A Decanter arról tudósít, hogy a francia borok esetenként az eredeti ár huszonötszöröséért kerülnek piacra Oroszországban. Igor Artemijev, az orosz monópoliumellenes testület vezetője elmondta, hogy van olyan Franciaországban mindössze 6 eurós bor, amit Oroszországban 150 euróért árulnak. Vadim Dobriz, az orosz szövetségi piackutató intézet vezetője megerősítette, hogy a francia borok gyakran hatszor annyiba kerülnek náluk, mint Franciaországban. Pl. egy 2005-ös Chateau Brane-Cantenac 6080 rubel (kb. 147 euro) a www.finewine.ru listáján, míg ugyanez 45 euro körül kapható francia online kereskedésekben. Artemijev ráadásul hozzátette, hogy az orosz borpiacon kartellszerű működésre, illetve monopólium kialakulására utaló jelek érzékelhetőek. Az importborokkal kapcsolatos vizsgálat eredményét még a tavasszal nyilvánosságra fogják hozni, és a jelentés alapján trösztellenes eljárást indulhat. Oh, those Russians.
Oroszos haszonkulcs és borkartell
2010.02.03. 14:30 - alföldi merlot
Címkék: franciaország híradó oroszország
42 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr531724499
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
akov · http://borrajongo.blog.hu 2010.02.03. 14:34:08
No mi van, nem isztok, csak átvesztek? Egyébként most sajnáljuk az olajmágnásokat?
fiatalborivo 2010.02.03. 14:35:01
Viszont vodkát meg olcsóér lehet tőlük hozni, olyat amilyen jót máshol nem kapni.
twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.02.03. 16:19:39
A vodka meg olyan olcso, mint a zsemle.
Szoval ne sirjon a szajuk.
Szoval ne sirjon a szajuk.
Mirko 2010.02.03. 17:03:11
@fiatalborivo: @twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX: valamint az importőrök pont ugyanezt játsszák itthon az orosz/ukrán vodkákkal. Mondhatjuk úgy, mindenütt ez megy, mire a nagy csodálkozás?!
LegjobbVagyok · http://legjobbvagyok.hu 2010.02.03. 17:08:24
Ez olyan, mint a 467%-os thm...:))
anyadmajma 2010.02.03. 17:52:58
Aki ivott már igazi orosz vodkát, az nem fogja érteni, hogy miért fontos, hogy mennyibe kerül a szar francia bor.:)
Bár az utóbbi 8-10 évben egyre több sör-bor fogy az oroszoknál is, a tömény rovására.
Egy üveg most reklámozott nemirof(ami nem vodka, hanem gorilka-azaz "melegítő"-) 6-700 ft, a legdrágább prémium 1200 ft.
Itthon nem tudom mennyi, de nem is érdekel.
oroszország nagy része igencsak északon fekszik. El lehet képzelni, hogy októbertől április májusig -25 és -40!!!! fok között van a hőmérséklet. Van olyan, aki ezt el tudja képzelni, hogy nem iszik? Hdegebb van, mint a mélyhűtőben!
Bár az utóbbi 8-10 évben egyre több sör-bor fogy az oroszoknál is, a tömény rovására.
Egy üveg most reklámozott nemirof(ami nem vodka, hanem gorilka-azaz "melegítő"-) 6-700 ft, a legdrágább prémium 1200 ft.
Itthon nem tudom mennyi, de nem is érdekel.
oroszország nagy része igencsak északon fekszik. El lehet képzelni, hogy októbertől április májusig -25 és -40!!!! fok között van a hőmérséklet. Van olyan, aki ezt el tudja képzelni, hogy nem iszik? Hdegebb van, mint a mélyhűtőben!
nézz · http://www.ejatekok.com/ 2010.02.03. 18:34:34
ha le is buknak akkor majd áttérnek egy másik árucikkre
Janiszta · http://www.ejatekok.com/ 2010.02.03. 19:02:38
A gázból lehet fizetni. Mi is 20× áron kapjuk...
ÁkiBáki (törölt) 2010.02.03. 19:14:05
@Janiszta: megfogtad a lényeget, csak, hogy érezzék a törődést.
Abrash1965 2010.02.03. 19:41:44
vodkát minek isztok, patikaízű.
ja, a hatása.. sose leszek profi alkesz :)
ja, a hatása.. sose leszek profi alkesz :)
Vkat118 2010.02.03. 21:09:58
Annyi különbség van a jó orosz vodka és a pálinka között, hogy vodkából simán le lehet tolni 2decit húzóra mintha víz lenne. a 10-15 fokos kommersz jobban mar. Mondjuk nem teljesen fer összehasonlítás mert a pálinka 50+ fokos általában.
Amúgy az európai borok drágábbak mint itt, azonban a chilei, amerikai, ausztrál, dél afrikai stb fél áron van MO- képest.
Amúgy az európai borok drágábbak mint itt, azonban a chilei, amerikai, ausztrál, dél afrikai stb fél áron van MO- képest.
fiatalborivo 2010.02.03. 21:51:13
@Slaydo: Voltál már jó kocsmában ahol a -Kérek egy pálinkát! kérésre úgy válaszoltak hogy -Milyet? kérded te Milyen van? és erre hát -ez a 25 fajta. mire Te -hát nemtudom. Jó akkor kóstolják végig 1 centesével... Így a pálinkából is lehet inni 2 decit és igen élvezetes kóstolási tanulmány.
ilCapitano 2010.02.03. 23:06:25
@Slaydo: emellett már nem tudok elmenni szó nélkül. Azért nehogy már a vodkát az igazi, gyümölcsből készült pálinkához hasonlítsuk, ég és föld a kettő, hála Istennek; a pálinka javára.
Vkat118 2010.02.03. 23:21:10
Fiatalborivo nem nagyon szoktam kocsmában pálinkát inni, mert nem járok olyan kategóriájú helyekre a haverokkal ahol jót adnának.(Általában a mézes szeszesitaltól a Zwack kóserig mozog a kínálat). Főleg jó minőségű házi-pálinkákat iszom. Kóstoltam már végig egy két premium bolti pálinkát is (350ml-10.000Ft). De objektíven szemlélve 3-5x -ös áron hozza azt a puhaságot és minőséget amit egy whisky vagy egy vodka. Talán lehet valami oka annak, hogy külföldön nem is versenyképes, megiszogatják, de csak mint helyi kuriózum. Orosz ismerősök pl egyenesen nem voltak hajlandók meginni a páleszt, miután legurítottak 1,5dl jó kis erdélyi szilvát. Kijelentették, hogy ők aztán már mindent ittak de ezt a "gyümölaromájú magyar faszeszt" gyorsan vigyem előlük:) Persze nem értenek hozzá, hiába magyaráztam hogy ezt nem 150ml-ént tolják mint náluk a vodkát.
2010.02.03. 23:30:37
szto gramm pazsalujszta
Nekem van egy orosz ismerősöm, aki bort árul... elmegy Bordeaux-ba a borszalonra, összeszedi a legolcsóbb tételeket 5 euróért, eladja 5-10-szer drágábban. Kérdeztem, nem kell tokaji, mondta, nem, van ukrán, kösz.
Nekem van egy orosz ismerősöm, aki bort árul... elmegy Bordeaux-ba a borszalonra, összeszedi a legolcsóbb tételeket 5 euróért, eladja 5-10-szer drágábban. Kérdeztem, nem kell tokaji, mondta, nem, van ukrán, kösz.
Vkat118 2010.02.03. 23:44:13
Hát igen, az egyetlen igazi magyar bor amit kint láttam az egy 500Ft-os bikavér volt. 450rubelért árulták kint...(2800HUF) A többit az ukránok hamisítják.
Amúgy meg Moszkvában horror árak vannak, annyira nem kirívó a bor drágasága. Egy tea vagy kv. 1000-1500Ft kávézóban.Korsó leffe 2500Ft. Egy főétel étteremben 4-5k és 5öd akkora adag mint itt. Fiatalok kint isznak az utcán mert nincs pénzük kocsmába menni. Mondjuk aki dolgozik annak annyira nem gáz. Egy rendőr vagy egy buszvezető simán megkeres 400-500 ezer forintnak megfelelő rubelt havonta.
Amúgy meg Moszkvában horror árak vannak, annyira nem kirívó a bor drágasága. Egy tea vagy kv. 1000-1500Ft kávézóban.Korsó leffe 2500Ft. Egy főétel étteremben 4-5k és 5öd akkora adag mint itt. Fiatalok kint isznak az utcán mert nincs pénzük kocsmába menni. Mondjuk aki dolgozik annak annyira nem gáz. Egy rendőr vagy egy buszvezető simán megkeres 400-500 ezer forintnak megfelelő rubelt havonta.
BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.02.04. 06:39:05
@Slaydo: Én többször jártam Moszkvában az elmúlt évek során és nagyon nem ezek a tapasztalataim. Moszkva nem drágább mint bármelyik európai nagyváros, csak tudni kell, hogy mit hol találsz. 80-100 rubelért kiváló söröket lehet kapni frankó kocsmákban. Igen jó kajákat lehet bőségesen kapni jó bisztrókban.
Moszkvának az a trükkje, hogy 10 millió ember lakik cirka 1000 négyzetkilométeren. A hatalmas Oroszország hatalmas fővárosa. Van ott minden, csak tudni kell, hogy hol. Nyilván vannak elképesztően fényűző dolgok...de piaci igény is van ezekre.
Mindenesetre nem kell bedőlni minden turistariogató ökörségnek.
Moszkvának az a trükkje, hogy 10 millió ember lakik cirka 1000 négyzetkilométeren. A hatalmas Oroszország hatalmas fővárosa. Van ott minden, csak tudni kell, hogy hol. Nyilván vannak elképesztően fényűző dolgok...de piaci igény is van ezekre.
Mindenesetre nem kell bedőlni minden turistariogató ökörségnek.
AG 2.0 · http://albertgazda.blog.hu 2010.02.04. 09:35:14
@BZoltan: stimmel. amúgy nem is olyan nehéz megtalálni a jó helyeket.
2010.02.04. 10:22:11
Én nem jártam még Moszkvában, de a csajom félig orosz. Moszkvában állítólag valami 100 ezer milliomos lakik, és tényleg vannak baromi drága dolgok. De hát nyilván van olcsóbb része, mert azért szegényből több van, mint gazdagból. A fiatalok viszont nem (csak) azért isznak az utcán, mert nincs pénzük, hanem mert ott ez így szokás, szeretnek sétálni iszogatás közben.
2010.02.04. 10:54:32
@AG 2.0: Olvastam anno. :)
Vkat118 2010.02.04. 11:13:57
Tokio és Osaka után Moszkva a legdrágább. Sokkal, de sokkal drágább mint az európai nagyvárosok. Tényleg vannak olyan alsó-közép étteremláncok (grabli, jelki-palki, stb) ahol 100 egy egyszerűbb bolti vagy házi sör, de az ásványvíz és a filteres tea már 150:). Arab bódékban is olcsó a gyros vagy ahogy ott ismerik shurma.
Boltban a kaja olcsóbb, kivéve a húst ami drágább és rosszabb minőségű.
Lakás sokkal drágább: külvárosi, 45nm-es régi építésű lakásból simán kijönne egy 600 nm-es ház Buda jobb részén.
Rezsi olcsóbb és ha a jövedelmednek több mint 13%-a menne el rezsire (fűtés, víz, telefon, inet, tv minden) akkor a fennmaradó részt az állam kifizeti.
Összesen 3 év munkaviszony után jár a minimális állami nyugdíj 55 éves kortól ami kb 80.000huf.
Szóval van jó is rossz is, életszínvonal kb olyan lehet mint Budapesten. Igazad van az oroszoknak van igényük a luxusra. Lehet, hogy egész évben spórolnak otthon mindenen(kivéve ruha, mert nincs olyan nő aki ne nercbundában mászkálna télen) de évente 2x elmennek nyaralni ahol meg szórják a pénzt és 100 eurós borravalókat hagynak. Megdöbbentő de gyakran olvasni olyan apróhirdetéseket, amik úgy végződnek, hogy "nagyon drága". Elvileg ez jobb keresletösztönző ott mint nálunk az akció vagy kedvezmény szavak))
Boltban a kaja olcsóbb, kivéve a húst ami drágább és rosszabb minőségű.
Lakás sokkal drágább: külvárosi, 45nm-es régi építésű lakásból simán kijönne egy 600 nm-es ház Buda jobb részén.
Rezsi olcsóbb és ha a jövedelmednek több mint 13%-a menne el rezsire (fűtés, víz, telefon, inet, tv minden) akkor a fennmaradó részt az állam kifizeti.
Összesen 3 év munkaviszony után jár a minimális állami nyugdíj 55 éves kortól ami kb 80.000huf.
Szóval van jó is rossz is, életszínvonal kb olyan lehet mint Budapesten. Igazad van az oroszoknak van igényük a luxusra. Lehet, hogy egész évben spórolnak otthon mindenen(kivéve ruha, mert nincs olyan nő aki ne nercbundában mászkálna télen) de évente 2x elmennek nyaralni ahol meg szórják a pénzt és 100 eurós borravalókat hagynak. Megdöbbentő de gyakran olvasni olyan apróhirdetéseket, amik úgy végződnek, hogy "nagyon drága". Elvileg ez jobb keresletösztönző ott mint nálunk az akció vagy kedvezmény szavak))
Vkat118 2010.02.04. 11:16:01
Még annyit, hogy nem "turistariogató" marhaságoknak dőlök be hanem évente min 2x utazom Moszkvába. Eddig kb. 20x voltam...
BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.02.04. 12:46:00
@Slaydo: "Tokio és Osaka után Moszkva a legdrágább. Sokkal, de sokkal drágább mint az európai nagyvárosok."
Ez így, ebben a tömör formában nem igaz. Az igaz, hogy vannak borzalmasan drága szállodák, elképesztően drága éttermek, fényűző boltok és mindent meg lehet venni sokkal drágábban mint Európa bármely nagyvárosában.
De ez féligazság és torzítás ha nem jegyezzük meg, hogy gyakorlatilag minden szükséges kapható jó minőségben és tisztességes áron. Turistaként Oslo, Stockholm, Helsinki, Reykjavík sokkal, de sokkal drágább mint Moszkva.
Moszkvában a közlekedés, kocsmázás, kajálás, kultúra messze olcsóbb mint a legtöbb "nyugati" nagyvárosban. Ha te ezt húsz látogatás után még nem tudod, akkor valamiről lemaradtál.
Ez így, ebben a tömör formában nem igaz. Az igaz, hogy vannak borzalmasan drága szállodák, elképesztően drága éttermek, fényűző boltok és mindent meg lehet venni sokkal drágábban mint Európa bármely nagyvárosában.
De ez féligazság és torzítás ha nem jegyezzük meg, hogy gyakorlatilag minden szükséges kapható jó minőségben és tisztességes áron. Turistaként Oslo, Stockholm, Helsinki, Reykjavík sokkal, de sokkal drágább mint Moszkva.
Moszkvában a közlekedés, kocsmázás, kajálás, kultúra messze olcsóbb mint a legtöbb "nyugati" nagyvárosban. Ha te ezt húsz látogatás után még nem tudod, akkor valamiről lemaradtál.
Kóstolómester (törölt) 2010.02.04. 13:12:47
@BZoltan: Hagyd békén a Továrist Zoli mert szerintem jól mondja. Én hiszek Slaydonnak.
Az oroszországban kirobbant Conti botrány óta minden lehetséges.
A drágaság és a márka a kúltúra része oroszhonban. A felső százezer kultusz hallatlan méreteket öltött.
Ami itthon zajlik az kispályás foci mellette.
Az oroszországban kirobbant Conti botrány óta minden lehetséges.
A drágaság és a márka a kúltúra része oroszhonban. A felső százezer kultusz hallatlan méreteket öltött.
Ami itthon zajlik az kispályás foci mellette.
Vkat118 2010.02.04. 13:16:53
Bzoli, mivel nehéz téged meggyőzni beszéljenek a tények)
Közlekedés: Igen tényleg olcsó kb 120Ft a metrójegy amivel bármennyit át lehet szállni és metróval mindenhova eljutsz.
Kocsmázás: Drágább simán 2000-3000-et. leszednek egy külföldi sörért vagy koktélért. Helyi sör is kb 700-1000Ft.
Kajálás étteremben: Ha igényes, nem önkiszolgáló hely akkor drágább mint London vagy Párizs. Turista-diák vonalon mozogva olcsón meg lehet kajálni.
Kúltúra: mozijegy 3000Ft, Imax3D(Avatar) 5000ft, színház 40000+.
Szálloda: 4 csillagos szállodában egy éjszaka 70.000Ft+
Lakás: 70 nm kintapicsában 100 millió HUf.
Források:
1. www.moscowbolshoi.com/index.html?play_theatre=5&month=default&sr=gaw&kw=bolshoi%20opera&lang=eng#play (színház árak)
2. www.nescafe-imaxcinema.ru/discounts/ (IMAX)
3. shoko.ru/moskva/menu/kofe/ (középkategóriás kavézólánc)
4. www.booking.com (szállodák)
5. Lakás www.kvartira.ru/ru/towns/moscow/live/
Közlekedés: Igen tényleg olcsó kb 120Ft a metrójegy amivel bármennyit át lehet szállni és metróval mindenhova eljutsz.
Kocsmázás: Drágább simán 2000-3000-et. leszednek egy külföldi sörért vagy koktélért. Helyi sör is kb 700-1000Ft.
Kajálás étteremben: Ha igényes, nem önkiszolgáló hely akkor drágább mint London vagy Párizs. Turista-diák vonalon mozogva olcsón meg lehet kajálni.
Kúltúra: mozijegy 3000Ft, Imax3D(Avatar) 5000ft, színház 40000+.
Szálloda: 4 csillagos szállodában egy éjszaka 70.000Ft+
Lakás: 70 nm kintapicsában 100 millió HUf.
Források:
1. www.moscowbolshoi.com/index.html?play_theatre=5&month=default&sr=gaw&kw=bolshoi%20opera&lang=eng#play (színház árak)
2. www.nescafe-imaxcinema.ru/discounts/ (IMAX)
3. shoko.ru/moskva/menu/kofe/ (középkategóriás kavézólánc)
4. www.booking.com (szállodák)
5. Lakás www.kvartira.ru/ru/towns/moscow/live/
Vkat118 2010.02.04. 13:18:20
Nehéz téged meggyőzni Zoli beszéljenek a tények:
Közlekedés: Igen tényleg olcsó kb 120Ft a metrójegy amivel bármennyit át lehet szállni és metróval mindenhova eljutsz.
Kocsmázás: Drágább simán 2000-3000-et. leszednek egy külföldi sörért vagy koktélért. Helyi sör is kb 700-1000Ft.
Kajálás étteremben: Ha igényes, nem önkiszolgáló hely akkor drágább mint London vagy Párizs. Turista-diák vonalon mozogva olcsón meg lehet kajálni.
Kúltúra: mozijegy 3000Ft, Imax3D(Avatar) 5000ft, színház 40000+.
Szálloda: 4 csillagos szállodában egy éjszaka 70.000Ft+
Lakás: 70 nm kintapicsában 100 millió HUf.
Közlekedés: Igen tényleg olcsó kb 120Ft a metrójegy amivel bármennyit át lehet szállni és metróval mindenhova eljutsz.
Kocsmázás: Drágább simán 2000-3000-et. leszednek egy külföldi sörért vagy koktélért. Helyi sör is kb 700-1000Ft.
Kajálás étteremben: Ha igényes, nem önkiszolgáló hely akkor drágább mint London vagy Párizs. Turista-diák vonalon mozogva olcsón meg lehet kajálni.
Kúltúra: mozijegy 3000Ft, Imax3D(Avatar) 5000ft, színház 40000+.
Szálloda: 4 csillagos szállodában egy éjszaka 70.000Ft+
Lakás: 70 nm kintapicsában 100 millió HUf.
Vkat118 2010.02.04. 13:19:49
Bocs a dupláért valamiért egy percen belül nem jelent meg a komment ezért újra akartam küldeni kettészedve/
AG 2.0 · http://albertgazda.blog.hu 2010.02.04. 13:29:10
@Kóstolómester: csalódtam benned, ha már te is közhelyeket ismételgetsz, mi lesz az emberiséggel :(
Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2010.02.04. 13:58:30
@AG 2.0: óvatosabban ironizálj a Mesterrel, még Te is kihúzhatod a gyufát... :)
BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.02.04. 14:14:04
@Slaydo: Én olcsóbban kocsmáztam és kajáltam Moszkvában mint ahogy te írod. Biztos elrontottam valamit :)
Az általam felsorolt európai fővárosokban pedig ugyanazok a dolgok amiket te felsoroltál lényegesen drágábbak.
Részemről lezárva. Mondom, nekem mások a tapasztalataim, de egy percig nem vitatom, hogy drágábban is lehet élni Moszkvában.
Az általam felsorolt európai fővárosokban pedig ugyanazok a dolgok amiket te felsoroltál lényegesen drágábbak.
Részemről lezárva. Mondom, nekem mások a tapasztalataim, de egy percig nem vitatom, hogy drágábban is lehet élni Moszkvában.
Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2010.02.04. 14:39:45
@BZoltan: Egy kocsmát mondjatok srácok.
mindenhol van ott pia, de beülni egy helyre sem tudtunk, ami nem sztriptízbár volt...
Persze kollégiumban, diákként nem éltük meg ezt tragédiának.
De szerintem is rohadt drága város Moszkva, viszont az is igaz, hogy bármit megvehetsz, mert van a boltban :)
mindenhol van ott pia, de beülni egy helyre sem tudtunk, ami nem sztriptízbár volt...
Persze kollégiumban, diákként nem éltük meg ezt tragédiának.
De szerintem is rohadt drága város Moszkva, viszont az is igaz, hogy bármit megvehetsz, mert van a boltban :)
AG 2.0 · http://albertgazda.blog.hu 2010.02.04. 14:54:39
@Szomjas Gödény: hát te se figyeltél akkor :)
Vkat118 2010.02.04. 14:57:00
Szomjas Gödény:
Így van, konkrétan olyan kategória nincs Moszkvában ,hogy kocsma. Van kávézó, van étterem, van szórakozóhely(club). De kocsma nem nagyon.
Részben ez történelmi okokra vezethető vissza, részben arra, hogy az oroszok alkoholizmusnak tartják, ha a pia mellé nem eszel semmit. (Napi 1 üveg vodka elfogyasztása, ha rendesen kajálgatsz mellé társadalmilag elfogadott- viszont megiszol 2 felest úgy hogy nem ettél mellé semmit akkor min furcsán néznek rád).
Így van, konkrétan olyan kategória nincs Moszkvában ,hogy kocsma. Van kávézó, van étterem, van szórakozóhely(club). De kocsma nem nagyon.
Részben ez történelmi okokra vezethető vissza, részben arra, hogy az oroszok alkoholizmusnak tartják, ha a pia mellé nem eszel semmit. (Napi 1 üveg vodka elfogyasztása, ha rendesen kajálgatsz mellé társadalmilag elfogadott- viszont megiszol 2 felest úgy hogy nem ettél mellé semmit akkor min furcsán néznek rád).
Vkat118 2010.02.04. 15:10:41
Ag 2.0. Lehet, de szerintem a magyarok 90%-a ezt a szokást nem ismeri.. Jó, hogy van egy-két ember aki rendelkezik ismeretekkel a témában, mint pl te, de szerintem kár mindenkit lehurrogni, h közhely amit leírt)
BZoltan · http://www.juhfark.hu 2010.02.04. 15:12:51
@Slaydo: Én inkább azt mondanám, hogy minden országban és minden népnek van kocsmája és mindenhol egy kicsit más. Miért is lenne máshogy. A mekdonalc, na az az ami mindenhol egyforma :)
Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2010.02.04. 21:20:04
@AG 2.0: Figyeltem én, csak kissé be voltunk bszva abban a pár hétben...
Utolsó kommentek