Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Szüret 2011

2011.10.04. 06:30 - Az Alkoholisták

2011 nyara, majd főleg az ősz első hónapja, nemcsak nekünk tűnt az átlagosnál melegebbnek és szárazabbnak. Az Országos Meteorológiai Szolgálat adatai is azt mutatják, hogy rendkívüli időjárásban volt részünk, és legalábbis a hőösszeg és a napfényes órák száma alapján borászaink kiváló évjáratban reménykedhetnek. A Meteorológiai rekordok szeptembere című esettanulmány a következő, számunkra is érdekes megállapításokat tartalmazza: "(...) az elmúlt 61 év megbízható meteorológiai feljegyzéseit megvizsgálva a havi országos átlaghőmérséklet rekordja immáron a múlté, de napfénytartam tekintetében is rekordelső lehet (ha az összes napfényadat rögzítésre kerül). (...) az idei szeptemberi havi középhőmérséklet országos átlaga kerekítve elérte a 19 fokot, ami több, mint 3 fokkal meghaladja az 1971-2000 közötti harmincéves időszak középértékét. [...] Valószínűleg az idei vénasszonyok nyarának végén egyes magyar borvidékeken kiemelkedően jó évjáratú bor fog teremni, amiben nem kis szerep jut a rendkívül hosszú napos időszaknak. Az idei év kilencedik havában ugyanis a meteorológia történetében először kezdődik 3-as számmal a szeptember havi napfényes órák száma."

Mintha az időjárás kárpótlást akart volna nyújtani a tavalyi siralmas szüretért. Hogy bújt-e ördög a részletekbe, azt megtudhatják most induló sorozatunkból. A következő napokban néhány ismert borászunk véleményét tesszük közzé a 2011-es évről, az évjárattal kapcsolatos tapasztalataikról és reményeikről. A hamarosan megjelenő első részben Laposa Bence rövid értékelését olvashatják.

Címkék: szüret 2011

45 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr143276962

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

európai 2011.10.04. 07:40:45

Figyelemre méltó pincészetek lesznek azok (szomorú értelemben) akik 2011-ben sem lesznek képesek jó bort készíteni. Az eddigi információk, pincészetek által közzétett tapasztalatok alapján, ideálisak a körülmények kiváló borok készítésére.

Igaz út 2011.10.04. 08:47:39

Kedves Fiúk!
Először is had fejezzem ki őszinte elismerésemet a munkátokhoz. Ez az csak így tovább.
Sajnos azonban írnom kell ráadásul név nélkül egy nagyon fontos, számomra számunkra legfontosabbról a Tokajiról már ami az 1991. év után történt. Megjelentek a csigazabálók és saját képükre átalakították a mi Hungarikumunkat. Egyszerű a képlet alakítsd át a saját formádra, majd lökd le a francba. Mert hamar rájöttek mert az biztos hogy értenek ám a borokhoz - ilyen tüneményesség sehol a világon nem terem. Hogy ne tűnjék üres szócséplésnek 3 tény ami már sajnos a bortörvényünkben is szerepel, sok szemét picsanyaló segedelmével:

Igaz út 2011.10.04. 11:11:04

Ez az vót ami azigazság. leírtam a második megjegyzésemet de nem ment valószínű el, hát negyedszer is:
1. Tokaji borkülönlegességek esetén az extrakt tartalom 5 mg/literrel való csökkentése
2. össz kéntartalom 400 mg/l-re felemelve.
3. Pince érlelési idő minimalizálása
4. Aszúbor készítés kizárólag évjárat azonos borral, musttal.

Igaz út 2011.10.04. 11:13:20

Magyarázat, csak a 4. ponthoz, a többi kikövetkeztethető mindenki aki csak egy picit ért a borokhoz:
kedves Ismerősőm aki mellesleg a legnagyobb cégnél főborász volt az átkosban mondta nekem: m a szar alkoholért feláldozzuk az aszú gyönyörű cukrosságát.

Igaz út 2011.10.04. 11:15:46

Mádon alakult a közelmúltban egy eredetvédelmi egyesület, mi csak Ökörkörnek hívjuk. Csa azért írok nektek, mert ami sok az sok. Ameddig egymást nyalogatják addig nem érdekel de ha minket becsületes mádi, stb őstermelőket, borosokat fikáznak akkor az már dárda és felszólalok

Igaz út 2011.10.04. 11:22:54

Tehát:
múlt héten kiadtak egy szép igényes nyomtatványt, melyben a tagok bemutatása és reklámozása a cél. Az utolsó interjú a királlyal történt meg. A bevezető sorokat szó szerint idézem:
..... a ....... kör elnöke és a SZÁRAZ FURMINT LÉTREHOZÓJA - na áljon meg a menet!!! Az anyátok betyár szentségit, mit képzeltek ti, azért mert tele vagytok minden aljasságot hazudtságot be adtok a becsületes ide látogató kedves vendégeknek? Én csak csigazabáló Furmintnak nevezném a következő a kör által létrehozott bor melyet: 1. új hordóba tesznek, 2. szőlő feldolgozóban érlelnek, 3. almasav bontanak, 4. ha a hordón megjelenik a nemes penész, vagyis a Tokaji Hungarikum, letörölnek!!!

borász22 2011.10.04. 12:06:25

Igaz út: Teljes mértékben igazad van én is itt vagyok Tokaj-hegyalján és közel Mádhoz. Ezek azt hiszik, hogy csak ők tudnak Tokaji bort készíteni.A budai bor feszt.-en végig ittam az összes nagy borászat 2009-es furmintját és én nem sok különbséget találtam a saját boraim és az övék közt főleg nem 3-4000 ft különbséget palackonként!

kukko 2011.10.04. 13:58:14

@Igaz út: És ezeket a szittya furmintokat hol lehet megvásárolni, milyen pincészetek készítik ezeket? Bár megértem, hogy nem írhat neveket, mert a csigazabálók levadásznak. "a becsületes ide látogató kedves vendégeknek" meg gondolom Ön is osztja az ideológiát, ők meg majd választanak, hogy melyik tetszik nekik!

Igaz út 2011.10.04. 14:16:56

@borász22: A saját véleményem az, mivel legyünk őszinték a furmint az Furmint, testessége remek, illata meg nem intenzív - de aki szereti ezt a szép fajtát az megelégszik ennyivel is. Gondolj bele, hogyan tudsz több pénzt bezsebelni a - jelen esetben Furmint szárazon? Egyszerűen elfásítod - mert hisz erről van szó ne kerteljünk. valamikor a boron az újhordós-barikos íz borhiba volt!

Igaz út 2011.10.04. 14:24:30

@kukko: Nos Egyszerű a képlet, kereső Mádi Kör - taglista. nem ennyire egyszerű ez a dolog barátom, hogy majd a választanak a látogatók. Láttad a Mátrix első részét? Ébredj Neo a Mátrix rabja vagy - körülvesz és csak ebben élsz. Az egyszerű átlagos de nem átlagos Mádi honpolgárnak nincs annyi pénze, hogy ellenpropagandát indítson. pedig jó lett volna. Itt jegyzem meg a következőket. valaha én is 19 éven keresztül ehez a hamis úthoz tartoztam mivel munkahelyem volt az egyik és hát ahogy drága jó borász barátom, aki már sajnos nincs közöttünk Védeni kell a mundér becsületét - de már a saját utamat járom és felébredtem

Igaz út 2011.10.04. 14:42:00

@Igaz út: Még valami ehhez. nem tartom magam csúcs borkóstolónak - azt, hogy egy Tokaji Furmint, Hárs, vagy Sárga Muskotály tudjátok 1 km-ről szél ellenében megmondom. Milyen furcsa és elgondolkoztató: valamikor, pár éve a pannon bormustrán díjnyertes lett egy Furmintunk, amelyik 85 %-ban Hárslevelű volt. Egy zsűri tag sem vette észre, pedig volt ott még az egyik legnagyobb is - röhely

kegyetlenkirály 2011.10.04. 14:45:08

@Igaz út: Hello , rohamod van ? Észrevetted , hogy létezik ez az oldal , máshol már nem hallgatnak meg ? Gondoltad most gyorsan felregisztrálsz ...." és minden idelátogató kedves vendégeknek " ( akik nem biztos , hogy egyetértenek Veled ) , leírod a tutit ?! Jó az idő , miért nem szüretelsz vagy az aszúra vársz ? Küldjél be ide a fiúknak , akiknek gratuláltál pár üveg általad készített bort,biztos megkóstolják és leírják véleményüket. Addig meg megadom a háziorvosk címét , látogasd meg gyorsan valamelyiket :Dr. Gere József , Mád, Rákóczi utca 21-23. Telefon:47/348489 vagy Dr. Czimre József, Mád , Táncsics utca 10.
Telefon: 47/348038

Daeril 2011.10.04. 15:33:14

@Igaz út: Melyik pince borait keressem, hova menjek, hogy a munkádat meg tudjam kóstolni? Komolyan kérdezem.

lackó 2011.10.04. 16:38:05

Fenti kommentek = Magyarország.

hegyaljai 2011.10.04. 17:13:33

@Igaz út: Esetleg valamit a topic címéről, a 2011-es szüretről is írhatnál. :)

pinotnoir_777 · http://murtzi.blog.hu/ 2011.10.04. 19:55:38

@Igaz út: Erről nem írtál, de feltételezem, hogy te az avinálás és darabbantartás gyakorlatát is visszasírod/pártolod. Tévedek?

A több pénz bezsebelése az elfásítással meg elég nonszensz logika, lévén egy újhordó (szerednyei) minimum 60 de inkább 100 ezer Ft. Egyébként meg konkétan a francia hátterű birtokok száraz furmintot legnagyobb részt koracélban készítenek.

Fogyasztóként meg hadd nevezzem hamisításnak és becsapásnak hogyha egy óborral kevert aszúra csak az egyik évjáratot írják föl.

ps: szerintem a kilencvenes években megjelent külföldi beruházások Hegyalján az egész magyar borszakmának iszonyatosan jót tettek.

Komoly beltartalmú édesbornál meg óborozós-avinálós pancsolás nélkül is marad elég cukor, már ahol van minőségi szőlészeti munka.

Igaz út 2011.10.04. 20:04:07

@hegyaljai: Nos szerintem ez nem az én asztalom - már ami az idei szüretet jelenti. Hál' Istennek zajlik, nagy része már le van szedve, hiszen megjelentek a felvásárlók. A nagyok egyes területekkel várnak a csodára, pedig csoda nincs. Egész egyszerűen már nincs idő az aszú képződésre. Sokan azt gondolják, hogy mindig lesz hát nem így van. Hosszabb idő intervallumot nézve 10 évente 3 évben. Ehhez képest 91-től elég sok év volt aszús.
És a végére egy fontos dolog. Nem áll szándékomban senkit sem megbántani, szertem az embereket. Értékelem a másságot és az erőfeszítéseket. Jónak tartom, hogy tehetős magyar emberek szép borászatokat alakítanak és működtetnek. Minden szép és jó lenne, ha az elején leírtak nem volnának igazak. vagy ha valaki szerint nem logikus a gondolat menetem, kérem magyarázza el nekem, bírom a kritikát, üdv.

Igaz út 2011.10.04. 20:12:32

@pinotnoir_777: Köszönöm szépen a kritikus és értelmes válasz. nyugodj meg az avinálás és darabon tartás tőlem osztályidegen. Már az 1968-as borászati könyv megemlíti az egyik legfontosabb műveletet a hordók feltöltését. arról, hogy melyik úton járok, milyenek a boraim egy mondatot: Egy pár évvel ezelőtt volt egy borkóstolás Tokajhegyalján. természetesen szabályos volt semmi zsibi. Több értékelő bizotttság volt melyeknek a 90 %-a nagy ismert borászatok borászai voltak.Én egy száraz tételemmel 4-5 céget kivéve nagyon sokat megelőztem....

Daeril 2011.10.04. 20:17:21

Namost vagy igazad van vagy nem ezt a gondolatsorodból nem lehet eldönteni. Amit el lehet dönteni az az, hogy ízlik-e a borod vagy nem. Állítólag Mád-i őstermelő vagy kérdezem hova lehet menni kit kell felhívni hogy a borodat meg lehessen kóstolni? Máshogy ez a kérdés nem eldönthető szerintem.

Igaz út 2011.10.04. 20:25:39

@pinotnoir_777: A ps-hez: Ha Neked az hogy eladták a területeink legjavát ( vagy bérbe pl. 90 évig ) külföldi embereknek akkor nekem nincs mit mondanom többet mert tét malomban őrlünk....
Ha szerinted a házasítások - melyeket feltételezem Te is csinálsz pancsolásnak nevezed, akkor dettó az előző.

Igaz út 2011.10.04. 20:29:40

@Daeril: Itt most nem az én boromról van szó, hanem az eljárásról, meg a törvényi változásokról. Ezt próbáltam elmagyarázni.

Igaz út 2011.10.04. 20:31:30

@Daeril: Később megkapod a választ.

Igaz út 2011.10.04. 20:39:53

@kegyetlenkirály: Nos hidd el teljesen nyugodt vagyok, nem szorulok orvosi kezelésre tőlem bizony sok orvosnak nem lenne munkája. semmilyen gyógyszert nem szedek hála még nincs komolyabb problémám. Sok emberrel szoktam, ma, holnap tegnap beszélgetni. Az aszúra várást meg az előbb leírtam felesleges.

Daeril 2011.10.04. 21:04:58

@Igaz út: Azt értem, épp az idén volt erről egy eszmecsere itt. A végén én azt szűrtem le, hogy mivel a beszélgetők 99%-a nem kóstolta a vitatott borokat átment az egész ideológiai vitába.
Voltam nyáron Tállyán hordóért és vettünk bort is a kádártól. Kicsit ecetes volt de semmi kén és kellemes oxidált ízei voltak, az egész sokkal jobban emlékeztetett egy száraz sherryre mint egy bármilyen fehér borra (nálam a mátrai olasz a referencia lévén ott nőttem fel).
Szóval "csigazabáló" tokajit már ittam az értelmezhető volt számomra fehér borként, kíváncsi vagyok egy másik perspektívára is, abban az esetben ha létezik, kóstolható és el tudják mondani pontosan hogyan készült.
Márcsak azért is kíváncsi vagyok mert emelkedő sűrűséggel jönnek a felszínre olyan "termelők" mit te volnál, és nem tudom eldönteni, hogy rombolni akarsz (képzelt ellenfeleid hírnevét, akik jelen vannak a piacon) vagy építeni? És ha nem kóstolható az a bor amiről beszélsz akkor az eddigi produkciód nem más mint vádaskodás...

pinotnoir_777 · http://murtzi.blog.hu/ 2011.10.04. 22:00:39

@Igaz út: nem házasítok évjáratokat, sosem. Ha megtenném, akkor meg nem írnék rá évjáratot a címkére.

Hegyalján a legkiemelkedőbb fekvéseknek is nagy része mai napig parlag, sok falu van a borvidéken, ahol egy lelkes fiatal viszonylag kevés pénzből elkezdheti a szakmát. A nagy cégek megjelenése nélkül sok mai híres dűlő csak egy történelmi sóhajtozós legenda lenne. Én is azt szeretném, ha Hegyalján csupa magyar birtok lenne és virágozna, akik betelepítik az összes kiemelkedő dűlőt, de sajnos a világ nem így áll.

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.10.05. 09:47:44

@Igaz út: ez szánalmas.

mint a korábbi kritikusaid már megjegyezték:

1. nem írsz a címben foglalt topikról - amiről kellene;
2. Daeril vagy kétszer megkérdezte: hol fogyaszthatók a boraid, amellyel hitelt adhatnál vádaskodó szavaidnak (nem mellesleg bebizonyítanád, hogy a te borod sokkal jobb, mint a Mádi Kör tagjainak bármelyikéé) - frappánsan semmit sem válaszoltál, én ugyanis ennek tartom halvány ígéretféleségedet.
3. írásaid hemzsegnek a helyesírási hibáktól.

mit gondolsz, ezek után mennyire hiteles a személyiséged? mennyire hihető a véleményed? mennyire tudsz bárkit befolyásolni? (szemben olyan borászokkal/külföldi borászatokkal, akik nem névtelenül vagdalkoztak, hanem a NEVÜKKEL ÉS A BORAIKKAL vállalták teljesítményüket jónéhány éven át?)

a korábban finoman megfogalmazott kritikákból már érezhetted: valószínűleg rossz kommunikációs eszközt választottál. rosszkor. rossz helyen.

viszont az a gondolat vigasztalhat, hogy minden más stimmelt!:-)

ludmilllla 2011.10.05. 10:37:34

@Igaz út:
Kóstolhattam a borod motorostalálkozón...?

ludmilllla 2011.10.05. 10:43:26

@Igaz út:
Azok akikről Te itt írsz, soha nem akartak lejáratni senkit, mert a mádi szőlőterületekben mindennél jobban hisznek, Mádért dolgoznak. Te meg ócsárolod velük együtt a helyet ahol élsz.
Ismered egyébként a nótát: Látlak- e még fecskemadár?...

borkősav 2011.10.05. 15:36:58

Ez igen !!!
Végre egy őszinte ember.Én melléd állok.
Nagyon rossz volt a borvidéknek hogy pénzt pumpáltak bele. Együtt sírtunk mikor kiemelkedtek a földből azoka hihetetlen csúnya épületek azokkal a undorító rozsdamentes tartályokkal..
És lejebb vitték 5 mg/l-el(49,995 g/l). És már senki nem akar agyon oxidált illós bornak nevezett szart készíteni.
Bevallom szomorú vagyok főleg azért mert egy ember belekeseredve abba hogy nem képes szép bort készíteni, inkább szídni kezdi azokat akik pénzt és munkát nem sajnálva a borvidék felemelkedésén munkálkodnak.
Erre csak azt tudom mondani hogy kedves Igaz út itt az idő hogy feladd, és javaslom az álattenyésztést disznók, marhák stb.. ott nem nagyon válltozik a világ (hús-hús) így ezekkel a kellemetlen válltozásokkal nem kellene számolnod.

Daeril 2011.10.05. 20:12:27

@borkősav: Ez nem fair szerintem. Igazából nem tudjuk ki ez az ember és milyen bort csinál. Lehet, hogy egész jót. Valami sérelem érte, elszakadt a cérna, de ezért eltanácsolni a borkészítéstől ismeretlenül...
Ha jól értem az a baja "csupán", hogy nem szeretne újfát látni a borba, meg inkább az ászokhordós érlelést preferálja a palackérleléshez képest. (az évjáratos-nem évjáratos vitát én nem értettem így ettől most eltekintek)
Ezek szerintem ízlésbeli viták. (újfa, ászkolás) ezektől még a bora lehet akár piszok jó is, ha jó területekről, becsületes szőlőmunkával termeli meg az alapanyagot. Persze ha nincs is igazából bora és az egész csak egy hecckampány az más kérdés...

Igaz út 2011.10.06. 01:58:53

@Daeril: Azt hiszem elgondolkodtató tény a hozzászólások elolvasása után, hogy egyik hozzászólónak sem esett rosszul a prospektusban említett bevezető. Pedig az egész kommentem a " száraz Furmint létrehozója " nagyképű és hazug kifejezés miatt volt.
Hajlandó vagyok két tételemet elküldeni név nélkül annak bizonyítására, hogy:
1. Új hordó ízvilág nélkül is tüneményes bor van.
2. Az Édes Szamorodni 150 mg/liter cukortartalom helyett 60-70 mg-al is egy páratlan tüneményesség.
Amúgy pedig remélem a célomat elértem - már ami az elején írottakat jelenti.
Nem szeretném, ha a következő cikkük arról szólna, hogy ők fedezték fel az aszút.
Még a végére valami. kb. 93 környékén az egyik külföldi cég itteni vezetője nyilatkozta: " tulajdonképen mi is a Furmint? Az aszú készítés mellékterméke. Hát gondolom az azóta eltelt időben remélem forgolódik a csávó - az már mellékes dolog nem mádi és nem a környék szülötte.

borkősav 2011.10.06. 08:39:45

Kedves Daeril!
Itt sajnos nem erről van szó.Ennek a szakembernek a hozzászólásaiból kitűnik hogy igen gyenge borász lehet, mert még a fogalmakkal sincs képben, nem hogy az álltala fikázott borokkal.
Volt szerencsém igen sok trermelő borát kóstolni Mádon is, így van sejtésem mi az a tüneményes ízvilág amiről itt szó esik, és hidd el itt nem hordóhasználatról meg stílusról van szó. Csak azt az egy kérdést válaszolja meg a nagyrabecsült Igaz út hogy mennyi szőlőt hagy egy tőkén?

borpancsoló 2011.10.06. 09:51:38

@borkősav: "Csak azt az egy kérdést válaszolja meg a nagyrabecsült Igaz út hogy mennyi szőlőt hagy egy tőkén?"

Látom manapság már csak ez a szám az értékmérő, hogy ki mekkora nagy BORÁSZ! Azért az is érdekes lehet, hogy azt a számot milyen fajta hány éves és milyen művelésmódú példányán hagyja fenn az ember, és hogy melyik évjáratban.

Ne egyszerűsítsük már le így ezt a dolgot lécci, mert vannak akik évekig tanulják ám, hogy akkor mennyi is legyen az a szám.

Igaz, a múltkor nekem is azt mondta egy telefonos értékesítő, hogy " hát tudja Tamás, az elmúlt években végül is a borászat is egy szakma lett."

De ennél Te azért sokkal feljebb vagy szerintem. Nem jó indulatból írt leegyszerűsített vádaskodásra indulattal írt leegyszerűsítéssel válaszolni.

borpancsoló 2011.10.06. 09:55:55

@Daeril: Valahogy a Te hozzáállásodat vallom én is. Nem tudjuk ki Ő és milyen sérelem érte, de itt a blogszférában azért olyan szavak is elreppennek egymásra, amiket úgy gondolom hogy ebben a szakmában csak igen ritkán és igen megfontoltan kell és szabad használni.

Néhány hete magasztaltak egy hagyományos Tokaji termelőt, aki avinál, és hú, és haa, most meg leborhamisítózunk valakit, meg pancsolásnak nevezünk valamit, amire a múltkor emlékeim szerint nem volt ilyen heves reakció.

Félre ne értse senki, aki hamisít, azt meg kell büntetni és le kell nézni, de ezt a jelzőt azért egy szakmai közösségben nem illik összevissza dobálgatni. (Főleg hogy mert élőben mindenki kussol, mint szar a gazban, vagy telitorokból védi a tényleg hamisításon kapott év borászát. És tudom, hogy megint én vagyok az egyszerű, hogy fel mertem hozni ezt az "ezer éve történt kis félrelépésecskét", de szerintem ez a példa ide kívánkozik.)

borpancsoló 2011.10.06. 09:57:05

@pinotnoir_777: Lehet hogy csak én siklottam át rajta, de szerintem Igaz Út sehol nem írta, hogy ha évjáratot kever, akkor feltünteti az egyik évjáratot, így feltételezzük, hogy amennyiben így házasít, úgy hasonlóan hozzád, Ő sem írna évjáratot a borra.

Nem védem őt, csak szerintem nem volt jogos amit mondtál rá.

borpancsoló 2011.10.06. 10:11:27

@Igaz út: Én valahol igazán megértelek Téged, azonban nagyon rossznak tartom a stílust, ahogyan ezt a véleményt most tolmácsoltad felénk. Megértem a bevezető mondattal való szembenállásod is, valóban bicskanyitogató lehet egy tokaji borásznak ez a megfogalmazás és én biztosan nem így írtam volna le, ha az kör marketingese lennék, de mindenki ismeri a kontextust, amibe a mondatot el kell helyezni.

Hisz Te magad is írod, hogy a franci a furmintot melléktermékként kezelte, erre a tendenciára válasz a "feltalálta", hiszen igen, sikk lett nagyon fasza száraz furmintot készíteni és úgy gondolom, hogy többet használ Tokajnak ez a vonal, mint amennyit árt egy ostoba megfogalmazás.

Még egy valami: Tokaj és Eger híres arról, hogy bár csodálatos adottságai vannak, fantasztikus borászai, mocsok nagy a széthúzás és hát úgy gondolom, látszik is ez abban, hogy mennyire a béka segge alatt van a fogyasztói megítélésben ez a két borvidék. Egyszerűen nem tudják kihasználni az adottságokat. A Balaton-felvidék ennyi év borászával, mint Eger, már Villány lenne! (A hülye megfogalmazás itt szándékos :) )

Káros dolog ezt a széthúzást erősíteni. A médiában akkor is össze kell zárni és a közös jóért harcolni, ha a másik akár ellenszenves is, Én magam is összezárok olyanokkal, akiket személy szerint nem kedvelek vagy a munkáit nem tartom nagyra, mivel tudom, hogy a céljuk tisztességes és megegyezik a sajátommal:

Ha 10 év múlva ráírom a borvidékem nevét a palackra, az már jelentsen majd egy értéket, egy minőségi szintet.

Azt pedig nem mondanám, hogy rosszat tettek Tokajnak a külföldiek. túl sok jót se, az a pénz, amit bevittek azért nem nevezhető borvidékileg jelentős tőkebevitelnek, nem fejlesztettek akkora gasztroturizmust arra a híres borvidékre, mint amekkorát lehetett volna, csak vannak. Vannak és jó borokat készítenek. De meggyőződésem, hogy mára ugyan ilyen stílusú és minőségű borok lennének ott, ha Ők nem jönnek, és csak a honi borászok fejlődnek a saját pályájukon.

Szóval szerintem erre mi magunk is képesek vagyunk, csak nagy volt a hátrány, ahonnan indultunk, és ezt sokan, sokszor elfelejtik...

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2011.10.06. 11:13:00

Azt, hogy mit tettek Tokajnak (nem szükségképpen Tokajjal) a külföldiek, egy több irányból megítélendő dolog.

Nézzünk vissza arra, hogy hogy néztünk ki a rendszerváltás idején, és azt hiszem, hogy lehetetlen nem látni hova jutottunk saját erőnkből. Bizonyára nem kellett volna, de sajnos akkor is igaz, hogy ennyit tudtunk összehozni. Hatékonyak és exportképesek voltunk, mint MÁV meg a Diósgyőri Vasmű.

Az Internet ideális hely informális, akár szabadszájú viták folytatására, egyeztetésre, de mindez mégiscsak nyilvánosan és írásban zajlik, szóval célszerű törekedni az átgondoltságra és a pontos fogalmazásra.

Ezen túl persze minden véleménynek helye van.

Igaz út 2011.10.06. 11:55:28

@borpancsoló >>: Kedves nem ( borpancsoló )!
Köszönöm a válaszodat és most itt ezen a szent helyen megfogadom, hogy ezt a stílust amelyet tegnap volt szerencsém használni nem teszem többé. Továbbra is inkább azzal foglalkozom, ami a feladatom. Jelenleg és továbbra is a borok babusgatásával és mégegyszer sory a stílusért, mindenki egészségére, hajrá magyarok, hajrá tokaji!

borkősav 2011.10.06. 13:57:04

Én erre csak azt mondanám hősünknek aki leparancsolt minden mádi törekvést(kicsit nevesítve) V.an mór drink L.acikám..és remélem visszabújik penészes pincéjébe és babusgatja az illókat

hegyaljai 2011.10.07. 11:55:14

@Szomjas Gödény: A 2011.10.06. 11:13:00 bejegyzésedre.
Tehát 1993-ig, a földtörvény elfogadásáig a befektetők lényegében ingatlaspekulánsok is voltak, mert földet tudtak szerezni. Ami azután történt, azt lehet más szempontból megítélni. Kétségteélen, hogy befektetők nélkül kisebb - nevetségesen kicsi - maradt volna a tokaji termőterület. Ez egy fontos szempont. Aki mögött ugyanis nem áll gazdasági erő, érdek, azt leírják, azon átgázolnak.
Ebből a szempontból - EU és nemzetközi eredetvédelmi, világörökségi nézőpontból - meghatározó volt a külföldiek megjelenése.
Ami azóta történt kevésbé a külföldieknek felróható hiba, hanem a a szakmai összefogás hiányára vezethető vissza. A politikusok kijátszották egymás ellen az érdekcsoportokat, a szakmai szervezeteket.
Mindez mellékes a fenséges természethez képest, amely ebben az esztendőben is - immár sokadszor - csodát produkál a tokaji borvidéken. (hogy visszatérjek a post címéhez)

akov · http://borrajongo.blog.hu 2011.10.07. 15:47:40

Huha, ez egy igazi Hungarikum, ami itt zajlik!

A régi vonalasok azt állítják, hogy a nagyok/újak/külföldiek ki akarják nyírni őket, mire az általuk illegitimnek tekintett fegyverrel szállnak ezzel szembe. Wow! Igazán gratulálni lehet csak ehhez!

Pedig az igazság az, hogy a nagyok semmiféle szinten nem foglalkoznak ezekkel a régi vonalasokkal, hiszen nem sok vizet zavarnak... kit érdekelnek hát?

Hihetetlennek tartom, hogy ha ebben az országban valaki ragaszkodik valamihez, amit mások idejétmúltnak gondolnak és kisebbségbe kerül, akkor sarokba szorítottnak érzi magát és rögtön jönnek az összeesküvés elméletek, a paranoid megnyilvánulások. Minek?

Attól volna szép az élet, ha minden - mint ebben a komment-folyamban - megférne a másik mellett. Milyen baromi unalmas lenne a világ, ha csak egyféle bort lehetne készíteni. Akármit is mond Igaz út, Hegyalja virágzik, 100 stílus van és szerencsére mindenki az iszik, amit akar... na, akkor most éljen Tokaj!

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.10.08. 13:13:55

@akov: az mondjuk szintén erős leegyszerűsítés (lenne), ha az van (lenne) a köztudatban, Tokajban 1990 előtt nem történt semmi jó és a franciák meg Hwang meg Szepsy előtt kizárólag agyonoxidált-illós szarokat lehetett inni...
süti beállítások módosítása