Az élmény annyira friss, hogy borjúként bámulunk, és mivel nem biztos, hogy az artikulált bőgésig valaha eljutunk, ezért haladéktalanul linkelünk. A Kreatív Online adta hírül, hogy "végre van logója a Wines of Hungary-nek és a tendernyertes cég már dolgozik a márka honlapján". Aki az ábrán Rubik Ernő Babylon/Bábel torony nevű játékának golyóit véli fölfedezni, téved: „A kiválasztott arculat vizuális világát meghatározó logó Magyarország 22 borvidékét szimbolizálja, elrendezése pedig azt a pillanatot örökíti meg, amikor a bor a kóstolás pillanatában elindul a pohárban” - tájékoztatott a marketingkommunikációs eszközök tervezésével is foglalkozó Hamu és Gyémánt. A logóban minden egyes borvidék olyan egyedi színt kapott, amely a tervezők szerint visszavezethető jellemző klimatikus és termőhelyi adottságaira, valamint jellegzetes tradícióira és borkulturális örökségére. [Kiemelés tőlem.] A linkre kattintva további értékes részleteket tudhatunk meg. Kommentálni és a "Melyik pötty Somló?" vetélkedőre a megoldásokat leadni viszont nálunk lehet.
Címkék: híradó bormarketing
53 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr771162640
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
nemuccaszoc 2009.06.04. 13:30:31
Szerintem szép, sztétikus logó :)
gatsy 2009.06.04. 13:36:28
Most, hogy így el van magyarázva, valami téleg megvan belőle (mellesleg én is marketingen végeztem, és érdekel is a dolog, de alapból csak az jutott eszembe, hogy különböző színű borok).
A Somló az ahoonét legjobban látszik a Somló. ;)
A Somló az ahoonét legjobban látszik a Somló. ;)
OmegA404 (törölt) 2009.06.04. 13:47:26
oszt melyik bor lilla?
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.06.04. 13:48:35
Szerintem a szürke pötty. Bazaltbor.
Fölötte a három kék a Füred-Csopak, Badacsony és Boglár lehet (a Balaton kék). Vagy teljesen mellélőttem, a fene tudja.
Fölötte a három kék a Füred-Csopak, Badacsony és Boglár lehet (a Balaton kék). Vagy teljesen mellélőttem, a fene tudja.
Horváth Oszkár · http://oszkarsag.blog.hu 2009.06.04. 13:56:14
Sárga! A legsárgább pötty Somló. Nem tudom miért, de eddig én járok legközelebb a megoldáshoz.
A. B. Normal 2009.06.04. 13:56:38
Nagyon érdemes megnézni a linkelt cikket, s onnan ugorni a spanyol, francia, chilei és ausztrál brandek honlapjaira. Ezekkel összehasonlítva már van miről merengeni. Mindegyik organikusabb, mint a miénk - ez itt kicsit techno, ráadásul - és bár lehet, hogy ez csak a mi problémánk - valami még a szocreál panelépítészetből (és metróállomásaink belsőépítészeti megoldásaiból) is felrémlik.
A. B. Normal 2009.06.04. 13:58:43
Ja, a jobb fölső-szélső világoszöld a Somló, a kis vacak Juhfark és Hamvas miatt. (Szélső-jobb, értitek, haha.)
MedveDisznóEmber 2009.06.04. 14:06:13
Szerintem sincs nagyobb gond vele, nem néz ki rosszul, könnyen megjegyezhető, tehát marketing szempontból is helytáll.
Ha jól tudom a Sauska is csak egy fekete pont...
Ha jól tudom a Sauska is csak egy fekete pont...
Anemjóját 2009.06.04. 14:08:40
Jó.
Amúgy a "hozzáértő" alkotó tudhatná, hogy amit csinált, az nem logó, hanem embléma.
Amúgy a "hozzáértő" alkotó tudhatná, hogy amit csinált, az nem logó, hanem embléma.
2009.06.04. 14:10:08
Szerintem hasonlítsuk össze ezzel a térképpel: www.corvinum.hu/index.php?akt_menu=101
Én arra tippelek, hogy a pontok helye valahogy kapcsolatban áll a földrajzi elhelyezkedéssel, pl. Villány az alsó lila, Sopron, a sötét narancssárba a bal sarokban, Tokaj-Hegyalja a sárgászöld a jobb felső sarokban.
Vagy valami ilyesmi.
Én arra tippelek, hogy a pontok helye valahogy kapcsolatban áll a földrajzi elhelyezkedéssel, pl. Villány az alsó lila, Sopron, a sötét narancssárba a bal sarokban, Tokaj-Hegyalja a sárgászöld a jobb felső sarokban.
Vagy valami ilyesmi.
2009.06.04. 14:13:14
De mintha Chile is valami hasonló ötletre alapozna: www.winesofchile.org
2009.06.04. 14:18:11
@Űrlény Lajos: Ja, és akkor Somló ezek szerint mondjuk a barna, ami a bal sarokban levő Soprontól eggyel pontosan jobbra van.
Jenyei 2009.06.04. 14:27:45
Az unásig ismételgetett Eiffel-torony, meg kenguru motívumokat elnézve, jónak tartom. Nincs csikós, gulyás, paprika, csak szőlőszemek - vagy borospalackok alulról, ahogy látni akarom.
Jó.
Jó.
johevi 2009.06.04. 14:29:42
Szerintem meg Bábel Torony színek.
Hajjakend 2009.06.04. 14:38:21
Azt nem tudom csak, hogy magyarázat nélkül kinek jut eszébe erről a bor, és pont a magyar?
Ennyi erővel lehet cipőreklám is vagy intelligens mosópor, ami a lenti koszosból szép világos színeset csinál 22 nagyon intelligens enzimmel.
Ennyi erővel lehet cipőreklám is vagy intelligens mosópor, ami a lenti koszosból szép világos színeset csinál 22 nagyon intelligens enzimmel.
maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.06.04. 14:45:04
Még gyerekkoromban mondta apám:
"Mindegy mit csinálsz, csak nagyonjól ideologizáld meg."
Majd 100 éve így működik a világ... nem lepődtem meg...
"Mindegy mit csinálsz, csak nagyonjól ideologizáld meg."
Majd 100 éve így működik a világ... nem lepődtem meg...
T1GRIS 2009.06.04. 14:47:07
A megdöntött pohárban levő ital nekem is beugrott még a szöveg olvasása előtt, de aztán elvetettem, mer' ki a tököm iszik vizespohárból bort? Erre meg azt mondja a kreatív, hogy mégis.
Azért ettől még jó.
Azért ettől még jó.
Vad.Korte (törölt) 2009.06.04. 14:57:51
A logó lényege, hogy aki meglátja, rögtön az ugorjon be neki, aminek kell. Ha látsz négy karikát egybefűzve, vagy három pálcikát középről háromfelé szaladni egy körben, esetleg egy ágaskodó fekete lovat, rögtön tudod, miről van szó. Ez legalább csak semmitmondó, nem is ronda, szóval elmegy. Töltse be a funkcióját...
hablabla 2009.06.04. 15:07:08
Ha egy fürtöt alkotnának a pöttyök, (bocsánat borvidék manifesztációk) akkor még jobb lenne.
Weboldalon semmi gond akár animálhatnak is (pl. borvidékeket a jellemző színnel kiemelni, vagy a pöttyöket listába rendezni és mellé írni mit jelent...), de nyomtatott anyagon nem fog lejönni mit is akartak szimbolizálni gondolok itt levélpapírra, pecsétre, reklám anyagokra. Szóval elmegy.
Weboldalon semmi gond akár animálhatnak is (pl. borvidékeket a jellemző színnel kiemelni, vagy a pöttyöket listába rendezni és mellé írni mit jelent...), de nyomtatott anyagon nem fog lejönni mit is akartak szimbolizálni gondolok itt levélpapírra, pecsétre, reklám anyagokra. Szóval elmegy.
nemecsekerno_007 2009.06.04. 15:13:34
Aki szakmai kritikákat akar olvasni, az itt talál. Igaz még csak kevés van, de elég friss a dolog:
www.matt.org.hu/public/hir.php?m=188&dok_id=925
www.matt.org.hu/public/hir.php?m=188&dok_id=925
nemecsekerno_007 2009.06.04. 15:24:52
@A. B. Normal
Igen tényleg minimal és modern, de amiatt, hogy sok a pont ez a minimál hatás elveszik. Olyan ez mint a pop-art, ha sokszor kirakjuk Elvis-t, akkor az már nem is igazi. Ha érted mire gondolok.
A francia nem rossz, mondjuk az Eiffel-torony kissé tényleg elcsépelt, a spanyol viszont nagyon jó ezzel a Gaudi-s színvilággal.
Igen tényleg minimal és modern, de amiatt, hogy sok a pont ez a minimál hatás elveszik. Olyan ez mint a pop-art, ha sokszor kirakjuk Elvis-t, akkor az már nem is igazi. Ha érted mire gondolok.
A francia nem rossz, mondjuk az Eiffel-torony kissé tényleg elcsépelt, a spanyol viszont nagyon jó ezzel a Gaudi-s színvilággal.
budai zöld 2009.06.04. 15:31:10
Nem rossz, mert jellegzetes és könnyen megjegyezhetö. Csak konzisztensen kéne használni, ami nem biztos, hogy egyszerü lesz.
A 22 szín elég nehézzé fogja tenni a (színhelyes) használatát nyomtatásban.
Rá fog-e kerülni valaha minden magyar minöségi borra? Mert bezzegausztriában minden bor kapszuláján/kupakján/dugóján ott az osztrák zászló. Egyszerüen, jellegzetesen, megjegyezhetöen és föleg mindenhol.
A 22 szín elég nehézzé fogja tenni a (színhelyes) használatát nyomtatásban.
Rá fog-e kerülni valaha minden magyar minöségi borra? Mert bezzegausztriában minden bor kapszuláján/kupakján/dugóján ott az osztrák zászló. Egyszerüen, jellegzetesen, megjegyezhetöen és föleg mindenhol.
adat 2009.06.04. 15:38:57
eztaszart :(
Cukker 2009.06.04. 15:56:59
Kicsit olyan Sauska reklám... :)
OFF
Jók ezek a Kht-k...szedik a 8 (illetve mostmár 10) forintokat.
Legjobb példa az alkoholista fölött a flash...
Az oldalra elköltenek x milliót...de nincs se telefonszám se működő email cím.
Írok a Magyar Bormarketing Kht. nek, hogy nem működik az info@borkaland.hu... 5 nap alatt válaszoltak is:)
A szomszéd kft-je meg gyárja a számlákat nekik.
OFF
Jók ezek a Kht-k...szedik a 8 (illetve mostmár 10) forintokat.
Legjobb példa az alkoholista fölött a flash...
Az oldalra elköltenek x milliót...de nincs se telefonszám se működő email cím.
Írok a Magyar Bormarketing Kht. nek, hogy nem működik az info@borkaland.hu... 5 nap alatt válaszoltak is:)
A szomszéd kft-je meg gyárja a számlákat nekik.
jazzguru 2009.06.04. 16:07:16
Már megint sikerült valami szarakodás-félével felrázni a Magyar Bormarketing poshadt állóvizét.
Kicsit bennfentesnek érzem magam ebben a témában, mert a bezárása előtt másfél évig dolgoztam a Magyar Borok Házában pincemesterként. Én úgy vagyok ezzel, hogy a magyar boroknak legkevésbé logóra van szükségük.
1. Ha nincsen a magyarázkodás, kinek jutna eszébe a pohár bor ezekről a színes pöttyökről?
2. Vajon mennyit fizetett ki a bormarketing kht. ezekért a pöttyökért, és melyik tehetséges művész izzadt fölötte heteket amíg kitalálta ezt a sz*rt?
3. Mikor hoznak létre azok az okos emberek egy használható rövid és hosszútávú marketingstratégiát a hazai borok külföldi reklámozására?
4. Mikor teszik könnyebbé végre a bor-exportot ma még szinte lehetetlenné tévő szabályozást?
Több kérdés első felindulásomban nem jut eszembe, de az biztos, hogy most fel vagyok háborodva!!!!
Kicsit bennfentesnek érzem magam ebben a témában, mert a bezárása előtt másfél évig dolgoztam a Magyar Borok Házában pincemesterként. Én úgy vagyok ezzel, hogy a magyar boroknak legkevésbé logóra van szükségük.
1. Ha nincsen a magyarázkodás, kinek jutna eszébe a pohár bor ezekről a színes pöttyökről?
2. Vajon mennyit fizetett ki a bormarketing kht. ezekért a pöttyökért, és melyik tehetséges művész izzadt fölötte heteket amíg kitalálta ezt a sz*rt?
3. Mikor hoznak létre azok az okos emberek egy használható rövid és hosszútávú marketingstratégiát a hazai borok külföldi reklámozására?
4. Mikor teszik könnyebbé végre a bor-exportot ma még szinte lehetetlenné tévő szabályozást?
Több kérdés első felindulásomban nem jut eszembe, de az biztos, hogy most fel vagyok háborodva!!!!
Hypofx 2009.06.04. 16:14:28
HAMU ES GYEMANT LOL ezek evek ota nem valtoznak ugyan az a dilettans banda csak sok jo zsiros megrendelest kaptak. Emlekszem az OTP private banking cuccaban is ok nyertek....istenkem hova sullyedt ez a szakma
nina2000 2009.06.04. 16:18:16
Fostalicska...már bocsesz, levette a polcról a nagyokos Johannes Itten : A színek művészete c könyvet....megnézte a Budapest retrót filmen ....és összebaszta az egészet.....de biztos qvasok a számlán a nulla....jellegtelen, dedós munka .
shiraz 2009.06.04. 16:20:20
ha kikerül vmi a címlapra megnyílik az állatkert :)
nemecsekerno_007 2009.06.04. 16:45:12
@budai zöld:
Ám legyen :)
A színvilág hasonló, de ezen nem veszünk össze :)
Abban van amúgy valami amit jazzguru mond, hogy nem ez a logó fogja megváltani a világot :)
Aki a boros szakmában otthon van ahhoz lenne egy kérdésem:
Azt hallottam, hogy a bor zárjegy már értelmét vesztette valami új törvény miatt, de még mindig használni kell, mert valami haver, rokon nyomdája csinálja. Igaz ez? :)
Ám legyen :)
A színvilág hasonló, de ezen nem veszünk össze :)
Abban van amúgy valami amit jazzguru mond, hogy nem ez a logó fogja megváltani a világot :)
Aki a boros szakmában otthon van ahhoz lenne egy kérdésem:
Azt hallottam, hogy a bor zárjegy már értelmét vesztette valami új törvény miatt, de még mindig használni kell, mert valami haver, rokon nyomdája csinálja. Igaz ez? :)
miezitt (törölt) 2009.06.04. 16:52:21
nekem ez tokre tetszik.
csak kar, hogy nem engem kertek fel.
amugy nem konnyu a tema, barmennyire is annak latszhat elsore.
csak kar, hogy nem engem kertek fel.
amugy nem konnyu a tema, barmennyire is annak latszhat elsore.
jazzguru 2009.06.04. 17:09:11
@nemecsekerno_007: A téma valóban nem könnyű, de nem ez a baj. Az elképzelés jó, de a kivitelezés csak olyan magyar-módi.
Bátran állíthatom, hogy a Magyar bor világszínvonalú, a Magyar bormarkerting pedig pont ott tart ahol a bormarketing Kht.
Bátran állíthatom, hogy a Magyar bor világszínvonalú, a Magyar bormarkerting pedig pont ott tart ahol a bormarketing Kht.
t f 1 (törölt) 2009.06.04. 18:05:59
Arra azért kíváncsi vagyok, hogy mennyibe került ez nekünk, mert a szomszéd gyerek egy fagyiért megcsinálta volna ezt.
Mindig is azt állítottam, hogy a literenkénti 8 Ft kidobott pénz*, ezzel a logóval pontosan ezt igazolták.
*Követelni, azt tudják. Már egy éve kiszálltam a borpiacról, de most jutott eszükbe az ellenőrzés. Broáf......
Mindig is azt állítottam, hogy a literenkénti 8 Ft kidobott pénz*, ezzel a logóval pontosan ezt igazolták.
*Követelni, azt tudják. Már egy éve kiszálltam a borpiacról, de most jutott eszükbe az ellenőrzés. Broáf......
egri Fehér 2009.06.04. 18:58:58
@nemecsekerno_007: nem is kell semmiféle zárjegy, általánosságban
@T1GRIS: nem vizespohár, hanem boros, ha meglögybölöd a bort
@jazzguru: konkrétan melyik szabályozás teszi lehetetlenné az exportot?
@Cukker: nem egységesen 10 Ft, hanem van ahol csak 5.
@OmegA404: egy nagyon fiatal kékfrankos egészen bíbor
A logóval nekem az a bajom, hogy a 22 borvidékre utal, ami sok (mondjuk nem irigylem a marketingeseket, mert marketingelni addig is kell, míg a borvidékek kivajúdják végre magukból, hogy mit akarnak az élettől).
@T1GRIS: nem vizespohár, hanem boros, ha meglögybölöd a bort
@jazzguru: konkrétan melyik szabályozás teszi lehetetlenné az exportot?
@Cukker: nem egységesen 10 Ft, hanem van ahol csak 5.
@OmegA404: egy nagyon fiatal kékfrankos egészen bíbor
A logóval nekem az a bajom, hogy a 22 borvidékre utal, ami sok (mondjuk nem irigylem a marketingeseket, mert marketingelni addig is kell, míg a borvidékek kivajúdják végre magukból, hogy mit akarnak az élettől).
budai zöld 2009.06.04. 19:32:45
@jazzguru
Egyetértek, ez a logó gumicsont, nem arról kéne beszélni, hogy teccik/nem teccik, hanem hogy eredményesebbé teszi-e a magyar bor marketingjét egyáltalán.
3. pontod a borstratégia. Ha megnézed a kht. honlapját, más sincs ott, csak logó, meg stratégia (140+ oldal). Kicsit túl van csinálva.
Az általam ismert való világban, ha egy cégnek/márkának 750 milliója van marketingre, akkor erre elég egy max 20 oldal stratégia + kicsit több operatív terv. És a költés fö prioritása a célcsoport elérése hatásos marketingtevékenységekkel.
Ennyi lóvé nem valami sok marketingre, tapasztalatom szerint ennyiböl pazarlás logót rajzoltatni meg agyondokumentálni. Meg lehetett volna spórolni pár 10 milliót és csinálni belöle egy jó belföldi vagy külföldi eseményt.
Egyetértek, ez a logó gumicsont, nem arról kéne beszélni, hogy teccik/nem teccik, hanem hogy eredményesebbé teszi-e a magyar bor marketingjét egyáltalán.
3. pontod a borstratégia. Ha megnézed a kht. honlapját, más sincs ott, csak logó, meg stratégia (140+ oldal). Kicsit túl van csinálva.
Az általam ismert való világban, ha egy cégnek/márkának 750 milliója van marketingre, akkor erre elég egy max 20 oldal stratégia + kicsit több operatív terv. És a költés fö prioritása a célcsoport elérése hatásos marketingtevékenységekkel.
Ennyi lóvé nem valami sok marketingre, tapasztalatom szerint ennyiböl pazarlás logót rajzoltatni meg agyondokumentálni. Meg lehetett volna spórolni pár 10 milliót és csinálni belöle egy jó belföldi vagy külföldi eseményt.
sony 2009.06.04. 19:43:25
A pöttyös trendiii :)
A magyar borászaton belüli állapotokat ismerve kicsit kaotikusabban kellett volna elhelyezni ezeket a pöttyöket. DE! Ha valaki elég részeg, ezeket is össze-vissza látja majd, így nem mondhatjuk, hogy rossz a logó, csak azt, hogy rétegigényeket szolgál ki ;)
A magyar borászaton belüli állapotokat ismerve kicsit kaotikusabban kellett volna elhelyezni ezeket a pöttyöket. DE! Ha valaki elég részeg, ezeket is össze-vissza látja majd, így nem mondhatjuk, hogy rossz a logó, csak azt, hogy rétegigényeket szolgál ki ;)
lackó 2009.06.04. 21:14:34
Van ennek a lógónak egy jó adag Sóska-fílingje...az ugye nyilvánvaló, hogy a retro "trendi", ahogy az is, hogy a bor is egyre "trendibb" dologgá vált, és egyre többen "értenek hozzá", mint a politikiához is (ez az új kommentelők és hozzáértők számán is látszódik). Nekem amúgy nem tetszik...sok ez a 22, alapból...meg egy arculatot, logot ne kelljen már megmagyarázni...szóval. Ennyi. Nekem nem jön be, de ez az én véleményem.
Magyarán akkor erre ment el a 8 Ft?
Magyarán akkor erre ment el a 8 Ft?
zoli 2009.06.04. 22:03:32
Okoskodjunk!
Miután elég nyakatekert magyarázattal érthető meg a logó is, gondolom a borvidékpöttyök színkódja is hasonló gondolatok mentén fejthető meg talán.
Klimatikus és kulturális tényezők?
Előbbiről a meteorológus bácsi mögötti színek, utóbbiról a jellemzően termesztett szőlőfajták és azok színe, ami beugrik. Gondolom tematika is van benne, mondjuk szomszédos borvidékek itt is szomszédolnak. Így például a 3 halványkék (ami nyilván É-Balaton) közelében kell keresni Somlót, legyen mondjuk a bal felső...mit nyertem?
Miután elég nyakatekert magyarázattal érthető meg a logó is, gondolom a borvidékpöttyök színkódja is hasonló gondolatok mentén fejthető meg talán.
Klimatikus és kulturális tényezők?
Előbbiről a meteorológus bácsi mögötti színek, utóbbiról a jellemzően termesztett szőlőfajták és azok színe, ami beugrik. Gondolom tematika is van benne, mondjuk szomszédos borvidékek itt is szomszédolnak. Így például a 3 halványkék (ami nyilván É-Balaton) közelében kell keresni Somlót, legyen mondjuk a bal felső...mit nyertem?
Octopus 2009.06.05. 09:42:14
@A. B. Normal: egyetértek, egy kis szocreál bejátszik (kösz nem kérek belőle). Elsőre egyáltalán nem néz ki jól, csak a magyarázat után van értelme.
A chilei viszont iszonyat jó, már találkozni is vele pl Wine Speculator-ban, vonzza a tekintetet, magyarázó szöveg nélkül is...
A chilei viszont iszonyat jó, már találkozni is vele pl Wine Speculator-ban, vonzza a tekintetet, magyarázó szöveg nélkül is...
karcsai · http://www.garammenti.net 2009.06.05. 10:57:51
@Cukker: 10 forintot csak a legmagasabb kategória után kell majd fizetni, szerintem az a boroknak csak kb. 5%-a lesz, a többi után 5 Ft. És ezeknek is csak 60%-a megy bormarketingre, így összességében jelentősen csökken jövőre a bormarketing költségvetés.
gatsy 2009.06.05. 13:06:41
Megnézegetve a többi versenyzőt, ez még mindig sokkal jobban tetszik. A Chilei a második a többit nem sorolgatnám. Nekem azok nem jöttek be.
Fűrészpor 2009.06.05. 15:19:58
@shiraz: többször kéne kitenni a címlapra, mert így a sok elfogult olvasó megismeri a spontán véleményeket is:)
kisrizling · http://www.szentdonat.hu 2009.06.05. 17:20:10
szerintem nem rossz a logó csak meg kell szokni. ha sikerül tudatosítani külföldön h nálunk 22 apró történelmi borvidék van, akkor jól fog működni. egyedül ezt a pohár dolgot nem értem. alapállásban tényleg vizespohárra emlékeztet. ha ez volt a cél akkor ez gáz. viszont ha elfordítanánk 90-120 fokkal balra, akkor már borospohárrá válna
kisrizling · http://www.szentdonat.hu 2009.06.06. 22:27:25
amúgy erős színtévesztőknek (mint én is) kisebb kihívás a borvidékek beazonosítása. például itt van nekem Rambo Somló tippje: sejtem melyiket gondolod szürkének, de nekem az a pötty legalább ugyanannyira kék:)
A'sel 2009.06.08. 16:34:10
ajanlom a tervezo/ceg figyelmebe bar van egy sejtesem, ismerven a szep hazai kreativ ugynoksegeket es grafikai studiokat, hogy nem az o otlete volt
www.behance.net
nezzenek mar korul mi van a vilagba es tobbet ne kovessenek mar el vizualis terrort a jo kurv@ eletbe!!!
www.behance.net
nezzenek mar korul mi van a vilagba es tobbet ne kovessenek mar el vizualis terrort a jo kurv@ eletbe!!!
hegyaljai 2009.06.09. 10:39:11
A neves filozófusok ajánlása szerint izlésről vitatkozni nem illik, illetve szép az ami érdek nélkül tetszik. Na most én szerintem ez a logó se nem szép, és semmilyen értékrendem szerint nem is tetszik.
Ettől még működhet, mint logó, ha nincs is direkt kapcsolatban sem Magyarországgal, sem a borral.
A baj az, hogy ahhoz, hogy a közönség ezt a logót a magyar borhoz kösse, rengeteg pénzt kell elkölteni, legalább tíz éven keresztül.
Tudjuk jól, hogy a Mercedes csillag jeléből sem lehet az autóra asszociálni, a Deutshe Bank logója, egy keretben megjelenő ferde vonalnak, látszólag semmi köze a pénzhez, vagy Németországhoz. Viszont mindkettőt nyomatják évtizedek óta.
A magyar bor logóval kapcsolatban ez a fő kérdés: kitarttuk e mellette 60-80 évig, hogy egyértelműen eredményes lehessen??
Ettől még működhet, mint logó, ha nincs is direkt kapcsolatban sem Magyarországgal, sem a borral.
A baj az, hogy ahhoz, hogy a közönség ezt a logót a magyar borhoz kösse, rengeteg pénzt kell elkölteni, legalább tíz éven keresztül.
Tudjuk jól, hogy a Mercedes csillag jeléből sem lehet az autóra asszociálni, a Deutshe Bank logója, egy keretben megjelenő ferde vonalnak, látszólag semmi köze a pénzhez, vagy Németországhoz. Viszont mindkettőt nyomatják évtizedek óta.
A magyar bor logóval kapcsolatban ez a fő kérdés: kitarttuk e mellette 60-80 évig, hogy egyértelműen eredményes lehessen??
kzgy 2009.06.11. 14:07:36
Miből gondoljátok, hogy a 8 forintok (5-10 most már) szépen a Kht. számláján vannak, hülyeségre költik és logókat rajzolnak szabadidejükben? Hát nagyon nem.
Ja, és kérdezzétek meg az osztrák borászokat, hogy mennyit fizetnek marketing-hozzájárulás címen. Kb. 5-6-szor annyit, mint a magyarok. (Mondjuk van is eredménye.)
Ja, és kérdezzétek meg az osztrák borászokat, hogy mennyit fizetnek marketing-hozzájárulás címen. Kb. 5-6-szor annyit, mint a magyarok. (Mondjuk van is eredménye.)
Zete · http://sikeresmagyarok.blog.hu 2009.11.19. 08:34:09
Nekem tetszik. Mai, jól megjegyezhető, kiérzem belőle a szőlőszemeket, ill. -fürtöt, sőt még hazánk alakját is. Plusz az egyes borvidékek színei bekerülhetnének azok marketingjébe is.
Wolfram 2009.11.19. 09:43:23
A biztos, hogy spontán módon nem asszociál a magyar borra, de meg lehet tanítani. Minél kevésbé egyedi, vagy markáns egy logó, és minél "távolabb" van attól, amit képvisel, annál többe kerül rögzíteni.
Egyébként szép, esztétikus logo, bár a színhelyességgel tényleg lesznek gondok... Hogy mutat monokrómban?
Nekem leginkább ez a problémám vele:
www.winesofvictoria.com.au/
Nincs új a nap alatt:
www.canberrawines.com.au/
www.borkaland.hu/
Egyébként szép, esztétikus logo, bár a színhelyességgel tényleg lesznek gondok... Hogy mutat monokrómban?
Nekem leginkább ez a problémám vele:
www.winesofvictoria.com.au/
Nincs új a nap alatt:
www.canberrawines.com.au/
www.borkaland.hu/
Utolsó kommentek