Címkék

Utolsó kommentek

  • elzee: Ma kóstoltam a bort... 19 éves kora ellenére tökéletes állapotban van, talán még mindig nincs a cs... (2022.12.25. 14:32) Éljen, itt a legdrágább vörös!
  • Didier Pénine: @alföldimerlot: If you need personalised Champagne just go to sayitwithchampers.co.uk (2020.06.07. 13:28) Rizlingek az óceánon túlról
  • Szikra Feri: Én most lettem szerelmes a zweigelt-be. Itta már valaki a Balaton-felvidéki Somodi Zsolt Borászat ... (2018.11.27. 11:21) A világ legjobb zweigeltjei
  • gbsz: A lecsós kép forrása nem a linkelt URL, hanem ez: www.gabojsza.hu/2007/07/kedvenc-lecsm.html Kéret... (2017.02.21. 16:44) Mit igyunk a lecsóhoz?
  • ecsabi: @fakanalhos: Aki pedig Angliában él és magyar borra szomjas, az lessen be ide: <a href="http://... (2016.01.31. 16:09) Villányi áttörés
  • Utolsó 20

Alkoholista Twitter

Nincs megjeleníthető elem

Alkoholista a Facebookon

Különös házasság

2011.02.12. 07:45 - alföldi merlot

Több forrásból is megerősítést nyert, hogy hétfőtől a Gróf Buttler borászat vezérigazgatója Herczeg Ágnes, a Wine Expert. A hányatott sorsú borászat az elmúlt hónapokban három dologgal hívta föl magára a figyelmet: kiváló borokkal (Syrah 2006 és a 2008-asok), majd a kedvező médiaszéljárástól megszédülve puccsszerűen 30-50 százalékos áremelést hajtottak végre, aztán bedobták az utóbbi évek legízléstelenebb borötletét, ami nemcsak kísértetiesen hasonlít a Grateful Palate Kurvájára, hanem idézőjelbe teszi a Bukolyi László által felépített, terroir-centrikus imázst. "A G-pont@grófbuttler.húú egy olyan bor, mely minden bizonnyal önálló életre kel majd, s nem csak egyszerűen igényt elégít ki, de egyben ízlést is formál" - véli Kovács Antal. OMFG.

Címkék: gróf buttler kogart kovács antal

86 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://alkoholista.blog.hu/api/trackback/id/tr32655300

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol) 2011.02.12. 08:00:25

Erre csak egy szó létezik:

"MUHAHA"

És remek nyomozás a BITCH, az nekem is új volt. Nem csupán ..., de koppintás is.

Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol) 2011.02.12. 08:01:37

Erre csak egy szó létezik: "MUHAHA". Ráadásul remek nyomozás a "b1tch", ezt nem is tudtam. Így nem csak ..., hanem egyben koppintás is.

E1510 2011.02.12. 08:02:56

"A bor ára: bruttó 15.000 forint / palack (0,5 l)"

kell is hozzá a körítés, mert maga a bor nem egy nagy szám

Jenyei 2011.02.12. 08:21:05

Szerintem teljesen korrekt, már látom a kapcsolódó stílszerű szlogent is, a "támogasd a magyar terméket" jegyében:

Magyar lukba magyar dugót!

lackó 2011.02.12. 08:24:49

Innom kell egy pohár tüllbe öltöztetett pálinkát, azt mondják, tökéletes hányinger ellen.

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2011.02.12. 08:29:50

David Bird meg majd tanácsot ad, azt hallottam a furmint februáron, egészen új arcokkal bővül a stáb :))

lackó 2011.02.12. 08:36:04

@Szomjas Gödény: akkor megvan az első világízlés felé terelő Borjoda-mintabirtok?

valópapa 2011.02.12. 09:15:34

Nah ehez gratulálok! Nem csalódtam a pincében, maximálisan fokozni tudja az antiszimpátiát. Ez a G-pont projekt figyelemkeltés szempontjából biztos eléri a célját, de a saját vevőkörükben nem hiszem, hogy bárkinek is megjön az "étvágya" ettől a primitív reklámfogástól. Még frappánsabb lett volna az egész, ha az új vezérigazgató nő lenne a reklámfotón, talán még Hajdú Peti is behívná...

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2011.02.12. 09:27:36

@lackó: Ezt most nem igazán értem :)

Van már egy pár nemzetközi tanácsadó / MW-tulaj, meg ilyesmi a hazai porondon, néha ezt felróják, sokszor meg figyelembe se veszik a fogyasztók, és csak örülünk a boroknak - ha igaz a hír, akkor számomra örvendetes, azt gondolom, hogy előnyükre változhatnak a borok, és amit eddig szerettünk, az nem fog sérülni.

kroll 2011.02.12. 11:06:09

Komolytalan az egész. Egy nő eleve nem érthet a borhoz.

Péter Anna 2011.02.12. 11:14:11

Mekkora, végre a magyar borok is elkezdhetik kevésbé komolyan venni magukat, és a dizájnt, mert a sok fellengzős duma, név és cimke mögött többnyire középszer van a palackban.
A G pedig szépen adja a grófot.

és hát, ha egy herczeg áron lenne az új góré, itt szopkodnátok lefelé, mekkora poén, höhö, hajrá, stb.

Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol) 2011.02.12. 11:20:15

@Péter Anna: kicsit félrebeszélsz, ugye? Vagy nem vágod a témát (ez sem baj, csak akkor ne szólj bele)?

Benikuty 2011.02.12. 11:26:04

@lackó: ez tényleg okádék, pálinkán átestem:)
@Péter Anna: látom, ehhez is annyit értesz, mint a disznó bontásához. Felületes firkász mentalitás...

felvetés 2011.02.12. 11:32:15

Hát, eddig komoly borászatnak tartottam őket, de ez elbizonytalanít. Akkor most a borok is ennek a szegmensnek fognak készülni? Nem hiszem, hogy azok akik 5-10 e Ft-os borokat vesznek idehaza, azok kaphatóak lennének erre. Mondjuk a stílus eléggé HÁ-es, nem tudom, hogy a keze benne volt e ebben már.

ambrusqkac 2011.02.12. 11:38:39

Herczeg Ágnes Wine experttel kapcs egyetlen emlékem van: egy előadáson az Egri Bikavér márka többszáz éves múltjában rejlő lehetőségeket boncolta.
Annak aki nem tudná ezzel a márkával komolyabban a XX. század elején kezdtek foglalkozni.

ambrusqkac 2011.02.12. 11:47:15

Elolvastam a G-Pont linket...
G-pont@grófbuttler.húú(WTF???) borról mindent írnak, de olyan alapvető dolog lemaradt mint az évjárat...

Tóth Ferenc · http://www.veltelini.eoldal.hu/ 2011.02.12. 11:47:22

Ki az a hülye, aki ezt megveszi?
Bár veréb mindig akad...

ambrusqkac 2011.02.12. 11:52:43

Találtam még egy kísérteties hasonlóságot a Bitch és a G között: az előbbi 15 dollár, míg a másik 15 ezer forint ;)

hegyaljai 2011.02.12. 12:02:01

@Tóth Ferenc: Ki kell, hogy ábrándítsalak. Egyszer sokan meg fogják venni, de hogy másodszor hányan, azt nem tudom.

ambrusqkac 2011.02.12. 12:05:30

Én tényleg nem értem, hogy egy olyan párszáz palackos tételt, mely mellesleg egy ritkaságnak számító kései Kadarka, miért kell egy yellow tail színtű csomagba rakni?

Ez a bor egy tisztességes címkével és az eddigi GB arculattal is secperc alatt elfogyott volna (sőt!).

Még ha egy könnyű, maradékcukros Kadarka rozéról lenne szó, melyből van raktáron 20ezer palack...

janigod 2011.02.12. 12:17:00

Ehhez már tényleg pofa kell. Csatlakozom a többiekhez: ízléstelen, gusztustalan de leginkább primitív és szánalmas. Sic transit gloria mundi. Pedig egy jó pince (volt?)...

benchmade 2011.02.12. 12:22:30

Szegény, szegény Bukolyi:(

kerdesek05 2011.02.12. 12:24:09

Tessék mondani, Herczeg Ágnesnek vettek a " borászatot"?
A férje?

kerdesek05 2011.02.12. 12:29:46

Tessék mondani, minek foglalkozik valaki azzal, amivel egy top elegáns helyen kibasszák mint macskát szarni?
Kinek készülnek ezek a közepes médiamegjelenések kereskedelmi tévékben, miért kell középszintet eladni a plebsnek?

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.02.12. 12:43:24

@kroll: nem lehet, hogy te inkább troll vagy? ekkora baromságot - bocs - már rég hallottam. a világ legjobb kóstolói és ízfelismerői között rengeteg a nő (nem beszélve a kiváló borásznőkről!!!) csak míg erre másutt már rég rájöttek, nálunk ilyen reakció érkezik... szerencsére nem ez a jellemző...

btw: az akció (kísérlet??) merész és lehet, hogy bejön. miért baj az, ha valaki polgárpukkasztással próbálkozik?

abban az országban, ahol a vv-t ennyien nézik miért ne lehetne pár száz olyan madár, aki megveszi és állítva felteszi a polcra, mert "jódrága" vagy a csaja szerint "olyancuki" - aztán otthagyja évekig szobornak. lehet, ők sosem hallottak Gróf Butlerről vagy ki sem tudja a nevet ejteni...

ráadásul pr-nak is jó, hiszen mostantól beszédtéma lesz. sztem nem akad komoly borfogyasztó, aki meg ne kérdezné őket az akció sikeréről vagy a miértről... (igen, az alkoholisták is, csak legfeljebb nem írják meg :-)))

nekem mondjuk a nyilvánvaló ötletlopással sincs bajom, ha nekik lesz, akkor meg magukra vessenek! könnyebb felmelegíteni a meleg vizet, mint feltalálni - bár több területen gondolnák így a magyarok...

egyesek már temetik a pincét, ami megint ostobaság (és olyan nagyon magyaros). honnan veszik a bátorságot, hogy egy ilyen akció miatt az egész pincét elítéljék? ők talán sosem hibáztak?

mindenki próbál nem hibázni, de ha mégis elesik, feláll, folytatja és próbáltak nem hibázni újra. (arról nem is beszélve, hogy nem is biztos, hogy ez hiba - majd az idő megmondja!!)

biztosan változik a pince, de ettől a pillanattól nem lesz rögtön pocsék. jobban odafigyelünk majd és - talán - többet kóstolunk tőlük, mert érdekel, milyen irányban mennek a dolgok a továbbiakban.

DE asszem ez az egész nem az én problémám és valószínűleg nem is az itt beíróké. ha pedig nem a miénk, akkor miért nem lehet nyitottabban, nagyvonalúbban fogadni ezt a próbálkozást??????

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.02.12. 12:48:20

íme én is hibázom: annyi a nyelvtani hiba írásomban - bocsánat hát.

néha túl szenvedélyes vagyok. ;-)

ambrusqkac 2011.02.12. 12:50:33

Egy "pár száz palackos" tételhez csináltak egy micro site-ot, profi fotóssal, castinggal (hacsak nem stock fotó).
Kampányfilm nem lesz? Mondjuk Kovi rendezhetné! :D

mistinguett · http://mistinguett.blog.hu 2011.02.12. 12:51:26

@Péter Anna: Ugyan, cseberből vederbe, ez a dizájn nem azért van, mert a bor nem veszi magát komolyan. Ha tényleg olyat keresel, ott van pl. az Orsolya katicás olaszrizlingje. Ez itt nekem nem az a kategória, távolról sem. Bár nekem tetszik a dizájn, ha parfümé lenne, meg is venném. 15 ezerért.

TonyCaviar 2011.02.12. 12:53:34

Nyilván bejött nekik a raging bitch:
folyekonykenyer.blog.hu/2010/06/16/duhongo_szuka
Egy sör lehet kurva, de ha bort hívnak így, az szentségtörés?
Teljesen érthető, ha a magyar borászoknak tele van a tökük azzal a nehéz konzervativizmussal, amit a borfogyasztó-szakértő réteg kikövetel a neki szánt boroknál.
Konkrétan persze lehet, hogy a design szar, de legalább próbálkoznak. Sztem ez legalábbis érdekes.

borpancsoló 2011.02.12. 12:54:01

Ez a poszt volt az Alkoholista történetének eddigi legjobbja :)))

Micsoda névsor, micsoda arcok! Csupa szimpatikus ember :)))

Összenő, ami összetartozik.

(A Borkultusz c. műsorrol inkább ne is beszéljünk, ekkora szakmai tévesztések ilyen töménységben még egyetlen más fórumon sem jelentek meg Magyarországon...)

@szenvedély S.: Én soha nem értettem egyet a negatív reklám is reklám elmélettel.

ambrusqkac 2011.02.12. 13:02:46

@borpancsoló >>: Én egyébként csodálkozom is, hogy miért nincs Index címlapon :D

Takács Kr. · http://takacskrisztianir.blog.hu 2011.02.12. 13:10:17

@borpancsoló >>: ez nem is reklám, hanem pr és valljuk be a szöveg kitalálója (Gábor Zsazsa) elég jól megél belőle vagy 94 éve, hiszen ennek köszönheti számtalan házasságát is. szóval lehet, hogy nem értesz egyet vele, ettől függetlenül a dolog működik. belegondoltál, hogyan lehet Zsazsa néni még mindig színésznő, ha senki sem ismer egyetlen nevezetesebb filmet/szerepet sem tőle??

a Borkultusszal sincs bajom, mert nem a színvonalát nézem, hiszen nem tudom megítélni "borszakmailag" és valszeg az ország nagyjából 90-95% így van vele. viszont mivel nagy tv-n egyedül ez a boros műsor fut, így egyfajta küldetést teljesít: népszerűsíti a magyar bor fogyasztását, ami sokkal jobb, mintha a vodka, a gin, a Guiness vagy pl. az Almdudler-fogyasztást népszerűsítené. jómagam örülök, hogy EGYÁLTALÁN VAN BOROS MŰSOR nagy TÉVÉBEN! nyilván a színvonala is jobb lenne, ha komoly csatornán lenne riválisa vagy a borcsatornán borászoknak készülne...

Félédes Zweigelt 2011.02.12. 13:43:52

Elsőre nekem nagyon kockázatos marketingfogásnak tűnik, nem azért mert nekem nem tetszik, hanem valószínűleg a normál Buttler borok célcsoportjának nem tetszik.
Az a kérdés, hogy a nem tetszésen túl elijeszti/elidegeníti-e egy ilyen termék megjelenése a jelenlegi fogyasztókat. Azért valószínűleg nem nagyon, de kicsit talán. De ha nem, akkor sem fog ez az egy termék akkora pénzt hozni, hogy érdemes legyen kockáztatni az erős, jól felépített főmárkát.

A 30-50%-os áremelést szintén durván hangzik, de az még lehet jó marketingdöntés is. A márkát nem rombolja, és még az is lehet, hogy lesz, aki megveszi ennyiért is. A magyar szuperprémium boroknál is létezik sznobhatás (árral emelkedő kereslet).

borpancsoló 2011.02.12. 13:46:40

@szenvedély S.: Annyiban egyetértek hogy jó, ha van boros műsor, csak én azt nem értem soha, hogy ugyanannyiba kerül és ugyanolyan szórakoztató, ha olyan dolgokat mondanak benne, ami a valóságnak megfelel, mivel a hibák és blődségek láthatóan nem tudatosan a nézettség fokozásáért vannak, hanem egyszerű tájékozatlanságból, ami azért egy olyan országban, ahol középiskolától Phd-is oktatják a borászatot állami szinten immár száz éve, eléggé nevetséges. (a száz év a középiskolára vonatkozik természetesen).

Amúgy a borkultusz azért mehet egy nagy ker.tévében, mivel az 5illetve10 Ft/literes marketinghozzájárulásból (ami ugye a magyar borászok literenkénti eladása után egy kötelezően befizetett járulék) rendelte meg a Borkúltúra kht (vagy valamelyik jogelőd/jogutód) néhány milláért a TV2-től, úgyhogy ezért a műsorért az "úgynevezett szakma" fizetett, tehát elvárható lenne, hogy olyan műsort hozzanak létre, aminek szakmai tévedésein nem röhög az összes borász.
De igazából ez csak nevetséges és hál'Isten messze nem idegesítő, így nem is fontos, csak gondoltam ideírom. :)

Zsazsa néninek tényleg csak a nevét ismerem, a filmjeit nem, de nem is adnék pénzt érte :)

Szomjas Gödény · http://szomjasgodeny.hu/ 2011.02.12. 13:51:28

Nem reagáljátok túl picit a dolgot? :)

Én az ára miatt nem fogom megvenni, de biztos, hogy ettől még elfogy a bor.
Annyi mindent másolunk az arisztokrata francia címkéktől a punkig, vicces, hogy mindenkit a dizájn zavar.

Persze nem baj, láttuk, hogy nem ez a közönség lesz a vevő rá, hehe.

borpancsoló 2011.02.12. 14:02:26

Amúgy a tisztesség kedvéért említessék meg a részemről, hogy Herczeg Ágnes baromi jól ért a borfogyasztással kapcsolatos marketinghez (mint a WSET-esek általában), a bajom nekem az, hogy mindig azt érzem, hogy nincs mögötte igazi szakmaiság. (És ez zavar a Borkultuszba is)

Persze nyilvánvalóan én a másik oldalt képviselem, azaz hogy szerintem nem lehet úgy egy bort korrektül bírálni majd - a biztos tudás hamis fényében csillogva - magát a bort a nyilvánosság előtt az egekbe emelni vagy a sárba lökni, hogy az ember valójában nem ismeri a készítése során végbemenő technológiai/kémiai/mikrobiológiai folyamatokat, mivel anélkül a vélemények csak pusztán szubjektív, de távolról sem szakmai bírálatok, amik megállnak az ízlik/nemízlik szintjén.

És persze fontosak az ilyen vélemények (sokszor a legfontosabbak), de hogyan is szerepelnének egy lapon mondjuk egy Kálai Prof bírálatával? Pedig - úgy érzem - a "pozicionálás" ugyan oda történik. :)

És persze elismerem, hogy támadható ez a nézetem, ezért a véleményemet a posztban elhangzó nevekről ennek fényében kell érteni. :)

borpancsoló 2011.02.12. 14:09:32

@Szomjas Gödény: Én is azt gondolom, hogy nem is ennek a közönségnek szól a bor, szóval annyiban tényleg fölösleges beszélni róla, hogy itt ki venné meg és ki nem.

(Bár az érthetetlen az számomra, hogy az ára miatt meg igenis ez a közönség a célcsoport, de mindegy)

Inkább arról szól itt a téma, hogy mint marketingfogás hogyan hat Gróf B. szokásos közönségére, és ebből a szempontból érdekes most ez a fórum.

elizon pucsnik 2011.02.12. 14:11:34

Izgatottan várom már a Gecis Juhfarkot, a Kékeres Kéknyelű Faszt,a Pina Noirt ls társait...apropó : Ribanczrizling - ez nem is rossz
(nevek levédve)

Bruno 2011.02.12. 16:08:39

Biztos csak a műveletlenségem az oka annak, hogy HÁ nevét eddig nemigen hallottam. Na most pótoltam a dolgot, beleolvastam a blogjába. Ez segített abban is, hogy megértsem mit csinál most. Egyetlen szó igaz rá: Parasztvakítás. Akit elvakit annak úgy kell..
Ennyi.

fugu 2011.02.12. 17:04:10

és tessékmondani: ki készíti majd a borokat?

Miklos 2011.02.12. 17:15:26

Bukolyiek nyilvanvaloan szeretnenek kivonulni az ettermekbol es a komolyabb borfogyasztok helyett egy szubkultura tagjait szeretnek megcelozni. Ez elfogadhato lenne egy gyenge bor eladasara, de az ember csak vakarja a fejet amikor egy kivalo borokat termelo es magas presztizssel rendelkezo boraszatrol van szo. Ezert a konspiracios elmeletem a kovetkezo: Valaki nagyon olcson szeretne megvenni a boraszatot, sikerult elnyernie Bukolyiek bizalmat es raveszi oket erre az orult otletre. Igy majd sikerul lerombolni a mar felepitett imazst es ennek kovetkezteben a csod szelere kerulo boraszatot Bukolyiek kenytelenek lesznek roppant olcson eladni. A tulajdonos dorzsoli a markat hiszen Magyarorszag egyik legeslegjobb boraszatat sikerul megkaparintania roppant olcson. A remek borokat produkalo termoterulet birtokaban aztan az uj tulajdonos egy jo marketinges segitsegevel ujra felepiti a markat sokkal kevesebbert mint amennyit megsporolt a vetelaron. Szamomra ez ez egyetlen bizar, de megis logikus magyarazata a "Bitch" marka bevezetesenek.

napoletano 2011.02.12. 17:27:44

Bajtarsak, ez szerintem bloff, v. vicc. Amig tenyleg nem bizonyosul be, hogy ez megtortent, addig ez annyira hihetetlen, hogy en ketelkedem. Ennyire nem lehet lokott az uj tulaj sem, meg ha egyet is ertek AM-val, hogy a G-pont nevu kezdemeny a hulyeseg csimborasszoja. Igaz, meg nincsen aprilis 1-e, de ez szerintem megis az a kategoria.
Szoval, en arra szavazok, hogy AM csinyjerol van szo.

janigod 2011.02.12. 17:38:35

Egyébként található más reklám is: borralbulizom.hilltop.hu/galeria/index.html
Én a metrókkocsikon futok folyton össze ezekkel és bevallom felhúztam a szemöldököm, amikor megláttam... Szóval persze, egy réteget meg lehet célozni komolytalan reklámmal. Szerintem teljesen természetes, ha egy romantikus vacsorához iszik az ember bort és esetleg utána is, na de kérem! Ami itt megy... G vagy Arany, egyszerűen hihetetlen! Jó hogy már nem egyből egy Durex reklámmal kötik össze. Az is jól fogy, lehetne kombinált akció!

felvetés 2011.02.12. 18:52:32

@napoletano: Hát, ha AM volt a tettes, akkor eléggé rafináltan kitervelte, mert pont itt olvasom a G-pont reklámot a Decanterben... :)

benchmade 2011.02.12. 19:18:42

AM egy aljas média hacker:)
Remélem jó sok Bukolyi bort kap érte és ad belőle.

elylyan 2011.02.12. 19:19:15

legyen inkább pinabor, úgyis azt akarja mondani

napoletano 2011.02.12. 19:24:09

@felvetés: A bor megvan, en lattam is, kostoltam is, nem rossz, de az otlet, az mint egy rossz alom.... en a vezerigazgato-valtasra utaltam. Ezt nem tudom elhinni. Lehet, csak remenykedem - a Buttler-borokkal semmi gond nem volt, sot... de ha ez a marketing-mentalitas veszi at a palcat ott, akkor beborul az eg, elered az eso, nezhetunk, mint a tokajiak az oktoberi tartos esore...
Ezert hat az ep eszben valo hitbe kapaszkodva azt mondom, AM trefalt, megviccelt minket, mi meg bedoltunk...

loading 2011.02.12. 20:00:03

A "folyosói pletykák" szerint a tulajdonos döntése, hogy a borokat feljebb pozicionálják. A célközönséget értve. Így lett 30-100% közötti emelés.
A hölgyet illetően pedig majd meglátjuk két év múlva milyen borok születnek.

elylyan 2011.02.12. 20:38:25

Nem vicc, a bor létezik !Tegnap este kóstoltam,kommersz erősen túlárazott,
1000 ft-os kategória.
Az igazgatónő,1évnél tovább nem fog maradni,annál Ő sokkal okosabb.Mindenki életében születnek rossz döntések.

vörös és fehér 2011.02.12. 20:52:44

@napoletano: az, hogy HÁ a birtok vezérigazgatója, az itt is meg van erősítve:
www.vince2010.com/vince2011/?p=1026

napoletano 2011.02.12. 21:01:24

@vörös és fehér: tenyleg. Haat... nem talalunk szavakat (a'la Esterhazy) Esetleg, esetleg: ahogy Bukolyit megnemesitette a Nagy-eged, hatha... hatha...
Hogy ki marad a szolesz es a borasz, az kulcskerdes.

borkősav 2011.02.13. 08:38:13

Megelőzve a keresztre feszítésemet idézek""
Herczeg Ágnes AIWS (nemzetközi borakadémikus), WSET Certified Educator közel 10 éve foglalkozik a borokkal. 2010-ben jelent meg Borok a konyhában című könyve, rendszeresen bírál és publikál a jelentősebb hazai szaklapokban, a Borkollégium oktatója és szakértőként közreműködik több projektben is. 2011 februárjától az egri Gróf Buttler birtok vezérigazgatója.

És a legjobb rész""
Az idei VinCE előadójaként a hordók és a tölgyfa jelentőségét, illetve a fa borra gyakorolt hatását fogja górcső alá venni, mindezt kóstolással alátámasztva.
?

Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol) 2011.02.13. 09:49:04

Melyik részét nem érted? A hordót vagy a kóstolást? Szólj, segítek!

Ferraiolo 2011.02.13. 14:46:43

Már megbocsássatok, de nagyon primitívnek tűnnek a hozzászólásaitok ebben a témában.
Úgy negatív véleményt alkotni valakiről, hogy nem is ismeritek, ráadásul egy hölgyről van szó, egyszerűen primitívségből, irigységből és vagy a férfisovinizmusból fakad. Ágnes nemzetközi borakadémikus és WSET Certified Educator.
Ezért a diplomáért és címért igen sokat kell tanulni és dolgozni, és ráadásul kevés magyar honfitársunk jut el az MW tanulmányok előszobájáig.
A Gróf Buttler borászat pedig tudvalevő, olyan területeken gazdálkodik, amely területek terroir kincsnek számítanak. A boraik többsége eddig is kiváló és nagyon különleges élmény volt, és a piaci megítélésük és helyzetük ezzel az új helyzettel valószínűleg a jövőben még jobb irányba csiszolódhat. Lehet, hogy a vélemények szerint nem volt jó ötlet a Gpont bor brand kitalálása, de a jövőre nézve a cég sorsát és megítélését Ágnes valószínűleg pozitívan befolyásolhatja.
Térjünk vissza erre a témára egy-két év múlva!
Akinek nem inge, az nem veszi fel.
Üdv: Ferraiolo

akov · http://borrajongo.blog.hu 2011.02.13. 17:12:37

@Ferraiolo: A WSET Certified Educator-t, HÁ vakítása ellenére 3-4 nap alatt lehet Londoban elvégezni, ha a 200-300 fontot hajlamos vagy kipengetni. Megpróbálják megtanítani, hogyan kell tanítani, aztán huzol egy vizsgatételt, letanítod, oszt megvan. A Diploma kicsit már hosszabb/nehezebb, ámbár a reklámját túlzásnak érzem HÁ esetében, aki vagy 17-18-nak szerezte meg.

A kérdés az, hogy szakértőként meddig mehetsz el a médiamegnyilvánulásokban. Bármekkora szaktudásod is van, a celebség egyes formái illegitimálnak. Visszatetszést keltett volna, ha az egyetemi analízis professzoromat rózsaszín bugyogóban láttam volna vmi havilapba. Az én hibám?

dagadtos 2011.02.13. 17:39:46

@akov: én azért őszintén szólva nehezen tudom elképzelni, hogy Herczeg Ágnesnek köze lenne ehhez a borhoz. Bár nem ismerem, de azt is, hogy nagyon támogatna egy félédes vörösbort.

napoletano 2011.02.13. 17:44:20

@Ferraiolo: nem bocsatok meg. A beirasok kozt vannak primtivek, de a valaszod sem kismiska.
Azt irod:
"A boraik többsége eddig is kiváló és nagyon különleges élmény volt, és a piaci megítélésük és helyzetük ezzel az új helyzettel valószínűleg a jövőben még jobb irányba csiszolódhat. Lehet, hogy a vélemények szerint nem volt jó ötlet a Gpont bor brand kitalálása, de a jövőre nézve a cég sorsát és megítélését Ágnes valószínűleg pozitívan befolyásolhatja."

Nos, akkor olvassuk meg egyszer:
A Buttlernek a borai ezek szerint "nagyon különleges élmény" - akkor mi a fenet kell ezen javitani? Nem a borai felol itelik meg a ceget?

Azutan: "Lehet, hogy a vélemények szerint nem volt jó ötlet a Gpont bor brand kitalálása" - Nem: a velemenyek szerint a G-pont brand a vilag egyik leghulyebb otlete cimre is remennyel palyazhat. Ha ez neked "lehet", akkor ujra kell kezdened a kommentek olvasasat.

Majd: "a jövőre nézve a cég sorsát és megítélését Ágnes valószínűleg pozitívan befolyásolhatja" - mint 1. pont alatt: rosszat a cegnek nem kivaunk (azaz legyen a megitelese pozitiv), de ha a borok kulonleges elmenyt nyujtanak, akkor mit kell itt pozitiv iranyba befolyasolni?

csillámpalacsinta 2011.02.13. 17:46:03

Egy ötlet a pincének: a képeken szereplő hölgy lehetne az állandó kóstoltató-hostess rendezvényeken, ez esetben megbocsátanám, hogy ezentúl a minimum x5-össel közlekedő playboyok lesznek a célcsoport...

csillámpalacsinta 2011.02.13. 17:47:43

Más: szerintetek egy lusta dizájner magánakciója volt a koppintás, vagy a tulaj tudtával és/vagy biztatásával történhetett?

napoletano 2011.02.13. 18:04:08

@Miklos: Mo-n senki nem megy a szomszedba egy konspiracios-elmelet otleteert, de az otleted mar idejet multa: a Buttler tulajdonosa mar nagyreszt v. teljesen a KOGART-os Kovacs Gabor. Tehat mar van, aki a markat dorzsoli, mert tulajdonaban van Mo egyik legjobb boraszata, amit nem o epitett fel, nem o talalt ki, nem o telepitett, nem o csinalta a borait. Ez meg belefer, kapitalizmus van vagy mifene. Nem kell egy tulajdonosnak a sajat verejtekevel a parcellak kozt gurcolnie (bar, ha meggondoljuk, bizony nem tenne rosszat...).

Most mar az a keredes, mihez kezd vele. Az elso jele lathato, ez a Gpont brand... ezt a bort Bukolyi evekkel ezelott megcsinalta, ez a bor mar megvolt, ami tortent, az marketingakcio. Ketlem, hogy ez Bukolyi otlete lett volna, nagggyon ketlem... Az elso lepesrol itt eleg egyertelmu velemeny alakult ki. Lehet, a bor elfogyott, eltunik, sosem latjuk tobbe. Vegulis, miert ne lehetnenk optimistak?

Most szemunk elott a masodik lepes... Eddig, mondjuk ugy, az elvarasoknak sikerult keresztbetenni. Ez marketing-szempontbol az egyik vagyalom.. :-)

De a nepi bolcsesseg azt is mondja, hogy "most ugrik a majom a vizbe". Nem tropusi nep leven a magyar, nem tudja, hogy a majmok - legalabbis az emberszabasu majmok - nem tudnak uszni (v. eppen erre utalna a kozmondas?). Hogy HA Buttler-szinekben vegzendo uszasa hogyan alakul? Meglatjuk...

kifli 2011.02.13. 18:12:25

tovább fújják a buttler buborékot

borpancsoló 2011.02.13. 18:18:40

Ahogy egy mérnök barátom találóan kifejtette a WSET szuper-űber-mester kurzus elvégzése után:

"Azt nem értem, hogy minek tanultuk itt mi 10 éven keresztül a szakmát, ha egy 2 napos tanfolyamon is meg lehet tanulni ugyanezt."

Nem tudom, hogy mennyire érződik az irónia így leírva, de kezeljük már helyén a dolgokat :))

Cukker 2011.02.13. 18:25:19

A Winebarban a Bazilika mellett néhány napja láttam egy palackot... bár senki nem kapott rá...

akov · http://borrajongo.blog.hu 2011.02.13. 18:27:30

@dagadtos: Nem is írtam ilysemit!

De valóban nincs köze hozzá: albertgazda.blog.hu/2011/02/13/a_herczeg_agnes_jelenseg

Sem HÁ szakértelmét nem vitattam, sem nem kritizáltam Buttlert, hogy ilyesmit piacra dob. Szive joga minden borászatnak olyan borral és olyan köntösben piacra jönni vele, amilyennel akar. Szerintem nincsenenk szent dolgok és tabuk és nem is szeretnék olyan világban élni, ahol ez meghatározó. Megértem, hogy mindenki mindenfélével foglalkozik, hogy a piaci/befektetői nyomásnak eleget tudjon tenni. Ld. Sauternes kisüvegben, mint bulibor.

Ha a borászat akkor és úgy azt gondolta, hogy megpróbálkozik vmi mással, miért ne tehetné meg? Mára bizonyára - ha máshonnan nem, ezekből a kommentekből - felmérték, hogy jó ötlet volt-e vagy sem, elfogadja-e a magyar piac és ennyi pénzért vagy sem.

A borvilág tele van bullshittel, a biodinamikusság (Joly-szárny) vagy a talajból elinduló ásványi részecskék, amelyek a poharunkban landolnak ízükkel-szagukkal legalább akkora marketing bullshit-ek, mint a mint "kurvásra" hangolni a bort. Mindegyik finom trükk és egyik se feltétlen igaz, úgy, ahogy azt tálalják.

Ha igazán nagy lenne a ribi-bor szvsz nem is nagyon számítana, hogy mi a neve, nem?

dagadtos 2011.02.13. 18:34:12

@borpancsoló >>: Igazán nem vagyok a WSET nagy rajongója, de a diplomakurzus az 2 év tudtommal. És ne mossuk össze a két dolgot, nem borászokat képeznek.

fugu 2011.02.13. 19:33:44

Szerintem a kommentelőknek sok volt egyszerre a g pont megjelenése a rózsaszín cimkével, és a bejelentés az új vezérigazgatóról. Összekötötték a két ingert. Ezért a zavar.

fugu 2011.02.13. 19:35:13

Szerintem a jövŐ kérdése továbbra is egy emberen múlik: Bukolyi László!
Én neki szurkolok.

iLane 2011.02.13. 20:11:09

@dagadtos: A diplomakurzus valoban kb. 2 ev, de elotte meg kell csinalni az intermediate es az advanced szinteket, az meg plusz 1 ev.
Herczeg Agnest nem ismerem, de a konyve alapjan nagyon alapos es hozzaerto embernek gondolom.

ambrusqkac 2011.02.13. 20:34:53

@iLane: "elotte meg kell csinalni az intermediate es az advanced szinteket, az meg plusz 1 ev."
Az említett két kurzus elvégzése kb két hét. Nekem megvan elhiheted.

kukko 2011.02.13. 20:37:34

Engem ebben a posztban leginkább a 30-50%-os hirtelen áremelés sokkolt. Megnéztem, és tényleg igaz :(
Remélem ezekhez az árakhoz is megtalálják a célközönségüket, de az már nem én leszek. Pedig a borok tényleg jók.

Nagyon Vörös Aszú 2011.02.13. 21:18:26

@Tóth Ferenc: -Köpés a tengerbe. Hol van ez a "táncoslányos" félédes Nemeskadarkához!? (hihi)

Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol) 2011.02.14. 07:40:28

@akov @borpancsoló : lehet elvégezni, utána csinálni! Én csak a felsőfokig mentem, ez nem keverendő egy szőlész-borász szakmérnökivel. De arra sem lennék büszke, amit már több "szakíró" elsütött, hogy ő bezzeg nem végzett el semmit, mégis milyen penge. Hát lol, képzetlenségre ne legyünk már büszkék. Nem mellesleg mindenki a Buttlerről beszél, nem ez volt a cél, jó reggelt?

Oenophile 2011.02.14. 12:11:21

@Leonardo Di Cabrio (ex-Fidel Castrol): Ott a pont. Évek óta összesen nem beszéltek annyit a Gróf Buttler-ről, mint az elmúlt két napban. Kezdeti marketingnek ez sem rossz, ráadásul ingyen van. Ezért már megérte szerződtetni HÁ-t.

kerdesek05 2011.02.14. 12:18:33

@csillámpalacsinta: teljesen jó felvetés.
kóstoltató hostess, vállalkozói környeztben

napoletano 2011.02.14. 14:13:23

@akov: nem ez volt a fo csapasiranyod, de: a biodinamikussagot nem lehet marketing bullshit-nek nevezni. Ezt nem azert talaltak ki, aki csinalja, nem azert csinalja. En tobbszor talalkoztam ilyen boraszokkal, es ok ebben hisznek; tobbuknek mukodik is, ilyen tapsztalatom Uj-Zelandtol Italian at Mo-ig van.
Ebben lehet ketelkedni (vehemensen is), lehet hinni benne (vehemensen is), de en azert varnek azzal, hogy ezt egyszeruen besoporjem a parasztvakitas kategoria dobozaba. A marketingesek is alt. egyszerubb es kevesbe faradsagos trukkoket javasolnak...

akov · http://borrajongo.blog.hu 2011.02.14. 14:30:23

@napoletano: a Joly könyvet olvastam a témában, ezért írtam, hogy "Joly-szárny". Nyilván lehet ezt többféleképpen is csinálni, nem kell hozzá letolt gatyával a szőlőben ugrálni. :)

Gondolod, hogy nem használják ki a biodinamikus jelzőt olyanok, akik nem azok? Ki bír ki anyagilag egy 2010-es évjáratot? Mit csináltak a biodinamikusok 2010-ben?

BZoltan · http://www.juhfark.hu 2011.02.15. 08:03:27

@akov: A letolt gatyában ugrálás a tőkék között még nem pusztított ki állat és növényfajokat és nem tett munkanélkülivé falvakat :) Az ipari szemléletű szőlőtermelésről ugyebár ez nem mondható el. Szóval ami engem illet, ugráljon bárki gatyában vagy anélkül ha ahhoz hozza kedve.

Ha te tudsz olyan magát biodinamikusnak tartó termelőt aki szerinted nem tartja be az előírásokat, akkor értesítsd az ellenőrző szerveket.

A hagyományos vegyszereket mellőző szőlőművelési modellt választók nyilván belekalkulálják a terveikbe azt, hogy néha nincs szüret.

De hogy kerül ez az egész kérdés most ide???

zoli 2011.02.15. 10:18:34

@BZoltan: Isten őrizz, hogy még egyszer biodinamikáról legyen szóváltás, akkor már inkább a g-pontos bor, csak megint előjön ez az "érvrendszer". Miszerint az ellenpólus másik végletével való szembeállítás és az eredti felvetés érintetlenül hagyása.
Én azért a vegyszerhasználat egyik pozitívumát is idebiggyesztem: létezik még vitis vinifera.

Sárfehér 2011.02.15. 10:49:05

Ha már itt marketing kérdések vetődnek föl, meg olyan dolgok, hogy "mit csinált a biodinamikus 2010-ben", hadd irjam le - igaz, kibicként - régi vesszőparipámat. Ez pedig az, hogy a mai gazdasági tevékenység rákfenéje, hogy minden specializálódik, azaz mindenki egy dologhoz ért, de ahhoz nagyon. Ebben a modellben, amikor megy a szekér, akkor nagyon jó a hatásfok, de egyáltalán nem válságtűrő. Ugyanez igaz a mai bortermelésre. Régen a bor és a szőlőtermelés parasztoknál, nagybirtokoknál egyaránt csak az egyik tevékenységi ág volt. Vagy gondoljunk pl. a soproni poncichterekre, akiknek, ha a szőlő tönkrement, legalább babjuk volt. Valamelyik tevékenység mindig kihúzta a slamasztikából azt, amelyikre éppen rájárt a rúd.

Ha a bortermelők szintén komplexebb tevékeynséget folytathatnának, pl. mellette egyéb gyümölcstermesztést és feldolgozást is csinálnának, akkor talán kevésbé lenne jövedelmező konjunktúra idején, de jobb lenne a válságtűrő képessége. Egyébként ilyen lépésnek érzema magánfőzés bevezetését (politikai felhangoktól tekintsünk el), egy néhány hektáros minőségi borászatnak akár 4-5 mFt plussz árbevételt hozhat, ami azért nem mindegy.

filmfreak paul · http://filmfreaks.blog.hu 2011.02.21. 10:56:41

Mindez egy nyamvadt boros címke miatt? Nem vagytok semmik gyerekek.:)
süti beállítások módosítása