A Magyar Bormarketing Kht. elindította eddigi legnagyobb költségvetésű kampányát, elkészült a honlap, híres emberek győzködnek rajta, hogy igyak bort, mert az jó. Az utcákon óriásplakátok buzdítanak ugyanerre, ha jól dekódolom az üzenetet. A plakátokon mindenesetre színes dugók formáznak szivet, poharat, vagy éppen borosüveget. Nem is lenne ezzel nagy probléma, ha a Magyar Tervezőgrafikusok és Tipográfusok Társasága észre nem vette volna, hogy a kampányt tervező Akció NXS Kft. a gettyimages stockfotó-gyűjteményének két darabját "alkotta újra" (ezt és ezt) a plakátokhoz. A Bormarketing Kht. honlapján olvasható Féléves beszámoló szerint a "Magyar bor mindenkor" kampány költségvetése már közel 120 millió forintnál tart. A Borravaló már megírta a történetet, mi pedig állásfoglalást kértünk a Bormarketing Kht.-tól. Hajtás után Szabó Borbála belföldi programigazgató levelét és az Akció NXS reakcióját olvashatják, a hozzászólásokban pedig természetesen várjuk véleményüket az ügyről.
"A Magyar bor mindenkor kampány kreatív feladatait és a kapcsolódó médiavásárlást 2009. júniusában közbeszerzési tender keretében nyerte a hat ajánlattevő közül az Akció NXS Kft. Az ajánlattételi dokumentációban az ügynökség nem tüntette fel a szóban forgó kreatívok forrását, azokat saját ötletként mutatták be a közbeszerzési prezentáció során.
Sem az ajánlattételi szakaszban, sem a kampány megvalósítása során nem volt tudomása a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. (továbbiakban: MBM Kft.) munkatársainak arról, hogy az Akció stockfotókat használt ajánlatának elkészítésekor. Az ügyről az MBM Kft. munkatársai a sajtóval egy időben szereztek tudomást.
A kampány megvalósítási szakaszában, a köztéri kreatívok tárgyfotózásán (színes parafa dugókból készített kompozíciók) az MBM Kft. munkatársai személyesen voltak jelen. A fotók ötleteire vonatkozó felhasználási jog kapcsán elmondható, hogy amennyiben erre szükség volt, a fotók jogait értelemszerűen az Akció NXS Kft-nek kellett volna megvásárolnia, tekintettel arra, hogy az ajánlatkérő teljes imázskampányt rendelt meg az ügynökségtől, amelybe a szóban forgó kreatív anyag felhasználási jogai is beletartoznak.
Az üggyel kapcsolatban ma reggel az Akció NXS Kft. munkatársaihoz fordultunk, és e pillanatban is várjuk a hivatalos válaszukat a képek felhasználási jogait illetően.
Úgy gondoljuk, hogy a most kirobbant ügytől függetlenül, a kampány sikerrel zárult, és a képek felhasználási jogaival kapcsolatos problémák nincsenek hatással az akció eredményére. A kampány elsődleges célja nem a fogyasztás ösztönzése volt, hanem hogy első lépésként felkeltsük a felnőtt lakosság figyelmét a magyar borkultúra értékeire az új magyar bor arculati elemeinek központi vizuális elemként való megjelenítésével mind a köztéri, mind a TV, mind az online megjelenések során (www.magyarbormindenkor.hu). A kampány tehát elsősorban azoknak szólt, akik különböző okokból nem fogyasztanak bort, ez a célcsoport a felnőtt lakosság mintegy 50%-át jelenti. Álláspontunk szerint a képek felhasználási jogával kapcsolatos ügy az Akció NXS-re és a getty images-re tartozik."
A reklámügynökség kreatívigazgatója, Horváth Attila tájékoztatott minket, hogy az érintett képek felhasználási jogát megvásárolták, így felhasználásuk teljesen jogszerű.
Azaz lopás nem történt, egyszerűen a magyar kreativitás ennyire képes. Elnézést az inszinuációért.
Az utolsó 100 komment: