Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Legalább igyanak, ha úgyis hideg van

Tavaszi borfesztivál a Városháza téren

2008.03.19. 17:55 - Albert gazda

Harmadszor lesz borfelhajtás húsvétkor Budapesten, a Városháza téren. Az idén ezzel két baj van, máskor egy szokott. A sztenderd, hogy a magyar borászok hagyománytisztelő népek lévén locsolkodással meg templomjárással szokták tölteni az ünnepeket, úgyhogy magukat a nagy neveket ritkán találjuk a standokon. A speciális, hogy nemcsak hétközbenre, hétvégére is rusnya idővel idővel riogatnak a meteorológusok.

De oda se neki, jómagam nem voltam még ezen a rendezvényen sosem, most viszont szerintem elmegyek. Vagy március 22-én, vagy március 23-án, vagy március 24-én.

Ilyenek borait fogom tudni megkóstolni többek között, ha: Szende Gábor, Gere Tamás, Dúzsi Tamás, Vylyan, Frittmann, Kiss Gábor, Bock József, Gere Attila, Nyakas Pince, Thummerer Vilmos, Mészáros Pál, Günzer Tamás, Takler, Degenfeld, Hétszőlő, Polgár, Bolyki, Maurus. Und so weiter.

És a Zsindelyes meg Márton és Lányai pálinkáit iszom, ha nagyon fázom.

Végül pedig megválasztják a város borát és a város pálinkáját is. Őrület.

Ne bámuljanak bambán, ha esik, az eső, az eső. Rá se rántsanak a viszontagságokra. Menjenek kóstolni, vagy inni netán, tetszés szerint.

Címkék: borfesztivál

56 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr99387645

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bloeger (törölt) 2008.03.19. 18:23:10

A teljes program, kiállítók listája,műsorok a www.tavasziborfesztival.hu -n található.

Gelencsér László 2008.03.19. 22:24:29

Egy nagyon egyszerű kérdést tennék fel a Frittman borainak megkóstolása után: MITŐL lett Ő az év borásza???
Miért nem a Légli, Konyári, Vylyan, Mayer, Wunderlicht, Günzer(ek), Tiffán(ok), Juhász, stb..és még legalább 30 akinek JÓ borai is vannak?
Ezt mondja meg nekem Valaki!!!
Javaslom: teszteljük le a Fritmann borokat! Szerintem botrányos!

Albert gazda 2008.03.19. 22:44:13

Kedves László, nagyon egyszerű kérdésre nagyon egyszerű válasz:

Azért lett Frittmann az év borásza, mert jó borokat készít.

bodorján 2008.03.19. 23:25:44

Kicsit OFF a téma de végre előkerült. A Frittmann borokért én sem rajongok. Még senki sem tudta nekem megmagyarázni, hogy mi a kiemelkedő érték a Frittmann-borokban, azon kívül, hogy "milyen jó, ahhoz képes, hogy alföldi". Ez igaz, de ha én betonon termesztett szőlőből készítek iható bort, én leszek az év borásza?

Nem mondom, ha egy korrekt irsait akarok inni, egész jó a Frittmann, de egy Nyakas, egy Feind, egy Hilltop sőt sztem még egy Hungarovin vagy Varga Irsai is jobb.

Korrekt borok de semmi több, viszont van egy csomó olyan borász, aki kiemelkedőt alkot. Hadd ne soroljam...
ON

nick: 2008.03.20. 00:12:00

sztem pl. Frittmann Ezerjó-ja nagyon klassz egy bor
...700Ft-ért meg pláne!

OFF
Mennyi is egy Nyakas?
Ja... :-P
ON

mojoking77 2008.03.20. 00:17:51

Huu....
a Marton es Lanyai MalnaPalinka valami csoda.
Ritkan palinkazok, akkor is foleg megbizhato helyrol szarmazo hazipalinkakat, de ez valahogy sikeresen levett a labamrol.....

Gy

t f 1 (törölt) 2008.03.20. 06:49:30

Látom, gyűlnek a hülyék.

Benikuty 2008.03.20. 10:41:18

A tisztességesen teljesítő, általam ismert Kunsági borászok - Font, Frittmann, Varga Árpád - borain elég nehéz fogást találni. Talán ha előitélettel vegyítünk némi rosszindulatot, mégis sikerül!

lackó 2008.03.20. 11:03:46

Esetlenek gyülekezete.

Jobb nem is reagálni az emberi hüyeségre. Vagy nem?

Wunder light, akkor már ha nem helyes, legyen érdekes.

Frittmann azért lesz az év borásza, mert jó borokat készít, stabil a munkája, nagy munka áll mögötte, sokat köszönhetünk neki, nagyon jó szakember.

Kérdezzük meg talán Lojzit, a Juhász testvéreket, Malya Ernőt, Kamocsay Ákost, hogy mennyire bosszúsak, hogy Frittmann lett az év borásza. Garamvárinál voltak kritikák szakmai részről is, de én itt még nem hallottam.

Amúgy meg szégyenletes ez a Frittmann év borásza fikázás. Ocsmány dolog.

Kedves Bodorján! Akkor hajrá, kívánom, hogy ezentúl döntsd magadba a Hungarovin borokat, nomeg Vargát is tudom ajánlani!

Gelencsér László!

Azt állítani, hogy a Frittmann borok botrányosak, kritikán aluli hozzáállásról, hozzáértésről és objektivitásról tanúskodik!

Örültem, hogy személyeskedhettem!

Benikuty 2008.03.20. 12:14:02

Nem tartozik szorosan a tárgyhoz, de tudomásom szerint az izsáki Varga brand name-t vált. Könnyű kitalálni az okát, más kérdés, hogy az meg valami ökör latin lesz.
A feszten mindenképp kóstoljátok meg a Font kékfrankos sillerét!:)

móci néni 2008.03.20. 16:35:38

mi a baj a vargával? én nagyon szeretem. klasszak. senki ne merje bántani, mert leverem
móci néni

Benikuty 2008.03.20. 17:31:47

Melyik Vargáról beszél, Móci néném?

bodorján 2008.03.20. 17:36:12

Hát én nem értem, továbbra is fenntartom a véleményem, mert véleményem lehet és ha valaki másképp lát valamit, az attól még nem OCSMÁNY dolog.

Garamvárit, az előző év borászát (amit szintén nem teljesen értettem, bár szívesebben iszom a borait), azt lehetett fikázni. Sőt kellett is. Meg fogom kóstolni az Ezerjóját, de egyelőre egy tisztességes ivóborokat készítő pincéről jelenik meg kép a fejemben ha a Frittmann pincészetre gondolok. Pont.

Benikuty 2008.03.20. 18:54:19

Mert mit várunk el? Nem tisztességes, jól iható borokat? Nem a mindennapok borait?
A mindennapok borai ár/érték kategóriában igen jók a kunságiak.

bodorján 2008.03.20. 19:09:36

Re: Benikuty
Nem, egy év borászától ennél azért többet várok. Valami különlegeset kellene szerintem elvárni, elég sok pincészet van ma Magyarországon, amelyik képes korekt ivóborokat készíteni. Emlékezetes borból van kevés (pl. nekem: Szárhegy Cuvée), és sztem a kimagasló borokat készítő borászokat kellene díjazni.

Benikuty 2008.03.20. 19:17:42

Bodorján, engem nem érdekel, hogy év borásza, vagy sem. Nem hogy lerágott csont ez, de már csont is elfogyott.
...és már megbocs, nem ivóborok, mert ennek semmi értelme.
Emlékezetes borból kevés van? Nocsak!

t f 1 (törölt) 2008.03.20. 20:19:36

bodorján
Ocsmány vagy nem ocsmány, mindenesetre minősíti a vélemény tulajdonosát

vörös és fehér 2008.03.20. 20:33:19

én is elvárok némi pluszt. például az év borásza rakja vissza térképre a borhamisításról elhírhedt borvidéket, például. jé, fritmann pont ezt teszi azzal, hogy megmutatja, mit is tud az alföldi bor.
valahol erről is szól az év borásza választás, szerintem.

Gelencsér László 2008.03.20. 20:43:24

Itt tényleg gyűlnek a hülyék!
Véleményemet azután írtam meg, hogy két nap alatt végigkóstoltam a Frittmann kollekció nagy részét. Amit nem, azt csak azért mert nem volt Nekik raktáron.
Nézzük: Merlot 2003 - igaz hogy csak 500.- körül van az ára, de ne vicceljünk már!!! Hol van ez a többi 2003-as merlot-tól? Hogy a többi az minimum kétezer - könyörgöm: miért nem a Trabant lett az év autója 1989-ben???
Rose 2007. Semmi baja, de semmi különleges.
Kékfrankos: fröccsbor, hideg szódával nyári napokra.
Kékfrankos selection 2006. Az egyetlen amire merem mondani, hogy egész jó. De ezért még nem jár aranyérem, sőt dobogó sem!
A többit meg hagyjuk...
Kedves Albert gazda! Ugye ezt Te sem gondolod komolyan!

MalbecNC 2008.03.20. 22:09:12

Gelencsér László és Bojtorján.

Azt hiszem, ti nem vagytok tisztában azzal, hogy mi a bor, a borvidék, miért isszuk a bort, vagy mit élvezünk különböző borokban. 2003-as termésű merlot-k vonatkozásában például mást szeret(het)ünk és/vagy keresünk egy nagytestű, vagy egy közepes villányi, szekszárdi és egri borban. Mást keresünk és ha megtaláljuk élvezzük a balatoni és megint mást az alföldi borokban (merlot-ban). A legutóbbival az a baj, hogy nagyon el lett rontva a hitele a borhamisítással, illetve/és kevés borász (volt) hajlandó komolyan odafigyelni arra, hogy tisztességes és piacképes bort készítsen, mert az bizony drága és fáradtságos dolog. Szekszárdi létemre igen megkönnyeztem például a Frittmannék 2002-es kadarját, már csak azért is mert elvitték az országos Kadarversenyen a pálmát.

Ami a lényeg viszont és ezt még meg kellene tanulnotok! Nem csak az a „jó” bor, ami nagytestű! Különböző bor kategóriák léteznek, mindegyik más célt hivatott teljesíteni. Az ember nagyon sokszor kíván valami könnyebbet, itatósabbat, szomjoltót, de nem tömegbort (borízű valami), vagyis legyen azért valami zamata, sava borsa! Én azt várom az alföldi borászoktól, hogy valami dél-franciaországi, vagy más „vin de pay” borokat ontsanak a borínyencekre, ha csak úgy ebédhez, hétköznap szomjat akar oltani, vagy akár egy esti könnyű vacsorához. Nos, Frittmann ezt tudta és tudja időnként teljesíteni. Hiánypótlás Magyarország bortérképén, nem beszélve arról, hogy munkájával visszahozza a hitet az emberben, hogy mégiscsak van iható bor az Alföldön!
Vegyetek vissza a támadásból és kezdjétek elölről a „borszakértők” iskoláját!

bodorján 2008.03.20. 22:51:57

MalbecNC

Köszi, ezek már végre érvek. Mondjuk ezek szerint kellene választani egyszer év borászát édes vörös kategóriában is. :-)

Az meg nem támadás, hogy leírom a véleményem. Legközelebb inkább elfojtom magamban és egy papírra írom le, amit utána elégetek.

MalbecNC 2008.03.20. 23:10:35

Bocsánat az ingerült írásért, igazából Gelencsér László bevezető mondata (= Itt tényleg gyűlnek a hülyék!) pukkasztott ki!

Ha az "édes vörös" tényleg egy kategória lenne (mint például a portói, vagy a ménesi aszú kadarka) és lenne borász, aki maradandót, érdemlegeset alkotott volna, akkor biztos előbb-utóbb sor kerülne rá.
Az év borásza viszont nem a pancsot készítőkből kerül ki.

És azért is elnézésedet kérem, hogy rosszul írtam a neved!

lackó 2008.03.21. 07:16:35

Nem hiszem, hogy nekem bocsánatot kéne kérnem, bár senki nem is követelte ezt :)

Gelencsér úr!

4 bort soroltál fel, a kínálatuk töredékét. Ez a te izlésedet tükrözi, nem pedig Jánosék munkáját! 2003-as sima merlot. Semmi barrique, semmi hosszú érlelés, hétköznapi bor, ami már nincs a csúcson. Hol nem volt készleten egyébiránt? Érdekelne a beszerzési forrás! Komolyan!

Szerintem azért egy rozé nem attól jó, hogy valmai eszméletlen különleges, hatalmas. Mondjuk, ha már vélemény, akkor pont az ő rozéjuk 2007-ből az egyik legszebb! Nem értem. Érdekelne, hogy mi nem tetszett benne!

És mi volt a többi, amit kóstoltál?

Érdekelne az állításod is, hogy a többi 2003-as merlot minimum kétezer. Hogy is van ez pontosan? Mert ha ez alapján mérsz...

Bodorján: ismerd meg munkáját, minden borát és rájössz, hogy miért is nagy dolog, hogy ők lettek az év bortermelői.

Egyébként meg azt valóban nem értem, hogy miért kérdés ez egyáltalán!?

benchmade 2008.03.21. 07:54:27

Kár a szájtépés, el kell olvasni, hogy miért lehet adni. A lusták kedvéért:
"A cím a díjazott bortermelő több éven át tartó kiemelkedő szakmai teljesítményéért, borainak
állandó kiváló minőségéért, azok hazai és külföldi sikereiért adományozható."

A saját véleményem, hogy számos vitatható döntés született már és rengeteg vicces dolog olvasható az alapszabály, a működés és a tagok stb. tekintetében. Szvsz komolytalan, súlytalan és hiteltelen.

lackó 2008.03.21. 07:57:28

Ezért kapta :)

Amúgy valóban lehet hiteltelennek mondani, mint ahogy a tavalyi év után annak éreztem én is, mégis aki kapja, annak elismerés, marketing és fogyasztói szempontból pedig hasznos. Ez van :)

Raul75 2008.03.21. 08:35:08

Én is megkóstoltam a közelmúltben egy pár Frittmann bort. Nincs azoknak semmi bajuk, de nincs is bennük semmi kiemelkedő. Úgyhogy az Év Bortermelője cím nekem is érthetetlen némileg. Persze tudom, hogy ez politika meg marketing meg minden, de akkor is...

lackó 2008.03.21. 08:49:31

De akkor is mi? Komolyan nem értem, hogy ez még mindíg téma! Ez már faszarágiság, bocsa a kifejezésért! Ha valakinek elsül a keze és cisnál egy baromi szép sort, legyen az év bortleremlője, ha volt munkája, célja, mgebecsülése, ha nem? Ne már. Mindjárt kiborul a bili. Vagy ez csak irígység?

Raul75 2008.03.21. 10:56:48

Nekem azért téma, mert csak most találkoztam először a boraival. Amúgy meg nem irigylem senkitől, annyira azért nem veszem én ezt komolyan, csak leírtam a véleményemet, benyomásomat.

lackó 2008.03.21. 11:11:24

Értem én ezt, de szerintem egy kóstoló alapján akkor sem kellene ezt így. Nem feltétlen csak a borokat kell nézni. Egyébként pedig milyen borokat kóstoltál?

Gelencsér úr nem hallatja hangját, de azért elmondanám, hogy az ezerjójuk és irsaijuk évek óta szerintem az egyik legszebb a reduktív szegmensben, a Sauvgnon Blanc már külföldön is elismert (ha jól tudom, a dán parlament beszállítói), a rozé idén is csodálatos, szerintem az egyik a legszebb a piacon, a 2003-as kadarkájuk "faladjamásikat" volt, ahogy a Selection merlot is, szintén onnan.

Nem akarok fogadatlan prókátor szerepben tündökölni, de túl vagyok néhány kóstolon, évek óta vagyok Jánosék nagy tisztelője, szerintem ezzel nem vagyok egyedül. Ha tényleg tárgyilagosan, a bencsméd által leírtaknak maximálisan megfelőlen akarjuk nézni, akkor ennek a kritériumnak maximálisan megfelelnek. AZ pedig sose baj, ha valaki nem óriási tanninbombákat zuhint ránk egri, szekszárdi, avagy villányi magasságokból. Jól van ez így...szerintem kár ezt a témát feszegetni.

ezerjo 2008.03.21. 12:49:58

ON
Ha már a Tavaszi Borfesztiválról volt szó az elején, javaslom, hogy a várható rossz idő ellenére is menjenek el sokan és győződjenek meg akár Frittmann, akár más termelők borairól, azok minőségéről.
OFF

Gelencsér László 2008.03.21. 15:05:43

Vitatkoznom kéne? Leírtam a véleményemet. Ezzel nem ért mindenki egyet. Gondolom ezen a téren a Nőkkel is így lennénk:)
Hogy mennyire értek hozzá? Jobban mint a Nőkhöz. Azokból nem próbálom ki minden évebn majd az összeset:)
Továbbra sem gondolom, hogy ezt a címet össze kell keverni az életműdíjjal!
Nem vagyok hajlandó különbséget tenni alföldi, villányi és egri bor között. Ha máshol jobbak az adottságok és jobb bor terem, akkor nekem az jobban is ízlik. A borászat a legmegfelelőbb területek kiválasztásánál kezdődik! Az hogy a Frittmann a lehetőségeihez képest az átlagnál jóval többet hoz ki a boraiból ( szerintetek. ebben én nyilatkozni nem tudok, mert nem iszom az alföldi borokat ) attól még mondhatom azt, hogy a borok minősége a villányi vagy egri borok középszerűségét is alig éri el. Ezt az áruk is tükrözi.

MalbecNC 2008.03.21. 15:37:11

Nem kell vitatkoznod, legalábbis elsőkörben nem. Inkább meg kellene már végre értened, hogy miről van szó.

Sajnos a cím továbbra sem azé, aki a legtestesebb és a legnagyobb karakterű borokat produkálja évről-évre. Az "Év bortermelője" díjnak célja éppen hogy a borász kimagasló szakmai teljesítményének és többéves munkásságának elismerése. Ha úgy tetszik akkor életműdíj.Ebben benne van az is, hogy mit tesz az adott borvidékért, vagy szőlőfajtáért, vagy borászat fejlődéséért. Amire te gondolsz (hogy kinek van jobb bora), azt borversenyeken döntik el, jutalmazzák a szakértők és kevésbé szakértők.
Nem létezik, hogy még mindig nem érted a különbséget...

Gelencsér László 2008.03.21. 15:59:39

Nem nem értem, hanem nem értek vele egyet! Én sem a nagy testű borokat részesítem előnyben. Roséból és oportóból iszom a legtöbbet. Egyszer már leírtam hogy a Gere 2003-as Kopárja sem ízlik. Vag lehet hogy egyszerűen csak azt írtam róla, amit az előbbi 2003-as Merlotról is.
Én sokkal jobban szeretném, ha az Év Boraszát nem a marketing alapján választanák, hanem a borai alapján. Lehet hogy túl agyszerű vagyok: azért az ÉV borásza, mert az előző ÉVben Ő hozta a legjobb borokat forgalomba.

MalbecNC 2008.03.21. 16:22:25

Pedig az előző hozzászólásod alapján úgy tűnt, hogy nem érted. Hogy te mit szeretnél az is egy dolog, meg az is, hogy a díjat milyen tevékenység jutalmazásáért hozták létre.
Az pedig igen lehetetlen (és szerintem értelmetlen) vállalkozás, hogy a legjobb borokat forgalombahozó borász legyen jutalmazva ily módon. Vedd észre például (ha már kijelentetted, hogy a rosékat és az oportókat kedveled leginkább), hogy nem lehet azonos mércével mérni a különböző szőlőből és technológiával készült borokat! A borversenyeken is meghatároznak különböző kategóriákat, nem ömlesztve kóstolnak a borbírák!
Talán azt lehetne mérni, hogy ki kapta a legtöbb arany, vagy más kimagasló értékű díjat a hazai és külföldi borversenyeken. De ez meg azért nem jó, mert nem minden borász indul minden versenyen (nincs annyi bora (mennyiségben és fajtában)és nem azonos módon (pl. pontrendszer)értékelnek a bírák. Szal halvaszületett ötlet. Azt szoktam mondani, hogy a bor nem búza, ahol konkrét paraméterek alapján meghozhatod a "legjobb" minősítést.

Raul75 2008.03.21. 16:26:21

lackó,

ezerjó 06, rosé 07, kékfrankos 06, kadarka 06

kóstoló = 1-1 palack

ON
aki teheti menjen és kóstoljon

Gelencsér László 2008.03.21. 17:17:04

- (nincs annyi bora (mennyiségben és fajtában) - Látod ezért nem tud elérni komoly nemzetközi eredményeket a magyar bor!
- Nem azt mondom hogy mit szeretnék! Azt mivel nem értek egyet.
- Azt pedig Te vedd észre hogy szívesen cserélek véleményt Veled - vagy bárkivel -, de kioktatásra NEM szorulok!
- "nem lehet azonos mércével mérni a különböző szőlőből és technológiával készült borokat" - Még szerencse! Nézzük például a Frittman félédes Portugeiserét a Mayer szárazával szemben. U.az a fajta, és u.az a technológia. Vagy mégsem? Itt kioktathatsz!
Vagy: Nézzük a Frittmann 2003-as Merlot-ját bármelyik hasonló technológiával készült 2003-as Merlot-tal szemben. Az hogy a többit már nem lehet kapni azt ne hozzuk fel előnynek!
Ettől függetlenül: A Frittmannék nagyon jó borászok. Biztos hogy a legjobbak az Alföldön! De! Szerintem ( hangsúlyozom! ) sokan vannak az országban akik jobbak Náluk! Hogy ezt a területek elhelyezkedése, vagy a technológia mássága teszi, az számomra mindegy.
És ha nem haragszol itt lezárnám a hozzászólásaimat ebben a témában. Mindent elmondtam, amit akartam.

bodorján 2008.03.21. 18:25:13

Egyetértek Gelencsér Lászlóval.

Azt nem tudom elfogadni, hogy mondjuk "igaz, hogy a Nyakas és Hilltop Irsai jobb, de ott jobb a talaj, tehát valójában Frittmann a jobb borász, mert ő hátránnyal indul".

Elismerem, hogy sokat tett az alföldi borok jóhíréért és szívesen iszom a borait, van is itthon egy két palack Irsaija általában, csak nem értem a hájpolást.

t f 1 (törölt) 2008.03.21. 19:24:15

Nos.
Én pedig azt mondom, hogy nem kell foglalkozni az előítéletes hülyékkel. Igen, így, és én NEM kérek bocsánatot. Mert aki még mindig ott tart hogy a legjobb alföldi bor(najóvan egye fene) eléri egy villányi, egri stb. közepes szintet, az bizony hülye. Kész, ennyi telik tőle, tovább már nem fejlődik, van ilyen, nem kell ezen csodálkozni. Azt hiszitek, hogy ez a legrosszabb? Dehogy. Van olyan, aki még a mindig tablettánál tart. Na és? enni a szintje, megállt a külvárosi kiskocsma színvonalán. És ott is marad mindörökre. Aztán néz majd nagy döbbenten, hogy a világ elmegy mellette. Menjünk mi is. Kihalnak mint a dinoszauruszok. Ki tudja, lehet, hogy a jövőben valamikor az ő csontjaikat is kiállítják egy múzeumban az alábbi felirattal: "íme itt a borkedvelő, aki képtelen volt a változást felismerni"
Lapozzunk

Gelencsér László 2008.03.21. 19:33:32

Miért, nem éri el? Pedig azt hittem.

Qarczit 2008.03.21. 20:01:51

Nem kellene megpróbálnunk "okosnak" lennünk?
Elég sok embert,zavar,flusztál,stb. az Év Borásza díj.
Év bortermelője díj.
Nagyon jó kezdeményezés volt, a Hét Borbírák Rendje indította.Őket kiszorította a Magyar Bor Akadémia.
Talán más alapokra helyezve,más szempontok alapján kellene megpróbálni(és más néven) egy olyan, tényleg "kicsi" hazánk, abban az évben legjobb termelőjét, díjazni,AKIRE sokan-sokan szavaznak(és isszák a borait,mert jól esett)

ezerjo 2008.03.21. 20:22:23

"tényleg "kicsi" hazánk, abban az évben legjobb termelőjét, díjazni,AKIRE sokan-sokan szavaznak(és isszák a borait,mert jól esett)"
Ez lenne a "Magyarország kedvenc borászata" díj?
Asszem ez a megnevezés már elkelt... :)

Qarczit 2008.03.21. 20:52:37

Olvastam,hogy van már olyan díj is, amit a legjobb borivónak(vagy kóstolónak?) adtak.
Szenvedhetünk még-de ha az, ami eddig volt,nem tetszik,akkor találjunk ki komolyabbat.
Nagy gond,hogy ami most Mao-on (elnevezésekben) van,arról külfödön azt hiszik,hogy fedi a jelentését.
Magyar Bor Akadémia-hol a párhuzam a Rusttival?

MalbecNC 2008.03.21. 23:24:46

Ajaj, kedves Gelencsér...
Próbálom úgy mondani, hogy ne vedd kioktatásnak: Nem érted.
Így ténlyeg kár folytatni.

MalbecNC 2008.03.21. 23:39:50

Kedves Bodorján!

Az tényleg nem lenne elegendő indok, hogy azért kap valaki kitüntetést, mert hátrányból indulva ér el valamit. Frittmann sem azért kapta. A talaj nagyon fontos, és az is, hogy a borász tisztában legyen, hogy az adott körülmények között milyen bor stílusra érdemes hangsúlyt fektetni és ahhoz milyen eszközök, szőlőfajták, technológia szükséges. Mint ahogy az általad említett Nyakasnak esze ágában sem lesz bordói küvét erőltetni, úgy a Frittman sem készül a villányi oportót lefölözni. MÁS stílust keres és talál. Dolgozik, erőfeszítéseket tesz, hogy a homokos, vagy kissé löszös földeken az általa elképzelt stílusban valamit alkosson. Valami jót. És sikerül is neki.

Még Gelencsérnek mondani akartam, hogy Villány tele van félédes kékoportóval. Bazi nagy táblák hirdetik úton-útfélén...

Benikuty 2008.03.22. 06:24:31

Minősíthetetlen alakok járnak erre, értem már Albertet:(

t f 1 (törölt) 2008.03.22. 08:21:56

Én utoljára októberben jártam Villányban, A hatalmas táblákon édes Pinot-t láttam 400 forint körüli árban folyóborként
Vettünk egy üveg "minőségi" Oportót az egyik helyen 2000-ért, tömény égettgumiszag, keserű íz. Kiöntöttük. Egy noname hajósi Cabernet volt utána, gyönyörű gyümölcsös ízekkel, toronymagasan jobb volt, mint a villányi bor. Szóval nem kell itt különbséget tenni a borvidékek között, ez egy baromság, csak a bor számít, nem az hogy hol készült, hanem az, hogy hogyan.
Aki ezt képtelen felfogni, arra kár az időt pazarolni.

bodorján 2008.03.22. 10:16:39

Mondjuk félédes Portugiesere, Muskotálya, Cserszegije Frittmannak is van.

Mr Chablis 2008.03.24. 15:51:11

Úgy látszik,ha valakinek éppen nincs jobb dolga, az nekiáll borfesztivált szervezni,figyelmen kívül hagyva a naptárt, a borászt, sőt a publiukumot is. Tényleg, van olyan neves borász, aki Húsvétkor nem otthon akar lenni? A böjtről, meg az egyházi szokásokról már nem is beszélve...

megjegyzés 2008.03.24. 15:59:29

a probléma az (nyilván ez az alapja a fenti polemizálásnak), hogy az "év borásza" cím elnyerésének nincsen kritérium-rendszere (ami szégyen, ha magát egy bor"akadémiának" nevező testület dönt...). nem Frittmann-ék alföldi viszonylatban kitűnő munkáját kisebbíti, ha az ott termelhető borok élvezeti értéke objektív okok miatt behatárolt. ez a tény (mármint a viszonylag alacsonyabb élvezeti érték) azonban nem is érdem. így tehát a "borakadémia" uram-bátyám alapon osztogatott címe degradálódik...

Raul75 2008.03.25. 12:54:59

nem volt ott senki? :)

Regős 2008.03.25. 13:56:49

Ezerjó 2006
V. VinoFem - Arany érem, legjobb magyar fehérbor
Cserszegi Fűszeres 2007
XII. Országos Cserszegi Fűszeres Borverseny - Aranyérem 2007 év Legjobb Újbora Borverseny - Aranyérem
Cabernet Franc 2006
XXX. Országos Borverseny - Ezüst érem
Cserszegi Fűszeres 2006
XXX. Országos Borverseny - Ezüst érem
Cabernet Sauvignon - Franc 2003
XXX. Országos Borverseny - Arany érem
Kékfrankos Rosé 2006
IV. Le Mondial du Rosé 2007 - Ezüst érem
Ezerjó 2006
VI. Országos Syngenta Borverseny - Aranyérem
Kékfrankos Rosé 2006
VI. Országos Syngenta Borverseny - Aranyérem
Cabernet Sauvignon - Franc 2003
VII. Nemzetközi Páneurópai Vörösborverseny - aranyérem
Kékfrankos Rosé 2006
VIII. Országos Rozé Borverseny - nagyaranyérem
Cserszegi F?szeres 2006
XI. Országos Cserszegi F?szeres Borverseny - aranyérem
Sauvignon Blanc 2005
Pannon Bormustra, 2006. jún. 1-3. - Száraz fehér csúcsbor
Cabernet Sauvignon - Franc 2003
Monde Selection, Brüsszel 2006. március 23-25. - Ezüst érem
Ezerjó 2005
II. Országos Ezerjó Borverseny, Mór - Arany érem
Sauvignon Blanc 2005
Independent Winegrowers Wine Contest 2006. április 17-21. - Bronz érem
Cserszegi F?szeres 2004
X.Országos Cserszegi F?szeres Borverseny legjobb cserszegi f?szeres bora
Kékfrankos Rosé 2004
Megye Bora 2005
Merlot 2002
Gulyás ételek és magyar borok versenye Birkagulyás kategória - arany érem
Kadarka Siller 2003
Nemzeti ételeink és boraink harmóniájának versenye: Káposztás ételek versenye Székelygulyás kategória - Arany érem Debreceni töltött káposzta kategória - Arany érem Paprikás ételek versenye

Regős 2008.03.25. 14:01:51

Majd elfelejetettem, ezek a Dél-alföldi Frittmann testvérek eredményei,-részben. Nem látom azt a franciaországi versenyeredményüket, ahol aranyat kaptak, ráadásul az összes Magyar induló közül a legtöbb ponttal.

bodorján 2008.03.25. 15:56:37

Voltam kint, hideg volt, még a rozékat is melengetni kellet, vörösbort kóstolni 5-6 fokosan pedig teljesen értelmetlen volt. Asszem jövőre megint április vége felé lesz Húsvét, úgyhogy az idő is jobb lesz.

Mr Chablis 2008.03.25. 22:52:02

Én is voltam kint. A Frittmann rozé tényleg jó és hűteni sem kellett tovább... De a felhozatal elég vegyes volt. Vagy aki kifizette a részvételi díjat és a faházat már ki is hozhatta a borát? Láttam én ott mandulabort (mi is az?) Szépasszonyvölgyi félédesvöröst, meg egy csomó nemborászt. Ezeket mutogatjuk a Tavaszi Fesztivál külföldi látogatóinak? Vigyék csak a jóhírünket? Talán nem ártana egy szakmai minőségi előválogatást tartani a jelentkezők között.Bár aki Húsvétkor erre hajlandó....

borcsa2 2008.04.09. 00:02:12

Hasonló gondolatokat érlelek én is magamban,hogy igazándiból,nagyon fontos lenne a különböző fesztiválok előtt a borok bizonyos minősítése.Sajna ezt a hazai fesztiválok valamennyi rendezvényére értem.Sokszor olyan érzésem van,hogy a szervezők csak a zsozsót akarják helypénz címen pesöpörni, utána pedig még nem kevés"begyűjtő" tartja a markát,illetve nyújtja a csekket.Mivel lassan a borászok lesznek egyre kevesebben az ilyen feszteken,előbb- utóbb a kis és a nagy pénzügyi befektetőké lesz a szerep.A drága publikum pedig a szó szoros értelmében ihatja a levét.DE MINEK IS???
süti beállítások módosítása