Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Bukolyi Marcell közleménye

2011.04.08. 17:09 - Az Alkoholisták

Herczeg Ágnes megjelenésével a Gróf Buttler Borászat mind szakmailag, mind emberileg olyan irányt vett, olyan szintre süllyedt, amihez már sajnos nem tudjuk, és nem is akarjuk tovább a nevünket adni, így a Bukolyi család elhagyja a Gróf Buttler Borászatot.
Ez a hír publikus. 

Üdvözlettel:

Bukolyi
 Marcell

Különös házasság című posztunkban két hónappal ezelőtt írtunk arról, hogy ez a sokak számára rövid idő alatt kultikussá vált egri pince milyen labilis helyzetbe került, és az alapító-tulajdonos Bukolyi László személyiségétől mennyire idegen marketingakcióba kezdett. A Bukolyi család tovább folytatja a borászkodást a birtokukban maradt területeken, de Magyarország egyik legkiválóbb termőterülete, a Nagy-Eged, amelyet Bukolyi László hódított vissza a szőlőtermesztésnek marad a Gróf Buttler Borászat kezében, Herczeg Ágnes irányítása alatt. [A képet innen metszettük.]

Címkék: eger bukolyi gróf butlter

64 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr662810051

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.04.08. 17:27:38

sztem ezt a HÁ érkezésekor 9/10 arányban adták volna a fogadóirodák...

hogyan tovább?? újra önálló pincészetet indít a Bukolyi család csak más néven?

2011.04.08. 18:07:33

újabb pulitzer-gyanús oknyomozói mélyanyag! :D

Ferraiolo 2011.04.08. 18:20:33

Hát ez gyönyörű! :/

Sárfehér 2011.04.08. 18:33:59

Most akkor kié a nagy-egedi dűlő?

demisec · http://thepit.blog.hu 2011.04.08. 19:25:14

tényleg minden tiszteletem a Bukolyi családé, de azért biztos, hogy ezt ilyen hangnemben kell kommunikálni...? :S

fugu 2011.04.08. 20:05:15

Marcelltől ez valóban meglepő stílus. Ha bővebbet is tudnánk, talán megértenénk. Nekem az az érzésem, hogy valami súlyos dolog indokolja ezt a tömör drámai nyilatkozatot. Le vagyok sújtva. Őszintén remélem, hogy ez egy új szakasz kezdete lesz, de nem tudom ezt remélni mennyire reális. Veszteség, az biztos, de miért nem vagyunk meglepve?

félszemű ló 2011.04.08. 21:11:02

össze lehet azt foglalni pár mondatban, hogy az is értse, aki most még nem, hogy miért nem vagyunk meglepve?

elzee 2011.04.08. 21:45:52

nem lepődtem meg, bár én fél évet adtam ennek a frigynek...

godbacchus 2011.04.08. 22:10:02

A bitch gyorsan meghozta az eredményt

daniel_e 2011.04.08. 22:34:57

Ez most komoly? Ha az, akkor a Bukolyi család szégyenkezhet a "hogyan" miatt, ez a blog pedig a közlés miatt. Ez ÍGY nem hír, illett volna előtte megkérdezni a többi illetékest.

godbacchus : Szerintem nem illendő egy hölgyről így beszélni. A minimum, hogy elnézést kérsz tőle!

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.04.09. 00:25:50

@Sárfehér: feltehetőleg Kovács Gábor bankáré. Bukolyiék ugyebár masszív infúzióra szorultak a cég pénzügyi állapota miatt...

Benikuty 2011.04.09. 00:30:29

@daniel_e: reggel hamar menj orvoshoz!
@fugu: lesz még ez ügyben suttogás, mert a népek nem nyugszanak olyan könnyen. A közlemény stílusa pedig drámát sejtet.

Benikuty 2011.04.09. 00:33:48

@Hepci: kérdés, mit kezd vele? Kérdés, talál-e avatott elme által vezérelt kezeket...,majd kiderül.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.04.09. 01:51:04

@Benikuty: kellő mennyiségű pénzzel mindig lehet találni alkalmas kezeket...

elzee 2011.04.09. 07:56:05

Szóval a Nagy-Egeden kívüli területek megmaradtak a családnál... ez legalább jó hír.

janigod 2011.04.09. 08:39:37

Atyavilág... Tragédia.

@félszemű ló: @daniel_e: Javaslom végigpörgetni a belinkelt cikkeket, kommenteket stb.

@daniel_e: Már nem azért de ez egy teljesen korrekt hír. BM mondott vmit, ennek van hírértéke. Arról senki sem tehet ha HÁ sz?rik az egészre. Most komolyan a blogíró vegye a fáradtságot, és kezdjen el könyörögni HÁ-nak, hogy mondjon vmit, amikor az a nő pontosan tudja, hogy ezen a blogon 80% utálja őt?
Különben is, szerinted mondott volna bármi értelmeset is? BL tekintélye a pincénél vitán felül áll, a tettük önmagáért beszél, a blogot pedig felesleges HÁ zagyvaságaival szennyezni, ugyanis nem hiszem, hogy kulturáltan reagált volna.

dalton1 2011.04.09. 09:07:40

Leginkább a Nagy-Egedet sajnálom...

Olvastam egy-két cikket HÁ-tól, meg láttam vmi riportot vele, egyáltalán nem volt szimpatikus...nem utálom, de nem tartom vmi nagy szaktekintélynek...

Az a G-boros cucc meg ocsmány volt...meg ez az egész ügy és előzményei elég magyarosan fertő...

BM közleményében semmi kivetnivalót nem látok. Nyílván eljut HÁ-hoz ez a dolog, ha akar reagál...akár eljuttathat egy ugyanilyen közleményt az MA-nak, akik részéről szivesség ezeket kitenni...ennyi...

felvetés 2011.04.09. 09:46:12

Sokat akart a szarka...Nem kellett volna mindent azonnal akarni, most nem "süllyedt" volna a borászat.

Kadarnet 2011.04.09. 10:18:02

Ez sem meglepő, és várható még néhány borászat bedőlése, ahol a befektető megunja a pénztolást..

daniel_e 2011.04.09. 11:42:50

@Sárfehér: Olvastam. Ha mindenki olvasta, akkor mindenki tudja, hogy az ott leírt akcióknak semmi köze nincs HÁ-hoz. Félreértés ne essék, magam sem szimpatizáltam a cimkével és az áremeléssel, de ne mossuk össze a dolgokat.

daniel_e 2011.04.09. 11:43:29

@Benikuty: Szánalmas egy reakció, de nyilván ennyire futotta...

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.04.09. 11:43:41

@Kadarnet:
illetve inkább a saját pénzéért a saját borát szeretné elkészíttetni. kíváncsi vagyok, milyen lesz az új Gróf Buttler és ha ezért megköveztek, akkor sem vagyok hajlandó látatlanban elutasítani a HÁ-féle verzió(ka)t!!

a közleményről: valóban markáns és én is örülnék, ha lennének részletesebb hivatalos nyilatkozatok - még ha ezek nem is változtatnak a dolgokon, legfeljebb árnyalják a képet...

@dalton1:
ha jól tudom NEM HÁ TALÁLTA KI A G-PONT TERMÉKET, mert az még AZ Ő IDŐSZAKA ELŐTT KÉSZÜLT. de ha bárki pontosabb adatot tud erről, kérem tudassa velem.

daniel_e 2011.04.09. 11:50:50

@janigod: Arról valóban senki sem tehetne, hogy HÁ "szarik az egészre", de ugyebár erről itt szó sincs. Egyszerűen meg sem keresték, hogy van-e véleménye. Ez pedig komoly újságírói etikai kérdéseket vet fel.
Utálni pedig könnyű valakit, de nem illendő úgy minősíteni, hogy nem ismerik. Ez szimplán gerinc kérdése. Miből gondolja itt bárki is, hogy nem reagálna értelmesen? Mert láttatok vele egy interjút? Ez valami vicc?
Ha valaki szerkeszt egy olvasott és népszerű blogot, akkor bizony felelősséggel tartozik az ott megjelentekért. Persze a közlemény egy hálás dolog, mert el lehet bújni mögötte. De vajon az etikus lenne, ha kommentben itt megjelenne a lassan már mindenki által ismert álneves szerzők valódi neve? Nem hinném. Itt van a lényegi különbség.
BL tekintélyéről nyilván egyikünk sem tud SEMMIT. Szakmailag már más a dolog megközelítése, hiszen magam is nagy rajongója vagyok egyes borainak. Ez azonban nem keverendő össze az élet más területeivel. Ha valaki képes ilyen közleményt kiadni, amiben enyhén szólva is emberileg feketíti be a másikat, bőven méltóságon aluli. Így a "közlő" saját magát járatja le.

benchmade 2011.04.09. 12:53:43

Csak az a kérdés, hogy spontán így alakultak a dolgok, vagy KG eleve ezt akarta?

daniel_e 2011.04.09. 12:55:04

@benchmade: Ez valóban érdekes kérdés. Megtudjuk a választ valaha is? Nem hiszem...

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.04.09. 13:38:51

@daniel_e:

"Ha valaki szerkeszt egy olvasott és népszerű blogot, akkor bizony felelősséggel tartozik az ott megjelentekért. Persze a közlemény egy hálás dolog, mert el lehet bújni mögötte."

Teljesen egyetértek. Ám a vádaskodás helyett ezúton szeretném FELKÉRNI AZ ALKOHOLISTÁKAT, LEGYEN KEDVESEK MEGSZÓLALTATNI A MÁSIK (TÖBBI???) FELE(KE)T IS! nyilván, ha ők nem szeretnének semmit sem mondani, azt is meg kell írni.

szerencsésebb (és etikusabb), ha a "további érdekeltek nem kívántak nyilatkozni az ügyben" mondat szerepel egy ilyen közlemény alatt, különben a MA nem más, mint a Bukolyi család szócsöve, ami lehet, hogy az olvasók 80%-nak tetszik, de mi van, ha a következő borász közleménye a heti lottószámok beolvasását követeli? beolvassák??

kíváncsi lennék a blog üzemeltetőinek álláspontjára. mennyire újság az MA? az egyáltalán vagy interaktív "véleményközpont"? remélem azért, Szalai Annamáriáig nem ér el az ügy, semmilyen értelemben...:-))

kifli 2011.04.09. 15:19:32

korrekt újságírói attitűd az MA részéről. brávó!

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.04.09. 15:38:22

@kifli: Kifli, Te olyan vagy itt, mint én a Bűvös blogon...
Egyébként a helyzet kísértetiesen emlékeztet a Ráspi budapesti éttermével kapcsolatos Ráspi nyilatkozat hasonló indíttatású megjelentetése kapcsán kialakult szóváltásra. Nyilván ennek is az lesz a vége, hogy a szerkesztőség kénytelen lesz lezárni a kommentelést...

2011.04.09. 15:55:04

@Hepci: egyetértek, az is egy pulitzer-gyanús oknyomozói mélyanyag volt.

beragadt 2011.04.09. 16:13:57

Szerintem nem lehet könnyű döntés elengedni életed fő művét (a Nagy Eged betelepítése és új életre keltése talán még túl is mutat a Bukolyi család személyes ambícióin)

Ezzel csak azt akarom mondani, hogy ahol ekkor a tét, ott elég komolyak az indítékok egy ilyen döntéshez.

A fenti újságírói kritikákra pedig nem hiszem hogy akár KG akár HA olyan elveszett lenne, hogy nem találna utat a médiához álláspontja megjelentetéséhez.

ez egyébként sem megúszható, egy ilyen helyzetben csak valszeg a marketinges ego ilyenkor is működik. Minden bizonnyal most is megy ezerrel a brainstoarming, hogy mi lenne a legmegfelelőbb massage a fogyasztóknak.

Jenyei 2011.04.09. 16:23:58

@beragadt: csak kérdem: üzenni akarnak, vagy masszírozni (az agyunkat talán)?

Kadarnet 2011.04.09. 18:41:08

HA HÁ megmassage-ol, az megfelelő.:D

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.04.09. 18:45:27

@Parci: ez a mélyanyag szerencsés kifejezésnek tűnik...
Én valaha azt csináltam a Duna partján, hogy amikor igazán mély lett, kiléptem a csizmából és a bokrok irányába hajítottam a horgászbotjaim, egyúttal felfeküdtem a tetejére...
Ölég szar volt...

dalton1 2011.04.09. 19:04:00

@szenvedély S.: Nem állítottam hogy ő találta ki csak hogy ocsmány...asszem ebben egyet is értünk...

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.04.09. 20:25:51

@beragadt:
"A fenti újságírói kritikákra pedig nem hiszem hogy akár KG akár HA olyan elveszett lenne, hogy nem találna utat a médiához álláspontja megjelentetéséhez."

nem erről van szó. a mai magyar újságírás részben azért tart ott, ahol tart (tisztelet a kivételeknek), mert míg egyes nyugati orgánumoknál KÖTELEZŐ megkérdezni a másik felet (és itt a BBC kódexét szokták emlegetni), addig ez idehaza az újságíró, a szerkesztő jóindulatán múlik.

kulturált körülmények között az újságíró megpróbálja elérni a másik felet és felkínálja a reagálás lehetőségét (nem mellesleg: ha ellenvéleménye van, akkor kész a sztorija is!!!), ha nem kap, mert nem érte el az érdekeltet, akkor odaírja a cikk végére, hogy lapzártánkig nem értük el XY-t , de - természetesen - a szerkesztőség bármikor kész közzétenni a reakcióját. ennél azonban sokkal elegánsabb, ha NEM JELENTETI MEG ADDIG A KÖZLEMÉNYT, AMÍG NEM ÉRTE EL A MÁSIK FELET!

ezért kérdeztem rá, hogy minek tartják a MA-t?

szerintem egyébként, ha valaki "csak" borokról ír véleményt, akkor oda nem illik kitenni a közleményt, mert témaidegen. ha a borászat általános helyzetével kapcsolatos hírekkel is foglalkozik, mint itt, akkor ki kell tennie a véleményt, viszont akkor illik megkérdeznie a másik felet, különben részrehajló...

palack 2011.04.09. 22:44:19

A Borravaló megkérdezte Herczeg Ágnest is, így már sokkal többet tudunk hálistennek:

borravalo.hu/2011/04/09/bukolyiek-kilepnek/

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.04.10. 08:57:16

@palack: kösz. kulturáltabban nyilatkozik, mint Bukolyi Marcell...

úgy tűnik, sajnos, a család nem tudta feldolgozni, hogy 30 %-os részesedéssel nem folytathatja azt a fajta "borgazdaságpolitikát", amit eddig.

mivel a boraik eddig is kevés kívánnivalót hagytak maguk után, így néhány év múlva kiderül tanultak-e valamit, vagy a következő cégük is csak tőketámogatással tudja folytatni az álmot, ami nagyon szomorú lenne...

lackó 2011.04.10. 09:32:22

@szenvedély S.: azért nekem ez nem feltétlen így tűnik. Jó, értem és látom, hogy te ismered/kedveled/szereted Herczeg Ágnest, de a fricska mindkét nyilatkozatban ott van, nyilván mindketten a médiával kapcsolatos tudásuk és gyakorlatuk szerinti stílusban közölték véleményüket. Nyilván ismered/kedveled/szereted Herczeg Ágnest, de attól nem gondolom a család lett volna a hibás. A hír pedig gondolom nem csak nekem nem okozott meglepetést, egyik nyilatkozatban sincsenek valós tények közölve, csupán személyes vélemények, egy burkolva-egy burkolatlan.

lackó 2011.04.10. 09:32:58

Úgy értem, hogy csak a család lett volna hibás.

kerdesek05 2011.04.10. 13:21:40

HERCZEG ÁGNES:)

ő a borászat gyurcsány ference?:) vagy most mi van ezzel a borászattal?

kerdesek05 2011.04.10. 13:25:08

Herczeg Ágnes nyilatkozata korrekt, együtt kellene ezzel a bloggal közölni.
mindkét fél halgattassék meg!

janigod 2011.04.10. 15:17:00

"Előrebocsátom, hogy Herczeg Ágnes nem kívánt nyilatkozni az ügyben. Mi ennek ellenére arra kértük, mondjon mégis valamit,"
Még szerény is a drága asszonyság :-)

Azért érdemes az AlbertGazda cikkét is átfutni... Én azt hittem, tényleg hozzákapcsolódik a G.bor.

alföldimerlot 2011.04.10. 15:20:06

Ahogyan Bukolyi Marcell élt a lehetőséggel, hogy egy emailben tudósítson bennünket a szomorú lépésről, úgy ez a lehetőség nyitva állt/áll Herczeg Ágnes előtt is. Tőlünk annyira futja, hogy hírt adunk arról, amiről értesítenek, és hitelesnek tűnik.
(Engem egyébként ebben a konkrét ügyben elsősorban az aggaszt, hogy ki fogja a Nagy-Eged szőlészeti és borászati munkáját irányítani. Ha egy kiváló borász kezébe kerül ez a kincs, akkor mindannyian jól járunk, és közvetve Herczeg Ágnes rátermettsége is bizonyítást nyer.)

alföldimerlot 2011.04.10. 15:32:08

@szenvedély S.: Én is úgy tudom, hogy a G-pont@grófbuttler.húú nem Herczeg Ágnes ötlete volt. Mint vezérigazgató talán már tett is azért, hogy ne rontsák tovább a Gróf Buttler Borászat presztízsét ezzel az otromba ötlettel.

beragadt 2011.04.10. 16:10:20

@szenvedély S.:

"a család nem tudta feldolgozni, hogy 30 %-os részesedéssel nem folytathatja azt a fajta "borgazdaságpolitikát", amit eddig."

Valószínűleg inkább azt tudták nehezen feldolgozni, hogy életük fő művét lehiénázták róluk.

KG híres arról, hogy "jól" szokott vásárolni.

Kíváncsi lennék, hogy azért a laza 70%-ékért, ami a mostani történet fényében 100% Nagy-Egedet takar, mennyit fizetett.

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.04.10. 19:30:58

@beragadt:
@lackó:

HÁ-t ugyanúgy nem ismerem, ahogyan a történet más szereplőit sem, így egyiküket sem tudom szeretni/kedvelni vagy utálni.

sztem ha valaki nem tud gazdaságosan bort termelni és Nagy-Egedet visszahódítani, csak úgy, ha a cégének 70%-át árúba bocsájtja, akkor ne csodálkozzon, ha az új többségi tulajdonos GAZDASÁGOSAN szeretné működtetni EGYKORI többségi tulajdonú vállalkozását. ennek a természetes folyamatnak része, hogy az új többségi tulajdonos azt nevez ki, akit akar, majd az idő igazolja döntése jogosságát vagy sem. ADDIG AZONBAN HÁ - megérdemli a bizalmamat (Nagy-Egeddel kapcsolatban is).

sajnálom a Bukolyi családot, de nyilván nem KG akart mindenáron pénzt befektetni náluk, hanem ők próbáltak előre menekülni és pénzt bevonni, miután sokadszorra világossá vált, hogy nem bírják egyedül. magyarán: senki sem kötelezte őket, hogy életük fő művének 70%-át eladják!

tudomásul kell venni, hogy a világ (még?) nem találta fel azt az iparágat/bizniszt, ahol elég jót készíteni! azt el is kell adni, úgy, hogy fedezze a mindennapi működési költségeket és - lehetőleg - nyereséget termeljen. ha viszont művészek vagyunk (tehát nem tudunk felelősséget vállalni a biznisz fenntartható működéséért), akkor nem befektetőt kell keresni, hanem klasszikus szponzort, de ilyen esetről a jelenkorban nem nagyon hallottam.

@alföldimerlot:
"Mint vezérigazgató talán már tett is azért, hogy ne rontsák tovább a Gróf Buttler Borászat presztízsét ezzel az otromba ötlettel."
ezt tudod vagy csak "sejted"? mesélj plíz 3x!:-)

vörös és fehér 2011.04.10. 19:49:56

Nem igazán szeretnék ehhez a témához hozzászólni, mert elég alacsony színvonalról indult az egész, legalábbis Marcell közleménye sok minden volt, csak higgadt nem (analógia: Ráspi szennyesteregetése), de ha jól emlékszem:
Bukolyi László nem a semmiből építette fel a vállalkozását. Emlékeim szerint vállalkozóként tette bele a pénzt a szőlőbe, nem keveset. Emlékszem, mikor az első évjáratainak piacra kerülése után elmagyarázta nekem, hogy ő kizárólag az annak érdemeseknek szánja a borát, aki sokallja értük 4-5000 forintot, meg nem tudja jól tárolni azokat, az őt nem érdekli. Úgy rémlik, hogy szép lassan minden kereskedőjével összeveszett. Rémlik, hogy a Nagy-Eged megvásárlása közben az egri borászok közt is ment a morgolódás.
Biztos van Herczeg Ágnesnek is számtalan hibája, de hogy ebben a végben Bukolyi személyisége is benne van, hát az is szinte biztos. Én örülnék ha a válás után mindkét szereplő magas, az eddiginél is magasabb színvonalon folytatná a borkészítést, mint ahogy a pár éve nagy vihart kavart Árvay-Sauska szakítás után is ez történik. Itt több a szkepszis bennem - és egyelőre azt gondolom,hogy az Egedre új szőlészt-borászt könnyebb lesz találni, mint egy kiegyensúlyozott Bukolyi pincét.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.04.11. 00:04:43

@vörös és fehér: valószínűleg egyszerű kalkulációs hiba történt. Ehhez az üzletpolitikához ("csak az arra érdemeseknek") egy-két nullával nagyobb összegű vagyon kellett volna...
Tele az ország olyan hírneves borászokkal, akik már csak biodíszletként fungálnak a róluk elnevezett vállalkozásban, vagyis Bukolyi úrnál valahol becsülendő, hogy ezt a - konszolidált megélhetést többnyire biztosító - szerepet nem vállalta hosszabb távon.

akov · http://borrajongo.blog.hu 2011.04.11. 00:53:38

Felesleges itt erkölcsi kérdéseket feszegetni. Az MA kapott egy közleményt, megjelentették. Talán azt lehetne vitatni, hogy Bukolyi korrekt volt-e erkölcsileg, amikor ilyen hangvételű közleményt kiadott. Látjátok, a Borravaló megkérdezte HA-t, de ő abszolút semmi lényegeset nem mondott.

dagadtos 2011.04.11. 01:21:07

A téma érdemi részéhez nem szólnék hozzá, nem vagyok benne otthon eléggé, és nem is érdekel. Nem az én dolgom. Viszont nem bírom tovább magamban tartani az ellenérzésem azzal kapcsolatban, hogy majdnem mindenki úgy kezeli az ügyet, mintha eddig itt minden rendben lett volna, elkészültek a világ legjobb borai, csak hát az anyagiak, meg a marketing, ugye.

Szigorúan magánvéleményként idemásolok egy részletet egy magánlevelezésből, melyben a kifogásaimat írtam épp le a pince boraival kapcsolatban. Engem fogyasztóként ezek jobban érdekelnek, minthogy kié papíron a Nagy-Eged, az az igazság:
"1. Nincs egységes stílus, az évjáratok teljesen meghatározzák, hogy milyen bort veszel egy fajtából, lehet, hogy éretlen lesz, lehet, hogy egy 15.5-ös alkoholú túlérett mazsolabor.

2. Még a jól sikerült boroknál is teljesen esetleges, meddig állnak el, és melyik palack milyen formát mutat.

3. A 2003 utáni tételek feltűnően gyorsan öregednek és oxidálnak, nem az összes, de sok. (Nagy bornak tartom a 2006-os syrah-t például, viszont 3 év múlva már könnyen lehet, hogy sehol nem lesz, és ez nemzetközi mércével nem fér bele. Kóstoltam egy remek kékfrankost tőlük, a 2007-est, de itthon most megnéztem, és bár érezni, hogy kiváló bor, már érzek benne oxidált jegyeket, és ez nagyon szomorú. Hátha csak ezzel a palackkal volt gond.)

4. Nem látok normális fajtakoncepciót, sem preferált fajtákat, sem pedig azt, hogy a fajtákból mit akarnak kihozni. A 2006-os pinot noir nekem nevetségesen túlérett (és persze már a végét járja), most kóstoltam az újat, nem tudom, hogy 2007-es vagy 2008-as volt, kapásból megcsapott a mazsolaszag, pinot-tól nagyon nem ezt várnám. A cabernet sauvignon 2007 nem rossz, de könnyebben iható, mint a 2008-as kadarka vagy ez a pinot, ami megint érdekes.

5. Képesek arra a bravúrra is esetenként, hogy egy adott bor egyszerre legyen tele zöld aromákkal és mazsolás jegyekkel."

nick: 2011.04.11. 02:08:08

...azért elég meglepő ennek a "közleménynek" a stílusa.

Úriembernek talán már nem menő lenni, vagy mi lett a világgal?! :-P

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.04.11. 09:18:32

@dagadtos:
@vörös és fehér:

nagyon köszönöm, hogy írtatok, teljesen más megvilágításba helyeztétek az esetet.

fugu 2011.04.11. 11:33:15

@Hepci: Tudomásom szerint megvolt az a pár nulla! Így a dolog még érdekesebb.

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.04.11. 11:38:14

@dagadtos: nem a kézművesség divatos értelmezésének egyes jellemzőit írtad le (mondjuk az utolsó pontot leszámítva)?
Sajna, a kézművesség magas profizmust is kellene, hogy jelentsen...
Bukolyiból a netes bormédia egy része csinált sztárt (hangsúlyozottan nem Rád gondolok), vannak analógiák más borvidékeken és a gasztronómiában is...

fugu 2011.04.11. 11:39:04

@dagadtos: Tökéletesen egyet értek! Kiváló esetleges teljesítmény a kiegyensúlyozottság és a koncepció teljes hiányával együtt.
Nekem a kiválós '03-as Merlot-k mentek tönkre. (annyira alul volt kénezve, mint utólag kiderült)Akkoriban még prémium minőségben készültek a bordói fajták külön külön. A túlérett alapanyag nagyon sok tételnél beköszön. Nagy borok kerültek a §06-osokból is, várhatóak még a pincében pihenő tételekből is, kérdés, hogy ezek után hogyan áll majd a piac ezekhez. Mindazonáltal 2009-től hiányozni fog, EZ TÉNY!

Hepci · http://gasztrojazz.blogspot.com 2011.04.11. 11:39:52

@fugu: azt mondod, úgy vonták be Kovács Gábort, hogy bőven lett volna még párszáz milla saját forrás? Hümmm...

muskotály küvé 2011.04.11. 11:57:14

Én is arra szavaznék, ha borászcelebek közleményben pocskondiázzák egymást, kéressen egy ellenközlemény a másik féltől is; gondolom megvan az ő emailcímük is, semmibe nem kerülne. Szereti az ember a botrányt, de nehéz komolyan bármit kezdeni ezekkel az egylábas dolgokkal.

fugu 2011.04.11. 14:36:55

@Hepci: Dehogy! Az induláskor megvolt.

alföldimerlot 2011.04.19. 18:14:55

Herczeg Ágnes és Péter Anna elmagyarázza a komolyság és a komolykodás közötti különbséget: malackaraj.blog.hu/2011/04/19/a_g_pont_behatol_mindenhova

2011.04.19. 19:14:30

@alföldimerlot: nem szereted te ezt a péterannát... :)
süti beállítások módosítása