Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Ettől leszünk mozgékonyak

Konyakkóstolón jártam

2010.01.18. 06:00 - vörös és fehér

Előrebocsátom: konyakozni nem szoktam. Sőt, a konyakról kifejezetten negatív emlékeim vannak, középiskolában menő dolognak tűnt ugyanis, ha valaki a házibuliba jugoszláv Napoleonnal állított be. A másnapokra ma is élénken emlékszem. Úgyhogy teljesen laikusként, viszont nagy várakozásokkal mentem a Royal Cognac House által szervezett kóstolóra.

Az est házigazdája a cég ügyvezetője, dr. Körmöczi Imre volt, aki kimerítő előadást tartott az alapokról, azaz a konyak eredetéről, a lepárlási eljárásról, valamint a kóstolási szabályokról. Az átadott információ-halmazt megpróbálhatnám visszaadni, de egyrészt valószínűleg nem lenne ez teljes, másrészt a cég honlapján mindezt rendszerezetten el is lehet olvasni.

Az nem lepett meg, hogy ez az ital is véletlenek sorozatának köszönheti világra jöttét – ha Bordeaux nem tesz hűségesküt az angoloknak, akkor lehet, hogy a Cognac régió is a borkészítés mellett marad. Másrészt, ha a hugenották nem La Rochelle-be telepednek le, akkor valószínűleg a hollandok sem kezdik el az innen származó bort lepárolni, hogy brandy-ként a tengeri utazásokra vitt vizet fertőtlenítsék vele. És persze a lepárló-üzemeiket sem telepítik át ebbe a régióba, és nem jönnek rá, hogy a kész párlatot felesleges túlságosan felvizezni, jó az úgy 40%-os töménységben, magában is. Meglepő volt szembesülni azzal a ténnyel, hogy a filoxéra-pusztításig Franciaország legnagyobb borrégiója Cognac volt – a kereslet a konyak iránt töretlennek bizonyult. A filoxéra után kialakult a végleges fajtaválaszték a régióban: elsősorban ugni blanc, folle blanche és colombard szőlőkből készül a konyak.

A konyak készítése a szőlő szeptember végi, október eleji szüretével kezdődik, és március 31-ig tart. Akinek ekkora nem sikerült kétszer lepárolnia az alapanyagot (ami egy nagyon savas, 9-es alkoholú alapbor), az abban az évben a szabályok szerint a cognac szót a brandy-jére nem írhatja rá. A konyak a másodszori lepárlás során keletkező párlat közepéből, az ún. szívből készül, aminek 60-72%-os alkoholtartalma van. Ezt utána ki-ki ízlésének megfelelő tölgyfahordóba teszi a fenti eau-de-vie-t.

A kóstoló meghívott konyakháza a Delamain volt, akik kizárólag használt, a limouisin-i erdőkből származó tölgyhordókba töltik az alapanyagot. Ráadásul ők kereskedőház, azaz saját szőlővel és lepárlóval nem is rendelkeznek, viszont a hat cognac-i termőterület közül kizárólag a legjobbnak tartott Grande Champagne-ból vásárolnak. Elég régóta, ugyanis a cég elődjét 1759-ben alapította James Delamain. Az a cég tönkrement, így a konyakos üvegeken az 1824-es újraalapítás dátuma szerepel. A cég az egyik legtradicionálisabb konyakkészítő a régióban. VS és VSOP, azaz 2, illetve 4 éves konyakokat nem készítenek, kizárólag XO, azaz extra old blendekkel (házasítással) és évjáratos (vintage) konyakokkal foglalkoznak. Ráadásul az XO-nál előírt minimum hat éves érlelés helyett náluk a legfiatalabb konyak átlagos életkora 25 év. A kóstolt konyakok ezúttal blend-ek, azaz különböző eaux-de-vie-k (alapkonyakok) házasításai. Mivel az alkoholtartalmat is be kell állítani 40% környékére, ráadásul a kifinomult konyakkóstolók a blend-ekben kifejezetten az állandóságot keresik, ezért a keverőmester szerepe kiemelt a készítési folyamatban. A Delamain-nál ráadásul egy blend előállítása sem egyik napról a másikra történik: az alkoholszint beállítása két évig tart, ennyi ideig adagolnak az alapanyaghoz visszahígított konyakot (ún. faibles-t – minden évjáratból félretesznek 15%-os alkoholtartalomra hígított konyakot és a keverésnél desztillált víz helyett ezt használják).

Három Delamain konyakon keresztül bepillantást nyertem a konyakok érdekes világába. Három különböző blend, három különböző érlelési idő – nem meglepő módon három markánsan eltérő konyak került a poharamba.

Elsőként a Pale & Dry nevű, átlagosan 25 éves eaux-de-vie-kből összeállított konyakot kóstoltuk. A márka 1920 óta van piacon, így Dominique Touteu kóstolómesternek nincs könnyű dolga, hogy évről-évre pontosan ugyanazokat az illatokat zárja palackba. Mert egy konyakot elsősorban az illata alapján ismernek fel a hozzáértők. Nos, én nem vagyok hozzáértő, de legközelebb a virágos, citrusos, trópusi gyümölcsös jegyeket keresném a poharamban. Apropó: pohár. A klasszikus, öblös poharak alkalmatlanok konyakkóstolásra, erről a helyszínen meggyőződhettünk. Egy tulipánformájú pohár sokkal célravezetőbb volt. A konyak ízé elsősorban szárított gyümölcsös volt.

Az esti imák után Vesper-nek elnevezett konyakot az ötvenes évek óta készítik Delamain-ék, és 35 éves érlelés után kerülhet piacra. Mély, borostyánszínű ez a tétel, illatában sokkal fűszeresebb, mint a Pale & Dry. Hordófűszerek, vanília, és sok-sok füge – ezt jegyeztem fel a szagláspróba után. Ízében is markánsabb, mint előző társa, csokoládét és fűszereket találtam benne. Az üres poharat félretettem, és az illat intenzitása a kóstoló végére sem csökkent. Állítólag legalább 24 óra múlva is ugyanezt árasztotta volna az üres pohár.

A konyakház legújabb blend-je az Extra Grand Champagne nevet kapta. 2006-ban készült először, 40 éves tételek keveréséből. Laikusként is elbűvölőnek találtam ezt az italt, a dohányos, aszalt gyümölcsös, finoman parfümös illatok kifejezetten elegánsak voltak. Ízében érett, krémes, kicsit marcipános jegyeket találtam, amiket megfogni kevésbé tudok, mint egy bor karaktereit. De meginni is jó élmény volt ez a konyakot. Ha lenne felesleges 81 ezer forintom, még a barátaimnak is bemutatnám, milyen egy igazán izgalmas konyak.

Végezetül egy érdekesség: tudják, hogy az amerikaiak után kik a világ második legnagyobb konyakfogyasztói? Az angyalok. Ugyanis az érlelés során elpárolgó, jórészt alkoholból álló eau-de-vie-t a franciák úgy nevezik: az angyalok része (part des anges).

Címkék: kóstoló konyak xo royal cognac delamain

31 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr541679770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kóstolómester (törölt) 2010.01.18. 07:57:39

Kiváló cikk!
De nem volt nálad a Pentax Gábor?
Hol vannak a profi képek amit készíteni szoktál írásaidhoz?

"Sőt, a konyakról kifejezetten negatív emlékeim vannak, középiskolában menő dolognak tűnt ugyanis, ha valaki a házibuliba jugoszláv Napoleonnal állított be."

Hát persze hogy negatív, ugyanis jugoszáviában csak brandy volt..Cezar vinjak netán? Hasonló élményeim vannak abból az időböl nekem is.

Most télen már kétszer is felhúztak vendégségben hogy kérek e konyakot? Mondtam hogy persze...erre előkerült valami olcsó brandy. A Cognac az Cognac.

Mindegy.

Én a magyar pálinkát részesítem előnyyben a téli időszakban, csak egyetlen konyakot iszom és az a Delamain mégpedig azért mert "tiszta" a ház, nem színezik és édesítik a párlataikat. A "száraz sápadt" az az aminek mondja magát. A pénzedért igazi konyakot kapsz, nem valami karamellel színezett, mély borostyán színű brilliáns terméket amit több neves Cognac ház árul a piacon.

(A színezés és édesítés mögött állítólag az állandó nagy vásárló, az ázsiai piac áll. Ők úgy szeretik)

Szóval nálam már régen a Delamain a csúcs, de az Extra Grande Champagne-t még nem kóstoltam.
Igazán szerencsés vagy.

fiatalborivo 2010.01.18. 09:27:16

Tényleg nagyon jó írás, néha kell ilyen is a sok bor között, akár pálinkákból is csinálhatnál egyet. Az átlagemberhez hasonlóan én is kevéssé jó emlékekkel rendelkezem a cognacot nézve, ugyanis én se nagyon kóstoltam még igazit csak annak mondottat, amiben a durva alkoholgőzön kívül nem sok vonzót láttam. Egyetlen kivétel volt ez alól, egy impozáns társaság látogatott el a présházunkba úgy 2 éve télen, főztem nekik 35 literes bogrrácsba(tele volt) disznótoros töltöttkáposztát kis füstölthússal megspékelve, ők meg hoztak Dúzsi roset, valamilyen francia Syrahot(akkor kedveltem meg a fajtát), egy hulmidorban kizárólag Cohiba szivarok széles választékát és egy Rémy Martin XO excellencet. Na az kicsit más volt mint a többi amit előtte ittam. Egy grand corona Cohibahoz először egy fél pohár syrahot kortyoltam el, aztán amikor a többiek is nekiláttak a konyaknak(4en szivaroztunk) akkor engem is megkínáltak. Lehet nem teljesen pontosan éreztem az ízeket a szivar miatt de határozottan érzett a hordó íze, vaniliás, édeskés pörköltes jegyek és utóízben , vagy a korty végén valamilyen aszalt gyümölcsre emlékeztető ízek voltak benne. Harmonikus, nem karcos, nem bántó alkoholu, jó ital volt. 4en megittuk a fél üveget ami volt még benne, mire mindenki végzett a szivarral. Nagy élmény volt de ettől függetlenül maradok a pálinkánál, én jelen körülmények között nem adnék annyi pénzt amennyibe az ilyen minőségű konyakok kerülnek.

akov · http://borrajongo.blog.hu 2010.01.18. 09:43:40

@fiatalborivo: A cognac áráról. Az XO-k igen drágák tudnak lenni, ez igaz. VS/VSOP konyakot sokszor jó áron lehet venni. Pl: Martell VS, vagy Henessey a metroban (olyan 5-6000Ft) és ezek is nagyon jók, bár nem olyan simák, mint az XO. A minőségi pálinka 4000Ft körül kezdődik, de ha valami minőségit akarsz, akkor rögtön 5-6000Ft körül vagy, pedig ezek hordóban sem voltak.

A hétvégen egészen véletlenül vakon whisky-t és whiskey-t kóstoltunk. A cimborámat megkértem, rejtse el a Martell VS-t a sorban, hogy lássuk milyen pofát vágnak a többiek. :)

Végül a legjobb 3-ba bekerült a 6-ból a szerény kis VS cognac, sőt volt, akinek az ízlett a legjobban. És valóban, nagyon koplex ízzel-illattal rendelkezik. Singleton 12y, illetve Glennfiddich 15y (solera) volt versenyben vele. Nálam a Singleton vitte a prímet...

lackó 2010.01.18. 10:18:08

Ez a pálinka kérdés tényleg érdekes, büszkék vagyunk nemzeti italunkra, ára pedig az egekben van. Nem tudok pontos bekerülési költséget mondani, de végeztem egy kis számítást, így kijött, hogy kb. 2000 Ft 1 l pálinka bekerülési ára. Amire a boltokba jut tartunk 4-5e Ft-nál, se hordó, se érlelés...szóval érdemes ilyen szemszögből is nézni a dolgokat.

Egyébként tavaly ittam egy nagyon jó román brandyt, fogalmam sincs már, hogy mi volt, csak azt tudom, hogy jó :)

fiatalborivo 2010.01.18. 10:22:50

@akov: Igazából nálam a pálinka nem az amire te gondolsz, akármilyen boltit is kóstoltam az 1500 ftos Mézes málnától a 16000 ftos Agárdi kökény vagy somig egyik se adta azt az élményt mint amit bérfőzetéssel csinálunk. Szinte minden bolti 40%ra le van butítva és az nekem nem pálinka.(tudom hogy mi a törvényi megfogalmazása) Én abban szocializálódtam, szocializálódok hogy a pálinka 50,51,52%os az nekem úgy finom, a legtöbb 40%ostól émelygek ha többet kell inni belőle. Ja amit nálunk a pincesoron akárhol iszik az ember vagy vendégségbe a környéken, az mind 50+%os házilag gyűjtött gyümölcsből készült bérfőzéses. Mindig van rossz is köztük a nem jó tárolás, vagy nem jó főzés eredményeképpen, de ahol mi csináltatjuk ott nincs ilyen gond. Nekünk otthon van borpárlat, azt most fogom majd beágyasozni aztán 5 literes hordóba kerül, van szilva, sárgabarack, eper fáról/szeder ki hogy ismeri, és a kedvenc: törköly. Ez mind 50%os, kiváló gyümölcsösséggel ízben és illatban is. Mondom ezt úgy hogy tényleg sokat kóstoltam főleg agárdi pálinkákat. Ja és 1500 ftért főzetjük literjét. Persze a gyümölcs kezelése, szedése mindent ha felszámolok akkor nem biztos hogy olcsóbb de az a része hobbi, szórakozás. Ezért írtam hogy nem adok 5-15-115 000 ftot kognacért, mert olcsóbban jutok pálinkához és mert az íze is jobb számomra, továbbá a gyomrom az50+%os pálinkától nem remeg meg soha, tisztán a a 40es whiskey(minőségi, mondjuk 1-2 10 éven túlit ittam csak)a rum, a cognac pedig 2-3 poháron túl nem esik jól.

Ignorantius 2010.01.18. 10:24:00

Könyörgöm, borozáskor ne szivarozzunk, vagy legalább ne vágjunk fel vele egy bor szakblogon. Továbbá kéretik mellőzni borkóstolókon is, nincs annál zavaróbb, mint nem érezni a bor illatát és aromáját a szivar/dohányfüsttől. Konyak mellé már talán hamarabb.

Octopus 2010.01.18. 10:25:31

rá lehet kattanni a konyakra, a minőségi igazi élmény. Tavaly a Borsa Vinin volt egy idősebb úriember, aki cognac-i metódus szerint készitett brandy-jét kóstoltatta, na az pazar volt. Az olaszoknál annyira talán nem jellemző az ilyen ital, de ő veszett jót csinált, attól jobbat még nemigen ittam...

fiatalborivo 2010.01.18. 10:31:32

@Ignorantius: Ott nem borozásról hanem egy baráti/üzleti beszélgetésről volt szó. A töltöttkáposzta 2 tányérja után pedig jól esik egy szivar. Tehát az volt a lényeg. Az hogy a szivar kiegészítésére, szárazságának egyensúlyozására ki mit iszik mellé, a legtöbb szivaszakértő és fogyasztó szerint 1 dologtól függ, kinek mi izlik hozzá. Persze a legtöbb esetben a cognac, brandy szokott előkerülni de én pl egy fűszeres vörösborral sokkal jobban élvezem. És nem felvágásnak szántam csak leírtam a körülményeket, elvégre ahogy pár napja egyik kommentben valaki megfogalmazta, ez egy gasztroblog, gasztronómiai dolgokról írtam csak.

akov · http://borrajongo.blog.hu 2010.01.18. 10:50:17

@fiatalborivo: a 40% tudtommal azért alakult ki, mert ha 40% körül jön le a cucc, akkor marad meg benne a legtöbb gyümölcsaroma. Ha 50%, sőt 70% környékére mész, akkor valami neutrálisabbat kapsz.

A legjobb minőségű pálinkát sohasem kell "ágyazással" és mézzel elrontani. Főként a mézes pálinkákba a legszarabb párlat kerül bele.

Toman 2010.01.18. 11:01:18

Ha már szóba jött a pálinka, akkor szeretnék nektek ajánlani egy elképesztően meggyőző pálinkaházat. A Lajosmizsei GUSTO pálinkákról lenne szó. Árulnak 51°-os pálinkákat is, és rendkívül jó minőségű alapanyagokból dolgoznak. Konkrétan, talán soha nem láttam még olyan szép barackokat, amikből ott pálinkát főztek. És azért, hogy a bloghoz is kapcsolódjak: készítenek cserszegi fűszeres szőlőből pálinkát. Ez 41°-os, ágyas verzióban ittam, de létezik nem ágyasban is. Én ennyire a borhoz közel álló pálinkát még nem ittam (persze, nem ittam még sokat...). És ez nem törköly-, hanem szőlőpálinka! Aki arra jár, mindenképpen térjen be! A helyszínen érdemes vásárolni... :) Tartanak kóstolókat is.

kezdő alkoholista · http://physicist-student.deviantart.com/gallery/ 2010.01.18. 11:04:56

Elnézést a dupláért, de ez előző én voltam. Rossz felhasználói fiókkal léptem be. :)

fiatalborivo 2010.01.18. 11:30:40

Hát ha jól tudom, 40%on nem jön le semmilyen pálinka a főzdében, hanem 70-80%on jön le és azt higítják vissza a megfelelő szintre vízzel.(Nem úgy a cognacnál, ott ugye 15%os cognacot adnak hozzá a cikk szerint). Az meg hogy a gyümölcstartalma, mármint az aromái hogyan érvényesülnek az nem a szeszfoktól függ hanem attól hogy az egységnyi aroma anyag, ízanyag mekkora mennyiségű alkoholban oszlik el. Ezért van az hogy tiltják a cefre cukrozását mert ha az ember 100 kg cefréhez bevág 10 kg cukrot akkor 10 literrel vagy 8cal több pálinkát kap vissza mintha nem tenné bele csak épp az íze nem lesz annyira jó, egyre inkább felhígul ugye az aroma az alkohol által.És ez minőségromlás, az meg nem jó a pálinka hírnevének, ezért van a törvény. Namármost mi ettől függetlenül mindig teszünk bele cukrot, mondhatnám hogy nem de minek vetítsek, szinte minden magának főzető rak bele(szerintem aki értékesítésre főz az is), csak a legtöbb nem ismeri el. De fontos hogy nem az miatt hogy rontsuk az aromavilágot, meg hogy több pálinkánk legyen, hanem az miatt hogy a forrás, pektinbontás hamarabb beinduljon és teljesen kiforrjon a cefre(a cukor ezt beindítja 1 óra alatt). Csak ugye azt kell tudni milyen gyümölcshöz mennyit illik rakni, hogy a minőség rovására ne menjen. Meg ugye léteznek itt is kül dolgok amik segítik a bontást de a cukor még mindig a legtermészetesebb.

Amúgy én ezt a tapasztalataim és egy 70 éves pálinkafőző barátom elmondása alapján írom, lehet hogy főznek másképp is pálinkát, én ezt ismerem.

fiatalborivo 2010.01.18. 11:32:52

Ja az ágyaspálinkába mézet nem rakok, de van annyi pálinkánk hogy törkölyt meg a gyümölcsöket isszuk ahogy kell, viszont a borpárlat íze nekem nem jön be annyira azért lesz belőle málnás ágyas, de nem higítom mézzel, a foka megmarad

lackó 2010.01.18. 11:44:42

@fiatalborivo: hihi, én nem teszek bele cukrot. Király-e vagyok? :D

fiatalborivo 2010.01.18. 11:51:13

Nem mondtam hogy csak akkor forr ki jól és indul be hamar a forrás ha raksz bele. Csak azt hogy mi így csináljuk. Király nem vagy csak törvénytisztelő állampolgár, már ha te azon kevesek közé tartozol aki nem rak bele és valójában sem:)

lackó 2010.01.18. 11:56:43

@fiatalborivo: többé-kevésbé :D

Mindegy is, nem lényeg egyébként, csak úgy írtam, mert jól esett. :)

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2010.01.18. 14:00:40

Tényleg jó poszt, és tényleg jól esik néha egy kis nem-bor.

Egyébként a "part des anges" kifejezést nemcsak a konyak, hanem a Jura "sárga bor"-ának a készítésénél is használják, amit úgy csinálnak, hogy a hordóból elpárolgott bort nem pótolják, így az félig-meddig oxidálódik, és ettől lesz rozsdás-sárgás színe, és diós íze.

loading 2010.01.18. 14:45:51

@fiatalborivo: Matheus pálinkák között találsz 50 és 60%-st is (spirit sorozat) Abból a cigánymeggyet javaslom. Nagyon viszi a prímet. Igaz 7-9eFt 0,5liter. (ÖMV kúton olcsóbb, mint a webáruházában).
Törköly, akkor pl.érlelt törköny Szicsektől (~43%).
@akov: Kóstold meg a Rémy Martin VSOP-t. Az finom. Nekem jobban ízlett, mint az XO-ja. Selymesebb.
A Glennfiddich-ből inkább a standard 12 évest vagy az 18 évest ajánlom. A Solerának van egy sajátos íze, amelyet speciel én nem szeretek. Vagy a Knockando 10 éves, illetve Balwennie Doublewood.

akov · http://borrajongo.blog.hu 2010.01.18. 15:23:50

@loading: a Glennfiddich 15 pont a solera miatt érdekes. A Singleton 12 nagyon ott van a szeren (azt hiszem en nem nagyon kapható nálunk). Az előbbiben nagyon égetett az alkohol, kerekségre nem lehett a Singletonhoz hasonlítani.

Rui Blaaz 2010.01.18. 16:52:06

a cikk nagyon jó, a kommentek nem annyira

czudarka 2010.01.18. 19:08:30

szerintem ebben sem lennénk gyengébbek, mint a fr.-ák, csak nem hiszem, hogy utánozni kéne őket!
bár van ami olyan jó, mint a francia és mégis magyar sőt homoki szőlőből készült!
Márton és lányai:
Bardin Brandy XO - EZÜST érem
2008, DESTILLATA

szerintem nem rossz eredmény !

Ha tömény éljen a magyar pálinka!!!!!! és párlat!!!!

czudarka 2010.01.18. 19:10:33

@fiatalborivo: szívjál szivart!
annyit és akkor és ahhoz amennyi, amikor és amihez jólesik!!!!!!

Vivát PARTAGAS Serie d

tomlaker 2010.01.18. 20:50:29

mondjuk és armagnac párti vagyok de egy jó cognacot soha ne utasítsunk vissza!

2010.01.18. 23:00:40

@mistinguett: sőt, az "angel's share" a whisky-gyártásban is használt fogalom. évente kb. 2% párolog el a hordókból.

fiatalborivo 2010.01.19. 02:25:02

Az angyalok jussa a palinkaknal akar10%is lehet ehy Dunafoldvari palinkas, boros kereskedobaratom szerint.Mult heten beszeltem Vele hogy a nala vasarolt hordo hogy van kikezelve(ugy kaptam) az egyik parafinnozott es kivulrolenyhe lakk is azzal semmi dolog de a masik szuz 10 literes tolgy hordo arra azt mondta hogy ugyanolyanbol neki egy ev alatt kb 1 liter parolgott el. Arrol nem szol a fama hogy esetleg rajart-e valaki...

Krisztina (törölt) 2010.01.19. 11:30:55

Tudom, hogy nem konyak, de a Remy felso kategoriasai kutya jok tudnak lenni. Etcsokoladeval, kizarolag :) Tessek nyugodtan megbotrankozni, en igy szeretem. Bar csak miota venulok...

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2010.01.19. 16:17:51

@Krisztina: Mért botránkoznánk meg, a konyakmeggy is étcsokoládéból van, nem? :)

Pencroft Tivald 2010.01.19. 16:32:21

@Krisztina: A Rémy Martin-re gondolsz? Az bizony konyak a javából.

Krisztina (törölt) 2010.01.19. 16:37:31

@Pencroft Tivald: hat, en eddig ugy tudtam, hogy csak a bizonyos Cognac tartomanyban keszlut borparlatot lehet annak szolitani.

Krisztina (törölt) 2010.01.19. 16:39:29

Ja, hogy a Remy odavalo :) akkor biztosan azert olyan jo. Nemhiaba, mindig is ki tudtam valasztani egy uzletben elso pillantasra a legdragabb/legjobb minosegu holmit, mindenfele erofesztites nelkul.
süti beállítások módosítása