Címkék

Utolsó kommentek

  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • tiboz: A Frittmann pincészet 2015-ben az Év pincészete díjat is kiérdemelte. Sőt még a Wall Street Journa... (2015.10.30. 08:37) Frittmann a tilón
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

A régió legjobb bora

Letölthető a közösségi bormarketingprogram tervezete

2007.02.08. 18:30 - Albert gazda

Barátunk, a Magyar Bormarketing Kht. elkészítette a közösségi bormarketingprogram tervezetét. Ez egy igen alapos, több mint nyolcvanoldalas dokumentum, amely rengeteg elvet, elképzelést, számot, grafikont és táblázatot tartalmaz. Sebtében átfutottuk, de az alaposabb ismerkedéssel még adósak vagyunk. Biztos, hogy az elkövetkezendő években elég sokat fogunk foglalkozni szerteágazó mivoltával. Annyi máris kiderült, a bormarketingesek három stratégiai célt jelöltek meg: a magyar bor összetéveszthetetlen imázsának megteremtését és kommunikálását, a magyar borkultúra népszerűsítését, továbbá a magyar borvidékek imázsának erősítését és a borturizmus népszerűsítését. Ezen túlmenően most csupán egy momentumot emelünk ki, menet közben megakadt rajta a szemünk. E szerint célpiacként lett megjelölve Kelet- és Közép-Európa, avagy Cseh- és Lengyelország, illetve a Baltikum, amelyekben a régió legjobb bora üzenettel lenne helyes értékesíteni termékeinket. Aki minden részletre kíváncsi, ráadásul máris, az innét letöltheti a tervezetet.

Címkék: híradó bormarketing

13 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr2634917

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zetek 2007.02.09. 10:43:10

T. Indexesek!

Itt az idő, harcba szálljatok a nacionalista, soviniszta kísérlet ellen. (Megszámolta valaki, hogy hányszor szerepel a magyar a szövegben?)

Arion 2007.02.09. 11:08:08


Egyetértek Zetekkel! :)

miért nem javasoljátok a magyar borászati ágazat külföldi tulajdonba adását (mert az jó).

dalton1 2007.02.09. 17:04:31

Nem értem hogy Magyarországon egy magyar tervezettel miért az a baja a magyar embereknek hogy sokszor szerepel benne a magyar szó. Kicsit túllihegitek ezt a nacionalistázást...milyen legyen egy magyar? Minden égészséges nép nacionalista...pl. románok, szlovákok, szerbek...csak hogy a környezetünkben élőket soroljam...

Ja, de igazatok van, el kellene adni az egész országot is nem? Lassan amúgy is itt tartunk. De majd elveszik tőlünk és olyanoknak adják akik megérdemlik...

dalton1 2007.02.09. 17:05:48

4-szer szerepel a magyar szó...gyakorlatilag épp említésképp...

Telki Cuvée 2007.02.09. 19:13:07

Sajnálom az első két hozzászólót, hogy csak ennyit vettek észre...

Mindenkinek figyelmébe ajánlom a 4.4.2.2. fejezet 66. oldalon található D. bekezdését:
"Az online megjelenés a mai világban alapeszköz. A nemzetközi marketing-kommunikációs tevékenység alfája egy összetett, de jól struktúrált, több nyelvi mutációval bíró webportál elkészítése. ... A webportál projekt és a hozzá kapcsolódó tartalomfejlesztés a MBKht. első feladata."

Maximálisan egyetértek a fentiekkel. Többször is kerestem átfogó információkat a magyar borokról a neten, de csak rengeteg részinfo található a legkülönbözőbb helyeken. A világnyelveken pedig, néhány mondat, adat kívételével, semmi. Miért vegyen magyar bort a külföldi, ha semmit sem tudhat meg róla? Sok sikert kívánok a kidolgozóknak!

Telki Cuvée 2007.02.10. 11:20:17

Hogy Albert gazda felvetésére is reagáljak:

A „régió legjobb bora” üzenet, még ha meg is felelne a valóságnak (a bizonyítékként szolgáló táblázatos összesítés nem hiszem, hogy mérvadó lenne), az EU-s verseny- és reklámszabályok szempontjából azt hiszem eléggé aggályos lehet. Még úgy járhatunk mint a Carlsberg sör. „A régió valószínűleg legjobb bora” szlogen pedig elég röhejesnek tűnik. Szóval valami jóval frappánsabbat és védhetőbbet kellene a marketingeseknek kigondolniuk.

egri Fehér 2007.02.10. 13:51:21

Elöljáróban csak annyit, hogy még nem olvastam az említett dolgozatot... Szerintem a "régió legjobb bora" szlogen nemcsak jó, hanem igaz is. Más kérdés, hogy a V4+Baltikum országokat tekintve elég nagy szarban is lennénk, ha ezt nem mondhatnánk el...
A bizonyításával szerintem is lehetnek problémák, de ehhez nem értek.
Mindenképpen fontosnak tartom egy erősen pozitív szlogen megtalálását és kommunikációját - én ezért is tartom ezt egy jó ötletnek. Ezen kívül ezekben a piacokban szerintem is nagy a potenciál, már csak történelmileg is (Lengyelország). Persze azt sem szabad felednünk, hogy rengeteg szar magyar bort lehet ott kapni...

Metzger 2007.02.10. 16:01:23

Lehet hogy engem ez minősít,de rengeteget tanultam belőle.
Zetek,Arion,már megint 'kiszótt a luk a gödörbűl'

BMW-s Karesz 2007.02.12. 13:08:33

Erröl "A regio legjobb bora" szlogenröl egy masik: "Magyarorszag legkedveltebb pinceszte" jut az eszembe. Tölük nem is iszom semmit. Szoval, ettöl jobbat is ki lehetne talalni.

egri Fehér 2007.02.12. 19:09:45

egyputtonyos: de a "kedvencek" nem állítják magukról azt, hogy jók... :))
(ebben rejlik eme - egyébként általam is kifogásolt - szlogen egyszerű zsenialitása)

dalton1 2007.02.12. 22:38:55

Hát a szlogen valóban nem egy ütős darab de általában a szlogenek nem is szoktak azok lenni.
Aki ismeri vagy érdeklődik a magyar bor iránt az úgyis tudja mi igaz belőle, aki nem ismeri annak meg egy ilyen mondat csábító lehet. Mi meg tudjuk amit tudunk...

Ugyanakkor össze kéne szednünk magunkat mert a régió telis tele van ősi és jelenleg felkapaszkodóban lévő bortermelő országokkal, és a nálunk oly sok üzlet szintjén készülő borból vissza kellene fogni. Nem azt jelenti hogy csak csúcsbort csináljunk, de a sok szőlőlevet és egyéb gyalázatot be kellene tiltani. Ja hogy ezen valakik sokat bukhatnak...

Defter 2007.02.13. 09:50:58

Egyetértek egri Fehérrel, a "kedvencek" nem állítják magukról, hogy jók, csak azt, hogy a vásárlók kedvelik a termékeiket, és ezt a kijelentést van mire alapozniuk. Míg a régió legjobb bora kijelentés kevésbé stabil alapokon áll, nehéz megvédeni, nehéz indokolni, mert meglehetősen szubjektív. Ha elfogadjuk, hogy a régió népei hozzánk hasonlóan nacionalisták, ráadásul nem is vagyunk túl népszerűek náluk, akkor lesznek még gondok a szlogennel. Szerintem egy ilyen válogatott marketingesekből álló csapatnak, mint amilyen állítólag a kht csapata, lehetne jobb és könnyebben igazolható szlogenje. Ez most nagyjából olyan, mintha bizonygatnánk, hogy a magyar bor jó. Márpedig külföldön nem teljesen értenek ezzel egyet, és van is rá okuk.
Persze még nem olvastam a szöveget, így nem tudom, hogy ezt csak üzenetnek szánják, vagy ténylegesen ez a konkrét szlogen.

Telki Cuvée 2007.02.13. 10:42:41

Tisztelt Borgőzös Társak!

A Kht. március végén véglegesíti a programot, addig lehet véleményeket küldeni az info@bormaketing.hu címre. Szóval álljunk neki az olvasásnak és ha van ötlet, nem csak egymással osszuk meg, de tudassuk velük is. Bár választ nem szívesen írnak (ezt saját tapasztalatból tudom), de a javaslatokat reméljük figyelembe veszik. Az első draftot a korábbi ötleteléssel összevetve nekem úgy tünt, hogy nyitottak.
süti beállítások módosítása