Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Szürke, mint a ...

2006.07.18. 06:10 - csite

Hosszú idő után ismét hiperben vettem bort. Nem volt egyszerű dolgom, a Corában próbálkoztam ugyan korábban is, de akkoriban mintha jobb lett volna a felhozatal. Most minden második palackot a Fabók Misi válogatta értően és gazdaságosan. Nekem az ilyesmihez valahogy nincs bizadalmam, pedig jó áron(<1000) árulják őket, igaz, a termelőknek csak egy részét ismerem. Végül remegő kézzel a Figuláért nyúltam.

Figula, a hippi mikrofonfrizurás. Az év borásza 2000-ben. Akkor nem értettem miért is, ma meg már hallok dolgokat, hogy is megy ez. Jó ideje nem vettem a boraiból, kóstolni kóstoltam a hírhedt 2003-as kabernét, a talán nem túl erős évjáratból kijött Sauvignon Blanc koncentrátumot, meg ami aktuális éppen, de valahogy nem csigáztak fel. Pedig az ezredforduló környékén sikerült 96-os, 97-es szürkéire bukkanni, egy azóta bort nem futtató vendéglátó helyen. Csodáltuk frissességüket, jó egyensúlyukat, tartalmasságukat. Aztán a későbbi évjáratokon azt vettem észre, amint beállhatott a technológia kiegyenesedtek a borok, nem volt már semmi virgonckodás, minden körző-vonalzóval lett tervezve. Ami nem feltétlenül baj, csak oda lett a varázs.

Ez a szürkebarát is egyszerű iskolázású. Színe világossárga, halvány zöldességgel, aprócska buborékokkal, de kristálytisztán. Közepes intenzitással csorog vissza a pohár falán. Illata ..., elsőre szinte semmi, aztán meszesség-szóda, édesség, fajélesztős tucatszaggal karöltve. Kicsi zöldesség, erősen rákoncentrálva citromhéj, valami zöld fűszerrel, talán rezedával!?, éretlen sárgabarackkal. Nehéz megfogni az ilyen borok illatát, még a termelő is elintézi egy egyszerű parfümösséggel. De most tovább kóstolgatva a reszelt nyári alma vált uralkodóvá. Pohárból szájba kerülvén a buborékok éreztetik jótékony frissítő hatásukat. Igaz emellett a magas savakat is harcra buzdítják, azok meg teszik dolgukat. Kevés balansz anyag kerül sajnos mellé, pedig még az extrakt sem tűnik alacsonynak, ad egy kis édes érzetet. Gyümölcsösség gyanánt az almásság uralkodik, és egy szép kesernye is, ami egész hosszan tart a lecsengésben. Annyi csak a baja, hogy mindezt magányosan teszi egy idő után. Most hogy meleg van, és jól temperálva felfrissített a bor, megenyhültem, és egy halovány 5 pontot szavaztam meg. Fröccsként biztosan jól muzsikálna, diplomatikus szakírók halborként ajánlják.

ui: úgy érzem, a 20ha egy részén meg kéne próbálni néha tovább érni hagyni a gyümölcsöt, mert lehetne itt a fajtában kraft újra, mint anno kilencven valahányban ...

Címkék: kóstolás

71 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr7212765

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Arnold Schw. 2006.07.18. 06:32:54

Jó cikk, Csite ! Gratula !

Dionüszosz 2006.07.18. 06:39:22

Volt Figuláéknak egy 2003-as Szilénusz nevű boruk (Sauvignon blanc, Olaszrizling, Semillon). Hordóban erjedt és érlelődött, nekem tetszett. (Az árán persze meghőköltem annak idején: több mint 4 ezer HUF.) Csite kóstoltad ezt a bort ?

Művelődő 2006.07.18. 07:30:22

Talán érdekes az évjárat,de nekem eddig a 2001-es félszáraz változat volt megnyerő a Figula szürkékből,a száraz pedig kevés és nyersebb volt,bár -gyorsan hozzáteszem -eddig nem sokat kóstoltam tőle.Egyébként azt vettem észre,hogy a Figula boroknál (is) érdemes várni 3-4,egyeseknél 5 évet is,ha az ember üdeség és sav helyett valami tartalmasabbra vágyik.

Szép cikk, Jabba! 2006.07.18. 07:53:47

Figula az a csávó, 2006.07.18. 07:58:53

aki nyugodtan felülhet egy motorra bukósisak nélkül.

2006.07.18. 08:17:50

parfümös bor mint halbor?? :(((

nzoli 2006.07.18. 09:04:18

Azért korrekt az a bor, emlékeim szerint egy kis ásványosság is fellelhető volt benne, nem is annyira könnyed borocska. Művelődőnek igaza lehet, határozottan úgy tünt, hogy érdemes várni vele, mert még jobb lehet...

b 2006.07.18. 09:50:40

Nekem a Gella sav blanc spec tetszett....Na meg a Merlot Sel sem rossz.... Általánosságban igaz azonban, hogy széles fajtaválasztékkal operálnak s nincs igazán letisztult termékstrukutrájuk, ami jobban meghatározná a minőséget és árakat....

Atti 2006.07.18. 10:39:35

Én kóstoltam ugyanezt a bort, 2004-s, 2003-s évjáratúakat egyaránt. A 2003-s például a kedvencem volt anno, bár ez így önmagában semmit nem jelent, de azért megosztanám, hogy nekem miért jött be és talán a Figula stílusról is mond valamit. Alapvetően reduktív technológiával 1200-1500 Ft-os árfekvésű boroknál ritkán találkozom ennyire a "tiszta" ízű borokkal. Ami elsőre feltűnik és amit nagyon kedvelek, hogy nem vékonyak a boraik, hiányzik belőlük az a savas-száraz érzet, ami nekem az olcsó bor szinonímája. Igaza van a cikkírónak, valóban nem könnyű definiálni a boraik illatát, nekem mondjuk inkább érett sajt és leveszöldség illata van, bármit is jelentsen ez. A 2005-s évjáratot viszont kerülném, bármilyen bornál. Félig beérett szölőből nehéz jó bort csinálni.

No more csite! 2006.07.18. 11:48:31

"ma meg már hallok dolgokat, hogy is megy ez" Mondd el! Rántsd le róluk a leplet, mint a soproniakról! Már azt is tudod, hogy meddig kell érni hagyni a gyümölcsöt? Azt tudom, hogy a fajélesztőt álmodból felébresztve is... Sőt, azt Is tudod, mit meddig kell seprőn tartani. De hogy már szőlész is lettél?! TŰNJ MÁR EL!!!! NAGYKÉPŰ FAJANKÓ! MA!!! NE ÉGESSÉTEK MAGATOKAT!

look at the facts 2006.07.18. 12:45:33

Nem kell itt semmiféle leplet lerántani. Csak el kell gondolkodni azon, hogy hogyan is lehetséges az, hogy Kamocsay Ákos és Figula Mihály előbb kapták meg az Év Borásza díjat, mint Szepsy István, Árvay János és Takler Ferenc ...

silentium 2006.07.18. 12:47:00

silentium date! Végre olyan kritikát lehet olvasni, ahol a lényegtől (szőlészet, és a borászkodás alapjai) van felépítve az írás, nem csak parttalan ömlengés illatokról, stílusokról meg ízekről.

Steff 2006.07.18. 12:47:36

Ahhoz képest, hogy 2005-ös, nagyon is jó ez a Figula-bor. Én azt mondom, ne kerüljük az évjáratot (nehéz is lenne). De majd a 2006-osak, azok lesznek csak aztán!

Eppendorf 2006.07.18. 12:53:30

"Kicsi zöldesség, ....., valami zöld fűszerrel, talán rezedával!?" - a rezeda nem zöldfűszer, hanem virág....

2006.07.18. 13:13:52

Rav4, ájemdzsí ! Hol vagytok !

türelem 2006.07.18. 13:39:27

nekem már biztos értesüléseim vannak arról, hogy igazán a 2007-es évjárat lesz a "csúcsok csúcsa", nagyon képzett és szakértő szőlész barátaim állítják ezt biztosra a rügydifferenciálódás-vizsgálatok alapján!

ájemdzsi 2006.07.18. 13:44:49

Én most jöttem épp, de tudod anonymus (ezt most tanultam) cimbikém az ilyen szürke cuccok még pinóban sem vonzanak, legyen valami színes, harsány, tehát elegáns. De mire vagy kiváncsi?

Rav4 2006.07.18. 13:57:17

A mexokott topikba megint írtam, ez a figula meg nem hoz lázba egyelőre, mert még egy olyan asztalnál sem láttam kirendelve, ahol igazán befolyásos arcok ültek volna. Ja és eggytértek, hogy lehet valamit szürkének hívni? Legyenek a dolgok magenták (a telós cég) vagy kékek (windows, olasz focisták), tudjátok ez a biztos receptje a sikernek, nálunk pl company policy, hogy még az alsógatyánk is ilyen színű legyen.

új idők, új szelei 2006.07.18. 18:43:00

Rav4, ájemdzsí ! Le vagytok maradva ! Most a kézműves borászatok a nyerők ! Azzal lehet villantani ! Közvetlenül a termelőtől veszed, ő írja kézzel a címkét, a bor nagyon jó, senkinek nincs belőle, a Solusos haverjaitok kivekszetek, ha elővillantassz nekik egy 2000-es Kaló Imre Merlot-t kézzel írt címkével ...

zsoltizmo 2006.07.18. 18:43:35

Tavaly voltam egy Figula kóstolón a Veritásban és nem voltam elájulva az ott fogyasztottak alapján. A vörös ( két évjárat volt, sajnos nem emlékszem a pontosan melyikek) még a borász saját bevallása szerint is gyengék voltak ( Hm 2000 ft körüli árért) és a fehérek se hozták az áruk iránt elvártakat. Ha már fehér szerintem a Thummerer Királyleánykáját nehéz letaszítani a trónról és érdekes módon a 2000 Bertha is jó volt, de a 2004 már sokkal rosszabb, szerintem.....

Steff 2006.07.18. 18:52:12

A Thummerer 2002-es chardonnay-jából ha láttok még valahol, nyúljatok utána, de gyorsan.

Sardoné Sándorné 2006.07.18. 18:56:39

Azért Chardonnay-ban a Légli Landord, a St. Andrea Kovászó, Sziráki a legjobbak.

Rav4 2006.07.19. 00:04:41

A vylyan Chardonnay mellett más nem rúghat labdába!

Steff 2006.07.19. 08:44:25

A Légli- és a St. Andrea-chardonnay biztosan jobb, de 3-szor, 4-szer drágábbak, tehát más kategória. A Thummerer 1100 Ft körül „beszt báj”.

ájemdzsi 2006.07.19. 10:09:05

Úl idők új szelei topictesóm! Te lehet hogy az a Erdő Péter (valami bíboros primáriusos címmel)vagy mert arról óvastam, hogy megmondta a régebbi főnők (valami miniszteri elnök), hogy ilyenkeket hordoz magában. Legalábbis reméli, na mindegy. A lényeg: Nem akarok arcoskodni kivételesen (pedig gleccsersízni mindeg ATOMIC ARC lécet viszek hadd lássák), de halottam mán ezekről a kézműves manuszokról. De most tényleg ha lemegyek arra a Szomolyára ahhoz a feketecseresznyés Kalózhóz azt ki látja? Meg a magam részéről inkább a brendekben hiszek, mert azokat mindenki ismeri, és stíröli, és ez a lényeg (Ezt már ravos tesóm is érzékelte, és helyesen jár el). Annak természeti mókusnak (Kallós vagy milyen Imre) a borait jó ha ezren ismerik a tízmillióból és még étteremben sem lehet rendelni. Elővennék a cimbiknek egy iylen kézzel firkált 2000-es merlót szónának, hogy ne öreganyám málnaszörpjével akarjam má megpiáztatni őket. Egy ráció azért lehet dologban, mert ha onnan hoznám a bort akkor az idokoltá tenné megintcsak a nagydzsippet. Na ezt meggondolom. SS-né (vigyázz ezzel névvel) jobban ráközelít, mert a korlátozott példányszám meg a dűlőszlekció esetleg még felfogható a spanjaimanak is, akikkel királyok vagyunk, és hogy négyszerannyi az direkt jó.

Rav4 2006.07.19. 16:48:57

fehérbort inni lúzerség! Nem elég drágák külömben sem! (vylano-s nem én voltam)

Rav4 | 2006.07.19. 18:05:59

Köcsög brigád vagytok, csórókáim!

okostojás 2006.07.19. 18:12:03

Várj egy picit Rav4 ! Én most éppen egy 2003-as Szepsy Cuvée-t iszom. Nem egy olcsó dolog. Lehet vele villantani - ja és a bor is hihetetlenül jó. Elképesztő a szárazpohár-próba 36 óra után ( !!! ). Ja, és nem olcsó. 15-16 ezer körül pörgetik most. És még egy dolog ! Rav4, ájemdzsí ! Közvetlenül a termelőtől vegyetek, a kereskedők a pofátlan feláron kívül az égvilágon semmit nem tesznek hozzá a borhoz ("kihasználják az allokációs nehézségeket" mondaná Philip Kotler tesótok). Szóval üljetek be a hülye városi terepjárótkba és nézzetek ki a Nagykörúton kívülre. Ja, és vegyetek egy Magyarország térképet - a Bosnyák téren túl is magyarok élnek ...

okostojgli 2006.07.19. 21:09:21

Annyira azért ne legyen nagy az arcod okostojás! 10 rugó, nem pedig 15-16. http://bortarsasag.hu/hu/wine/szepsy-cuvee-2003-tokaj

Merlot, aki nem egyenlő az alföldivel! 2006.07.19. 21:40:49

Dionüszosznak. Szerintem csite direkt a gyengébb borát kóstolta meg, miközben valóban a szőlés/borászt mutatta be. De az kurvaisten, hogy a Szilénuszt még nem kóstolta! Minek is? Az a legjobb fehér küvé az egész Balaton-felvidéken! :)

2006.07.19. 21:44:02

Próbálj már meg venni tőlük 10 ezerért

Merlot 2006.07.19. 21:45:06

Sardoné Sándorné, kedves! Egyetértünk, a Légli Landord Cha. kis hazánk vezető chardonnayja. :) A 2003-ast nehéz lesz megismételnie. De van hitele nálam az Ottónak, lesz jó Landord Chardonnay ebben az évben. (mármint szüret és abból 07-ben, de inkább 08-ban bor is.

Merlot, aki aláírja :-p 2006.07.19. 21:46:48

Ismeretlenül szólónak! Annyiért viheted tőlem a még meglévő 1 palackot. :))

ájemdzsi 2006.07.20. 11:51:21

okostojás! Én már azon vagyok épp hogy nyitok a fekérek felé. És képzeld pont erre Szepsire gondoltam. Úgy halottam tokaji a manusz és tokaj most tudtam meg nekem való. A latinos edzőm az monta az a vinumrexumrexumvínum (úgy vagyok mindég ezzel, mint azzal a valterfondervaltervander nevű költővel) azt jelenti hogy a borokkirályakirályokbora. Na ezt viszont NEKEM találták ki.

Defter 2006.07.20. 12:21:30

Okostojás, Kotlert emlegetni olyan, mint gyöngyöt szórni a disznók elé, ha erről a két emberről van szó. Ráadásul felesleges nekik spórolási technikákat ajánlanod, hisz arra mennek, hogy minél jobban átverjék őket - ahogy ők is átvernek másokat. Bár tudom, hogy ez csak duma tőlük, ezért le is állhatnának az idegesítő stílussal, nem olyan jópofa, mint hiszik. De az utóbbi időben némi valódi info is megbújik a soraik között, vagyis ha a hülye szöveget elhagynák, értelmesen is hozzá tudnának szólni a témához. Mert most végre nem csak a cikk volt egész jó, de a hsz-ek is. Egy ideig.

Defter 2006.07.20. 12:26:29

csite, az ízek és illatok végre egész jók voltak (a rezedás melléfogástól eltekintve), el tudtam őket képzelni, némelyiket szinte éreztem is, úgyhogy kedvet kaptam kóstolni :) Azért az eszembe jutott, hogy ennyi év alatt talán a te ízlésed is megváltozott, talán a lendületed, üdeséged :) is alábbhagyott. Ha most kóstolnád a régi évjáratokat, nem biztos, hogy ugyanezt a különbséget éreznéd.

No more csite! 2006.07.20. 15:31:43

Nana! Azért csite csak nagyképű hólyag marad, akárhogy erőlködik is.

Bor K.O. 2006.07.20. 16:00:52

Nemrég ittam, teljesen rendben volt, még egy félév pihi aztán szép kísérője a karácsonyi halászlének. Csite monnyonle. :-) Az ausztrálok meg a spájzban vannak, szó szerint és képletesen, muhaha. http://href.hu/x/1kc4

ájemdzsi 2006.07.21. 10:53:41

Igazad van Defter ÉRTELMES dolgokat kell ide írni. Ugyan a lemming nagy mellényúlás volt, mert az nem zöldfűszer hanem egy rágcsáló, de nekem is megjött kedvem kostoláshoz, tehát íme: Tudtam, hogy fontos majdhogynem életbevágó dologra készülök, így először meggyóntam, majd buddhista szertartás szerint rituális fürdőt vettem, három napig böjtöltem, plugáltam, mert így kihegyezettebbek az érzékszervek. Lelkileg és testileg emígyen megtisztulva határozott mozdulatokkal kinyitottam a palackot. (dugó rendben) Kitöltöttem belőle egy előre kézzel elmosott és napon megszárított (a mosogatógép és konyharuha elrontja az ízeket) Spigelau pohárba. Némi meditáció, felkészülés... és utána tizenhét fordítás balra, majd tizenhárom jobbra (csak prímszám jó erre a célra). Lássuk az illatokat: valóban némi citrus(karibi citrom) azonban a mangó nem jön, vagyis illetve ha féltérdre ereszkedtem, igen úgy egy kicsit, amikor átlendültem zsugorfejenállásba akkor jön egy kis maracuja is. A háttérben némi nőstény királygepárd mirigyeivel holdtöltekor megjelölt elefántfű. Újabb koncentráció és .....igen megvan, keveredik egy kicsit (bár nagyon fedetten) az először vemhes nőstény kutya hámjának illata egy magát progresszívenek gondoló gázóraleolvasó mély Stájerországból ballábas makkoscipőjének gumitalpával. Újabb mélyrelaxáció, és egy KORTY. Először némi gyümölcs (halványkék bogyós), azután előre tolul egy kis fásság, egy frissen faragott 3H-ás KOHI-NOOR garfitceruza (visszanévze jegyzeteimet tavaly 2B-sre tippeltem) alakjában, majd némi zavart keltve egy tegnap dán kéksajtot fogyasztott kanadai ugróegér vizetelének íze üti fel a fejét, de csak egyetlen meghitt pillanatra. A SAVAK nagyon elegánsan kimunkáltak (bizton mondhatom, mert egy mini titráló készülék van a garatomon). A finom savakat kellően ellensúlyozza a nyelv hegyén pihenő és határozottan bemért 0.12 nanogramm maradékcukor. Hosszú lecsengés, némi galubersós míravízben áztatott négylevelű lóhere utóízzel....Ja, az étel: ezt a bort legjobban karamellizált agar-agarral kőrített, papagájszem pástétommal töltött lajhárgégéhez tudnám elképzeni. Hát, ezzel megvolnánk, de végén még láttam, ahogy a Kotler Úr felméne a mennyekbe, és ott ül a mindenható Atyaistennek jobbján, és onnan lészen eljövendő ítélni elveneket és holtakat...

kezdő 2006.07.21. 12:04:21

a rav4-es ájemdzsinek kijár a külön rovat

Kösz csite! 2006.07.21. 13:33:28

A te orbitális f@szságaid nélkül vszeg nem ismerhettük volna meg ájemdzsit. De azé kedves ájemdzsi! Mi az a Spigelau? Nem telik rendes Riedel Sommelier-re?

ájemdzsi 2006.07.21. 14:09:41

Kezdőnek! Olyan csak a vérprofiknak van. Ja, és szia ravos tesóm, és ráadásul megint igazad van!!!

ideges 2006.07.21. 14:15:13

Azér,ájemdzsi meg Rav4,remélem ezeket a sorokat nem ti pötyögitek a gépbe,mer az ciki lenne,ha kiderülne,hogy nincs titkárnőtök,akinek diktáltok..:D nyugtassatok meg:D

Rav4 2006.07.21. 14:30:18

Természetesen vannak titkárnőim. 1 normál, akit bármikor megkaphatok(92-58-90, 20 év), és egy öregasszony, aki meg intézi az ügyeket, meg dolgozik. Ide viszont én magam írok, mer ezek a boros dolgok a legféltettebb benső gondolataim, az aurámon belül vannak, ezért ezt még egy titkárnő sem kezelheti. Elárulom: a dolgok nagy része a boron, a golfon, a vitorlázáson meg az eszkortlányokon múlik az üzleti (és társadalmi) életben. Ja meg talán a squah-on, bár ott vigyázni kell hogy kit versz meg, néha célravezetőbb szorosan veszíteni.

ájemdzsi 2006.07.21. 14:39:14

Bocs, a 14.09-es "kösz csitének" szólt. (bár szólhatna kezdőnek is mert kitétel arra is vonatkozhatna....)

Defter 2006.07.21. 14:56:32

ájemdzsi, látod, ez a stílus már humoros, látszik, hogy a kezdeti hülyeség csak felvett dolog volt, amit szerencsére nem tudsz sokáig cipelni. A letisztult stílusod sokkal szimpatikusabb. Rav4, látom, te is fejlődsz, már csak az a kérdésem, hogy ha x le-d van, miért nem írod a neved mögé? Nem hiszem, hogy a szerénységed miatt :) Ja, és remélem, hangfelismerő szoftverrel és csúcsgéppel vagy felszerelve, hogy ne az ujjacskáidat használd írásra. :)

ájemdzsi 2006.07.21. 15:13:16

Todod Defter különböző JELENSÉGEK, különböző stílusban tehetők szóvá. Nincs letisztulás, különbözőség van. A "kostolásijegyzethez" inkább más név illett volna, de az önazonosság miatt meghagytam az erdetit. Lett volna rá alakalmasabb, de megbántani sem akarok senkit, itt nem személyekről van szó hanem - ami megítélésem szerint sokkal lényegesebb - jelenségekről. Ennyi elég lesz a commingoutból....

Rav4 2006.07.21. 15:45:24

Jah persze h van hangfelismerő szoftver a gépemben, de sajnos nem ismeri fel a hangomat. Lehet hogy túl sokat kellett mostanában angolul tárgyalnom ezért kicsit módosultak a difftongusaim, de az is lehet, hogy a köcsög informatikusok a saját kretén kiejtésükre lőtték be a felismerést és így a normál beszédet nem érzékelik. Most már nem írom oda a nevem mellé a lóerőt, bár tény hogy információértékű volna, de már így szoktak meg, nem akarom összekeverni a fejeket.

zsardeltoo 2006.07.23. 12:45:54

Rav4 és ájemdzsi hatalmas!!! Elázott a klaviatúrám a röhögéstől kicsorduló könnyeimtől! Ilyet csak az tud írni aki valóban ért a borhoz, de tele van a töke a sznobokkal.

Rav4 2006.07.24. 11:36:52

Nekem a tököm a droidokkal van tele, a sznobizmus hülye fogalom, a világ az érvényesülésről szól bármennyire fáj is ez a kisembereknek, eehez pedig kellenek eszközök a konkrét businessen technikákon kívül is. Jah, hogy a témába is vágjak: vannak azért ennek a boros témának nyelvi buktatói, nem egyszerű a szakértővé válás, nehezebb, mint gondoltam. Baszki az a lényeg, hogy egy dolognak több neve is van, és néha ezt használják, néha meg azt. Képzeljétek (bocs ha valamelyik "szakértő" már vágja), a szürkebarát meg a pinot gris az tottál ugyanaz a fajta bor meg szőlő!!! HHHát igen, ez tanúlságos. Ahogy látom, a drágább ilyenfajta borokat pinot grisnek brandelik, a kocsmába valókat meg szürkebarátnak. Ez jó! Ezek ráéreztek a lényegre. Mennyivel exotic-usabbna hangzik az, hogy escortlány, mint az, hogy kurva. Vagy az, hogy executive annál hogy főnök. Lehet hogy megint egyes droidok lesznoboznak (teszek rá), de valóban nekem is nagyobb élvezet egy pinot gris-t kortyolgatni, mint egy szürkebarátot. Jah, persze eleve az, hogy "szürke", milyen nyomoroncul, unalmasan hangzik.

totálkár 2006.07.24. 12:41:12

csak azt nem értem, hogy a rav4 miként fér meg az ájemdzsivel egy oldalon, kicsit identitászavaros a dolog :D

:) 2006.07.24. 13:03:53

igyá pinó gridzsót, annak digósabb hangzása van

ravtesó a szürkék eminenciása 2006.07.24. 21:12:59

mér a gris szerinted mit jelent? :))

csite jabba monnyon le 2006.07.24. 21:13:14

én pino gádzsit nyalogatnék... 2006.07.24. 23:01:09

Rav4 2006.07.25. 17:13:54

Miért mit jelent a gris? Te sem tudod hogy mit jelent a 7p a marketingben. Mondom, még nem vagyok szakértő a boros témában. Egyébként meg tökmindegy hogy mit jelent a gris, magyarul sokkal jobban hangzik mint az hogy szürke.

py 2006.07.26. 09:23:14

A 2005-ös Figula felhozatalban tényleg a szürke tűnik legszürkébbnek. A Ch. és SauvBlancok szerintem ígéretesebbek, érdemes azokat (is) kóstolni. 2003-ban (vagy 2002-ben?) készült különben Pinot Gris válogatás Figuláéknál, tavaly igen szép arcát mutatta, sőt kifejezetten izgalmas volt, már amennyire ezt a füredi borhéten egy kóstolás alapján fel lehet mérni. Mostanában is hozzá lehet jutni, vennék is belőle, ha nem fájna a háromezer körüli összeg, persze ez az én "társadalmi valóságom" (ld. Rav4).

ájemdzsi 2006.07.26. 09:44:21

RAV4 Tesóm! Az már mindegy is mit jelent, hogy kell kiejteni? Azért kérdem,mert tegnap bepróbálkoztam vele, és rendeltem. Olyan helyen voltam ahol már ismernek, tudják ott vagyok a témában, és nem mernek okoskodni, na amikor kértem ezt a gírzt, akkor először kihoztak egy DVD-t (dzsontravolta meg olívianyútondzson), majd egy tésztaszerűséget, valami gyanús darával. Szóval, fehúztam magam...

Rav4 2006.07.26. 15:20:54

Ahá, köszi, szóval akkor tutira "grisz"-nek kell ejteni, nem pedig z-vel. Bár még ahogy nézem jó sok szenny le fog folyni a Dunán amíg én pinot gris-t rendelek, egyelőre nincs kellően kifinomult példány belőle. Egyelőre maradok a vörös nagyágyúknál, az a biztos ami tuti alapon! De mondja má meg valaki, mint jelent az a gris, nehogy beégjek valami okostojás előtt?

Defter 2006.07.27. 10:10:21

A 7p 7db p-betűs angol szó, ha nem érted, nem is kell róla több. Rav4: a gris szürkét jelent és grí-nek kell ejteni - bár a latintanár mellett franciát is alkalmazhatnál, és nem lenne gondod :) Már csak a borokhoz kellene így értenem :)))

Defter vazze 2006.07.27. 10:18:48

de okos vagy, mondjad már meg mi a 7p ha ilyen művelt vagy G. és ejtsd nyugodtan grííííí nek gri helyett. cukorfalat.

Rav4 2006.07.27. 11:14:05

Közkívánatra: Product Price Place Promotion People Physical evidence Process: ez a 7p, a nonprofit marketing bűvös varázsszavai. Szóval akkor se nem gríz, se nem grísz, hanem csak grí. Akkor mi a ...-ért írnak a végére egy s-t? Nade, az, hogy pont szürkét jelent: jó nagy kiábrándulás, semmi fantázia nincs benne, de mégis jobban hangzik, mint hogy szürke. Latintanárom persze beszél franciául is, de mindent csak a maga idejében. Először, azt mondta, még a latin előtt magyarul kellene megtanulnom. Na, erre úgy betipultam, hogy megrángattam a szakállát és elküldtem melegebb éghajlatra, úgyhogy most egy kis mosolyszünet van, de ami kés, az múlik:) Most strandszezonban azért inkább hasra meg bicepszre gyúrok, majd ősszel ráérek a szürkeállománnyal is foglalkozni!

végre vki, már azt hittem tudatlanul halok meg 2006.07.27. 15:17:39

és mi a 4p? a csillagos ötösért.

ájemdzsi 2006.07.28. 09:56:54

Akarod mondani gríállományoddal. Na most már akkor tudom, hogy miért néztek annyira a helyen. Szerencsére ilyen esetkre is van bejáratott technikám. Előcsapon a matt fekete AMERICAN EXPRESS kártyámat, de úgy hogy csattanjon, mint a karikás ostor vége Buga Jakab előadásában. Ez minden félreértést azonnal tisztáz, ilyenkor mindenkiben felerősödik a hajlam, hogy csak nyilván rosszul hallotta amit mondtam, és ő hibás.

Defter 2006.07.28. 10:26:21

Kedves névtelen kritikus, ez az az oldal, ahol mindenki az észt osztja, ráadásul általában olyasmiben, amihez nem ért. Én legalább olyasmiket írok, amikhez értek is. Miért zavar annyira? De legalább nem kritizálok kóstolást minőségre, mert abban még nem vagyok jó. :) A stílus már más kérdés... :))

szóval te is kritikus vagy 2006.07.28. 15:19:49

MalbecNC 2006.08.11. 22:21:44

Sztem fröccsként borzasztó lenne! Nagyon híg, zamat semmi. Annyi sav azért nincs benne, hogy élvezzem szódával is! Hal mellé sem ajánlanám, ahhoz meg túl zamatos. Talán inkább zsályás csibe, vagy pulykamell.
süti beállítások módosítása