Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Borászkérdőív 2008 (Harmadik fejezet)

Konyári, Kislaki Bormanufaktúra, Légli Ottó

2008.11.13. 17:09 - Az Alkoholisták

A harmadik felvonásban balatonboglári borászokat távfaggattunk az utolsó három évjáratról. A kérdőre vontak: a Pávával nem rég kilenc pontot szakító Konyári Dániel, az ígéretesen induló, hithű kézműves Légli Géza, és a mai magyar borászat egyik vezéralakja, Géza bátyja, Ottó. A válaszaikból kirajzolódó kép valószínűleg markánsan eltér az országos átlagtól, míg máshol 2007 tűnik a nagy ígéretnek, addig Balatonbogláron 2008-ra esküsznek.   

Konyári Dániel:
1. Tízes skálán milyennek értékeli a 2008-as évet?
Biztosan még nem lehet megmondani, de eddig minden jel arra utal, hogy nálunk rendkívüli évjárat. 8-10.
2. Mi volt az év legnagyobb erénye?
Nem tudok semmit kiemelni, mindent a megfelelő arányban kaptunk.
3. Mi lehet a buktatója?
Egyedül a magas alkohol látszik problémának.
4. Melyik fajtának kedvezett az évjárat a leginkább?
A későbbi érésűeknek, amelyeknél a szüret elkerülte a szeptemberi esős időszakot. Cabernet sauvignon például.
5. Melyik fajta szenvedett?
Nem szenvedtek, de a fenti ok miatt kevésbé kedvezett az évjárat például a kékfrankosnak és a merlot-nak.
6. Visszatekintve milyennek ítéli 2007-et? Várhatóan miben különböznek majd a 2007-es év borai a 2006-osoktól?
2006 nálunk nagy év volt, 2007 viszont a gyengék közé tartozik. Nálunk 2007 augusztus közepétől nagyjából egy hónap alatt lehullott az éves csapadék fele.

Légli Géza (Kislaki Bormanufaktúra):
1. Tízes skálán milyennek értékeli a 2008-as évet?
Fehérborok: 6
Vörösborok: 8

2. Mi volt az év legnagyobb erénye?
Jó egyensúlyú (sav, test) tételek.
3. Mi lehet a buktatója?
Túl gyorsan fejlődő borok.
4. Melyik fajtának kedvezett az évjárat a leginkább?
Cabernet franc.
5. Melyik fajta szenvedett?
Középérésű fajták, a szeptemberi lehűlés miatt.
6. Visszatekintve milyennek ítéli 2007-et? Várhatóan miben különböznek majd a 2007-es év borai a 2006-osoktól?
A vörösboroknál előrelépést látok, a fehéreknél sok feladatot. A 2007-es vörösek visszafogott tannintartalmúak, de élénk savúak, talán nagyobb harmóniával a 2006-osoknál. Persze hozzáteszem, nálam az évjáratok értékelése igen relatív, hiszen egy induló, építkező borászatról van szó, így e különbségek az évek tapasztalásával is folyamatosan változnak.

Légli Ottó:
1. Tízes skálán milyennek értékeli a 2008-as évet?
8
2. Mi volt az év legnagyobb erénye?
Teljesen egészséges, jó gyümölcs zamatú - és savú szőlők.
3. Mi lehet a buktatója?
Talán a magas alkohol.
4. Melyik fajtának kedvezett az évjárat a leginkább?
Sauvignon blanc, rajnai rizling.
5. Melyik fajta szenvedett?
Minden szőlőfajta szép volt, és virult egész vegetáció alatt.
6. Visszatekintve milyennek ítéli 2007-et? Várhatóan miben különböznek majd a 2007-es év borai a 2006-osoktól?
2007 nehéz évjárat volt, a sok csapadék nagyon rányomta bélyegét az évjáratra. Amely fajták esetében - pl. rajnai rizling - szépek is a borok, a mennyiség tekintetében nagy árat fizettünk.
 

Címkék: légli ottó borászkérdőív légli géza kislaki bormanufaktúra konyári dániel

16 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr28766457

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

075 2008.11.13. 20:22:39

Ez mind nagyon szép csak a lisztharmat és peronoszpóra eddig sehol sem került képbe.
Ez azt jelentheti hogy mindenki egy kurva nagy zseni és hát minden teljesen tökéletes volt ...
Ja meg a rohadás..

czudarka 2008.11.14. 20:21:17

075!
Miért gondolod, hogy nem volt minden rendben a lisztharmattal és a peronosszal?
Az, hogy nagy a fertőzési nyomás egy évben, az nagy odafigyelést kíván, de nem feltétlen okoz katasztrófát. Hiszen csak rajtad múlik, ha módszerek ismertek.

Várjuk a 08-as nagyágyukat!

Albert gazda 2008.11.15. 11:22:51

Kedves Ray, ami a Pávát illeti, a saját szövegemen túl hadd ajánljam figyelmedbe az alábbi írást:

hetivalasz.hu/cikk/0811/osszel_is_balaton

Két kiszállítás között jusson eszedbe, hogy a mester mennyivel tanítványai előtt jár.

075 2008.11.15. 14:54:58

Kedves czudarka
Csak jártam az éven itt ott és hát a szőlőt meg meg nézegettem, az igaz hogy 1-2 ha területen meg lehetett védeni, de a nagyoknál nem ezt láttam..
Ja meg kivétel volt szepsy szőlőivel merthát ott még a gaz is csak lefelé nőtt mert olyan rendben volt minden..
Csak néztem, és gondolkoztam hogy nagyon tudhat valamit amit a többiek nem biztos..

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2008.11.16. 01:46:06

jaj-jaj, kedves Albert gazda, mi ez a személyeskedő hangnem???

Albert gazda 2008.11.16. 08:49:20

Ugyan már, Ringsider. Mi abban a személyeskedés, hogy harcostársad figyelmébe ajánlottam egy kiváló írást egy kiváló borról? Többet látsz, többet tudsz, nem?

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2008.11.16. 09:23:13

Ugyan már, Albert gazda! hát pont egy minannyiunk által ennyire csodált tapasztalt iróembernek magyarázzak a stílusról???

Albert gazda 2008.11.16. 09:41:11

Ugyan már, Ringsider, egyáltalán nincs szükségem arra, hogy magyarázz nekem a stílusról. Nem hiszem, hogy bármi olyat tudnál mondani, amit figyelembe kellene vennem. Bár sose lehet tudni, szinte mindig kiderül, hogy vannak közös pontok.

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2008.11.16. 10:12:39

Ugyan már, hisz én is ezt mondom, hogy jönnék én ahhoz!
Én pl. valami ilyesmit írtam volna: "Kedves Ray, habár tudom hogy hozzászólásodat nem hozzám intézted, de eszembe ötlött róla egy korábbi nagyszerű borélményem, amiről egyébként kiváló kollégám Alkonyi László hasonlóan gondolkodott:
hetivalasz.hu/cikk/0811/osszel_is_balaton

borbaráti üdvözlettel: Albert gazda"
na jó, persze én nem egy nagy tudású íróember vagyok...

Albert gazda 2008.11.16. 12:00:49

Édes Ringsider, hogy én mit írnék, ha azt írnám nektek, amit szívem szerint írnék, le sem írom, mert kénytelen lennék kimoderálni magamat - meg hát nem is tartozik a közönségre. Így is durván belterjes, amit itt folytatunk.

De maradjunk annyiban, az én stílusomat a posztjaim minősítik - amelyeknek minden betűjét alaposan megfontolom, mindig -, a tieteket meg ezen a helyen csak a beszólásaitok. Azon is el lehet persze gondolkodni, mennyire elegáns, ha egy ellenérdekelt kereskedő rúg bele valakibe, aki történetesen jó borokat készít, és valakibe, aki meg meri írni, hogy azok a borok tényleg jók.

Ha már neked sikerült kommentet fogalmaznod helyettem, noha nagy tudású íróemberként nem kértem, fogadd el tőlem ezt: próbáljátok végre megérteni, hogy az élet nem harc, nem forradalom, a borivás sem az, és egyetlen bort sem emel magasabbra, ha sok másikat megköpködtök. Meg hát nincs az a hozzászólás, amely miatt otthagyja az olvasó a polcon a Pávát, hogy megvegye helyette a - mindegy, mit.

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2008.11.16. 12:11:29

hmm-hmm, szóval mégiscsak jól éreztem az első hozzászólásomkor, hogy ennek valami személyes dolog volt a hátterében...

Albert gazda 2008.11.16. 12:16:19

Hát ezt miből vontad le, hombre?

ringsider · http://fussatokbolondok.blog.hu 2008.11.16. 12:25:45

kezdem érteni, te nem olvasod amit írsz...

Albert gazda 2008.11.16. 12:38:23

Hát erre csak egy adekvát válasz lenne, de azt megint csak nem írhatom le. Fafejűbb vagy, mint --- de hagyjuk. Sose találkoztam se Rayvel, se veled, nem is nagyon vagyok rátok kíváncsi --- nem értem, milyen személyes dolgot sejtesz minek a hátterében. Ahogy már az imént is mondtam, el vagyunk itt parttalanodva teljesen, ahhoz, hogy vitázzunk, érteni kellene azt is, amit az mond, akibe belekötöttünk --- de hát ezt pont neked magyarázzam? Maradjunk annyiban, hogy én veled befejeztem, így is túl sok időt vesztegettem rád --- az utolsó szó a tied, élj a lehetőséggel. Illetve, ha van kedved, privátban bármikor állok rendelkezésedre. További kellemes kommentezést kívánok.
süti beállítások módosítása