Címkék

Utolsó kommentek

  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • tiboz: A Frittmann pincészet 2015-ben az Év pincészete díjat is kiérdemelte. Sőt még a Wall Street Journa... (2015.10.30. 08:37) Frittmann a tilón
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

  • Hibás feed URL.

Alkoholista a Facebookon

A finomkodás kora lejárt

Kolumnás boroscímke-featúra a Népszabadságban

2007.06.25. 10:53 - Albert gazda

Ki kell lógni a sorból, és ahogy a borral, úgy a címkével is évente foglalkozni kell – olvasható az alcímben megnevezett lap terjedelmes írásában, amely a látványos és fogyasztóvonzó címkék rejtelmei közé igyekszik beásni magát. A szerző nemcsak grafikust és nyomdászt szólaltat meg, hanem néhány borászt és kereskedőt is, Kereszturi Hilltop Évától Gere Attilán át Demeter Lázadó Csabáig. El lehet olvasni.

Címkék: szemleszerű

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr20105363

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chrome 2007.06.25. 22:20:22

érdeklődve olvastam a cikket, és a végletek jutottak eszembe. tény, hogy a címke az elsődleges információnyújtó a fogyasztók felé, de így is csak része (igaz, elsődleges volta miatt a legfontosabb) a bor egészét körülvevő csomagolásnak. Egységes megjelenést kell a fogyasztó felé nyújtani, a fogyasztónak pedig számon kell kérnie azt. Mit ér a legjobb/legdrágább címke a filléres dugóval, igénytelen műanyag kapszulával és a logo nélküli "dísz"dobozzal? Felső kategóriás boroknál követelmény kell, hogy legyen a csúcsminőségű parafadugó és ónkapszula. Ezek hozzátartoznak a bor kinyitásakor érzett "boldogságnak". Ezért nem lesz soha a csúcskategórián csavarzár, vagy akár a szilikondugó kérdése is háttérbe szorul itt. A színek +dombornyomás a kapszulán, a logo a kapszulán és a dugón alapkövetelmény!!! Ehhez kellene egy logozott, ízléses doboz (fa, vagy karton). A borászat saját magazinja (lásd St. Andrea), vagy logozott dugóhúzó és pohár már csak hab a tortán, ez nem szükségszerű, de jópofa üzenete van. Ez az egyik véglet. A gyengébb minőséget meg adják el olyan ruhában, ami kijár, de nem csal. Vagy akkor olyan minőséget kell készíteni, ami rászolgál a tisztességes kiszerelésre. Ebben az esetben ne a csomagolás legyen a csapda az eladáshoz, hanem a minőség indukáljon egy szükségletet a jobb csomagoláshoz! Sajnos ma még kevés az országban az olyan borászat (de azért van!), aminek menne az eladás csupán az évek alatt összejött tekintélyből és megbízhatóságból, aminek a borait akkor is megvennék, ha zsírkrétával lenne rákarcolva a termelő, a fajta meg az évjárat. Ez a másik véglet. De a végső cél (ha kicsit torzítva is) ez lenne, uraim, addig meg be lehet dőlni mindenféle marketinggurunak. És lehet hazardírozni a csillivilli címkés borokkal...vajon a két véglet közül melyik adja meg az igazi boldogságot? A lényeg: csúcsboroknál ne legyen középút!!!

hegyaljai 2007.06.26. 20:22:46

Akkor kezdjük az alapfogalmaknál? Ki az a Reviczki Gábor, aki a cikkhez csatolt fotót jegyzi? Övé valamelyik cimke tervezési joga? Hogyan kerül a háttérbe a Tarcal határában lévő Terézia domb, kápolna? Ezt a fotót is Revicki Gábor készítette? Helikopterről?
Ha nem akkor bakfitty az egész!
A cikk szerzője azt állítja, hogy Ö aztán tuti, ha a cimkéről van szó!
Ezek után felejtsük el az egészet.

Kotyogó 2007.06.27. 22:59:04

XY csodálatos cimke, jó bor. Feind, műanyag cimke, rettenetes és isteni, ami mögötte van. Konyári oltári dizájn, a vörös Lonliense cimke mögött 2003 óta nincs tartalom. A Szeremley cimkék szépek, mögötte többnyire átlagos, de jól fogyasztható borok. Varga pincészet (a balatonira gondolok!) se bor sem cimke. Hát valahogy így állunk... Ez is ízlés kérdése, mint a bor, amit iszunk!

kleinrob 2007.07.03. 10:07:01

Demeter Csaba idézete : "Ma már minél jobban ki kell lógni a sorból. Ezt szerettük volna elérni. Elmúlt az a világ, amikor finomkodni kell"
Ez sikerült is...az átlagnál is gyengébbek a borai...nagyon drágák ....többet nem is vesszük.....
Nekem a GIA a király!!!!
süti beállítások módosítása