Nagyjából egy évvel ezelőtt jelent meg a hír, hogy az online értékesítés mintaüzeme, az Amazon.com belekóstol a borkereskedelembe. A hír hallatán nyilván sok kis- és nagyker szisszent föl amerikaszerte. Most viszont pukkanhat a pezsgő: a programnak lőttek. Az Amazon szóvivője nem árulta el, hogy az elsősorban kaliforniai borok értékesítését célzó projektet miért fújták le. Vannak, akik a kudarc okát a szállításra szerződtetett New Vine Logistics megrendülésében látják. A cég ugyanis a nyáron egyszer már lehúzta a rolót - igaz, az Inertia Beverage Group tőkeinjekciója révén most újraindult. A másik probléma, ami az Amazon.com megfutamodásában fontos szerepet játszhatott, a különböző államok közvetlen borértékesítésre vonatkozó törvényeinek átláthatalansága. A közvetlen kiszállítást nagyjából 35 állam engedélyezi, de a szabályozáson belül számtalan eltérés akad, pl. van olyan állam, amely korlátozza, hogy egy fő hány palack bort rendelhet, mások azt írják elő, hogy a szállítmányt csak kiskereskedelmi egységben lehet átvenni. Az Amazon.com borprogramjának kudarcáról először a WineBusiness.com adott hírt egy a partner borászatoknak kiküldött üzenet alapján, amelyben a cég sajnálattal közli, hogy többet nem vásárolnak.
dotcom-bor elnapolva
2009.10.27. 17:21 - alföldi merlot
Címkék: online borkereskedelem amazon.com
Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr901477936
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
Utolsó kommentek