Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Debreczeni Mónika levelet írt

Meghekkelték az Alkoholista-borász megválasztását 2.

2007.12.13. 10:14 - Az Alkoholisták

Reagált az év borászás történet fejleményeire a Vylyan birtokigazgatója. Ezt máris közöljük. A benne található kérést akceptáljuk. Azt azonban nem tudjuk megtenni, hogy kivesszük a rendszerből a borászatot, és minden megy tovább békében, mert szisztémánk nem bírja visszakövetni, hogy a dometesek kikre szavaztak másod- és harmadsorban, egy ilyen helyzetre nem voltunk felkészülve. Úgyhogy mégis muszáj lesz kezdenünk az egészet majdnem elölről. De előbb tessenek olvasni.

Kedves Alkoholisták!

A Csaló az üveghegyen c. cikkre való reagálás, avagy a kabátlopási történet másik oldala.

Még sohasem írtam blogra. Tegnap este jöttem haza autóval. Istvánt (Ipacs) hívtam, hogy szokás szerint megbeszéljük a napot. Elkeseredve mondta a hírt. Lehúzódtam, megálltam és szörnyen éreztem magam.

Telefon. A hír igaz, egy számítástechnikus kollégám "jó szándékból" vagy lelkesedésből, de mindenesetre kéretlenül szavazott. (A pokolba vezető út is jó szándékkal…)

Virtuális játék a becsülettel, ami a hittel végzett eddigi kemény munkánkat és hozzáállásunkat kérdőjelezi meg.

Kérem, vegyék ki a Vylyant a szavazásból. Nemcsak a Domet-szerverről leadott szavazatokat, hanem mindent.

Nagyon sajnáljuk, az eseményről nem tudtunk, akaratunkon kívül történt. Sajnáljuk, hogy megtörténhetett egy ilyen értelmetlen, buta cselekedet. Ez nagyon bántó, mert azoknak is csalódást okozott, akik meggyőződésből főborászunkra, Ipacs Szabó Istvánra adták a voksukat, s az ő személyén keresztül bizalmat szavaztak nekünk.

Debreczeni Mónika, a Vylyan birtokigazgatója

Utóirat: "Másrészt, mert könnyen lehet, hogy semmi közük az egészhez." A jóindulatot pedig köszönöm a cikkíróknak.

Címkék: szolgálati közlemény vylyan év bortermelője

44 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr13262466

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

lackó 2007.12.13. 10:55:53

Korrekt! Eddig is így gondoltam a történetet. Számomra semmi sem kérdőjeleződött meg.

KF 2007.12.13. 11:07:06

Akik fröcsögtek, most nézzenek kicsit magukba.....

koccintós 2007.12.13. 11:36:19

Korrekt levél, de ezért ne likvidáljuk a Vylyan-t.

Akkor mégis csak előlről kezdjük az egészet, legalább ez jó hír.

Cirfandlia 2007.12.13. 11:39:41

Szerintem nem fröcsögött senki; meg valljuk meg a cég valahol felelős (? nem a legjobb szó; szóval a cégkultúra része lenne az etikusság) az alkalmazottai által "elkövetett" dolgokért. És az, hogy ezt pont egy számítástechnikus követte el, meglehetős dilettantizmusra vall. Elhiszem, Ipacs Istvánékról hogy tisztességesen végzik a munkájukat, de a pötty azért ottmarad a Vylyan abroszán.

Raul75 2007.12.13. 11:43:40

elrontani mások játékát, ez aztán a jó szándék...

EGO 2007.12.13. 12:00:12

Szerintem a válasz etikus és korrekt volt.
A kolléga levágott feje csomagban beküldve tán már nem lenne az.
Ki mit vár még?

lackó 2007.12.13. 12:26:55

Aggyunk neki egy palack Dankót egy orbitális seggberúgással kísérve. Ott azonnal húzóra meginni...rúgás közben. Na. Erről ennyit. Amúgy meg nincs itt semmilyen folt, meg pötty, meg abrosz.

Ferraiolo 2007.12.13. 12:27:03

Azt gondolom, a Vylyan nem vállalhat semmilyen felelősséget mások partizánakciói miatt. Nem lenne etikus ezért kizárni őket a szavazásból, hiszen fontos szerepet töltenek be kis hazánk borászatában. Én örülnék egy új szavazásnak a Dometes informatikus kollégát pedig ezentúl csak Dankóval itatnám élete végéig.

Türkménbasi 2007.12.13. 12:46:55

Ugyan arról nem szól a levél, hogy milyen retorzió éri cégen belül a jószándékú kollégát de nyilván a karácsonyi boríték vékonyabb lesz a tervezettnél és ez így van jól.

Szerintem lépjünk a sztorin és szavazzunk újra, szórakoztassuk magunkat megint ezzel a jó kis játékkal!

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2007.12.13. 12:59:08

Debreceni Mónika leveléből kiderül, hogyy nem "mások partizánakciója" volt a dolog, hanem egy munkatársuk akciója. Az, hogy magánakció az nem sokat változtat a dolgon. A cég és a cég vezetői mindig felelősek az alkalmazottak munkaidőben, munkahelyen való tetteiért. Ez néha kellemetlen dolog, de ezt jelenti a felelősség. A levél megírása korrektségre és lelkiismeretességre utal.

lackó 2007.12.13. 13:02:16

Kedves Zoltán!

Debreczeni Mónika a Vylyan birtokigazgatója, tehát nem a Dometé, még ha van is köze egymáshoz a két cégnek, épp ezért igenis változtat a dolgon. Ha a könyvelőm lelép 10 millióval, nem rajtam fogják számon kérni, ezért nem értek egyet veled. Mindazonáltal Mónika a felelősséget mégis válllalta. Partizánakció.

lackó 2007.12.13. 13:06:11

Illetve fogadjuk el a korrekt levelet szó nélkül, őszinte bocsánatkérés, a büntetést már kitaláltuk, szerintem ezt is megszavazhatjuk.Lépjünk tovább és jáccunk :)

pinotnoir_777 · http://murtzi.blog.hu/ 2007.12.13. 13:12:25

Kedves lackó,

"A hír igaz, egy számítástechnikus kollégám" - így az idézet. A "kollégám" szó számomra azt mutatja hogy Debreczeni Mónika igenis munkatársi/felettesi kapcsolatban van az elkövetővel. Bármilyen fejlett kultúra egyik alapjellemzője kell hogy legyen a közös felelősségvállalás. Úgyhogy részemről a rossz szájíz és a folt az abroszon marad, bár az is tény hogy nagyon korrekt a válaszlevél, és egy ilyesmi eset kapcsán a vétlen embereket személyesen sajnálja is az ember.

lackó 2007.12.13. 13:31:31

Nos...szerintem konszenzus van köztünk végül is...csak arra értem, hogy nem feltétlen a Vylyan felelős a Dometes emberke hibájáért. De akkor itt már súlyos filozófiai probléma is felvetődik, nomeg a kollektív bűnösség...de nem baj. Ma este Tokaj, furmint, aszú, libamáj, menyhal... így élünk mi itt, az alvégen :)

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2007.12.13. 13:49:33

Lackó,
Egész pontosan kiderült, hogy a "tettes" az Debreczeni Mónika munkatársa volt. Nem ismerőse, alvállalkozója vagy bedolgozója, hanem _munkatársa_. Ez nem filozófiai és nem súlyos probléma. A cég vezetője mindenhol és mindig felelős a beosztottjai ilyen jellegő tetteiért, ahogy a szülő felelős a gyermeke tetteiért.

Gyagilev (törölt) · http://lattam.blog.hu 2007.12.13. 14:07:00

Reménysugár szerencsétlen kis magyar valóságunkban. (Mára kettő is jutott, a másik az, hogy a Moszkva téren egy forraltborfőző bodegában ki van téve a bor üvegestül-címkéstül, amiből főzik. Én ilyet még nem láttam és nagyon örülök neki.)

lackó 2007.12.13. 14:10:03

Most ezen vitakozunk? Jajajaj...ennyire azért nem komoly a dolog...cslekedjetek példámra.

boroscimke 2007.12.13. 14:12:47

Szavazzunk újra, hol van még karácsony....

py 2007.12.13. 14:26:15

Szerintem a levél korrekt, azon meg kár vitatkozni, kikerüljön-e a Vylyan a szavazásból, az egész ügy úgyis vissza fogja vetni a szavazáson való szereplésüket. Szerintem ez utóbbi elegendő retorzió a Vylyant illetően, így a felelősségről folytatott vita is értelmét veszti, hiszen a feltételezett felelősséggel arányosnak tűnik a "büntetés". Ha meg ők nem érzik magukat felelősnek érte, verjék le a kollégán.

móci néni 2007.12.13. 14:37:16

már megin' ez a verés, a hideg futkos ettől a hátamon...
tuti, hogy a vylyannak semmi köze ehhez, becsületesek, az egész nekik árt a legtöbbet.
móci néni

Gelencsér László 2007.12.13. 14:45:59

BZoltán: igazi magyarként, tele vagy jóindulattal! Én akkor is a Vylyan Syrah-ját és Pinot Noirját tartom a legjobbnak. És a korrektségről: 10éve vagyok a Vylyannal munkakapcsolatba. Egy rossz szavam se lehet Rájuk! Ha ezt elmondhatnám más beszállítókról is könnyebb lenne az életem!

pinotnoir_777 · http://murtzi.blog.hu/ 2007.12.13. 15:05:50

móci néni,

"tuti, hogy a vylyannak semmi köze ehhez"
bocs de ez így egész egyszerűen nem igaz. Lehet hogy személy szerint egy csomó embernek a cégben nincs köze hozzá, a tulajdonosnak, a főborásznak... de ha EGY is megcsinálta a csapatból a svindlit, akkor nem lehet ezt állítani, hogy "_a_vylyannak nincs köze hozzá".

Gelencsér László,

szerintem egy csöpp rosszindulat sincs BZoltán szavaiban, az egész nem arról szól hogy általában véve korrekt-e a cég, vagy jók-e a boraik, senki nem erről beszélt. Csak arról, hogy ha az érintett cég vezetője _kollégájának_ nevezi az elkövetőt, akkor ne mondja már senki, hogy a cégnek semmi köze az esethez. Lehet hogy rosszul értem, de a megfogalmazásból az sem egyértelmű, hogy az ember Vylyan vagy Domet alkalmazott-e, csak az, hogy Domet-szerverről mentek a szavazatok. De ez mindegy is, mert "kolléga".

EGO 2007.12.13. 15:17:00

A gittet pedig rágni köll, hogy puha maradjon... vessetek a mókusok elé, de nem értem a ragaszkodást a témához.
Nem mintha fájna, csak nem értem.
Boroscimkének igaza van.

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2007.12.13. 15:20:55

Gelencsér László,
Tényleg félreértettél valamit. A legminimálisabb rosszindulat sem volt abban amit írtam és én is kedvelem a Vylyan borokat. Semmi bajom sem a pincészettel sem pedig az Vylyan-nál dolgozók egyikével sem. Még azt a szegény balféket is megértem akit a munkaadója iránti lojalitása (ami amúgy tiszteletre méltó dolog) ilyen csalásra késztet.
Magam is írtam korábban, hogy a levél megírása Debreczeni Mónikától korrektségre és lelkiismeretességre utal.
Részemről ezzel lezárva a dolog, mert még a végén nekem kell magyarázkodni és én leszek rosszindulatúnak nevezve :)

Gelencsér László 2007.12.13. 15:21:16

akkor a kolléga helyett mondja meg valaki hogy mi lett volna a helyes kifejezés! Alkalmazott? - akkor nagyképű. Munkatárs? - akkor biztosan Ő mondta Neki. Vagy mit kellett volna mondania? Azt hogy az a barom? Mi az ami megfelel Önöknek kedves "fogyasztók"? Mi az amiben nincs csont?

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2007.12.13. 15:25:39

A levél egyébként tényleg korrekt, de semmit sem igazol. Ha én magam adtam volna utasítást a szavazatok leadására, és kitudódott volna, akkor is ugyanilyen levelet írtam volna...(ez tény, de persze nem akarom azt állítani, hogy ez így is történt, az ártatlanaság és az ő vélelme...:-))

hechtgrau 2007.12.13. 16:20:16

Urak, szerintem 'ugorgyunk'! Hogyan és meddig szavazunk újra?

Fűrészpor 2007.12.13. 17:58:15

Ha azt mondja kollega, akkor abban biztosak lehetünk mint ahogy abban is hogy ha egy Vylyanra rá van írva hogy barik akkor az egész estére összerántja a szádat...

dalton1 2007.12.13. 18:34:40

A levél korrekt, én hiszek nekik, de mi volt a jó szándék...???

hegyaljai 2007.12.13. 19:20:20

Kedves Mónika!
Nagyon sajnálom, hogy így alakult ez a szavazás. Én nem szavaztam, és mivel egy elvetemült konzervatív ember vagyok, korábban az írásos szavazás ötletét vetettem fel. Ettől még a Vylyannal nálam minden rendben, és szurkolok Önnek, hogy a terroir és az eredetvédelem ügyeiben sikerüljön a véleményét gyengéd erőszakkal a villányi kollégáinál, a hegyközségnél elfogadtatnia.

pinotnoir_777 · http://murtzi.blog.hu/ 2007.12.13. 19:26:54

Gelencsér László,

Csak arra akartam kilyukadani a kolléga szó idézésével, hogy nem egy külsős ember, magyarán egy vylyan-borkedvelő informatikus, vagy egy vadidegen ember követte el a dolgot, hanem egy olyan valaki, aki a vylyan-csapat tagja, vagy más módon a vylyan főnökségéhez-tulajdonosaihoz kötődik alkalmazottként. Részemről is túltárgyalva, legyen új szavazás.

Kotyogó 2007.12.13. 19:55:02

Minden elismerésem Debreczeni Mónikának, vagy annak, aki ezt kitalálta. Szóval, már írtam, hogy ez nem más, mint egy Vylyan reklám, amivel ha nem is sok időre, de egy-két órára kikerültek az Index címoldalára. Most meg itt vitatkoztok arról, hogy etikus-e vagy sem, meg hogy jó borokat készít-e a Vylyan vagy sem. Ez lényegtelen. Készítenek jó borokat. A világhálón meg az etikát talán felejtsük el. Hányszor fogjátok leírni, hogy Vylyant? Hányan kattintanak majd a vylyan oldalára? Stb. Mennyibe is kerül az index címoldalán egy banner? Ossztaok és szorozzatok, rögvest rájöttök, hogy zseniális húzás volt ez a Vylyan részéről! Gratulálok a marketing osztálynak! Jön a kari, az emberek bevánszorognak a munkahelyükre. Naná, hogy nincs kedvük dolgozni, naná, hogy a kávé mellett esnek interneteznek és pl. borokról olvasnak, mert várják a hétévégét, a borozós hangulatot. Szóval tökéletes! Ha nincs igazam, akkor bocs!

Fekete Leányka 2007.12.13. 20:20:35

Annyi embert lehetne bántani jogosan. Pont a Debreczeni Mónikát és az Ipacs Pistát nem kéne. Sztem.

Inkább szavazzunk!

Hajrá Igazak!

Wine T. Ester · http://www.borhirek.blog.hu 2007.12.13. 20:40:22

" monnyon le" :-) !!??

Csak vicc! Szerintem is indítsuk újra a szavazást! Ha megtévedt, hát megtévedt! Nekem pl. van kb. 15 e-mail címem, amit használok is. Mégis csak egyszer adtam le szavazatot! Pedig valószínű, hogy 15 szavazat "bárkire" már számít!

W.T.E.

Herczeg Zoltán 2007.12.13. 21:31:42

Gratulálok! Nagyon korrekt, ilyen gyorsan reagálni, egy civil fórumot megkövetni, ez példa értékű magatartás.

hegyaljai 2007.12.13. 22:01:30

Kedves Kotyogó!
Azt írod, hogy: "A világhálón meg az etikát talán felejtsük el."
Na most ez aztán tényleg a vége a történetnek, mert utána kioktatsz mindenkit. Gondolom a világhálón nem megkövetelhető etikai alapon.

bodorján 2007.12.13. 22:10:17

Kotyogóval általában nem értek egyet, de most mindenki szálljon magába és képzelje el, hogy mi lenne a véleménye a szavazás meghekkeléséről ha az Egervin, a Varga Pincészet vagy a Hungarovin követte volna el ugyanezt.

Benikuty 2007.12.13. 22:12:42

De nem követte el!
ugorgyunk::)

bodorján 2007.12.13. 22:14:36

Egyébként meg szavazzunk újra, és a Vylyan kizárása nélkül.

kádkongató 2007.12.13. 23:21:04

Kedves kotyogó!

A hozzáállásod jellemző hungarikum, nem kétlem ez a szomórú eset is az. Te gratulálsz a marketing osztálnyak. Én meg a védelmembe veszem Emesét(a marketinges) és a pincészetet is. Bár nem lehetünk biztosak az ártatlanságukban, bennem is fölmerült a mivanha, de a jóhiszeműség azt hiszem ebben az esetben maximálisan kijár nekik.
Eddig valahogy soha nem az ilyen kis stílű emberek társaságának gondoltam a Vylyan-t. Tény hogy nem ismerem személyesen Mónikát, ellenben az IpacsSzabóPistit, és a már említett marketinges kolléganőt igen, azonban egyikükről sem feltételezek ilyen színvonalat, valahogy nem ebből az "osztályból", színvonalból valók.

espé 2007.12.14. 09:15:36

Tipkus ungarische story.
Valaki elismeri a cégközeli elkövetőt, ezért ráhúzzák a vizes lepedőt.
Ha "elhatárolódott" volna, akkor magasztalták volna?

EGO 2007.12.14. 09:35:22

Ez baromi jópofa...
Marha okosan beszélünk itt indirekt marketingről, miközben azt nem vesszük észre, hogy éppen mi nem vagyunk képesek elengedni a témát, ugye.
Mit is írt Mónika a levélben? Tessék szavazni nélkükük. Asszem ezt kérte.
Erre mi történik? Ők voltak-nem ők voltak-úgycsinálnakmintha-debiztosúgyvan-nemisnemisnemis-debizonyémmárcsaktudom-nemondjamá'-éskülönbenis!!! Kicsit olyan ez , mintha a Brian életét nézném, amikor a felszabadítási frontok elsőbbségén vitatkoznak...
A véleményem így 42 (jelenleg) komment után nem változna, akár Vargáék, akár Hungarovinék (bocs az említettektől, de már előttem meg lettek szólítva)lennének az "elkövetők".
Nem fogok szavazni.
Nincs kedvem.

lackó 2007.12.14. 11:47:35

Sok ökör gyűlt egy helyre.
süti beállítások módosítása