Címkék

Utolsó kommentek

  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • tiboz: A Frittmann pincészet 2015-ben az Év pincészete díjat is kiérdemelte. Sőt még a Wall Street Journa... (2015.10.30. 08:37) Frittmann a tilón
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

  • Hibás feed URL.

Alkoholista a Facebookon

Telefonos segítség

2010.01.22. 07:00 - alföldi merlot

Aktuális cikkében Matt Kramer egy tipikusnak mondható helyzetet ír le: a beszerzésre kész fogyasztó körülnéz az üzletben, de amit ismer, az nem elég érdekes, amit nem ismer, arról nem kap megfelelő tájékoztatást, így aztán fogódzó nélkül nem vállalja a kockázatot, és üres kézzel távozik. Lehet persze, hogy a soha nem hallott borvidék soha nem hallott nevű termelőjének soha nem hallott fajtából készített bora tökéletes választás lett volna, de a szótlan, életunt vagy egyszerűen tájékozatlan eladó, és a sablonos, semmitmondó hátcímke nem tudja meghozni a kedvet a kockázatvállaláshoz. Pedig ez a vesztes-vesztes helyzet kis ráfordítással győztes-győztesbe lenne fordítható.

Kramer szerint a legolcsóbb borok kategóriáját leszámítva, ahol az ár dönt, a sztori hozza meg a kedvet, adja el a bort. Nem minden borhoz jár automatikusan jó történet, de tegyük föl, hogy a sztori megvan – a történelem, a vidék tálcán kínálta, vagy a derék borász és stábja kiötlötte. Akkor is marad egy megoldandó probléma: a sztorit valahogy oda kell tapasztani minden egyes palackhoz. És erre a problémára az óriás posztereknél és az egészoldalas hirdetéseknél most hatékonyabb és olcsóbb megoldás kínálkozik hála az internetnek és a mobiloknak. A legegyszerűbb a hátcímke kihasználása. Mindössze annyit kell tenni, hogy a borász feltüntet egy ingyenes telefonszámot, és aki ezt fölhívja, meghallgathatja a gazda kompakt, szellemes és informatív mondandóját az adott borról, esetleg egy újabb gomb megnyomásával a borászat filozófiájáról, az évjáratról, a fogyasztási javallatról stb.

Van ennél high-techebb megoldás is, bár kevésbé személyes: a mobil kamerájával ráfókuszálunk a címkén található vonalkódra (vagy valamilyen tagre), és pillanatok alatt megjelenik a telefon kijelzőjén a borászat honlapjának releváns oldala. Vagy kapunk egy sms-t a megfelelő leírással.

A legpöpecebb - bár egyben valószínűleg a legsérülékenyebb - megoldást a képfelismerés kínálja: a telefon kameráját a címkére állítjuk, az beazonosítja a bort, kiválasztja az adatbázisból a megfelelő leírást, és egy másodpercen belül olvashatjuk a releváns információt.

Az ilyen és hasonló alkalmazások kihasználásában egyébként a bormagazinok és kritikai fórumok járnak az élen, Robert Parker vagy a Wine Spectator már jó ideje kínál mobilon elérhető adatbankot. (Az egyik ilyen iPhone alkalmazás sikeréről már beszámoltunk.) A borászatok és a kereskedők azonban mintha nem vennének tudomást erről a lehetőségről. Különösen a borászatok lusták, hiszen számtalan alkalommal tapasztalhatjuk, hogy a honlapot jól-rosszul összerakják, beindítják, aztán frissíteni már elfelejtik, és két-három éves, régen kifutott borok árulkodnak a gazdák trehányságáról.

Kramer pozitív példaként a Brezza nevezetű, kis barolói pincészetet hozza fel: www.brezza.it. A honlap háromnyelvű, könnyen kezelhető, bőséges információt kínál az egyes dűlőkről, a klónokról, a művelési módról, a hozamokról stb. Elmondják, hogy miért alkalmaznak Vino-Lokot parafa helyett, és persze a borászat és a család történetét is elmesélik.

Kramer végszava: „Használják ezeket a spéci alkalmazásokat? Nem. A borászatok az eladáshoz továbbra is egy gyufásskatulya méretű címkére hagyatkoznak, aminek egyharmadát a vonalkód és az alkoholfogyasztás veszélyeire figyelmeztető blabla foglalja el. Ez annyira XV. századi.
Gutenberg büszke lehet. De képzeljük csak el, hogy mit tenne Steve Jobs, ha az Apple-nek lenne egy borászata!”

[Az egyik képet innen metszettem, a másikat eminnen.]

Címkék: marketing mobil telefon híradó wine spectator matt kramer

27 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr451691939

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kóstolómester (törölt) 2010.01.22. 07:39:03

„Használják ezeket a spéci alkalmazásokat? Nem."

Kramer úr azt is elmondhatta volna hogy miért nem?

Tény és való hogy az "információs" szolgáltatás a borászatok, nagykerek és éredekelt bormagazinok részéről nem több mint reklám. Nem kell ahhoz mobil hogy az ember ezt elszenvedje.

Hányszor volt már hogy a borász feltette a honlapjára az éppen elkészült borát, mint eddig a legjobbat (mindíg az a legújabb legjobb amit el akarunk adni?) aztán kiderült hogy nem több egy hétköznapi bornál.

Elfogultság mindíg van.
Mikor István a Ranolder vöröst töltötte ki és elkezdett áradozni, mondtam hogy akár abba is hagyhatja...se struktúra, sem izgalom, egy egyszerű balatoni bor és kész. Ott helyben megmondtam. Mégcsak megsem haragudott.

A gépnek hogy válaszoljak?

fiatalborivo 2010.01.22. 07:48:41

Az említett alkalmazások nagyon hasznosak tudnak lenni, ha kellően igényesen kidolgozottak, az adott felhasználó nyelvén is elérhető(sokakat az angol is riaszt, mert hiába beszélnek angolul, nem biztos hogy a szakkifejezést már megérti) és persze akkor ha mondjuk a magyar verzióban nem csak 2 pince van benne. Viszont, ha már csak 2 pincét raknak mondjuk a magyar verzióba akkor nyílt forráskóduvá téve a dolgot, vagy egyszerüen web 2.0 módszereket használva, csak a keretet megadva, a fogyasztó is bővíthetné azokat, az alkoholisták leírásai is bekerülhetnének, csak egyelőre ilyen programot még nem láttam. Pedig a dolog működik, lásd ezt a blogot is, megjelenik egy cikk ami ha az összes hozzászólás információtartalmát nézzük, akkor csak 10%ot tesz ki belőle maga a cikk, a többi a komment(kellő mennyiségű hozzászólás esetén).És miért írunk ide? Nem azért mert a kommentek után pénz jár. Mindenki másért, de mindenki hozzátesz és bőviti az adatbázist. Egy programozó kellene és egyébként meg lehetne csinálni az MA Compass for iPhone-t vagy for Nexus One-t. Az évek alatt felépült tudástárat csak rendszerezni kellene és már működne is a magyar kínálatot elég jól lefedő borosprogi minden telefonon. Van benne pénz...

lackó 2010.01.22. 07:56:17

Szerintem tök jó dolog lehet minden titkok tudójának lenni! Tényleg! És ezt tudni és felvállalni még inkább! Tudom, hogy mindent tudok, és ezt merem is mások szemében vállalni, bárhol, bármilyen helyzetben! Ez a mindent tudás lehet az alapja a jogos és helytálló kritikának!

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.01.22. 07:58:34

Pár dolgot nem értek. Ha az a baj, hogy a vevő tanácstalan és adjunk el neki bort, akkor mitől lesz tanácsosabb attól, hogy bármilyen formában egy marketingmaszlagot tolunk az arcába? Szerintem semennyivel.

Amennyire én érzem ma Magyarországon nagyságrendekkel több borfesztivál, borkóstoló, bemutató, közönségtalálkozó van mint egy évtizeddel korábban. Ráadásul ezen események sora folyamatosan bővül. Ez ráadásul nem csak Magyarországon igaz. Szóval Kramer úrnak érdemes lenne rájönni, hogy nem egy killer app az ami a bort eladja.

Másrészt szerintem nem az enciklopédikus jellegű frankómegmondás az amire a fogyasztó vágyik, hanem például a közösségi média tartalmára. Nem egy boros adatbázis kell a vevő telefonjára tolni amibe a forgalmazók és a termelők bevásárolják a szép szavakat, hanem azt a 6-8 boros blogot és fórumot kell elérhetővé tenni és a vevő majd megnézi, hogy mit mond a fogyasztó a borról amit a kezében tart.

Bor B. 2010.01.22. 08:08:39

Lassan mindent a gépektől várunk el!
Egy kicsit el kellene már gondolkodni az emberiségnek hogy ők akkor mit fognak csinálni majd, ha mindent az internettől meg a gépesítéstől várnak. (várunk)
Szerintem egy jól képzett eladó kell és kész!

fussonakineknincsBORa 2010.01.22. 09:32:38

Mennyivel jobb, amikor bemegyek a kedvenc Borházamba és kellemesen elbeszélgetek a tájékozott és gyakorlott (nevezzük így) "eladóval", aki az alkalomhoz, ételhez stb a megfelelő bort segít kiválasztani... Nem vagyok maradi, szeretem a technikát, de erre azoknak van szüksége, akik a tesco és hasonló multiktól szerzik be a bort - sajnos...

fiatalborivo 2010.01.22. 10:03:07

@fussonakineknincsBORa@BZoltan: : 2 dolog, igen egy fogyasztok altal szerkesztett es bovitett(azert legyen kicsit szakerto is)kb twitter formatumban mukodo boriranytu igenis kivanatos lenne
tovabba igen ez nem a borszakuzletekben vasarloknak kell(bar ott se ismer minden bort az elado ha tud is rola valamit valamilyen forrasbol), hanem a boltokban vasarloknak. Viszont ha azert visszakeresunk par cikket a metro, tesco, spar, cora borkinalatarol akkor nem biztos hogy sajnalni kell az ott fogyasztokat, vasarlokat
es akkor egy harmadik dolog:ki beszelt itt marketingmaszlagrol,az hogy a borasz informaciot kozol a borarol egy telefonhivassal, gondoljunk mar bele mennyire kivitelezheto, ha vasarolok egy uveg bort a sparba kb ezerotert elotte felhivok 5 boraszt egyenkent egy szazasert hogy tajekozodjak ugyan mar ezt ki fizeti ki, inkabb lutrizik...

Peti69 2010.01.22. 10:04:29

Én sem tudom elképzelni, hogy valaki a telefonjával kínlódik, ha gyorsan akar bort venni.Ilyenkor levesz a polcról egy már bevált bort. Ha kísérletezni szeretne, meg inkább el kell menni egy borboltba, és ott sokkal több infót kap jó esetben, egy telefonos marketingdumánál!

Peti69 2010.01.22. 10:08:11

@fiatalborivo: Szerintem célravezetőbb lenne, ha a multik a borrészlegre egy hozzá értő embert raknának, aki esetleg tud tanácsot adni.A műszaki osztályon is vannak ilyen emberek például, még ha nem is mindig kellően felkészültek.

lackó 2010.01.22. 10:29:45

@Peti69: na, igen. Pár éve írt a társaság a Tecsonak meg a Corának levelet, hogy miért nem teszik meg. Erre nincs keret, ezért nem foglalkoztatnak egy külön embert. Na?

demisec · http://thepit.blog.hu 2010.01.22. 10:43:19

Mondjuk az tényleg elég szomorú, hogy ennyire szegényes honlapállománnyal rendelkeznek a hazai borászok. Nem akarok neveket mondani, de elég csak a két legnívósabb (MA-n is talán legtöbbet méltatott) tokaji vezérborászt megnézni: az egyiknek a honlapján, nagy büszkeségre okot adó, 2007-es dűlős borokból összesen 1 db van fönn, a másiknak a honlapja pedig kb 2 éve feltöltés alatt van. Pedig ők aztán külföldre is sokat értékesítenek. De máshol is lehetne informatívabb a honlap, ez fontos lenne! Királyudvaré pl. teljesen jó! St. Andreaáé egy ideig szintén csinperózsika álmát alaudta, 2évvel korábbi évjáratokkal, de most azt is kicsit felturbózták...
Ez sajnos megintcsak azt mutatja, hogy a marketingtevékenység terén (is) lenne még mit erősödnünk, mert bizony ma már a jó bornak is kell a cégér.

Borkandúr · http://www.magyarborkulturaert.hu/ 2010.01.22. 11:14:56

Kicsit még messze vagyunk ettől mobilos leolvasástól - bár néhány pincészet beindíthatná kísérletileg. Az biztos, hogy nem vagyunk sokkal beljebb ha kapunk egy saját borát istenítő marketingszöveget smsben...

Alternatív megoldásként:
Vagy egy kis zsebkönyvvel lecsattogni - pl. Borkalauz a borboltba...
Tényleg nem tudja valaki, hogy mikor jelenik meg a 2010-es kiadás?

1. Persze kinél van mindig zsebkönyv - meg az egyszerű hétköznapi halandó nem fog beruházni egy zsebkönyvbe.

2. Megoldás, talán ki lehetne függeszteni, mint a vásárlók könyvét. :)(Valószínű már az első nap kitépnének belőle lapokat.)

3.Esetleg lehetne egy kis boros terminál, borálló vagy kakaóálló:)billentyűzettel a nagyobb borárúsító helyeken.(Valószínű, hogy az első nap meghibásodna a nem rendeltetésszerű használat miatt)

4. Magam is az emberközpontúság híve vagyok, tehát borszakértő boreladókat a borboltokba! Legyen használható borismereti tudása annak aki a palackok mellett áll.

5. Lehetne egy borinformációs vonal, ami helyi tarifával hívható bárhonnan (mondjuk 12-től 24óráig) - bormarketing kht támogatásával - és ott gyorsan szakszerűen a drót mellett helyetfoglaló borszakértő tanácsot adhatna akár gasztroügyben is pl. milyen étel való hozzá, stb.

részleges részeges · http://reszlegesreszeges.blogspot.com/ 2010.01.22. 11:29:18

a kézműves bor és a modern technika is együtt tud élni - ez nem ördögtől való elgondolás

a véleményem, hogy akinek a személyes kapcsolat tetszik, az ne használjon ilyet, de akinek jól jönne, az hadd kapja meg

a kérdés inkább az, hogy ki finanszírozza ezt, és mi lenne az üzleti modell...

borpancsoló 2010.01.22. 12:45:16

A Tesco borokért feleős nagyfőnöke még 2009 elején csinált egy kísérleti programot, aminek keretében néhányunk a főiskoláról kiment egy-egy áruházba és ott a borrészlegen segítette a vásárlókat az eligazodásban.
Nagyon tetszett az a része, hogy a hölgy kifejezetten felhívta a figyelmünket ara, hogy ne a drágábbat, hanem a vásárló ízlésének megfelelőbbet ajánljuk.
(Sokan nem vállaltuk egyébként, de inkább a Tesco náci-szerű belső rendszere miatt, pedig a munka és a bérezés is jó volt)
Akkor ezt azzal a céllal csinálták, hogyha a kiválasztott árúházakban van mérhető eladásnövekedés, akkor bevezetik országosan is.
Szerintem nem volt, mert a program egy hónap után véget ért.

A honlapokról meg annyit, hogy legalább az aktuális borok listáját frissíthetnék néhányan, illetve a kifutott tételeket törölhetnék, vagy egyfajta "bortörténelem" fülre rakhatnák. Eddigi tapasztalataim alapján egyébként ponta kicsi, fejlődő borászatok foglalkoznak sokat a netes naprakészséggel, míg akiknek mennek az eladásaik, a legtöbbször sz..-nak rá.

borpancsoló 2010.01.22. 12:48:48

Még annyi, hogy ezzel a mobiltelefonos sávszélességgel ez kivitelezhetetlen, bár jó ötletnek tartom, hogy "többletinformációkat" tegyenek elérhetővé. Nyilván nem lenne benne más, csak amit a borász gondol, de információtartalma lehetne. (Ha csak nem megy el a dolog a hátcímkéken gyakran látható fellengzős és sok lényegtelenséget tartalmazó klisékbe.)
A telefonálós megoldás viszont hülyeség, bort akarok venni, van rá 10 percem, nem tökölök abból ötöt egy telefonmenüben.

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2010.01.22. 13:18:22

Biztos sokan örülnének egy ilyen lehetőségnek, de engem két dolog miatt teljesen hidegen hagyna:
1. Kizárt, hogy nekiálljak honlapokat olvasgatni a Tescóban, még akkor se tenném, ha külön erre kényelmes kanapékat helyeznének el a boros részlegen.
2. És a kaland? A borvásárlás kaland is, épp azért, mert egyedül fedezhetem föl a terepet.
Mondjuk most hazudok, mert általában igenis a borszaküzletben veszem a bort, és igenis kikérem a tulaj véleményét. De akkor is idegenkedek attól, hogy egy klikkel bárhol bárminek utánanézhessek. Félek, hogy ez ellustítana.

Viszont azt is hozzá kell tenni, hogy annak, akinek nincs módja olyan helyen bort venni, ahol megfelelő felvilágosítást is kaphat, életmentő lenne egy ilyen lehetőség. Már ha komolyan csinálnák, és tényleg működne.

fiatalborivo 2010.01.22. 13:21:34

iPhone hasznalo vagyok es az alabbi tapasztalataim vannak:
1. savszelesseg 3G nel rosszabb csak az 5000 fo alatti telepulesen van, ott meg a borbolt is, tesco is keves tehat ez rendben van
2.uzleti modell: iPhone eseteben meg kell csinalni a programot( MA tudastara alapjan 1 informatikusnak 2 het kb), fel kell tolteni az iTunesba ahonnet minden iPhone hasznalo letoltheti 1-2-5 euroert es mondjuk a havi 2havi frossitesert meg 1-2€. Ez havi 1000 frissitesnel kiadja egy kiveteles vagy masik 10 borkostolo arat, mibol a meglevo iromanyokbol.
3. 1000 forintot ki ne adna egy ilyen programert, aki 30-300000 ft ertekben vasarol bort havonta 2 havonta. Arra is jo hogy etterembe ne hulyeseget rendeljek, tescoba tudjak a valasztekbol donteni, meg borbevasarlas elott vegig tudjam nezni mik a 6 pontos borok azok kozul a szakuzletben csak talalok 1-2t
4. gond: mennyi iPhone van? sok de persze nem mindenkinek, ugyanezt meg lehet csinalni minden Androidos okostelefonra is, a sima windows alapuakra nem meg ha jol tudom.
Elgondolkoznek a blog szerkesztoi helyeben, mit tudnanak ebbol kihozni?...

részleges részeges · http://reszlegesreszeges.blogspot.com/ 2010.01.22. 15:44:49

elnézést, lehet, hogy kicsit off, de:

nem az iphone az egyetlen okostelefon, és bőven nem is az első - ezért komoly beszűkültség lenne azt hinni, hogy csak erre kell/lehet alkalmazásokat készíteni (bár egyes körökben ez a divatos)

egyáltalán, nem is igazán értem, minek ennek külön app, miért nem jó sima, mobilra optimalizált website, ami BÁRMILYEN okostelefonról elérhető - wap-os verzióval még a régebbiekről is?!

sajnos azonban a fiatalborivo által leírtak még nem üzleti modell - alapvető válaszok hiányoznak pl. az alábbi kérdésekre:
ki és miért töltené fel tartalommal a frissítéseket?
mennyire lenne a releváns és elfogadható a véleménye?
mennyire lesz regionális?
milyen nyelveken elérhető?
stb-stb...
(az iTunes amúgy, ha jól tudom, zenebolt, valszeg inkább az AppStore-ra gondolhatott fiatalborivo kolléga)

viszont mivel van már nem egy ilyen témájú weboldal (főleg nyugatabbra) - miért fizetne bárki is egy újabb adatbázisért?
max. talán amiatt, hogy ne kelljen online böngésznie - de az megoldható offline használható weblapként is (részletekkel nem terhelnék most senkit)

azt sem értem, miért a MA-nak kellene ilyet csinálnia...

ha ebben van jó üzlet, nosza álljon neki, aki bizniszt lát benne, és fejlessze le - mi meg, ha jó, örömmel fogjuk használni :-)

BOB 2010.01.22. 19:00:38

@lackó: asszem, a METRO az egyetlen, ahol van ember erre. Bár az meg nem egy hagyományos hipermarkec.

vargabalint_VBA 2010.01.22. 19:20:59

@BOB:A METRO-n kívül tényleg nincs máshol "borszakértő" és a METRO-sok tényleg jók is.

A TESCO-ban volt pár éve próbálkozás, hogy hétvégenként borászhallgatók dolgozzanak tanácsadóként néhány áruházban. Nem tudom végül mi lett belőle.

borpancsoló 2010.01.22. 21:42:06

@vargabalint_VBA: nem jött be. nem nőttek az eladások

Kabócás 2010.01.22. 22:17:19

A METRO-ban van Bor-ajánló Munkatárs! Csak mivel nem hipermarket hanem elsősorban raktáráruház, ezért relatíve kevés ember megy oda bort venni. De ki lehet fogni jó akciókat néha...véleményem szerint is hasznos dolog egy ilyen bor-adatbázis a telefonra, de szerintem a mindennapi életben túl körülményes dolog!

fiatalborivo 2010.01.23. 18:40:58

@részleges részeges: igazad van appstorera gondoltam nem az iTunesra
ki és miért töltené fel tartalommal a frissítéseket?
Mondjuk az MA egyik informatikusa és pénzért.
mennyire lenne a releváns és elfogadható a véleménye?
Amennyire az MA releváns és elfogadható, merthogy az ott leírt tartalmak továbbadásáról lenne szó.
mennyire lesz regionális? NAGYON elvégre az a baj hogy nincs magyar borokról szó, márpedig elsősorban magyar borokat keresnek a vásárlók, így ha azokról is van szó az e fajta progikba akkor könnyeb lehet a vásárlók élete.
milyen nyelveken elérhető? Elsősorban magyar nyelven, merthogy a magyar borokat miért is vásárolná valaki külföldön egy ilyen progi alapján, vagy amúgy is. ez nem jellemző.

Amúgy, írtam az Androidos és Win dolgokról is, csupán annyit mondtam hogy én mit használok, nem azt hogy istenítem és eléggé beszűkült látásmódra vallana valakitől ha az elismerésre méltót nem ismerné el minden egyes területen csak azért mert Ő másban hisz, más a profilja.

miért fizetne bárki is egy újabb adatbázisért? nem újabb adatbázisról lenne szó, hanem egy meglévő újrarendszerezéséől aminek a lényege hogy megtaláljuk a bort amit keresünk és tudjuk hogy jót veszünk és mindezt magyar borászatoktól, magyar borokról. Ilyen nincs szerintem.

Ja hogy ki és miért nem programozza le mindezt, mert az MA 5 alkotója(ha jól tudom) bír a bejegyzések felhasználásának jogával, így ebből ők tudnának csak profitálni, ha én is tudnék, már csinálnám.

ambrusqkac 2010.01.24. 16:35:40

a hazai pincészetek nagy részét a gugli még csak hírből sem ismeri, kb 10%-ának van valamirevaló honlapja, és ennek is csak töredéke veszi a fáradságot, hogy évente frissítse neadjisten hírlevélrendszere, webshopja is legyen. ezekután megnézném, hogy a hazai borágazat miként barátkozna meg a posztban említett lehetőségekkel:)

Borkandúr · http://www.magyarborkulturaert.hu/ 2010.01.26. 06:15:57

@peer_gynt: hmmm... egy jó négyéves rozi - ki tudja hová fejlődőtt.
Odáig kellene eljutni, hogy a borfogyasztók zöme ne vegyen meg ilyeneket. Még hosszú az út...

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2010.01.26. 10:31:03

@peer_gynt: Milyen jó kis vertikálist lehetne rittyenteni ezekből! :)
süti beállítások módosítása