Egy saller a Szigetvinnnek
2006.03.28. 02:31 - Az Alkoholisták
Ez aztán a Hoppá, retikül! minősített esete: a Magyar Távirati Iroda híre szerint nem engedik a Szigetvin Kft.-t a németországi Prowein kiállításra. Az FVM és az Agrármarketing Centrum nem engedi, mégpedig azért, mert az OBI március 17-én nyilvánosságra hozott közleménye szerint a Szigetvin hamis bort állított elő és szándékozott forgalomba hozni. Na, hát ilyen esetre sem emlékszünk. Még a végén komolyan föllépnek itten a hamisítók és egyéb bűnözők ellen. (Persze bőven megérni lemaradni egy kiállításról, és megkeresni néhány tíz- vagy százmilliót hamis borral.)
Címkék: híradó
51 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr7212856
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
juta 2006.03.28. 08:01:07
Az életben nem volt egy iható boruk! Büdös löttyöket készítettek mindig is!
Boldog 2006.03.28. 08:34:12
Végre valami műkődik ebben a korrupt, balkáni etikájú országban!!!
Az ilyen cég 5 évig csak sampont gyárthasson, ne bort!
fgh 2006.03.28. 09:00:43
Öt év múlva meg mindenki kopasz lenne a samponuktól! :(
ezis 2006.03.28. 09:13:20
http://www.inforadio.hu/hir/gazdasag/hir-32335
előzmény péntekről 2006.03.28. 09:25:36
http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=119122
Sanyóka 2006.03.28. 13:56:01
A Szigetvin és a hasonló hamisító bandákat nem simán megbüntetni kéne, hanem hadd rohadjon rájuk a műanyaglakat! Ezenkívül ha valahol megjelenik a polcokon hamisítvány, bevonnám azonnal az üzlet működési engedélyét, és a kereskedői láncon végigmenve az összes engedélyt aki csak kapcsolatba került a tétellel :(
hamisababa 2006.03.28. 15:22:33
Sanyóka, majdnem igazad van, csak az üzletek nem rendelkeznek saját minősítet laborral( magrez. stb.), ami viszont hasonlóan nagy probléma az a számla nélküli kereskedelem. Vissza kellene hozni a napi standot a vendéglátásba, csak ezt a vendéglátó lobbi nem engedi, pedig anno látványosan nőtt a palackos kereskedelem, amikor behozták. Másik jó megoldás a cukor jövedékivé tétele lenne, azt meg a cukrosok nem engednék, a hamis bor nekik is nagy üzlet. Csak szerencsétlen borlobbi ilyen marha gyenge (ld.: 8 Ft).
Sanyóka 2006.03.28. 15:37:00
hamisababa, de azt ne mondd hogy pl. az üzlet nem tudja biztosan hogy a 200Ft/2liter árfekvésű borok nem láthattak szőlőt!!! Igenis tudják, legalábbis sejtik hogy hamisak, és ha a szigor megfelelő lenne háromszor is meggondolnák hogy kitegyék-e. Ha pedig sehol nem tennék ki ezeket a pancsokat és kocsmákban sem lehetne árulni, akkor nem lenne piacuk a hamisítóknak....
Sanyóka 2006.03.28. 15:39:17
Persze leegyszerűsítem, de sztem ha a hamisítót nem lehet nyakoncsípni, akkor a piacot kell megszüntetni...
Sanyóka 2006.03.28. 15:40:32
bocs, a piacát(nem a borpiacot, csak a hamisításét) :)
pasa 2006.03.28. 20:53:56
A hamis sportruházatot, a hamis kazettákat, a hamis pénzt, stb. meg szokták semmisíteni. Akkor is, ha a hamisító ismeretlen. A bornál ez nem működik?
Sanyóka 2006.03.29. 07:58:03
pl. ipari alkoholnak sztem le lehetne párolni
pasa 2006.03.29. 08:26:59
Ha van egyáltalán alkoholtartalma, akkor az lehet ipari. De először ki kell vonni a hamisítványt a forgalomból, utána kell intézkedni a továbbiakról. Pl. napjainkban a hústermékeknél nem stimmelt a címke, ezért döntöttek a komposztálás útján történő megsemmisítésről. Borhamisításnál elég a bírságolás? A bírság rendezése után minden OK.?
Sanyóka 2006.03.29. 09:48:35
Hát ezaz amin én is ki vagyok akadva, hogy egyszerűen elintézik egy "ejnye hát ezt nem szabad" bírsággal, amíg nem lépnek fel a hatóságok különleges szigorral addíg nem fog változni semmi... :(
Börtönbe Kurdival! 2006.03.29. 10:24:48
pasa 2006.03.29. 12:31:14
Sanyóka: IGEN! Nyugodtan hátradőlhetünk, hogy ez van! Bár Én a sarkamra álltam, és megfogadtam, hogy nem iszom több bort. De ha nagyra tartjuk a magyar borászatot, akkor a borászoknak is ki kellene állniok a jó bor mellett, a hamisítványok, és főleg az utánzatok ellen. Nemde?
hamisababa 2006.03.29. 13:18:37
Csak sajnos a realitás az, hogy van igény a 160 Ft-os "borokra", meg mint korábban leírtam sokan élnek jól a hamis borokból, és erősebbek, mint a borászok.
pasa 2006.03.29. 15:01:06
Hamisababa: Erősebbek mint a borászok? Akkor beválik amit Én írtam: nem baj, hogy ha EU támogatással akár az összes szőlőt kivágják, továbbra is biztosított lesz a hazai tájbor ellátásunk.
borlali 2006.03.29. 21:56:48
Tájékoztatjuk a Tisztelt Olvasókat, hogy az Országos Borminősítő Intézet 2004.évben a Szigetvin Kft. telephelyén tartott ellenőrzés során technológiai fegyelem megsértése következtében, gondatlanságból kipalackozott és kémiai összetétele és érzékszervi bírálata alapján szintetikus színezőanyaggal-a Magyar Élelmiszerkönyv által ismert és fogyasztás során károsnak nem minősülő - azorubinnal szennyezett szőlőből erjesztett bort talált és mintázott meg.
Ezen minta alapján, a szőlőbor előállításánál nem engedélyezett színezőanyag valódi szőlőborba kerülésének felelőssége miatt szabott ki minőségvédelmi bírságot, ugyanakkor a teljes telephely ellenőrzése során minden más szőlőbort a jogszabályoknak megfelelően talált és forgalomba hozatalukat engedélyezte.
A Szigetvin Kft telephelyén az Országos Borminősítő Intézet hamisított, tehát nem szőlőből készült bort talált, így borhamisításért eljárást sem folytatott.
A minőségvédelmi bírságot közigazgatási eljárás keretében, az erre az eljárásra vonatkozó törvény alapján folytatta le. Semmiféle az ettől eltérő eljárás - például büntetőeljárás - nem volt és nem lehetett folyamatban."
borlali 2006.03.29. 21:59:58
Ezt küldte a Szigetvin illetékese az egyik borászattal foglalkozó weboldalnak, miután lefénymásolta és a honlapjukon megjelentette a már napilapokban megjelent írást.
getra 2006.03.29. 22:22:25
Tehát tiszták! Épphogy csak színeztek egy kicsikét... Éljen a szigetvin, a Nagyar Minőségi Bor életben tarója! :)
pasa 2006.03.30. 06:29:19
Lehet, hogy nem értem, idézet: A Szigetvin Kft telephelyén az Országos Borminősítő Intézet hamisított, tehát nem szőlőből készült bort talált, így borhamisításért eljárást sem folytatott.
Sanyóka 2006.03.30. 07:52:31
Kicsit ellentmondásos szöveg...
pasa 2006.03.30. 08:12:17
Amit értek: a szőlőnek szokása a szintetikus szinezékkel való összejövés. Ez nem engedélyezett. De a bírságolás után szabályos, szabványos, törvényes, egészséges és engedélyezett lesz.
Sanyóka 2006.03.30. 08:19:56
Azért az érdekes, hogy "véletlenül" került bele a nem engedélyezett szinezék, ha nincs engedélyezve akkor hogy lehetett belőle a telephelyen? ez legalábbis furcsa nem?
pasa 2006.03.30. 08:36:27
Emberi beavatkozástól mentesen. Eleve benne volt, mert borlali szerint a szőlő hozta magával.
bortermelő 2006.03.30. 08:54:37
Egyébként kompromisszumos megoldás született. A Szigetvin kint volt a düsseldorfi ProWein kiállításon, feliratos standja nem volt de a magyar stand tárgyaló részén kapott egy asztalt, ahol kiállíthatta a termékeit.
Sanyóka 2006.03.30. 09:01:15
Gondolom a pénz beszélt...
pasa 2006.03.30. 09:18:43
Bortermelő: ha nekem lenne 10 termékem, és egy kifogásolás alá esik, akkor a másik minősített 9-el mehetnék világversenyre, nemde? De nekem az a problémám, hogy azzal az egyel mi történik.
bortermelő 2006.03.30. 09:30:58
pasa | 2006.03.30. 09:18 Igazad van, de ez nem világverseny, hanem egy kiállítás, ahol a magyar kiállítók megjelenését az állam támogatja. Kicsit abszurd, hogy egy céget egyszerre bűntet és támogat az állam.
pasa 2006.03.30. 09:52:24
IGEN! De a fő minősítő nevében, vagy annak paródiájaként megírt hozzászólás szerint nem a bor, nem a cég, hanem a szőlő volt a bűnös. Az is két évvel ezelőtt. Tehát, akár világversenyen is résztvevők lehetnek.
anyáááád! 2006.03.30. 12:47:54
Szegény kis szigetvin cégecske! Mindenki bántja őket. Pedig ők igazán nem tehetnek róla, hogy valaki belecsempészte a borukba, ami tuti elsőrangú volt, azt a csúnya , rossz színezéket! És már megbüntizték őket, tehát semmi baj!
Megrontott 15 gyermekkorút, de mivel leülte a 10év börtönt, most már jó lesz óvodaigazgatónak?
pasa 2006.03.30. 14:53:28
A= anyázunk, vagy társalkodunk? B= a szőlő hozta magával az egyéb helyen engedélyezett, érzékszervi vizsgálattal kimutatható szinezéket. C= mi lenne a helyes büntetés, két év elteltével? D= sajnos arról sincs hír, hogy mi lett a megbírságolt tétellel.
2006.03.30. 17:43:23
Hát arról tényleg nincs hír, hogy mi lett a megbírságolt tétellel. Amikor az OBI ott járt még nem került forgalomba....
Azt olvastam, hogy más gyümölcsborokat is készítenek, és azokba lehet abból a színezékből pakolni. A megbírságolt tételeket pedig pont a gyümölcsbor palackozása után palackozták, és így került bele a szőlőborba.
A bírságuk, ha jól emlékszem 9 milliónál is több volt.
Ja, és a törvény szerint a hamis bor az nem csak azt jelenti, hogy nem szőlőből készült, hanem azt hogy van benne, vagy raknak bele olyan anyagot mely nem lehetne benne egy borban.
borlali 2006.03.30. 17:43:54
borlali 2006.03.30. 18:06:32
Hogy ne áruljak zsákbamacskát, a bírságot fizető borászatokról, a bírság okáról és mértékéről a www.boraszat.hu weboldalon olvastam. A megbírságoltak közül a Szigetvin és Balla István írt vissza a borászat.hu-nak. El lehet olvasni, ők mindent megmagyaráznak, azután pedig mindenki azt hisz amit akar, mivel mi ellenőrizni nem tudjuk.
pasa 2006.03.31. 08:25:16
Borlali: elszomorodva olvasom, hogy több lehetőség is felmerül a szőlővel szennyezett szintetikus szinezék problémájára. De nem téma, hogy kinek van versenyengedélye, kinek van bírságja és az mekkora. Az a kérdés továbbra is, hogy mi történik a kifogásolt tételekkel. Még egy ici-pici kérdés zárójelben, hogy van-e visszaellenőrzés? A hit kérdése pedig eldől, ha bemegyünk az üzletbe és a polcról levesszük az aktuális mintát.
Wolfskin 2006.03.31. 09:50:24
"Visszahívási akció, már boroknál is
Az eddig inkább csak autóknál ismert visszahívási akciók után immár bornál is megtörtént az első ilyen eset. A Württembergi Rosswag-Mühlhausen Pinceszövetkezet 2003-as „Rosswager Halde” Lemberger és Trollinger cuvée bora az érintett, amelynél egy technikai hiba következtében palackozás során egy erősen maró hatású fertőtlenítőfolyadék került a palackokba. A szennyezett bor feltűnően szúrós szagáról azonnal felismerhető. Emellett a termelő pontos azonosítószámmal, palackozási dátummal is segíti a termékek beazonosítását,a melyeket nem csak a kereskedelemből kell kivonni, hisz a termék egy része valószínűleg már a végfogyasztóknál van. Ez jelentős kommunikációs költséget is jelent, nem beszélve a termelő hírnevén esett kárral.
Bor és Piac"
Németországban ezekszerint létezik a "technológiai hiba" intézménye. Vagy esetleg lúggal akarták hamisítani, tuningolni a bort? Lehet.
pasa 2006.03.31. 10:32:34
Sajnos 100%-ban nem zárható ki a hiba. Ez általában nem szándékos cselekedet eredménye. Viszont ha későn derül ki, akkor már nem csak a mulasztás, hanem a minőségbiztosítás hézagossága is kérdés lehet. De mint a szinezék második változata is, ekkor nem történik borhamisítás, csak hiba. Nade, akkor az indító cikkben említett hamis borról sincs szó.
pasa 2006.03.31. 11:35:20
Sikerült elérnem a borászat.hu-t. Ott olvasható, hogy a visszaellenőrzés váratlanul és teljeskörűen megtörtént, minden rendben volt.
Sárfehér 2006.03.31. 12:34:01
Nézzétek, az olimpia után Frenkl doktor urat megkérdezték a tévében a doppingesetekről és a doppingvizsgálatokról. Nem emlékszem, pontosan hogyan, de lényegében azt mondta, hogy az igazi doppingteszt a verseny maga: aki x méterre eldobja azt a bizonyos sportszert, az doppingol. A borral is ez a helyzet. Vegyél meg egy Szigetvin bort, kóstold meg, és próbáld meg eldönteni, hogy hamis-e. Hogy mi alapján, az a te dolgod.
pasa 2006.04.01. 20:15:19
Minden hasonlatban lehet valami: de ha egy versenyen a jelzett cég 80 pontos, akkor mennyi az X? Igaz viszont, hogy az egész sztori olyan gömbölyű mint egy kocka. Akárhonnan nézzük.
Sárfehér 2006.04.02. 12:26:04
Én csak arra céloztam, talán nem elég világosan, hogy nagyon sokan eldobják azt a bizonyos sportszert nagyon messzire. És nagyon-nagyon kevesen buknak meg... Azt is meg kell jegyeznem, hogy épp ezért nem is tudom elítélni a doppingoló sportolót. Az eredendően hamis bort igen, de a "fényezettet" (nem a mesterséges színezékre gondolok), hacsak nem akarják kézművesként eladni, szintén nem.
pasa 2006.04.02. 17:35:18
EZ AZ! Kit érdekel, hogy ki a hamisító! Ne legyen hamis termék a polcon! És kész! Lehet, hogy ez nem OBI hatáskör, de a fogyaztóvédelem miért nem lép. Olyan hülyeségekre birságolnak, mint a fogyasztó megtévesztése a katalógus által, pl. te jó ég, nem minden árúházban van az akciós termék! A borosüveg címkéje és tartalma közötti differencia az viszont fogyasztó átverése. Lehet, hogy ezért nem lépnek. Elég lenne először csak az alk %-ot ellenőrizni. Mindjárt kiderülne, hogy miért nem sikerült az EU támogatásával lepárolni az 500e hl-t tavaly. Nem tűnik ez senkinek fel? Visszatérve az eredeti cégre: az online sajtóban a Nök lapjától a megyeiekig megemlékeztek a düsseldorfi afférról. Technológiai hiba történt, mert az ellenőrök orra előtt engedték a jóbort a mosatlan gépsorra.
A palackozó sor annyira telített volt vegyszerrel, hogy 2 palack, a napi gyártás elejéről és végéről is tartalmazta. És eltelt 2 év mire a LB döntött, hogy tényleg. Az a vicc, hogy igaz.
pasa 2006.04.02. 18:12:31
Továbbá. Szegeden elcserélték a beteget, vagy a "cédulát". Az eredmény tragédia. Mi a fontosabb a beteg vagy a cédulája? MINDKETTŐ! Így, ha bor van a címkén akkor az üvegben is az legyen! Egyébként legyen vinkó, lőre, itóka, stb a megnevezés. És a bor kezdődjön annál az árnál ahol. De vigyázzunk, külföldről továbbra is jöhet bor. Annyiért amennyiért. Végül is EU-ban vagyunk, és ha személyivel mehetek Irországig, akkor......?
borlali 2006.04.02. 20:43:45
Tényleg az a baj, hogy nem tudni mi lett a hibás, hamisított mennyiséggel. Gondolom nem hozták forgalomba a megbírságolt bort, hiszen abból még nagyobb bajuk származhatot volona. Viszont a Szigetvin honlapján nincs semmi információ az esetről, pedig igazán tájékoztathatnának, vagy védekezhetnének a saját oldalukon. Arra azért kíváncsi lennék, hogy végeztek-e vizsgálatokat a kereskedelemben már kapható mintákon ?
pasa 2006.04.03. 07:10:49
A Szigetvin oldalán az engedélyezett, színezhető gyümölcsborokat sem találtam.
bortermelő 2006.04.03. 15:18:33
Egyébként nem értem, hogy miért nem tekinthető a tevékenységük hamisításnak. Idézet az OBI-határozatból: "[...] az 1997. évi CXXI. törvény előírásainak nem megfelelően készült hamisított bort állított elő[...]" Bővebben: http://static.flickr.com/39/117150725_5bb57f72bd_b_d.jpg
pasa 2006.04.03. 16:39:20
A Legfelső Bíróság sem, csak a Szigetvin tekinti:http://www.deluxe.hu/cikk.php?article=1717&pat=11
buci 2006.04.28. 19:22:59
Bortermelő!
A Szigetvin nem állította elő a hamis bort, hanem egy technológiai hiba, emberi mulasztás miatt került a borba azorubin festék. Gyümölcsborokat is gyártanak, ami nem bor, hanem egy élelmiszer-készítmény, azaz megengedett az adaláékanyagok használata a készítés során. A gyümölcsbort egy soron töltötték a szőlőborral, és a borváltás nem megfelelő technológiája maradt a gyümölcsborból kb. 50 liter a gépsoron, és keveredett a szőlőborral.
A cukorcefre gyártása hamisítás, ez csak hiba.
Cocero 2006.05.09. 13:56:32
Kavarhatnának már vmi ollyat is, amiből a 2004-es szőlőm árát ki tudnák fizetni, mert csak a hazudozás, hitegetés megy.
Utolsó kommentek