Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Brunelloszélhámosok?

A sok lúd disznókat győzött?

2008.03.30. 21:00 - alföldi merlot

Montalcinóból pénteken reggel kaptam egy fülest, hogy botrány van készülőben. És most olvasom, hogy a firenzei La Repubblica még 28-án meg is nevezett hármat azon brunello-termelők közül, akiket a hatóságok borhamisítás miatt vizsgálnak. A három hírbe hozott jómadár: Antinori, Argiano és Frescobaldi. Ez utóbbi egyébként nem először keveredik botrányba. Állítólag összesen 12 pincészet becsülete fölött lebeg a folt. A borhamisítás tárgya: más fajták keverése a brunellóba, amelynek a törvényi előírások szerint 100 százalékban Montalcino eredetvédelmi körzetén belül szüretelt sangiovese grossóból kell készülnie.

A déli (olcsó és sötét) szőlővel való gányolás vádja már korábban is fölmerült, de most nem a borvidéken kívülről érkező tartálykocsikra utazott a rendőrség, hanem magukat a dűlőket vizsgálták, és így találtak nem engedélyezett fajtákat. Tiziana Frescobaldi és Piero Antinori is cáfolta a vádakat, és az ügy mielőbbi tisztázását sürgették. A brunellohamisítás vádja egyébként régóta tartja magát Montalcinóban.

Címkék: híradó botrány argiano brunello antinori frescobaldi hamisítás

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr91403546

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dagadtos 2008.03.30. 22:27:21

Azt nem tudom megmondani, hogy mennyire tiszta brunello, de kóstolón volt szerencsém a 2002-es, elvileg rossz évjáratú (igaz, nem olcsó) Castel Giocondohoz, nekem nagyon tetszett.

Labancz 2008.03.31. 07:26:43

Nem csodálkozom már semmin. Ez a Brunelló mindig is gyanús volt nekem. Bármikor találkoztunk, sosem mutatta ugyanazt az arcát. Pont olyan mint V...a édes Merlot-ja. Vagy közel olyan... Tehát van hová fejlődni!
(Egyébként meg borsoviniszta éljenek a borsoviniszták!)

alföldi merlot 2008.03.31. 07:43:05

Labancz, Te melyik brunellót vagy brunellókat kóstoltad? És pontosabban mi is volt gond vele/velük?

Shyr Kahn 2008.03.31. 11:51:08

A WSET-es kóstolón én is kóstoltam a Castelgiocondo-t (2002-es évjáratot, dagadtos mellettem ült :) ) és nem tűnt úgy, hogy más lenne, mint a másik 7 Brunello... nyilván mindegyik más-más jelleget hordott, de az alapvető Brunello jegyek egyik tételből sem hiányoztak. Persze lehet, hogy csak én vagyok kevés a másság kiszűrésében (főleg ha a hozzátoldás "csak" pár százalékot jelent, ui. ebben az esetben nem hinném, hogy érezhető rajta a hamisítás).

VPR 2008.03.31. 21:49:57

Én egy 2001-es Luce della Vite-t ittam Frescobalditól, illetve szerencsére többet:-) de az bevallottan cuvee, asszem merlot-val van háziasítva a sangiovese, de ettől még fantasztikusan jó volt.

Türkménbasi 2008.04.02. 17:37:15

Én még sohasem ittam Brunello-t de nagyon rá vagyok pörögve. Tudtok ajánlani egy olyan jó ár/érték arányú Brunello-t amivel el lehetne kezdeni az ismerkedést?
Bocs az off-ért.

Shyr Kahn 2008.04.03. 11:57:16

A superiore.de-ről most sikerült rendelni néhány tételt. Minden olasz bor fan-nek ajánlom az oldalt az alacsony árak miatt. Sajnos a szállításról (DHL) még nem tudok nyilatkozni, mert csak a jövő héten érkezik meg a rendelt 7 palack, de ha a német precizitásra gondolok, akkor elvileg nem lehet gond vele.

alföldi merlot 2008.04.04. 12:01:14

Breaking news: fotók és számológép segítségével a hatóságok megállapították, hogy a sangiovesével betelepített terület nagysága nem teszi lehetővé, hogy a Castello Banfi annyi brunellót palackozzon, amennyit palackozott. ap.google.com/article/ALeqM5hpAwG5ADbqmIvFJ8qZRgY5kNk5owD8VQSQF80
De sokszor hallottam már, hogy itthon is jó volna egyszer hasonló számításokat végezni!

vörös és fehér 2008.04.04. 13:40:19

itthon úgy látom még ott tartunk, hogy hujber erőmű, meg nincs pénz ellenőrzésre. meg persze itt: index.hu/velemeny/jegyzet/nfu2259/
süti beállítások módosítása