Szepsy bor a világ legjobb borblogján
Régi kedves cimboránk, Alder Yarrow, a vinográf egy 1999-es Királyudvar Tokaji Furmintba botlott, és első szippantásra beleszeretett. A nagy találkozás egy ismeretlen pohárnok önzetlen segítségének köszönhető, aki a halételhez elzászi fehéret kereső főhősünket a Királyudvar Tokaji Furmintjához kalauzolta.
A világ legjobb borbloggere posztját a borivók istenéhez intézett fohásszal nyitja, amiben azért könyörög, hogy soha ne kelljen lemondania az ilyen és ehhez hasonló borok véletlen felfedezésének meglepetéséről és öröméről.
Ezután egy lelkiismeretes, informatív és ékezethelyes ismertetés következik a borászatról, a termőhelyől, a borászról és a borról. Külön fölhívja a figyelmet, hogy habár ez a furmint kései szüretelésű és félszáraz, mégis száraznak hat és egyáltalán nem desszert bor. A leírás végén Alder megjegyzi, hogy szívesen venné, ha valaki bővebb felvilágosítással szolgálna a borászati technológiát illetően. (Némi honfiúi mozgolódás már van a hozzászólásokban, és a lelkes Alder egyik válaszában már föl is vetette, hogy talán ideje volna helyszíni terepszemlével oszlatni a tudatlanságát a magyar borokat illetően. Nosza, gyorsan hívja meg valaki!)
Kóstolási jegyzetében Alder a "titokzatos és gyönyörűséges" illatban többek között körtét és fehérhúsú barackot talál, ízben mézet, kamillát és virágos jegyeket. Dicséri a hosszú lecsengést és a bor komplexitását, és hosszú életet jósol neki.
Végül a tizes skálán 9-9.5 ponttal honorálja Tokaj és Szepsy mester közös művét, ami egyébként Amerikában 20 dezső.
A Big Brother után itt a Big Borász
A főműsoridőben adott seggvakarás, unatkozás, horkolás, kettyintés és mélylélektani beszélgetések után, a kísérleti patkányok újabb csoportját indítják el a 15 perces hírnév-nirvánába. Az amerikai PBS csatorna már megkezdte a szereplők toborzását az új valóság-showba, amelyben 5 szépreményű borász-jelölt verseng majd egymással. A hatrészes sorozatban a szakmai zsüri által kiválasztott szerencsések átélhetik majd a szőlőművesek és borászok "hátfájdító, megrendítő, de egyúttal felemelő" hétköznapjait. A fődíj: saját márka és bevezetés a borpiacra.
Jelentkezni a következő e-mail címen lehet: info@doccitytv.com.
Utolsó kommentek