Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Szekszárd Budapesten

Május 28., Petőfi Irodalmi Múzeum

2009.05.25. 16:13 - Az Alkoholisták

2009. május 28-án, csütörtökön 15-19 óráig a Petőfi Irodalmi Múzeumban (Károlyi Palota) szekszárdi borászok mutatják be boraikat, köztük az új bikavért. Lesz itt minden, ami a magyar nyelvérzéknek ingere: Vicarius, QV Civilis, Crew, Vamp, Pentaton, Statio, Campus, Cervaes, Diablo és még sokan mások. A kóstolósor meggyőző, a belépő ára 2000 Ft (egy pohár is jár hozzá).

Baron von Twickel Szőlőbirtok 
Baronesse Tereza Cuvée  2006

Szekszárd Zrt.   
Domaine Gróf Zichy Cabernet Franc 2006
Domaine Gróf Zichy Syrah  2005  

Bodri Pincészet 
Kékfrankos Válogatás  2006
Bikavér 2007
QV Civilis  2006

Bősz Adrián   
Rajnai Rizling    2007
Kadarka Fehér    2007
Menoir     2007

Dániel Pince   
Crew     2005
Vamp     2005

Dúzsi Tamás Pincéje  
Kékfrankos Rosé   2008
Óvörös Cuvée    2006
Pentaton Cuvée   2006 

Eszterbauer Borászat 
„Öröm” Rosé Cuvée 2008
„Nagyapám” Kadarka 2008
„Pinceátlag” Szekszárdi Cuvée 2007

Fekete Mihály
Patikárius Cuvée 2006
Kadarka  2006
Zweigelt Válogatás 2007

Ferenczi Szőlőbirtok
Szekszárdi Rosée 2008
Ferenczi Cuvée  2006
Ferenczi Superior (cuvée) 2006

Halmosi Pincészet
Merlot 2006
Kadarka 2006
Óvörös 2007

Heimann Családi Birtok
Kadarka 2007  
Cervaes 2006
Barbár 2006

Márkvárt Pincészet 
Kadarka Siller 2008
Kékfrankos 2006
Bikavér 2006

Merfelsz Pince Kft.
Cabernet Franc 2007
Bikavér Selection 2007
Primus Cuvée 2006

Mészáros Pál Borház és Pince
Szekszárdi Merops Cuvée 2006
Hidaspetre Cabernet Franc Reserve 2006
Szekszárdi Bikavér Reserve 2006

Módos Borászat
Kékfrankos Rosé 2008
Merlot 2007
Statio Cuvée 2007

Németh Család
Szekszárd Merlot 2006
Cabernet Franc 2007
Kadarka 2007

Németh János Pincészet
Entreé cuvée 2007
Porkoláb cuvée 2007
Kékfrankos 2007

Pálos Miklós-Borműhely
Campus Vörös Házasítás 2008
Rokka Kadarka 2007
Rokka Kékfrankos 2007

Prantner Ferenc
Kékfrankos Rosé 2008
Kékfrankos 2006
Cabernet Sauvignon 2007

Remete-Bor Kft.
Siller 2008
Kadarka 2006
Vicarius 2006

Sebestyén Pince
Kékfrankos Válogatás  2006
Bikavér 2006
Grádus Cuvée 2006

Szeleshát Szőlőbirtok
Szekszárdi Kékfrankos 2007
Szeleshát Szekszárdi Merlot 2007
Szekszárdi HáromFiú Cuvée 2007

Szent Gaál Pincészet
Passionata 2006
Bikavér Válogatás 2006
Kadarissimo 2008

Takler Pince
Kékfrankos Reserve 2006
Bartina Cuvée 2006
Cabernet Franc Reserve 2006

Tringa Pincészet
Kékfrankos 2006
Diablo 2006
Cabernet Sauvignon 2006

Tüske Pince
Siller 2008
Szekszárdi Házasítás 2006
Kékfrankos hordóválogatás 2007

Vesztergombi Pince
Kadarka 2007
Shiraz 2007
Csaba Cuvée 2006

[A képen Heimann Zoltán, a kiváló szekszárdi borász. Forrás: http://www.vilagkep.hu]

Címkék: híradó szekszárd

26 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr911142828

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2009.05.25. 16:58:54

A Bodri Civilis QV nagy élményt adott a B. Gourmet Fesztiválon: életemben először sikerült szakmai pontossággal (?) megfogalmaznom egy borral kapcsolatban, mit érzek.
Tehát: a korty brutális kesernyével nyit és hosszan lecsengő, agresszív alkoholédességgel végződik. A kettő között pedig testes, nem különösebben strukturált, egysíkú unalom. :)
Kinek van a hozzáértőbbek közül tapasztalata a borral?

Szegedi Kadarka 2009.05.25. 17:10:48

Sziasztok!

Ha valaki tud bővebb információt a rendezvényről (pl.: belépő, hogyan folyik a kóstolás) kérem írja meg! Köszi!

Kóstoll-óó 2009.05.25. 17:34:59

@Hepci: Hapci ez már majd nem Művelt Alkoholista szint. Már csak az a kérdésem,hogy a Gasztro fórumokon miért úgy írsz mint az Alkoholisták,törve zúzva!(Barátsággal,békítőleg)

Gyagilev (törölt) · http://lattam.blog.hu 2009.05.25. 18:05:28

Belépő, ilyesmi engem is érdekelne, ha valaki tud valamit.

vörös és fehér 2009.05.25. 18:34:50

2000 forint, amiért jár egy kóstolópohár. úgy tudom ez az össz költség.

Szegediszomelijé 2009.05.25. 21:50:02

Teljesen kétségbe estem! Miért csak most tudom meg? És így már nem tudok elmenni... Szegeden a borfeszten viszont Szeleshátaztam egyet. A 2 pontos Merlotjuk is nagyon jó volt bizony:-)))

pumba 2009.05.25. 22:14:57

Jó,hogy az Alkoholisták előre beharangozzák Borvidékeink bemutatóit,de nagyon hiányoltam,hogy a Tokaji Évjáratbemutatóról semmit nem írtak.

vörös és fehér 2009.05.25. 22:22:38

@pumba: szerintem ami késik nem múlik. sajnos a szerzők a blogot a polgári foglalkozásuk mellett írják, így egyes eseményekről a beszámolók sok esetben késve érkeznek meg.

pumba 2009.05.25. 22:33:11

@vörös és fehér: köszönöm a gyors reagálást.Akkor várunk...

zoli 2009.05.25. 22:55:02

Nagyon erős mezőny, a belépő ára is barátinak mondható, hiszen Mo. legjobb vörösboros vidékéről érkeznek a borok.
Az ismertebb nevek mellett felhívnám a figyelmet Prantner boraira (kf elsősorban), a maga egyszerűségében és ivósságukban nagyon szerethetőek tudnak lenni...

nick: 2009.05.26. 01:26:10

írhatunk mi is beszámolót, ha ott voltunk?

zoranka · http://www.pecsiborozo.hu 2009.05.26. 08:13:57

És ráadásul a belépőhöz egy Pécsi Borozó is jár, amiben szekszárdi és környékbeli borászokról is van némi plusz infó a kiváló borok mellé. Noha a lap amúgy is ingyenes, de azért talán némi pluszt hozzátesz az amúgy igen kedvező árú jegyhez :)
Amúgy tényleg impozáns a névsor, a borsor, ezt a hetvenhat tételt végig sem lehet kóstolni egyetlen délután alatt, szóval ki mi szerint szelektál?

lackó 2009.05.26. 08:44:46

Ezzel a csütörtök délutánnal és a Budapest-központúsággal van csupán problémám...egyébként pedig szép dolog a tervezés, mert legalább van, mit fejre állítani. Pofátlanul hatalmas sor, nagyon kedvező belépővel!

@zoranka: kérlek küldj nekem egy e-mailt, együttműködés kezdeményezése okán.

Cukker 2009.05.26. 09:20:00

@ironman: Boldog ember, akinek még jutott a Szeleshát 06-os Merlotból...:)
Az utolsó 12 palacból a következő Borfalun lehet csemegézni! :)

Júni 5-7 Óbuda, Szentlélek tér

lackó 2009.05.26. 09:34:11

@Cukker: a gerillakampány nagy úr :), dolgoztunk rajta. A '07-es szerintem nagyságrendekkel felülmúlja az amúgy szép bort.

bright 2009.05.26. 12:33:54

Sziasztok!

Hátrányos helyzetű vidéki vagyok, de a jelzett napon éppen a fővárosban tartózkodom, a Déli Pu-tól kb. 5 percre. Kérlek, segítsetek, hogyan juthatok el leggyorsabban tömegközlekedve a helyszínre, és ha kb. 17 óráig van elfoglaltságom, érdemes-e elindulnom. Köszönöm.

vörös és fehér 2009.05.26. 12:44:25

@bright: Metróval az Astoria-ig, onnan a múzeum körúton 5 perc séta.
Utóbbi kérdésre nem tudok válaszolni, volt már idén olyan borvidéki kóstoló, ahol az érdeklődés nagyobb lett, mint a várt, és a végére el is fogytak egyes tételek.

lackó 2009.05.26. 12:51:41

Bocs, totál OFF, de tudna valaki segíteni, hogy a blogomat hogy tudom nickem mögé csatolni? Én vagyok a béna, tudom :)

bright 2009.05.26. 13:19:28

Köszönöm szépen.

lackó 2009.05.26. 13:28:08

Jé, megint OFF, de sikerült.

@Szegedi Kadarka: légyszíves írj már egy üzenetet, látom, régebb regisztráltál, ha gondolod, változtatok. Persze az is lehet, hogy nem :)

vörös és fehér 2009.05.28. 13:15:18

Szolgálati Közlemény : száguldó tudósítónk, Bob, élőben kóstol! Csak ma, csak Önöknek! twitter.com/alkoholista

nick: 2009.06.02. 01:48:09

Ha bárkit is érdekel, alább következzen az én maximálisan amatőr beszámolóm, lukas emlékezetből, pontok és mindenféle megalapozott tudás nélkül, teljesen inkompetensen, ahogy éreztem - és még abból is csak ami még meg is maradt máig:


Az egész úgy volt, hogy bár több barátomat is próbáltam elcsábítani magammal, szerencsémre egyikük sem ért rá, így megkíméltek egy igen kínos késéstől, mivel végül sajnos csak a zárás előtt nem sokkal tudtam odaérni egyéb elhúzódó ügyek miatt... :-(

Azért kiváncsiságtól hajtva gyorsan végigkóstoltam az alábbi sort - merthogy Szekszárddal még nem sok tapasztalatom volt, bár egy odavalósi cimborám nagy hévvel elemzi nekem mindig, ha találkozunk, micsoda borok is születnek arrafelé (persze eddig bárminemű fizikai bizonyíték mellőzésével).

Ígyhát a következők végezték bennem az alábbi sorrendben (ha még jól rémlenek fel):

Prantner Ferenc
Kékfrankos Rosé 2008
Kékfrankos 2006
Cabernet Sauvignon 2007

Remete-Bor Kft.
Siller 2008
Kadarka 2006

Szeleshát Szőlőbirtok
Szekszárdi Kékfrankos 2007
Szeleshát Szekszárdi Merlot 2007
Szekszárdi HáromFiú Cuvée 2007

Takler Pince
Kékfrankos Reserve 2006
Bartina Cuvée 2006
Cabernet Franc Reserve 2006

Tüske Pince
Siller 2008
Kékfrankos hordóválogatás 2007

Merfelsz Pince Kft.
Bikavér Selection 2007
Primus Cuvée 2006

Dúzsi Tamás Pincéje
Óvörös Cuvée 2006
Pentaton Cuvée 2006

Bősz Adrián
Kadarka Fehér 2007
Menoir 2007


Részletes kóstolási jegyzetem nem lett, de néhány dolgot sikerült azért megjegyeznem. Elsősorban a hazai fajtákra mentem rá, plusz a számomra érdekesebbnek tűnő tételekre/borászokra (persze ugye azok közül, aki még nem pakolt el fél órával zárás után sem... :-P).

Pranter Ferenc borait most kóstoltam először, és igen kellemes élményeket szereztem. A rosé-ja is jó ivású volt, de igazán a kékfrankosa tetszett - bár lehet, hogy én is részrehajló vagyok a magyar fajtákkal szemben. :-)

A Remete-Bor sillere nagyon klassz volt, de később a Tüskéé még rátett egy lapáttal. A kadarka is szép volt, de gyorsan kellett haladnom, így igazi élvezetre kevés időm maradt.

A Szeleshátnál a szorító idő miatt csak egy bort akartam kóstolni, amelyiket legjobban ajánlottak, de az kettő lett, így a végén mindháromban ki is egyeztünk. Gyenge jellem vagyok, lehet... :-P
Mind a borok nagyszerűek voltak számomra, mind pedig a borászok. A kékfrankos itt meggyőzött, hiába ittam a többi végén, és a HáromFiú is nekem való volt. Nem túlburjánzó, dacos, hanem kedves, értelmes és jóvágású. (már ha vannak ilyen szavak a bortudomány szerint... :-P)

A Takler ezek után egy teljesen más világ volt: inkább Villány aszketikus "cserzetesei", mint Itália bővérű asztali leve. Szépek voltak, értékeltem is, de nem az én "női" ízlésemnek valók. A Bartina azért persze nálam is bejelzett, és a CF res. is ott volt, de inkább apámnak adnám jó szívvel, én még bohó vagyok ezekhez. :-)

A Tüske silleréről már írtam, az egy óda. Az a Siller. (sztem, persze, szigorúan, de végig erről szól a kontext...)
A kékfrankosa sem rossz, főleg, ha nem kellett volna így sietnem. Így kb. csak érintettem, mintsem észleltem is a bort. :-(
Talán egyszer, máskor, egy nyugodtabb életben. :-)

Aztán jött a Merfelsz Pince, akiknek a két jobb boruk maradt már csak - de nem panaszkodtam persze. Nem is tudom, melyik volt jobb: bikavérség felől nézve nyilván a Bikavér sel., vörös cuvée oldaláról a Primus.
Én csak nyeltem mindkettőt, és mikor az ízek és illatokon túl meghallottam az árukat is, azonnal besztbájt kiáltottam (volna - ha a neveltetésem ezt megengedné :-P)

Dúzsi Tamás pincéjénél legelsőként egy rozét kóstoltam, de arról most inkább nem írok. Biztos bennem volt a hiba, de mentségemre szóljon, nem értek a borhoz. (bár a Rosé-királytól azért nem ezt szoktam meg)
Legyen inkább első bor az Óvörös cuvée, amely egy ragyogó összeállítás - el is nyerte a tetszésem. A Pentaton már nekem kicsit durvának tűnt, de a cimkéje tetszett (annak ellenére, hogy ezen vers már nem volt :-( ) - állítólag vmilyen új pincét és épületet vettek, annak tiszteletére, és talán egy új paletta előfutáraként jelent meg ez a bor. Ez már férfiasabb, tanninosabb, összetettebb. Azt tippelném, még érhetne is - ha értenék hozzá. Így csak kibicelek. :-)

Végül pedig Bősz Adrián - kinél kicsit csaltam, mert valójában utolsó előtt kóstoltam, de nekem akkora élmény volt, hogy utoljára hagytam - minden jó, ha vége jó alapon.
A nevét már hallottam, de borát most ittam először. Mérnök gyerek (szívünkhöz közel álló, mégha GÉPÉSZ is :-P), erre utal igen egyedi, de részemről teljesen addiktív cimkézete.
A borai viszont!!!...
A menoirja is "e öröm, e bódottá", de az igazi csúcs számomra a fehér kadarkája volt. Ott akár abba is lehetett volna hagyni a kóstolót, és szépen hazamenni.
Ugye maga az ötlet se semmi: fehér technológiával a vöröset, ráadásul hungarikum szőlőt - de ami abból kifolyt!
Az úgy kb. minden volt.
Ha értenék hozzá, most biztos kielemezném, miket éreztem/ízleltem, de így csak annyi ragadt be, hogy nagyon nagy volt!
A fehér és a vörös egyszerre volt jelen egyazon borban, olyan illatokkal és ízekkel, amelyek ha csak egyikből vagy másikból vannak is, felkiáltásra ingerelnek, de így, együtt, több volt, mint élmény!
...sajnos eladni nem volt hajlandó a maradékból, hiába kérleltem (hűen engedelmeskedve a szervezői akaratnak), de megtudva az árait, idegen szóval "insztantget". :-)


Itt számomra vége is volt a kóstolónak, pedig jó pár betervezett pincészetet kihagytam. :-(
Kóstoltam 0db Baron von Twickel-t, ugyanennyi Heimann-t (pedig hogy akartam... :-( ), hasonlóan sok Sebestyén-t, és szintén semmi (nem Remete) Vesztergombi-t. :-(
De hát így járnak a késők - és még így is örülhetek, hogy a fenti tömeget volt alkalmam végigrohanni.

Külön köszönet ezért a lágyszívű rendezőknek, akik addig nem zártak be megfellebbezhetetlenül, míg jóérzésű borissza kóválygott a standok közt.

...egyetlen tippem lenne számukra: ugyan hagyják már az impresszív konzumereknek, hogy a kóstolt borokat enyhén akár illumináltan is, de ott helyben megvásárolhassák, és "drágaszágukként" hazacipelhessék. Mindenkinek jót tenne ez. :-)
Én így, hogy nem lehetett, kb. egy egész kartonnyi különféle bort nem vettem meg.
12-est.
Az meg kinek jó?! :-)

Mindenesetre mégegyszer köszönet a borászoknak és a szervezőknek, és persze a Művelt Alkoholistáknak, akik nélkül meg sem tudtam volna, hogy lesz ez a rendezvény, nemhogy elkésve is résztvehettem a nagyobbik felén. :-)

Remélem, még sok hasonló vár majd ránk!...

vörös és fehér 2009.06.02. 11:55:29

@nick:: szia, engem abszolút érdekelt, kösz a beszámolót. immár biztos, hogy a szeleshátnak újra nekiveselkedek, annyi jót mondtatok róla.

lackó 2009.06.02. 11:58:26

@vörös és fehér: helyes, helyes, személy szerint jelen állapotban a 2007-es merlot-ot (hogy kell ezt helyesen írni) a HáromFiú elé helyezem. Aztán postot is kérünk ám, nagyon megérdemlik, inmájopinnyön.
süti beállítások módosítása