nem mellesleg jó marketing a minőségi fogyasztásnak. Nekem is tetszik!
Végre foglalkozik vele a MŰVA, a kirohanás pedig teljesen baromság lett volna, mert tényleg jópofa. Nem mellesleg jó marketing a minőségi fogyasztásnak. Nekem is tetszik!
greg03 2007.10.16. 10:10:26
csak explorer alatt jelenik meg a lejátszó. (legalábbis firefox alatt nem) szomorú...
Malbex 2007.10.16. 10:11:10
ha' nekem se nincs semmilyen barna csik. Nem lehetseges, hogy az csak MSIE alatt latszik? Mert nekem Moz.FF es Opera alatt se semmi.
koccintós 2007.10.16. 10:14:20
A Petőfi rádió adja ezt a számot, egyéb ötletem nincs.
marlington 2007.10.16. 10:15:43
Nagyon jó zene.
Mikor először hallottam a rádióban, azt hittem, valami jópofa reklám. Aztán mikor több, mint három perces volt, és egyre több termelő neve hangzott el, rájöttem, hogy nem.
Bejön.
Mikor először hallottam a rádióban, azt hittem, valami jópofa reklám. Aztán mikor több, mint három perces volt, és egyre több termelő neve hangzott el, rájöttem, hogy nem.
Bejön.
Albert gazda 2007.10.16. 10:56:32
Hozzáértő kollégánk meggyógyította a lejátszót, úgyhogy Firefoxban is látszik már. Az eddigi nem látszásért elnézést kérünk.
IIsten 2007.10.16. 11:21:44
firefix alatt nekem ott a barna csík (hú ez eléggé többértelmű:) )
papugaja 2007.10.16. 11:24:33
Pár hete nyomja a Petőfi, egyből lehidaltam tőle. Mer jó.
Gargalize it!!
Gargalize it!!
ikarus 2007.10.16. 11:40:55
de botrány, hogy nem tér ki a Btk.
arra, hogy emberiség elleni bűntett a vébéká
:D
arra, hogy emberiség elleni bűntett a vébéká
:D
ekkerjoz 2007.10.16. 11:41:32
Bob Marley: Legalized marihuana
után szabadon, de nem rossz, ha eleget iszunk előtte, akár danolhassuk is
után szabadon, de nem rossz, ha eleget iszunk előtte, akár danolhassuk is
melanzs 2007.10.16. 13:05:18
Szerintem is baromi jó, csak kicsit gyakran játssza az MR2...
egri Fehér 2007.10.16. 13:10:07
Hogy ezt miért nem a Bormarketing Kht. rendelte? Mert az egész a 'legalize'-témába tartozó számok paródiájává fajul a végére (ld.: "hé-hé-hé, Dominika!")
:D
:D
Készpénz Jancsi 2007.10.16. 13:34:06
Nekem meg akkor sem tetszik, rettenet, sasjózsefkabaré színvonalú pöntyögés
t f 1 (törölt) 2007.10.16. 14:44:50
Akinek nem tetszik, ne hallgassa!
Engem nem zavar, pláne hogy rádióm sincs..
Engem nem zavar, pláne hogy rádióm sincs..
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2007.10.16. 18:17:21
Ízlésekről kár vitatkozni, de tényleg stílusparódia, aki sasjózsizik, lehet hogy a paródia alapjául szolgáló zsáner-számokat nem ismeri, mindenesetre óriási árukapcsolás, simán beleillik a "Magyar Nemzeti Hiphop - Királyok a házban" halhatatlan opuszokkal megkezdett dogmatikai ívbe.
Külön tetszik az "újságíróknak - művészeknek jó" kategória, kíváncsi vagyok hogy az AMUVA minősítési rendszerében az após borának vagy az anyós borának felelne-e meg? :-)
Külön tetszik az "újságíróknak - művészeknek jó" kategória, kíváncsi vagyok hogy az AMUVA minősítési rendszerében az após borának vagy az anyós borának felelne-e meg? :-)
Albert gazda 2007.10.16. 19:04:11
Minimum 5 pont, úgy is, mint tehetség. Nagyot kacagtam az idézett részen (is).
mania 2007.10.16. 19:26:34
akit esetleg bővebben izgat a belga és a bor kapcsolata, kattintson ide:
www.magyarborokevkonyve.hu/index.php?id=20
www.magyarborokevkonyve.hu/index.php?id=20
Kotyogó 2007.10.16. 21:48:22
1. Ez ugyen egy reklámhadjárat, amit a hat borász is szponzorál, no meg az Index. A hülye is látja - mások meg beszopják.
2. Úgy látom sokan.
3. Szomorú!
4. Szerintem az egész Belga - zenekarnak mondott valami - egy rakás szar. Tudom, nem kell szeretni őket. De egy jó kis jazz zene vagy bármi más, mondjuk komoly zene inkább megfelel egy pohár jó bor mellé. Még Varnus Xavér is jobb! Ő legalább valóban tud játszani azon a büdös orgonán, függetlenül attól, hogy a bulvárban hogyan adja el magát.
5. A Belgának meg a borhoz annyi a köze, hogy még több lemezt akar eladni ez a zenekarnak mondott csapat. Esteleg alkoholisták és így jutnak ingyen fröccshöz.
6. Az újvilágban így lehet eladni lemezt meg bort. Ehhez viszont gratulálok! Szerintem sok sznob fogja beszopi. Kár, hogy nem nekem jutott eszembe...
7. Örülök, hogy nem nekem jutott eszembe, és nem ezen a szinten vagyok!
Tudjuk: bor, sajt, csoki meg hasonlók ma a sznob, gazdag tetkós faszok világa. Ja, az Origón olvassátok el, hogy ennek a nagyképű, buta bandának az egyik tagja, hogyan osztja az észt. Véletlenül pont ma jelenik meg itten is, meg ottan is. Na ne!
2. Úgy látom sokan.
3. Szomorú!
4. Szerintem az egész Belga - zenekarnak mondott valami - egy rakás szar. Tudom, nem kell szeretni őket. De egy jó kis jazz zene vagy bármi más, mondjuk komoly zene inkább megfelel egy pohár jó bor mellé. Még Varnus Xavér is jobb! Ő legalább valóban tud játszani azon a büdös orgonán, függetlenül attól, hogy a bulvárban hogyan adja el magát.
5. A Belgának meg a borhoz annyi a köze, hogy még több lemezt akar eladni ez a zenekarnak mondott csapat. Esteleg alkoholisták és így jutnak ingyen fröccshöz.
6. Az újvilágban így lehet eladni lemezt meg bort. Ehhez viszont gratulálok! Szerintem sok sznob fogja beszopi. Kár, hogy nem nekem jutott eszembe...
7. Örülök, hogy nem nekem jutott eszembe, és nem ezen a szinten vagyok!
Tudjuk: bor, sajt, csoki meg hasonlók ma a sznob, gazdag tetkós faszok világa. Ja, az Origón olvassátok el, hogy ennek a nagyképű, buta bandának az egyik tagja, hogyan osztja az észt. Véletlenül pont ma jelenik meg itten is, meg ottan is. Na ne!
Kotyogó 2007.10.16. 21:55:43
Még valami! A múltkor engem A Feind pincészet borainak állítólagos reklámozása miatt sárga lappal illettek. Csak annyit, hogy ezen az egy helyen több a reklám, mint amit én a Feind pincészetnek eddig állítólag nyomtam. Csak itten el van bútatva a reklám. Erről eszembe jutt a régi vicc: ügyes!
Szegediszomelijé 2007.10.16. 22:05:43
Éljenek az összeesküvés elméletek! Persze, humorérzék nélkül szar lehet az élet! Hát, bízzunk benne, hogy a hat "szörnyűséges" borász felsül ezzel és jól éhenhal:-) Én mindenesetre holnap veszek egy Royal Furmintot a fordított ABC-ben, 999,- Ft lesz -merthogy engem is befírolt ez a piszkos Áts Károly a reklám kampányába:-)
Szegediszomelijé 2007.10.16. 22:13:39
Majd elfelejtettem: lesz Feind Irsai is, ugyanennyiért. Vennék is, de nincs benne a Belga számban, hááát... majd meggondolom:-)
darker_ 2007.10.17. 01:25:18
Kedves Alkoholisták! Nekem is egyből Ti jutottatok eszembe, mikor a számot másodszorra hallottam ;). Bővebben: damvad.blog.hu/2007/10/09/borga
;)
;)
zoranka · http://www.pecsiborozo.hu 2007.10.17. 08:09:02
Kedves Kotyogó, aki Varnus Xavért hallgat borozáshoz és a fentiekhez hasonlóan adja tudtát humorérzéke teljes hiányának, az ne is hallgassa ez a dalt. Sőt... Én se vagyok nagy Belga rajongó, de ez egyszerű, jó, vicces. Poén és jó bormarketing nem csak az emlegetett borászok mellett, de a minőségi magyar bor mellett. Nem kell ehhez semmi pátosz, és ha reklám van benne, nekem az is kevésbé zavaró, mint egyes kommentelők görcsös ragaszkodása akár egyetlen pincészethez... Hogy ki milyen szinten van, abba meg ne menjünk bele...
koccintós 2007.10.17. 08:14:05
zoranka:
Igazad van, egyetértek!
Igazad van, egyetértek!
Jenyei 2007.10.17. 09:08:02
csak annyit tennék hozzá, hogy Varnus Xavér elismert, jó orgonista, ha pl. egy gyönyörű Bach-művet játszik nekem, miközben egy jó bort kortyolgatok, nincs azzal az égvilágon semmi baj - ettől még humorérzéke lehet az embernek, és a jó bort is szeretheti.
Kotyogó 2007.10.17. 09:41:59
Én is azt gondolom, hogy jó bormarketing, mert most trendi ez a zenekar. Viccesnek ugyan nem találom. Lehet, hogy velem van a baj... Amikor egyik dalukban politikusok nevét ordították, azt sem találtam viccesnek. Varnus Xavér pedig tényleg elismert orgonista, személyesen ismerem. Ahogyan Fassang Laci is. Vele talán még jobban el lehetne adni a magyar bort. Azért a bor mellé Belga helyett inkább Keith Jarrett hallgatok vagy éppen Eugen Ciceut.
balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2007.10.17. 10:50:26
Az ízlés és a reklám elég gyakran nem járnak együtt. A borkultúrára jó hatással lehet ez a szám még akkor is, ha bizonyos embereknek ebből hasznuk lesz. Engem ez utóbbi nem zavar. Aki megveszi a lemezt, csak mert rajta van a szám: tegye, legyen jó belgáéknak. Aki a hat borászhoz megy? Tegye. Mennyivel elvetemültebb reklám ez, mint amikor a Decanter elviszi az aktuális (nagyonokosésmégisszép) pléjmétet egy éppen arra járó borászhoz?
De mindezek ellenére nekem az a véleményem, hogy ez nem klasszikus reklám, azaz pénzmozgás nincs mögötte. Bár ha borászként benne lennék a számban, én is meghívnám őket vébékázni:)
De mindezek ellenére nekem az a véleményem, hogy ez nem klasszikus reklám, azaz pénzmozgás nincs mögötte. Bár ha borászként benne lennék a számban, én is meghívnám őket vébékázni:)
t f 1 (törölt) 2007.10.17. 10:50:34
Én meg csak azt nem értem, hogy mi a faszért kell marakodni egy bugyuta zene miatt. Akinek nem bugyuta, annak nem...
Mindenki fogyassza azt, ami az ízlésének megfelel, fölösleges ezen fennakadni. Kinek a pap, kinek a papné.
Mindenki fogyassza azt, ami az ízlésének megfelel, fölösleges ezen fennakadni. Kinek a pap, kinek a papné.
balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2007.10.17. 11:09:57
Hát egy péniszért biztos nem marakodik itt senki. A kommentelés lényege, hogy leírja a porhüvelyes a véleményét. Akkor is, ha tudja, hogy marhaság és mások ráugranak. Ezért van.
Kotyogó 2007.10.17. 11:42:24
Balafánt!
Igazad van! Bár a porhüvelyest nem tudom értelmezni... És nem vagyok meggyőződve arról sem, hogy csak a klasszikus reklámokért szoktak fizetni. Pl.: hirdetés az újságban, mert annál többre nem telik egy borászatnak. Leszámítva a Vargát. :-)Egyébként azt sem tartom jónak, ha a Decanter plémétet visz a borászhoz. Csak annyit szerettem volna megjegyezni, hogy lehetne valamivel komolyabb ez a dolog, csak akkor ugyebár nem megy át a médián, a bulváron, meg az indexen. Tegnap az origón címlapon volt a Belga. A Vendégszoba c. rovatban. Néhány részlet: Kérdés: "Lesz káromkodás? [millerkitti]
- Igen, lesz káromkodás."
A következő: "A fiatalságnak akartok példát mutatni a káromkodással, és ezáltal lejjebb vinni az értelmi színvonalat? [Wildchild87]
- Igen, nálad már sikerült is." Szóval ez a stílus a jövő... Ebből van pénzük a jobbnál jobb magyar borokra. Mert a fiatalok erre vevők. Ez a vicces? Végül egy igazi gyöngyszem: "Ti menőknek hiszitek magatokat?? [Baby Barbi 15]
- Nem, mi azok vagyunk, és kész." Fő a magabiztos fellépés! Azt hiszem, ezt nem kell kommentálni. Itt viszont úgy gondolom, hogy lehet véleményt megfogalmazni, ha valami pl. nem tetszik. Ezt t f 1-nek üzenem. És azt is, hogy én jobban örülnék, ha pl. Fassang Laci reklámozná a magyar borokat szerte a világban. Persze akkor nem lenne ilyen erőteljes a reklámkampány. Ő ugyanis tényleg tehetséges orgonista és ezt nem csak magyar honban állítják róla, hanem külföldön is.
Igazad van! Bár a porhüvelyest nem tudom értelmezni... És nem vagyok meggyőződve arról sem, hogy csak a klasszikus reklámokért szoktak fizetni. Pl.: hirdetés az újságban, mert annál többre nem telik egy borászatnak. Leszámítva a Vargát. :-)Egyébként azt sem tartom jónak, ha a Decanter plémétet visz a borászhoz. Csak annyit szerettem volna megjegyezni, hogy lehetne valamivel komolyabb ez a dolog, csak akkor ugyebár nem megy át a médián, a bulváron, meg az indexen. Tegnap az origón címlapon volt a Belga. A Vendégszoba c. rovatban. Néhány részlet: Kérdés: "Lesz káromkodás? [millerkitti]
- Igen, lesz káromkodás."
A következő: "A fiatalságnak akartok példát mutatni a káromkodással, és ezáltal lejjebb vinni az értelmi színvonalat? [Wildchild87]
- Igen, nálad már sikerült is." Szóval ez a stílus a jövő... Ebből van pénzük a jobbnál jobb magyar borokra. Mert a fiatalok erre vevők. Ez a vicces? Végül egy igazi gyöngyszem: "Ti menőknek hiszitek magatokat?? [Baby Barbi 15]
- Nem, mi azok vagyunk, és kész." Fő a magabiztos fellépés! Azt hiszem, ezt nem kell kommentálni. Itt viszont úgy gondolom, hogy lehet véleményt megfogalmazni, ha valami pl. nem tetszik. Ezt t f 1-nek üzenem. És azt is, hogy én jobban örülnék, ha pl. Fassang Laci reklámozná a magyar borokat szerte a világban. Persze akkor nem lenne ilyen erőteljes a reklámkampány. Ő ugyanis tényleg tehetséges orgonista és ezt nem csak magyar honban állítják róla, hanem külföldön is.
Kotyogó 2007.10.17. 11:55:24
Köszi! :-) Ha nem is akkor, de később én is hallhattam ezek közül néhány előadást!
balafánt · http://csakakorrekt.blog.hu 2007.10.17. 12:09:40
Szerintem van magyar borreklám, csak szaklapokban, vagy több termék együttes értékesítésekor (lásd Takler-pénzintézet). VAgy nézzük a töménytelen szaklapot, vagy eseményt, portált, amit borászok szponzorálnak.
Arra tényleg kevés a forrás, hogy a tv2 főműsoridejében félperces reklám menjen egy borászatról.
Szerintem van igényeseknek szánt marketinges háttér, s van más igényűeknek szolgáló is. Csak keresni kell: lásd mindenki gazdájának linkjét.
Arra tényleg kevés a forrás, hogy a tv2 főműsoridejében félperces reklám menjen egy borászatról.
Szerintem van igényeseknek szánt marketinges háttér, s van más igényűeknek szolgáló is. Csak keresni kell: lásd mindenki gazdájának linkjét.
t f 1 (törölt) 2007.10.17. 13:45:24
Kotyogó
Akkor nyugodtan fogalmazz véleményt, hátha érdekel valakit....
Akkor nyugodtan fogalmazz véleményt, hátha érdekel valakit....
zoranka · http://www.pecsiborozo.hu 2007.10.17. 15:02:52
Részben félreérthető lehettem. Nem hiszem, hogy CSAK komolyan, pátoszosan szabad közelíteni a borhoz. Ez az oldal éppen erről szól. Meg ahogyan én néha Belgát, néha Lajkó Félixet, néha Vivat Bacchust, néha meg semmit nem hallgatok bor mellé, csak a barátaim gondolatait... Nem csak szerintem, sokunk szerint éppen így lehet (talán, de nem biztos hogy igazunk is van) felhívni a Belgát (stb.) hallgató korosztálynak (vagy abból is a fogékonyabbaknak) a figyelmét a minőségi borokra. Hogy az ő idoljaik beszélnek vagy énekelnek róla.
Meg lehet vetni érte, de én úgy gondolom, hogy a Decanternek is meg van és lehet a szerepe a magyar bormarketingben. Ahogy más, többé-kevésbé vitatott magyar bormédiának is. Sok megközelítés lehetséges, és én nem hiszek a kizárólagosságokban...
Meg lehet vetni érte, de én úgy gondolom, hogy a Decanternek is meg van és lehet a szerepe a magyar bormarketingben. Ahogy más, többé-kevésbé vitatott magyar bormédiának is. Sok megközelítés lehetséges, és én nem hiszek a kizárólagosságokban...
Benikuty 2007.10.17. 17:31:52
Nem kell Kotyogót bántani.
Az első sorban csápolna
ha Feind benn'lenne a nótába'...
Az első sorban csápolna
ha Feind benn'lenne a nótába'...
Kotyogó 2007.10.17. 21:31:17
Benikuty!
Dehogy csápolna Kotyogó, ha benne lenne a Feind. A Konyári biztosan nem rímel, ezért maradt ki. :-) Azt hiszem teljesen félreérted a dolgot.
Big agne
Nem hiszem, hogy Feind Lajost nekem kellene félteni!
Zorankanak meg igaza van.
Nálam az a stílus ütötte ki a biztosítékot, amit az origón nyomtak ezek a nagyképű srácok, akik azt hiszik, hogy ők a világ közepén állnak, mint mérce. Azután meg itt olvason a cikket, hogy az albumukon néhány borászt nyomatnak. Hát érdekes, hogy mindehol őket nyomatják, ők meg néhány kiválasztott borászt... Valójában a stílusukat kritizáltam, és azt, hogy ehhez a média tárt karokkal nyújt segítséget! Minden szart átveszünk és minden szép és jó elől elfordítjuk a tekintetünket. Azt írtam, ha valakinek bejön a Belga, akkor hajrá. Lehet, hogy indulatos voltam. Elnézést! De az az érzésem, hogy időközönként lemegyünk RTL, TV2 stb kutyába. Aki nem tud festeni, az két X-et rajzol a vászonra, majd ideológiát gyárt hozzá. Aki képes rá, azt be sem viszik egy galériába. Képzeljétek el, ha mindezt egy jó borász borával teszik...
Persze mindenkinek meg van a maga szerepe. A Decanter magazinnak is. Csak felelőssége is van. Ezt talán nem szabadna elfelejteni. Itt értelmes emberek szokat véleményt formálni. Azok is értelmesek, akik Belgát hallgatnak vagy éppen más zenét. De nehogy mán a Belga szeretete jelentse az értelmi színvonalt. Sokan elmehetnének Olszországba körül nézni, hogy mi a kultúra és a bor szeretete.
Dehogy csápolna Kotyogó, ha benne lenne a Feind. A Konyári biztosan nem rímel, ezért maradt ki. :-) Azt hiszem teljesen félreérted a dolgot.
Big agne
Nem hiszem, hogy Feind Lajost nekem kellene félteni!
Zorankanak meg igaza van.
Nálam az a stílus ütötte ki a biztosítékot, amit az origón nyomtak ezek a nagyképű srácok, akik azt hiszik, hogy ők a világ közepén állnak, mint mérce. Azután meg itt olvason a cikket, hogy az albumukon néhány borászt nyomatnak. Hát érdekes, hogy mindehol őket nyomatják, ők meg néhány kiválasztott borászt... Valójában a stílusukat kritizáltam, és azt, hogy ehhez a média tárt karokkal nyújt segítséget! Minden szart átveszünk és minden szép és jó elől elfordítjuk a tekintetünket. Azt írtam, ha valakinek bejön a Belga, akkor hajrá. Lehet, hogy indulatos voltam. Elnézést! De az az érzésem, hogy időközönként lemegyünk RTL, TV2 stb kutyába. Aki nem tud festeni, az két X-et rajzol a vászonra, majd ideológiát gyárt hozzá. Aki képes rá, azt be sem viszik egy galériába. Képzeljétek el, ha mindezt egy jó borász borával teszik...
Persze mindenkinek meg van a maga szerepe. A Decanter magazinnak is. Csak felelőssége is van. Ezt talán nem szabadna elfelejteni. Itt értelmes emberek szokat véleményt formálni. Azok is értelmesek, akik Belgát hallgatnak vagy éppen más zenét. De nehogy mán a Belga szeretete jelentse az értelmi színvonalt. Sokan elmehetnének Olszországba körül nézni, hogy mi a kultúra és a bor szeretete.
darker_ 2007.10.18. 03:23:02
Kotyogó: próbáld meg elképzelni, hogy nem kell szó szerint és véresen komolyan venni az origós nyilatkozatokat.
A Bëlga születésétől kezdve, szinte definíció szerint parodizál, ironizál, gúnyolódik, provokál, társadalomkritikát fogalmaz meg sajátosan. Teszi mindezt gyakran kifejezetten trágár szövegstílusban, kifejezetten intelligens humorral. Persze egyrészt nem minden egyes számuk rejt ilyen mondanivalót, ráadásul a sok trágárság és egyes szándékoltan igénytelen zenei formák használata elrettent sokatokat a meghallgatástól és átgondolástól.
Persze nem kell tetszenie, viszont hitelesebb lenne a kritika, ha a zenekar külseje mögé is benéznél. Írtak egyébként káromkodásmentes albumot is. Ja, és szerintem kifejezetten anti-sztárok (ld. interjú a Fókuszban, a videót már nem találtam :( ).
Ízelítőül szövegelemzés itt: www.sulinet.hu/tart/fcikk/Kgb/0/22671/1
Szintén origós interjú meg itt:
origo.hu/vendegszoba/20030415belga.html?pIdx=2
A Bëlga születésétől kezdve, szinte definíció szerint parodizál, ironizál, gúnyolódik, provokál, társadalomkritikát fogalmaz meg sajátosan. Teszi mindezt gyakran kifejezetten trágár szövegstílusban, kifejezetten intelligens humorral. Persze egyrészt nem minden egyes számuk rejt ilyen mondanivalót, ráadásul a sok trágárság és egyes szándékoltan igénytelen zenei formák használata elrettent sokatokat a meghallgatástól és átgondolástól.
Persze nem kell tetszenie, viszont hitelesebb lenne a kritika, ha a zenekar külseje mögé is benéznél. Írtak egyébként káromkodásmentes albumot is. Ja, és szerintem kifejezetten anti-sztárok (ld. interjú a Fókuszban, a videót már nem találtam :( ).
Ízelítőül szövegelemzés itt: www.sulinet.hu/tart/fcikk/Kgb/0/22671/1
Szintén origós interjú meg itt:
origo.hu/vendegszoba/20030415belga.html?pIdx=2
Kotyogó 2007.10.18. 10:15:01
Darker!
Köszi, elolvasom. Értem amit írtál. Hallgattam elég sok Belgát.Engem nem rettent el a sok trágárság, de nem biztos, hogy egy idő után újra velük utazom a metrón. :-) Hogy egy másik zenekart említsek. Mert Hajósék valóban gúnyolódnak, társadalomkritikát fogalmaznak meg és a koncerteken olykor még provokálnak is. Ráadásul még van humoruk is. Ha őket hallgatjátok, akkor Malatinszkyt igyatok - csak azért hogy ismét a borról legyen szó!
Köszi, elolvasom. Értem amit írtál. Hallgattam elég sok Belgát.Engem nem rettent el a sok trágárság, de nem biztos, hogy egy idő után újra velük utazom a metrón. :-) Hogy egy másik zenekart említsek. Mert Hajósék valóban gúnyolódnak, társadalomkritikát fogalmaznak meg és a koncerteken olykor még provokálnak is. Ráadásul még van humoruk is. Ha őket hallgatjátok, akkor Malatinszkyt igyatok - csak azért hogy ismét a borról legyen szó!
Defter 2007.10.18. 11:28:35
Mennyire értelmetlen, hogy megint vitát kreáltatok itt valamiből, amiben végre mindenki egyetérthetne (na jó, csak Kotyogó barátunk nem ért egyet, ezért lett vita).
Ha pl. én írnék dalt a borkedvelői szokásaimról, nyilván megvan, hogy kiket vennék bele, és hozzájuk igazítanám a rímeket. Ahogy Kotyogó dalában is "tudjuk kik" szerepelnének elsősorban. Ezerszer leírta már mindenki, hogy a borfogyasztás ízlés dolga. Egyik ízlik, másik nem. Legfeljebb az befolyásolhatja, ha valamelyik termelővel az ún. véleményformáló nem találkozott még.
Nincs azzal baj, ha a Belga dalt ír, ha csúnya szavakat használ, ha elmondja, hogy ez vagy az a bor ízlik neki. A baj azzal van, hogy egy alapvetően hasznos és támogatandó ötletnek is akadnak fikázói.
Meg azzal is van baj, ha valaki egy ilyen kérdezz-felelek szerű társalgás szösszenetei alapján alkot véleményt, és minősít valami építő és tanító jellegű dolgot.
Kotyogó, képzeld, minden zenész és színész és médiaszereplő nagyszájú és beképzelt kifelé. Ebből élnek. Ezt kell mutatniuk, mert ezt várják tőlük. A Belgával meg szerintem utazz együtt a metrón, ha lehetőséged van rá, mert akkor talán embereket látsz, nem egy eltorzított kommunikáció kierőszakolt mondatait olvasod. Talán meglepetés is érhet - bár én nem ismerem őket, szóval ez csak feltételezés. Feltételezd a jót. Hátha kicsit boldogabb életed lesz.
Ha pl. én írnék dalt a borkedvelői szokásaimról, nyilván megvan, hogy kiket vennék bele, és hozzájuk igazítanám a rímeket. Ahogy Kotyogó dalában is "tudjuk kik" szerepelnének elsősorban. Ezerszer leírta már mindenki, hogy a borfogyasztás ízlés dolga. Egyik ízlik, másik nem. Legfeljebb az befolyásolhatja, ha valamelyik termelővel az ún. véleményformáló nem találkozott még.
Nincs azzal baj, ha a Belga dalt ír, ha csúnya szavakat használ, ha elmondja, hogy ez vagy az a bor ízlik neki. A baj azzal van, hogy egy alapvetően hasznos és támogatandó ötletnek is akadnak fikázói.
Meg azzal is van baj, ha valaki egy ilyen kérdezz-felelek szerű társalgás szösszenetei alapján alkot véleményt, és minősít valami építő és tanító jellegű dolgot.
Kotyogó, képzeld, minden zenész és színész és médiaszereplő nagyszájú és beképzelt kifelé. Ebből élnek. Ezt kell mutatniuk, mert ezt várják tőlük. A Belgával meg szerintem utazz együtt a metrón, ha lehetőséged van rá, mert akkor talán embereket látsz, nem egy eltorzított kommunikáció kierőszakolt mondatait olvasod. Talán meglepetés is érhet - bár én nem ismerem őket, szóval ez csak feltételezés. Feltételezd a jót. Hátha kicsit boldogabb életed lesz.
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2007.10.18. 11:37:05
Szerintem azok pufognak ezen akik mindent túl komolyan vesznek. Ez az egész egy poén, nem üzenet és nem útmutatás, nincsen pátosz, és nincs direktbe vett oktatás. Ezeknek a belgás gyerekek is teljesen civil melóból élő, gyereket nevelő harmincasok, annyi különbséggel, hogy lélekben elfelejtettek megkomolyodni, és milyen igazuk van.
Kicsiny zenei univerzumomban pl. simán megfér egymás mellett a Belga, a Sub Bass Monster vagy a fekavonat a köldöknézősebb cuccokkal (Jim Hall, David Murray, Metheny, Shorter, stb.) Sőt, a jazznek is vannak állatkodó bohócai, pl. a néhai Tribal Teches Gary Willis, Henderson, meg Covington) (duplazárójel, érdekes, ott is az volt a baj hogy a Scott Kinsey túl komolyan vette magát, haha.)
Volt egy vicces film (talán a 40 éves szűz?), amiben elhangzott egy megszívlelendő félmondat: "Az a bajod barátom, hogy piedesztálra emeled a p*nát!" Na hát szerintem a borral is ez a helyzet, nem csak patetikus bíborpalástban lehet a poharat megközelíteni. :-))))
Kicsiny zenei univerzumomban pl. simán megfér egymás mellett a Belga, a Sub Bass Monster vagy a fekavonat a köldöknézősebb cuccokkal (Jim Hall, David Murray, Metheny, Shorter, stb.) Sőt, a jazznek is vannak állatkodó bohócai, pl. a néhai Tribal Teches Gary Willis, Henderson, meg Covington) (duplazárójel, érdekes, ott is az volt a baj hogy a Scott Kinsey túl komolyan vette magát, haha.)
Volt egy vicces film (talán a 40 éves szűz?), amiben elhangzott egy megszívlelendő félmondat: "Az a bajod barátom, hogy piedesztálra emeled a p*nát!" Na hát szerintem a borral is ez a helyzet, nem csak patetikus bíborpalástban lehet a poharat megközelíteni. :-))))
Jenyei 2007.10.18. 11:59:05
1984-ben 'Philadelphia' Jerry Ricks blues gitáros-énekes bejött a színpadra, és nagyon óvatosan letette maga mellé az Egri Bikavéres palackot, a torok kiszáradása ellen. Nem panaszkodott a minőségre :)
Defter 2007.10.18. 12:21:38
Karmadealer, annyiban nem értek egyet veled, hogy szerintem aki nagy nyilvánosság előtt tesz bármiféle kijelentést, vagy használja azt a kommunikációs csatornát, amellyel nagyobb tömegeket ér el, az igenis befolyásolja a hallgatói vagy olvasói véleményét. Ha a Belgát hallgató fiatalok nem ismerik a borokat, de a dal miatt megkóstolják az említett termelők borait, azzal egy mintát követnek. Vagyis a közlő fél tanít, oktat, helyes (vagy sokszor helytelen) viselkedésre buzdít. Ettől lesz ez a szám is reklám bizonyos szempontból, mert megmutatja, mit érdemes kóstolni. Szűken ugyan, és elég szubjektíven válogatva, de mégis. Mindamellett, hogy ironikus, vicces, és talán tényleg csak poénnak szánták. Nem szabad elfelejteni, hogy minden megnyilvánulásunk hatással van azokra, akik találkoznak vele.
De igazad van, mi itt sokszor eltúlozzuk a bor jelentőségét, talán néha magasabbra is emeljük, mint kellene. De elfogultak vagyunk. Nem is nagyon tagadjuk. Ezért is örülünk, ha valaki kéretlen reklámot csinál a minőségi borfogyasztásnak.
De igazad van, mi itt sokszor eltúlozzuk a bor jelentőségét, talán néha magasabbra is emeljük, mint kellene. De elfogultak vagyunk. Nem is nagyon tagadjuk. Ezért is örülünk, ha valaki kéretlen reklámot csinál a minőségi borfogyasztásnak.
dalton1 2007.10.18. 12:34:28
Az emberi élet szülte helyzeteknek megvan a maguk értelme. Van amikor könny fakad a gyönyörűségtől az ember szemében egy bor kóstolásakor és van amikor ugyanezt a bort arra használja hogy berúgjon mert meghalt az édesanyja vagy mert megnősül. Öröm vagy bánat vagy szaktudás. Minden helyzetnek és bornak megvan a maga adott helye. Például egyszer jól berúgtunk Pilsner Urquelle-től mert akkor tellett rá és egy másik alkalommal a Kőbányai volt a megmentő mert 40 fok volt és órák óta tekertünk. Életem egyik legjobb söre volt.
Bocs a sörös példáért.
Bocs a sörös példáért.
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2007.10.18. 13:04:03
Ez már végleg off, de tesztnek nagyszerű. Kérem, tekinse meg az alábbi rövid bejátszást:
www.struttergear.com/products/CLUCKING_INFOPAGE.html
1. Ön felháborodott, és most is csóválja a fejét: micsoda perverz, beteg állatok vannak!
2. Ön jót nevetett (vagy sem) és rájött hogy ez egy paródia, még ha nincs is nagy betűkkel felhívva rá a figyelem.
Manapság a médiafogysztó népeknek résen kell lenniük mert aki mindent elhisz amit lát és hall, becumizza a médiahacket is.
Defter, értelmezd az alábbi ezeréves Queen sláger szövegét a hozzászólásod tükrében:
"Tie your mother down
Take your little brother swimmin'
With a brick that's all right"
Na, érzed hogy azért mert valaki benne van a médiában azért nem kell minden szavát olyan orbángyurcsányosan megfontolnia.
Vagy ha szerinted mégis, (bár nem akarok önbeteljesítő jóslatokat tenni) az abszurditás határát súrolja majd amikor valami gyomorbajos konkurrens feljelentése alapján az ORTT-ben savanyú hatvanéves hivatalnokok meg kékharisnyák meg pártcsinovnyikok kezdik elemezni a Belga szöveget hogy bújtatott reklám meg ígymegúgy, na akkor lesz a nap amikor lekapom sikítóval a kocsim tetejét és felcsavarozom a löveget.
www.struttergear.com/products/CLUCKING_INFOPAGE.html
1. Ön felháborodott, és most is csóválja a fejét: micsoda perverz, beteg állatok vannak!
2. Ön jót nevetett (vagy sem) és rájött hogy ez egy paródia, még ha nincs is nagy betűkkel felhívva rá a figyelem.
Manapság a médiafogysztó népeknek résen kell lenniük mert aki mindent elhisz amit lát és hall, becumizza a médiahacket is.
Defter, értelmezd az alábbi ezeréves Queen sláger szövegét a hozzászólásod tükrében:
"Tie your mother down
Take your little brother swimmin'
With a brick that's all right"
Na, érzed hogy azért mert valaki benne van a médiában azért nem kell minden szavát olyan orbángyurcsányosan megfontolnia.
Vagy ha szerinted mégis, (bár nem akarok önbeteljesítő jóslatokat tenni) az abszurditás határát súrolja majd amikor valami gyomorbajos konkurrens feljelentése alapján az ORTT-ben savanyú hatvanéves hivatalnokok meg kékharisnyák meg pártcsinovnyikok kezdik elemezni a Belga szöveget hogy bújtatott reklám meg ígymegúgy, na akkor lesz a nap amikor lekapom sikítóval a kocsim tetejét és felcsavarozom a löveget.
Sárfehér 2007.10.18. 14:46:13
A jó paródia olyan, hogy többrétegű, vagy ha úgy tetszik, több olvasata van. A fenti szám egyrészt persze szól a kedvenc boraikról, de nem ez a lényeg: egyrészt parodizálja Bob Marley-t, de leginkább minket, borisszákat parodizál -saját magukat is beleértve-, akik áhitattal ejtjük ki borászok és borok nevét, továbbá mindenféle legendákat gyártunk hozzá. ("...Összetört a kocsid, nem fizet a Casco, ha le akarsz nyugodni, Figula a frankó..." kb.). Ez utóbbi a leglényegesebb vonal, ezt jól csinálják, és ezért tetszik nekem is a szám, de persze ennek a respektálásához szükség van egy kis öniróniára való hajlamra. Akiben ez nincs meg, az persze megsértődik. :))
Defter 2007.10.18. 21:28:14
Karmadealer, kedves, nem érted teljesen, mit írok, de nem gond. Nem azt mondtam, hogy meg kell fontolniuk mindent, amit nyilvánosság előtt mondanak, csak azt, hogy hatással vannak azokra, akik hallgatják. Különben nem lenne ennyi emo a fiatalok között, pl., és nem sikítanának 13-14 évesen a No Thanxre. Ezeket a dalokat hallgatják, éneklik, mesélik, mutogatják egymásnak. Akár poén, akár komoly. Nem azt mondtam, hogy mennyire komolyan kell venni az üzenetet, és az iróniát én is értem, meg egyebeket is. Csak azt, hogy attól, mert valami poénnak indult, még lehet hasznos. Ennyi.
De tényleg lehet, hogy megint eltértünk a témától :)
Amúgy ha már arról van szó, hogy a magyar bormarketinget támogassuk meg néhány sztárral, aki majd jól elmondja, mennyire finom borok vannak kis hazánkban, akkor a zene sem túl elvadult ötlet. Csak a magyart nem értik külföldön. Olvastam a Bormarketing Kht. anyagát, és biztosan sokkal több konkrétum is kiderül majd, ha végre el tudnak indulni élesben is. A lényeg mindenesetre az, hogy olyan eszközt találjanak a kommunikációra, ami sokakat elér, ami véleményformáló, és főleg hiteles. Hogy elhiggyék. Kíváncsi leszek a konkrétumokra.
De tényleg lehet, hogy megint eltértünk a témától :)
Amúgy ha már arról van szó, hogy a magyar bormarketinget támogassuk meg néhány sztárral, aki majd jól elmondja, mennyire finom borok vannak kis hazánkban, akkor a zene sem túl elvadult ötlet. Csak a magyart nem értik külföldön. Olvastam a Bormarketing Kht. anyagát, és biztosan sokkal több konkrétum is kiderül majd, ha végre el tudnak indulni élesben is. A lényeg mindenesetre az, hogy olyan eszközt találjanak a kommunikációra, ami sokakat elér, ami véleményformáló, és főleg hiteles. Hogy elhiggyék. Kíváncsi leszek a konkrétumokra.
Kotyogó 2007.10.18. 22:14:06
Most kezdek megzavarodni. Ez itten a Bormarketing Kht. első lövése? Mármint a Belga? Én. Borfogyasztó, egyszerű magyar polgár ezt nem értem.
Karmadealer · www.sajtoszsemle.blog.hu 2007.10.18. 23:24:36
Nem olyan komplikált ez. A fizetett reklám mindig sokkal többe kerül és sokkal kevésbé hatékony mint az ilyen önkéntes spontán bohóckodás. Mivel nem a mennyiségi termelésben tudunk labdába rúgni a világ borpiacán, teljesen más eszközökkel lehet, ha egyáltalán kell élnünk mint azoknak az országoknak akik millió hektó számra öntik a konfekcióboraikat a nagy áruházláncok polcaira. A Belgás fiúk egyébként pont arra éreztek rá, hogy a hazai borfogyasztásban még bőven vannak minőségi tartalékok, elég ha tudjuk hogy az eladott borok 60%-a édes-félédes VBK alapanyag. Szóval ha itthon arányaiban csak annyian kezdenének nagy hirtelen minőségi borokat venni mint akár Ausztriában vagy Angliában, akkor sem tudom hogy maradna-e egyáltalán a reprezentáción felül számottevő exportmennyiség. Örüljünk ha a hazai piacot nem szipkázzák el a tengerentúli dömpingtermelők. Itthon meg sok kis pince, egyenként néhány ezres tételek. Ezt csak egyéniséggel, személyes ismertséggel, felvállalt arccal lehet eladni. (mondjuk nem pont arra gondolok amikor a Varga rárakja a fényképét "Magyarország legnépszerűbb pincészete" felirattal a palackjaira) De egy Homonna, egy Luka, egy Bussay, vagy az Ebner simán tud sztorit adni a borához. Mert tudja hogy a sztori adja el.
Lupus in Fabula 2007.10.21. 18:17:22
mindenki sajat maga alakitgatja a sajat vilagkepet.
orulok neki, hogy az enyembe belefer, hogy elhiggyem: urambocsa, a Belga egyszeruen irt egy szamot valamirol, amirol szamot akart irni...
en meg jokat mosolyoghatok rajta borozgatos dudolgatas mellett a barataimmal...
az en eletem klassz igy. :)
ja, es a szam is az... :)
orulok neki, hogy az enyembe belefer, hogy elhiggyem: urambocsa, a Belga egyszeruen irt egy szamot valamirol, amirol szamot akart irni...
en meg jokat mosolyoghatok rajta borozgatos dudolgatas mellett a barataimmal...
az en eletem klassz igy. :)
ja, es a szam is az... :)
mista · http://langologitarok.blog.hu 2007.10.26. 11:37:56
kotyogó te nagyon komoly figura lehetsz.
"Az újvilágban így lehet eladni lemezt meg bort. Ehhez viszont gratulálok! Szerintem sok sznob fogja beszopi."
"Azért a bor mellé Belga helyett inkább Keith Jarrett hallgatok vagy éppen Eugen Ciceut."
de a legjobb az, amikor az origón megjelent belgás-vendégszobát méltatod. te valami rettentő sótlan egy fasz lehetsz. de szerencsére cseppet se sznob :D
"Az újvilágban így lehet eladni lemezt meg bort. Ehhez viszont gratulálok! Szerintem sok sznob fogja beszopi."
"Azért a bor mellé Belga helyett inkább Keith Jarrett hallgatok vagy éppen Eugen Ciceut."
de a legjobb az, amikor az origón megjelent belgás-vendégszobát méltatod. te valami rettentő sótlan egy fasz lehetsz. de szerencsére cseppet se sznob :D
mista · http://langologitarok.blog.hu 2007.10.26. 11:41:52
albert gazdának pedig üzenem, hogy ha stilszerű szeretett volna lenni, akkor a poszt első mondatának első fele úgy festene, hogy
"Már-már direktbe drága olvasóinknak írt slágert a népszerű hiphop zeneka" :)
"Már-már direktbe drága olvasóinknak írt slágert a népszerű hiphop zeneka" :)
morris 2007.10.27. 15:54:20
De akkor most tényleg a bor, a sajt, meg a csoki, a tetovált gazdag sznob faszok sajátja?
Mindet szeretem, de gazdag nem vagyok, lehet hogy fasz igen de tetkóm sincs.
Mindet szeretem, de gazdag nem vagyok, lehet hogy fasz igen de tetkóm sincs.
Parmerozpazepan 2007.10.27. 15:56:24
Kotyogó,
ugye, nem gondolod komolyan, h ezt a számot bárki is megrendelte v. szponzorálta? mert ha komolyan gondolod, akkor már túl sok Feind-bort kapott az agysejtállományod...
A sznob meg az, aki Keith Jarreten kívül nem hajlandó mást meghallgatni... Ja, bocs, látom, még Ciceu-t is hallgatsz...
ugye, nem gondolod komolyan, h ezt a számot bárki is megrendelte v. szponzorálta? mert ha komolyan gondolod, akkor már túl sok Feind-bort kapott az agysejtállományod...
A sznob meg az, aki Keith Jarreten kívül nem hajlandó mást meghallgatni... Ja, bocs, látom, még Ciceu-t is hallgatsz...
e_easy 2007.10.27. 16:24:32
Itt mindenki egyéniség! Én mem!
Jarret egy crazy faszi élőben, a Ciceu meg nemtomki. A bort szeretem a sajtot is.
A Kotyogó pedig nem sznob. Kérdezz meg bárkit! Mármint bárkit aki számít! :)
Jarret egy crazy faszi élőben, a Ciceu meg nemtomki. A bort szeretem a sajtot is.
A Kotyogó pedig nem sznob. Kérdezz meg bárkit! Mármint bárkit aki számít! :)
HollyFcuk 2007.10.27. 16:42:14
Kotyogó made my day:)))
Ha a finom bor ezt váltja ki az emberből, akkor én a részemről maradok a pinánál!:)))
Ha a finom bor ezt váltja ki az emberből, akkor én a részemről maradok a pinánál!:)))
t f 1 (törölt) 2007.10.27. 17:23:00
Ki az, aki számít?
borphan 2007.10.27. 19:57:10
ne cukkoljátok Kotyogót, mer elkezd úgy Feindez nektek, hogy foghatjátok a buksitokat!!!
Autosave 2007.10.27. 22:00:10
Re: Kotyogó 2007.10.16. 21:48:22
Hmm, amikor vonalakkal áthúzott köröket látok egy kiállításon, és valaki azt próbálja elmagyarázni, hogy ez a vietnámi háború áldozatainak lelki szenvedését ábrázolja, picit elgondolkodok...
Amit nem értek, nem biztos, hogy jó; vagy fordítva...;-)
Hmm, amikor vonalakkal áthúzott köröket látok egy kiállításon, és valaki azt próbálja elmagyarázni, hogy ez a vietnámi háború áldozatainak lelki szenvedését ábrázolja, picit elgondolkodok...
Amit nem értek, nem biztos, hogy jó; vagy fordítva...;-)
Coccer 2007.11.06. 19:40:24
Az időm szűkében csak az oldal elején és végén lévő pár hozzászólást olvastam el. HollyFcuk: A változás nem mindig és nem mindenkinek jó! :)) Nem erőszak a disznótor csak a malacnak!
Kotyogó: Az elején 7 pontba foglaltad eme bandát és új számukat valamint annak mondandóját! Nos... reklám ide vagy oda... összerakták ezt a számot ill. szövegét rendesen és megmondja a frankót rendesen.
Ahogy sokan mondják fentebb... ha nem tetszik, ne hallgasd...
Én ironman-ra szavazok! ő legalább vágja... haza megyek, aztán jöhet DREKO....
És ettől alkoholista egy ember??? bruhahaaaaa... :))
Kotyogó: Az elején 7 pontba foglaltad eme bandát és új számukat valamint annak mondandóját! Nos... reklám ide vagy oda... összerakták ezt a számot ill. szövegét rendesen és megmondja a frankót rendesen.
Ahogy sokan mondják fentebb... ha nem tetszik, ne hallgasd...
Én ironman-ra szavazok! ő legalább vágja... haza megyek, aztán jöhet DREKO....
És ettől alkoholista egy ember??? bruhahaaaaa... :))
finomseprüü 2007.11.24. 17:23:34
Így van gyerekek. Izlések és pofonok. Megerőszakolás ide(kotyogó), lehetőség oda(belga-boros). 0:1
Én az utóbbira szavazok. Meg kőne tanulnunk tolerálni egymást- ahogy a nótában is szól az ige "Szeressük egymást gyerekek, az élet tovaszáll", -és milyen hamar.... Ez egyébként a tipikus esete a -havanrajtadsapka azért, ha meg nincs akkor azért-nak...
Szerintem éljünk békében egymás mellet zsörtölődés nélkül! Egyébként miért dobálózik kővel az aki üvegházban lakik? Fenn akadsz a káromkodáson, de jómagad se tartasz szűrőt a szád elé a tízparancsolatodban!? öléggé kétszínű lehetsz.
Én az utóbbira szavazok. Meg kőne tanulnunk tolerálni egymást- ahogy a nótában is szól az ige "Szeressük egymást gyerekek, az élet tovaszáll", -és milyen hamar.... Ez egyébként a tipikus esete a -havanrajtadsapka azért, ha meg nincs akkor azért-nak...
Szerintem éljünk békében egymás mellet zsörtölődés nélkül! Egyébként miért dobálózik kővel az aki üvegházban lakik? Fenn akadsz a káromkodáson, de jómagad se tartasz szűrőt a szád elé a tízparancsolatodban!? öléggé kétszínű lehetsz.
finomseprüü 2007.11.24. 18:38:39
www.magyarborokevkonyve.hu/index.php?id=20
- hát ha EZ neked nagyképű, akkor, vagy csak túlspirázod magad, vagy egyszerűen lételemed a fikázás.
"Monsieur elvont megnemértett művész vagyokgatyamadzag"
Még jó hogy a szart nem kell megennie senkinek, csak annak aki szereti. Értsd úgy, ahogy akarod. Jézusom, felvettem a kesztyűt. ...Plutty... levettem..
köszi
- hát ha EZ neked nagyképű, akkor, vagy csak túlspirázod magad, vagy egyszerűen lételemed a fikázás.
"Monsieur elvont megnemértett művész vagyokgatyamadzag"
Még jó hogy a szart nem kell megennie senkinek, csak annak aki szereti. Értsd úgy, ahogy akarod. Jézusom, felvettem a kesztyűt. ...Plutty... levettem..
köszi
finomseprüü 2007.11.24. 19:10:49
Plutty-plutty, életre kelt a kesztyű !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ja, és mégvalami: említetted, hogy személyesen is ismered Mr. Varnusz-t. ..Na most én jó keresztényhez méltón sokat jártam templomba. Orgonát láttam,orgonaszót hallottam, de a sípjait, és billentyűit nem szagolgattam.. Biztos mindegyik orgonának más az illata, Varnusz Úré a büdös kategóriában milyen helyet foglal el nálad? Magaskultúra, popkultúra, szubkultúra - ha már a zenéről beszélünk...
Ja, és mégvalami: említetted, hogy személyesen is ismered Mr. Varnusz-t. ..Na most én jó keresztényhez méltón sokat jártam templomba. Orgonát láttam,orgonaszót hallottam, de a sípjait, és billentyűit nem szagolgattam.. Biztos mindegyik orgonának más az illata, Varnusz Úré a büdös kategóriában milyen helyet foglal el nálad? Magaskultúra, popkultúra, szubkultúra - ha már a zenéről beszélünk...
limbekcs 2010.03.07. 16:29:26
csak a jegyzőkönyv kedvéért: kosárba került a cd... :)
mindez persze évekkel ezelőtt, a szomorú apropó az, hogy bezár a lemezbolt, ahol.
mindez persze évekkel ezelőtt, a szomorú apropó az, hogy bezár a lemezbolt, ahol.
limbekcs 2010.03.07. 22:35:30
ja igen, lehet, hogy a krómos csillogású böngésző tehetett róla, de nem indult el a poszt alatti "izé" :) - így kénytelenek voltunk előtúrni a cd-t és azzal gargalizélni, soha nagyobb porblémát, hölgyeim és uraim.
viszont a lemezbolt tényleg bezár itt a camponában, gyász.
viszont a lemezbolt tényleg bezár itt a camponában, gyász.
Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2010.03.07. 23:41:21
@Kotyogó: Sajna mostanában kevesebb időm van követni a komolyzenét,
ha esetleg Xavért vagy más, általad is preferált előadóművészt megvesztegetne néhány (esetleg szintén preferált) borász,
akkor majd dobj egy linket a produkcióról, érdekelne.
Köszi!
ha esetleg Xavért vagy más, általad is preferált előadóművészt megvesztegetne néhány (esetleg szintén preferált) borász,
akkor majd dobj egy linket a produkcióról, érdekelne.
Köszi!
limbekcs 2015.01.03. 05:00:04
említettem már, hogy lányom 1.0 lehúzza az akkordokat simán, de még alá is reppeli, hoppá?
na ez is szép, nem csak a szegény Bussay exdoktor rizlingje.
na ez is szép, nem csak a szegény Bussay exdoktor rizlingje.
Utolsó kommentek