Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Néhány sikeres újbor

Fiatalos borverseny a Gerbeaud-ban – eredmények

2007.11.27. 11:18 - Albert gazda

Ezúton rögzítjük – önnön kezdeményezésünkre, a szervezők idétlenkedése mellett, egyes olvasóink közreműködésével, más olvasóink neheztelése ellenére –, hogy a Gerbeaud Házban a minap megrendezték a 2007-es újborok versenyét. Amelynek az a sajátossága, hogy fiatal borászok bírálták az ifjú borokat. Kis híján 200 különféle tétel méretett meg.

A listát végigböngészve azt tapasztaltuk, hogy a legnevesebb pincészetek jelentős része képviseltette magát, a lehető legvegyesebb eredménnyel. Az egyik ítész azt mondja – aki egyben versenyzett is, ha jól értjük –, olyan sorrend alakult ki, amely egy nemújbor-versenyen nem feltétlenül ismétlődhetne meg.

Az organizátorok által jpg-ben elküldött lista tíz bort sorol a legjobbak közé, mi azonban, ha már belekezdtünk, valamennyi aranyérmest felsoroljuk. Megjegyzendő, a hivatalos lajstrom tökéletlen kissé, mert például a Varga Pincészet pinot noirjánál nem tünteti fel, hogy rozé, az érintett borászat lelkes közleménye ellenben azt állítja, hogy az. Mindegy, ezeket szerették a fiatal borászok:

Csordás–Fodor Olaszrizling 90,8 pont – Molnár Kft. Kékfrankos 90,0 – Mészáros Péter Kadarka 89,3 – Koczor Dóra Olaszrizling 89,0 – Varsányi Pincészet Olaszrizling 88,8 – Gere Attila Rosé Cuvée 88,5 – Tüske Pince Rosé Cuvée 88,3 – Varga Pincészet Irsai Olivér 88,3 – Gere Tamás Pinot Noir 87,8 – Varga Pincészet Pinot Noir 87,7 – Kökény és Fia Zöldveltelini 87,5 – Dúzsi Tamás Rosé 87,5 – Cezar Winery Kft. Merlot 87,5 – Bárdos és Fia Chardonnay 87,3 – Frittmann Testvérek Cserszegi Fűszeres 87,3 – Molnár Kft. Merlot 87,3 – Varga Birtok Kft. Rajnai Rizling 87,0 – Varsányi Pincészet Rizlingszilváni 87,0.

Címkék: verseny híradó újbor 2007

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr65243461

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Borbarát 2007.11.27. 12:12:21

Ha végigolvasod az aranyérmesek listáját látod, hogy három alföldi borászat is ott van! Kezdenek feljönni és figyelemre méltóak. ( Frittmann, Varga Birtok, Kökény)
Más borversenyeken is ezek a nevek kerülnek elő.Örülök, hogy vannak már ilyen borászatok is, akik a minőséget képviselik azon a tájon!:))

Cserszegi Óvszeres 2007.11.27. 13:30:14

Ja, nyilván tartogat még meglepetéseket az a vidék, meg azért egy megfelelő hozamkorlátozás hihetetlenül meg tudja dobni a minőséget. Ezzel együtt azt mondom, hogy nagy borhoz nagy "lejtő" kell.

lackó 2007.11.27. 14:34:45

Csak nekem tűnik úgy, vagy másnak is, hogy azért sok a cabernet, van shiraz is, meg jó néhány kései fajta...akkor is, ha idén összecsúszott a szüret. Ezek vajon mind palackozott tételek voltak? Ha igen, akkor elég nagy erőszak volt itten. Vagy mégsem? Nem értek hozzá, csak pofázok és érdeklődök. Nekem ilyenkor a portugieserek, irsakik, ezerjók, esetleg rizlingek, muskotályos fajták ugranak be. Várok egy hozzáértőt.

lackó 2007.11.27. 14:36:37

Jajajaja...amúgy meg Vylyan Bogyólé teccet nekem, nameg Prasch (azt hiszem, így árjék a nevét) oportói szintén...talán ezek a legszebbek nekem idén, a Szőlőskert újborai pedig évek óta szerintem ár-értékben megvannak...

egri 2007.11.27. 14:43:08

Kedves Lackó!

Ebben az évben, legalábbis ezen a versenyen az illatos fajták nem voltak jók, szerintem az idei nem igazán kedvezett ezeknek a fajtáknak.
A borversenyen tényleg sok vörös volt, ezek ha nem is palackozott tételek, de a versenyre leszürt borok voltak.
Az viszont a szervezők hibája hogy ennyi "vörös" van, mert ezeknek nagy része rosé, csak éppen azt lusták voltak kiírni.
A szüret tényleg összecsúszott, de azért lehetett érezni, hogy mely borok nyersek még, és nem árulok el titkot, ha azt mondom hogy nem az Irsai, Olaszrizling Portugieser hármasból kerültek ezek ki.

shiraz 2007.11.27. 14:46:37

vicces végigolvasgatni a honlapjukon található teljes erdeménylistát:)
Örökös elnök Benke Laci bácsi :)
kérdések is merültek fel bennem: vajon minden borvidéken érdemes foglalkozni újborkészítéssel? mi az értelme pl Tokaj vagy Somló esetében? Pl. Burgundiában vagy Vouvray-ban miért nem foglalkoznak ezzel?

lackó 2007.11.27. 14:48:47

Köszönöm a válaszod, megerősítettél abban, amit gondoltam. Idei rosé viszont még kimaradt nekem, ezért jó lett volna, ha feltüntetik, hogy melyek voltak azok, vagy ha esetleg emlékszel. Szívesen megnéznk párat.

lackó 2007.11.27. 14:50:42

Shiraz: szerintem, talán megfeleleni a divatnak és a "trendnek". Nem értek egyet ezzel a rohanással, versennyel, vagy nevezzük akárminek, maximálisan igazad van, az örökös elnökkel kapcsolatban is.

lackó 2007.11.27. 14:52:04

Mi lehet az oka az illatos fajták gyengeségének idén, amit egyébként én is tapasztaltam? Sok volt a meleg és a kései szüret miatt nem jönnek az illatok?

egri 2007.11.27. 15:03:27

Szerintem abban kell keresni a "hibát" hogy nagyon meleg volt, a savak elégtek, viszont a cukor még nem volt megfelelő, illetve nem minden pincészetnek volt megfelelő hűtése, mert ilyen év nem mindig van (szüret 40 fokban).
A kései és közép érésű szőlőknél viszont a természet mindent visszaadott amit korábban elvett, szerintem ezért is olyan jók pl az Olaszrizlingek.
Ami nekem nagyon tetszett:
Duzsi rosé, Gere-Weninger rosé, Varsányi Pinot illetve Zweigelt meg a Cabernet S rosé, a Frittmanék roséja is nagyon jó volt. De csatlakoznék az előttem szólókhoz a Varga Árpi roséja is nagyon szép.
Szerintem érdemes az újborokkal fogléalkozni de tényleg nem minden vidéken. A Portugieser Villányban és Szekszárdon, a Menoir (kékmedoc) Egerben viszont olyan kiemelkedő bort ad amit a külföldiek is elismernek, és egy kis marketinggel közeledhetnénk a "bozsolé" felé.
Rosé és fehérborkészítésre reduktív feltételek mellett viszont majdnem minden borvidéken lehet szép bort készíteni.

lackó 2007.11.27. 15:10:15

Kedves Egri!(Nem kései szüretet akartam írni, hanem azt, hogy esetleg a meleg miatt így is későn jöttek le a szőlők.) Az jutott eszembe, hogy vajon az illatos fajtákból lehetett-e két szüretet csinálni idén, vagy próbálkoztatok-e ezzel? Talán izgalmas lett volna egyszer savra szüretelni, ha valaki sejthette az időt...

vargabalint_VBA 2007.11.27. 16:42:26

A koraikat mi mindig savra szüreteljük 16-17-es mustfokkal és inkább a mustot javítjuk, éppen ezért a Csabagyöngye szüret már július 31-én az Irsai meg ha jól emlékszem egy héttel később kezdődött. Ha vártunk volna még a cukrosodásra sztem. nem nyert volna idén az Irsaink.

t f 1 (törölt) 2007.11.27. 16:46:26

Ez az újbor "őrület" inkább marketing vagy divat, nem kell nagy jelentőséget tulajdonítani neki

lackó 2007.11.27. 16:48:05

Bálint, Bálint...azért a két szüret és a msutjavítás között csak csak ott van néhány fényévnyi távolság.

lackó 2007.11.27. 16:49:49

Kedves tf1...jelentőséget nem kell, egyetértek, de azért ha a borásznak van nem megerőszakolt, hanem szépen elkészített bora novemberre, csak jólesik nyakalni...

Alejandro 2007.11.27. 17:22:15

Tényleg vicces végigolvasni a teljes eredménylistát.
A mezőny legvégét szinte hiánytalanul végigkóstoltam vasárnap. Legközelebb igyekszem majd a szakmai napon is ráérni :-)

t f 1 (törölt) 2007.11.27. 17:23:20

Az előbbi Lackónak ment.
Mi a vicces az eredmény listában?

Benikuty 2007.11.27. 17:26:30

Ez a Varga az a Varga?:(

Borbarát 2007.11.27. 17:54:28

Benikuty:
Van a Varga Árpi Izsákról, aki nem egyezik meg a Badacsonyival, az ő rozéja a "vb" arról van most szó.:)

Benikuty 2007.11.27. 18:01:35

Jaj Borbarát akkora kő:)Nem is hinnéd...
Már azt hittem,oda is benyomták a patájukat!

lackó 2007.11.27. 18:06:18

Najó...azért a Vargák erőszakos Csabagyöngyéjét is lehet kóstolgatni adagokban. Szóval azt is megjegyezném, hogy az aranymetszéssel nekem aztán rohadtul nincs semmi gondom, sőt, az egyik legkorrektebb rizling volt, amit idén ittam...bocs...kóstoltam. Csak a tények miatt. Az a Varga meg nagyon szipmatikus, nem akartam, de csak végigkótoltam az összes borukat és na...naaa!!! Van élet itt az Alföldön is emberek! Nem kicsit...:) Ugye Frittmann, Font, Varga, Somodi...

Benikuty 2007.11.27. 18:14:03

Épp Frittmann Ezerjót kortyolok,magam igazi megelégedésére.Gyönyörűségére:)

Gelencsér László 2007.11.27. 19:25:27

Egyetértek Lackóval!
Merlot újbor??? Ez vicc! Pláne itt zalában. De az olaszrizling is az, bárhol! És ezekután nekem a zsűri munkája is az! Vicc!!!
A ha a Gere rose cuvee az a bor amit én is kóstoltam, akkor meg marketinges fogásnak tartom ezt a versenyt.
A VargaBálint-tól megkérdezném, hogy miért van hogy a HázBor Olaszrizlingje egészen jó, a 0,75-ös hosszúnyakú palackosról pedig messze nem lehet elmondani még azt sem hogy iható?

benchmade 2007.11.27. 20:59:15

Jó ez az újbor őrület, csak kár, hogy mindössze két pincészet csinálja az igazi bozsolé technológiával.

korankelo · http://korankelo.tumblr.com/ 2007.11.28. 06:54:53

A dúzsi-féle rozéből én is ittam, és korrektnek találtam.

Gyümölcsös és szénsavas volt, ahogy azt kell egy szőlőszörptől.

vargabalint_VBA 2007.11.28. 10:20:51

Re:Gelencsér László

Megtisztelő, hogy ennyire jól ismered a borainkat, de javaslom, hogy egy kategóriával feljebbről még kóstold meg Nemesrizlingünket és Aranymetszés Olaszrizlingünket is. :-)

Az általad említett 2 Olaszrizling között a különbség alapvetően a palackzárásban van. A 0,75-ösben (ha erre gondolsz: www.vargabor.hu/web/termek.php?cikkszam=7 ) aglomerált (parafamorzsalékból préselt és ragasztott) dugó van a Ház bora palackján pedig csavarzár, mindkettő kb. 4 forint, ebbe az árkategóriába sajnos csak ez fér bele. A csavarzár sokkal jobban megőrzi a reduktív fehérborok minőségét mint az aglomerált parafadugó. Az aglomerált dugó, sajnos nem tökéletes, mindamellett, hogy erősebben oxidálódik a bor, mint a csavarzár esetén, ugyanúgy előfordul benne a TCA, mint a 40-50 forintos natúr dugókban. Az, hogy az aglomerált dugó sok apró szemcséből áll össze, csökkenti a súlyos dugóhiba esélyét, viszont több dugó lesz enyhén, alig észrevehetően dugós mint a natúr dugók esetén. A megoldás az lenne, ha ezeknél a boroknál műanyagdugót használnánk, viszont mindamellett, hogy az drágább, a fogyasztók is nehezen fogadják el.
süti beállítások módosítása