Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Béla bácsi

2006.07.11. 10:00 - Albert gazda

A magyar borászokat mostanában sokan piszkálják nagy kedvvel, divat lett ez úgyszólván, de szerintem legalább ketten vannak, akiket soha nem bántana senki. Az egyik természetesen Szepsy István – a másik meg nem más, mint Fekete Béla Somlón.

Béla bácsi boraival – ezt a bácsizást meg bátyámozást nem nagyon szeretem, de Feketéről nemigen lehet máshogyan beszélni – valamikor a 90-es évek második felében futottam össze először, finom, minerális, tiszta ízű hárslevelűkre és juhfarkakra, izmos furmintokra és chardonnay-kra emlékszem, noha a legendás 93-as hárshoz sajnos nem volt szerencsém. Sokáig ő jelentette számomra – nyilván mások számára is – a Somlót, párban Györgykovács Imrével. Két egészen kicsi termelő. Feketében a rengeteg energiát becsülöm a legtöbbre, talán nyolcvan is megvan már, és amikor legutóbb találkoztunk – egy-két év eltelt azóta, de remélem, még mindig ez a helyzet –, akkor is tervekről, bővítésről, telepítésekről beszélt lelkesen.

Béla bácsi jó ideig nagyon hosszan szerette érlelni a borait, erről a kereskedők részben lebeszélték.

Fekete Béla Györgykovácshoz képest már-már óriás, van vagy három hektárja, közepesen jó területeken – de hát ami a hegyen kövön terem, az szinte mind pompás –, és bár a borkészítés során semmiféle blikkfanggal nem próbálkozik, többnyire minden rendben van, ami végül palackba kerül. Műanyag tartályok, koros fahordók, odafigyelés, ennyi. Nincsenek tökéletesen kidolgozott sztenderdek, a színvonal emiatt néha egyenetlen, előfordul, hogy egyazon fajta egyazon évjáratában is belefut a vásárló egyfelől egy szép tartású, gazdag, másfelől egy ellaposodott, szagos borba, de utóbbiakhoz hál' istennek nem gyakran volt balszerencsém.

Béla bácsi jó ideig nagyon hosszan szerette érlelni a borait, erről a kereskedők részben lebeszélték, van, ami már a szüret utáni két éven belül kikerül a piacra. Kétségtelen, fiatalabb állapotukban többet mutatnak gyümölcsből, emiatt talán megérte meggyőzni az idős mestert, meg hát a minerális alapra épített összetettség úgyis kialakul később a palackban.

Nem túl bonyolult bor, de annak, aki Somlót szereti, be fog jönni ez is.

A furmint nem a legfontosabb Fekete-fajta – a Somlón eleve sem az –, Béla bácsi inkább a hárslevelűből tudja kihozni a maximumot. A 2003-as furmint a meleg évjárathoz illő módon érett gyümölcsösséggel indít, sűrűvel, de nem frissel, valahogy összerendeződött, palackbukésodott már a matéria. Pontosan mikor palackozták, nem tudom, de ez a példány jó ideje nálam volt már. Az ásványosság nem marad a háttérben, ízben közepesen vastag, jó tartású. Megvannak a savak is, noha nincsenek sokan. Ám annyira elegen, hogy a struktúra rendben legyen, és az utóíztől se legyünk kénytelenek túl sebesen búcsúzni. Nem túl bonyolult bor, de annak, aki Somlót szereti, be fog jönni ez is. Nálam 5 pont, kicsit szűken.

Címkék: kóstolás

52 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr2012773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csite = Jabba (da hat) 2006.07.11. 10:41:11

Gardulla Hutt 2006.07.11. 11:25:57

Achuta wonki patisa!

blanco 2006.07.11. 13:43:04

CsakaSomló! DE! A.g. Ne hasonlítsuk már össze Szepsyt Fekete Bélával. Mikor engedné meg magának Szepsy, hogy gyenge, olykor hibás bort hozzon forgalomba? Te magad írod, hogy nem egyenletes a színvonal, és akkor még nagyon finoman fogalmaztál. Somlórol ezzel a névvel nem szabadna rossz borokat kihozni, csak azért mert a név elviszi.

kezdő 2006.07.11. 14:00:17

kérlek blanco ne fikázd a Bélabácsit, bár abban van némi igazad, hogy nehéz az összehasonlítás, de ami biztos, hogy mind a ketten nagy tiszteletnek örvendő borászok. összehasonlítani őket ezen kívül nem lehet, mert olyan minimális technikai háttérrel, ahogy Bélabácsi dolgozik, nem hiszem hogy még valaki tud bort készíteni kishazánkban, még hozzá ilyen bort. nekem a 98-as chardonnay még ma is a Nr.1.

2006.07.11. 14:26:10

Minden pozitív hozzállás mellet: két hibás bort ittam az utolsó pár hónapban. Hordó íz, ihatatlan mindkettő. Fekete ch. 2003 és Fekete furmint 2003. Ha valaki kóstolta őket mondja, hogy csak pechem volt, vagy hogy ő is így járt!

2006.07.11. 15:00:22

Hogy az ecetes juhfark 03-asról már ne is beszéljünk.

blanco 2006.07.11. 15:01:48

kezdőnek! Én nem a technikáról beszéltem, hanem a tisztességről.

2006.07.11. 15:26:13

de ki az a Gardulla Hutt és milyen nyelven hablatyolt itten?

névtelen pechesnek 2006.07.11. 16:27:47

Peched volt.

jadviga 2006.07.11. 16:47:15

Sziasztok! Ajanlom figyelmetekbe a Decanter hamarosan megjeleno augusztusi szamaban a portret, melyet Bela bacsirol keszitettem. Kemeny elete volt es nagy dolog, hogy leteznek emberek ebben (abban, mert epp tavol vagyok a hontol) a kis hazaban, akik missziora vallakoznak. Gyerekek a boraszoknak tenyleg faj, ha nem a megfelelo szavakkal illetjuk a munkajuk gyumolcset. De kinek nem? Ja es Bela bacsi is vesz modern technikat. Nyolcvan eves valoban, utana lehet csinalni! Mely tisztelet illeti FEKETE BELAT is! No es persze SZEPSY NAGYMESTERT!

parnara 2006.07.11. 19:07:42

Sajnos kis honunkban nagyon sok embernek volt es van kemeny elete. Tisztelet jar mindannyiuknak! Az elet termeszetenel fogva kegyetlen, hiszen nem a kuzdelmet (termeszettel, sorssal, hulyeseggel) dijazza, csak az eredmenyt (abbol is csak az elismert eredmenyt). A hiba azonban nagyon taszíto. Bela bacsirol en is kedves sorokat irnek! Megerdemli! Borait ma mar nem sorolnam a legjobbak koze a Somlon, mert tavolbol nezve is a Somlo izeit erzem a legkarakteresebbnek, leginkabb inyenc csabitonak, de ilyen kulonlegesseg valoban nem enged meg -altalam is tapasztalt- hibakat. Az igazi (garantalt) minoseget, a kiteljesedett erteket szerintem ott ma a Györgykovacs es a Tornai borok kepviselik, de hamarosan közejuk fog tartozni a Kreinbecker, es jon nehany fiatal is, akiket szivesen batoritanek. (Csodalkozom, hogy a hazai "nagymenok" meg nem fedeztek fel a Somlot!) A felremeseles helyett: Nagyra becsulom Bela Bacsi szemelyet, akaratat, eletutjat, de borban hiba errol a termohelyrol ma mar megengedhetetlen!

2006.07.11. 19:48:13

A Tornaiénál szerintem sokkal jobbak a Fekete borok. Lehet, hogy ingadozó a minőség, de én Béla bácsinak eddig csak gyönyörű, érett, ásványos borát kóstoltam. Számomra kiemelkedőek a Hárslevelűi.

somlajos 2006.07.11. 19:59:22

a tornai-borok nagyuzemi hipermarkecos lotymedekek, fasorban nincsenek Bela bacsi boraihoz kepest

hegyaljai 2006.07.11. 20:06:34

Most elővettem a 7x7 borkóstólói jegyzeteimet, és a 2004-es juhfarknál azt írtam,hogy tömény összetett illat, fajtajelleges, olajos telt érzés, gyümölcsök és savaiban jó néhány tokaji furmintot megszégyenít.

RoFä 2006.07.11. 20:07:48

Tornai furmintból elpusztítottam már pár üveggel, azon az áron nekem igen bejön. Bélabá fajsúlyosabb volt, de mindkettőnek megvan a helye.

Ungarisse Robertparker 2006.07.11. 20:19:19

hegyaljai: Egy juhfarknal mi neked a fajtajelleg? Az olajossag?

hegyaljainak 2006.07.11. 20:20:29

tudod hogy én mit veszek most elő?

bocs de jadviga k*rvára idegesít 2006.07.11. 20:21:37

ilyenek nevezik magukat írástudónak

2006.07.11. 20:38:24

Akkora baromság , hogy a Bélabácsi miből hozza ki a frankót/Arany János:gondolta a fene..../a műveltebbek kedvéért...szóval itt az írók- olvasók iszonyúan sznobok...csááááá majd néhány hónap múlva visszajöttem, addig is művelődés!

kezdő 2006.07.11. 20:52:34

Bélabácsi nem érdemli meg a negatív kritikát, csak tiszteletet érdemel. és azok akik még nem jártak nála, induljanak, amíg még megtehetik. a tisztesség az egyetlen amit Bélabácsi beletesz a borba, és még esetleg egy kis ként, az almasavbontást nyáron végzi, mivel túlmelegszik a félemeleten lévő pincéje. Ö aztán megkűzd az elemekkel és még senki nem adományozott neki milliárdokat. ezért aztán nagyobb a hibalehetőség. nem ő a csúcs, de ha beletrafál és minden klappol, a menő pincészetek vért izzadva sem tudnak olyan bort készíteni mint Bélabácsi.

teroldego 2006.07.11. 21:21:53

Somló hegye a maga 500 hektárjával nemzeti kincs. Bármelyik említett pincét nézzük ,ezek a borok ár-érték arányban jelenleg nagyon jó vételek. Ha a világ,vagy akár csak az országunk újra felfedezi magának ezt a kincset,annak egyrészt örülni fogunk,másrészt viszont véleményem szerint bánkódni a magasabb árak miatt.

terry black 2006.07.11. 21:44:08

A 03-as furmintrol hallottam, hogy illos meg hibas, ihatatlan. Vettem egyet, es nagyjabol az volt a tapasztalatom, mint a szerzonek: nyomaba sem er a harsnak, de korrekt bor, illataban tenyleg van egy kis zavarossag, de hibanak nevezni imho tulzas volna. Mondom, mashonnet, olyan emberektol, akiknek adok borugyi velemenyere, azt hallom, hogy ez a furmint selejt. Lehet, hogy ennyit ingadozna egyes palackok minosege?

iszós 2006.07.11. 22:06:05

A palackban a bort keresem, nem a borász nehéz sorsát. Arra tojok.

falatka 2006.07.11. 22:45:02

Iszós komám! Pedig ez különbözteti meg a bort a sörtől. A borban van hozzáadott munka a sörben meg csak komló és mese a víz minőségéről. Csak egyszer elevenedne meg a mese Mátyás királyról és a szőlőműves jobbágyról és neked kellene megfogni a kapa végét, akkor nem rá, hanem be. Mindjárt nem lenne mindegy az irány! Éskülönben is minden borospalackban szerintem csak bort találsz!

jadviga 2006.07.11. 23:13:11

Nézzétek, az a tény hogy én a Decanterbe írok, tetszik, nem tetszik nektek, engem - nem is kicsit - fölétek emel. Az, hogy kritizáltok, sajnos nem mindig kultúrált hamgnemben, az nem érdekel.

jadviganak 2006.07.12. 00:36:12

az viszont, hogy azt igy kijelented, hogy te mennyire vagy magasabbrendu mint mi, nagyon leertekeli szemelyedet... mar bocs...

jadviganak 2 2006.07.12. 01:01:40

szepen bemutatkoztal...

2006.07.12. 08:42:50

párttitkárként biztos marha nehéz sorsa volt

jadviganak és... 2006.07.12. 08:47:04

A bort kóstolom, nem a borászt, de a tisztelet a borászt illeti nem a bort. Azt, hogy valaki képes nagy minőséget produkálni tiszteletet érdemel, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy aki korszerű eszközökkel még jobb minőséget (Tornai) hoz ki, le kellene szólni. Ha egy sznob, sznoboknak ír, ne várja el a "köznéptől", hogy behódolva hurrázzzzon!

Jadviga, a nemecsek 2006.07.12. 09:09:25

Kb. az különböztet meg téged jadviga az itt közzétett néhány tartalmas cikket szerző, a borhoz alázattal közeledő borisszától, mint ami az újságodat az egyéb, tényleg színvonalas, ugyanakkor szerény(ebb) fickók által tolt kiadványoktól! Szóval szerintem ritka nagyot tévedsz, ha boros körökben ezzel akarsz arcoskodni...persze a te fajtádtól ez nem meglepő!

Karthasz 2006.07.12. 09:16:52

Mielőtt belelovalná mindenki ebbe a témába magát: Ki tudja, hogy ez a jadviga egyáltalán ki? Egyáltalán ír-e az újságba? Egyáltalán ugyanaz-e a 2 azonos néven hozzászóló? Nincs regisztrált név, bárki használhatja a nevet...

Erdôhorváti 2006.07.12. 09:43:30

Minden bor ott ízlik a legjobban, ahol termelik. Fekete Béla bármelyik bora a Somlón a legfinomabb. Ô már van olyan bölcs, hogy tesz a PR-ra és nem tud más lenni ?csak? tisztességes. Én nem hiszek ezer meg ezer hektós egyenletes minôségben ez pusztán technológia, szakértelem kell hozzá ez kétségtelen, de valahol elveszik az ember, a borász? én ezért kedvelem a kis pincészeteket. És ha már Somló, májusban a Csordás-Fodornál jártam jószívvel ajánlom figyelmetekbe? Kedves Iszós! Te valószín?leg nem ittál még bort, csak nyeltél? a jó borban mindig ott van táj kisugárzása, a szôlôm?ves a borász sorsa, küzdelme, hozzáállása, szelleme, remélem egyszer majd megérted, ha meg nem az sem baj majd a PR-sok meggyôznek, hogy csak nyeljél, nyeljél, nyeljél... Kedves Jadviga! Lényegtelen, hogy mibe írsz az a kérdés, hogyan?/Márai Sándor, Hamvas Béla/ és itt nagyot buktál, mint Zidane, - ô legalább visszavonult - te nem gondolkozzol ilyesmin?? Sajnos a legtöbb bor- és gasztromóniai magazin elôszeretettel nyúlja le a borászokat, borvacsorák, bartell hirdetések a pincészet boraiból stb hiányzik belôlük az tisztesség, ami Feketék, Szepsyk, Dúzsik? tulajdonsága! Nem tudom a Decanternél hogyan zajlik ez, van két magazinról információm: nagy példányszámban jelennek - meg hirdetik magukról, miközben 1000-1500 db-ot nyomnak belôlük, ebbôl kb. 200 maguk a hirdetôk kapnak lám megjelentek terjesztésben jó ha elfogy 500? Hát ennyit a fölénk emelkedésrôl Minden jót Néktek.

2006.07.12. 10:43:15

Hol tisztességes hibás bort szándékosan forgalomba hozni? Az ilyen dolgok, ezzel az ismertséggel rengeteget árthatnak a Somlónak, a többi termelőnek. Valaki itt egyszer azt írta, hogy minden borászt a legrosszabb bora minősít...

thestarman 2006.07.12. 14:38:14

Sziasztok! Írtam egy tudományos esszét a nanotechnológia a kibertérben címmel: röviden csak annyit, hogy forradalmasítani fogja a modern tudomány paradigmáit! A cikk a "Nanovilág" augusztus-szemptemberi összevont számában jelenik meg, mindenkinek ajánlom, át fogja formálni a ti gondolkodásotokat is!

thestarman 2006.07.12. 14:41:39

ja és azt elfelejtettem mondani, hogy egyébként orbitális föld körüli pályán mozgok, holnap fogom elérni a nemzetközi űrállomást ahol tanácsokat osztok, nehogy valami bajuk legyen (flying senior space-technical supervisor vagyok másodállásban).

hegyaljai 2006.07.12. 15:11:21

Kedves Jadviga! Az a kifejezés, hogy "fölétek emel" 10 millió magyar számára elfogadhatatlan. Ha nem értenéd, én nem emelem azt a pajzsot, amin te ülsz.

borkritikus 2006.07.12. 15:18:48

Jadviga, azért mert irsz a decanterben ne helyezd senki fölé magad. Én már vettem részt veled borkóstolón, tudom mennyit értesz témához

borkritikus 2006.07.12. 15:24:26

Most éertem a végére. Gratulálok Erdhorváti borívó társamnak szép és kulturált írásához. Jadviga példát vehetne.

Tullius 2006.07.12. 15:32:00

Borkritikusnak! Megtudhatjuk mennyit ért hozzá, mert szeretném pontosan látni ki van - nem is kicsivel - fölöttem/ünk. Meg azt is, hogy mint általában a magyar médiában a nagyképűség felszínes tudatlansággal párosul-e?

2006.07.12. 15:34:02

tullius: ahhoz elég megvenned egy decantert, kb 5 perc alatt a végére is jutsz...

Tullius 2006.07.12. 15:44:03

Így viszont világos, már olvastam az ujságot csak azt hittem hogy ez a gyorsolvasó szakkör mellékhatása.

Hülyéskedős Pali 2006.07.12. 15:50:42

Ne... Na jó, hagyjuk.

jadviga Tallian Hedvig 2006.07.12. 16:48:36

Regisztraciot!!!!!!!!!! Visszalenek a nevemmel, kikerem magamak! Ezek itt nem en vagyok!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jadviga | 2006.07.11. 23:13 Nézzétek, az a tény hogy én a Decanterbe írok, tetszik, nem tetszik nektek, engem - nem is kicsit - fölétek emel. Az, hogy kritizáltok, sajnos nem mindig kultúrált hamgnemben, az nem érdekel. udvozlettel Tallian Hedvig es aki a nickem meg egyszer a szajara meri venni letepem a tokeit!!! leghet, hogy megsem olyan jo hely az a Magyarorszag, ez innen Angliabaol is leviselhetetlen borkritikus | 2006.07.12. 15:18 Jadviga, azért mert irsz a decanterben ne helyezd senki fölé magad. Én már vettem részt veled borkóstolón, tudom mennyit értesz témához hegyaljai | 2006.07.12. 15:11 Kedves Jadviga! Az a kifejezés, hogy "fölétek emel" 10 millió magyar számára elfogadhatatlan. Ha nem értenéd, én nem emelem azt a pajzsot, amin te ülsz. thestarman | 2006.07.12. 14:41 ja és azt elfelejtettem mondani, hogy egyébként orbitális föld körüli pályán mozgok, holnap fogom elérni a nemzetközi űrállomást ahol tanácsokat osztok, nehogy valami bajuk legyen (flying senior space-technical supervisor vagyok másodállásban). thestarman | 2006.07.12. 14:38 Sziasztok! Írtam egy tudományos esszét a nanotechnológia a kibertérben címmel: röviden csak annyit, hogy forradalmasítani fogja a modern tudomány paradigmáit! A cikk a "Nanovilág" augusztus-szemptemberi összevont számában jelenik meg, mindenkinek ajánlom, át fogja formálni a ti gondolkodásotokat is! | 2006.07.12. 10:43 Hol tisztességes hibás bort szándékosan forgalomba hozni? Az ilyen dolgok, ezzel az ismertséggel rengeteget árthatnak a Somlónak, a többi termelőnek. Valaki itt egyszer azt írta, hogy minden borászt a legrosszabb bora minősít... Erdôhorváti | 2006.07.12. 09:43 Minden bor ott ízlik a legjobban, ahol termelik. Fekete Béla bármelyik bora a Somlón a legfinomabb. Ô már van olyan bölcs, hogy tesz a PR-ra és nem tud más lenni ?csak? tisztességes. Én nem hiszek ezer meg ezer hektós egyenletes minôségben ez pusztán technológia, szakértelem kell hozzá ez kétségtelen, de valahol elveszik az ember, a borász? én ezért kedvelem a kis pincészeteket. És ha már Somló, májusban a Csordás-Fodornál jártam jószívvel ajánlom figyelmetekbe? Kedves Iszós! Te valószín?leg nem ittál még bort, csak nyeltél? a jó borban mindig ott van táj kisugárzása, a szôlôm?ves a borász sorsa, küzdelme, hozzáállása, szelleme, remélem egyszer majd megérted, ha meg nem az sem baj majd a PR-sok meggyôznek, hogy csak nyeljél, nyeljél, nyeljél... Kedves Jadviga! Lényegtelen, hogy mibe írsz az a kérdés, hogyan?/Márai Sándor, Hamvas Béla/ és itt nagyot buktál, mint Zidane, - ô legalább visszavonult - te nem gondolkozzol ilyesmin?? Sajnos a legtöbb bor- és gasztromóniai magazin elôszeretettel nyúlja le a borászokat, borvacsorák, bartell hirdetések a pincészet boraiból stb hiányzik belôlük az tisztesség, ami Feketék, Szepsyk, Dúzsik? tulajdonsága! Nem tudom a Decanternél hogyan zajlik ez, van két magazinról információm: nagy példányszámban jelennek - meg hirdetik magukról, miközben 1000-1500 db-ot nyomnak belôlük, ebbôl kb. 200 maguk a hirdetôk kapnak lám megjelentek terjesztésben jó ha elfogy 500? Hát ennyit a fölénk emelkedésrôl Minden jót Néktek. Karthasz | 2006.07.12. 09:16 Mielőtt belelovalná mindenki ebbe a témába magát: Ki tudja, hogy ez a jadviga egyáltalán ki? Egyáltalán ír-e az újságba? Egyáltalán ugyanaz-e a 2 azonos néven hozzászóló? Nincs regisztrált név, bárki használhatja a nevet... Jadviga, a nemecsek | 2006.07.12. 09:09 Kb. az különböztet meg téged jadviga az itt közzétett néhány tartalmas cikket szerző, a borhoz alázattal közeledő borisszától, mint ami az újságodat az egyéb, tényleg színvonalas, ugyanakkor szerény(ebb) fickók által tolt kiadványoktól! Szóval szerintem ritka nagyot tévedsz, ha boros körökben ezzel akarsz arcoskodni...persze a te fajtádtól ez nem meglepő! jadviganak és... | 2006.07.12. 08:47 A bort kóstolom, nem a borászt, de a tisztelet a borászt illeti nem a bort. Azt, hogy valaki képes nagy minőséget produkálni tiszteletet érdemel, de ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy aki korszerű eszközökkel még jobb minőséget (Tornai) hoz ki, le kellene szólni. Ha egy sznob, sznoboknak ír, ne várja el a "köznéptől", hogy behódolva hurrázzzzon! | 2006.07.12. 08:42 párttitkárként biztos marha nehéz sorsa volt jadviganak 2 | 2006.07.12. 01:01 szepen bemutatkoztal... ...es aki a nickem meg egyszer a szajara meri venni letepem a golyoit!!! lehet, hogy megsem olyan jo orszag az a hely ahol olyan emberek elnek mint ti, ez innen Angliabaol IS elviselhetetlen udvozlettel es szeretettel annak aki megredemli TALLIAN HEDVIG es ovezze a legnagyobb tisztelet a boraszainakt, (egyebkent ok megerdemlik, hogy magyarok)

az angol Decanter (pedig én is elég bulvár vagyok) 2006.07.12. 16:58:27

Regisztrációt! Visszaélnek a nevemmel!

Jadviga, az igazi 2006.07.12. 17:14:51

Kérem, hogy aki visszaél a nevemmel (pl: jadviga Tallian Hedvig | 2006.07.12. 16:48 hozzászólásában) sürgősen hagyja abba. Én egy komoly, hozzáértő szakújságíró vagyok egy olyan rangos és szakmailag megvesztegethetetlen, bulvár vonásoktól teljesen mentes és szakmai téren lézerpreciz szaklapnál, mint a magyar Decanter!

borkritikus 2006.07.12. 19:09:00

Nem akartam további hozzászólást, de Jadviga stílusa nem hagy nyugton.A borkóstolón ugyanigy viselkedet.Fenhájázó,ellenvetést nem tűrő,hangos vélemény nyilvánítással kommentált minden tételt.

2006.07.12. 20:31:10

barter és nem bartell. árucserét jelent.

Erdôhorváti Péter 2006.07.13. 10:15:02

Forr a bor, pedig még sokat kell kinn aludnia a szôlônek az idei szüretig. Borkritikus borivó társamnak köszönöm dicsérô szavait, jólesett mint egy pincehideg dörgicsei olaszrizling a lugasban nyáridôben. A barter helyesbítésért is köszönet jár. Valóban nem tisztességes hibás bort forgalomba hozni, nem is gondolom hogy ezt a magukra adó borászok teszik, a raktáron maradt készletekért a kereskedôk a felelôsek /lásd Pannon rozé/. Ezért is mondom és ajánlom azt mindenkinek, ha teheti /sajnos én sem, ahányszor szeretném/, hogy ott igyon, vegyen bort ahol azt termelik, lehet hogy csak nekem volt ebben a kegyelemben részem, de még nem csalódtam. Kedves Jadviga és neveddel visszaélô/k/! Nem volt számdékomban megbántani senkit, a stílus az, ami nem tetszett - a dolog úgy kezdödôtt, hogy visszaütöttem - szokták volt mondani. Annak örültem volna legjobban ha valaki a borászok lenyúlása miatt háborodik fel valaki... no comment - így mondják /írják/ Angliában? Bocs ebben is volt némi él, de talán még elviselhetô. A szôlôm?ves borászok gyakran élnek a hozamkorlátozással, a jó minôség? termés érdekében, talán példát vehetnénk róluk értelmetlen, vagdalkozó hozzászólásaink korlátozásával... Minden jót Néktek

szar lehet modinak lenni, nagy perspektívák stb 2006.07.13. 14:25:03

geri 2006.07.15. 16:06:11

Ha valaki megkóstolta a Művészinas étteremben a magyaros halpaprikást, amit kitartó rendelésemnek köszönhetően már túróscsuszával tálalnak, az sohasem felejti el Béla bácsinak a Furmintját, esetleg hárslevelűjét.

Tobyas 2006.07.26. 17:25:31

Sajnos, én még csak a helyszínen ittam jó bort, kb. 10 éve, azóta többször próbálkozam Fekete-borral, mind hibás volt (macskapisi szag-íz, doh, dugó...)
süti beállítások módosítása