Tudom, régen elveszettem az aktualitást megen, mert majd' egy hónapja ment le a nyomorult, de most került kezembe egy boros magazin vagy valami olyasmi, és abban láttam a képet: szerencsétlen Kovács Kálmán miniszter lenget a Magyar Borok Útja Rallye startjánál.
Na, ez a Magyar Borok Útja Rallye bögyömben van. (Egyáltalán a rallyesport: azért zárnak le komplett hegységeket, hogy széjjelkúrhassák égett gumikkal, benzingőzzel, üvöltő motorhanggal és rengeteg szeméttel azokat a tájakat, ahová normális emberek a csendért, nyugalomért és egy kis lassúságért szoknak járni, menekülni az autók elől. Még szerencse, hogy időnként belehalnak.)
A Borok Útja Rallye akkora baromság, hogy csak Magyarországon jöhetett létre, talán még Nagy-Britanniában volna elképzelhető, de akkor a szervezőt Monty Python csoportnak hívnák.
Létezhet még egy ország, ahol el lehet adni, hogy egy rallye remek reklám a helyi borkultúrának? Kábé annyira, mint amennyire mondjuk az utcai harcosok bajnoksága lenne a magyar tudománynak. (Csak reménykedni tudok, hogy bormarketingpénzekből nincsen lenyúlva. Bár ahogy én saját hazámat ismerem...)
A rendezvény már nevében hordozza a bebaszva száguldozást, amely tevékenység itthon rendkívül népszerű, de engedjük meg: progresszívnak korántsem nevezhető.
Másrészt, ha valaki elmagyarázza nekem, milyen elemeit képes hordozni a gumiégetős, bródszájdolós száguldozás a borkultúrának, annak fizetek egy karton '96-os Szepsy hatputtonyost a Four Seasonsben. Én éppen úgy érzékelem, hogy a rallyesport nagyjából mindannak az antagonistája, amit a borkultúra (nekem) jelent.
Harmadrészt a Magyar Borok Útja Rallye-ról egy sok évvel ezelőtti híradókép ugrik be: a nyolcvanas évek fukszos taxishiéna-fazonjának médiavilágbeli maradványreprezentánsa, Havas Henrik bukósisakba szorult fejét kidugja egy versenyautóablakon. (Ennél csak az volt sokkolóbb élmény, amikor a mondott médaszereplő papírmasé mása ugrott elém egy éjjel a villányi pincesoron. Majdnem belehaltam.)
Szervezzünk inkább Magyar Borok Útja Fingóversenyt vagy mittudomén.
Az utolsó 100 komment: