Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

A világ tíz legjobb boros úticélja

A TripAdvisor megmondja

2008.10.24. 07:37 - Az Alkoholisták

A TripAdvisor, a világ legnagyobb utazási közösségi szájtja szeptember 17-én jelentette be, hogy a szerkesztők és az utazók megszavazták a világ tíz legjobb boros úticélját. A listára azok a borvidékek kerülhettek fel, ahol a kitűnő borok mellett kiváló hotelek, éttermek és bortúrák várják a tudásszomjas utazót.
Íme a lista:
1. Bordeaux, Franciaország
2. Napa-völgy, Kalifornia
3. Toszkána, Olaszország
4. Champagne-Ardenne, Franciaország
5. Barossa-völgy, Ausztrália
6. La Rioja, Spanyolország
7. Sonoma-völgy, Kalifornia
8. Valle Central, Chile
9. Stellenbosch, Dél-Afrika
10. Marlborough, Új-Zéland

Magyarország felől nézve valószínűleg listára került volna Wachau, Piemont, Szicília, Burgundia és a Rhone-völgy is. De vajon Magyarországon belül hogyan festene egy ilyen lista? Olvasóink szerint itthon melyek a legjobb boros úticélok?

Címkék: híradó bortúra

31 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr27729308

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tobyas 2008.10.24. 10:36:46

1.Tokajban most már az infrastruktúra is jó.
2. Balaton északi partja- itt már helyismeret kell, hogy egy idegen azt a kb. 5 jó borászt megtalálja a sok rossz-átlagos között, de a táj szépsége kárpótol
(3. a Fertő-tó, de sokkal inkább a labancok oldala)

MalbecNC 2008.10.24. 10:37:06

"Olvasóink szerint itthon melyek a legjobb boros úticélok?"

Nagyon jó a kérdés, már nekem is járt a fejemben. Én a hotelek, éttermek és bortúrák mellé feltennék egy negyedik tényezőt is, de csak talán kiegészítőleg, hogy mennyire vannak egyéb dolgok, tevékenységek, ahol két borozás között a túristák "kipihenhetik" magukat, vagy gondolva a család többi tagjára (gyerekek, nem borínyencek), kísérőkre, akik kevésbé tudnak felizgulni egy-egy boros pince láttán. Ilyenek csak példaképpen strandolás, fürdők, lovaglás, síelés, történelmi és kultúrális látnivalók.

A kiegészítésemet hozzátéve nekem az alábbi a sorrend:

Tokaj
Villány
Badacsony
Eger
Sopron
Balatonfüred és Csopak

aztán hosszú szünet

Balatonboglár
Balatonmelléke (inkább a Balaton közeli szőlősterületek)
Szekszárd
Etyek-Buda
Pécs
Mátra
Bükk
Balatonfelvidék


A többi borvidék nekem valahogy kiesik, nem emlékezetes bortúra szempontjából.

nullahetvenot 2008.10.24. 11:45:49

Tokajban miér zár be minden eset 7 kor??
erre tud valaki válaszolni?

borelite 2008.10.24. 13:38:49

Bizonyos tekintetben minden lista önkényes, még ha megadott szempontok alapján kerül is összeállításra. Ha van rajta magyar borvidék, ahogy Tokaj esetében már előfordult egy párszor, annak örülni kell, ha nincs, akkor sajnálni.
Itthon az utóbbi években sokat javult a borturizmus kínálati oldala. Tokajban óriási a fejlődés, az viszont anakronisztikus, hogy például nincs taxi, pedig kóstolás után valahogy el kellene jutni a pincéből a szálláshelyre.
A hazai borturisztikai élmezőny: Tokaj, Eger, Villány,Sopron.

ekkerjoz 2008.10.24. 17:40:56

1. Tokaj
2. Somló
3. Szekszárd
4. Balaton-felvidék
5. Villány

Nekem négyszer olyan fontos a borvidék és a bor, mint a vendéglátás, ha már.
A nemzetközihez listához nincs közöm, a latin-európaiakat leszámítva egyébként sem változó az éghajlatuk, szinte mindig szezon van náluk, tehát vonzóbb célok.

MalbecNC 2008.10.24. 17:57:12

Pedig vendéglátás nélkül halálra van ítélve.
Somló nálam pont azért nem került fel a listába, mert képtelen voltam (igaz nem sokszor próbálkoztam) egy borászt is találni, aki fogadott volna, a szállás meg ... De hát mit csinálsz borkóstolás után?? Gyalog mész tovább? Én körbejártam már párszor a hegyet, de a saját magam által keltett áhítatot kívül, hogy Somlón vagyok, semmi, de semmi nem kötött le.Ha nem balaton közelében lenne, még ennél is rosszabb lenne a helyzete.
Ugyanúgy Szekszárd is nehézkes. Alig van szállás, az is 5-10 km-re a pincéktől. Szép a gyalogtúra, de talán mégsem borozás után tenné az ember. Ok, van taxi is, de példul Tokajon kívül Villányban sincs.

valuka · http://www.borkem.hu 2008.10.24. 19:21:15

1. Csopak
2. Szekszárd
3. Somló

Somlón tényleg elég nehéz szállást találni, a mellékes tevékenységi lehetőségek a 0-hoz közelítenek. Viszont nagyon jól is lehet érezni ott magunkat, ha mindent sikerül összeszervezni. Szekszárdon tényleg nehéz szállást szerezni optimális helyen és a pincék is egymástól elég távol vannak. Csopakon viszont szerintem minden adott: Balaton, szállás egyéb programok. Családdal is ideális lehet.

ekkerjoz 2008.10.25. 12:59:13

MalbecNC 2008.10.24. 17:57:12
"Pedig vendéglátás nélkül halálra van ítélve."

Ez így túl nagy szó, nem kopik fel az álla a borászoknak vendéglátás nélkül sem. Olyat is ismerek, aki háta közepére kívánja az idegenforgalmat, annyira hiányzik neki, mint üvegesnek a hanyattesés.
Belátható ugyan, hogy a legjobb marketinghez muszáj ebbe az irányba fejleszteniük, de szerintem is előbb legyen vonzó a bor, és utána jöhet a vendégfogadás.
Egy időben Eger és Sopron is próbált borturista célpont lenni, nem használt egyiknek sem, Egerben ma is ennek a levét isszák, hogy eléggé kommersz "vendéglátás" alakult ki. És a Balaton sem igazán dicsekedhetik, sem a déli, sem az északi oldal, ha jobban körbejárjuk.

hegyaljai 2008.10.25. 17:19:27

Kedves nullahetvenot!
Tokajban valószinűleg fogadnak téged, bejelentkezés esetén, csoporttal este 7 óra után is.

hegyaljai 2008.10.25. 17:37:23

Olvasva a honlapot, nem derül ki pontosan, hogy milyen szempontok alapján szavaztak a népek. A hírnév, a szállodák-éttermek és a táj szépsége alapján érthető ez a 10-es lista. Az itt hozzászólók viszont túlzottan hangsúlyozzák a szolgáltatásokat, a kényelmi szempontokat. (Szálloda-pince távolság, taxi) Szerintem viszont a megfelelő számú, és minőségű kulturális program, és az egyéb turisztikai atrakciók szegényessége miatt nem tudnak bizonyos vidékek több borkedvelő vendéget vonzani. Ami pedig Egerben a Szépasszony völgyben történt, azt egy lerablásnak, kiárusításnak lehet csak nevezni, mert ott készen volt mindez - vár, fürdő, színház, vallási turizmus - és ehhez nem tudott felnőni a borkínálat. Édes vörös minden pincében, falusi búcsú minden nyári hétvégén. Sokat kell ennek a helyrehozásán dolgozni a helyi minőségi bortermelőknek.

nullahetvenot 2008.10.25. 21:32:51

Hat egerben azert kicsit mas a vendéglatas mint tokajban kedves hegyaljai,
amit te leírtál az tokajban még eggyel gyengébb kivitelben található meg sajnos..
( nálam tokaj az elso)

egri Fehér 2008.10.25. 21:37:08

ekkerjoz: azért van Egerben kevésbé "kommersz" vendéglátás is. Gagyi mindenhol van az országban, mert van rá igény. De ha jót akarsz, azt Egerben (is) megtalálod.

ekkerjoz 2008.10.25. 22:03:20

Őszintén szólva, nem is kerestem az elmúlt évtizedben sehol sem, Egerben sem vendéglátós pincét, mondtam feljebb, nekem a bor fontosabb, mint a többi mutatvány. Ha Egri Fehér tudna segíteni, biztosan ránéznék az igényesebb helyekre. Sokszor járok Egerben, de bort már régóta nem veszek arrafelé. Inkább Bogácson.
Sokmindenre lehet büszke Eger, de a borturizmusára nem nagyon, pláne a Szépasszony völgyre nem.

nullahetvenot 2008.10.25. 22:28:33

Sokmindenre lehet büszke Tokaj, de a borturizmusára nem nagyon, pláne a tokaji pincékre és panziókra nem.

lackó 2008.10.26. 00:12:51

Így 0.10kor végképp nem tudom, hogy: 0,75, ez a hozzászólás most komooooooooooooooooly?

Amúgy borturizmus: ma voltunk Etyeken. Nem volt lebeszélve semmi sehol és csupán, mivel autóval voltam, csak néhány bort szerettem volna hozni...neadj' Isten lédiget is. Alig találtunk nyitva pincét...tudom, munka van...de erre nincs egy ember? Kellemetlen élmény volt, amikor rákérdeztem a lédigre...mintha nekem kellett volna szégyenkeznem, hogy ilyenre vetemedem...

Aztán Etyek végén a Tátrai pincében találtunk mindent, korrekt folyóbort is, a mindennapokra, kedves kiszolgálással. Azzal, ami egy borvidéket vonzóvá tud tenni. De ez a 35-ből 1 helyen.

hegyaljai 2008.10.26. 00:24:15

Kedves lackó!
Egyszer jártam a Bécs melletti Badeni Borvidéken. Azt mondták a 70 %-át a bornak helyben a pincénél és a helyi éttermekben adják el. Igaz vagy 20 kilométerre van Bécs központja, 1,5 millió lakos, kőgazdag helyiekkel, japán túristákkal, ENSZ várossal stb. Na most, ha Budapest központjától 20 kilométerre Etyeken az van amit leírtál, senki ne csodálkozzon, hogy Tokajban este hétkor bejelentés nélkül nincsenek nyitva a pincék. Hiszen ott 20 kilométerre Monok van meg a Taktaköz a "kamatos pénzek" vidéke.

ekkerjoz 2008.10.26. 06:16:32

Etyeken Kattra Imrénél korrekt a kiszolgálás hétvégén is, de lédig bor nem nagyon van, csak bizonyos fajtákból.

t f 1 (törölt) 2008.10.26. 06:42:59

Lédig bort magára valamit adó borász nem árul fogyasztónak, esetleg csak a nagy tételben felvásárló másik pincének
A bornak (üveg)palackban van a helye!

lackó 2008.10.26. 08:17:31

Jesszus, Feri, tényleg? Csak palackban? Nem bennem?

Fűrészpor 2008.10.26. 09:07:50

Hát tf1 egy tisztességes borász csinál egy saját domainen szereplő weblapot, mert ezektől a GUGLI hirdetésektől...de mer ingyenes, jajjj.

Amúgy meg mindenhol vannak jó helyek csak meg kell őket találni!

MalbecNC 2008.10.26. 09:15:06

Ekkerjoz, alapvetően igazad van, túlzás a "halálraítélt" jelző, ezért pontosítok: vendéglátás nélkül nem megy a borturizmus, vagyis sosem kerül fel az a borvidék, vagy körzet egy ilyen képzeletbeli, vagy valós "legjobb boros úticél" listára.

Abban is igazad van, a borászok leginkább a dolgukat szeretnék végezni és nem pedig sok esetben ostoba kérdésekkel bombázó, bunkón viselkedő turistákkal bíbelődni, és lehet, hgoy nem is érdekli őket egy ilyen lista vagyis idegenforgalom nélkül is megélnek a borászok, nem biztos, hogy zavarja őket a turisták hiánya. Viszont a most fejlődő borturizmusból nem csak a borászok profitál(hat)nak, hanem maga a település is, ahová betérnének a szomjas borfogyasztók.

„…de szerintem is előbb legyen vonzó a bor, és utána jöhet a vendégfogadás.”
A bor már vonzó, hiszen azért indul el az ember, mert szeretné közelebbről is megismerni a borászt és azt a helyet, ahol termett a szőlő, de ha nincs hol aludnia, vagy nincs egy absztinens sofőr a kéznél hátrébb kerül(het) a sorban.
Egyébként részemről a vendéglátás legegyszerűbb formája is elegendő lenne, ami alatt csak egy nagyobb szobafélét értek, ahol le lehet ültetni a kóstolókat és egy olyan ember, aki érti is, hogy mi történik a szőlőben és a pincében, de sokszor még az is hiányzik. A szállásról és egyéb hókusz-pókuszokról pedig nem neki kell elsősorban gondoskodnia, de tuti a befutó borturista, ha borkóstolás után nem kell még bóklásznia a hegyen, vagy a tanyán, attól függően, hogy mely vidéken él a borász.
Én például így kerültem Tiffán Imréhez, pedig alapvetően „csak” Villány környékén kerestem szállást.

MalbecNC 2008.10.26. 09:21:54

Sopron is és Eger is nemcsak akart, hanem lett is borturista célpont. Viszont a tulajdonnevek alatt nem a várost értem, hanem a borvidéket, a borturistak alatt pedig nem a berugnivágyókat, hanem az értő borínyenceket.

t f 1 (törölt) 2008.10.26. 09:22:06

Ja majd ha nem hobbi lesz a borászat, akkor talán. Mert tudod mennyibe egy "tisztességes" weblap? De még mindig hitelesebb, mint anonym nick mögül fikázni.

MalbecNC 2008.10.26. 09:53:15

Kedves tf1, már én is elgondolkodtam, hogy miért nem használod ki jobban a weboldalod adta lehetőséged.
Ne fikázásnak vedd, hanem a kíváncsi borfogyasztó kritikájának: unalmas és céltalan, hogy bármelyik linkre kattintasz, ugyanaz a „google hirdetések” ablak ugrik be (igaz, néha másmilyen sorrendben szerepelnek a tételek). És tényleg ne haragudj, de a ki a túrót érdekel az egri és tokaji borvidék, ha azért látogattunk el a weboldaladra, hogy téged és környékedet megismerjünk?
És feltehetnéd a palackozott boraid képét is a galériába, ha már nem tartod helyesnek a folyóbor forgalmazását…

Maurus 2008.10.26. 10:06:56

Sajnos Mórra egyenlőre csak kevesek figyeltek fel. Szerintem Móron jók az adottságok borturizmus kapcsán. Vannak szállások a turistaháztól a wellness hotelig többféle kategóriában. Vannak éttermek, van taxi (amit hiányoltak máshol). Valamint bizony vannak jó borok is, ami ugye nem mellékes egy borturistának :)
Van gyönyörű táj, erdők kiránduláshoz, van lovarda, uszoda, kastélyok, hamarosan lesz a közelben egy golf centrum.

Biztos sok dologban lehet még fejlődni, pl hogy ne csak bejelentkezésre lehessen betérni egy-egy pincébe, ami nagy hiányosság, de vannak törekvések ezügyben.
Remélem egyre többen lesznek/lesztek, akik felkeresik majd a borvidék hangulatos pincéit, éttermeit.
UFF, egy móri pince :)

lackó 2008.10.26. 10:28:35

Akartam is mondani Mórt! Jártunk arrafele is, tényleg nagyon szép, rendezett, a pincesor is gyönyörű, csak az volt a problémánk, hogy aki betéved a városba, nehezen igazodik el, ha a pincéket keresi. A borút nincs jelezve, vagy cska én vagyok vak...amúgy pedig Bozókyék pincéje és a környéke gyönyörű, kész Chateau az egész. Nekem nagyon tetszett. Tényleg érdemes lenne felfedezni, csak ajánlani tudom. No és ne feledjük, hogy nem csak a "borturisták", hanem a borászok is kezdik felfdezni..ez sem hátrány!

t f 1 (törölt) 2008.10.26. 11:45:07

Malbec
Azért mert nem vagyok informatikus, és nem szoktam belekontárkodni olyanba, amihez nem értek. Majd ha lesz lehetőségem egy profi weboldalra, ki is használom, addig ez van.

ekkerjoz 2008.10.26. 12:07:36

MalbecNC 2008.10.26. 09:15:06

Amikor azt írtam, hogy legyen a bor vonzó, a sörivókra gondoltam :).
Ha lehetne választani egy wellneshotel és egy borpanzió közül, hová menjek mostanihoz hasonló hosszú hétvégére, csakis az utóbbi nyerne.
Ha lenne.
Egyelőre kevés pincészet tud finanszírozni rapszodikus forgalmú, de állandó költségű vendéglátást, hacsak nem bejáratott prémium borokat kínál.
Ha van húzónév, és akad mellé látványosság, előbb-utóbb lesz borturizmus.
Nálunk egyelőre gazdasági kérdés a borászat, nem kulturális-gasztronómiai ÉS idegenforgalmi tényező, mint a latinoknál.

Fűrészpor 2008.10.26. 13:47:28

Malbec megmondta. Nem az a lényeg, hogy egyből nagyon szép legyen, csak legalább mentes ezektől a reklámoktól, az pedig éves szinten pár ezer forint. És ha innen nézem a turista is ez alapján tájékozódik. Nem fognak sorban állni azért amit nem tud a borászat/borvidék megjeleníteni úgy hogy vonzó legyen.

MalbecNC 2008.10.26. 18:36:07

Ekkerjoz, én eleve kizártam a nem borivókat a borturizmusból.

A sorrend viszont mindegy. Ha nézed például Mórt, idáig is volt látványosság (Vértes és a közeli várak, kastélyok), borászt viszont ha megfenyegetnek se tudtam volna mondani pár évvel ezelőtt. Sőt! Inka mint kerülendő borvidék jutott eszembe (elnézést a móriaktól). Most meg három pince is van, amit szívesen körbekóstolnék. :-)

MalbecNC 2008.10.26. 19:39:11

Jól van kedves tf1, értem én, a kisfiam, aki nem informatikus, (még tanul), de nagy weboldalgyártó tájékoztatott, hogy komoly pénzeket kérnek el egy weblap elkészítéséért és a fenntartása se két fillér. Ezek szerint csak azoknak éri meg, akiknek nagy forgalma van a borkereskedelemben.
Én már tudom, hogy merre vagy, a telefonszámod is látszik, tehát akár fel is tudlak hívni, ha meg akarlak látogatni. Azt meg, hogy merre van Akasztó, meg mit érdemes még tudni arról a vidékről majd megnézem a Google-ban, úgyis kéznél lesz! ;-)
süti beállítások módosítása