Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Andrea a csúcson

2006.04.26. 07:32 - Az Alkoholisták

A pinot noir fontos kedvencünk nekünk, de még tanuljuk a fajtát. Hogy minél gyorsabban menjen ez, megvakkóstoltuk az aktuális magyar felhozatal jelentős részét, noha nem az egészét. Nagyon vidámak nem lettünk, mert lehengerlő tétellel nem találkoztunk. Lőrincz György Szent Andreája persze nagyon jó.

Nem oly régtől igazán népszerű és divatos Magyarországon a burgundi fajta, és hogy az lett, az nem utolsósorban Gál Tibornak köszönhető. Részletekbe nem mennénk most, korábban megtettük, úgyhogy vágunk a közepébe egyenest. Tizenhat bort kóstoltunk. A tizenhárom magyar közé három külföldit rejtettünk, hadd lássuk, hol tartunk. A mércének szánt minták eltérő árkategóriájuktól függetlenül belesimultak a mezőnybe. A sor összeállításakor részint saját készleteinkre, részint a Bortársaságra, a Veritasra és a Monarchiára támaszkodhattunk.

A borok zöme nem nyűgözött le bennünket. Meginni sem érdemes tétel kevés akadt köztük, de kiemelkedőre is alig találtunk. Ez azért is érdekes, mert szólóban, illetve más kontextusban több, most is megmért darabot dicsértünk már alaposabban. Várjuk tehát a még különb időket.

Összesítésben az első két helyen, mint alant kiderül, Lőrincz Szent Andrea György 2003-asa és 2002-ese végzett. A 2004-est most kihagytuk, régebben nem sztároltuk. Kevésbé egyértelműen ítélte meg a csapat a jobb villányiakat, de a Vylyan 2004-ese és Tiffánék 2003-asa hozta az átlag fölötti pontokat.

Malatinszky Kúria Villányi Pinot Noir 2003

Világos, barnás árnyalatokkal, alkoholos, animális, ibolyás-parfümös illattal. Ízben közepesen telt, kissé durva, masszív tanninnal, kevés gyümölccsel, a vége fanyar és savanykás. Rossz helyen vannak benne a hangsúlyok.

Albert gazda: 4 p.

Alföldi Merlot: 3 p.

Bob: 3 p.

Csite: 3 p.

Húzós Tannin: 4 p.

Gál Tibor Síkhegy Pinot Noir 2003

Szép világos ez is, lilásan villan. Illata nehézkes, mintha dohos lenne. Vagy mondjuk csiperkegombás. Utóbb némi eper. Játékosság, elegancia szinte semmi, noha húsos és telt. Szerkezetileg nem rossz, de a komponensek ebben is szétdolgoznak, lecsengése hosszú, ellenben savanyú.

Ag: 4 p.

AM: 4 p.

B: 3 p.

Cs: 4 p.

HT: 5 p.

Domaine Confuron Cotetidot Vosne Romanée 1er Cru Les Suchots 2002

Sötét és élénk, édes, meleg, gyümölcsös, földes illat, bár volt, aki úgy találta, az animalitás takar minden egyebet. Szájban közepes, kis kávét kínál, rövid, a vége brutálisan fanyar, savanyú is. Albert gazda néhány hónapja más körülmények közt 8 ponttal jutalmazta.

Ag: 5 p.

AM: 3 p.

B: 4 p.

Cs: 2 p.

HT: 4 p.

Vylyan Villányi Pinot Noir 2004

Fiatal, lilás szín, gazdag, üde illat. Áradó, pinós. Az egyik kóstoló hirtelen szerelmes lett az életbe. Édes, fűszeres aromák. A sav talán több a kelleténél. Más megközelítésben: kellemes, komplex és gyümölcsös. Visszakóstoláskor kifinomult animalitás. A többség szerint jó bor.

Ag: 7 p.

AM: 7 p.

B: 5 p.

Cs: 4 p.

HT: 6 p.

Vincze Béla Arcanum Pinot Noir 2003

Sötét szín, kátrányos illat, kátrányos íz. Kellemetlen, odakozmált jegyek, olvadt bakelit. Az aszfaltozók bora. Gyakorlatilag értékelhetetlen.

Ag: 2 p.

AM: 1 p.

B: 1 p.

Cs: 1 p.

HT: 2 p.

Gál Tibor Egri Pinot Noir 2003

Pinósan világos szín, elsőre zárt illat. Aztán nyílik, eperrel, egyebekkel. Jelentős struktúra. Több gyümölccsel és gazdagabb ízvilággal meggyőzőbb lenne. Kissé túl erősek a cserek, de megfelelt.

Ag: 5 p.

AM: 4 p.

B: 5 p.

Cs: 4 p.

HT: 5 p.

Tiffán Ede és Zsolt Várerdő Pinot Noir 2003

Mély szín, mély vörösborillat. Sötét és sűrű, tömény, mindene nagy. Erős struktúra, vastagság, a jó minőségű fát is kiérezni. Nagyon jó bornak tartom, de egyáltalán nem pinós, nem szofisztikált, jegyezte fel egyikünk. Nagy bikavér inkább, írta másikunk.

Ag: 6 p.

AM: 6 p.

B: 6 p.

Cs: 5 p.

HT: 5 p.

St Andrea Egri Pinot Noir 2002

Hoppá, valami egészen mást kaptunk a poharunkba, mint eddig. Pinószín és pinóillat. Gyümölcsös, földes, animális, ízben is az. Nem akar leteperni, inkább hív, hogy fedezzük fel. Harmonikus zamatok, szeretni való, szép bor.

Ag: 7 p.

AM: 7 p.

B: 6 p.

Cs: 6 p.

HT: 6 p.

Etyeki Kúria Etyeki Pinot Noir 2004

Lilás szín, fiatalos, áradó illat. Aztán füstösbe, tornacipősbe fordul. Másképpen: zavaró zöldesség, gumi, dió. Ízében gyümölcsös, vastag, viszont egyszerre savanykás és édes is.

Ag: 4 p.

AM: 5 p.

B: 4 p.

Cs: 5 p.

HT: 5 p.

Pannonhalmi Apátsági Pince Pinot Noir 2004

Sötét, mély, de kátrányos ez is, szerencsére nem dominánsan az. Fűszeres, puncsos. Sok a tannin, nem hozza a tipikusan pinós, könnyed eleganciát. Egyszerű bor.

Ag: 4 p.

AM: 5 p.

B: 4 p.

Cs: 4 p.

HT: 5 p.

Sipino Pinot Noir Oregon 2003

Sötét szín, likőrös, rumos, gyümölcsös illat. Sport szelet. Aztán florális jegyek jönnek. Sok édesség, harsány, behízelgő, erős, vaskos bor.

Ag: 5 p.

AM: 4 p.

B: 6 p.

Cs: 4 p.

HT: 6 p.

Vylyan Villányi Pinot Noir 2003

Pinószín, kanális, állat, föld. Kávé. Mintha egy vadkan hátát harapdálnám a vizes avarban, tört elő egyikünkből a naturalizmus. Nem mondhatni, hogy a spiccen lenne: az aromák rövidek, a cserek érdesek. Hosszan cseng le, de minek.

Ag: 5 p.

AM: 4 p.

B: 4 p.

Cs: 4 p.

HT: 4 p.

Franz Weninger Pinot Noir 2002

Korábbi pinot-tesztek sztárja, ehhez képest gyengén futott. Sötét szín, áradó, aszalt gyümölcsös illat, kis állattal. Szilvás, sűrű szövésű. Az íze markáns, sok cserzőanyaggal. Fanyar, csípős, nem szép. Félreértelmezett pinot: nagyon sok akar lenni, mindhiába.

Ag: 4 p.

AM: 5 p.

B: 5 p.

Cs: 2 p.

HT: 5 p.

Chanson Bourgogne Pinot Noir 2002

Világos szín, epres, zöldborsos illat. Savas és vékony. Egyszerű, fémes utóíz. Többek szerint nagyon gyenge, mások szerint még elmegy.

Ag: 4 p.

AM: 3 p.

B: 3 p.

Cs: 2 p.

HT: 2 p.

St Andrea Egri Pinot Noir 2003

Szép szín, nagyon jó illat. Kávés, diós, kifinomult, enyhén fás, gazdagon fűszeres, harmonikus. Szofisztikált bor. Zamatos és ízes, egyértelműen a burgundi vonalat követi. Kimondottan vonzó, hosszan cseng le. Jó inni. Az este győztese.

Ag: 7 p.

AM: 7 p.

B: 7 p.

Cs: 7 p.

HT: 7 p.

Juhász Testvérek Egri Pinot Noir 2003

Megosztó. Az egyik tábor szerint sötét, édeskés és cukorkás, erjedtes felhangokkal. A másik tábor szerint vonzó illat, vonzó ízek, gyógyfüves, korrekt bor. Illetve: vadmeggy, szeder, szuperjó. Ígéretes, fiatal, és kemények a tanninjai.

Ag: 4 p.

AM: 6 p.

B: 6 p.

Cs: 4 p.

HT: 6 p.

Címkék: kóstolás

59 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr2412830

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gubalyos 2006.04.26. 08:01:33

Papírforma.

prézli 2006.04.26. 08:18:17

"Mintha egy vadkan hátát harapdálnám a vizes avarban," Nagyon jó volt, ez tetszett!!! ;)))))

eF 2006.04.26. 08:58:14

vagy velem van a hiba, vagy a pinot vaktesztekkel. rendszeresen jobbnak hozzák ki LGy borát GT kerekcímkésénél, holott szerintem nagyon fordítva van...

czev 2006.04.26. 09:06:10

Pinot Noir - Magyarország = Eger. Nem azért mert Gál Tibi mondta, hanem azért, mert így van. Viszont a GT/LGY Pinot tekintetében sztem magasan LGY a nyerő! Persze ez is, mint a borokban annyi minden, szubjektív, de ezért szeretjük :))

hehe 2006.04.26. 09:21:47

Domaine Confuron Cotetidot Vosne Romanée 1er Cru Les Suchots 2002 Albert gazda néhány hónapja más körülmények közt 8 ponttal jutalmazta.

más körülmények 2006.04.26. 09:22:22

talán józan volt???

St.Andi Fan 2006.04.26. 09:22:46

Hajrá LGy !!! Remélem érik a 2006-os Év Borásza cím !!!

Roberto 2006.04.26. 09:31:05

MA-k! Az eddigi legjobb hazai pinó-t olyan készletből ittam, ami nem került "picra", azaz nem került országszerte terítésre. Ezt pedig Kölesden tettem Steitz János (béke poraira) pincéjében, aki épp sikeres évet tudhatott maga mögött (2003). Amúgy érdekes, hogy a Tolnai borvidékről szinte semmit nem írtok, mindig csak a szomszédok......

gergo 2006.04.26. 10:25:44

abszolut St Andi a kiraly!!!!! Gal Tibi is jo de szerintem meg se kozeliti Lorincz Gyuriekat! bar az teny hogy ez nagyon szubjktiv...

Ferraiolo 2006.04.26. 10:33:21

Srácok, szeretném megkérdezni, hogy ez vakteszt volt vagy élesben kóstoltatok?

zoli 2006.04.26. 10:39:54

Nem tudom, hogy Gál Tibor hozta-e be a pinot-t hozzánk, de az biztos, hogy forgaloma előbb került a villányiak által. 94-es évjárattól kezdődően volt már Gere Tamásnak, Bock használta cuvée-ben, nem sokkal később Jekl és Vylyan. Jekléket hiányolom is a magyar pinot-elitből...

FúúúújCsite 2006.04.26. 10:42:23

Csite! Te egy akkora majom vagy az állandó alacsony pontjaiddal! K.b. ennyi örömöd lehet az életben...mi? Attól, hogy állandóan alacsony pontokat adogatsz még nem értesz a borokhoz. Sőt éppen ellenkezőleg. Csak egy fasz ad ilyen kevés pontot olyan borra amit a világon mindenütt elismernek! Csak a hozzá nem értés, és a mérhetetlen elfogultságról árulkodik pontozásod!

Hága Balázs 2006.04.26. 10:58:08

Egyet értek nagy vonalakban a kóstolás eredményével, de a Vylyan 2003-ast nem kellene még leírni...fog még meglepetéseket okozni sokaknak. Most éppen hullámvölgyben van...ennyi szerintem.

Ferraiolónak 2006.04.26. 11:45:08

Alcím, kopf.

Ferraiolo 2006.04.26. 12:36:06

Köszi, máskor nem csak a képeket fogom nézegetni a könyvben:-)

Anggur Putih 2006.04.26. 12:46:41

Kicsit sàntít szerintem ez a "vak" kóstoló. Nem hiszem, hogy a 2004-es Etyeki Kúria vagy az ugyancsak 2004-es Pannonhalmi Apátsági Pince borát kelett volna csupa 2003-as vagy jobb évjárattal összekóstolni! A Vosne-Romanée és többi nagy burgundi Pinot Noirok csak egy órás levegőztetés után adják magukat. Remélem ezt is így kóstolták - nekem ez teszik legjobban, de ízlések és pofonok....

Theoden király 2006.04.26. 12:55:52

Két mondat szúrt szemet nekem ebben a cikkben. Egyik a már korábban kiemelt "Albert gazda néhány hónapja más körülmények közt 8 ponttal jutalmazta", a másik pedig ez: "Korábbi pinot-tesztek sztárja, ehhez képest gyengén futott". Ennyire ingadozó egy bor minősége? Ennyire szubjektív lenne még egy vakkóstolás is? Nem bántásiból kérdezem, de egyáltan van így ennek értelme? Ha tudtok valami okosat írni ezzel kapcsolatban, érdekelne. (Nem vagyok szakértő, csupán kedvelem a finom borokat, és egyre inkább úgy érzem, hogy nem is akarok szakértő lenni...)

HágaBalázsnak 2006.04.26. 13:29:42

"a Vylyan 2003-ast nem kellene még leírni...fog még meglepetéseket okozni sokaknak. " Csak azoknak akik még mindig hisznek benne...;-)

görény 2006.04.26. 13:50:10

Lőrincz Gyuri híres 2004-es pinot-ját miért nem kóstoltátok?

magyarsyrah 2006.04.26. 14:35:55

Bűntetőjogi felelősségem tudatában kijelentem, hogy a Vylyan Pinot Noirok körül gáz van: nálam egy karton 2000-es szétesett 2004-ben és idén sok 2003-as került a lefolyóba. Mielőtt valaki hisztizni kezdene: jó helyen vettem (a pincészetnél és a Monarchiánál) és jó helyen tároltam a borokat. Érdekes viszont, hogy a Montenuovo Cuvéek (amiben szintén van PN) nagyon jól bírják. Egyébként pedig tessék osztrák Pinot Noirt inni, bármilyen perverz gondolatnak is tűnik, mert ott most kb. olyan divat PN-ból csúcsbort csinálni, mint nálunk merlot-ból, ezért nagyon tudnak a fiúk.

Hága Balázs 2006.04.26. 16:25:01

Sajnos kevesen tisztelik a Pinot Noir-t, a Kadarkát (és még sorolhatnám)annyira, hogy hinni és várni tudjanak....így komoly élvezttől és TAPASZTALATTÓL fosztják meg magukat.

Hága Balázs 2006.04.26. 16:27:59

Ha egy Pinotról azt gondolod hogy szimplán szar, és szétesett, adj neki 1-2 hónapot...a bor fejlődési görbéje nem lineáris, hanem sinus jellegű...völgyekkel és csúcsokkal. Ezért is izgalmas a fajta, mert mindíg más. De most már befogom....ígérem.

Gabin 2006.04.26. 16:45:33

Magyarsyrahnak: nekem más tapasztalatom van ezekkel kapcsolatban. A 2000-es Vylyan pár hónapja tele volt élettel és ízzel, nagy élmény volt és a másik meglévő palackomat el is raktam kicsit későbbre. A 2003-as nem volt ilyen jó, de semmiképp nem volt lefolyós kategória. Ami viszont tényleg ihatatlan lett mostanra, az a 2001-es évjárata. Azért mindig elgondolkozom, hogy hasonló tárolás után hogy lehetnek ekkora különbségek ugyanazon évjáraton belül... ez nem hiszem, hogy csak a szubjektivitás lenne.

rósa 2006.04.26. 17:11:58

Vincze Bélánál ilyen hamar jelentkezett az RO negatív hatása?

borharapó 2006.04.26. 19:24:47

Más körülmények közt 8 ponttal..... Más körülmény: Pl. a holdon, egyéb érdekből, rizlinges pohárból stb. Ezen kívül nem nagy sztori...

mustvagysoha 2006.04.26. 19:26:12

Igen borharapó! Vetted a lényeget! Kb. nekem is ennyi.

Krisztina 2006.04.26. 19:33:43

Csite vedelmeben: attol, hogy valakinek nem izlenek az adott borok, meg nem gondolnam, hogy majom volna, amennyiben ezt a szot kifejezett serteskent alkalmazza a kedves hozzaszolo. Sajnos, attol tartok, nem azert kapott kevesbe jo pontszamokat az Etyeki Kuria bora, mert rossz volt az evjarat. Nekem az emlitett pinceszet borai kozul ez izlett a legjobban, a tobbit meg ennel is kevesbe kedveltem. Es azert ebbol is leginkabb a katrany vagy egett gumi logott ki, nem egyeb, kellemes aroma. De az, hogy en St. Andreat vagy Galt jobban szeretem, mint a Kuriat vagy a Vylyant, az en szemelyes izlesemet tukrozi es nem alapigazsag. Biztosan van, akinek bejon a tornacipo :)

gábor 2006.04.26. 21:18:57

Ó, borharapó vette a lényeget... Hát ez nagyszerű... Hogy mekkora faszok vagytok ti, fiúk... Az egy dolog, hogy magatokat minősítitek, de hát befolyásoltok másokat is, sajnos. Regisztrációt!

Zsoltika 2006.04.26. 22:52:54

Na, én meg ma kóstoltam a Tiffán Ede 2000-es pinot noir borát. Nagyon szép, azonban két baj van vele: 1. Nem pinot noir. 2. Nem bor. Viszont a műbort, modellezni lehet segítségével, az már egyszer biztos!

Krisztina-nak 2006.04.26. 23:20:06

Egy tipp: a belefutsz egy Passetoutgraine-be valahol, majd holnap mondom a pncészetet, feltétlenül próbáld ki, pinot noir-gamay házasítás, nagyon izgalmas. Amúgy meg nem csoda h a tesztből kimaradt a Szandi 2004es Pinot, elég halovány lett...sajnos. Szintén sajnos hogy már se a Szandi pinotkat (02,03) se a Tiffán 2003masát nem lehet beszerezni...

Hülye 2006.04.27. 04:20:04

Hülye. Az aradi pinot noirnak egyik se jön közelébe.

IMOPB 2006.04.27. 06:39:22

Csak megjegyezném, akinek van lehetősége Romániában kóstolja meg a Murfatlar Pinot Noir-t.

lelkes amatőr 2006.04.27. 08:39:17

Elfogult vagyok a St.Andrea-val kapcsolatban. És ez jó is így... :) Hajrá LGY!

Egy borivó 2006.04.27. 09:53:52

Kedves eddigi hozzászólók, nem vagyok szakértő, egyszerűen csak szeretem a jó borokat. Azt viszont nem tudom megérteni, hogy azok az emberek, akik íly módon az emberek figyelmébe kerültek (s netán még a véleményükre is hallgatnak), azok egy baráti borozást miért kevernek össze egy vakteszttel. Nem az lenne mindannyiuk célja, hogy segítsék a borkultúra fejlődését? Vagy akkor miért van ez az oldal? Fikázni? Mert az könnyű, alkotni viszont.. Hiper-Super borok figyelmébe pedig csak azt ajánlanám, hogy habár ez nem egy "egyetemi teszt", ahogy ő fogalmazott, de mégis egy borászattal kapcsolatos portálon osztják meg az emberekkel a véleményüket. Aki pedig egy jó bort íly módón lepontoz, az nem a bort, hanem magát minősíti. A baj csak az ezzel, hogy nyilvánossága neki van, a bor a palackból nem tud kiszólni.

IMOPB-nek 2006.04.27. 09:58:19

Murfatlar egy borvidék.

Prés 2006.04.27. 10:18:11

Az az érzésem mintha a fiúk a tisztes mennyiségű csersavat a Pinokban hibaként, vagy valami tévedésként értékelnék. éÉn csak annyit tudok, hogy azon kevés pinok amikhez nekem Burgundiából, pl Vosne-Romanée-ből volt szerencsém igen tekintélyes mennyiségű tanninnal voltak megáldva.

Hegybiró 2006.04.27. 17:08:42

St izgalmas korekt sokat igérö

gergő 2006.04.27. 19:40:20

Vincze Béla 2003-as Arcanum pinot noir tényleg ennyire rossz lenne? Csupa egy pont... A Maligánban 4750 forintért mérik, az elviteles árlistán. Adjak érte annyit, vagy ne???

Krisztina 2006.04.27. 20:03:46

Adj. Sokat lehet tanulni 4750 ft-bol. Peldaul, hogy vakteszteken kellene kostolni a borokat. Azert, hogy ne befolyasoljon a nev es a cimke. "Albert gazda néhány hónapja más körülmények közt 8 ponttal jutalmazta." Nem feletelezem, hogy sznobizmusbol. Inkabb azert, mert akaratlanul is hatassal lehet a velemenyedre egy nev, termohely, evjarat. Mert ha Vince, akkor eleve ugy allsz hozza, hogy az ev borasza csak ilyen vagy olyan bort csinalhat. Szoval, szerintem adj, es ne bizz senki masban csak a sajat izlesedben. Erdekel, hogy a tarsasagban mit mondanak rolad, ha neked nem izlik egy adott borasz bora? TE akarod elvezni azt az italt, tehat NEKED kell, hogy tessek.

Viktor 2006.04.27. 20:32:39

Kis szőlőben, kis pincében bort készítek- többnyire házi fogyasztásra, de ha csak lehet minőségit. Az egyik hónapban elgondolkozom azon, hogy érdemes-e a másikban azt mondom csak így szabad csinálni. A bor fura átalakulásokon tud átmenni. Elég egy fejtés vagy a hőmérséklet emelkedése, esteleg csökkenése. Ezt mindig vegyétek figyelembe! Ezeket az ítéleteket az ember jól elolvassa(Elszabadult igekötők!), oszt jól van! Hogy egy klasszikus borászt is idézzek.

Robi 2006.04.27. 21:13:25

Krisztina: néhol raksz ékezetet, néhol nem! Miért? :-)

2006.04.27. 21:25:59

Micsoda szemfulesseg! Ahol most elek, nem divat a magyar billentyuzet. Tudom, lehetne telepiteni, de nem teszem. Az idezojeles mondat a Ctrl C Ctrl V csodaja :)

Néha 2006.04.27. 21:42:03

lekonyul a pöcsöm., amikor az MA-t olvasom. Különösen, amikor a sok "hozzáértő" nem ismeri fel mi is az a pinot noire... gyerekek, ezek a borok SAJNOS nem ugyanbban a ligában játszanak, mint a Domaine Confuron Cotetidot Vosne Romanée 1er Cru Les Suchots 2002... SAJNOS...

tényleg, 2006.04.27. 22:29:48

és mi az a pinot noirE? :)

blackhole 2006.04.27. 22:52:41

tényleg: a "pinot noire" az a bor, ami a pinot noir szőlőfajta egy elvadult klónjából készül és kizárólag éjszaka ajánlatos kóstolni, a vudu varázslatok kivédése végett! Lehet nappal is kóstolni, de ez magával vonhat egy olyan rontást, ami azt eredményezheti, hogy a libánk 7 évig nem ad májat, vagy a levágott csirkeláb, óránként átrohangál a hálószobánkon, s közben pacalpörkölt hullik a mennyezetről! A "pinot noire" borokkal csínján kell bánni, mert halucinációt is okozhat! Egy madagaszkári fogyasztó, miután ebből ivott (nappal tette), két héten keresztül azt álmodta, hogy egy kopasz és egy dús szemöldökű ember a csinált borokról mesél neki. (Azóta zártosztályra került szegény...) A pinot noire tehát egy veszélyes bor. Most viszont megkóstolok egy Vylyan pinot noirt: Jé! Egy kopasz palotapincsi rohangál a plafonon! Jé! Most meg bejött a szobámba Kojak felügyelő vállig érő fekete fürtökkel! :)

Néhának 2006.04.27. 23:08:59

A Domaine Confuron Cotetidot Vosne Romanée 1er Cru Les Suchots 2002 fogyjon csak el Franciaországban. Nem egy olyan borvidékünk van, ahol sokkal jobb pinot készül, mint Burgundiában. Egyáltalán miért propagáljuk a francia borokat? Ők dicsőitik a magyar bort?

Néhánaknak 2006.04.28. 02:20:40

És nem egy olyan rögbicsapatunk van itthon, aki jobban nyomja, mint bármelyik profi brigád az USA-ban, nem? Hogy hova ne rohanjak a dagadozó büszkeségedtől!

Néhánaknaknak 2006.04.28. 07:22:55

Rögbit nem játszanak Amerikában. Amerikában amerikai futballt játszanak. Rögbit meg Walesben, például.

Néha 2006.04.28. 08:55:09

rájövök, hogy mindig a tudatlanok a leghangosabban...

pinot noire 2006.04.28. 09:21:38

Nocsak.

pinotE noire 2006.04.28. 17:18:35

ejnye

Imádom a pinód 2006.05.01. 20:45:35

Én mint tudatlan azt hiszem ., hogy a pinot a különlergesen egyszerűségről szól...tehát sohasem a nagy arc, hanem a művelt bunfordiság. Ebben a műfajban a soproni loverpince a menő , nézzétek meg a decanter tesztet.

Decanter-teszt 2006.05.02. 07:25:14

Ez itt a reklám helye!

bulgárgyörgy 2006.05.02. 14:41:33

bunfordiság, ehhez külön grat

Demeter Csaba 2006.05.05. 07:08:34

Hova küldhetek nektek egy palack Pino Noirt 2002? Hátha jobban mosolyogtok, vagy sírtok! Nem tudom Csak aranyat kapoztt Bordeaux-ban tavaly! Vagy direkt kihagytatok? Hívjatok fel, ha gondoljátok.

Demeter Csaba 2006.05.05. 07:09:36

Bocs a T lemaradt

LECSÓ 2006.05.05. 20:52:13

Andrea gratulálok jól látod!! Üdv LECSÓ.

2006.05.16. 20:14:27

Demeter pinot 8 pont

MirrMurr 2007.08.30. 23:31:42

Ismét egy "lekóstolt" borhoz írok. Eliszogattunk egy barátommal egy üveg 1 pontosnak és értékelhetetlennek tartott Vincze Béla Arcanum Pinot-t. Nem vagyok aszfaltozó, de a kátrányszörp helyett egy dögös nagy bor jutott nekünk. Néha nem ártana visszakóstolni, vagy gyanakodni egy ilyen eredmény után, hogy vagy a kóstolókkal, vagy az adott tétellel lehetett baj.
süti beállítások módosítása