Ha eddig kétségeink lettek volna aziránt, hogy az úgynevezett fejlett világ nagy része elsősorban kereskedelmi termékként tekint a borra, akkor most e kétségeinket nyugodtan sutba vághatjuk. A borbranding jól fizetett szakemberei ugyanis eddig soha nem látott intenzitással vágják naiv arcunkba, hogy az eladási mutatók még hosszú ideig fontosabb tényezők lesznek, mint bármi más. A Beck's sör után a borpiacot is hódítja az ultragagyi: megszületett a Hello Kitty bor. Természetesen hol máshol, mint Olaszországban. A Decanter cikkét szemlézzük.
A lombardiai Tenimenti Castelrotto borászat a luxuscikkeket forgalmazó Camomilla csoporttal rakta össze erőforrásait, hogy vállt vállnak vetve piacra dobjanak négy bort az Ikuko Shimizu által 1974-ben tervezett, lufifejű cica képével. A borászatot tulajdonoló Torti család képviselője, Patrizia Torti szerint "Hello Kitty nemcsak a gyerekek kedvence, hanem tinédzserek és felnőttek elismert kult-ikonja is világszerte. Évek óta trendi, a táskáktól a ruhákig, a Smarttól a Porschéig mindenhol feltűnik. Büszkék vagyunk rá, hogy a képével dobhatjuk piacra e borokat". A Camomilla exportmenedzsere, Nicolas Belloni ehhez hozzátette, hogy "Hello Kitty a világ egyik leghíresebb karaktere, népszerűsége Olaszországban is töretlen. Természetes, hogy logoja a minőségi borhoz, Itália egyik zászlóshajójához is kötődik".
A sorozat egy Devil névre hallgató vörösbort, egy Angel nevű fehéret és két habzóbort (Brut Rosé, illetve a félédes Sweet Pink) tartalmaz, mindegyik az Oltrepo Pavese nevű terület pinot noir szőlőjéből készült. A Hello Kitty logo és az olasz zászló a palackok címkéjén, és a palacknyakon található medálokon fog szerepelni. A bort jelenleg az USA, Oroszország ls Szingapúr területén terjesztik, de tervbe vették értékesítését az Egyesült Királyságban is.
Utolsó kommentek